DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - test nowego Sandero Stepway

zdzisiu27 - 2013-01-29, 21:21
Temat postu: test nowego Sandero Stepway
na francuskie.pl pojawił się test nowego Stepwaya



http://francuskie.pl/test...lidny-jak-skala

WhiteDragon - 2013-01-29, 23:12

Po prostu doskonałość! Nic tylko kupować :mrgreen:
Gimbo - 2013-01-30, 07:16

Najbardziej wnerwia mnie to, że Stepway nie jest dostępny z najprostszym silnikiem 1.2 16V + LPG. Gdybym miał kupować to auto, taki silnik brałbym pod uwagę.
Nie chcę turbosprężarek, kół dwumasowych i innych wynalazków, których trwałość jest mocno ograniczona. Tutaj niestety nie ma takiego wyboru. Poza tym silniki te są droższe od wersji 1.2+LPG. Trochę to dziwne.

Dyziek - 2013-01-30, 07:22

Zdecydowanie zbyt wiele wykrzyknikow i entuzjazmu. Jak na 10 lat deklarowanego doswiadczenia to marnie, bardzo marnie ten test wyszedl. Poziomem przypomina felietony n/t Rapida z AC (to jest krytyka)
pluto - 2013-01-30, 07:50

Myślę, że będzie to najchętniej kupowana jednostka napędowa w tym modelu.
Jest co prawda jeszcze stary i tańszy 1.2 16V, ale on nie zapewnia takich osiagów jak 0,9 Tce, a pali wcale nie mniej.

Gimbo - 2013-01-30, 09:06

pluto napisał/a:
Jest co prawda jeszcze stary i tańszy 1.2 16V, ale on nie zapewnia takich osiagów jak 0,9 Tce, a pali wcale nie mniej.

Tce 90 występuje tylko w wersji Laureate w przypadku Sandero oraz w dwóch wersjach Stepway.
1.2 16V+LPG występuje w wersji Sandero Ambiance i Laureate. Ta druga jest tańsza o 1000zł od Tce 90. W Stepway nie ma tego silnika. Wesja Ambiance jest tańsza o 4500zł od Laureate.
Myślę, że ten silnik jest dobrą propozycją dla oszczędnych. Sam bym ją wybrał gdybym zdecydował się na Sandero. Szkoda, że Stepway nie występuje z tym silnikiem.

Nie twierdzę, że Tce 90 czy 1.5 dCi są złymi jednostkami. Sam jeżdżę 1.9 dCi i nie mam powodów do narzekań. Uważam jednak, że w sytuacji, gdy można wybrać proste i tanie rozwiązanie zamiast drogiego i dość niepewnego, należy zdecydować się na to pierwsze.

Co by nie powiedzieć, silniki z turbosprężarką wymagają innego traktowania niż wolnossące. Nie bardzo nadają się na krótkie trasy, a w dłuższej perspektywie mogą być droższe w utrzymaniu niż starsze silniki.

To tylko i wyłącznie moja opinia :roll:

esdziewiaty - 2013-01-30, 11:45

Dla mnie też autor trochę "popłynął". Można było te same zalety opisać bez takiego emocjonowania się. Takie nadmierne wtrącanie emocjonalnych opisów nie służy dobremu odbiorowi tekstu. Czytelnik ma wrażenie, że autor nie jest profesjonalistą ( chociaż na wstępie dowiadujemy się czegoś zupełnie innego). Ja osobiście nie wątpię w duże doświadczenie Pana redaktora, ale odczucia mam trochę gryzące się z tym przeświadczeniem.

Obawiam się, że taki tekst nie przysporzy portalowi Francuskie.pl wiernych czytelników, a fanom VAG ( którzy bardzo czujnie obserwują każdy wpis) da argument, aby umocnić swoją opinię o tym, ze redaktorzy tej strony to fanatycy, w złym tego słowa znaczeniu.

