DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Hak holowniczy - Lodgy

luk80 - 2013-03-29, 16:49
Temat postu: Hak holowniczy - Lodgy
Witam
Chciałbym założyć hak do mojej Lodgy, ale jak to zwykle bywa pojawiają się komplikacje:
Co ASO to inna informacja dotycząca danych technicznych oryginalnego haka. W jednym słyszę że max masa przyczepy 1200kg w drugim 1400kg. O cenach już nawet nie będę pisał bo np. 1870 PLN za hak i montaż to jakiś kosmos. Zresztą infolinia Renault/Dacia też ma problem z określeniem co jest w ofercie. Najczęstsza odpowiedź: Proszę zwrócić się do ASO, tam mają wszystkie informacje. No i koło się zamyka.

W jakich cenach i z jakimi parametrami montowaliście haki w Lodgy? O ile tacy się znajdą :-)

Jak wyglądałaby sprawa montażu kompletnego haka wraz z wiązką np. Westfalia odnośnie gwarancji na autko ?

DrOzda - 2013-03-29, 16:55

Co do gwarancji to po prostu te elementy które podlegały ingerencji podczas montażu (np. rozcinana wiązka) nie są objęte gwarancją i tyle.Reszta bez zmian.
hojnorek - 2013-03-30, 10:37

Luk80 ja dostałem hak w cenie.
Dane w dowodzie to odpowiednio 1400 / 650kg. Ale może jest jak z ładownością że co model to inaczej.
Jest to oryginalny hak Dacia (podobno sprowadzony z Francji bo czekaliśmy na niego jak już auto było gotowe do odbioru). Rzeczywiście co ASO to ceny różne.
Sprawdź jeszcze TANDEM w Częstochowie- Pan Damian 664329281

luk80 - 2013-03-31, 00:07

Jaki numer ma oryginalny hak i wiązka do lodgy?
laisar - 2013-03-31, 01:13

luk80 napisał/a:
jaki numer ma oryginalny hak i wiązka do lodgy?

Cennik na Dacia.PL z 1 marca podaje:
Cytat:
PROFILOWANY HAK HOLOWNICZY
CENA: OD 992 zł**

** cena brutto z montażem


Referencje:
    5os:
      - belka poprzeczna: 8201334134;
      - komplet (2 szt) podłużnic: 8201334146.

    7os:
      - belka poprzeczna: 8201334162;
      - komplet (2 szt) podłużnic: 8201334151.

    Każda z części zamiennych po ok. 550 zł.


    Wiązki:
      - 7 pinów: 8201149643 - ok. 460 zł;
      - 13 pinów: 8201149641 - ok. 550 zł.


Natomiast katalog podaje wagę przyczepy hamowanej we wszystkich przypadkach jako 1400 kg, a niehamowanej w zależności od wersji - od 580 do 665 kg.

luk80 - 2013-03-31, 04:17

Pięknie dziękuję:-) To się nazywa konkretna odpowiedź.
Co do ceny w cenniku dotyczy ona tylko klientów którzy dopiero kupują samochód:
"... W odpowiedzi na drugie zadane przez Pana pytanie, uprzejmie informujemy, że oferta zakupu haka holowniczego w promocyjnej cenie skierowana jest do Klientów, którzy kupują nowy samochód (tyczy się nowych aut), nie dotyczy ona zaś Klientów, którzy posiadają już samochód. Z przykrością informujemy zatem, iż omawiany fakt wyklucza możliwość zakupu przez Pana części w cenie promocyjnej."

hojnorek - 2013-03-31, 07:41

No to szukaj kogos kto kupuje nową lodgy i weźmie hak w promocji;-) podmienicie auta przy montażu i po sprawie :-) :-):-)
luk80 - 2013-03-31, 22:59

:-) i to jest pomysł...
laisar - 2013-04-01, 01:36

Chyba najprościej to kupić zaczep innej firmy - mają je Westfalia i polski Auto-hak, ale na pewno nie są jedyni.
luk80 - 2013-04-02, 16:16

Kieruje się w stronę Westfalii ale jeszcze czekam na jedną ofertę serwisu który wykazał się kompletnym brakiem profesjonalizmu, a teraz chcą mnie przekonać do korzystania z ich usług :-) Zobaczę co wymyślą.
DrOzda - 2013-05-14, 10:20

