|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Consumer Reports o downsizingu
Dar1962 - 2013-02-08, 15:52 Temat postu: Consumer Reports o downsizingu czasami nawet Amerykanie gadają z sensem
http://www.magazynauto.pl...wany,nId,931013
WhiteDragon - 2013-02-08, 23:54
Dobrze mówią, dać im wódki!
Marmach - 2013-02-09, 11:35
WhiteDragon napisał/a: | Dobrze mówią, dać im wódki! |
Proponuję w takim razie zdjąć z 1.5dCI sprężarkę i próbować wyrobić te 14 sekund do setki, przy oryginalnym spalaniu ;P
yadoctor - 2013-02-09, 11:49
Marmach napisał/a: | WhiteDragon napisał/a: | Dobrze mówią, dać im wódki! |
Proponuję w takim razie zdjąć z 1.5dCI sprężarkę i próbować wyrobić te 14 sekund do setki, przy oryginalnym spalaniu ;P |
Hoho, nie tak prędko ;) 0,9 TCe to mniej wiecej odpowiednik 1.6 mpi. Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra, rownież w dieslu. Z tym w Sandero chyba nie miałbym problemu z ukreceniem 14s, nie wiem jak ze spalaniem ;)
kapelusznik - 2013-02-09, 12:09
yadoctor napisał/a: | Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra, rownież w dieslu. Z tym w Sandero chyba nie miałbym problemu z ukreceniem 14s, nie wiem jak ze spalaniem ;)
| ciężko porównywać, bo masa 200kg większa, ale taki Ford Sierra 2.3 diesel miał 68KM mocy i przyspieszenie 0-100km/h 19.1s, prędkość maksymalna 155km/h, spalanie ECE 90/120/city (comb.): 5.1 / 6.7 / 8.3 (6.7) l/100km
albo inne porównanie w podobnej wadze (1025kg, Sandero ma chyba trochę mniej ?), można porównać ze słabszym 1.5dCi w Sandero
Skoda Felicia 1.9D, 62KM, przyspieszenie 0-100km/h 16,5s, prędkość maksymalna 156km/h, spalanie średnie 5.8 l/100km
Marmach - 2013-02-09, 14:58
yadoctor napisał/a: | Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra, |
A czemu akurat 2,5 litra, a nie 2, albo 3 ? Pojemność w silnikach turbo jest i tak "na życzenie". Ja chciałem w zasadzie wykazać, że obecność turbiny pozytywnie wpływa na osiągi i spalanie. Bo można jechać spokojnie, jak wolnossącym o tej samej pojemności - i spali tyle samo - albo depnąć gaz i mieć lepsze osiągi, niż wolnossący - i wtedy spali więcej.
Wiadomo, że nie wszystkie konstrukcje "downsizingowe" są udane, chociażby TwinAir 0.9 Fiata miał być genialny, został silnikiem roku chyba, a palił jak zwykłe 1.2 czy 1.4 w tych samych samochodach.
Ale jeśli producent nie spieprzy sprawy, to uturbiony, mniejszy silnik MUSI mniej palić - mniejsze opory wewnętrzne, mniejsza masa, wykorzystane częściowo ciśnienie spalin itd.
Nie wiem po co się ideologicznie fiksować na takie albo takie silniki.
marszelest - 2013-02-09, 18:30 Temat postu: Artykuł->Male-silniki-nie-zawsze-sa-oszczedne fajny artykuł
>>>>klik<<<<
yadoctor - 2013-02-09, 18:59
Dlaczego 2,5 litra ? Żeby była taka sama proporcja jak 0.9 do 1.6, założyłem ze wtedy silniki byłyby w miarę porównywalne.
Ja się nie fiksuję ideologicznie. Ja po prostu na własnej skórze odczułem, co się dzieje z silnikiem, gdy jest przeciążany w Daewoo Leganzie, która miała 2.0 DOHC, ale połączony z czterobiegowym automatem, który, nie wiedzieć czemu, często startował z dwójki. Efekt ? Dwa silniki szlag trafił po przebiegach około 130kkm na sztukę :(
Słysząc, co się dzieje z np. serią TSI w VAG obawiam się, że większość małych silników w dużych samochodach może tak kończyć...
Lukas87 - 2013-02-09, 22:22 Temat postu: Mały nie zawsze oszczędny http://moto.wp.pl/kat,159...10097&_ticrsn=3
Dyziek - 2013-02-09, 22:24
yadoctor, pierwszy raz slysze o tym problemie
eplus - 2013-02-10, 07:24
Amerykanie mądrzy inaczej, jak zwykle... Mało który silnik pali zgodnie z deklaracjami producenta.
laisar - 2013-02-18, 02:29
eplus napisał/a: | Mało który silnik pali zgodnie z deklaracjami producenta |
1. To nie są żadne "deklaracje".
2. Ponieważ [1], to w ogóle nie musi.
twinker - 2013-02-19, 20:48 Temat postu: Re: Consumer Reports o downsizingu
To ze gadają to jedno a co robią to 2
http://blog.caranddriver....g-in-the-works/
ford mustang z silnikiem ecoboost tylko na rynek europejski i australijski
USA takie wynalazki ma tam hen głęboko
Gimbo - 2013-02-20, 07:08
twinker napisał/a: | ford mustang z silnikiem ecoboost tylko na rynek europejski i australijski
USA takie wynalazki ma tam hen głęboko |
W Europie działa efekt cieplarniany spowodowany produkcją CO2 przez człowieka. Aby ratować planetę przed globalnym ociepleniem trzeba ograniczać CO2.
Amerykanie sami to wymyślili i wiedzą, że to bzdura. Stąd też mają wszystkie te ECO-rozwiązania bardzo głęboko.
|
|