|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Galeria naszych samochodów - Moja "Czarna Perła"
fotorobart - 2015-01-24, 12:07 Temat postu: Moja "Czarna Perła" W tym wątku będę zamieszczał swoje spostrzeżenia z eksploatacji tego auta i ewentualnie jego foty.
Decyzja o zakupie nowego samochodu zapadała na przełomie2013/14.
Wiosną 2014 wybór padł na Dustera 4x4. O chęci zakupu tego auta (jednak nie u tego Daelera ) upewniłem się w czasie dni otwartych w czerwcu 2014, wtedy też postanowiliśmy, że będzie to auto z początku 2015.
Szukając informacji na temat Dustera trafiłem na to forum i od października 2014 jestem . ( to forum to prawdziwa kopalnia wiedzy)
Po wizytach u wszystkich krakowskich i okolicznych Sprzedawców, zamówienie złożyłem 5.12.2014 w salonie Antonii Łyko w Krakowie.
Będzie to DD Prestige 4x4 1.5 dCi Full Opcja + pakiety:
- Off-Road,
- Adventure,
- Comfort,
"fabryczne": alarm i blokada skrzyni biegów.
W związku z tym, że 16.02 już nie długo, mam pytanie do szanownych kolegów Forumowiczów, na co zwrócić szczególną uwagę przy odbiorze nowego auta?
Chodzi mi o rzeczy, których nie widać na pierwszy "rzut okiem"
Marek1603 - 2015-01-24, 12:21
U Łyki nie ma czym się przejmować. Odbierałem tam trzy daćki i nie miałem zastrzeżeń.
Który sprzedawca?
Ajgor - 2015-01-24, 12:21
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1255
Myślę że wyczerpująco opisane, a i tak w związku z podnieceniem ''odbiorowym'' coś tam się przegapi
fotorobart - 2015-01-24, 12:22
Rafał Wardęga
Marek1603 - 2015-01-24, 12:24
Ja odbierałem u Krzysztofa Bielawskiego (najwyższy ze sprzedawców) ale uważam, że obsługa jest na wysokim poziomie.
Ajgor - 2015-01-24, 12:55
Myślę że najważniejsze to dokładne oględziny blacharki i lakieru pod kątem wgnieceń i zarysowań, bo po wyjeździe z salonu trudno będzie udowodnić że sam ich nie zrobiłeś,a reszta , jeśli coś nie działa , lub brakuje to masz trzy lata gwarancji
fotorobart - 2015-02-06, 17:17
wczoraj minął drugi miesiąc oczekiwania
Cav - 2015-02-06, 18:39 Temat postu: Re: Moja "Czarna Perła"
fotorobart napisał/a: | W tym wątku będę zamieszczał swoje spostrzeżenia z eksploatacji tego auta i ewentualnie jego foty.
Decyzja o zakupie nowego samochodu zapadała na przełomie2013/14.
Wiosną 2014 wybór padł na Dustera 4x4. O chęci zakupu tego auta (jednak nie u tego Daelera ) upewniłem się w czasie dni otwartych w czerwcu 2014, wtedy też postanowiliśmy, że będzie to auto z początku 2015.
Szukając informacji na temat Dustera trafiłem na to forum i od października 2014 jestem . ( to forum to prawdziwa kopalnia wiedzy)
Po wizytach u wszystkich krakowskich i okolicznych Sprzedawców, zamówienie złożyłem 5.12.2014 w salonie Antonii Łyko w Krakowie.
Będzie to DD Prestige 4x4 1.5 dCi Full Opcja + pakiety:
- Off-Road,
- Adventure,
- Comfort,
"fabryczne": alarm i blokada skrzyni biegów.
W związku z tym, że 16.02 już nie długo, mam pytanie do szanownych kolegów Forumowiczów, na co zwrócić szczególną uwagę przy odbiorze nowego auta?
Chodzi mi o rzeczy, których nie widać na pierwszy "rzut okiem" |
Mam ten sam model, więc:
-koniecznie sprawdź jak rusza na zimny silniku, mój robił kangurki
-daj mu po przejechaniu paru km popracować na wolnych obrotach - sprawdź czy nie falują
-przy włączonych światłach mijania sprawdź czy włączania kierunkowskazów nie powoduje wyłączenia się świateł
-pobujaj trochę samochodem, potrzaskaj drzwiami - bywa że w takim przypadkach łomocze płyta osłaniająca tłumik - takie metaliczne wibracje słychać
-sprawdź czy wszystkie drzwi i bagażnik zamykają się prawidłowo, bez oporów - nie daj sobie wmówić że uszczelki się ułożą - nic się nie ułoży i lepiej nie będzie, więc niech regulują od razu.
Odpuść sobie tą blokadę skrzyni biegów jeśli możesz - ona odstrasza tylko właściciela (upierdliwa w obsłudze), a nie złodzieja.
Ajgor - 2015-02-06, 21:34 Temat postu: Re: Moja "Czarna Perła"
Cav napisał/a: | fotorobart napisał/a: | W tym wątku będę zamieszczał swoje spostrzeżenia z eksploatacji tego auta i ewentualnie jego foty.