Rozglądam się za hakiem do Lodgy i znalazłem ciekawą ofertę polskiego producenta na francuskiej stronie za 110 EUR:
http://www.attelage-remor...dacia-lodgy.htm
Niestety zakup w kraju jest już droższy (610 PLN):
http://autohak.com.pl/upload/oferta_pdf_pl.pdf

Hak jest demontowalny przez co nie będzie problemów z firmowymi czujnikami cofania.
Będę go używał głównie do przewozu rowerów ale jakaś tam przyczepka może się trafić raz na parę lat ...

djquest - 2013-11-29, 01:16

Czy ma ktoś schemat montażu haka do Lodgy?
laisar - 2014-12-13, 14:14

djquest napisał/a:
schemat montażu haka do Lodgy?

http://www.tech-accessoir...ocument_id=4651

DrOzda - 2015-07-26, 11:43

Założyłem hak firmy Galia kupiony w steelcar. Chciałem kupić belki dachowe i rynienki pod cztery rowery ale po przymiarkach okazało się ze przyzwoity zestaw kosztuje tyle co hak plus platforma .... więc na dwa dni przed wyjazdem kupiłem zestaw z dokręcaną kulą i modułem za 680 pln. Nie miałem czasu na szukanie montera więc założyłem go sam. Montaż haka to ok. godziny roboty - odkręcamy aluminiową osłonę na zderzaku i wyciągamy gumowe zaślepki otworów montażowych, odkrecamy jedno koło unosząc samochód na lewarku przykręcamy jedną płytę do otworów w podłużnicach następnie unosi my drugą stronę i przykręcamy płytę. Teraz wystarczy wsunąć belkę haka w zderzak i przykręcić do płyt. Dokręcamy ponownie wszystkie śruby i gotowe. Moduł elektryczny należy umieścić pod filcem osłony lewej tylnej lampy kabel do gniazda przyczepy puszczamy przepustem do czujników parkowania z lewej strony podłogi pod lampą kabel minus podłączamy do śruby masy przy lampie a plus ciagniemy przez cały samochód aż do skrzynki bezpieczników. Tam wyszukujemy wolne gniazdo pod bezpiecznik z 12v z akumulatora na stałe a w wolne złącze pod nim wkładamy kabel zakończony złączem JPT. Łączymy bepiecznikiem płytkowym 15A. Kabelki do świateł ciagniemy do prawej i lewej lampy tylnej i przylutowujemy do odizolowanych przewodów przy złączach lamp. Teraz wizyta na SKP i mamy legalny hak.
imielinek - 2015-07-28, 20:27

Mam pytanie czy do haka do Dacii Lodgy wymagana jest wiązka elektryczna z modułem?
DrOzda - 2015-07-28, 20:42

Tak - we wszystkich katalogach producentów jest wymagany.
route2000 - 2015-07-29, 07:52

DrOzda napisał/a:
Założyłem hak firmy Galia kupiony w steelcar. Chciałem kupić belki dachowe i rynienki pod cztery rowery ale po przymiarkach okazało się ze przyzwoity zestaw kosztuje tyle co hak plus platforma .... więc na dwa dni przed wyjazdem kupiłem zestaw z dokręcaną kulą i modułem za 680 pln. Nie miałem czasu na szukanie montera więc założyłem go sam. Montaż haka to ok. godziny roboty - odkręcamy aluminiową osłonę na zderzaku i wyciągamy gumowe zaślepki otworów montażowych, odkrecamy jedno koło unosząc samochód na lewarku przykręcamy jedną płytę do otworów w podłużnicach następnie unosi my drugą stronę i przykręcamy płytę. Teraz wystarczy wsunąć belkę haka w zderzak i przykręcić do płyt. Dokręcamy ponownie wszystkie śruby i gotowe. Moduł elektryczny należy umieścić pod filcem osłony lewej tylnej lampy kabel do gniazda przyczepy puszczamy przepustem do czujników parkowania z lewej strony podłogi pod lampą kabel minus podłączamy do śruby masy przy lampie a plus ciagniemy przez cały samochód aż do skrzynki bezpieczników. Tam wyszukujemy wolne gniazdo pod bezpiecznik z 12v z akumulatora na stałe a w wolne złącze pod nim wkładamy kabel zakończony złączem JPT. Łączymy bepiecznikiem płytkowym 15A. Kabelki do świateł ciagniemy do prawej i lewej lampy tylnej i przylutowujemy do odizolowanych przewodów przy złączach lamp. Teraz wizyta na SKP i mamy legalny hak.

