DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Regulacja dysz spryskiwaczy

KaS602 - 2008-01-09, 11:23
Temat postu: Regulacja dysz spryskiwaczy
http://www.daciaklub.pl/f...php?p=6324#6324
Black Eryk napisał/a:
myślę o jakiś innych spryskiwaczach - tak aby spryskiwały większą część szyby


Krystanie, nie wiem czy wiesz, ze dysze spryskiwacza daja sie regulowac (wystarczy wetknac igle w dysze i za jej pomoca ustawic zadany kat), majac je (dysze) 4 chyba da sie ustawic tak, aby spryskiwaly znaczna czesc szyby (nawet tylnej i okolice samochodu ;-) )

laisar - 2008-01-09, 12:41

Może i tak, ale wydaje się, że częścią problemu jest mała rozpryskowość strumienia - a tego się chyba nie da wyregulować?
Gregosa - 2008-04-11, 17:30

Mamert napisał/a:
...w daćce jest zajebisty w dodatku jest regulacja we wszystkich kierunkach...

Jak się ustawia kierunek 'plucia' spryskiwacza?

Mamert - 2008-04-11, 17:36

Jeszcze nie ustawiałem, ale jak spojrzałem na spryskiwacze, to to jest patent przeniesiony prosto z Trabanta, czyli wkładamy do otworka szpilkę lub spinacz i ustawiamy.
Tomasz - 2008-11-30, 17:08

Witajcie jedno pytanie regulacja spryskiwacza przedniego klasyka szpilka a tylny jest jakaś regulacja chciałem szpilką ale widzę tylko czarną dziurkę chyba cieli koszty i nie ma takowej odpiszcie o swoich spostrzeżeniach
wox - 2008-11-30, 21:54

Tomasz napisał/a:
widzę tylko czarną dziurkę chyba cieli koszty i nie ma takowej odpiszcie o swoich spostrzeżeniach

Potwierdzam Twoje spostrzeżenia

wox - 2010-07-23, 21:59
Temat postu: Re: Spryskiwacz w Dacii - oryginalne chybione rozwiązanie
dawwoz napisał/a:
tym bardziej, że płyn pryska jakoś dziwnie wysoko i na boki szyby.

Wyregulowanie nie jest zbyt skomplikowaną czynnością - wystarczy igła i chwila wolnego czasu

sylwia - 2013-11-05, 15:17
Temat postu: Ustawienie dysz spryskiwaczy
Jako, że pogoda się pogorszyła, zaczęłam robić większy użytek ze spryskiwaczy. Problem w tym, że dysze są nieco za bardzo skierowane w górę i sporo płynu ląduje na dachu (a nawet na tylnych bocznych drzwiach :shock: ) Jakie są współczesne lakiery to każdy wie i trochę mi to spędza sen z powiek. Czy mogę to we własnym zakresie jakoś poprawić czy jechać z tym do ASO?
bebe - 2013-11-05, 15:25

Według mojej wiedzy:
  • pochylenia siku ze spryskiwaczy nie da się regulować, znaczy, oficjalnie się nie da, możesz coś pokombinować z igłą na własną odpowiedzialność; w ASO powiedzą, że się nie da, bo nie ma na to serwisówki. ;)
  • leje się po całym samochodzie, kiedy stoisz w miejscu, ale przy prędkości podróżnej już będzie sikało na środek szyby. Niestety nie słyszałem o samochodzie, który potrafiłby regulować sobie siłę siku w zależności od prędkości, ale to by było nawet fajne. :) Jak dotąd wszystkie samochody, jakie miałem, przy niskiej prędkości sikały na dach, na samochody obok, na bar, na barmana - wszędzie tylko nie do szklanki. ;)
  • współczesne lakiery, co by o nich nie mówić, są chyba jednak w stanie znieść oblewanie płynem do spryskiwaczy. :] Także tym bym się nie przejmował.
Źródłem mojej wiedzy jest głównie brudny paluch, więc skonsultuj się z ASO lub mechanikiem. ;)

Dar1962 - 2013-11-05, 15:29

tylko czy aż do ASO trzeba jechać z taką czynnością? :mrgreen: Bierzesz grubą (cienka może się ułamać i zostać w dyszce - będzie wtedy kłopot) igłę, wkładasz jej końcówkę w dyszę (powinna dać się lekko poruszyć o kilka stopni w dowolnym kierunku) i ustawiasz sobie sama. W twoim przypadku lekko opuszczasz.Sprawdzasz czy leci we właściwe miejsce. Powtarzasz z 3 pozostałymi.
czaju - 2013-11-05, 15:41

Wkładasz igłę w dyszę i delikatnie (!) w dół. Nic nie urwiesz, jak pociągniesz za daleko bez problemu sobie podniesiesz.
Jak stoisz pamiętaj żeby mimo wszystko celować w górną połowę szyby bo później na autostradzie nic nie zrobisz.

