DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Consumer Reports o downsizingu

Dar1962 - 2013-02-08, 15:52
Temat postu: Consumer Reports o downsizingu
czasami nawet Amerykanie gadają z sensem ;-)
http://www.magazynauto.pl...wany,nId,931013

WhiteDragon - 2013-02-08, 23:54

Dobrze mówią, dać im wódki! :-P
Marmach - 2013-02-09, 11:35

WhiteDragon napisał/a:
Dobrze mówią, dać im wódki! :-P

Proponuję w takim razie zdjąć z 1.5dCI sprężarkę i próbować wyrobić te 14 sekund do setki, przy oryginalnym spalaniu ;P

yadoctor - 2013-02-09, 11:49

Marmach napisał/a:
WhiteDragon napisał/a:
Dobrze mówią, dać im wódki! :-P

Proponuję w takim razie zdjąć z 1.5dCI sprężarkę i próbować wyrobić te 14 sekund do setki, przy oryginalnym spalaniu ;P

Hoho, nie tak prędko ;) 0,9 TCe to mniej wiecej odpowiednik 1.6 mpi. Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra, rownież w dieslu. Z tym w Sandero chyba nie miałbym problemu z ukreceniem 14s, nie wiem jak ze spalaniem ;)

:-P

kapelusznik - 2013-02-09, 12:09

yadoctor napisał/a:
Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra, rownież w dieslu. Z tym w Sandero chyba nie miałbym problemu z ukreceniem 14s, nie wiem jak ze spalaniem ;)
ciężko porównywać, bo masa 200kg większa, ale taki Ford Sierra 2.3 diesel miał 68KM mocy i przyspieszenie 0-100km/h 19.1s, prędkość maksymalna 155km/h, spalanie ECE 90/120/city (comb.): 5.1 / 6.7 / 8.3 (6.7) l/100km

albo inne porównanie w podobnej wadze (1025kg, Sandero ma chyba trochę mniej ?), można porównać ze słabszym 1.5dCi w Sandero
Skoda Felicia 1.9D, 62KM, przyspieszenie 0-100km/h 16,5s, prędkość maksymalna 156km/h, spalanie średnie 5.8 l/100km

Marmach - 2013-02-09, 14:58

yadoctor napisał/a:
Więc wolnossacym odpowiednikiem 1,5 dci powinien być silnik około 2,5 litra,

A czemu akurat 2,5 litra, a nie 2, albo 3 ? Pojemność w silnikach turbo jest i tak "na życzenie". Ja chciałem w zasadzie wykazać, że obecność turbiny pozytywnie wpływa na osiągi i spalanie. Bo można jechać spokojnie, jak wolnossącym o tej samej pojemności - i spali tyle samo - albo depnąć gaz i mieć lepsze osiągi, niż wolnossący - i wtedy spali więcej.

Wiadomo, że nie wszystkie konstrukcje "downsizingowe" są udane, chociażby TwinAir 0.9 Fiata miał być genialny, został silnikiem roku chyba, a palił jak zwykłe 1.2 czy 1.4 w tych samych samochodach.
Ale jeśli producent nie spieprzy sprawy, to uturbiony, mniejszy silnik MUSI mniej palić - mniejsze opory wewnętrzne, mniejsza masa, wykorzystane częściowo ciśnienie spalin itd.

Nie wiem po co się ideologicznie fiksować na takie albo takie silniki.

marszelest - 2013-02-09, 18:30
Temat postu: Artykuł->Male-silniki-nie-zawsze-sa-oszczedne
fajny artykuł

>>>>klik<<<<

yadoctor - 2013-02-09, 18:59

Dlaczego 2,5 litra ? Żeby była taka sama proporcja jak 0.9 do 1.6, założyłem ze wtedy silniki byłyby w miarę porównywalne.

Ja się nie fiksuję ideologicznie. Ja po prostu na własnej skórze odczułem, co się dzieje z silnikiem, gdy jest przeciążany w Daewoo Leganzie, która miała 2.0 DOHC, ale połączony z czterobiegowym automatem, który, nie wiedzieć czemu, często startował z dwójki. Efekt ? Dwa silniki szlag trafił po przebiegach około 130kkm na sztukę :(

Słysząc, co się dzieje z np. serią TSI w VAG obawiam się, że większość małych silników w dużych samochodach może tak kończyć...

Lukas87 - 2013-02-09, 22:22
Temat postu: Mały nie zawsze oszczędny
http://moto.wp.pl/kat,159...10097&_ticrsn=3
Dyziek - 2013-02-09, 22:24

yadoctor, pierwszy raz slysze o tym problemie
eplus - 2013-02-10, 07:24

Amerykanie mądrzy inaczej, jak zwykle... Mało który silnik pali zgodnie z deklaracjami producenta. :mrgreen: :mrgreen:
laisar - 2013-02-18, 02:29

eplus napisał/a:
Mało który silnik pali zgodnie z deklaracjami producenta

1. To nie są żadne "deklaracje".

2. Ponieważ [1], to w ogóle nie musi.

twinker - 2013-02-19, 20:48
Temat postu: Re: Consumer Reports o downsizingu
Dar1962 napisał/a:
czasami nawet Amerykanie gadają z sensem ;-)
http://www.magazynauto.pl...wany,nId,931013


To ze gadają to jedno a co robią to 2
http://blog.caranddriver....g-in-the-works/

ford mustang z silnikiem ecoboost tylko na rynek europejski i australijski
USA takie wynalazki ma tam hen głęboko

Gimbo - 2013-02-20, 07:08

twinker napisał/a:
ford mustang z silnikiem ecoboost tylko na rynek europejski i australijski
USA takie wynalazki ma tam hen głęboko

W Europie działa efekt cieplarniany spowodowany produkcją CO2 przez człowieka. Aby ratować planetę przed globalnym ociepleniem trzeba ograniczać CO2.

Amerykanie sami to wymyślili i wiedzą, że to bzdura. Stąd też mają wszystkie te ECO-rozwiązania bardzo głęboko.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group