Nie tylko.... a wydział komunikacji? Trzeba mieć pieczątkę/wpis w dowodzie rejestracyjnym o zainstalowaniu haka.

DrOzda - 2015-07-29, 09:31

W ciągu 30 dni zgłaszasz zmiany do WK na podstawie kwitu z SKP.
brzuch0 - 2017-04-02, 08:48
Temat postu: Hak holowniczy lodgy
Zamierzam zamontować hak do lodgy do platformy na 4 rowery.
Teraz pytanie brać odpinany ( nie wiem czy jest to bezpieczne przy wożeniu rowerów ) czy też zwykły nieodpinany ?
Druga sprawa haki mają nacisk na kulę po 75 kg czy wytrzyma taki odpinany maksymalną wartość ?
Hak jak mam zamiar kupić to AUTO-HAK Słupsk, lub STEINHOF

misiu - 2017-04-02, 09:10

Witam w swoim sceniku mam hak stały, w zeszłym roku kupiłem platformę na 4 rowery i daje rade sama platforma waży z 17 kilo. Jedynie co mogę doradzić to kup platformę z możliwością pochylenia bo ja mam sztywną i jeśli będzie potrzeba żeby wyjąć coś z bagażnika to potrzeba rowery zdjąć jest to trochę utrudnienie ale są tańsze. Jeśli ci nie zależy to lepiej sztywny z tego co słyszałem to te zdejmowane można w jakiś sposób ukraść ta końcówkę nie wiem czy to prawda.
arczi_88 - 2017-04-02, 09:28

Każdy nowy jest w jakiś sposób odpinany, kwestia tego jak bardzo się narobisz przy ściąganiu haka - ja mam skręcony śrubami (właśnie ze Słupska).

brzuch0 napisał/a:
czy wytrzyma taki odpinany maksymalną wartość ?


Te 75 kg to nie jest wymysł producenta tylko wynik testów w czasie uzyskiwania homologacji, także napewno wzięli pod uwagę bezpieczny zapas. Myślę, że wytrzymałby więcej ale nie zamierzam tego sprawdzać :-D

brzuch0 - 2017-04-02, 09:46

arczi_88,
Ile zapłaciłeś w ASO za montaż haka ?
Co do automatycznego haka hak-pol znalazłem informacje na forum zafry że komuś wyrobiło się gniazdo i sam hak dostał luzu.

jas_pik - 2017-04-02, 10:05

Ja do Dustera zamontowałem hak Galia(półautomat) .
Drogi ale wart swojej ceny.
Ponieważ robiłem to przed sezonem montaż był de facto zawarty w cenie.

arczi_88 - 2017-04-02, 11:14

brzuch0 napisał/a:
arczi_88,
Ile zapłaciłeś w ASO za montaż haka ?


Za montaż nic, wydębiłem go za free przy kupnie auta. Za to hak kosztował 748,82 pln. Podejrzewam, że ze 3 stówki za montaż wezmą napewno. Drogawo ale swego rodzaju wygoda i pewność (ugadujesz się, przyjeżdżasz, godzinka i po krzyku, od razu mi badanie na swojej stacji diagnostycznej zrobili).

