|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Galeria naszych samochodów - Logan II 1.2 16V + LPG - Wrażenia użytkownika
DeepAutomatic - 2013-07-15, 19:15 Temat postu: Logan II 1.2 16V + LPG - Wrażenia użytkownika Witam wszystkich.
Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Logana II 1.2 16V wersja Laureate + LPG zamontowany u dealera . Przejechane 12000 Km w tym dwa dalekie wyjazdy : Słowenia i Włochy. Autko sprawuje się bardzo dobrze . Przy codziennej eksploatacji (30%miasto 70%trasa max 100Km/h) robię na zbiorniku LPG (32l) około 460 Km a na autostradach (prędkości 120 Km/h - 140 Km/h) przejeżdżam 420 Km. Jak dla mnie koszty w porównaniu z poprzednim DTI rewelacyjne.
kapelusznik - 2013-07-15, 19:26
zadziwiająco niskie spalanie
ale może to zasługa fabrycznej instalki
DeepAutomatic - 2013-07-15, 19:31
Też byłem zdziwiony . Instalacja nie jest fabryczna . Została zamontowana na moje życzenie przed odbiorem z salonu.
kapelusznik - 2013-07-15, 19:34
ale LR, czy coś innego ?
DeepAutomatic - 2013-07-15, 19:36
BRC
piotrek400 - 2013-08-15, 21:02
BRC rulezzz!
Spalanie mam dokładnie takie samo. Od 65 tyś km.... silnik 1,4 :)
3 razy regulowałem zawory - za każdym razem 50 zł...
Wymiana filterków w serwisie BRC to 80 zł co 15 tyś km
Tyle kosztów!
100 km za 21 zł
Nigdy DTI!!!!
garfield1988gse - 2013-08-16, 07:02
Kolego DeepAutomatic i nie masz z gazem żadnych problemów ? Mi w bardzo dobrym serwisie montującym instalacje LPG powiedzieli, że do tego silnika nie powinno się w ogóle montować LPG bo się do tego nie nadaje.
DeepAutomatic - 2013-08-16, 07:36
Witam
Nie mam żadnych problemów. Autko śmiga na LPG aż miło. Dziwie się , że w serwisie ci tak powiedzieli , skoro można już zamawiać logana z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG.
DD - 2013-08-16, 09:30
garfield1988gse napisał/a: | Kolego DeepAutomatic i nie masz z gazem żadnych problemów ? Mi w bardzo dobrym serwisie montującym instalacje LPG powiedzieli, że do tego silnika nie powinno się w ogóle montować LPG bo się do tego nie nadaje. |
Trzeba bylo ich podpytac o uzasadnienie takiego twierdzenia, a nie przyjmowac tej informacji jako prawde objawiona .
garfield1988gse - 2013-08-16, 19:55
DD mówili, że jest za miękka głowica - założyć można ale nie polecają bo szkoda silnika, tak mówili
DeepAutomatic - 2013-08-16, 20:47
Najprościej jak podjedziesz do dealera gdzie kupowałeś auto. Tam ci serwis wszystko wyjaśni. I tak jeśli chcesz zachować gwarancje musisz zamontować LPG a autoryzowanym serwisie Renault .
A propo gazowników to miałem dawno temu BMW E36 318. Kiedy chciałem zamontować LPG to ze wszystkich sił chcieli mi wybić z głowy ten pomysł . Ja się jednak uparłem i zamontowali . Jeździłem 2,5 roku bez żadnych problemów aż do sprzedaży auta.
luk80 - 2013-08-17, 07:37
Jeśli kupujesz autko z instalacją montowaną fabrycznie masz gwarancję fabryczną honorowaną przez każde ASO. Troszkę inaczej wygląda sprawa w przypadku montażu instalacji do nowego pojazdu przez ASO. To oni udzielają gwarancji na instalacje, jej sprawne działanie,ewentualne problemy etc. a nie RP.
Temat przerabiałem w moim Clio z silnikiem 1.2 75KM o oznaczeniu D4F 740 czyli podejrzewam że taki sam jak w Loganie. Większość dealerów Renault którzy montowali instalacje odmawiali wykonania usługi na tym silniku. Sandero również było czy jest oferowane w wersji z tym samym silnikiem wyposażonym w LPG fabrycznie. Z informacji uzyskanych w ASO: " silnik z zamontowaną fabrycznie instalacją ma inny materiał głowicy niż ten sam silnik przeznaczony tylko do benzyny".
Ja zrezygnowałem z montażu właśnie ze względu na nieścisłości związane z gwarancją.
