DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate - przestronna i oszczędna ?

mekintosz - 2013-02-08, 00:30
Temat postu: Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate - przestronna i oszczędna ?
Rozwój Dacii trwa w najlepsze. Po sedanie, hatchbacku, kombi, pickupie, SUV-ie i vanie przyszedł czas na funkcjonalnego kombivana. Dokker zachwyca przestronnością wnętrza i pojemnością bagażnika. Ceny? Dużo niższe niż u konkurencji.

Czytaj więcej na:


http://www.autocentrum.pl...na-i-oszczedna/

Decybel - 2013-02-08, 17:20

Bardzo ciekawe auto...i mówię to jako użytkownik trochę mniejszego kombivana ze znaczkiem na F. ;-) nawet trochę żałuję, że Dokker nie pojawił się na rynku jakieś pół roku wcześniej ;-) Boczne przesuwane drzwi- genialny wynalazek, który docenią zwłaszcza rodzice przewożący dzieci w fotelikach. Świetne możliwości przewozowe- przepastny bagażnik. Jeśli zauważam jakieś wady to małe lusterka boczne i wykończenie bagażnika.
Test napisany przyzwoicie.

ryjas - 2013-02-09, 18:20

Jak czytam komentarze pod tym testem to jestem za cenzurą. Ci ludzie chyba w życiu Dacii nie widzieli na oczy. Najbardziej śmieszy komentarz mówiący, że w Dokkerze jest mało miejsca na tylnej kanapie. a sam test? No cóż, nie kłamie ale za mało mówi o realnej wartości auta. Tutaj nie obejdzie się bez porównania do konkurencji a ta nie oferuje wielu cech które ma Dokker. Zawieszenie to jedno, bagaznik to drugie. Wymiary otworów załadunkowych to trzecie. Uwage należy tez zwrócić na to, że " plastikowe" wykończenie bagaznika to zaleta tego auta a nie wada. Wystarczy przetrzeć szmatką a nie odkurzać po przewiezieniu worka zaprawy, czy cementu
Cena Dokkera w tej wersji mogłaby być ciut niższa, ale na dobra sprawę, skoro nie ma konkurencji za te pieniadze?
Jedyną konkurencję stanowi PSA na wyprzedaży rocznika (za 58 tys da rade kupić Berlingo Vitamin z 2012) Co z tego skoro auto ma gorsze własciwości użytkowe, mniej dopasowane do naszych dróg zawieszenie i silnik 1,6 hdi, który chyba mimo wszystko pali trochę więcej i jest droższy w serwisowaniu.
Generalnie Dokker stanowi tańszą ale i lepsza alternatywę dla Fiata czy kombivanów z PSA.

Boogie - 2013-02-09, 19:35

Większośc osób niestety komentuje bo gdzieś słyszała a na oczy auta nie widzieli - także najlepiej tego wszystkiego pod artykułem nie czytać ;)
Gimbo - 2013-02-10, 09:50

Tak się zastanawiam, czy Dokker nie będzie w niektórych przypadkach lepszą propozycją dla rodzin z dziećmi niż Lodgy...
Decybel - 2013-02-10, 12:47

Gimbo napisał/a:
Tak się zastanawiam, czy Dokker nie będzie w niektórych przypadkach lepszą propozycją dla rodzin z dziećmi niż Lodgy...


Też tak uważam. Jeśli 7 miejsc nie jest priorytetem, Dokker w moim odczuciu jest autem bardziej uniwersalnym.

Dar1962 - 2013-02-10, 13:55

nad Lodgy ma jedną przewagę - o wiele bardziej "użytkowy" charakter, przez wydaje się bardziej uniwersalny. Np dla kogoś, kto ma własną firmę i w tygodniu za jego pomocą zarobkuje (przewozi sprzęt, wykonuje usługi itp) a w weekend chce wyjechać gdzieś z rodziną, Dokker wydaje się doskonałym rozwiązaniem. Jego plastikowe wnętrze nie musi się podobać ale z pewnością łatwiej je utrzymać w porządku i czystości
benny86 - 2013-02-10, 14:30

Dokker jak dla mnie ma bardziej proporcjonalne nadwozia (lodgy to taki trochę jamnik z wyglądu) no i w laureate świetna sprawa w postaci przesuwnych drzwi z tyłu - jedni narzekają że to "busowaty" charakter auta, ale na ciasnym parkingu fajna sprawa, zwłaszcza gdy trzeba dziecko usadowić w foteliku.
maciek - 2013-02-10, 14:41

mnie wnerwia brak silnika benzynowego w najbogatszej wersji
mekintosz - 2013-02-10, 16:32

Mnie drazni brak plastikow na przesuwanych drzwiach oraz w tylnej czesci auta. Bardzo to sie rzuca w oczy, ponadto pogarsza wlasnosci termoizolacyjne obszernego wnetrza , tez czyni je glosniejszym. W artykule pisza, ze 1.5 DCI nie daje rady solidnie zimowa pora nagrzac tak pojemnej kabiny. Wierze w to, gdyz cieplo ucieka przez pozbawione wygluszen metalowe drzwi i boczki. Mogli by w Prestige zmodyfikowac dokkera by bardziej był osobowy niz połtowarowy ;-) Szkoda, ze nie ma 1.2 TCE w Prestige ;-( Z iloscia miejsca na nogi na tyknej kanapie to niestety prawda. Jak ustawilem w salonie fotel pod siebie ( 180cm ) i zasiadlem na kanapie za kierowca kolana lekko dotykaly oparcie fotela, zas przy wychodzeniu musialem na sile omijac slupek srodkowy. Byc moze kosztem przestrzeni ładunkowej zbyt blisko usytuowali tylna kanape. Cos za cos ;-) Za to z przodu duzo miejsca i wolnej przestrzeni, czlowiek nie czuje sie otoczony plastikami. Jeszcze brak raczek do trzymania sie podczas kretej drogi dla pasazerow tylnej kanapy.

