DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Kierunkowskazy - tryb autostradowy

bebe - 2014-01-15, 14:23

Zapytam, chociaż podejrzewam, że odpowiedź złamie mi serce...

Cytat:
Trzykrotne mrugnięcie kierunkowskazu po lekkim naciśnięciu,


To trzykrotne mrugnięcie to siedzi w dźwigni kierunkowskazów czy w UCH?
Jeśli w UCH, to czy jest to opcja do znalezienia i włączenia via DDT2000?
Czy dźwignie kierunkowskazów z Dustera ph. II są kompatybilne mocowaniowo z dźwigniami ze Starego Logana ph. II?
Jaki numer referencyjny mają nowe dźwignie i czy jest to element z jakiegoś innego modelu Renault (jak 90% części w Starych Daciach)?

corrado - 2014-01-15, 20:55

2.0 16V jest w sprzedaży na rynku Rosyjskim ;) Tam się nazywa Renault Duster.

Cytat:

To trzykrotne mrugnięcie to siedzi w dźwigni kierunkowskazów czy w UCH?
Jeśli w UCH, to czy jest to opcja do znalezienia i włączenia via DDT2000?


Dołączam się do pytań bebego ;-) Taki zestaw - kit na potrójne mrugnięcie do aut, jest do kupienia co prawda za niecałe 50pln ale szkoda " roboty i dłubania " skoro może podejdzie od strony programistycznej :P[/quote]

bebe - 2014-01-16, 00:44

corrado napisał/a:
Taki zestaw - kit na potrójne mrugnięcie do aut, jest do kupienia co prawda za niecałe 50pln ale szkoda " roboty i dłubania " skoro może podejdzie od strony programistycznej :P

Byłabyż to kwestia li tylko roboty i dłubania, a zrobiłbym i podłubał. Ale sama elektronika to za mało - do tego patentu z potrójnym mrygnięciem musi być przystosowana też dźwignia kierunkowskazów. A konkretnie - musi mieć większy opór przy włączaniu kierunkowskazu na stałe, albo większy skok dźwigni, zanim zaskoczy ta zapadka. Z normalną dźwignią zrobienie pojedynczego mrygu (rozwijanego przez elektronikę w trzy mrygnięcia) graniczy z niemożliwością.

corrado - 2014-01-16, 14:40

bebe napisał/a:
Byłabyż to kwestia li tylko roboty i dłubania, a zrobiłbym i podłubał. Ale sama elektronika to za mało - do tego patentu z potrójnym mrygnięciem musi być przystosowana też dźwignia kierunkowskazów. A konkretnie - musi mieć większy opór przy włączaniu kierunkowskazu na stałe, albo większy skok dźwigni, zanim zaskoczy ta zapadka. Z normalną dźwignią zrobienie pojedynczego mrygu (rozwijanego przez elektronikę w trzy mrygnięcia) graniczy z niemożliwością.

A po co Ci byłoby wogóle jedno mrugnięcie ? Chyba za tzw tylko 'podziękowanie na drodze' , czyli 'kierunek L, potem P'

bebe - 2014-01-16, 18:33

corrado napisał/a:
A po co Ci byłoby wogóle jedno mrugnięcie ? Chyba za tzw tylko 'podziękowanie na drodze' , czyli 'kierunek L, potem P'

Jedno mrugnięcie - po nic.

Chodzi o tzw. tryb autostradowy kierunkowskazów. Polega to na tym, że przy delikatnym naciśnięciu dźwigni kierunkowskazów, zamiast pojedynczego mrugnięcia kierunkowskazy emitują trzy (idealne przy zmianie pasa na autostradzie).

Jeśli samochód nie jest fabrycznie wyposażony w taki bajer, to do kupienia są magiczne pudełeczka, które po podłączeniu do kierunkowskazów wykrywają szybkie naciśnięcie dźwigni i emitują trzy mrugnięcia zamiast jednego.

Problem jedynie w tym, że dźwignie ze starych Dać średnio się do tego nadają, bo trudno w nich nacisnąć dźwignię bez włączania kierunkowskazu na stałe.

corrado - 2014-01-16, 18:46

OK, Capisco . Ciekawe czy te "moduły" działają asynchronicznie na kierunki i czy będzie działać włączenie drugiego kierunku zanim skończy mignąć pierwszy 3 raz ;)
Sory za offtop .
U mnie w DD dźwignia jest OK i pojedyncze mrugnięcie b. często używam i nie przeskakuje na "stałe kierunki"

mekintosz - 2014-01-16, 20:49

Znalazłem dwa zestawy:

