|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Logan VAN 1.6 85 KM - mrygająca kontrolka silnika
Długi - 2013-03-30, 20:48 Temat postu: Logan VAN 1.6 85 KM - mrygająca kontrolka silnika Witam,
pacjent to: Dacia Logan VAN 1.6 (8 zaworów) 85 KM z 2012 roku + niefabryczne LPG. Przebieg 56300.
Rano gdy jest zimno po odpaleniu przez kilka minut mryga kontrolka silnika po czym gaśnie i wszystko jest OK. Gdy mryga silnik nierówno pracuje. Dzieje się to tylko na Pb. Po podłączeniu komputera wyświetliły się następujące informacje:
1 - DF283: system LPG Active
2 - DF110: niszczące przerwy zapłonu
3 - DF117: engine immobiliser code not programed
Odkręcałem świece i wszystkie są normalnie "wypalone" - nic niepokojącego.
Żadnych płynów nie ubywa po rozgrzaniu wszystko pracuje poprawnie jak powinno.
Z góry mówię, że samochód jest BEZ GWARANCJI. Więc wizyta w ASO odpada.
Jakieś sugestie co z tym fantem dalej zrobić?
Marcin - 2013-03-30, 22:38
Dobrym tropem może być błąd nr 2 - wskazuje na cewki, świece, kable wysokiego napięcia lub po prostu nie do końca poprawnie wyregulowaną instalację.
Napisz jakie podzespoły LPG masz zamontowane w aucie.
laisar - 2013-03-30, 23:37
Albo tradycyjnie: luz zaworowy...
Marek1603 - 2013-03-31, 17:00
laisar napisał/a: | Albo tradycyjnie: luz zaworowy... |
Czyli.
Jeżeli przez te 56000km na LPG nie były regulowane to wykonać najpierw regulację.
Potem sprawdzić ewentualnie to co pisze Marcin.
Długi - 2013-04-07, 21:15
Borykam się dalej z tym problemem. Luzy zaworowe były sprawdzane i są w normie. Wymieniłem świece zapłonowe i kable... Nic to nie dało...
laisar - 2013-04-07, 22:13
Długi napisał/a: | Wymieniłem świece zapłonowe i kable |
No to zostały jeszcze cewki i różne czujniki na czele z lambdami, ale wymienianie wszystkiego w ciemno jest bez sensu - jeźdź lepiej do jakiegoś warsztatu, niech to na obmacają na żywo, bo diagnozy przez Internet to wróżkologia...
Grzechub - 2013-04-08, 19:47
U mnie początkowo podejrzanym był czujnik ciśnienia gazu (LPG) - po wymianie uspokoiło się na 300km.
Niestety, kontrolka sygnalizacji problemów w sterowaniu silnikiem zaczęła przypominać o sobie w różnych momentach .
Definitywnie (8000 km i nic ) rozwiązano problem przez wymianę 2 wtrysków benzyny w ASO.
PS : brak było objawów zwiększonego zużycia LPG lub benzyny, nie występowały istotne różnice w parametrach jazdy
Długi - 2013-06-01, 19:41
Problem rozwiązany. Okazało się ,że pierwszy mechanik jest kretynem. Po zaprowadzeniu do innego fachowca od razu zdiagnozowano, że coś nie tak jest z zaworami a mianowicie zawory dolotowe były podparte. Po wyregulowaniu wszystko wróciło do normy.
|
|