Decyzja o zakupie nowego samochodu zapadała na przełomie2013/14.
Wiosną 2014 wybór padł na Dustera 4x4. O chęci zakupu tego auta (jednak nie u tego Daelera ) upewniłem się w czasie dni otwartych w czerwcu 2014, wtedy też postanowiliśmy, że będzie to auto z początku 2015.
Szukając informacji na temat Dustera trafiłem na to forum i od października 2014 jestem . ( to forum to prawdziwa kopalnia wiedzy)
Po wizytach u wszystkich krakowskich i okolicznych Sprzedawców, zamówienie złożyłem 5.12.2014 w salonie Antonii Łyko w Krakowie.
Będzie to DD Prestige 4x4 1.5 dCi Full Opcja + pakiety:
- Off-Road,
- Adventure,
- Comfort,
"fabryczne": alarm i blokada skrzyni biegów.
W związku z tym, że 16.02 już nie długo, mam pytanie do szanownych kolegów Forumowiczów, na co zwrócić szczególną uwagę przy odbiorze nowego auta?
Chodzi mi o rzeczy, których nie widać na pierwszy "rzut okiem" |
-sprawdź czy wszystkie drzwi i bagażnik zamykają się prawidłowo, bez oporów - nie daj sobie wmówić że uszczelki się ułożą - nic się nie ułoży i lepiej nie będzie, więc niech regulują od razu.
Odpuść sobie tą blokadę skrzyni biegów jeśli możesz - ona odstrasza tylko właściciela (upierdliwa w obsłudze), a nie złodzieja. |
Duster to moje trzecie nowe auto, więc powiem z doświadczenia że uszczelki na początku są sztywne i ''odbijają drzwi'', po ok miesiącu się układają i jest Ok(Nawet w Dusterze )
Blokada skrzyni, autoalarm, i jakiekolwiek zabezpieczenie wydłużają czas włamania i kradzieży
o parę minut, w czasie których ktoś lub coś może spłoszyć potencjalnego złodzieja, więc ładuj Chłopie co możesz i na co cię stać,a takie ''odpuść sobie'' to zwykłe pierdzielenie, przynajmniej w razie kradzieży będziesz miał czyste sumienie.
Marek1603 - 2015-02-07, 08:19
Dyskusja o zabezpieczeniach antykradzieżowych został wydzielony tytaj
fotorobart - 2015-02-07, 08:20
dziękuję
fotorobart - 2015-02-11, 21:20
Dziś otrzymałem maila od Sprzedawcy: "Auto w transporcie (...)" czyli jedzie do Polski
benyo - 2015-02-11, 21:35
fotorobart napisał/a: | Dziś otrzymałem maila od Sprzedawcy: "Auto w transporcie (...)" czyli jedzie do Polski |
Są emocję, co nie ??
fotorobart - 2015-02-11, 21:53
zawsze to coś innego (SUV) niż miałem do tej pory
fotorobart - 2015-02-16, 21:36
dziś zadzwonił telefon z salonu czyli to już jutro
Ajgor - 2015-02-16, 21:40
No to najdłuższa noc w życiu przed tobą ! Spokojności Ducha życzę
fotorobart - 2015-02-16, 21:44
dzięki
Ajgor - 2015-02-16, 21:50
Sam nie tak dawno to przechodziłem, to Cię rozumię.
fotorobart - 2015-02-18, 09:46
zamawiając Dacie "w skórze" upewnijcie się co do jej koloru , miała ponoć być czarna a jest bardzo ciemny popiel(szary)
fotorobart - 2015-02-20, 17:56
yes,yes, jest banan na buzi ..."czarna Perła" w garażu (w końcu)
kicia - 2015-02-20, 23:29
To teraz aparat w łapki i pochwal się nam skarbem
benyo - 2015-02-20, 23:30
kicia napisał/a: | To teraz aparat w łapki i pochwal się nam skarbem |
Zabrzmiało dwuznacznie
Ale fakt, chętnie zobaczymy czarną perłę
fotorobart - 2015-02-21, 07:34
kicia napisał/a: | To teraz aparat w łapki i pochwal się nam skarbem |
zapytam żony czy mogę
jest taki plan
Ajgor - 2015-02-21, 09:22
No to Gratuluję!
Jak przebiegł odbiór?
fotorobart - 2015-02-21, 12:58
ogólnie ok....
dziś planuje dłuższą jazdę niż 7 km, więc pewnie coś wieczorem napiszę i wrzucę kilka fot :)
fotorobart - 2015-02-22, 11:32
Pierwsze 20 km za mną.
Ogólnie auto ok.
Przy ruszaniu z jedynki silnik troszkę wyrywny (obroty), z dwójki jest ok.
Komfort jazdy ok, widoczność też, jedyne co przeszkadza to środkowy zagłówek, jednak po złożeniu jest ok, siedziska krótkie, ale mnie osobiście (175 cm) to nie przeszkadza. Wysiada się "dziwnie", trzeba jakoś "przerzucać " nogę nad dodatkowym progiem, ale to nie jest jakoś upierdliwe.