Tylko prośba do JTN lub innego eksperta by podpowiedział, gdzie szukać stosownych kabelków wyjśc sygnałów ze stacyjki oraz przewodów kierunków ;-)

http://allegro.pl/modul-k...3888497634.html

http://allegro.pl/modul-k...3863433802.html

Moduł wykrywa włączenie kierunkowskazu przez kierowcę. Jeśli kierowca włączy dźwignię ('kliknie') na krótką chwilę moduł odczyta to jako impuls i automatycznie załączy 3 (lub 4 – ustawienie zworką) mignięcia kierunkowskazu, po czym wyłączy kierunkowskaz. Jest to wygodna funkcja przy np. wyprzedzaniu, zmianie pasa ruchu itp. Jeśli kierowca włączy dźwignię na dłużej lub na stałe (typowe włączenie kierunkowskazu) wtedy opisana funkcja nie włączy się. Także jeśli w trakcie trwania funkcji kierowca włączy światła awaryjne wtedy powyższa funkcja zostanie wyłączona.
Jeśli w trakcie działania funkcji kierowca włączy przeciwny kierunkowskaz, wtedy poprzedni kierunkowskaz zostanie wygaszony a przeciwny kierunkowskaz zostanie uruchomiony tradycyjnie lub w funkcji komfortowej w zależności od czasu załączenia przeciwnego kierunkowskazu przez kierowcę. Po zakończeniu działania funkcji moduł przechodzi do czuwania w czasie około 1 sekundy i gdy wykryje ponowne 'kliknięcie' dźwignią kierunkowskazów cały cykl zaczyna się od nowa.
Użytkownik ma do wyboru uruchomienie tej funkcji na 3 lub 4 mignięcia poprzez założenie lub zdjęcie zworki „3/4„. Standardowo zworka jest założona co oznacza 3 mignięcia.
Użytkownik ma też możliwość ustawienia maksymalnego czasu 'kliknięcia' dźwignią kierunkowskazu na 0,20 lub 0,25 sekundy w zależności od preferencji kierowcy za pomocą zworki "1". Czas ten jest graniczny, tzn jeśli przytrzymamy dźwignię kierunkowskazów dłużej niż ustawiony czas wtedy moduł nie włączy (zostanie włączony kierunkowskaz przez tradycyjny przerywacz samochodu). Minimalny czas włączenia kierunkowskazu tak by uruchomić funkcję to około 0,02 s.





Dominus - 2014-01-16, 20:53

Za 50zł to nie ale za 60zł to tak :->

http://allegro.pl/modul-k...3863433510.html

A co do tej opcji to muszę powiedzieć że u ojca to jest w VW i nawet przydatne. Ale szczerze jadąc jego samochodem używałem to tylko wtedy gdy testowałem ten bajer, a tak to zapominam i z przyzwyczajenia z kierunkowskazu normalnie używam.

mekintosz - 2014-01-16, 20:59

Mnie sie to podoba, ustawiłbym na 4 mrugnięcia. Czasem sam się łapię, że klikam raz, dwa kierunkiem, lekko naduszając manetkę, by sama powróciła. Moduł w sam raz dla mnie ;-)
Dominus - 2014-01-16, 21:15

Widziałem też moduł który miał w sobie te kierunkowskazy oraz Coming home (czy jak się to zwie) i to chyba troszkę drożej od samych kierunkowskazów. Nad tym się zastanawiałem kiedyś :) tylko aukcji znaleźć nie mogę
d3mol3k - 2014-01-16, 21:19

Osobiście - oddałbym za darmo - drażni mnie ta funkcja mimo iż jest praktyczna podczas wyprzedzania. Jednak podczas dziękowania wygląd to zewnątrz makabrycznie - nie dziękuję awaryjnymi.
Cav - 2014-01-16, 21:33

Ja również bym ten badziew wyrzucił, gdyby się dało - tylko przeszkadza.
Jeszcze gorsze joby muszą polecieć na klakson w tej dźwigni.
BTW: A może ma ktoś jakiś pomysł, jak go przełożyć we właściwe miejsce, czyli na kierownicę?

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2014-01-16, 23:16 ]
Odpowiedź ws klaksonu: http://www.daciaklub.pl/f...1627941#1627941.

mekintosz - 2014-01-16, 22:15

Dominus napisał/a:
Widziałem też moduł który miał w sobie te kierunkowskazy oraz Coming home (czy jak się to zwie) i to chyba troszkę drożej od samych kierunkowskazów. Nad tym się zastanawiałem kiedyś :) tylko aukcji znaleźć nie mogę


http://allegro.pl/doswiet...3874517091.html

http://allegro.pl/modul-k...3664526824.html <- aktualnie nie sa oferowane

jackthenight - 2014-01-17, 19:29

bebe napisał/a:
Z normalną dźwignią zrobienie pojedynczego mrygu (rozwijanego przez elektronikę w trzy mrygnięcia) graniczy z niemożliwością.


W moim Sandero z 2008 r. manetka spokojnie daje radę i skok jest na tyle duży, że bez żadnych problemów można mrugnąć impulsem. Co zresztą często używam. Oczywiście mam tylko jeden błysk kierunku, ale spokojnie takiej manetki można użyć do jakiej modyfikacji.
Aby zapadka zapadła to dość mocno muszę wychylić dźwignię.

jozef969 - 2014-01-17, 20:30

8-) u mnie w LODGY tak działa po jednym impulsie 3 mrugnięcia super sprawa [autostrada,ronda,itp]
matucha - 2014-01-17, 20:44

Fajna sprawa z tym modułem, ale prąd max to 5A na stronę. Jeśli mamy auto z hakiem, to przy podłączonej przyczepie jest to już trochę więcej niż 5A.
Można do tego coś dołożyć, albo wg mnie podpiąć pod manetkę pod przewody od kierunków i też powinno działać - chyba, że jest to sterowanie masą, chociaż nie sądzę. Ktoś posiada może schemat manetki od kierunków?

johnson - 2014-01-18, 19:51

tu jest opis montażu takiego modułu:
http://www.forum-auto.com...a/sujet5223.htm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group