DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Duster - dylemat PB vs ON = czy były Diesle bez Filtra FAP

corrado - 2013-06-14, 23:49
Temat postu: Duster - dylemat PB vs ON = czy były Diesle bez Filtra FAP
Witam,

Przymierzam się do zakupu Dustera, jezdze glownie miasto .
Poniewaz beznyna pali ok 10L / 100km po mieście zacząłem myśleć o 1.5DCI.
Obawiam się jednak o ten filtr cząstek stałych. Czy usterki często występują ?
Jakie są tego koszta ?

Czytałem że słabsza była wersja 85km 1.5DCI- Dustera , która podobno nie miała FAPa. Czy to prawda ? Te wersje 90/110km mają już FAPa ?
pozdrawiam

pluto - 2013-06-15, 04:00

Spokojnie do miasta możesz używać Diesla,a o filtr cząsteczek stałych się nie martw - jest całkowicie bezobsługowy ;-)
Jeżdżę głównie w mieście (bardzo krótkie odcinki 2- 7 km) i nie mam najmniejszego problemu z tym silnikiem, a i spalanie to bajka :mrgreen:
Ponadto wersja 90KM nie ma dwumasy oraz zmiennej turbiny więc i kłopotów mniej.
Zdecydowanie do jazdy po mieście polecam Diesla :!:

corrado - 2013-06-15, 07:37

No dokładnie ja też takie odcinki robię do pracy : 5-7km w jedną stronę , w weekendy wyjeżdzam (a raczej wyjeżdzałem bo jestem bez auta) robiąc przez weekend 500-600km.

Czyli wersja 1.5DCI 90KM po 2010roku jest bez koła dwumasowego i turbiny ze zmienną geometrią , natomiast 110KM ma te rzeczy ? Przed 2011r była jeszcze wersja 1.5DCI 85KM , która nie miała dodatkowo filtra FAP ?

Piotrek721015 - 2013-06-15, 08:13

Ja mam 1,5 dci 90 KM fabrycznie bez filtra DPF, bez dwumasy i zmiennej geometrii łopatek. Jeżdżę 99 proc po mieście, jestem z auta zadowolony, spalanie 4,5 na setkę. Nie mam uwag co do awaryjności tego silnika. Przebieg ok. 50 tys. km.
laisar - 2013-06-15, 08:59

@corrado: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6601 & http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4861

A ogólnie http://www.daciaklub.pl/forum/search.php albo po prostu guglowa wyszukiwarka u góry forum - znają odpowiedzi na wszystkie pytania, których nawet jeszcze nie wymyśliłeś (;

corrado - 2013-06-15, 11:44

Piotrek Z którego roku jest Twoja Dacia 90KM bez FAP, czy może to wersja 85KM z 2010r ?
Laisar, przeczytałem te linki które podałeś, mogłem faktycznie tam rozwinąć temat.
Przepraszam, ale to mój pierwszy post tutaj.

Dziękuję wszystkim za posty. Z tego co piszecie można kupić 1.5DCI do jazdy głównie po mieście. Ja też jeśli będę kupował to raczej tą wersję 90KM, nie zależy mi aż tak na przyśpieszeniu.
MIałem już auto z niemieckim AHF 1.9TDI , w którym padało mi koło dwumasowe, ale jeździłem jeszcze bo nie rozleciało się w 100% i zabrudziła się kierownica zmiennej geometrii turbiny i ją czyściłem, wolałbym żeby kolejne auto nie miało tych wad.
Auto jest i tak lekkie jak na Crossovera/SUV.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za własne opinie.

Piotrek721015 - 2013-06-15, 11:56

corrado napisał/a:
Piotrek Z którego roku jest Twoja Dacia 90KM bez FAP, czy może to wersja 85KM z 2010r ?

Moja dacia jest z 28.12.2010 r. moc - 90 KM. Pierwsza rejestracja styczeń 2011 r. To był taki wypust krótkiej serii jeszcze bez FAP ale już z mocniejszym silnikiem

Dar1962 - 2013-06-15, 12:55
Temat postu: Re: Duster - dylemat PB vs ON = czy były Diesle bez Filtra F
corrado napisał/a:
Witam,Przymierzam się do zakupu Dustera, jezdze glownie miasto .
Ponieważ beznyna pali ok 10L / 100km

wersja 1,6 Pb 4x4 latem w trasie (przy spokojnej jeździe) ok 7,2-7,5 latem w mieście ok 8,5-9,5. Zimą obie wartości można spokojnie podnieść o 1,5 l lub nawet więcej, jeśli zjeżdżamy z ubitych szlaków. Tak jest przynajmniej w moim egzemplarzu, ale jak sądzę większość użytkowników tej wersji będzie miała podobne wyniki spalania. Pozostaje jeszcze perspektywa montażu LPG, co obniży koszty w portfelu o co najmniej 1/3. Ale to już inna bajka ;-)

corrado - 2013-06-15, 16:56

Piotrek721015 napisał/a:

Moja dacia jest z 28.12.2010 r. moc - 90 KM. Pierwsza rejestracja styczeń 2011 r. To był taki wypust krótkiej serii jeszcze bez FAP ale już z mocniejszym silnikiem


Aha, czyli dobrze coś wyczytałem w internecie :-) Taka wersja silnikowa pasowałaby mi najbardziej. Ale skoro piszecie że 90KM nie ma też Dwumasu i zmiennej geometrii w turbosprężarce, więc też ryzyko awarii spada znacznie w tej wersji silnikowej.