Tyle w temacie

bebe - 2013-11-05, 15:54

Wow! Jaka jazda! :D

Akurat mam pod ręką oryginalne dysze spryskiwaczy od Logana (bo w Loganie mam nieoryginalne, mgłowe, like a boss :] ), więc stwierdziłem, że od razu sprawdzę i obalę Twoją teorię. :> Jakież było moje zdziwienie, gdy - dysze faktycznie mają regulację! :O Trzeba wrazić igłę w każdą z tych metalowych końcówek dyszy i można sobie regulować, każdą z osobna!

sylwia, zapomnij o wszystkim, co napisałem :> , weź igłę (może być bardziej grubsza niż cieńsza), wraź w jedną z końcówek spryskiwacza (każdy spryskiwacz ma dwie), i wyreguluj po kolei wszystkie cztery. Końcówki są na zawiasie kulowym, można je regulować w każdej z płaszczyzn (góra-dół, prawo-lewo).

Po skończonym dziele nalej sobie tego, co Ci robi dobrze, i pogratuluj sobie samodzielnej regulacji w samochodzie. :]

sylwia - 2013-11-05, 16:03

Dziękuję wszystkim. W takim razie biegnę się bawić w akupunkturę :mrgreen:
Marmach - 2013-11-05, 17:40

A najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zakup za niewielkie pieniądze dyszy mgłowych, które wciągają fabryczne nosem i masakrują. Póki miałem fabryczne, to średnio raz w miesiącu musiałem je regulować, bo non stop się rozjeżdżały. Teraz mam mgłowe i po pierwsze się do nich nie do tykam, a po drugie mam wrażenie, że zużycie płynu spadło o połowę.
sereq - 2013-11-05, 17:47

Potwierdzam, że w nowym Sandero rzeczywiście pryska zdecydowanie za wysoko (przy postoju lub małej prędkości), w Dusterze było ok. Jeszcze przetestuje przy wyższych prędkościach, ale wydaje mi się że trzeba będzie trochę jednak poprawić.
krakry1 - 2013-11-05, 17:48

Marmach napisał/a:
A najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zakup za niewielkie pieniądze dyszy mgłowych, które wciągają fabryczne nosem i masakrują ...
OK działają lepiej, niż fabryczne i takowe mam w Sandero. Ale tu jest pewien haczyk :cry: . W Sandero, kiedy się je normalnie zamontuje sikają za nisko i trzeba pokombinować z mocowaniem (co może koleżance Sylwii sprawić problem), aby podnieść sikanie. W Loganie jest inaczej wyprofilowana maska i dlatego od ręki jest dobrze. Chyba, że mgłowe dysze uniwersalne są niepowtarzalne i każdemu sikają inaczej. :?:
mekintosz - 2013-11-05, 19:27

Mgłowych nie reguluje się, ewentualnie można zdemontować i podłożyć gumową pomiędzy dysze a maskę, unosząc ja. Może to coś pomoże ?
corrado - 2014-08-19, 14:19

Jak ustawić żeby te dysze sikały wyżej, bo jakoś igłą nie idzie tego do góry podciągnąć :roll:
no i druga sprawa mniej ważna, dlaczego ścieka tak po masce woda po spłukiwaniu,
w starych dyszach standardowych nie ścieka nic.
Można zobaczyć to też na tym filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=m06wSH_-ut4

przemoc84 - 2017-02-06, 11:40

a czy tylni spryskiwacz da sie jakoś w Sandero wyregulować by nie lał na szybę tylko bardziej pryskał?
kali - 2017-02-06, 11:44

przemoc84 napisał/a:
a czy tylni spryskiwacz da sie jakoś w Sandero wyregulować by nie lał na szybę tylko bardziej pryskał?

Dziwne pytania. Naprawdę. Ciekawe jak to sobie wyobrażasz?
Przy górnym mocowaniu i odległości 1cm.
Widziałeś to w jakimś innym aucie? Gwarantuje ci że nie.

arnold - 2017-02-06, 13:47

Ale Sandero nie ma tylniego spryskiwacza, znalazłem tylko tylny.

Ale tego typu konstrukcja ma taką specyfikę działania.

Ksiezyc - 2017-03-27, 14:54

Kupiłem spryskiwacze mgłowe, ale zupełnie nie pasuje "miejsce posiku" ;/
płyn rozbija się o wycieraczki, leci kilkanaście centymetrów za nisko.

Spróbuję to zniwelować kątową podkładką z gumy, ale nie wiem czy aż taka różnica się zgubi :(

bebe - 2017-03-30, 16:11

Ksiezyc napisał/a:
Kupiłem spryskiwacze mgłowe, ale zupełnie nie pasuje "miejsce posiku" ;/
płyn rozbija się o wycieraczki, leci kilkanaście centymetrów za nisko.

Spróbuję to zniwelować kątową podkładką z gumy, ale nie wiem czy aż taka różnica się zgubi :(

Zaraz, a tych maleńkich dysz nie da się regulować? U mnie, o ile pamiętam, można było wrazić igłę i regulować sobie sik w dwóch płaszczyznach (sam element sikający jest jednocześnie przegubem kulowym).

route2000 - 2017-03-30, 16:39

Mgłowe nie są regulowane, natomiast strumieniowe są regulowane.
bebe - 2017-03-30, 17:21

Przysiągłbym, że mam mgłowe i są regulowane. :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group