DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Wersja LOGAN 2 podstawowa

Miro77 - 2013-06-12, 16:11
Temat postu: Wersja LOGAN 2 podstawowa
Witam Wszystkich
Ja czekam na logan 2 dostępny od ręki.
Mam tylko wątpliwości jakie jest dokładnie wyposażenie podstawowej wersji ACCES.

Pojawiła się pierwsza oferta ze zdjęciami "real" najtańszej wersji, zdjęcia wnętrza i ogólne:

http://postimg.org/gallery/1clnqqdk/








jak widać ubogo to wygląda...
Spotkał ktoś inne zdjęcia wersji acces?

Pshemo - 2013-06-12, 16:49

Niewiele tego jest ale zawsze : (dane z konfiguratora)

WYPOSAŻENIE SERYJNE Access

OPIS SZCZEGÓŁOWY TWOJEGO SAMOCHODU




WYGLĄD WNĘTRZA I KOMFORT


lusterka zewnętrzne regulowane ręcznie
tylna kanapa stała
wskaźnik zmiany biegów
szyby tylne otwierane ręcznie
szyba tylna ogrzewana
szyby przednie otwierane ręcznie
drzwi otwierane kluczykiem
3 zagłówki tylne (1 środkowy wsuwany w oparcie)
wewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
przenośna popielniczka/zapalniczka
tapicerka Access


WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE


światła do jazdy dziennej


PROWADZENIE POJAZDU


wspomaganie kierownicy


OGRZEWANIE I WENTYLACJA


ogrzewanie i wentylacja z 4 prędkościami pracy


BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE I BIERNE


boczne poduszki powietrzne z przodu
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
3-punktowe tylne pasy bezpieczeństwa
system kontroli toru jazdy (ESC)
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
przednie zagłówki regulowane na wysokość
poduszka powietrzna kierowcy
poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji
ABS


WYGLĄD ZEWNĘTRZNY


stalowe obręcze kół 15' / kołpaki centralne
zestaw do naprawy opon
lusterka boczne w kolorze czarnym
zewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym

kyriosmk - 2013-06-13, 08:03

Trochę nadkola zachlapane, zapomnieli wyczyścić czy demówka?
Generalnie będę miał taką samą - ubogo owszem, ale to ma jeździć i tyle wymagam od samochodu :)

DrOzda - 2013-06-13, 08:56

Wygląda zupełnie znośnie.
Można by mu założyć jakieś fajne alufele 16 (14 zostawić na zimówki), doinstalować czarne listwy i światła przeciwmgielne.
W środku jest miejsce na kombajn 2DIN.
Za 29 tysi (no teraz 30) to faktycznie jest kawał auta za dobre pieniądze.

ryjas - 2013-06-13, 10:15

Na pewno lepiej wygląda niż poprzedni Logan w tej wersji.
Jeśli z zewnątrz pomalować zderzaki to nawet na tych felgach będzie znośnie.

Aczkolwiek ja bym celował w wersję Ambiance co najmniej. Auto ma wtedy ładniejsze felgi, a właściwie kołpaki, pomalowane zderzaki, dzieloną kanapę, centralny zamek, elektrykę przednich szyb i chociażby lampkę w bagażniku (niby drobiazg) - cena tylko 3 tyś wiecej niż za Accesa.
Klima w pakiecie z radiem za 2900 niebezpiecznie zbliża tą wersje do Laureata, więc to raczej bez sensu.

DD - 2013-06-13, 11:48

DrOzda napisał/a:
Za 29 tysi (no teraz 30) to faktycznie jest kawał auta za dobre pieniądze.

W zasadzie nawet 30.210zl, bo wypadaloby chyba doliczyc dopate 310zl za kolo zapasowe.

ryjas napisał/a:
Aczkolwiek ja bym celował w wersję Ambiance co najmniej. Auto ma wtedy ładniejsze felgi, a właściwie kołpaki, pomalowane zderzaki, dzieloną kanapę, centralny zamek, elektrykę przednich szyb i chociażby lampkę w bagażniku (niby drobiazg) - cena tylko 3 tyś wiecej niż za Accesa.

