|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Klimatyzacja w MCV - pytania
Ircys - 2013-06-19, 20:56 Temat postu: Klimatyzacja w MCV - pytania Mam pytania o klimatyzację w MCV.
W jakich wersjach wyposażenia ona się pojawiała (Access, Ambiance, Artica, Laureate) w standardzie? Czy ona w ogóle była w którejś z tych wersji (np. Laureate) w standardzie, czy może zawsze trzeba ją było domawiać? Czy były różne rodzaje klimatyzacji patrząc pod kątem lat produkcji oraz wersji (np. Black Line), czy może klimatyzacja była jedna, jedyna i koniec? Czy to jest klimatyzacja manualna? Jeżeli tak, to czy jest jakaś płynna regulacja, czy skokowa? Czy przy jej używaniu jest zauważalne większe zużycie paliwa? Czy klimatyzacja w MCV-kach to jakieś dodatkowe przełączniki, przyciski, czy może jest to upakowane w standardowych przełącznikach nawiewu? Czy patrząc na przełączniki można rozpoznać, że auto ma klimę? Czy MCV-ki miały kiedyś fabrycznie montowany termometr?
Chętnie poczytam też, jak w ogóle sprawuje się klima w MCV-kach, bo przejrzałem forum i nie widziałem jakiś konkretów.
Pozdrawiam
yadoctor - 2013-06-19, 21:04
Powiem, co wiem. Klima w standardzie była tylko w wersji Arctica. Jest to klimatyzacja manualna i albo jest włączona, albo wyłączona. Operuje się nią dodatkowym przyciskiem na konsoli środkowej opisanym 'AC'. Znajduje się on przy pokrętłach od nawiewu (na lewo od środkowego pokrętła).
Ircys - 2013-06-19, 21:24
czyli chodzi o ten przycisk?
wieza - 2013-06-19, 21:25
taki sam mam przycisk AC
DrOzda - 2013-06-20, 08:22
Klimatyzacja jest manualna we wszystkich wersjach Dacii. Regulacja odbywa się poprzez intensywność nawiewu i ustawianie temperatury na panelu wentylacji. KLimatyzacja zwiększa zużycie paliwa - jak dużo to kwestia kilku czynników ale z reguły o ok. 0.5 l/100km. W starszych wersjach kabiny MCV sprzed liftingu, czarny przycisk AC znajduje się po lewej stronie panelu wentylacji.
Marek1603 - 2013-06-20, 11:32
Nie we wszystkich. W mojej już jest półautomatyczna. I jeszcze co najmniej u dziesięciu klubowiczów.
http://www.daciaklub.pl/f...p=150835#150835
Ircys - 2013-06-27, 20:20
A jak się sprawuje klimatyzacja w tym Loganie? Czy daje radę w upalne dni? Jak często trzeba
ją konserwować (naprawiać, czyścić, uzupełniać itp.)? Czy żaden model Dacii nie ma klimy automatycznej (skandal! :))?
wieza - 2013-06-27, 21:02
daje rade klima
wat - 2013-06-27, 21:37
niektóre mają półautomatyczna Ircys poszukaj na forum
BoloSr - 2013-06-28, 06:03
Ircys napisał/a: | A jak się sprawuje klimatyzacja w tym Loganie? Czy daje radę w upalne dni? Jak często trzeba
ją konserwować (naprawiać, czyścić, uzupełniać itp.)? Czy żaden model Dacii nie ma klimy automatycznej (skandal! :))? |
bez przesady jaki skandal im mniej elektroniki tym lepiej :)
Ircys - 2013-06-28, 06:54
wat napisał/a: | niektóre mają półautomatyczna Ircys poszukaj na forum |
chodziło mi o fabryczną
Artus - 2013-07-08, 21:59 Temat postu: Re: Klimatyzacja w MCV - pytania
Ircys napisał/a: |
Chętnie poczytam też, jak w ogóle sprawuje się klima w MCV-kach, bo przejrzałem forum i nie widziałem jakiś konkretów.
Pozdrawiam |
Jak dla mnie cyrkulacja powietrza jest tragiczna. Sama klima bardzo mocno schładza - wynik pomiaru w nawiewach ale w aucie jest gorąco. Od 2000 roku mam zawsze auta z klimą i mimo, że Logan nowy to wypada tragicznie przy starszych furach.
jurek - 2013-07-09, 11:49
A jaką temp. masz na wylocie dyszy? Ja zmierzyłem i było 9,2 stopnia. Niestety cyrkulacja też słaba, a i klimę oceniam na mało wydajną. Zmierzone parę dni po wymianie filtra i dopełnieniu czynnika. Dużą rolę odgrywa to, że szyby nie są atermiczne i klima w budżetowych autach nie wyrabia. Poza tym nowy czynnik też jest mniej wydajny niż freon jak czytałem. pozdr
Artus - 2013-07-09, 11:55
Temp na wylocie bardzo niska. Po 5 min było 1,5 stopnia, czujnik wsunięty z 10cm. Nie wiem czemu w aucie nie czuć tego chłodu, jak ustawię nawiew na nogi to juz nic a nic. A mam przyciemnione szyby.