DrOzda - 2017-04-02, 14:25

Montowałem samodzielnie hak firmy Galia z odkrecaną główką -zajelo mi to około godziny na lewarku w garażu.
Do tego drugie tyle wpięcie się do instalacji elektrycznej - polecam niezbędny moduł i skorzystanie z napięcia w wolnym złączu lewego środkowego słupka.
Koszt 500 za hak i 300 za moduł.
Cztery rowery bynajmniej nie karbonowe i platformę Amosa zakładałem bez problemu.

amakarewicz - 2017-04-05, 10:38

Czy standardowy hak holowniczy dla Lodgy pasuje również do wersji STEPWAY ? czy błyszcząca nakładka na zderzaku umożliwia swobodną pracę przyczepy na haku ?
DrOzda - 2017-04-05, 10:52

Ja mam dołożony pakiet OFFROAD i hak od Galii nie przeszkadza.
brzuch0 - 2017-04-07, 19:51

Montaż haka w ASO 600 zł ( chyba ktoś upadł na głowę)
arczi_88 - 2017-04-07, 19:53

Pietrzak taki zachłanny czy Zięba?
Lza - 2017-04-07, 20:30
Temat postu: Re: Hak holowniczy lodgy
brzuch0 napisał/a:
Zamierzam zamontować hak do lodgy do platformy na 4 rowery.
Teraz pytanie brać odpinany ( nie wiem czy jest to bezpieczne przy wożeniu rowerów ) czy też zwykły nieodpinany ?
Druga sprawa haki mają nacisk na kulę po 75 kg czy wytrzyma taki odpinany maksymalną wartość ?


To zależy tylko od Twojego poczucia estetyki. Niektórzy mają potrzebę demontowania haka gdy nie jest używany inni nie. Wytrzymałość obu jest identyczna. Podany nacisk to wartość uśredniona - nominalna - gdy zespół pojazdów się nie porusza, przyczepa może napierać z taką wartością. W rzeczywistości, podczas jazdy hak jest poddawany zmiennym siłom, czasem mniejszym czasem większym. Hak na pewno wytrzyma. Natomiast pamiętaj, że trzymają cię ograniczenia konstrukcyjnie samochodu. Powinieneś sprawdzić, jaki nacisk na hak dopuszcza Twoje auto.

Obecnie obowiązujący standard to wiązka z gniazdem 13 stykowym, a nie 7-stykowym, co często Janusze próbują wciskać nieświadomym nabywcom.

brzuch0 - 2017-04-08, 01:53

arczi_88 napisał/a:
Pietrzak taki zachłanny czy Zięba?

Zięba za 2 godz pracy. Pani z serwisu twierdzi ze trwa to min 6 godzin. Nie ma co się dziwić że montaż haka trwa tyle godzin skoro " ustawienie" zbieżność to 2 godz. I na dodatek jest źle ustawiona

Pawel75 - 2017-04-24, 08:55

A ja mam takie pytanie.Związane też z hakiem do Lodgy.Czy nie mając czujników parkowania trzeba montować modem do wiązki.Osobiście wydaje mi się że nie trzeba ale może ktoś już montował i ma wiedzę .
route2000 - 2017-04-24, 09:48

Lepiej załóż moduł, lampy przyczepy i auta nie będą wariowały... ;-)
DrOzda - 2017-04-24, 10:14

Zwłaszcza że moduł na 13 pin kosztuje obecnie zaledwie 250 PLN i masz raz na zawsze porządną instalację:
https://steelcar.com.pl/45-wiazki-elektryczne

Pawel75 - 2017-04-24, 13:18

Poprzednio miałem Thalię i nie wpinałem modułu i było ok.Ale teraz zdecyduję się na moduł z wiązką gotową http://allegro.pl/dedykow...5631532450.html
Zakładam gniazdo 7-pin bo 13-pin mi jest nie potrzebne.Trzynastka jest potrzebna jak potrzebujesz lub chcesz mieć zasilanie i ładowanie z samochodu w trakcie jazdy i nie tylko.No i dochodzi jeszcze światło cofania.W lekkich przyczepkach nie ma wymogu posiadania światła cofania.

brzuch0 - 2019-04-19, 10:40

Jak sprawdzić czy instalator zamontował wiązkę dedykowaną , a nie uniwersalną ?
laisar - 2019-04-26, 00:26

brzuch0 napisał/a:
Jak sprawdzić czy instalator zamontował wiązkę dedykowaną , a nie uniwersalną ?

Dedykowana wyposażona jest we wtyczki, które wpina się pomiędzy standardowe wiązki a lampy - http://www.tech-accessoir...ocument_id=4651 - natomiast kable w uniwersalnych kończą się gołymi przewodami, które trzeba jakoś dołączyć do przewodów auta (np lutując lub szybkozłączkami).