Mozna tez zamiast tego doplacic 4kzl (prawdopodobnie) do nowego Logana MCV, tam lakierowane zderzaki mamy juz w golasie, a niektore inne dodatki mozna w przyszlosci dolozyc nieduzym kosztem we wlasnym zakresie.

kapelusznik - 2013-06-13, 17:43

jedyne "drobiazgi" tak na prawdę warte dołożenia, to klimatyzacja, regulacja kierownicy i regulacja fotela kierowcy (z wybrzuszeniem lędźwiowym)

pozostałe duperele,elektryczki nie są krytyczne przy jeździe autem

szkoda tylko, że tak na prawdę jak chce się mieć te przydatne duperele, to trzeba brać Laureate, bo Acces całkowicie odpada, a Ambiance w wersji z klimą nie ma kompletnie sensu

Prezes - 2013-06-13, 17:49

Ja się zastanawiam, może ktoś wie, czy tu tak jak w Dusterze - napinacze pirotechniczne pasów są tylko w wersji Laureate?
Miro77 - 2013-06-13, 18:43

Z dupereli to chciałbym listwy ochronne i koniecznie centralny zamek.
No i bezwzględnie szukam zdjęć jak prezentuje się wersja biała z czarnymi zderzakami...

Pshemo - 2013-06-14, 10:18

Miro77 napisał/a:
No i bezwzględnie szukam zdjęć jak prezentuje się wersja biała z czarnymi zderzakami...


Co praawda to nie Logan a Sandero, ale przody mają takie same :P

John McClane - 2013-06-14, 20:09

Cześć!

Mocno zastanawiamy się z Żoną nad zakupem Dacii Logan II w wersji Laureate z prawie wszystkimi dodatkowymi opcjami. Cena jest na prawdę zadowalająca, gdyż kształtuje się na poziomie 45,5k zł. Z uwagi na to, że traktuję auto jako środek lokomocji z punktu A do punktu B (choć nie powiem, bardzo lubię jeśli można się między tymi punktami przemieścić komfortowo i bezpiecznie), nie jeżdżę szybko, staram się dbać o auto - mamy nadzieję, że auto posłuży nam min. 7 lat.

Mam niestety kilka wątpliwości.

1. Chcielibyśmy (z uwagi na koszty kupna auta i późniejsze koszty eksploatacji) wybrać wersję benzynową 1,2 + LPG. Na autach jakoś wybitnie się nie znam, ale pamiętam, że instalację gazową zwykle dokładało się do silników większych - powiedzmy od 1,6. Czy fabryczna instalacja LPG nie sprawi, że tym autem nie uda się wyprzedzić żadnego innego auta na trasie? Wiem, że technologia poszła na przód, ale rodzice mieli kiedyś Fiata Punto 1,1 i tym autem na prawdę było strach wyprzedzać. Jak to wygląda w Daciach? Czy z załączonym LPG da się wyprzedzić bezpiecznie na trasie? Czy bez załączonego LPG, jadąc tylko na benzynie, wygląda to lepiej? Z założenia auto będzie użytkowane w mieście, ale raz na miesiąc zaliczy trasę ok. 400km. Oczywiście wybiorę się na jazdę próbną, z tym, że nie wiem czy odbędzie się ona poza miastem - dlatego pytam o opinię innych użytkowników.

2. Jak jest z bezpieczeństwem tego auta? Wiem, że testy NCAP jeszcze nie były robione, Pani w salonie mówiła mi, że Sandero ma 4 gwiazdki więc "pewnie Logan II też będzie miał 4 gwiazdki". Mam małe dziecko, dlatego chciałbym żeby auto było jak najbezpieczniejsze.

3. Czy wiecie może czy często są Dacie kradzione w Polsce?:) Chciałbym się nim pocieszyć przez długie lata, miło było by usłyszeć, że nie cieszą się dużą popularnością wśród złodziei ;-)

Przepraszam za tak długi post. Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie,
Marcin.

radzio - 2013-06-14, 20:24

John McClane napisał/a:
3. Czy wiecie może czy często są Dacie kradzione w Polsce?:) Chciałbym się nim pocieszyć przez długie lata, miło było by usłyszeć, że nie cieszą się dużą popularnością wśród złodziei ;-)

W pierwszej dziesiątce najczęściej kradzionych aut 8 to samochody produkowane przez grupę folcwagena (zwykle statystyki sięgają 10 miejsca, myślę że w TOP20 udział procentowy VAG będzie podobny, jak i w TOP30). Wydaje mi się, że żaden szanujący się złodziej Dacii nie ukradnie. Straciłby szacunek na dzielni ;-) Auta się kradnie na części głównie a więc takie do których części są drogie, a potencjalni klienci na tyle ubodzy, że chętnie w sobotni wieczór pod remizą kupią "lewe" części do swoich 20-letnich Golfów lub A-trójek. Bo pożyczka z Providenta poszła na tankowanie "za 50zł". O Dacię możesz być spokojny.