W mojej okolicy są dealerzy którzy montują instalacje do nowego auta, a nawet nie oni tylko zlecają to zewnętrznemu podwykonawcy.
garfield1988gse - 2013-08-17, 12:03
Cytat: | W mojej okolicy są dealerzy którzy montują instalacje do nowego auta, a nawet nie oni tylko zlecają to zewnętrznemu podwykonawcy. |
luk80 u mnie jest identycznie, a rozmawiałem z nimi (gazownikami) o potencjalnym montażu bo wiem, że oni montują na zlecenie Dacii, Renault i Skody w mojej okolicy. A tak w ogóle to serwisuję u nich drugi samochód z LPG i wiem, że to są fachowcy (ten już ma na gazie przejechane 80.000 km w 3 lata) i nie rzucają słów na wiatr i nie wciskają każdemu gazu byle założyć także liczę się jednak z ich zdaniem bo na pewno są bardziej kompetentni niż ja w te klocki
luk80 - 2013-08-18, 06:38
garfield1988gse tu nie chodzi o to czy montaż jest zlecony czy nie bo i tak płacisz u dealera, tylko o to że przy tym samym autku z tym samym silnikiem jeden dealer założy instalację i twierdzi, że będzie wszystko grało, a drugi (który sam montuje LPG) stwierdzi że silnik się do tego nie nadaje.
Wrócę tu ponownie do silnika D4F. Rozmawiałem w kilku ASO i np. w Clio jeden z nich stwierdził iż instalację zamontuje (mówimy tu o nowym samochodzie). Znalazłem gazownika który to wykonuje. Akurat w Clio montaż butli pod autem wiąże się z wycięciem części podłogi. Ale pan stwierdził iż wszystko będzie ok bo zagruntują i barankiem przejadą. Gwarancja na blachę 1 rok. To jak to się ma do gwarancji fabrycznej. Dla mnie takie kombinacje dealerów to jakaś porażka: "... tak w dalszym ciągu ma Pan gwarancję na autko tyle że naszą dealera..."
DeepAutomatic - 2013-08-21, 06:42
Cięcie blachy przez gazownika to rzeczywiście bzdura.
Ten silnik tak samo nadaje się do LPG jak każdy inny który nie wychodzi z fabryczną instalacją . Ważna jest jakość montażu , jaka instalacja , okresowa wymiana świec , kabli i w tym silniku regulacja luzów zaworowych.
radex99 - 2013-09-05, 17:34
Witam,
poważnie zastanawiam sie nad nowym loganem, jadnakże ciekawi mnie bardzo ile pali wam Benzyny na fabrycznej instalacji. Bo rozumiem że przełącza się z benzyny na gaz dopiero po nagrzaniu i co jakis czas trzeba tej benzyny dolac? I czy średnio 7,5 gazu na trasie jest do zrobienia? pozdrawiam i dzieki za informacje
BTW. Da się wysiedzieć w tym aucie jadąc 140kmh autostrada? Czy lepiej wlaczac radio? :)
mekintosz - 2013-09-05, 21:25
Pewnie w trasie przy 80-90 km/h wyciagniesz 7.5-8 l LPG/100. Jednak przy 140 km/h w kazdej daci jest glosno, na tyle, ze radio skutecznie pomaga "wysiedziec". Podobno nowy logan jest lepiej wyciszony, wiec tragedii nie bedzie.
Kratylos - 2013-09-07, 06:26
maciej - 2013-09-12, 06:12
DeepAutomatic napisał/a: | Też byłem zdziwiony . Instalacja nie jest fabryczna . Została zamontowana na moje życzenie przed odbiorem z salonu. |
Ja mam w moim chevrolecie fabryczną BRC i rewelacja przejechane ponad 200000km i spalanie 8-9 z klimą a mieszkam w terenie prawie górzystym. Silnik mam 1.6 16v i auto kombi dośc spore.
tofol - 2013-11-11, 09:22
Wiem, że temat już trochę leży, ale chciałem dopisać kilka słów, żeby ktoś się mylnie nie zasugerował. Z tego co mi się udało dowiedzieć, Dacia oferuje fabryczne LPG do tego silnika, tylko dla tego, że montowanie LPG na własną rękę jest dla tego silnika niebezpieczne. Dlatego silniki z fabryczną instalacją są zmodyfikowane - mają twardszy materiał głowicy i bodajże inny kąt wtryskiwaczy czy jakoś tak (nie znam się na mechanice :) ). W każdym bądź razie po przejrzeniu jakiegoś niemieckiego forum zrezygnowałem z montowania LPG na własną rękę, i zaryzykowałem instalację fabryczną, najwyżej dołoże 1000 pln i wymienię sam sterownik na BRC. Niemcy pisali, że każdy silnik można zniszczyć gazem, jeśli się często wciska pedał powyżej 2/3. Ale 1.2 16V jest wyjątkowo na to podatny, Więc prawdopodobieństwo że dożyje 150k km wydaje mi się mało realne. Zastanawiam się tylko czemu dealerzy decydują się montować instalacje do tego silnika, ciekawe czy uwzględnią ewentualną gwarancje, czy będą próbowali się wymigać jakoś, tłumacząc się że montowali na życzenie klienta.