Dar1692
Twoje wyniki są dobre wg mnie, mniej niż 9 w mieście to akceptowałbym takie wyniki.
W poniedziałek mam jazdę próbną w salonie Dacii , będę jechał wersją Laureate 1.6 16V 4x4.
NIe ten silnik co by mnie interesował ale chodzi mi też o zachowanie podczas jazdy i wygodę w kierowaniu ( fotel i te sprawy).
Pozdr

Dar1962 - 2013-06-15, 17:25

corrado napisał/a:

W poniedziałek mam jazdę próbną w salonie Dacii , będę jechał wersją Laureate 1.6 16V 4x4.
NIe ten silnik co by mnie interesował ale chodzi mi też o zachowanie podczas jazdy i wygodę w kierowaniu ( fotel i te sprawy).
Pozdr

koniecznie zjedź gdzieś z szosy na kawałek wyboistej drogi gruntowej albo nawet na jakieś bezdroża. Dopiero tam w pełni docenisz zarówno napęd jak i komfort zawieszenia ;-)

corrado - 2013-06-15, 17:35

Ok, poproszę , może odpowiedzialni za auto nie będą krzyczeć :lol:
Dar1962 - 2013-06-15, 21:45

zwykle są przygotowani na takie fanaberie, wręcz sami czasami proponują mały offroad ;-)
corrado - 2013-06-18, 11:25

Czy jeździliście wersją benzynową i dieslem ?

Jestem ciekaw jak się ma głośność w dieslu do benzyny podczas jazdy.
Wydawało mi się że troszkę głośno jest w benzynowym .

Drugie pytanie czy diesel 90KM jest mułowaty , czy wiele gorzej przyśpiesza niż 1.6 16V?

pluto - 2013-06-18, 12:37

corrado napisał/a:
Czy jeździliście wersją benzynową i dieslem ?

Jestem ciekaw jak się ma głośność w dieslu do benzyny podczas jazdy.
Wydawało mi się że troszkę głośno jest w benzynowym .

Drugie pytanie czy diesel 90KM jest mułowaty , czy wiele gorzej przyśpiesza niż 1.6 16V?


Katalogowo diesel 90 KM przyśpiesza o 2 sekundy dłużej niż wersja 1.6 16v, więc demonem szybkości nie jest ;-)

Prezes - 2013-06-18, 20:18

corrado napisał/a:
Drugie pytanie czy diesel 90KM jest mułowaty , czy wiele gorzej przyśpiesza niż 1.6 16V?
ON przyspiesza lepiej, bo ma większy moment obrotowy. Tylko przy katalogowych wynikach, czyli ciągnięcie do odcięcia lepsza benzyna. W normalnej jeździe moment daje wiele radochy.
BoloSr - 2013-06-18, 20:57

Prezes napisał/a:
corrado napisał/a:
Drugie pytanie czy diesel 90KM jest mułowaty , czy wiele gorzej przyśpiesza niż 1.6 16V?
ON przyspiesza lepiej, bo ma większy moment obrotowy. Tylko przy katalogowych wynikach, czyli ciągnięcie do odcięcia lepsza benzyna. W normalnej jeździe moment daje wiele radochy.


dokładnie :)
Ps do ile mozna krecic diesla ? Chodzi o max obrotouow i jeszcze zeby mial moment ?

corrado - 2013-06-19, 14:40

Trzeba byłoby prześledzić wykres zależności momentu w NM od obrotów silnika i zobaczyć gdzie kończy się "górka" (myślę że gdzieś ok. 3.5tys już znacznie spada), optymalnie jest manewrować obrotami silnika w zakresie tej właśnie "górki" .
corrado - 2013-06-20, 11:07

Dostałem informację z salonu DACII w Warszawie , że wersja 90KM 1.5DCI
posiada koło zamachowe dwumasowe ale nie ma turbospręzarki ze zmienną geometrią !!
:roll:

BoloSr - 2013-06-20, 11:30

corrado napisał/a:
Dostałem informację z salonu DACII w Warszawie , że wersja 90KM 1.5DCI
posiada koło zamachowe dwumasowe ale nie ma turbospręzarki ze zmienną geometrią !!
:roll:


no i czym sie przejmujesz jak ma to ma

corrado - 2013-06-20, 15:41

Jak ma to lepiej chyba dołożyć 110KM bo lepiej pojedzie , skoro i tak słabsza ma dwumas, tylko że jak przeglądam do zakupu kompletne sprzęgła do nie widzę dwumasu, chyba że do silników K9K 896 (110KM 2x4) i K9K 898 ( 110km 4x4) ...
BoloSr - 2013-06-20, 15:58