Podgrzewanie foteli fajny bajer.
Blokada faktycznie jakiś dziwny wynalazek w porównaniu z Gerdą, którą mam zamocowaną w Citroenie
Tapicerka "skórzana" jest ciemnoszara (popielata) a nie czarna, podobnie pakiet OFF-Road.
Zastanawia mnie też bardzo jasny kolor oleju silnikowego, aby odczytać stan należy dojrzeć gdzie się kończy "mokrość" bagnetu.
Co ciekawe nikt w salonie nie był stanie określić jaki typ Elfa jest w silniku czy 5W30 czy 5W40 , o pełnej nazwie nie wspominając. Jedyne co wiedzieli to że jest to: ELF ACEA C3
Ajgor - 2015-02-22, 14:05
To będzie mały zgrzyt przy wymianie oleju
wat - 2015-02-22, 15:36
Mi powiedzieli że ma 5W30 elf jakiś tam już nie pamiętam jaki
Ajgor napisał/a: | To będzie mały zgrzyt przy wymianie oleju |
czemu zgrzyt? a kto powiedział że kolega będzie olej zmieniać ;) przecież to tylko dacia a zmiana jest wysoce nie ekologiczna bo trza stare oleum zutylizować
fotorobart - 2015-02-22, 16:15
nie będzie, wleją co ima każe czyli: Elf Solaris 5W30 DPF
O to przemyślenia po kolejnej przejażdżce:
zastanawiam się nad techniky jazdy tym autem:
Jadąc z obrotami 2000 i ok. 50km/h na trzecim biegu silnik już "wyje"a wskaźnik sugeruje wyższy bieg, przestaje bo wrzuceniu czwórki
zastanawia mnie to bo HDi Citroena tak mi "wyje" przy 3000 ...
Czy w związku, z tym że w Dusterze jest skrzynia 6 (w C4 mam 5) to lewarkiem trzeba operować wcześniej (i częściej)?
Na czwartym biegu przy 2200 obrt. 60 auto jest dość żwawe, jednak przy 65 domaga się już piątki ...
Do szóstki jeszcze nie dotarłem
Dominus - 2015-02-22, 16:24
Bardzo ładnie się prezentuje. Prawie że taki sam jak Mój tylko ja mam ph1
Chyba wiem u kogo w razie potrzeby będę musiał zerknać na orurowanie boczne bo jestem przed montażem
Cav - 2015-02-22, 16:24
fotorobart napisał/a: |
Czy w związku, z tym że w Dusterze jest skrzynia 6 (w C4 mam 5) to lewarkiem trzeba operować wcześniej (i częściej)?
|
Niestety.
Mówiłem, że przełożenia skrzyni w Dusterach są zupełnie od czapy.
I powodem nie jest 6 biegów, tylko taki, a nie inny dobór przełożeń.
fotorobart - 2015-02-22, 16:27
Cav napisał/a: | fotorobart napisał/a: |
Czy w związku, z tym że w Dusterze jest skrzynia 6 (w C4 mam 5) to lewarkiem trzeba operować wcześniej (i częściej)?
|
Niestety.
Mówiłem, że przełożenia skrzyni w Dusterach są zupełnie od czapy.
I powodem nie jest 6 biegów, tylko taki, a nie inny dobór przełożeń. |
czyli to celowe wymuszanie jazdy "niskie obroty - wyższy bieg", chyba że ktoś lubi hałas
Cav - 2015-02-22, 17:32
fotorobart napisał/a: | Cav napisał/a: | fotorobart napisał/a: |
Czy w związku, z tym że w Dusterze jest skrzynia 6 (w C4 mam 5) to lewarkiem trzeba operować wcześniej (i częściej)?
|
Niestety.
Mówiłem, że przełożenia skrzyni w Dusterach są zupełnie od czapy.
I powodem nie jest 6 biegów, tylko taki, a nie inny dobór przełożeń. |
czyli to celowe wymuszanie jazdy "niskie obroty - wyższy bieg", chyba że ktoś lubi hałas |
Tak.
A najgorzej wygląda to przy wyższych prędkościach, bo już wyższego biegu brakuje.
Gdy chętnie przełożyłoby się jeszcze ze dwa kolejne biegi.
kicia - 2015-02-22, 23:04
Bardzo ładnie wyszły Ci te zdjęcia.
Mógłbyś sprzedać je do Renault - bo na MojaDacia w zestawie tapet mają tylko starego Dustera.
Ajgor - 2015-02-22, 23:44
Zacnie się prezentuje to Twoje autko z tym orurowaniem!!! Jeszcze raz gratulacje!!!
fotorobart - 2015-02-25, 12:26
Pierwsze 100 km za mną.
Przy ruszaniu z jedynki silnik troszkę wyrywny (obroty)(...)
Dziś w nocy padało, rano było morko...