Pozdrawiam
Raphael - 2013-11-12, 20:15
Kratylos napisał/a: | stary logan na autostradzie przy 140km\h palil okolo 8 litrow benzyny |
A u mnie 12 litrów LPG przy 140-150 km/h. Natomiast normalnie 8-9 l/100 km. Czasem, przy idealnych warunkach i pustej drodze da się zejść poniżej 8 l.
Marek1603 - 2013-11-13, 06:19
Raphael napisał/a: | Natomiast normalnie 8-9 l/100 km. Czasem, przy idealnych warunkach i pustej drodze da się zejść poniżej 8 l. |
Naprawdę przy normalnej jeździe można zejść do 6,5l w trasie drogami krajowymi.
Na autostradzie faktycznie 8l przy 120-140.
maciej - 2013-11-23, 14:32
DeepAutomatic napisał/a: | BRC |
Ja mam BRC fabryczną w chevrolecie nubira 1.6 16V 109KM Auto Pali mi 8-9 L.Bardzo dobra instalacja
laisar - 2013-11-24, 23:30
tofol napisał/a: | montowanie LPG na własną rękę jest dla tego silnika niebezpieczne |
Tylko w przypadku nieprawidłowego wyregulowania instalacji - w czasie normalnego użytkowania nie ma żadnego niebezpieczeństwa.
DeepAutomatic - 2013-12-15, 09:14
Witam
Przejechane 25000 km i wszystko OK.
Samochód ma jednak dwie wady:
1.Jest bardzo czuły na podmuchy bocznego wiatru przy jeździe powyżej 110km/h. Moim zdaniem winę za to ponoszą opony . Continental EcoContakt 5 w rozmiarze 185/65/15 nie nadają się do tego samochodu jeżeli chcesz jeździć autostradami . Bywało , że wiatr przestawiał mi auto o 0.5 m jadąc 130 km/h , poprostu strach . Po założeniu zimówek w takim samym rozmiarze ale Bridgestone Blizzak LM32 problem znikł. Czujesz napór wiatru na kierownicy ale jedziesz prosto. Na wiosnę zakładam 195/60/15 z dużą przyczepnością jeszcze nie wiem jakie.
2.Hałas powyżej 110 km/h na dłuższą mete jest nie do zniesienia. Na wiosne rozpoczynam wygłuszanie
xxbogusxx - 2014-02-13, 20:01 Temat postu: czy 1.2 silnik da rade pociągnąć kombii lub sedana? Witam zastanawiam się poważnie nad zakupem daci logan z wyprzedaży 2013 1,2z lpg chciałbym sedana bo mogę kupic poniżej 40tys, ale myślałem dołożyć do kombi ale czy silnik 1.2 75km nie jest za mały do tej budy? będę jeździł nim często w 5 osób, a np. w wakacje w 3 osoby plus dużo bagaży czy on da radę pociągnąć to 75km.? bo znowu nie ma lpg do 90km. dlatego proszę o szczerą odpowiedz osób którzy posiadają nową logan z silnikiem 1.2, cena jest dobra porównując np. z peugot 301, bo tutaj mam już z lpg ale martwię się że jest za słaby silnik pozdrawiam
mekintosz - 2014-02-13, 20:21
Nie mam logana ale mam sandero 1.5 dci 68 KM. Mimo większego momentu obrotowego niż 1.2 16V zapakowany na wakacje samochód na prawdę słabo przyspiesza. Większość osób testujących nowego Logana ocenia silnik 1.2 16 V z LPG jako stanowczo za słaby do w pełni obciążonego pojazdu szczególnie kombi. Co innego jak ktoś poszukuje pojemnego kombi do przewozu np dużej ilości lekkich obszernych przedmiotów. Zdecydowanie lepiej kupić tce 90 KM.
laisar - 2014-02-14, 01:16
xxbogusxx napisał/a: | czy silnik 1.2 75km nie jest za mały do tej budy? [...] proszę o szczerą odpowiedz osób którzy posiadają nową logan z silnikiem 1.2 |
Pytanie jest błędne w swej istocie, Wysoki Sądzie (;
Jedyną prawdziwą odpowiedź da Ci bowiem tylko... jazda próbna. Przecież z tego, że 10, 100 czy 1000 osób ma jakieś zdanie na ten temat, zupełnie, ale to całkowicie absolutnie zupełnie nic nie wynika (a przynajmniej: nie powinno) dla Twoich odczuć.