jurek - 2013-07-09, 12:32
Ciekawe, 1,5 st. to wynik znakomity. Czy dajesz na poczatek obieg zamknięty? Pewnie kubatura wnętrza też swoje robi. A jak w czasie dłuższej jazdy kiedy wnętrze się już wychłodzi? Bo u mnie zdecydowanie lepiej. pozdr
Artus - 2013-07-09, 12:38
Nawet po godzinie jazdy nie muszę zmniejszać nawiewu lub zwiększać temperatury. Nie wiem czemu tak jest. W Matizie działała lepiej ale fakt, że to małe auto. Do Nubiry nie ma nawet co porównywać a miałem czarne kombi.
matysz - 2013-07-09, 13:57
Ja w swojej mcv przed wymianą czynnika miałem 6st. Jak się okazało przy wymianie tyle dawała klimatyzacja mająca 30% procent czynnika.
Po uzupełnieniu czynnika na wylocie daje 2,5st.
Za słabe schładzanie wnętrza obarczał bym kiepską izolacje budy a nie mało wydajna klimatyzację. Ja najlepiej odczuwałem to w zimie. Chwilkę przestawałem grzać a już było czuć że się dość intensywnie ochładza wnętrze.
Ja w sumie nie narzekam na działanie. Niemalże chwilę po włączeniu klimy czuć przyjemny chłodek i jak na moje potrzeby wystarcza. Pasażerowie z tyłu również nie narzekają.
Być może moje odczucia wynikają z tego że to moje pierwsze auto z klimą.
kapelusznik - 2013-07-09, 13:58
imho coś nie tak z klimatyzacją
u mnie na 1szym biegu wentylatora i pokrętle temperatury na najbardziej zimno, nie da się ujechać w aktualnych warunkach - muszę zwiększać temperaturę
czynnik miałem wymieniany 2 razy rok temu, skraplacz klimatyzacji mam roczny
Artus - 2013-07-09, 14:03
Czy u Was wentylator chłodnicy wyje jak wściekły przy klimie? W gorący dzień wystarczy, że zwolnię do 30-40 km/h i juz się włącza. Przy 30+ nawet od razu pol odpaleniu auta po 8h postoju .
jurek - 2013-07-09, 14:32
Jak włączysz klimę, to wentylator chłodnicy włącza się automatycznie. To wycie to załączona sprężarka klimy. Jak jest upał i korki to pracuje prawie cały czas, ale jak już jadę, to załącza się rzadko. Myślę, że powinieneś jechać do serwisu klimy / ale specjalistycznego/ pozdr
Artus - 2013-07-09, 18:01
Na pewno nie piszesz o sprężarce. Jak ma klima chłodzić jeśli w czasie jazdy prawie nie włącza się sprężarka?
laisar - 2013-07-09, 19:57
@Artus: Ja też podtrzymuję wcześniejsze zdanie, podobne do kapelusznikowego - wygląda na to, że u Ciebie jest po prostu coś nie w porządku.
Artus - 2013-07-09, 20:00
Od nowości tak jest. Byłem w ASO i TTTM
Chętnie porównałbym z innym autem.
Endymion - 2013-07-09, 20:31
Co do chłodzenia to w pierwszej chwili włączam dmuchawę na III bieg, leci wtedy powietrze o temp. ok. 6,5st.. Po ostudzeniu wnętrza przełączam na II bieg, leci wtedy ok 5,5st.
Uważam że MCV ze względu na dużą kubaturę wnętrza, brak wylotów powietrza dla pasażerów drugiego rzędu, i przede wszystkim kiepską izolację termiczną ma za słabszą wydajność klimy niż konkurencja.
Lukas87 - 2013-07-09, 20:44
zaizolujcie sobie rurki pod maską otuliną a będzie zimniej
Artus - 2013-07-09, 20:46
Endymion napisał/a: | brak wylotów powietrza dla pasażerów drugiego rzędu. |
Oj chyba na nogi pasażerów jest nawiew...
jurek - 2013-07-09, 21:02
Artus, w odpowiednich warunkach sprężarka nie pracuje non-stop. Tak zresztą jak w lodówkach. pozdr
Artus - 2013-07-09, 21:08
Ależ ja to wiem. Zawsze pracuje cyklicznie ale nie tak, że długo, długo nie.
mekintosz - 2013-07-09, 21:21
Lukas87 napisał/a: | zaizolujcie sobie rurki pod maską otuliną a będzie zimniej |
Podobno taka izolacja nic nie daje gdyż chłodzenie odbywa się w parowniku obok wentylatora nawiewu. U siebie zaizolowales ?
Artus - 2013-07-09, 21:25
Oczywiście, że nic nie daje.
Lukas87 - 2013-07-09, 22:03
mekintosz napisał/a: | Lukas87 napisał/a:
zaizolujcie sobie rurki pod maską otuliną a będzie zimniej
Podobno taka izolacja nic nie daje gdyż chłodzenie odbywa się w parowniku obok wentylatora nawiewu. U siebie zaizolowales ? |
Zaraz za pompą czynnik jest sprężany i rurki są lodowate a jednak kawałek jest od pompy do parownika ja mam zaizolowane i mam odczucie że jest odczuwalna poprawa trzeba by zmierzyć temp powietrza w wylotach
|
|