Włączyłem tryb 4WD/Auto i powyższe objawy znikły, auto rusza jakby płynniej,
a może i prawa noga przyzwyczaja się do auta
fotorobart - 2015-02-25, 18:27
w wcześniejszym poście napisaem:
cyt.:
"Co ciekawe nikt w salonie nie był stanie określić jaki typ Elfa jest w silniku czy 5W30 czy 5W40 , o pełnej nazwie nie wspominając. Jedyne co wiedzieli to że jest olej: ELF ACEA C3"
otóż sprawdzenie oleju okazało się banalnie proste, w innym Serwisie Dacii w Krakowie sprawdzono mi to nr VIN , dla ASO w którym kupiłem auto, było to niewykonalne
Karenzo - 2015-02-25, 18:58
tak serio to ma małe znaczenia . ważne żeby był syntetyk
a ACEA C3 to zwykła norma .
fotorobart - 2015-02-25, 19:16
EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30 ACEA C4
brian7414 - 2015-02-25, 21:34
Bardzo ładnie wygląda...ale jeśli będziesz chciał pojeździć w terenie ....przednie orurowanie Będziesz przerabiał tak jak ja . Do jazdy miejskiej daje radę ale terenik to już problem . Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania obyś Był zadowolony jak ja
fotorobart - 2015-03-06, 08:50
i po 300 km mój Duster fail:(
wieczorem został odstawiony do garażu bez żadnych objawów, rano po uruchomieniu świecą: ABS i ręczny, kontrolka ESC bez OFF, przycisk na dolnej konsoli od ESC jest nie aktywny, nie działają czujniki parkowania oraz "asystent zmiany biegów", wyświetlacz komputera w prawym zegarze pokazuje "co chce", a w lewej części deski rozdzielczej słychać "cykanie" przekaźnika(?); przy zaciągniętym ręcznym na postoju auto "piszczy" jak podczas jazdy
Dziś wizyta w ASO ....
czy ktoś miał podobne problemy?
EDIT. Czy w waszych Dusterach pokrętło sterowania lusterkami jest podświetlane?
corrado - 2015-03-06, 09:20
raczej nie,
o to chyba coś nowego
benyo - 2015-03-06, 10:06
A może jakiemuś gryzoniowi też się Duster podobał ??
Zbychu504 - 2015-03-06, 16:24
Mi to raczej na słaby aku wygląda
Prawdopodobnie przed wydaniem nikt akumulatora nie sprawdził.
mojo - 2015-03-06, 21:03
Zbychu504 napisał/a: | Mi to raczej na słaby aku wygląda |
Miałem to napisać W obecnych autach spadek napięcie może powodować różne dziwne rzeczy. Sprawdzał, nie sprawdzał ale jakość wkładanych teraz aku też jest tragiczna. Mnie w Iveco 2.5 rocznym tej zimy padł aku bo spadło do "-5", tragedia. Do tej pory jak kupowałem nowe auto to aku starczało spokojnie na 5 lat bez konieczności ładowania pomimo mrozów do "-15" a teraz, hmmm
fotorobart - 2015-03-07, 07:24
Gryzonie i akumulator niewinne
Winna jest woda
Na wieść o "wycieczce" do ASO Dutser "cudownie" ozdrowiał i wszystkie objawy znikły
Jednak pojechałem do ASO.
Pod badaniu komputerowym okazało się, że problem spowodowało
cyt.: "ten silnik był utopiony",
a że ja ani nie przeprawiałem się przez bród (ciężko o takowe w mieście) ani nie myłem silnika (auto ma dwa tygodnie), więc najprawdopodobniej u Sprzedawcy A. ŁYKO , ktoś "utopił" silnik podczas mycia przed wydaniem (może w fabryce?).
Jeśli problem powróci nam przyjechać i serwis będzie "czyścił styki".
Dla zainteresowanych błędy w kolejności wygenerowania:
DTCC07300 sieć multipleksowa
DTCC14000 brak sygnału modułu zes. na sieć multip.
DTCC10000 brak info multipl. o wtrysku
DTCC15500 brak info z czujnika 2-funkcyjn. z sieci multip.
DTCC42300 info multip. nieprawidł.- tab. wskaźników
DTCC00100 sieć multipleksowa
I najważniejsze, jestem bardzo zadowolony z obsługi w ASO Auto Spectrum w Wieliczce, pełna "profeska" i brak u mechaników lekceważącego stosunku do Dacii z czym spotkałem się u mechaników serwisu A.ŁYKO, gdzie kupowałem Dusterka.
mojo - 2015-03-07, 08:16
fotorobart napisał/a: | cyt.: "ten silnik był utopiony" |
A pytałeś z ciekawości jak on to zdiagnozował? Woda była gdzieś widoczna w komorze silnika lub błoto?