Ja oczywiście wierzę, że Sandero Stepway sprawiło bardzo dobre wrażenie, ale apeluję o troszeczkę mniej rozemocjonowany styl pisania. Mi jako użytkownikowi Dacii łatwo uwierzyć, że to auto jest przyejmne w użytkowaniu itp, ale osoba nieprzekonana po przeczytaniu takiego testu raczej się nie przekona, a tylko usmiechnie się z politowaniem, gdyż taka forma pisania nie jest jakoś w moim odczuciu specjalnie wiarygodna.

Mam nadzieję, że moje uwagi Pan redaktor, który tutaj często zagląda zauważy i ewentualnie przemyśli. Sam jestem fanem strony Francuskie.pl i zależy mi na jej rozwoju :-)

ryjas - 2013-01-30, 11:52

Mi się to auto bardzo podoba. Jedyna wada? Z myślą o drugim potomku nie mogę sobie pozwolić na segment B.
Z kolei na Dustera nie mam kasy...
Stepway to taka namiastka;)

Gimbo - 2013-01-30, 13:44

ryjas napisał/a:
Z myślą o drugim potomku nie mogę sobie pozwolić na segment B.

Mam to samo.

Żona przypomniała mi, że można się zastanowić nad drugim dzieckiem i w tej sytuacji Sandero raczej odpada. Lepszy byłby Lodgy.

Dar1962 - 2013-01-30, 17:04

a ja poważnie zaczynam myśleć o tym aucie pod kątem córki która na razie jeździ leciwym polo
BLACHA_997 - 2013-01-30, 20:20

Drobny teścik Sanderki -Stepway:

http://francuskie.pl/test...lidny-jak-skala

Boogie - 2013-01-30, 20:47

Radzę spojrzeć na pierwszy post :mrgreen:
BLACHA_997 - 2013-01-31, 18:30

Boogie napisał/a:
Radzę spojrzeć na pierwszy post :mrgreen:


Boogie - szacun za spostrzegawczość, a mnie zostało jedynie samobiczowanie :oops: :oops: :oops:

zdzisiu27 - 2013-02-01, 07:37

Gimbo napisał/a:
Najbardziej wnerwia mnie to, że Stepway nie jest dostępny z najprostszym silnikiem 1.2 16V + LPG. Gdybym miał kupować to auto, taki silnik brałbym pod uwagę.
Nie chcę turbosprężarek, kół dwumasowych i innych wynalazków, których trwałość jest mocno ograniczona. Tutaj niestety nie ma takiego wyboru. Poza tym silniki te są droższe od wersji 1.2+LPG. Trochę to dziwne.


Duster 4x4 0.9 - to brzmi :-)

Gimbo - 2013-02-01, 10:33

zdzisiu27 napisał/a:
Duster 4x4 0.9 - to brzmi :-)

Na myśl przychodzi mi Cinquecento 900 :lol:

Dusterjack - 2013-02-01, 19:37

Wygląda ładnie i bojowo. Poczekajmy na opinie użytkowników którzy przejadą z 10 tys. km. Zobaczymy co napisze o Daci Sandero Stepway Motor w następnym numerze.
W bieżącym numerze jeden z czytelników dopytuje czy to prawda że silniki Renault dCi mają problemy z obracaniem się panewek. Motor sugeruje, że to problem ze smarowaniem i wynika on ze zbyt długich okresów między wymianami oleju.

Maciej i Ola - 2013-02-01, 21:57

przejechaliśmy 33333km jest naprawdę spoko
żadnych problemów , na przeglądzie niczego niepokojącego nie znaleźli ogólnie OK

Gimbo - 2013-02-01, 22:10

Dusterjack napisał/a:
W bieżącym numerze jeden z czytelników dopytuje czy to prawda że silniki Renault dCi mają problemy z obracaniem się panewek.

Silniki 1.9dCi też mają ten problem. Wątek był poruszany na forum Mitsumaniaków (Carisma, Space Star oraz Volvo S40, V40 mają ten silnik).
Osobiście nie spotkałem się z tym problemem, ale wiadomo, że on istnieje.