Piotrek721015 - 2013-06-15, 08:02

John McClane napisał/a:
rodzice mieli kiedyś Fiata Punto 1,1 i tym autem na prawdę było strach wyprzedzać

Fiat miał 55 KM, Dacia ma 75 KM więc różnica na plus będzie na pewno znaczna. Przy tym nowe generacje instalacji gazowych nie odbierają aż tak autu dynamiki jak kiedyś, więc Dacia na pewno da rade, różnicy między benzyną, a gazem nie będzie dużej.

John McClane - 2013-06-15, 08:27

Dzięki za informacje. Gdyby ktoś miał coś jeszcze do dodatnia, szczególnie w sprawie wyprzedzania na trasie - chętnie wysłucham :-)
Dar1962 - 2013-06-15, 12:43

-przy założeniu,że auto będzie eksploatowane głównie w mieście i sporadycznie przejedzie dłuższy kawałek w trasie, wybór rego silnika wydaje się optymalny, jednak z tego samego powodu nie widzę większego sensu montażu LPG do jednostki tak niewielkiej pojemności.Przy spokojnym użytkowaniu (brat jeździ Clio III 1,2 16v 75KM) w trasie spala ok 5 a w mieście 6,5 l na 100 km. Oczywiście można go zaopatrzyć w fabryczną instalację, trzeba jednak z kalkulatorem w ręku rozważyć ekonomiczną stronę tej decyzji
- LPG z pewnością odbierze nieco wigoru małemu silnikowi i manewr wyprzedzania trzeba będzie planować z większą rozwagą
-nowe Sandero ma 4 gwiazdki w teście NCAP. Brak kompletu spowodowany jest głównie marną ochroną pieszego i małą ilością dupereli typu sygnalizatory niezapiętych pasów z tyłu, brak w standardzie ESP itp. Tym bym się więc nie przejmował
-o kradzieżach aut tej marki jakoś na razie nie słychać, choć nie można wykluczyć w przyszłości,że znajdą się na nie amatorzy łatwego zysku, gdyż szybko ich przybywa. Auta tego rodzaju kradnie się głównie na części. Szeroki asortyment tanich zamienników w pewnością nie zachęca potencjalnych złodzieji

DrOzda - 2013-06-15, 14:33

esp i 4 poduszki są w każdym loganie i sandero 2
John McClane - 2013-06-15, 19:29

Dzięki za kolejne odpowiedzi.

W temacie LPG jestem zupełnie zielony :oops: Obecnie posiadam 1,9TD, poprzednio jeździłem 1,4i (innych marek). Prawdę mówiąc dopiero wczoraj dowiedziałem się, że LPG w mieście nie jest wiele tańsze niż jeżdżenie na benzynie. Faktycznie tak jest? Przeczytałem tu na forum, że są kalkulatory LPG dostępne na internecie. Jak tylko będę miał więcej czasu, na pewno sobie przeliczę co będzie teoretycznie bardziej opłacalne. Tak jak wspominałem, raz na miesiąc będzie jednodniowa traska 200km w jedną stronę i 200km w powrotną.

Mam też kolejne pytanie. Jak jest z wyprzedażami na koniec roku? W związku z tym, że chciałbym jeszcze dozbierać, żeby wziąć jak najmniejszy kredyt - auto kupowałbym najwcześniej we wrześniu. Czy warto wtedy poczekać na jakieś wyprzedaże/promocje? Widziałem, że na forum są osoby które śledzą wszelkie posunięcia marketingowe Dacii - liczę, że ktoś coś podpowie ;-) Jak to jest w przypadku wyprzedaży rocznika, sprzedają tylko te auta, które mają na stanie, czy można sobie normalnie skonfigurować auto?

Warto czekać do końca roku, czy lepiej zamawiać we wrześniu (pewnie i tak przyjdzie wtedy na koniec roku, lub początkiem nowego). Może warto poczekać ze względu na to, żeby był "młodszy" w papierach?

Dzięki!