Jeżeli rzeczywiście był "utopiony" to jest nowy ciekawy temat o Dustarech a mianowicie "przystosowanie do jazdy w terenie". Trochę wody i elektronika pada? To bym się nim raczej poza asfalt nie wybierał.
fotorobart - 2015-03-07, 08:30
nie wiem jak to zdiagnozował, dostałem tylko listę błędów (są one powyżej), mnie też to zastanowiło, ale nie pytałem, bo widziałem auto "nieprzygotowane do odbioru wyglądało z zewnątrz jak obrzucone błotem, co ciekawe maska od spodu też, więc to utopienie wydało mi się logiczne i "nie drążyłem tematu,
żałuję tylko że nie pytałem dlaczego przez dwa tygodnie było ok ...
mojo - 2015-03-07, 08:44
Może to jednostkowy przypadek i samo przejdzie bo też miałem z autami takie jaja, że się "check" pojawiał a później znikał i już problemu nie było. Jeżeli to będzie się powtarzać to zasugerowałbym wgranie od nowa oprogramowania ecu żeby nie tracić czasu na wizyty w aso. Przerabiał w Peugeocie takie coś, zaczęły najpierw same się wyłączać kierunkowskazy, później padały światła, pozycje, stop a na końcu zaczęło wywalać m.in. padnięty system startu pod górę. Styków się naczyściłem, zabawa trwała blisko rok aż wgrano mi nowe oprogramowanie i wszystko przeszło.
corrado - 2015-03-07, 08:44
nikt nie powie prawdy z aso głównie , żeby nie psuć wizerunku firmy .
a jesli chodzi o kompa to wtyczki do ECU mają uszczelkę , ktora uszczelnia sie ladnie przy zaciskaniu wtyczki do ECU silnika, wiec sam w sobie ten element jest ok i nieprzemakalny .
A we wnetrzu wtyczek tez jest silikon uszczelniajacy oddzielający piny od zewnatrz, jak ktos ciekawy zdjec to niech zobaczy do postu o zakladaniu tempomatu w 1.5dci
fotorobart - 2015-03-07, 09:09
mojo napisał/a: | Może to jednostkowy przypadek i samo przejdzie bo też miałem z autami takie jaja, że się "check" pojawiał a później znikał i już problemu nie było. Jeżeli to będzie się powtarzać to zasugerowałbym wgranie od nowa oprogramowania ecu żeby nie tracić czasu na wizyty w aso. Przerabiał w Peugeocie takie coś, zaczęły najpierw same się wyłączać kierunkowskazy, później padały światła, pozycje, stop a na końcu zaczęło wywalać m.in. padnięty system startu pod górę. Styków się naczyściłem, zabawa trwała blisko rok aż wgrano mi nowe oprogramowanie i wszystko przeszło. |
tu niedomagania znikły, jednak " na szczęście" kody błędów w komputerze zostały.
skylar - 2015-03-07, 14:26
fotorobart napisał/a: | jestem bardzo zadowolony z obsługi w ASO Auto Spectrum w Wieliczce, pełna "profeska" i brak u mechaników lekceważącego stosunku do Dacii |
A z czego kolega to wnioskuje? Akurat z tego, że mechanik miał dobry dzień?
Jak dla mnie to mechanik nie bardzo wiedział co i jak i wymyślił najbardziej pasującą odpowiedź. Bo jeśliby silnik był zalany u sprzedawcy to błąd by wywaliło zaraz po myciu (gdy było wszystko mokre) albo po wyschnięciu gdy styki byłyby zabrudzone. Ale wtedy by waliło błędami co chwilę. Jakoś nie widzę tego, że gdzieś tam zalano silnik a błędy pojawiły na chwilę po 2 tygodniach.
Jeśliby mechanik tak naprawdę uważał, że silnik był zalany to powinien czyścić styki od razu a nie odsyłać klienta do "następnego razu". A tak dał łatwą (niby wszystko tłumaczącą) i przyjemną (bo się nie narobił poza podpięciem komputera) odpowiedź dla klienta i jednocześnie się go pozbył . Takich mechaników robiących diagnozy na podstawie tylko i wyłącznie błędów ecu to omijać dalekim łukiem. Miałem z takim jednym przyjemność i nie był w stanie za Chiny ludowe znaleźć, że problemem jest przepływomierz... bo komputer nie pokazywał błędu .
corrado napisał/a: | Może to jednostkowy przypadek i samo przejdzie bo też miałem z autami takie jaja, że się "check" pojawiał a później znikał i już problemu nie było. Jeżeli to będzie się powtarzać to zasugerowałbym wgranie od nowa oprogramowania ecu żeby nie tracić czasu na wizyty w aso. Przerabiał w Peugeocie takie coś, zaczęły najpierw same się wyłączać kierunkowskazy, później padały światła, pozycje, stop a na końcu zaczęło wywalać m.in. padnięty system startu pod górę. Styków się naczyściłem, zabawa trwała blisko rok aż wgrano mi nowe oprogramowanie i wszystko przeszło. |
Bardziej obstawiałbym to co pisze kolega corrado. Szczególnie, że też zdarzało mi się w rożnych samochodach "świrowanie" ECU łącznie z świeceniem wszystkimi lampkami na desce bez powodu. A zdarzało się też tak, że po podłączeniu do gniazdka "zapalniczki" sprzętu wytworzonego przez małe chińskie rączki migacze w czasie wykonywania skrętu wyłączały się same a światła przełączały.
