DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - słabe wspomaganie kierownicy

daro - 2013-12-18, 12:46
Temat postu: słabe wspomaganie kierownicy
witam!mam problem ze wspomaganiem w dusterku,ciężko kręci kierownica(wolna jazda,parkowanie).Latem była naprawa gwarancyjna,wymiana pompy wspomagania-2 tygodnie oczekiwania-wydawało się ,że jest lepiej ale z czasem opór na kierownicy jest większy.Jest gwarancja do stycznia ale nie zrobiłem przeglądu na 45000 km.(jest 50 i chyba szlag ją trafił)Czy moze być inna przyczyna oporu.Z góry dzięki za odp.!
gbyrka - 2013-12-18, 18:02

to może być wiele rzeczy, od pompy czy zatartej maglownicy/ślimaka, jakiś czujnik po uszkodzoną końcówkę drążka czy brak płynu wspomagania.

Z Twojego opisu naprawdę ciężko jest coś więcej powiedzieć.

Jedź do mechanika, diagnoza na bank nie będzie droga

Marek1603 - 2013-12-18, 18:09

Sprzątają. :mrgreen:

A co za problem jechać na przegląd (nawet przy tych 50) i zgłosić usterkę. Nie powinni robić problemu, bo przecież to dla nich jest kasa.

Gdzie robiłeś pierwszy raz pompę?

daro - 2013-12-18, 18:18

dla mnie też kasa i 100 km lazdy do bielska-białej,no i czas.dzięki!
Marek1603 - 2013-12-18, 18:19

A czemu nie pojedziesz do Krakowa masz jakieś 40km?
Nie musisz robić przeglądu tam gdzie kupowałeś.

Mogę ci polecić salon A. Łyko na AL. Pokoju.

daro - 2013-12-18, 18:31

Jezdziłem zimą w ok.wisły po lesie w dużym sniegu i po koleinach.Po wyjezdzie na asfalt były drgania na kierownicy i fotelach(jakby podskakiwał)powyzej 50 km/godz.Po 1.5 godziny ustały-może ta jazda coś uszkodziła?

pompę wymienili(chyba)to i płynu nalali,może ta maglownica(a taka nowa-50000km-3-lata

raz-przyzwyczajenie,dwa jest po drodze na działkę.

Trzeba chyba faktycznie do mechanika bo aso już nie wierzę po naprawie.

corrado - 2013-12-18, 22:28

Daro możesz pisać w jednym poście i pełnymi zdaniami ? Chętnie bym doradził coś , ale nie można Cię zrozumieć :-?

Sprawdź jeszcze łożyska kolumny Makpersona czy nie zatarte, albo rozsypane, a kierownica może drgać na dołach od padniętych amortyzatorów już z przodu . Tak jak napisałeś trochę jeździłeś po dołach.

mendelmax - 2013-12-18, 22:34

A najprostszy temat- sprawdzałeś poziom płynu we wspomaganiu? Bo może np. przy wymianie niedokładnie odpowietrzyli, albo jakiś wężyk źle założyli i płyn uciekł.
corrado - 2013-12-18, 23:31

Zapowietrzona pompa sama się odpowietrzy przez kręcenie kierownicą prawo - lewo, choć nie jest to tak w minutę , trochę trzeba "nakręcić" . Miałem kiedyś w AUDI , jeździłem z 5-10km bez płynu później zalałem i kręcąc "kierą" sama się odpowietrzyła, choć na początku słychać było "bulgotanie", które stopniowo się zmniejszało . :mrgreen:
Andrzej Zajczuk - 2013-12-19, 09:40

W temacie utraty wspomagania może być wiele powodów - zalecam sprawdzenie przegubu krzyżakowego kolumny kierowniczej (dolnego).
Podobny przypadek miałem w Nexi DAEWOO. Na gwarancji wymiana pompy wspomagania nie pomogła bo nie była wadliwa. Okazało się , że zardzewiały łożyska przegubu krzyżakowego kolumny kierowniczej - jakość uszczelnienia kiepska a lokalizacja w komorze silnika nad maglownicą powodowała oddziaływanie wody i soli . Po wymianie jak ręką odjął.
Myślę, że warto sprawdzić.

corrado - 2013-12-19, 10:23

Faktycznie, może też tak być jak pisze Andrzej Z.
daro - 2013-12-19, 17:28

Z tymi postami sorki ale dopiero się uczę komputra.dzięki za porady!pomyslę o poziomie płynu(niby taki banał),odpowietrzeniu i o tym przegubie krzyżakowym. Pytanie było proste-ciezko kręci kierownica-dlaczego(mimo wymiany pompy wspomagania w aso daci kilka miesiecy temu)
mendelmax - 2013-12-19, 18:54

corrado napisał/a:
Zapowietrzona pompa sama się odpowietrzy przez kręcenie kierownicą prawo - lewo

