DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - duster czy doker van

krzysiek17-18 - 2013-08-18, 13:38
Temat postu: duster czy doker van
witam mam problem potrzebuje auto mozliwie pakowne najpierw zafascynowany bylem dusterem 4x4 pktem stwiefdzilem ze 4x2 wystarczy teraz na miescie zobaczylem malego vana daci
auto potrzebuje do przewozenia gratow z racji pracy w delegacji no i chcial bym tez gaz fabryczny bo juz raz wypalily mi sie gniazda i dziekuje podruzuje sam wiec wersja 2 osobowa plus obszerny bagaznik jak najbardziej myslalem nad dusterem i wywaleniu z niego tylnych siedzn silniki typu 1,2 mnie nie interesuja disle tez nie

Dar1962 - 2013-08-18, 16:12

jeśli gabaryt i po szosie to zdecydowanie Dokker. Za nim dodatkowo przemawia możliwość konfiguracji wnętrza
krzysiek17-18 - 2013-08-18, 16:23

a np dacia logdy tez jest pojemna konfiguracja wnetrza to bajer ktorego nie potrzebuje . potrzebuje zapakowac do auta swoje graty i w droge ale patrzylem na silniki tego dokera niecale 90 km ......troche jak by malawo
TD Pedro - 2013-08-18, 17:16

krzysiek17-18 napisał/a:
auto potrzebuje do przewozenia gratow z racji pracy w delegacji no i chcial bym tez gaz fabryczny bo juz raz wypalily mi sie gniazda i dziekuje podruzuje sam wiec wersja 2 osobowa plus obszerny bagaznik jak najbardziej myslalem nad dusterem i wywaleniu z niego tylnych siedzeń

- istotne jest jakiego typu (jak obszerne i jak liczne) są te graty...
- po "wyrzuceniu" tylnego siedzenia w Dusterze masz ok. 170 x 100-140 cm wolnej przestrzeni do wykorzystania, jest to naprawdę dużo... do tego preferowany przez Ciebie "klasyczny" silnik benzynowy z fabryczną (dla wersji 4x2) instalacją LPG i masz to czego szukasz... :lol:
- za Dusterem przemawiają dobre parametry trakcyjne (koła 16", wysokie zawieszenie, wg mnie zgrabniejsza sylwetka (kwestia gustu) i odwracalna modyfikacja tylnych siedzeń...
- Dokker oferuje na pewno więcej miejsca...
- najlepiej doświadczyć tego namacalnie u dealera... :-)

d3mol3k - 2013-08-18, 17:29

Za Dokkerem vanem przemawiają dodatkowo - brak okien w części towarowej. Jeżdżę 90 KM dieslem - i ten się zbiero całkiem OK. Jak by było z benzyną + LPG nie wiem.
Minusem metalowej budy może być hałas - ale to pytanie do kogoś kto jeździ vanem a jest tu na forum jeden czy 2 ;-)

To są zawsze dylelmty co wybrać.
Tak jak napisął TD Pedro - do salonu marsz wpierw ;-)

krzysiek17-18 - 2013-08-18, 19:35

racja dylematy sa zawsze ale mysle ze zostane przy dusterze jakos przekonuje mnie instalacja fabryczna ostatnio robilem remont silnika z wypalonymi gniazdami i kosztowalo to 2 tys pln a niby mam super instalacje brc i tak po dwoch latach kiedy skonczyla sie gwarancja na instalacje silnik padl ......
BoloSr - 2013-08-19, 07:11

krzysiek17-18 napisał/a:
racja dylematy sa zawsze ale mysle ze zostane przy dusterze jakos przekonuje mnie instalacja fabryczna ostatnio robilem remont silnika z wypalonymi gniazdami i kosztowalo to 2 tys pln a niby mam super instalacje brc i tak po dwoch latach kiedy skonczyla sie gwarancja na instalacje silnik padl ......


przepraszam ze sie wtrace ale to ze instalacja jest super nie znaczy ze gazownik wiedzial jak to ustawic a instalacja sama sie nie ustawi :):)
mialem 4 auta z instaalcja LPG i nigdy mi si enic nie wypalilo wiec stawiam ze gazownik dal ciala a nie instalacja :(

Karenzo - 2013-08-19, 16:51

Coś takiego do dustara

ZESTAW DO PRZEBUDOWY W WERSJĘ DOSTAWCZĄ

Zestaw do przebudowy w wersję ciężarową stworzony specjalnie dla Dustera. Doskonale zintegrowany z samochodem. Posiada normę ECE-R 17.
ZESTAW VP/VU - 792608151R

Cena: : 2 473,94 ZŁ Brutto





ta cenna z kosmosu , ale najlepiej dopytać u dillera , bo nie raz na stronie cuda można znaleźć

DD - 2013-08-20, 11:06

BoloSr napisał/a:
krzysiek17-18 napisał/a:
racja dylematy sa zawsze ale mysle ze zostane przy dusterze jakos przekonuje mnie instalacja fabryczna ostatnio robilem remont silnika z wypalonymi gniazdami i kosztowalo to 2 tys pln a niby mam super instalacje brc i tak po dwoch latach kiedy skonczyla sie gwarancja na instalacje silnik padl ......


przepraszam ze sie wtrace ale to ze instalacja jest super nie znaczy ze gazownik wiedzial jak to ustawic a instalacja sama sie nie ustawi :):)
mialem 4 auta z instaalcja LPG i nigdy mi si enic nie wypalilo wiec stawiam ze gazownik dal ciala a nie instalacja :(

Tak samo instalacja lpg fabryczna czy nibyfabryczna (zakladana na zlecenie dilera) nie gwarantuje, ze nie wypala sie kiedys zawory... zwlaszcza gdy mowa o jakichs znacznych przebiegach na gazie (>=100kkm) i np. o silnikach, ktore wymagaja recznej regulacji luzow zaworowych. Jak sie (czy osoba/firma ktorej zlecilismy) czegos zaniedba, to moga byc nieraz kosztowne naprawy.

krzysiek17-18 napisał/a:
witam mam problem potrzebuje auto mozliwie pakowne najpierw zafascynowany bylem dusterem 4x4 pktem stwiefdzilem ze 4x2 wystarczy teraz na miescie zobaczylem malego vana daci
auto potrzebuje do przewozenia gratow z racji pracy w delegacji no i chcial bym tez gaz fabryczny bo juz raz wypalily mi sie gniazda i dziekuje podruzuje sam wiec wersja 2 osobowa plus obszerny bagaznik jak najbardziej myslalem nad dusterem i wywaleniu z niego tylnych siedzn silniki typu 1,2 mnie nie interesuja disle tez nie

Jesli odrzucasz benzyniaki typu 1.2 i diesle, to zostaje Ci w przypadku Dustera 1.6 16V 105KM, a w przypadku Dokkera 1.6 8V 82KM. Nie ma co sie oszukiwac, Dokker 1.6 jest jednak dosc mulasty - 14,3s do setki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group