|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Kredyt, leasing, ubezpieczenie - DUSTER a pełne odliczenie VAT w 2014
gbyrka - 2013-11-12, 13:00 Temat postu: DUSTER a pełne odliczenie VAT w 2014 Wstępnie wiadomo jak będą wyglądały przepisy VATowe w przyszłym roku:
http://ksiegowosc.infor.p...owego-2014.html
W szczególności wchodzi w życie wyłączenie z częściowego ograniczenia w odliczeniu VAT dla
Cytat: | 6) pojazdów samochodowych innych niż wymienione w pkt 1-5, w których liczba miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:
a) 1 - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 425 kg,
b) 2 - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 493 kg,
c) 3 lub więcej - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg;
|
Z tego co rozumiem to Dacia Duster spełnia warunki 6c (3 lub więcej - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg) bo ma ładowność 550kg (545kg w wersji z LPG)
Czy dobrze rozumiem, jeśli tylko importer zadba o odpowiednie papiery homologacyjne to od przyszłego roku będzie można odliczyć pełen VAT od zakupu i eksploatacji?
To jest aż zbyt piękne by mogło być prawdziwe.
No oczywiście, kilka miesięcy później ma wejść w życie derogatywa i już tylko 50% VAT z czegokolwiek będzie można odliczyć.
Cav - 2013-11-12, 17:06
Pytałem o kratki w sobotę dealera, nie ma takiej opcji, żeby zdążyli kratkowoza zahomologować i w ogóle wprowadzić taką wersję do 1 stycznia.
Więc nie łudziłbym się, że to się uda wiele wcześniej niż Unia zdąży wydać zgodę na derogatywę.
wieza - 2013-11-12, 21:04
jeśli ja dobrze rozumiem to chodzi o ładownośc towaru po zamontowaniu kratki na stałe czyli max 2 os i 500kg np.
Cav - 2013-11-12, 21:11
Dla 2 osób wystarczyłaby ładowność 493.
Ponad 500 wystarczy dla 4 osób (tak było kiedyś) a może nawet i 5.
Czyli przy kratce za tylnymi siedzeniami.
Prezes - 2013-11-13, 08:52
Miałem Dustera z kratką - 4-osobowy, więc da się.
Karenzo - 2013-11-13, 14:14
Ja nawet mam , kratka w aso chyba 180 zł
Krata jest mątowana do tych plastików osłaniających nadkole .
Prezes - 2013-11-13, 15:00
Karenzo napisał/a: | Krata jest mątowana do tych plastików osłaniających nadkole . | Nie to nie taka. Ta jest do bagaży, a ciężarowa jest metalowa i przykręcana do blachy. Do tego brak środkowego pasa i stały podłokietnik na tylnej kanapie.
DD - 2013-11-13, 15:38
Prezes napisał/a: | Do tego brak środkowego pasa |
A otwory przeznaczone normalnie do mocowania srodkowego pasa sa jakos "przyjaznie" zaslepione, czy moze srubami ze zrywalnym łbem, czy moze wrecz zaspawane ?
Prezes - 2013-11-13, 17:48
Jest przykręcony szeroki podłokietnik i nie ma żadnych otworów. Nic nie widać, wszystko ładnie pięknie. Tylko przewieźć coś większego bez odkręcania kratki - masakra. Plus taki, że bagaże na pewno do kabiny nie wlecą
DD - 2013-11-14, 21:30
Nie no, domyslam sie, ze "z gory" nic nie widac, ale myslalem, ze moze miales okazje glebiej zajrzec i zobaczyc, co zrobili z tymi otworami, sluzacymi w normalnym DD 5os. do mocowania srodkowego pasa.
Cav - 2013-11-14, 22:23
Pewnie nic nie zrobili, w innych autach bez problemów idzie wkręcić tam pasy i zdjąć podłokietnik.
Trenowałem na Punto.
Chyba nawet krata trzymała się m.in. na tych otworach OIDP.
DD - 2013-11-15, 07:37
Cav napisał/a: | Pewnie nic nie zrobili, w innych autach bez problemów idzie wkręcić tam pasy i zdjąć podłokietnik.
Trenowałem na Punto. |
Pytałem nie bez powodu, bo rożnie z tym bywa. Znam konkretny przypadek, ze były wkręcone śruby ze zrywalnymi łbami - wiem na pewno, bo się trochę namęczyłem z ich odkręceniem. A jakiś czas po tym ktoś mi mówił/pisał, że to i tak niezłe, bo u niego te otwory były zaspawane. Niestety nie pamiętam już co to był za samochód (mineło już ładnych parę lat).
Prezes - 2013-11-15, 08:34
Muszę się kumpla spytać co nim teraz jeździ, bo w to nie wnikałem.
|
|