Kratylos - 2014-02-14, 06:31 Temat postu: Re: czy 1.2 silnik da rade pociągnąć kombii lub sedana?
Karenzo - 2014-02-14, 10:44
odpowie sobie ile lat chcesz użytkować te auto
do 5lat tce 90
więcej niż 5 lat 1.2 16v 75km
Dar1962 - 2014-02-14, 15:15 Temat postu: Re: czy 1.2 silnik da rade pociągnąć kombii lub sedana?
xxbogusxx napisał/a: | zastanawiam się poważnie nad zakupem |
to dość specyficzna konstrukcja nastawiona głównie na maksymalnie oszczędną eksploatację (prosta, sprawdzona, mało awaryjna i tania w naprawach jednostka napędowa) oraz niskie koszty paliwa (LPG) Oczywiście o dobrych osiągach raczej mnie ma mowy. Manewr wyprzedzania na trasie trzeba po prostu odpowiednio zaplanować. Jednemu wystarczy 75 KM a są tacy, co i 250 im mało
xxbogusxx - 2014-02-14, 15:31
kiedyś miałem espero i fakt było ciężko wyprzedzać, a miał trochę więcej koni,ja chciałbym kupić nowy samochód z salonu i użytkować bardzo długo tzn. jak by wytczymał min. 15lat, bo chce mieć swój samochód, a nowa dacia, dużo lepiej wygląda i cena jest bardzo atrakcyjna zwłaszcza wyprzedaży z 2013r.
na jeździe próbnej zobaczę czy mi pasuje , wyciszenie , czy wygodnie się siedzi, ale czy i jak uzytkuje się go w trasie to wolę zapytać, szukam nowy tani i bezawaryjny a ewentualnie aby części były tanie
zorkadar - 2014-02-14, 15:37
15 lat- czarno to widzę........
Karenzo - 2014-02-14, 16:26
15 lat to maks przy dobrym dbaniu o zaprawki zabezpieczenie antykorozyjne
teraz żaden nowy samochód nie zrobi 15 lat bez dbania
xxbogusxx - 2014-02-14, 17:22
wiadomo ze o samochód trzeba dbac o korozję, i inne rzeczy, tylko ciekawe czy silnik wytrzyma , skody z silnikiem tdi to po 500tyś. mają przebieg, a daci myślę że ok 220tyś bym przejechał, bo daci nie opłaci kupic się za 40tyś i po 5 katach sprzedać za 18tyś, dacie trzeba kupic dbac i jeździć,
Karenzo - 2014-02-14, 17:38
silnik jest nie do zjechania gorzej z blachą
DeepAutomatic - 2014-06-04, 15:25
32000 Km i pierwsza awaria . Brak świateł mijania . Uszkodzony wyłącznik zespolony . Wymiana gwarancyjna.
piotr. z - 2014-06-05, 14:18
Widzę, że kilku kolegów miało już problem z przełącznikiem zespolonym. Chyba się pokuszę o dołożenie przekaźników do obwodu świateł mijania i drogowych...
laisar - 2014-06-05, 15:51
@piotr. z: Na pewno nie zaszkodzi, ale wygląda na to, że problemy mają jednak niemal wyłącznie te nowe przełączniki, które pojawiły się po raz pierwszy w lodgy i dokkerze, a nie stare we wcześniejszych modelach - tak że panikować też nie trzeba [:
radzio - 2014-06-05, 17:56
laisar napisał/a: | wygląda na to, że problemy mają jednak niemal wyłącznie te nowe przełączniki, które pojawiły się w lodgy i dokkerze |
No i w nowym sandero też. W zasadzie każdy nowy model po 2012 może mieć wadliwą wajchę świateł. Nowa po wymianie "chodzi" ze zdecydowanie większym oporem (zarówno kierunki, jak i pokrętło od świateł), co wskazuje na problem mechaniczny. A w ASO wspominali też coś o problemach z "ginącym" klaksonem. Swoją drogą wydaje mi się że powinni zrobić akcję serwisową i wymienić wszystkim - bo co jak w środku nocy jadąć 140km/h po autostradzie będę chciał zmienić pas i mi nagle zgasną światła?