Niestety wsadzana do samochodów elektronika bardzo często jest "złem". Koncerny teraz szpikują samochody elektroniką bo jest ona tania w produkcji oraz bajecznie droga w wymianie/naprawie.
fotorobart - 2015-03-22, 12:22
dziś przyszła do mnie "fantazja", postanowiłem zamknąć auto kluczykiem i okazało się, że kluczyk zamyka tylko jeden zamek , jeśli użyje pilota, radio zamyka wszystkie pięć zamków.
Jak jest w waszych autach?
Cav - 2015-03-22, 12:27
fotorobart napisał/a: | dziś przyszła do mnie "fantazja", postanowiłem zamknąć auto kluczykiem i okazało się, że kluczyk zamyka tylko jeden zamek , |
A w którym zamku użyłeś kluczyka?
fotorobart - 2015-03-22, 12:32
kierowca, bagażnik
Dominus - 2015-03-22, 12:51
W ph1 też tak jest, zamknięcie kluczykiem manualnie nie powoduje zamknięcia wszystkich drzwi.
A poprzez pilot tak.
Ajgor - 2015-03-22, 13:28
Gdy kupowałem poprzednie auto, miało centralny zamek sterowany kluczykie , lecz nie miałem alarmu.Po założeniu (w ASO), a w sumie połączeniu alarmu z centralnym zamkiem możliwość zamknięcia drzwi została wyłączona.
laisar - 2015-03-22, 15:03
fotorobart napisał/a: | kluczyk zamyka tylko jeden zamek |
TTTM - tylko w daciach z zamkiem centralnym bez pilota można zamknąć wszystkie zamki kluczykiem (w zależności od modelu i rocznika - albo tylko w drzwiach kierowcy, albo używając jednego z zamków drzwi; w żadnym z aut nie dało się tego zrobić za pomocą zamka bagażnika).
Karenzo - 2015-03-22, 15:26
ja w berlingo z 2000 mogłem zamknąć wszystkie zamki byle jakim
miałem pilota
fotorobart - 2015-03-22, 15:41
Karenzo napisał/a: | ja w berlingo z 2000 mogłem zamknąć wszystkie zamki byle jakim
miałem pilota |
tak samo mam w C4
laisar - 2015-03-22, 15:55
A to jest forum citroena? d: Napisałem jak jest w daciach.
(No ale dla jasności poprawiłem poprzedni post...).
gladki83 - 2015-03-23, 07:01
fotorobart napisał/a: | dziś przyszła do mnie "fantazja", postanowiłem zamknąć auto kluczykiem i okazało się, że kluczyk zamyka tylko jeden zamek , jeśli użyje pilota, radio zamyka wszystkie pięć zamków.
Jak jest w waszych autach? |
Ja też tak mam w Lodgy. Z kluczyka zamyka się tylko bagażnik lub drzwi kierowcy.
fotorobart - 2015-03-31, 18:12
nowe buciki na lato
Dominus - 2015-03-31, 18:21
Nie mów że kupiłeś ALUTEC Shark ?
fotorobart - 2015-03-31, 18:26
powiem jak zamontuje w felach czujniki i ściągnę zimówki
Dominus - 2015-03-31, 18:28
Osz Ty też mi one chodzą po głownie czekam na fotki a i na pewno będę musiał je zobaczyć na żywo, już na ten sezon nie ale następny chyba sobię kupie.
fotorobart - 2015-04-04, 15:54
i "pykło" 1500 km :) jak narzie średnia 8,3 l - miasto
fotorobart - 2015-04-11, 16:28
koła zmienione ...
mojo - 2015-04-11, 16:55
Zdjęcia super - widać żeś profesjonalista w tym względzie.
Wizualizacja, podkreślam wizualizacja fajna.
Nie mój sposób na auto bo to wszystko było by super jakby to auto paliło gumę na 3 biegu i poważniejsze uderzenie w rury nie zdeformowało puszki. 200KM i min 400Nm no i rama by się przydała.
Ale to tylko moje zdanie
fotorobart - 2015-04-11, 16:58
w Dusterze beż szkody dla żywotności silnika może zrobić max. 130 KM i 290Nm
Dominus - 2015-04-11, 17:19
Świetne te fele
oj muszę o nich pomyśleć bo genialnie to wygląda a u Mnie praktycznie takie same dodatki i kolor
fotorobart - 2015-04-11, 17:29
tylko jak będziesz brał 18-stki, weź opony z wyższym profilem
Dominus - 2015-04-11, 17:46
Jeżeli zakupię to na pewno już 18, rozwiń myśl proszę , wyższy profil gdyż... ? Jakieś odczucia z jazdy ?
fotorobart - 2015-04-11, 17:59
nie, chodzi o prezencję niski profil (u mnie 45) mi nie pasuje, w przyszłym roku planuje założyć 225/50 lub 215/55
Dominus - 2015-04-11, 18:17
fotorobart, hmmm jak patrzę na fotki to mi się podoba jeżeli byś miał je w planie na przyszły rok zmienić to może porozmawiamy
fotorobart - 2015-04-11, 18:21
na 99% będą inne opony (nawet wiem jakiej marki )
Dominus - 2015-04-11, 18:28
A jakiej marki są obecne oponki?