Dar1962 - 2013-06-15, 21:50

w przypadku tego modelu nie ma praktycznie mowy o wyprzedaży rocznika. Na rynek trafia mało egzemplarzy. Nic nie stoi na placach u dilerów. Praktycznie wszystkie auta zamawiane są pod konkretnego klienta, wg jego życzeń dot, konfiguracji i dodatków. Więc po prostu trzeba złożyć zamówienie i czekać na wyprodukowanie, transport i odbiór
Dyziek - 2013-06-16, 07:10

John McClane, na Logana II raczej nie zlapiesz wielkie promocji. Pamietam, ze na poprzedni model byly upusty 2.000 PLN

Jesli chcesz czekac do konca roku (nie spieszy Ci sie), to pomacaj C-Elysee / Pug 301. Obecna cena podobna poziomowi do Laureate oscyluje gdzies w okolicy 46 ptysiów (cennikowo), w promo zas niecale 41. Cytryny slyna z tego, ze maja potezne upusty wyprzedazowe, bo maja chore ceny bazowe. W tym roku w lutym mogles kupic C3 model 2012 juz od 31,5 tys PLN (!) Jest duza szansa, ze trafisz cos w okolicy 35 tysi,
Polecam strone samar.pl

John McClane - 2013-06-16, 07:33

Dyziek, problem w tym, że citroeny i peżoty (przynajmniej te najtańsze) nie podobają mi się. Podoba mi się jedynie C3, ale ma zdecydowanie za mały bagażnik jak na rodzinne wyjazdy, nie zmieścił by mi się tam nawet wózek. Z Dacią jest inaczej, nowy Logan na prawdę mi się spodobał, przypadkiem zobaczyłem go na ulicy, nawet nie wiedziałem, że wypuścili wersję Logan II.
Najbardziej w Daciach kuszą mnie tanie części eksploatacyjne. Nie wiem, czy faktycznie tak to wygląda cenowo, ale kobieta z salonu powiedziała mi, że wymiana rozrządu to koszt 700zł (mam nadzieję, że nie chodzi tylko o robociznę), wymiana kompletu hamulców (łącznie z tarczami) na przód i na tył to koszt również 700zł. Strasznie nie lubię płacić ogromnych pieniędzy za naprawy samochodów (pewnie jak każdy ;-) ) W obecnym aucie głupia sprężyna kosztuje mnie 250zł za sztukę, a auto ma niestety 13 lat, więc co chwilę coś się sypie.

Nasuwa mi się tu kolejne pytanie: czy części eksp. do Dacii są faktycznie tak tanie? Słyszałem, że dodatkowo posiadają bardzo tanie zamienniki, czy to prawda? Czy jest jakaś strona internetowa na której mógłbym porównać ceny części Dacii w stosunku do innych aut, np. mojego obecnego?

Kolejne pytanie do wszystkich użytkowników Dacii: jak z komfortem w tych autach? Czy wygodnie podróżuje się na trasach (chodzi mi głównie o fotele, czy są wygodne - usiąść w salonie na 10 minut to nie to samo, co spędzić 5h jadąc autem). Jak z tapicerką? Muszę przyznać, że wygląda na słabą jakościowo... Oczywiście Pani w salonie mocno ją zachwalała ;-)

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Dar1962 - 2013-06-16, 16:00

John McClane napisał/a:
Najbardziej w Daciach kuszą mnie tanie części eksploatacyjne. Nie wiem, czy faktycznie tak to wygląda cenowo, ale kobieta z salonu powiedziała mi, że wymiana rozrządu to koszt 700zł

czy części eksp. do Dacii są faktycznie tak tanie? Słyszałem, że dodatkowo posiadają bardzo tanie zamienniki, czy to prawda? Czy jest jakaś strona internetowa na której mógłbym porównać ceny części Dacii w stosunku do innych aut, np. mojego obecnego?

jak z komfortem w tych autach? Czy wygodnie podróżuje się na trasach (chodzi mi głównie o fotele, czy są wygodne - usiąść w salonie na 10 minut to nie to samo, co spędzić 5h jadąc autem). Jak z tapicerką? Muszę przyznać, że wygląda na słabą jakościowo


-ad 1/myślę,że nawet taniej, pod warunkiem,że nie będzie tego robiło ASO. Kompletny zestaw rozrządu do 1,2 16v + zapobiegawczo pompa wody kosztuje ok 380-400 PLN. Plus jakieś 200 PLN robocizny w przyzwoitym warsztacie

-ad 2/ owszem, jest sporo łatwo dostępnych zamienników, Delphi, Valeo, Bosch,Mann, Filtron i wiele innych. Tanie są filtry, również oleje Elf i Motrio (w porównaniu np z Mobilem czy Castrolem) Ta ostatnia firma produkuje sporo porządnych zamienników o jakości porównywalnej do oryginałów Renault