laisar - 2014-06-05, 18:03
radzio napisał/a: | No i w nowym sandero też |
Chodziło mi o wszystkie modele po lodgy/dokkerze - zrobiłem dopisek dla jasności.
wat - 2014-06-05, 21:21
w starych juz też były problemy ile razy byłem w serwisie toi zawsze jakas daćka była na wymiane przełącznika zespolonego i zawsze 1 edycja sandacza lub dastkiego
laisar - 2014-06-05, 21:31
@wat: Nie mam żadnych danych, ale w porównaniu wygląda to jakby stare psuły się 1 na 100 po 5 latach, a nowe padają 1 na 10 po roku /:
wat - 2014-06-06, 08:55
no niestety to fakt ale z benzynami uturbionymi za chwile pewnie będzie to samo
laisar - 2014-06-06, 09:45
Zawsze jest nadzieja, że producent zauważył wzrost występowania problemu i zareagował...
bebe - 2014-06-06, 10:51
laisar napisał/a: | Zawsze jest nadzieja, że producent zauważył wzrost występowania problemu i zareagował... |
Narrator napisał/a: | Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don't do one. |
;)
laisar - 2014-06-06, 11:10
@bebe: Równania są bardzo fajne, ale to jest tradycyjnym filmowym uproszczeniem - w rzeczywistości, im księgowy jest większym liczykrupą, tym więcej uwzględnia czynników. Np. wpływ awaryjności na poziom sprzedaży czy koszty napraw gwarancyjnych. Także czym innym jest wada, która może być nawet śmiertelnie niebezpieczna, ale pozostaje ukryta aż do wypadku, a co innego awaria, którą klient dostrzega natychmiast po wystąpieniu i niemal uniemożliwia normalne korzystanie z auta.
Natomiast dla jasności - na akcję przywoławczą to bym akurat nie liczył, miałem raczej na myśli reakcję producenta w kwestii produkcji nowych aut.
DeepAutomatic - 2014-06-06, 14:32
Wygląda mi to na ukrytą akcje serwisową , bo auto było do odbioru po 2 godzinach wymyte i odkurzone . Czyli , byli na to przygotowani pod względem stanów magazynowych .
DeepAutomatic - 2015-02-11, 20:46
Witam
Przejechane 50000km . Wszystko OK.
Letni sezon 2014 przejechany na oponach Dayton D320 195/60/15 . Auto świetnie trzyma się drogi na autostradach i co ciekawe jest o wiele ciszej.
DeepAutomatic - 2015-12-14, 20:19
Witam
65000 km . Wszystko OK.
Do wymiany klocki i tarcze hamulcowe.
słoń - 2015-12-15, 20:36
Jak instalka LPG się spisuje?
DeepAutomatic - 2015-12-22, 08:42
Witam
LPG spisuje się bardzo dobrze . Żadnych problemów , spalanie na poziomie 7l/100km . Przy 60000 km byłem na regulacji luzów zaworowych i mechanik powiedział , że korekty które musiał zrobić niczym nie różniły się od korekt silników które jeżdżą tylko na benzynie.
DeepAutomatic - 2016-08-23, 07:44
Witam
Przejechane 80000 km . Wszystko OK .
Wymienione klocki hamulcowe , tarcze były OK .
Zaliczony kolejny wypad do Włoch , oczywiście bezproblemowy .
Marek1603 - 2016-08-23, 08:34
Przy używaniu hamulca z głową tarcze wystarczają na dwa komplety klocków. Ja w MCV-ce wymieniałem przy 87000km i jeździły do 135 (sprzedaż auta).
Ftt - 2016-08-23, 14:13
Jeśli można wiedzieć - kontrola luzów zaworowych robiona co 20 tys km, czy ta po 60 tys była pierwsza ?
piku - 2016-08-23, 18:20
Marek1603 napisał/a: | Przy używaniu hamulca z głową tarcze wystarczają na dwa komplety klocków. Ja w MCV-ce wymieniałem przy 87000km i jeździły do 135 (sprzedaż auta). |
Też wymieniłem w Dusterze klocki po 80 tys. km. Zdziwiło mnie, że tyle wytrzymały. W Octaviach wymieniałem co ok. 60 tys. km. Tarcze są jeszcze dobre.
DeepAutomatic - 2016-09-05, 12:48
Cytat: | Jeśli można wiedzieć - kontrola luzów zaworowych robiona co 20 tys km, czy ta po 60 tys była pierwsza ? |
Bez LPG luzy zaworowe ustawia się co 60000km a na LPG co 30000km. Więc robię co 30000km.
|
|