DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Złamany uchwyt lewarka

Szaruś - 2008-06-18, 22:25
Temat postu: Złamany uchwyt lewarka
Kilka dni temy dzieci buszowały mo po samochodzie i wyłamały plastiwoky uchwyt w bocznej ściance bagażnika trzymający klucz do odkręcania kół.

Pomyślałem sobie drobiazg, pójdę do ASO to kupię przy okazji. A tu gość mówi, że takie za przeproszeneim g... jest tylko w komplecie z innymi plastykowymi badziewiami za jedyne 180 PLN. Więc podziękowałem :evil:

wox - 2008-06-18, 22:30

Szukaj "rozbitków" (chociaż będzie spory problem). Może z renówek też coś podejdzie?
Mamert - 2008-06-18, 23:09

Ale tak mówiąc prawdę, to ten lewarek mógł być schowany za tą wykładziną na boku, nie mówiąc o szczycie luksusu jaki był w PALIO WEEKEND schowek na lewarek, szczątkowe narzędzia i trójkąt.
laisar - 2008-06-18, 23:23

Schowaj sobie ;P)

A serio - właśnie z takich, pozornie nieistotnych oszczędności wynika cena Logana. Coś za coś...

Mamert - 2008-06-19, 22:29

laisar napisał/a:
właśnie z takich, pozornie nieistotnych oszczędności wynika cena Logana.


I tu się trochę mylisz, to moje Palio Weekend to był odpowiednik Accesa, z tym że był schowek o którym pisałem wyżej, lusterka regulowane od środka, listwy boczne, zakryte progi plastikiem, miejsce na cztery głośniki+miejsce na soprany z instalacją, wycieraczka na tylniej szybie, a i sama szyba podgrzewana, całe dekle na kołach, koło zapasowe miało plastikowy kosz który nie odszkałcał opony jak w MCV, chyba były nadkola plastikowe (tego nie jestem pewien).

Więc można dołożyć parę drobiazgów w gratisie, zwłaszcza że szaruś ma laureatkę, to mu się coś należy od fabryki.

Samych aut to nie można porównać, bo MCV jest o dwie klasy większe.

KaS602 - 2008-06-19, 23:28

Mamert, mozesz przypomniec od ilu zaczynaly sie ceny Sieny EL. Mialem Sienke EL wlasnie z 1998. Cos mi sie po mozgu kolebocze, ze ceny zaczynaly sie od 34.000 PLN'ow (w 1998).
laisar - 2008-06-19, 23:57

Istotne jest raczej ile dziś kosztowałaby owa Siena.

Po drugie, czasem - i to jest ten właśnie przypadek - wielkość jednak ma znaczenie. Przecież swego rodzaju wewnętrzną konkurencją Renault jest dla Logana np Thalia - ale właśnie wyłącznie cenowo, bo rozmiarowo nawet nie ma o czym wspominać...

Mamert - 2008-06-20, 06:59

KaS602 napisał/a:
Mamert, mozesz przypomniec od ilu zaczynaly sie ceny Sieny EL. Mialem Sienke EL wlasnie z 1998. Cos mi sie po mozgu kolebocze, ze ceny zaczynaly sie od 34.000 PLN'ow (w 1998).

Nie wiem ile kosztowały w 1998, bo ja swoje palio kupiłem z drugiej ręki w 2002r.
Ale to co pamiętam w 2002 to Siena(Albea) zaczynała się w jakiejś promocji chyba od 30.990, a palio od 34.000.
O ile Sienę/Albeę na siłę można wielkościowo porównać do Logana sedan, to w przypadku Palio i MCV to są już dwie rózne klasy wielkościowe i cena MCV jest dużo bardziej przyjazna.
Teraz ceny fiata są jakieś z kosmosu, np Linea(niby to jest następca sieny/albei) zaczyna się od 40.490, a kończy się na 71.490.
A jeszcze przypomniało mi się że palio miało atermiczne przyciemniane szyby i światełko w schowku.

KaS602 - 2008-06-20, 08:40

laisar napisał/a:
Istotne jest raczej ile dziś

O tym wiem. Tylko chodzi o to, ze Siena byla sporo drozsza nawet w 1998 roku. Wiec teraz roznica by byla jeszcze wieksza...
EL w standardzie miala (ponad logana accesa): atermiczne szyby (wszystkie), kieszenie w drzwiach, swiatelko w schowku, wykladzine na bokach bagaznika, fajny uchwyt na lewarek i narzedzia (w zestawie byla 17tka, 13tka, klucz do kol, i srubokrety) w kole zapasowym.

Logan (teraz) nadrabia poducha kierowcy i ABS'em w standardzie, ale w 1997 jeszcze nikt na to az tak nie zwracal uwagi.

bazowym silnikiem w Sienie rowniez byl 1.4 8V 75KM
Mamert napisał/a:
O ile Sienę/Albeę na siłę można wielkościowo porównać do Logana sedan, to w przypadku Palio i MCV to są już dwie rózne klasy wielkościowe i cena MCV jest dużo bardziej przyjazna

Co do Sieny i Logana - caly czas mam mozliwosc jezdzenia Sienka, ktora mialem - roznica w wielkosci wnetrza spooora. Co do MCV'a - chyba nie ma zadnej konkurencji...

El Logano - 2008-06-20, 08:50

Wydawało mi się, że ten silnik 1.4 w fiatach Palio/Siena to była jednostka Fire jeszcze z Uno, a tam miała 69KM, jednak muszę zwrócić honor - faktycznie było to całe 75 kucy.

Miałem możliwość poprzymierzać się rok temu do ostatnich sztuk nowych sien w salonie i jakoś mnie to nie przekonało.

KaS602 - 2008-06-20, 08:52

El Logano napisał/a:
Siena/Palio 1.4 8v miał 71 KM

Nie bede sie klocil - na homowni nie bylem :-) . W papierach miala podane 75 i pod bocznymi kierunkowskazami byl maly emblemacik "75"

Tak samo jak nikt nie wie ile ma 1.6 MPI z Logana - 90 czy 87?

edit:
Chyba bedzie mozna z tego wydzielic temat - Siena EL. ;-)

El Logano napisał/a:
było to całe 75 kucy

Stado nie do okielznania... ;-) :mrgreen:

psur - 2008-06-20, 11:41

KaS602 napisał/a:
EL w standardzie miala (ponad logana accesa): (...) kieszenie w drzwiach,


Access ma kieszenie w drzwiach (od czasu tej modyfikacji - chyba pod koniec 2006 roku).

Mamert - 2008-06-20, 19:39

Cena w 98 roku wynikała z wyższego kursu euro niż dziś, a poza tym dochodziło cło z UE. Zresztą Fiat chce powrócić do koncepcji Palio Weekend na polski rynek z ceną konkurencyjną do Logana.
A co do mocy Palio/Sieny 1372 cm3 to było to 71 KM i oznaczenie pod kierukowskazem było 1.4, oznaczenie 75 było na następnych z silnikiem 1.2.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group