-ad 3/wszystkie Dacie są komfortowo i dość miękko zestrojone, nie sprzyja to ostremu wchodzeniu w zakręty ale oszczędza plomby i kręgosłup, mogę powiedzieć o siedzeniach DD, dla mnie są OK, tapicerka nie jest pierwszego gatunku, ale nie zużywa się jakoś specjalnie szybko, za to wnętrze łatwo się sprząta (dużo plastików) i odkurza (gładkie obicia)

mud maX - 2013-06-27, 00:08

Miro77 napisał/a:
bezwzględnie szukam zdjęć jak prezentuje się wersja biała z czarnymi zderzakami...

http://forzamotorsport.pl...-17#entry218336

Miro77 - 2013-06-29, 11:44

ooooo to wole białego niż granatowy :roll:
zdzisiu27 - 2013-06-29, 13:46

Nowy Logan jest naprawdę spoko, tylko nie wyobrażam sobie zakupu takiego auta bez klimy - przy jeździe po mieście jest to wydatek niezbędny. Potem już się tego nie dołoży…
DD - 2013-06-29, 17:14

Miro77 napisał/a:
ooooo to wole białego niż granatowy :roll:

To oczywiscie rzecz gustu, ale dla mnie bialy golas z tymi silnie odznaczajacymi sie (na bialym) zderzakami kompletnie odpada. Inaczej ma sie sprawa w przypadku granatowego golasa, bo tam te czarne zderzaku malo sie odznaczaja, a patrzac z nieco wiekszej odleglosci praktycznie sie zlewaja z tym ciemnym granatem lakieru.
Z reszta chyba jest wiejcej ludzi uwazajacych podobnie jak ja, bo granatowych Loganow2 z nielakierowanymi zderzakami juz widzialem kilka na ulicy, a bialego ani jednego.

kyriosmk - 2013-06-29, 20:59

Witam,

Tak wygląda z grubsza mój odebrany wczoraj :)

Miro77 - 2013-06-30, 07:04

Napisz jaka to wersja, za ile i przede wszystkim zdjęcia środka :P

a za zdjęcia podwozia też byłbym wdzięczny :P

kapelusznik - 2013-06-30, 07:15

po zderzaku widać że to Access
ryjas - 2013-06-30, 20:21

Ciekaw jestem jakie jest wygłuszenie w Access względem Laureata.
kyriosmk - 2013-07-01, 20:50

Sorki, wcześniej nie mogłem, ale do rzeczy... Potwierdzam, moja wersja to Access, w wersji najtańszej z kołem zapasowym.
Nie wiem jakie jest wygłuszenie w wersji Laureate, ale w Access nie ma go wcale ...

Do tej pory jeździłem Audi 80 Avant i szczerze powiem w Dacii może mniej komfortowo jednak przestronniej, szczególnie na tylnej kanapie (choć mniej miejsca na nogi to więcej na grubsze dupska)

Zdjęć podwozia nie jestem póki co w stanie zrobić - zdjęcia robione telefonem bez lampy.
Poniżej galeria środka:

kyriosmk - 2013-07-01, 20:59

i jeszcze dwa zdjęcia (nie wiem czemu nie dołącza ich do poprzedniego posta):
BogdanK - 2013-07-02, 01:40

Dacia dość sprytnie opracowała cennik swoich aut. Chcesz wersję Access - OK, chcesz coś do niej dokupić? To może lepiej opłaca się już wersja Ambiance? Oczywiście, ale też można ją doposażyć. Więc w praktyce lepiej już kupić wersję Laureate :-) Więc tak faktycznie to albo brać wersję podstawową (Access) np. w "darmowym" niebieskim kolorze za 29900 zł bez żadnych dopłat (koło zapasowe można sobie kupić używane za ok. 80 zł), albo wersję Laureate. Tylko decydując się na Logana w wersji Laureate, cenowo dochodzimy do Dacii Lodgy (w wersji podstawowej, która nie jest taka uboga), itd. Czyli potwierdza się moje pierwsze zdanie w tym poście :-)
Tak faktycznie, to problemem jest wyłącznie klimatyzacja. W podstawowej wersji jej nie ma, w Ambiance (jak już ktoś napisał) nie opłaca się jej dokupić, czyli jak chcesz klimę - to kup wersję Laureate.
Sprzedaż Dacii jest na bardzo dobrym poziomie, ale gdyby była mozliwość dokupienia do wersji Access samej klimatyzacji np. za 2000 zł, to zapisy na kupno nowej Dacii byłyby już na 2014r.