Oczywiście, tyle, że wtedy opadnie też poziom płynu. Jak dużo powietrza było to może go być teraz za mało i zasysa bąbelki.

wojtek_pl - 2013-12-19, 21:03

daro napisał/a:
(...)Pytanie było proste-ciezko kręci kierownica-dlaczego(mimo wymiany pompy wspomagania w aso daci kilka miesiecy temu)

Może przy okazji uszkodzenia pompy doszło do zapchania/zatarcia przekładni kierowniczej...

daro - 2013-12-19, 21:25

to chyba jakiś! kosmos ! mechanicy w aso powinni takie sprawy wiedzieć.Wydali teoretycznie sprawny samochód po 2 tygodniach! kobieta nie ma szans manewrować na parkingu ,nie uciągnie kierownicy(chyba że troll)
corrado - 2013-12-20, 15:08

Najprawdopodobniej zatarta przekładnia.
Daro postaw przód auta na kobyłki i samemu sprawdź - wtedy wykluczysz elementy zawieszenia, typu sworzeń wahacza i łożyska kolumny McPersona;
- możesz odkręcić końcówki drążka kierowniczego - klucz 16mm - jak będzie się wydłużać i skracać drążek przy kręceniu przez drugą osobę kierownicą w aucie. Powinno być wtedy lekko kręcić na wyłączonym aucie bez wspomagania.

daro - 2013-12-20, 17:14

dzięki!,corrado-spróbuję z tymi kobyłami.
mendelmax - 2013-12-20, 17:59

Zacznij jednakowoż od oleju. Po pierwsze poziom, po drugie kolor i zapach. Zawsze diagnostykę zaczyna się od rzeczy najprostszych.

Poza tym sama maglownica też nie chodzi od tak luzem, bo na wyłączonej pompie musi przetłaczać olej. Trzeba mieć trochę doświadczenia żeby wyczuć, czy opór który daje jest prawidłowy czy nie.

daro - 2013-12-20, 22:16

Czyli dla amatora pozostaje mechanik(nienaciągajacy)-ILU TAKICH JEST?
Karenzo - 2013-12-21, 16:35

gatunek na wyginięciu ja mam starego emerytowanego , który problemy rozwiązuje starymi sprawdzonymi metodami . Niby naprawia w garażu ale nigdy nie oszukał . Samochód naprawia lepiej niż ASO bo chce go naprawdę naprawić a nie odwalić 8 godzin i iść do domu .Właściwe zawsze ma zajęte terminy i to ty do niego musisz się dostosować :lol:
daro - 2013-12-21, 20:41

powinien być jakiś ranking mechaników z lajkami-komu pomógł i do tego za uczciwą cenę-tylko kto chce się ujawniać(szara strefa)
mendelmax - 2013-12-21, 22:17

Jest też inny problem- nieraz klienci mają niewiarygodne wymagania i są zawsze niezawodoleni. I wtedy nagle okazuje się, że całkiem dobry i uczciwy mechanik dostaje "dislike", bo ktoś jest wkurzony faktem, że mu się auto zepsuło i musi odreagować.

Najlepsza metoda- dać do mechanika na ocenę usterki i wycenę naprawy. Jak są wątpliwości to do drugiego, trzeciego itd, aż w końcu trafi się właściwy.

daro - 2013-12-22, 12:21

tak też zrobię-kończę.dzięki za wszystkie rady!pozdrowienia i wesołych świat!
m-504256305 - 2015-06-09, 05:42
Temat postu: słabe wspomaganie kierownicy
witam, mam pytanie o wspomaganie układu kierowniczego. Niestety w moim Sandero wspomaganie jest słabsze niż było w Daewoo Lanos rocznik 1998. Próbował ktoś może coś poprawić w tym zakresie ?
DrOzda - 2015-06-09, 08:46

A masz wspomaganie ? Bo coś mi świta że w 1.4 było standardem dopiero od Laureate a Ty masz Ambience ...
Jeśli masz to sprawdź poziom płynu hydraulicznego (zbiorniczek w w okolicach pasa przedniego - akumulatora ZTCP).

m-504256305 - 2015-06-10, 18:37
Temat postu: wspomaganie kierownicy
zgadza się to jest model Ambience kupiony w Niemczech,
sprawdziłem i zbiorniczek na płyn do wspomagania kierownicy jest,
i nie wygląda żeby było go za mało ....