Powtarzającą się usterką są przecieki z silnika. Nie wiem jak będzie z 1.5, ale inne nie są zbyt szczelne, ale tak podobno jest - we francuskim silniku wycieki są gratis. Niby auto plam nie zostawia na drodze, ale niesmak pozostaje... :-/


Dusterjack napisał/a:
Motor sugeruje, że to problem ze smarowaniem i wynika on ze zbyt długich okresów między wymianami oleju.

To może być przyczyną, bo nie jest tajemnicą, że nowoczesne silniki są bardzo wrażliwe na jakość oleju.

Jako ciekawostkę podam, że niektórzy producenci olejów dla silnika 1.9dCi zalecają wymianę co 20tys.km, a dla innych - co 7,5tys.km.... Wszystko zależy od tego, w jakim samochodzie silnik został zamontowany. Trochę dziwne.

mekintosz - 2013-02-01, 22:10

Plusem silniczka 900 ccm jest tez relatywnie niska skladka OC. Na dzien dzisiejszy przy mojej aktywnosci szosowej bym wybral ten silniczek. Szkoda, ze nie ma 1.2 16V z turbinka 105 KM (tego z Clio III). Zas dla osob pokonujacych wiecej kilometrow/lubiacych diesle lub wymagajacych od lekkiego stepwaya przyzwoitych osiagow tylko 1.5 DCI 90 KM 220 Nm.
laisar - 2013-02-01, 22:24

@Maciej i Ola: Od listopada zeszłego roku? No jestem w podziwie... (;

(Temat jest o nowym sandero2).

direk - 2013-02-01, 23:09

mekintosz napisał/a:
wymagajacych od lekkiego stepwaya przyzwoitych osiagow tylko 1.5 DCI 90 KM 220 Nm.


no właśnie ciekawi mnie jak to z tym momentem jest i dynamiką silnika bo porównując osiągi z tabelek mamy:
SILNIK || 1-100 || Vmax || czas 1-1000m
TCe90 ||10.8 s || 175km/h || 32.8 s
15 dCI || 11.8 s || 167km/h || 33.8 s

w tabelkach TCe90 wypada lepiej

wykresy silników już są na korzyść dCI:


Boogie - 2013-02-01, 23:26

Moment uzyskiwany szybciej i moc też, także odczucia będą lepsze w dCi, w warunkach innych niz testowe tez podejrzewam że dCi wygra bo jednak różnica w momencie jest duża, ale wszystko i tak by trzeba było sprawdzić na drodze.
mekintosz - 2013-02-02, 21:37

Dzis jechałem Sandero II Stepway 1.5 DCI ;-) Silnik owszem fajnie sie zbiera, ale czuc wibracje na kole kierownicy na wolnych obrotach wyrazniej , niz w moim Sandero. Nowy Stepway jest lepiej wyciszony w szczegolnosci jesli chodzi o dzwieki pracy podwozia. Na plus podpowiadacz biegow, wyzej umiejscowione pokretla klimatyzacji, inne gałki oraz maske silnika na siłowniku. Jednak plastiki sa delikatniejsze od tych w Sandero pierwszej generacji. Odnosze wrazenie, ze tylna szyba zapewnia o wiele mniejsza widocznosc  niz u poprzednika. Sprzegło chodzi ciezej niz u mnie, zas dzwignia zmiany biegow ma krotsze przelozenia - dystans pomiedzy kazda pozycja. Podsumowujac -  jesli mialbym dzis wymienic swoje sandero na nowy model to radze zaczekac na wersje trzecia ;-) Jest ewolucja pojazdu ale bez szalenstw.

PS. Hit oszednosci - wyprofilowana tapicerka podłogi pod dzwignia hamulca recznego pełniaca role pojemniczka na cos drobnego. W Sandero I jest normalny plastikowy tunel.

maciek - 2013-02-02, 21:39

mekintosz napisał/a:
Sandero Stepway II 1.5 DCI


chciałeś powiedzieć że jechałeś :

Sandero II Stepway 1.5 DCI :?: ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group