|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Rozmiar kół lodgy wg homologacji
marek_k - 2014-01-20, 08:04 Temat postu: Rozmiar kół lodgy wg homologacji Proszę właścicieli Lodgy o informację czy w Świadectwie zgodności (homologacji) jest wpisany jeden rozmiar kół czy kilka? W moim Dusterze jest podany jeden rozmiar.
Boogie - 2014-01-20, 13:18
A gdzie to znaleźć?
Kratylos - 2014-01-20, 13:36
marek_k - 2014-01-20, 13:54 Temat postu: Homologacja Informacja ta powinna być w punkcie 52 Świadectwa Zgodności WE ( tak jest w dusterze). Świadectwo zgodności przedkłada się przy pierwszej rejestracji
Boogie - 2014-01-20, 16:00
A to nie mam tego bo kupowałem już zarejestrowany.
chriskb - 2014-01-20, 16:03
Boogie,
Sprzedający powinien przekazać wszystkie dokumenty w tym kopię świadectwa homologacji. Podczas rejestracji pojazdu nikt tego świadectwa nie zabiera tylko robi fotokopię.
Kratylos - 2014-01-20, 16:16
czaju - 2014-01-20, 17:29
w Sandero miałem jeden rozmiar, w Dusterze nie mam homologacji (sprowadzony z Francji). Nie masz obowiązku wozić homologacji i sprawa jest technicznie nie do wykrycia - dlatego nikt się nie przejmuje i kombinuje jak może.
Dane z homologacji dają tylko tyle, że przy takim rozmiarze opon prędkościomierz jest dobrze wyskalowany. Założysz mniejsze będzie zawyżał, założysz większe będzie zaniżał. Mimo wszystko i tak i tak będzie w normie jeśli nie przesadzisz. Anyway - nie słyszałem od nikogo problemów rejestracyjnych ze względu na innych rozmiar felg, ani opon. W Sandero w homologacji było 185/65r15 a jeździłem na 195/65r15.
W Dusterze byłem bliski założenia 225/60r16 zamiast 215/65r16 (cena i to, że 215 jest dupiatym rozmiarem na koleiny)...
chriskb - 2014-01-20, 17:33
Oczywiście można założyć każde, ale nie wiadomo jak się zachowa TU w razie kolizji lub wypadku.
czaju - 2014-01-20, 17:59
Ma prawo wglądu do homologacji Twojego samochodu?
Tak jak piszę - mój Duster nie ma świadectwa homologacji w kraju. Twój będzie miał ważne badania techniczne - i tyle jeśli chodzi o TU.
chriskb - 2014-01-20, 18:31
Kol. czaju,
Dacia ma homlogację w UE i ona obowiązuje w Polsce. TU chyba zawsze sprawdza wszystkie elementy i zgodność wyposażenia. Sprawdza również ważność badania technicznego ale ono nie ma wyższości nad świadectwem homologacji. W Niemczech, jeżeli auto ma niezgodne z homologacją koła to auto nie przejdzie badania technicznego. W Polsce też niedługo dojdzie, że SKP nie przepuści auta na nie homologowanych do danej marki kołach.
Oczywiście zawsze można przeprowadzić proces homologacji, ale to trochę kosztuje.
Karenzo - 2014-01-20, 19:13
chriskb, to co piszesz to abstrakcja , nie dalej jak wczoraj znajomy podbijał dowód samochodu który nie miał z tyły hamulcy . zapłacił 50 zł więcej bo nie był wstanie dojechać do stacji diagnostycznej . Już widzę jak sprawdzają opony w tych wszystkich 20 letnich m-powerach 1.6 LPG
marek_k - 2014-01-20, 19:32
Naprawdę nikt nie ma świadectwa zgodności Lodgy?
czaju - 2014-01-20, 19:39
głupoty opowiadacie, w mojej karcie pojazdu w miejscu "Numer świadectwa homologacji" widnieje "---" i na podstawie tej karty pojazdu samochód został zarejestrowany.
