|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Portal - Powrót Dacii 1100 ?
Loganek - 2008-07-14, 12:24 Temat postu: Powrót Dacii 1100 ? Obecna dekada w motoryzacji upływa pod hasłem reinkarnacja. Co chwila jakiś producent z wielką pompą prezentuje współczesną interpretację swojego kultowego modelu sprzed 25, a nawet i więcej lat. Wystarczy przypomniec sobie premierę nowego Fiata Cinquecento lub ogromny popyt na obecną generację Forda Mustanga. Do tej grupy najwyraźniej zamierza dołączyć Dacia. W Internecie od jakiegoś czasu krążą plotki, jakoby z bram fabryki w Pitesti miałby wyjeżdzac nowy model 1100. W przeciwieństwie do Logana czy Sandero, nowa 1100 byłaby dla Dacii modelem prestiżowym - coś jak New Beetle w VW. Starsi czytelnicy pamiętają, że tym samym oznaczeniem ochrzczony był pierwszy model marki z kraju Draculi produkowany w latach 1968-1971. Gdyby ten samochód wszedł do produkcji w niezmienionej postaci przedstawionej na poniższych wizjach, z pewnością odniesie sukces nie tylko w Rumunii, lecz także we Francji. Dacia 1100 to przecież licencyjna odmiana Renault 8. Samochód miałby opierac się na mechanice znanej z Logana, jednak nie jest to żadna hańba. Dacia byc może chce udowodnic, że stylowym, czterodrzwiowym coupe można wjechac na drogi inne, niż asfaltowe .
Na poniższych fotografiach wizje nowej Dacii 1100, a także pierwowzór z 1968 roku . Zapraszam do komentowania.
laisar - 2008-07-14, 13:24
Ja tylko nie wiem: co większość tych "reinkarnacji" ma wspólnego z poprzednimi wcieleniami? Jeszcze może Beetle to faktycznie jakaś stylistyczna wariacja na motywach, ale reszta tych produktów to próba zbicia kasy za pomocą magii nazw, bez żadnego związku z z wyglądem, grupą docelowaą czy choćby rozwiązaniami technicznymi. Ogólnie - bez sensu /:
Siekierodont - 2008-07-15, 07:48
Wspólnego to one mają niewiele, ledwie "nawiązują" stylistyką, a poza tym to rzeczywiście mało mają wspólnego z pierwowzorami (poza nazwą). Ale czasami trafią się ciekawe egzemplarze, jak wspomniany garbusik, albo muscle car-y. Uważam, że to są już swojego rodzaju gadżety.
psur - 2008-07-15, 12:58
Loganek napisał/a: | Gdyby ten samochód wszedł do produkcji w niezmienionej postaci przedstawionej na poniższych wizjach, z pewnością odniesie sukces nie tylko w Rumunii, lecz także we Francji. |
Oj, za łatwo rzucasz takimi opiniami.
Loganek - 2008-07-15, 13:54
To tylko moje zdanie podparte dowodami w postaci popytu na Cinquecento we Włoszech czy na Mustanga. Sprzedawałaby się dobrze we Francji, gdyż 1100 to licencyjna odmiana modelu Renault 8, która co by nie mówic, jest samochodem kultowym w tym kraju.
slk84 - 2009-01-31, 10:20
Mnie nowa 1100 z boku przypomina chryslera 300 C a z przodu fiata 500 ogólnie concept jest ok:)
piotrres - 2009-01-31, 11:21
laisar napisał/a: | ale reszta tych produktów to próba zbicia kasy za pomocą magii nazw, bez żadnego związku z z wyglądem, grupą docelowaą czy choćby rozwiązaniami technicznymi. |
racja, obecne postaci "stonki", mini, czy 500 (nb. 500=cinquecento ) są zaprzeczeniem koncepcji przyświecała przy tworzeniu ich poprzedników ("kazdy w Anglii hojrak-super musi mieć swój mini-kuper" ) .
Ciekawe ile kosztowałaby "kultowa" Kaczka citroena gdyby usiłowano ją reanimowac ?
BTW> czniam grupy (docelowe/targety)*
___________________________
*) Niepotrzebnych skreślić
|
|