Wystarczy zatem zobaczyć jak wygląda podłączenie lamp tylnych.

marwojc - 2021-08-05, 19:13
Temat postu: hak holowniczy Lodgy - samodzielny montaż
Witam,

było o tym już sporo na forum (chyba większość przeczytałem), ale nadal jakoś nie do końca czuję się na tyle pewnie aby podjąć się samodzielnego montażu.

O ile montaż mechaniczny haka nie powinien nastręczyć problemów, to więcej wątpliwości jest z elektryką.

Wybrałem wiązkę dedykowaną, 13-pinową, z modułem. Hak i wiązka kosztuje razem ok. 600 - 700 zł.

Tutaj przykładowa instrukcja: https://www.ehaki.pl/medi...ay-ab-01-15.pdf

Na 3. stronie jest pokazane jak ta wiązka idzie przez samochód. Ma dojść do obydwu lamp tylnych, do lewego słupka i do skrzynki z bezpiecznikami. Pytanie jak z demontażem plastików/osłon, bo demolka będzie pewnie spora?

Rozumiem, że w aucie są już przygotowane kostki w które wpinam kostki z wiązki?

Po zamontowaniu całości trzeba zmieniać jakieś ustawienia w komputerze auta, jakieś programowanie?

Co prawda mógłbym oddać auto do serwisu i zamontują, ale to jest dodatkowy koszt ok. 500 zł, więc chciałbym samodzielnie. Może ktoś ostatnio montował samodzielnie w Lodgy i mógłby opisać swoje wrażenia z montażu? Może jakieś niestandardowe problemy, niespodzianki? Czy wszystko bezproblemowo?

gg - 2021-08-06, 07:59

Jaki hak wybrałeś? Stały czy składany?
DrOzda - 2021-08-06, 09:48

Nie wiem jak przy dedykowanej wiązce ale gdy montowałem uniwersalną z modułem, to wystarczyło zdjąć uszczelki tylnej klapy , odchylić wykładzinę i przeciągnąć okablowanie , po odkręceniu lamp tylnych był dostęp do wiązek. Wiązkę do gniazda puszczałem gumowym przepustem w lewym narożniku pod wykładziną. Moduł podłączyłem tamże i jedyne co pozostało, to przeciągnięcie kabla do skrzynki bezpieczników wzdłuż lewego boku pod wykładziną. W słupku B podobno jest plus do modułu przyczepy aktywny po włożeniu bezpiecznika.
marwojc - 2021-08-06, 10:12

gg napisał/a:
Jaki hak wybrałeś? Stały czy składany?


Stały, przykręcany na dwie śruby. Będzie to prawdopodobnie Auto-Hak G 72.

Użyję go ze 3-5 razy na rok, półautomat lub automat mi jest zbędny.

SWilk - 2021-08-09, 11:55

marwojc napisał/a:
Użyję go ze 3-5 razy na rok, półautomat lub automat mi jest zbędny.


Właśnie w takiej sytuacji właśnie hak z łatwym demontażem jest wart rozważenia.

Zazwyczaj jeździsz bez haka, jak Ci ktoś z tyłu przywali, będzie mniejsza szansa na uszkodzenie konstrukcji nośnej. Wyjedziesz na chwilę do Niemiec i nie musisz się martwić, że hak z tyłu... A trzeba użyć, to minuta i hak na miejscu. Haka stałego nie będzie Ci się chciało odkręcać. Poza tym potrzeby się zmieniają. Dziś myślisz, że potrzebny kilka razy w roku, potem jak na złość okaże się, że jednak częściej.

Do tego niektóre haki zasłaniają centralny czujnik cofania. Czujniki co prawda nie piszczą przez to, ale też nie wykrywają przeszkody znajdującej się centralnie za hakiem.

Miałem pisać, że znikoma różnica w cenie, ale świat się zmienił od kiedy sam kupowałem. Ja brałem trzy lata temu hak Galia, wtedy trzeba było dopłacić około 150zł do zdejmowanego. Dziś to różnica 930 - 660 = 270zł... Czy warto, każdy musi rozważyć sam. Ja wziąłem łatwo zdejmowalny właśnie dlatego, że rzadko go używam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group