W Niemczech widziałem więcej samochodów z niefabrycznymi kołami, niż w Polsce. Na dodatek niektóre z nich charakteryzował bardzo niski profil (zarówno w nowych pojazdach jak i starych). Nie uwierzę że na przykład do Golfa III można założyć oponę o profilu 45 zgodnie z jakimkolwiek świadectwem homologacji. Okej na autostradzie samochody są śliczne, nowiutkie i w ogóle - mniejsza mieścina, a tam przerdzewiałe Golfy II... Byłem w totalnym szoku jak wszędzie czytałem i słuchałem (internet, gazety, telewizja, radio) o praworządności Niemców, a po wizycie u naszych sąsiadów nieraz dostałem światłami, że na ograniczeniu do 130km/h miałem czelność przy 200km/h puścić pedał gazu i jak to było tylko możliwe uciec na prawy pas, żeby się dostosować. W mieście strąbili mnie za 50km/h. Parkowanie? U nas ściga się o zajęcie niewłaściwego miejsca, parkowanie na trawniku. Tam co wieczór pod hotelem niesamowity chaos i raczej to zagraniczni goście starali się odpowiednio zaparkować, a nie Ci "praworządni" Niemcy.
Cytat: | TU chyba zawsze sprawdza wszystkie elementy i zgodność wyposażenia. |
Powiem tak, teoretycznie niby może, praktycznie nigdy mi się to nie zdarzyło, mimo że kilka stłuczek przeżyłem. Z czego zdecydowaną większość na niezgodnych z homologacją oponach...
Marmach - 2014-01-20, 21:09
chriskb napisał/a: | Oczywiście można założyć każde, ale nie wiadomo jak się zachowa TU w razie kolizji lub wypadku. |
TU nie musi się chwytać takich detali - wystarczy, że powie "nie zapłacimy, mamy cię w d..." :D
Ja nie mam już żadnego kompletu opon z właściwym rozmiarem, dopiero co miałem stłuczkę i nikt nie miał obiekcji. Oczywiście to żadna gwarancja.
czaju napisał/a: | Byłem w totalnym szoku jak wszędzie czytałem i słuchałem (internet, gazety, telewizja, radio) o praworządności Niemców, a po wizycie u naszych sąsiadów nieraz dostałem światłami, że na ograniczeniu do 130km/h miałem czelność przy 200km/h puścić pedał gazu i jak to było tylko możliwe uciec na prawy pas, żeby się dostosować. W mieście strąbili mnie za 50km/h. Parkowanie? U nas ściga się o zajęcie niewłaściwego miejsca, parkowanie na trawniku. Tam co wieczór pod hotelem niesamowity chaos i raczej to zagraniczni goście starali się odpowiednio zaparkować, a nie Ci "praworządni" Niemcy. |
O to to, więcej luzu, mniej kompleksów do tej lśniącej, cudownej zachodniej Europy ;)
jozef969 - 2014-01-20, 22:06
Witam. ŚWIADECTWO ZGODNOŚCI WE DLA POJAZDU KOMPLETNEGO M1
185/70 R14 (88) T,5,5 J 14-40
195/55 R16 (91) H,6 J 16-40 jedynie dla tarcz hamulcowych o średnicy 258mm.
coś takiego mam napisane.
marek_k - 2014-01-21, 14:16
Bardzo dziękuję
carolinus - 2014-01-21, 23:35
Karenzo napisał/a: | chriskb, to co piszesz to abstrakcja , ....Już widzę jak sprawdzają opony w tych wszystkich 20 letnich .... |
Ponieważ odbiegamy nieco od tematu a problem kol. marek_k jest rozwiązany :)
to i ja się udzielę - w temacie SKP ;)
Moim zdaniem - SKP powinny działać bardziej skrupulatnie w punktach dotyczących bezpieczeństwa.
Mam "swoją" stację SKP - a
w sumie to dwie :)
-na obu być może uratowali mi życie stwierdzając poważne uszkodzenie które mogło doprowadzić do tragedii ...
(pęknięty sworzeń z przodu w Ładzie który nie dawał żadnych objawów i rozsypany bęben hamulcowy w felicji).
Z drugiej strony jeśli auto nie stwarzało zagrożenia w ruchu
-nigdy nie robili problemów np. niedziałająca tylna wycieraczka, spocona ale nie cieknąca uszczelka pod miską olejową, uszkodzony hydrokorektor świateł.
Auto zawsze miałem skrupulatnie sprawdzone i wskazane co trzeba zrobić w najbliższym czasie. Po takiej wizycie - jeśli wszystko oczywiście było ok - spokojnie mogłem jechać w trasę.
To że nadal "normą" jest zapłącenie +50 +100 czy + ileśtam aby obejść przepisy nie znaczy że jest ok :/
To że na wielu SKP "normą" jest wymuszanie "dopłaty za lepszą jakość usług" - też nie jest OK.
|
|