Cendra - 2013-07-02, 19:04

Strzelają sobie tym w kolano, bo wiele firm ma w swojej flocie takie golasy + klimatyzacja, mogłoby im się to opłacać.
DrOzda - 2013-07-03, 09:34

Oj tam. Jak będą chętni flotowi (a w naszym kraju gdzie prestiż uber alles to raczej wątpię - postaw przed przeciętnym przedstawicielem handlowym VW up / Citygo i Logana/Sandero z podobnym wyposażeniem i zapytaj co by wybrał ) to zrobią wersję Arctica w granicach 34 tysięcy.
BogdanK - 2013-07-03, 10:37

DrOzda napisał/a:
to zrobią wersję Arctica w granicach 34 tysięcy.

To dobry pomysł :-) (mam nadzieję, że te nasze posty ktoś z Renault / Dacii czyta).

DD - 2013-07-03, 14:03

BogdanK napisał/a:
Dacia dość sprytnie opracowała cennik swoich aut. Chcesz wersję Access - OK, chcesz coś do niej dokupić? To może lepiej opłaca się już wersja Ambiance? Oczywiście, ale też można ją doposażyć. Więc w praktyce lepiej już kupić wersję Laureate :-) Więc tak faktycznie to albo brać wersję podstawową (Access) np. w "darmowym" niebieskim kolorze za 29900 zł bez żadnych dopłat (koło zapasowe można sobie kupić używane za ok. 80 zł), albo wersję Laureate. Tylko decydując się na Logana w wersji Laureate, cenowo dochodzimy do Dacii Lodgy (w wersji podstawowej, która nie jest taka uboga), itd. Czyli potwierdza się moje pierwsze zdanie w tym poście :-)

Zgadza sie i takich przyrownan mozna wymyslac wiele, np. w cenie Logana 0,9TCe (ten silnik wystepuje tylko w wersji Laureate) + 310zl za kolo zapas. mozna miec Dustera golasa (kolo zapas. w standardzie) i prawie starczy jeszcze na instalke lpg zalozona we wlasnym zakresie.

Dawid_Bittner - 2013-07-04, 12:39

Dzień dobry. Mam pytanie do osób posiadających Nowego Logana (drugiej generacji) z rocznika 2013. Jakie są tam żarówki w przednich reflektorach - H4 czy H7? Pytam, gdyż w Kauflandzie są niedrogie zestawy żarówek po około 18 zł, a na autko jeszcze czekam, więc nie mam jak sprawdzić. Być może w instrukcji obsługi byłoby, ale niestety takowej jeszcze nie posiadam. Pozdrawiam. Dawid Bittner.
Andy87 - 2013-07-04, 20:04

Siema

H4

Pozdro

Cendra - 2013-07-24, 15:38

Przez ostatni tydzień zrobiłem 1500km po naszym pięknym kraju i o dziwo widziałem 4 takie Logany 2 w podstawie, wszystkie granatowe. Myślę, że to jest aż 4 :) Zaskoczony jestem popularnością.
DD - 2013-07-24, 16:57

No ja w sumie do wczoraj widzialem jakies 6-7 Loganow2 golasow i chyba ze 3 Sandera2 golasy, wszystkie granatowe, zadnego bialego.
kyriosmk - 2013-07-30, 08:53

@DD, @Cendra: no to może i mnie widzieliście :) np. na odcinku między Warszawą a Sochaczewem, lub w samej stolicy.

Mam pytanie: jak zdemontować "zaślepkę" na radio? Są tam jakieś dwie zapadki, które odginam, ale zaślepka ani rusz - siłowo nie będę walczył aby czegoś nie połamać.
Chciałem rzucić okiem czy mam okablowanie pod radio i z tej strony dostać się nie mogę. Zaglądając pod zaślepkę przy drzwiach jakaś kostka z okablowaniem jest, natomiast w samych drzwiach już nie (co wydaje sie logiczne skoro brak głośników w tej wersji).
Czy ktoś już może zakładał radyjko w wersji Access i będzie chętny służyć doświadczeniem?

Miro77 - 2013-07-30, 20:23

Chciałem tylko napisać że się wyleczyłem z dacii, dowiedziałem się że dają tylko 6 lat gwarancji na perforację nadwozia (byle francuskie renault czy peugot daje 12lat) więc problemy z rudą przy standardowym użytkowaniu pod chmurką będą występowały.

Dodatkowo cena nie jest taka atrakcyjna bo u dilera skody gołą fabię w kolorze granatowym mozna teraz kupić za ~30tys.