fotorobart - 2015-04-11, 18:29
Nokian
fotorobart - 2015-05-02, 15:43
wczoraj i dziś pogoniłem swoje Dustera po A4
V max 170km/h i szybciej już nie chciał komputer pokazywał chwilowe spalanie na poziomie 14L
przy 140km/h pobierał 9,5-10L
fotorobart - 2015-07-06, 15:20
z wyprawy na ryby :)
route2000 - 2015-07-06, 16:13
A jaką rybkę Dusterek złowił??
fotorobart - 2015-07-06, 16:23
drobnice, wyjazd był czysto sportowy, nie łowiecki... sumiki karłowate, płotki, krasnopiórki, lezsczyki, krąpie i kilka okonków,, wszytko poniżej 15 cm, ale około 50 sztuk
Ajgor - 2015-07-06, 23:27
Sieć zarzuciłeś na taka ilość ?
fotorobart - 2015-07-07, 05:03
dwie wędki, 15 godzin.... troszkę posiedziałem nad wodą
Karenzo - 2015-07-07, 06:10
route2000 - 2015-07-07, 07:29
fotorobart - 2015-07-07, 18:50
"Daćłótka"??
benyo - 2015-07-07, 18:54
Jak sprzeda te puszki, to zarobi więcej niż za te ryby
fotorobart - 2015-07-07, 19:08
zapominałem .. opony zmienione pod koniec maja i jestem z nich zadowolony szczególnie po kilku wycieczkach na ryby :)
Michelin Latitude Cross 235/50R18 97h mogę je polecić
fotorobart - 2015-07-19, 18:42
po czterech miesiącach użytkowania autka, dowiedziałem się, że nie działa wewnętrzne otwieranie prawych tylnych drzwi
Marek1603 - 2015-07-19, 19:15
Jest to zabezpieczenie aby dzieci nie otwierały od środka.
Przy zamku masz taki przełącznik dźwigienkę. W druga stronę ją i po sprawie.
Mam nadzieje, że o tym wiedziałeś.
fotorobart - 2015-07-19, 19:17
jakoś nie miałem potrzeby interesować się tym , faktem jest że za kierowcą można otworzyć ... a za pasażerem nie;
sprawdzę jutro ;)
fotorobart - 2015-07-22, 17:01
Marek1603 napisał/a: | Jest to zabezpieczenie aby dzieci nie otwierały od środka.
Przy zamku masz taki przełącznik dźwigienkę. W druga stronę ją i po sprawie.
Mam nadzieje, że o tym wiedziałeś. |
nie wiedziałem, bo mi ta wiedza do niczego nie jest potrzebna
było zablokowane, już jest ok
[/list]
skylar - 2015-07-22, 17:18
Ja już te zabezpieczenia widziałem w samochodach z lat 80tych. Wtedy też dawali często naklejkę do czego służy ten przełącznik. Teraz nic nie piszą. Znajomy już miał narzędzia w rękach do rozbierania drzwi gdy go oświeciłem. Też był zdziwiony (choć dzieci akurat ma), że ma coś takiego w swoim prawie pełnoletnim aucie.
fotorobart - 2015-07-22, 17:29
pomijąc Matiza, który był "eL-ką" dla żony, wszystkie inna auta były 3-drzwiowe :D
fotorobart - 2015-08-09, 16:24
ostatni Dustrem jeździła żona, wskaźnik paliwa pokazał "jedna cegiełkę", pojechałem na stację i zatankowałem równiutkie 30L , co ciekawe na drugi dzień po przejechaniu 5,3 km nie było już pierwszej "cegiełki" ...
ma ktoś u siebie tak albo podobnie?
corrado - 2015-08-09, 16:46
no to wychodzi na to, że pociaąąągneła z baku
fotorobart - 2015-08-09, 16:49
w baku było około 20 L a auto zgłaszało rezerwę
route2000 - 2015-08-09, 16:57
Wskaźnik paliwa jest sterowany z komputera pokładowego a nie z baku, stąd takie przekłamanie.
fotorobart - 2015-09-06, 11:49
5 000 km zrobione :)
Ajgor - 2015-09-06, 14:30
No to Gratki !
fotorobart - 2015-10-14, 19:29
:)
Ajgor - 2015-10-14, 19:55
Masz talent Chłopie!!!
Żgłoszę się do Ciebie jak będę samochód sprzedawał. Przy takiej ekspozycji, to każdy na pniu pójdzie !
gregorisan - 2015-10-14, 20:04
Ajgor napisał/a: | Masz talent Chłopie!!! |
I sprzęt zacny - EOS 7D Mark II
fotorobart - 2015-12-02, 12:07
"
i po 300 km mój Duster fail:(
wieczorem został odstawiony do garażu bez żadnych objawów, rano po uruchomieniu świecą: ABS i ręczny, kontrolka ESC bez OFF, przycisk na dolnej konsoli od ESC jest nie aktywny, nie działają czujniki parkowania oraz "asystent zmiany biegów", wyświetlacz komputera w prawym zegarze pokazuje "co chce", a w lewej części deski rozdzielczej słychać "cykanie" przekaźnika(?); przy zaciągniętym ręcznym na postoju auto "piszczy" jak podczas jazdy"
...i sytuacja powtórzyła się po nocy w garażu...
tym razem doszedł błąd gniazda diagnostycznego...
przyczyną okazał się sprawny(!) moduł ELM
eplus - 2015-12-02, 13:21
Made in China
fotorobart - 2015-12-02, 14:37
eplus napisał/a: | Made in China |
nie, Singapur
fotorobart - 2016-05-29, 08:55
No i stało się
Przytrafiła się pierwsza poważna usterka w moim Dusterze.
