|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Złamany uchwyt lewarka
Szaruś - 2008-06-18, 22:25 Temat postu: Złamany uchwyt lewarka Kilka dni temy dzieci buszowały mo po samochodzie i wyłamały plastiwoky uchwyt w bocznej ściance bagażnika trzymający klucz do odkręcania kół.
Pomyślałem sobie drobiazg, pójdę do ASO to kupię przy okazji. A tu gość mówi, że takie za przeproszeneim g... jest tylko w komplecie z innymi plastykowymi badziewiami za jedyne 180 PLN. Więc podziękowałem
wox - 2008-06-18, 22:30
Szukaj "rozbitków" (chociaż będzie spory problem). Może z renówek też coś podejdzie?
Mamert - 2008-06-18, 23:09
Ale tak mówiąc prawdę, to ten lewarek mógł być schowany za tą wykładziną na boku, nie mówiąc o szczycie luksusu jaki był w PALIO WEEKEND schowek na lewarek, szczątkowe narzędzia i trójkąt.
laisar - 2008-06-18, 23:23
Schowaj sobie ;P)
A serio - właśnie z takich, pozornie nieistotnych oszczędności wynika cena Logana. Coś za coś...
Mamert - 2008-06-19, 22:29
laisar napisał/a: | właśnie z takich, pozornie nieistotnych oszczędności wynika cena Logana. |
I tu się trochę mylisz, to moje Palio Weekend to był odpowiednik Accesa, z tym że był schowek o którym pisałem wyżej, lusterka regulowane od środka, listwy boczne, zakryte progi plastikiem, miejsce na cztery głośniki+miejsce na soprany z instalacją, wycieraczka na tylniej szybie, a i sama szyba podgrzewana, całe dekle na kołach, koło zapasowe miało plastikowy kosz który nie odszkałcał opony jak w MCV, chyba były nadkola plastikowe (tego nie jestem pewien).
Więc można dołożyć parę drobiazgów w gratisie, zwłaszcza że szaruś ma laureatkę, to mu się coś należy od fabryki.
Samych aut to nie można porównać, bo MCV jest o dwie klasy większe.
KaS602 - 2008-06-19, 23:28
Mamert, mozesz przypomniec od ilu zaczynaly sie ceny Sieny EL. Mialem Sienke EL wlasnie z 1998. Cos mi sie po mozgu kolebocze, ze ceny zaczynaly sie od 34.000 PLN'ow (w 1998).
laisar - 2008-06-19, 23:57
Istotne jest raczej ile dziś kosztowałaby owa Siena.
Po drugie, czasem - i to jest ten właśnie przypadek - wielkość jednak ma znaczenie. Przecież swego rodzaju wewnętrzną konkurencją Renault jest dla Logana np Thalia - ale właśnie wyłącznie cenowo, bo rozmiarowo nawet nie ma o czym wspominać...
Mamert - 2008-06-20, 06:59
KaS602 napisał/a: | Mamert, mozesz przypomniec od ilu zaczynaly sie ceny Sieny EL. Mialem Sienke EL wlasnie z 1998. Cos mi sie po mozgu kolebocze, ze ceny zaczynaly sie od 34.000 PLN'ow (w 1998). |
Nie wiem ile kosztowały w 1998, bo ja swoje palio kupiłem z drugiej ręki w 2002r.
Ale to co pamiętam w 2002 to Siena(Albea) zaczynała się w jakiejś promocji chyba od 30.990, a palio od 34.000.
O ile Sienę/Albeę na siłę można wielkościowo porównać do Logana sedan, to w przypadku Palio i MCV to są już dwie rózne klasy wielkościowe i cena MCV jest dużo bardziej przyjazna.
Teraz ceny fiata są jakieś z kosmosu, np Linea(niby to jest następca sieny/albei) zaczyna się od 40.490, a kończy się na 71.490.
A jeszcze przypomniało mi się że palio miało atermiczne przyciemniane szyby i światełko w schowku.
KaS602 - 2008-06-20, 08:40
laisar napisał/a: | Istotne jest raczej ile dziś |
O tym wiem. Tylko chodzi o to, ze Siena byla sporo drozsza nawet w 1998 roku. Wiec teraz roznica by byla jeszcze wieksza...
EL w standardzie miala (ponad logana accesa): atermiczne szyby (wszystkie), kieszenie w drzwiach, swiatelko w schowku, wykladzine na bokach bagaznika, fajny uchwyt na lewarek i narzedzia (w zestawie byla 17tka, 13tka, klucz do kol, i srubokrety) w kole zapasowym.
Logan (teraz) nadrabia poducha kierowcy i ABS'em w standardzie, ale w 1997 jeszcze nikt na to az tak nie zwracal uwagi.
bazowym silnikiem w Sienie rowniez byl 1.4 8V 75KM
Mamert napisał/a: | O ile Sienę/Albeę na siłę można wielkościowo porównać do Logana sedan, to w przypadku Palio i MCV to są już dwie rózne klasy wielkościowe i cena MCV jest dużo bardziej przyjazna |
Co do Sieny i Logana - caly czas mam mozliwosc jezdzenia Sienka, ktora mialem - roznica w wielkosci wnetrza spooora. Co do MCV'a - chyba nie ma zadnej konkurencji...
El Logano - 2008-06-20, 08:50
Wydawało mi się, że ten silnik 1.4 w fiatach Palio/Siena to była jednostka Fire jeszcze z Uno, a tam miała 69KM, jednak muszę zwrócić honor - faktycznie było to całe 75 kucy.
Miałem możliwość poprzymierzać się rok temu do ostatnich sztuk nowych sien w salonie i jakoś mnie to nie przekonało.
KaS602 - 2008-06-20, 08:52
El Logano napisał/a: | Siena/Palio 1.4 8v miał 71 KM |
Nie bede sie klocil - na homowni nie bylem . W papierach miala podane 75 i pod bocznymi kierunkowskazami byl maly emblemacik "75"
Tak samo jak nikt nie wie ile ma 1.6 MPI z Logana - 90 czy 87?
edit:
Chyba bedzie mozna z tego wydzielic temat - Siena EL.
El Logano napisał/a: | było to całe 75 kucy |
Stado nie do okielznania...
psur - 2008-06-20, 11:41
KaS602 napisał/a: | EL w standardzie miala (ponad logana accesa): (...) kieszenie w drzwiach, |
Access ma kieszenie w drzwiach (od czasu tej modyfikacji - chyba pod koniec 2006 roku).
Mamert - 2008-06-20, 19:39
Cena w 98 roku wynikała z wyższego kursu euro niż dziś, a poza tym dochodziło cło z UE. Zresztą Fiat chce powrócić do koncepcji Palio Weekend na polski rynek z ceną konkurencyjną do Logana.
A co do mocy Palio/Sieny 1372 cm3 to było to 71 KM i oznaczenie pod kierukowskazem było 1.4, oznaczenie 75 było na następnych z silnikiem 1.2.
|
|