Jeżeli chodzi o wyższe wersje to trzeba by dać z 38tys a w tej cenie są już inne atrakcyjniejsze samochody, pozdrawiam wszystkich daćkomaniaków :)

Dyziek - 2013-07-30, 21:26

Miro77 napisał/a:
Chciałem tylko napisać że się wyleczyłem z dacii, dowiedziałem się że dają tylko 6 lat gwarancji na perforację nadwozia


nie wdaje sie w polemike, ale podziele sie moim doswiadczeniem z przeszlosci.

P206, salon, bialy, 2003 rok - zero problemow z ruda
Fabia I, salon, bialy, 2007 rok - w 3cim roku w kilku miejscach pojawila sie ruda wielkosci ciapek lebka od szpilki

piotr. z - 2013-07-31, 07:45

[quote="Dawid_Bittner"]Jakie są tam żarówki w przednich reflektorach - H4 czy H7? Pytam, gdyż w Kauflandzie są niedrogie zestawy żarówek po około 18 zł[quote]

Jeśli to nie są żarówki renomowanych firm typu Philips, Tungsram, Osram, Bosch czy coś w tym stylu to sobie odpuść. Do Daciek trzeba stosować na przód żarówki z filtrem UV aby nie zniszczyć za szybko reflektorów. Dostaniesz sprzęt to poczytaj instrukcję. Poza tym jedna dobra żarówka to koszt przynajmniej kilkunastu PLN, więc nie wierzę w dobrą jakość tych zestawów. Nie warto. Problemy z dużym rozrzutem jeśli chodzi o pozycję żarnika skutkujące oślepianiem, za krótki snop światła, wyższy pobór mocy niż podany na żarówce. Poszukaj testu żarówek w googlach.

Ikarusiarz - 2013-07-31, 13:50

Miro77 napisał/a:
Dodatkowo cena nie jest taka atrakcyjna bo u dilera skody gołą fabię w kolorze granatowym mozna teraz kupić za ~30tys.


A Fabia jest tak duża jak Dacia?

Dar1962 - 2013-07-31, 16:33

raczej trudno porównywać fabię z nowym kombi logana
kyriosmk - 2013-08-02, 07:08

Ikarusiarz napisał/a:
Miro77 napisał/a:
Dodatkowo cena nie jest taka atrakcyjna bo u dilera skody gołą fabię w kolorze granatowym mozna teraz kupić za ~30tys.


A Fabia jest tak duża jak Dacia?


Wiem, że to pytanie retoryczne :) ale od siebie dodam:
Fabii nie miałem, ale raz się przejechałem - ciasno jak w ... Fabii.
Co do miejsca w nowym Loganie. Mogę porównać do Audi 80 Avant, które użytkowałem 4 lata - stwierdzam -> w Nowym Loganie miejsca jest jakby więcej, aczkolwiek komfort mniejszy :).

Bopczyk - 2013-08-02, 13:59

A dlaczego trudno? Mi się autko bardziej podoba...
Ikarusiarz - 2013-08-02, 22:18

Bopczyk napisał/a:
A dlaczego trudno? Mi się autko bardziej podoba...


Mi się wydaje, że kolega "Dar1962" miał na myśli wymiary, a nie wygląd.

Szybkie spojrzenie na wymiary w/w pojazdu: Nawet Fabia kombi, jest krótsza od Logana sedana.
Mnie denerwuje porównywania pojazdów, które różnią się od siebie wielkością. Fabia mi się bardzo podoba, ale jest mniejsza. Jednym z powodów wyboru Logana, był stosunek ceny do wielkości wnętrza i bagażnika. Więcej za mniej.

Dar1962 - 2013-08-03, 09:26

wymiary wnętrza a szczególnie bagażnika, wygląd karoserii rzecz gustu, choć mnie nowy logan podoba się o wiele bardziej niż aktualna fabia. A po liftingu a'la Rapid będzie jeszcze gorzej :-P
maciek - 2013-08-27, 13:22

Sandero Access
http://www.forum-auto.com...a/sujet5624.htm

zdzisiu27 - 2013-08-28, 22:14

Ikarusiarz napisał/a:
Miro77 napisał/a:
Dodatkowo cena nie jest taka atrakcyjna bo u dilera skody gołą fabię w kolorze granatowym mozna teraz kupić za ~30tys.


A Fabia jest tak duża jak Dacia?


Szkoda czasu na takie dyskusje. Fabia nie dość, że jest sporo mniejsza, to jeszcze dużo brzydsza.