m-504256305 - 2015-12-04, 06:14
Temat postu: odgrzewam temat
może ktoś się orientuje co z tym wspomaganiem w sandero ?
route2000 - 2015-12-04, 08:08

Co to znaczy : słabsze? Czyli ciężej Ci kręcisz kierą?
Mógłbyś rozwinąć konkretniej, o co dokładniej chodzi. :->

Karenzo - 2015-12-04, 08:18

zwykle każdy narzeka ze daciowe wspomagania (elektro hydrauliczne ) jest za mocne
więc pewnie masz jakiś problem z układem

Lza - 2015-12-04, 22:22

A jeździłeś innymi samochodami? Bo z tego co pamiętam, to lanos (też miałem rocznik 98) miał aż za dobre wspomaganie, bardzo silne i w dodatku niezależne od prędkości. (im szybciej sie jechało, tym układ był bardziej wrażliwy na ruch kierownicą, w zasadzie przy 80, 90-tce wystarczyło muśnięcie piórka żeby wytrącic samochód z równej jazdy). W żadnym innym samochodzie jakimi jeździłem wspomaganie nie było aż tak mocne jak w lanosie, co z perspektywy czasu uważam jednak za wadę - przedobrzone wspomaganie = niestabilna jazda przy duzych prędkoścuach.

Może po prostu sandero ma normalne, a w porównaniu z lanim wydaje Ci się słabe.

DrOzda - 2015-12-04, 22:48

W jego Sandero wspomaganie jest czysto hydrauliczne ....
m-504256305 - 2015-12-05, 12:51
Temat postu: ach te wspomaganie
przed dacką jeździłem Lanoskiem, no i zasadniczo to jest mój punkt odniesienia,
wspomaganie Sandero wozu wypada kiepsko
uciążliwe jest parkowanie na osiedlu,mało miejsca, i wjeżdżanie w mysią dziurę,
czy można cokolwiek z tym fantem zrobić ?

maras1964 - 2015-12-05, 22:50

nie nie . z wspomaganiem jest okey tylko producent wprowadził taki myk że przy szybkiej jeździe na wprost kierownica lekko się usztywnia albo inaczej brak jej czułości na ruchy kierownicą , ja przesiadłem się z innego auta i wydaje mi się że mogło być czulsze , ale to moje takie odczucie do którego zaczynam się przyzwyczajać , poza ty autko super jak za tą cenę ,pierwsze nowe z salonu wiem co mam .
Bartosz81 - 2017-09-08, 11:43

Reaktywacja.

Mam 50 tys przebiegu w aucie, jeżdżę nim od 3 lat (35 tys ja nalatałem). Wspomaganie zawsze działało tak jak obecnie, ale niedawno jeździłem kilka dni fabią starą. Opony miała szersze, a mimo tego wspomaganie znacznie efektywniej działało.

Jest jakaś metoda na poprawę efektywności wspomagania daćkowego? Zmiana oleju na rzadszy/gęstszy? Jakos w zatarte od 4 lat łożyska cięzko uwierzyć bo by nie wytrzymały tyle.

Nic nie puka, nic nie trzeszczy, nic nie zgrzyta.

laisar - 2017-09-08, 13:32

Różne modele, tym bardziej od innych producentów, mają po prostu odmienne wspomagania - nic w tym dziwnego. Może ta fabia ma w ogóle elektryczne?

Jeżeli od nowości nic się nie zmieniło i brak niepokojących objawów, to raczej daciowy "Ten Typ Tak Ma" - i nic się z tym nie da zrobić.

(Modyfikacje układu kierowniczego są zabronione, więc odpadają np przeszczepy elektrycznego wspomagania z clio itp.).

piku - 2017-09-09, 20:56

Nie odczuwam, aby moja Rumunka miała słabe wspomaganie. Jest w sam raz. Miałem wrażenie, że w Skodzie Rapid wspomaganie działa dziwnie, zbyt szybko, zbyt lekko i wcale nie jest to bardzo wygodne. Chyba jest elektryczne.
shrek - 2017-09-10, 19:49
Temat postu: Re: słabe wspomaganie kierownicy
m-504256305 napisał/a:
witam, mam pytanie o wspomaganie układu kierowniczego. Niestety w moim Sandero wspomaganie jest słabsze niż było w Daewoo Lanos rocznik 1998. Próbował ktoś może coś poprawić w tym zakresie ?


To jeszcze jaka to jest roznica(duza,mala) - opisz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group