Dpwiem sie dpkladnie u znajpmego co pracuje w serwisie i dam znac -)
corrado - 2013-06-20, 16:24

Przyznam szczerze, że jestem zawiedziony że większość nie wie nawet jaki ma osprzęt w silniku i skrzyni biegów, .... no chyba że faktycznie to są diesle bezobsługowe 8-) :lol:
laisar - 2013-06-20, 16:51

corrado napisał/a:
wersja 90KM 1.5DCI posiada koło zamachowe dwumasowe

Auta z tym silnikiem, produkowane do co najmniej maja zeszłego roku, wg katalogu części zamiennych nie posiadają dwumasy.

(Ale obstawiam, że dalej też nic się nie zmieniło, bo nie widać ku temu żadnych powodów).

Seal - 2013-06-20, 21:07

corrado napisał/a:
Przyznam szczerze, że jestem zawiedziony że większość nie wie nawet jaki ma osprzęt w silniku i skrzyni biegów, .... no chyba że faktycznie to są diesle bezobsługowe 8-) :lol:

No właśnie ponad 50 tyś km (80% w mieście) w moim dCI i nic mnie nie interesuje :mrgreen: :mrgreen:

Piotrek721015 - 2013-06-21, 08:09

corrado napisał/a:
Przyznam szczerze, że jestem zawiedziony że większość nie wie nawet jaki ma osprzęt w silniku i skrzyni biegów

A to dlaczego? Ja się nie interesuję osprzętem swojego auta. Pojazd mnie interesuje czy jedzie, czy nie, i podstawowe przeglądy dot. obsługi codziennej. Od znania się na samochodach od strony technicznej są mechanicy.

corrado - 2013-06-21, 08:19

Bez urazy ale widocznie Piotrek masz małe doświadczenia z dieslami . Uważam , że warto wiedzieć o nich jak najwięcej bo naprawy są przykre, chyba że faktycznie ma się gwarancję na auto na okres 3-5 lat.
Piotrek721015 - 2013-06-21, 08:31

corrado napisał/a:
Uważam , że warto wiedzieć o nich jak najwięcej bo naprawy są przykre,

Z forum i netu dowiedziałem się ze sa przykre naprawy, ale nie zmienia to faktu, ze jak nawali to i tak oddam do mechanika, aby naprawiał. Ja się po prostu na tym nie znam. Jestem specem w innych dziedzinach, więc nie pcham się do napraw auta, skoro są osoby w tym temacie wyszkolone i znające się na rzeczy. A do użytkowania dizla potrzebuje minimalnej wiedzy o sposobach użytkowania, a nie działania, czy naprawiania silnika. Stąd też moje podejście do mechaniki.

wieza - 2013-06-21, 16:27

jeśli dbasz o Dizla to jest bezawaryjny !!! i koniec tematu... a to ze się psuja no coz kazde auto się psuje.... a ze uzywki się psuja i siadają turbiny no coz a później duże koszta, jak ktoś ma w dupie i jeździ aby zajezdzic i w ostatniej chwili sprzedaje auto i niech się martwi ktoś inny... takie sa czasy i tacy sa ludzie
BoloSr - 2013-07-02, 13:40

Moj Duster z 2013 tez nie posiada dwumasy :)
corrado - 2013-07-02, 14:13

no to dzięki, czyli nieprawdę mówili w salonie Renault/Dacia. Też mi się tak wydawało bo 200Nm to nie powód jeszcze na dwumasę.
Prezes - 2013-07-02, 15:23

W salonach się nie znają, ja bym im nie wierzył.. ani że ma ani że nie ma :-P
Mi mówili, że nowy MCV będzie 7-osobowy, bo tak na szkoleniu coś usłyszeli. Chyba, że będzie. Ciekaw jestem, czy są gdzieś specyfikacje pojazdów w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych (jak napinacze pirotechniczne, dwumasa, ocynk). Wszystko chyba tajemnica producenta.

BoloSr - 2013-07-02, 15:27

Umnie kumpel mi sprawdzil w systemie po Vinie auta wiec moge byc spokojny co do infa :)
Prezes - 2013-07-02, 15:30

No i super, tylko ciekawe, jak sprawdzić gdy się zamawia auto, a w salonach sprzeczne informacje? Pewnie powinno się zamawiać tylko wyprodukowane, poprosić o VIN, sprawdzić u kumpla i wtedy się decydować :mrgreen:
BoloSr - 2013-07-02, 15:37

No tu niestey muka jest ze strony sprzedawcow :(

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group