Nowy Logan -



Malutka Skoda (ten rozstaw osi pokazuje jak tragicznie małe jest wnętrze)

yadoctor - 2013-08-28, 22:50

Kolega był łaskaw wziąć nowego Logana MY2013 i porównać do Fabii MY max 2007 ;)

'Nowa' Fabia:http://foto.vwgolf.pl/golf/dane/fabia.jpg

DD - 2013-08-29, 00:58

yadoctor napisał/a:
Kolega był łaskaw wziąć nowego Logana MY2013 i porównać do Fabii MY max 2007 ;)

Mimo, ze kol. Zdzisiu27 wzial do porownania dane/rozmiary FabiiI a nie II, to i tak jego opis/komentarz nadal jest w pelni aktualny. Z czego to wynika? Ano z tego, ze FabII bardzo niewiele urosla w porownaniu do FabI (a rozstaw osi pozostal wrecz identyczny --> 2462 mm, malutko!).

FabiaII jest sporo mniejsza niz LoganII, a poza tym tez brzydsza (przynajmniej MZ). Malo tego, uwazam, ze juz FabI jest ladniejsza od FabII. Moze w FabIII bardziej sie postaraja...

Artlight - 2013-08-29, 09:42

Nowy Logan w środku jest podobnie wykonany jak Lodgy, a z tą miałem przyjemność obcować i... podoba mi się (używając rozsądku w kontekście cena/jakość/wielkość). Prawda jednak jest brutalna, Fabia I Kombi, którą teraz jeżdżę, wydaje się po prostu dużo solidniej wykonana i to porównując bardzo wiele elementów (od komputera, poprzez przełączniki i samo zamykanie okien, do rolety w bagażniku). Gdybym nie potrzebował taniego dużego samochodu, który będzie rozwoził dzieci do szkoły/przedszkola i generalnie robił 3/4 kkm rocznie, nie zainteresował bym się Dacią.

Gdybym miał kupować normalnego gabarytowo kompakta, raczej nie brałbym pod uwagę Dacii. Nie wiem jak Fabia II i w ogóle nowe Skody, ale Fabią Iką dobijam właśnie do 100000km/6lat i jedyna usterka to zacięta klapa bagażnika (tylko tankuje i dbam o solidny okresowy serwis).

Miro77 - 2013-08-30, 17:17

Ogromnym atutem dacii jest wygląd, zarówno logan sandero czy duster są ładne, duże i tanie
ale gwarancja na perforację tylko 6 lat robi swoje bo nie wiadomo co się będzie z tymi samochodami działo.

Nie należę do tych co kupują fabrycznie nowe auto na 3 lata chociaż wiem ze są tacy...

zdzisiu27 - 2013-08-30, 20:21

yadoctor napisał/a:
Kolega był łaskaw wziąć nowego Logana MY2013 i porównać do Fabii MY max 2007 ;)


Masz rację, już podmieniłem w poście.
Ale...
Nie zmienia to faktu, że porównanie nowa Dacia Logan - Skoda Fabia wygrywa Logan, który jest DUŻO DUŻO większy. No i zdecydowanie bardziej mi się podoba niż Fabia.
Logan jest optycznie masywny, ma zgrabne kształty. Prawie jak mój Duster ;-P

Miro77 - 2013-08-31, 16:54

Czy ktoś mógł by mi zrobić zdjęcie takiego fragmentu drzwi klapy maski, albo powiedzieć czy na łączeniach blach jest masa uszczelniająca czy goła lakierowana blacha???



chodzi o sandero lub loganke lub dustera

mekintosz - 2013-08-31, 22:24

Sandero I czy II Cie interesuje ? U mnie jest tak jak w MCV kolegi Bebe ;-)




Miro77 - 2013-09-01, 05:52

Czyli to co pokazałeś na zdjęciach to sandero I? i tu jest pasta jak widzę, ale nowe sandero II i logan 2 chyba tego nie mają (podobnie jak nowe fiaty sic!)
Miro77 - 2013-09-14, 15:17

Nowy logan MCV już dostępny, co sądzicie ??

http://moto.pl/MotoPL/1,8...ach__ceny_.html

DD - 2013-09-14, 16:32

No pisza raczej pozytywnie :-) ... tylko ze cos im sie te moce maksymalne silnikow pokrecily (moze jakies podrasowane o 5KM wersje :mrgreen: ). Tzn. konkretnie 1.2 16V 75KM i slabszy z diesli, 1.5dCi 75KM sie zgadzaja, ale juz dla 0.9TCe i mocniejszego z 1.5dCi podali 95KM.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group