PS. Tu sie tez nie postarali z tym mocowaniem pasa ;-(

http://www.autocentrum.pl...dna/zdjecia/21/

ryjas - 2013-02-10, 18:23

mekintosz napisał/a:
W artykule pisza, ze 1.5 DCI nie daje rady solidnie zimowa pora nagrzac tak pojemnej kabiny

Prawdopodobnie panowie jeżdzili tym autem tylko w mieście, gdzie faktycznie może być problem z rozgrzaniem samego silnika, szczególnie zimą. Dla mnie to nie jest trafiony argument. Z doswiadczenia (sprawdziłęm w aucie rodziców) wiem, że już po ok. 3km jest ciepło w nawiewach.
mekintosz napisał/a:
Mogli by w Prestige zmodyfikowac dokkera by bardziej był osobowy niz połtowarowy ;-)

Od tego jest Lodgy. Doker ma być taki jaki jest i jesli ktoś potrzebuje kombivana to jest to rozwiązanie własciwe. Z przodu jest poza tym wystarczająco "osobowo"
mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze nie ma 1.2 TCE w Prestige

Ktoś kto jezdzi tego typu autami zgodnie z ich przeznaczenie nie potrzebuje turbobenzyny a oszczednego silnika diesla. Jestem ciekaw poza tym jak sie ten silnik rozgrzewa?
mekintosz napisał/a:

;-( Z ilością miejsca na nogi na tylnej kanapie to niestety prawda. Jak ustawiłem w salonie fotel pod siebie ( 180cm ) i zasiadłem na kanapie za kierowca kolana lekko dotykaly oparcie fotela, zas przy wychodzeniu musiałem na sile omijać słupek środkowy.


Siedziałeś w konkurencji? Miejsca w Lodgy w porównaniu do nich jest że tak to nazwę wystarczająco;), a otwór jest większy niż w Berlingo. Kwestia detali we wnętrzu: Masz rację, ale dziwią mnie taki zarzuty względem najtańszego kombivana na rynku. Gdzieś trzeba było oszczędzić, a wiele z tych "niedoróbek" nie jest tak naprawdę wadą

Od siebie dodam coś jeszcze:
Jednym z powodów dla których rodzice zdecydowali się na nowe auto tej wielkości i wysokości był fakt, że mojej mamie siadały plecy po jeździe typowymi, niskimi osobówkami. Pozycja za kierownica jak i fotele w Dokerze jej bardzo odpowiadały. Przymierzała się także do Stepwaya i Lodgy ale wg niej w Dokerze jest najwygodniej. W porównaniu do Kangoo, generalnie nie było większej różnicy i tez było fajnie, ale cena inna ;) Fotele są ponoć trochę szersze niż w Lodgy, a samo auto sprawia wrażenie bardziej solidnego co przeważyło (nie wiem bo bezpośrednio nie porównywałem;)). Ojciec miał tu tez wiele do powiedzenia, bo będzie czasem korzystał z zalet "dostawczych"
Generalnie auto się sprawdza, mamę nie bolą plecy, dużo mniej przykurczy pod kolanami no i przede wszystkim wsiada i wysiada się z tego samochodu z godnością;) Codziennie dojeżdża po ok 25-30km w jedną stronę z domu na wsi do miasta i robi raz na tydzień, dwa trasy po ok. 200-250 km w jedną stronę

mekintosz - 2013-02-10, 22:12

Mnie sie generalnie Dokker bardzo podoba, tylko ma swoje widoczne oszczednosci-ograniczenia. U mnie w Sandero juz po 2-3 km tez leci ciepłe powietrze ale samochod fabrycznie kiepsko izolowany szybko wytraca temperature wnetrza. Jak masz wieksza kubature w Dokerze tym bardziej. Goła blache mozna okleic dzwiękochłonnym materiałem by było ciszej i przytulniej. Na szczescie czesc kierowcy/pasazera jest normalnie wykonczona ;-) Czy ktos zauwazył w dokkerze tylne nawiewy powietrza pod fotelem kierowcy/pasazera ?
laisar - 2013-02-11, 01:08

ryjas napisał/a:
kto jezdzi tego typu autami zgodnie z ich przeznaczenie nie potrzebuje

Mekintoszowi chodzi właśnie o umożliwienie dodatkowej, innej eksploatacji - jako samochodu bardziej osobowo-rodzinnego. Wtedy proponowane zmiany mają sens - i konkurencja coś takiego właśnie oferuje (np zwykły caddy vs caddy life).

Problem jest natomiast zapewne w tym, że Renault po prostu obawia się spadku sprzedaży kangoo, gdyby pojawiła się taka wersja dokkera...

MSZ - bezzasadnie, rozumiem jednak, że można uważać inaczej i nie chcieć ryzykować.


Z drugiej strony - jak w to w dacii: różnica cenowa jest na tyle spora, że można po prostu kupić takiego blaszankowatego dokkera i zlecić oplastikowanie go w środku jakieś firmie zewnętrznej. Prawdopodobnie w dalszym ciągu będzie to kosztowało mniej niż kangoo, a efekty mogą być lepsze niż przy fabrycznej wersji "dokkera plus".

maciek - 2013-02-11, 12:54

Liczba zarejestrowanych ( osobowe + ciężarowe)

dane na styczeń:
Partner 511
Berlingo 352
Caddy 229
Doblo 137
Fiorino 130
Dokker 115
Kangoo 100
Citan 40
NV200 26
Combo 17

jeszcze mają o co się bić z PSA ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group