W czasie jazdy z włączoną klimatyzacją w pewnej chwili układ "oddał" na raz, do samochodu cały czynnik chłodzący, wyglądało to jak biały dym" z nawiewu, trwało kilkanaście sekund i klima przestała działać.
Jakieś pomysły dlaczego tak się stało?
Miał już ktoś podobny przypadek?
route2000 - 2016-05-30, 10:39
fotorobart, kolega Piku też miał problem. Zajrzyj do postu z problemami klimatyzacji od 2012 roku.
fotorobart - 2016-06-11, 07:15
1.
"U mnie sprawa jasna klima działa... a ta awaria to był typowy daciowy przypadek
To co wziąłem na czynnik było szronem z zamarzniętego parownika ....
Zastanawia mnie tylko dlaczego nie odmarzł przez 400 km w upale
W każdym razie czeka mnie nie wymiana jakiegoś tam czujnika w lipcu (przy przeglądzie po 20 tys km)"
Wizyta w serwisie ... i zmiana wersji usterki...
okazało się jednak, że czujnik do klimy jednak jest taki jak powinien i nie trzeba go wymienić (tydzień wcześniej obowiązkowo ).
Serwis wgrał tylko nowe oprogramowanie.
2. Przy okazji wizyty w ASO z kilmą dowiedziałem się, że przegląd gwarancyjny muszę robić co rok lub co 20 tys.
Gdzie instrukcji pisze co ile trzeba robić przegląd gwarancyjny??
w Citroenie było 2 lata lub 20 tys. km (też diesel)
kilazz - 2016-07-08, 18:39
fotorobart napisał/a: | "
i po 300 km mój Duster fail:(
wieczorem został odstawiony do garażu bez żadnych objawów, rano po uruchomieniu świecą: ABS i ręczny, kontrolka ESC bez OFF, przycisk na dolnej konsoli od ESC jest nie aktywny, nie działają czujniki parkowania oraz "asystent zmiany biegów", wyświetlacz komputera w prawym zegarze pokazuje "co chce", a w lewej części deski rozdzielczej słychać "cykanie" przekaźnika(?); przy zaciągniętym ręcznym na postoju auto "piszczy" jak podczas jazdy"
...i sytuacja powtórzyła się po nocy w garażu...
tym razem doszedł błąd gniazda diagnostycznego...
przyczyną okazał się sprawny(!) moduł ELM |
miałem już kiedyś napisać ale zapomniałem - mam ten sam moduł i miałem te same problemy, tak więc przypadek nie jest jednostkowy..
fotorobart - 2016-08-20, 18:36 Temat postu: przejażdżka... Przejażdżka po lesie
fotorobart - 2016-08-24, 11:07
urlop wg wskazań samochodu:
1660 km:
- 1230 km autostrada, (ogranicznik. 130 km/h)
- 400 km drogi lokalne, (ogranicznik 100 km/h)
- 30 km "górskie" szutry,
zużyłem: 130L ON
Cała trasa 4x4 i przy pełnym obciążeniu auta (bez gór)
fotorobart - 2016-08-31, 11:23
dziś dowiedziałem się w ASO (A.Łyko) że w moim Dustrze listy Off-Road są na kleju montażowym - do końca 2014 byłymocowane na dwustronnej taśmie
fotorobart - 2016-09-14, 11:36
i teraz aby wykonać naprawę ASO musi mieć zgodę od Renault na malowanie , bo listwę trzeba oderwać i przykleić nową, bo oderwanie starej spowoduje uszkodzenie lakieru
Karenzo - 2016-09-19, 22:26
ja odrywałem i niczego nie uszkodziłem
fotorobart - 2016-09-20, 05:02
Karenzo napisał/a: | ja odrywałem i niczego nie uszkodziłem |
miałeś na taśmie czy kleju?
fotorobart - 2018-02-15, 18:43
no to trzy lata stuknęły - 30 800 km
fotorobart - 2020-08-18, 16:50
Dawno mnie tu nie było.. Wracam bo rozstania nadszedł czas... Mój Duster jest "do wzięcia" :)
aktualnie na 50 tys km
fotorobart - 2020-08-21, 19:15
Czas rozstania nadszedł : link
fotorobart - 2020-08-29, 06:10
w dniu 28.08.2020 po pięciu latach i siedmiu miesiącach pożegnaliśmy się z Dusterem. Dzielnie służył, nie marudził i nie wymagał wielkiej troski
|
|