DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Dacia Logan GT

matucha - 2014-01-04, 19:28
Temat postu: Dacia Logan GT
Przeglądając stronkę chojnackiego ( ktoś wrzucił do innego działu linka o stożkach ) trafiłem na wykres z hamowni Logana - 1,6 8V ma po modyfikacjach 100KM i ponad 140Nm

http://www.chojnacki.com.pl/index.php/testy
Drugi obrazek od góry to wykres z hamowni.

Koszt dla silnika 8V wg cennika to od 1650zł do 2500zł w zależności od silnika.
Tak jakby ktoś szukał prezentu na gwiazdkę w przyszłym roku :-P

maciek - 2014-01-04, 21:35


PrzemekS30 - 2014-08-07, 21:22

znam Pana Jacka Chojnackiego i mogę szczerze polecić jego firmę. Ratował 2 auta moich rodziców, gdzie miejscowi mechanicy spisywali je na straty albo stwierdzali że ten typ tak ma. W obu przypadkach auta miały robioną wersję GT silnika i mniej palą oraz są dynamiczniejsze (chętniej idą i wkręcają się na obroty). Zastanawiam się czy i swojej Drakuli do niego nie wstawić. CHMS to rzetelność i profesjonalizm a nie ściema.
Marek1603 - 2014-08-08, 04:45

Na renaultklub chłopaczek wyciągnął 114 koników z 1,6 8V.
BigT - 2014-08-08, 10:45

Rozwińmy temat :)
Karenzo - 2014-08-08, 10:56

Może i można ale każde doświadczenie mówi że taniej zrobić swap
BigT - 2014-08-08, 12:06

Karenzo napisał/a:
taniej zrobić swap
Taniej i swap w jednym zdaniu ? ;]
Kilka swapów widziałem, żaden nie był tani, żaden nie miał nawet większego sensu,
bo taniej niż zeswapować, to jest kupić nowy, szybszy samochód. Pomijając już fakt że mówimy o 1650zł, a za tyle to można zrobić swap, ale silników od wycieraczek...
A do tego bardziej bezawaryjnie.
Ale nie zmieniajmy temantu, bo bylo to wałkowane dziesiątki razy.

Co oni tam konkretnie robią żeby o te 15 koni podnieść moc ?

matucha - 2014-08-08, 15:42

Jakie 15?? 30 :-D
laisar - 2014-08-08, 15:54

BigT napisał/a:
Co oni tam konkretnie robią

http://www.chojnacki.com.pl/wersja-gt

BigT - 2014-08-08, 16:58

laisar, tyle to doczytałem, ale głównie to tam opisana jest diagnostyka silnika. A myślałem że dowiem się jakiś konkretów.
Ciekaw jestem jaka jest różnica pod nogą, bo w wydruku wygląda to dobrze - idealny przebieg momentu,
a cena jest akceptowalna.

matucha napisał/a:
Jakie 15?? 30 :-D
Ciekawe jak wygląda charka bo sama liczba koni wiele nie mówi, tym bardziej że to samochód w któym liczy się elastyczność, więc ostre wałki i temu podobne raczej dyskwalifikują taką modyfikacje.
corrado - 2014-08-08, 17:59

Ja tam na wykresie widze +14KM ( 86KM vs 100KM ) w wersji GTA .
i to w przypadku 8 zaworowych, które lepiej polepszyc malym kosztem i zwiększyć napełnianie i oproznianie komory spalania , w 16v już jest ten problem rozwiązany przez dodatkowe zawory.

Za ta cene to lepiej dac glowice splanowac wraz z wymiana uszczelki pod glowica, a samemu oczyscic dolot ewentualnie powiekszyc srednice przy wolnym weekendzie, ewentualnie dla K4M porównać z kolektorem ssacym z np CLIO RS 1.6 16v - 200 pln,
reszte kasy przeznaczyc na paliwo , efekt ten sam.
Poza tym uwolnic wydech - nawet tlumik koncowy zrobic bardziej przelotowy a nie miec "zakrecony rure z kratkami"

corrado - 2014-08-09, 23:08

Dużo gadania i zero konkretów i w sumie nie wiadomo czy poleca czy nie. :lol:


Efekty wycięcia tylnego tłumika na 3.0TDI , czyli sporym turbodieslu w którym niektórzy wątpią że to ma sens, bo zachodzą w wydechu zjawiska falowe.
244KM vs 264KM i +30nM za robotę którą można zrobić za flaszkę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group