|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Obroty na luzie / biegu jałowego
tomaszgebala - 2008-10-26, 20:00 Temat postu: Obroty na luzie / biegu jałowego jakie macie obroty biegu jałowego w Waszych autkach dCi ?
U mnie jest coś ok. 700-750 i w tym tkwi pewien problemik.
Mianowicie niekiedy słychać takie-tam stukanie jakby klekotanie. Czy Wy tego nie zauważyliście?
dogberry - 2008-10-26, 20:54
Ja mam koło 800 chyba
wox - 2008-10-26, 21:01
Podajesz trochę zbyt mało precyzyjnie. I co - wskazówka obrotomierza Ci się waha między tymi obrotami?
Wskazania obrotomierza zaczynają się od 500 obr/min. 1 mała kreseczka na obrotomierzu to 125 obr/min. Na biegu jałowym u mnie jest zawsze połowa między 2 i 3 kreseczką, czyli około 810 obr/min. Po włączeniu klimatyzacji obroty idą trochę do góry - przekraczają 900 obr/min.
Fachmeni w ASO twierdzą, że wszystkie (opisywane w różnych wątkach), także i te odgłosy są OK. I tak ... na razie ponad 21 tys km i nic się nie dzieje.
wieza - 2008-10-28, 19:19
u nie tez wszystko w normie
Fromage - 2008-12-17, 23:38 Temat postu: Obroty na luzie / biegu jałowego Jakie macie obroty na luzie w czasie postoju na zimnym silniku w Sandero 1,6 i do jakich maleją po rozgrzaniu?? U mnie pokazuje 500 po urchomieniu. Jak to wygląda u Was??
KaS602 - 2008-12-18, 00:09
Podejrzewam, ze chodzi o to:
Obrotomierz w Loganach/Sandero/MCV zaczyna sie od 500 rpm. Obroty po rozgrzaniu powinny oscylowac w granicach 750 - 800 obrotow na minute. N zimnym okolo 1100 - 1200. I tak jest pewnie u Ciebie, bo gdyby silnik mial faktycznie 500 obrotow to wskazowka by nie drgnela.
Jesli faktycznie obroty sa za niskie, moze byc duzo powodow. Jako, ze to nowy samochod proponuje wizyte w ASO dla swietego spokoju.
jackthenight - 2008-12-18, 08:57
W sandero trochę inaczej wygląda obrotek.
U mnie jest tak jak zimny to kreska nr. 1
a jak jest ciepły to kreska nr.2
Fromage - 2008-12-18, 10:38
jackthenight napisał/a: | W sandero trochę inaczej wygląda obrotek.
U mnie jest tak jak zimny to kreska nr. 1
a jak jest ciepły to kreska nr.2 |
Czyli na rozgrzanym wygląda jak by bylo ok 500-600??
KaS602 - 2008-12-18, 11:01
jackthenight napisał/a: | W sandero trochę inaczej wygląda obrotek. |
Ten, ktory wkleilem jest z sandero, tyle, ze z nizszej wersji wyposazenia. Nie rozni sie niczym poza krojem czcionki i kolorem tarczy. Rowniez na tym, ktory ty przedstawiles na obrotomierzu nie ma zera, a pierwsza kreska na obrotomierzu wskazuje na 500 obrotow walu korbowego na minute. Co do obrotow napisalem to rowniez wczesniej: na zimnym (zaraz po uruchomieniu) 1100 - 1200, na cieplym 750 - 800. (tak jak wskazales).
Fromage, Jesli u Ciebie wskazuje obroty, jekie oznaczyl jackthenight, to wszysko w porzadku.
GeRRaD - 2008-12-18, 11:02
Moim zdaniem jak silnikiem nie telepie i auto normalnie rusza (nie gaśnie) nie sugerowałbym się aptekarsko dokładnością wskazań obrotomierza - dajmy się wykazać komputerowi
Fromage - 2008-12-18, 11:12
KaS602 napisał/a: | jackthenight napisał/a: | W sandero trochę inaczej wygląda obrotek. |
Ten, ktory wkleilem jest z sandero, tyle, ze z nizszej wersji wyposazenia. Nie rozni sie niczym poza krojem czcionki i kolorem tarczy. Rowniez na tym, ktory ty przedstawiles na obrotomierzu nie ma zera, a pierwsza kreska na obrotomierzu wskazuje na 500 obrotow walu korbowego na minute. Co do obrotow napisalem to rowniez wczesniej: na zimnym (zaraz po uruchomieniu) 1100 - 1200, na cieplym 750 - 800. (tak jak wskazales).
Fromage, Jesli u Ciebie wskazuje obroty, jekie oznaczyl jackthenight, to wszysko w porzadku. |
Jest identycznie ale skoro u Was jest tak samo to problemu nie ma, tym bardziej, że auto pali dobrze, nie gaśnie i chodzi równo. Jestem przyzwyczajony, że na rozgrzanym zawsze było to 900 i mnie to zdziwiło.
Fromage - 2008-12-18, 11:15
jackthenight napisał/a: | W sandero trochę inaczej wygląda obrotek.
U mnie jest tak jak zimny to kreska nr. 1
a jak jest ciepły to kreska nr.2 |
Acha i jeszcze jedno, Jackthenight ma rację - dwa zdjęcia różnią się od siebie - w Sandero Laureat na białych tarczach jest inaczej niż w uboższych wersjach - jest na skali kreska "zero" ale nie oznaczone.
kier - 2008-12-18, 11:16
GeRRaD napisał/a: | aptekarsko dokładnością wskazań obrotomierza |
U mnie istnieje czasami dziwny "skok" prędkości na prędkościomierzu przy ok 70 na godz - potrafi gwałtownie skoczyc na 75.
Skoro u mnie tak jest to moze byc u kogos byc taki skok na obrotomierzu przy niskich obrotach :)
--
pzdr
kierek
KaS602 - 2008-12-18, 11:26
Fromage napisał/a: | jest na skali kreska "zero" ale nie oznaczone |
Gdzie?
jackthenight - 2008-12-18, 11:34
KaS602 napisał/a: | jackthenight napisał/a: | W sandero trochę inaczej wygląda obrotek. |
Ten, ktory wkleilem jest z sandero, tyle, ze z nizszej wersji wyposazenia. Nie rozni sie niczym poza krojem czcionki i kolorem tarczy. Rowniez na tym, ktory ty przedstawiles na obrotomierzu nie ma zera, a pierwsza kreska na obrotomierzu wskazuje na 500 obrotow walu korbowego na minute. Co do obrotow napisalem to rowniez wczesniej: na zimnym (zaraz po uruchomieniu) 1100 - 1200, na cieplym 750 - 800. (tak jak wskazales).
Fromage, Jesli u Ciebie wskazuje obroty, jekie oznaczyl jackthenight, to wszysko w porzadku. |
Różni się, w wersji Laurette ma inną skalę , zobacz - dokładniejsze zdjęcie.
Co do obrotów, to 1 - zimny silnik, 2 - rozgrzany silnik.
KaS602 - 2008-12-18, 11:51
jackthenight napisał/a: | Różni się, w wersji Laurette ma inną skalę , zobacz - dokładniejsze zdjęcie. |
Jaka inna skale? Oba maja zakres od 500 i koncza na 7000! (pomijam mnoznik oczywiscie - x100 i x1000)
Tak jak mowisz - Cieply silnik ~1000 rpm, zimny ~750 rpm.
Mariusz - 2008-12-18, 12:00 Temat postu: Re: Obroty w Sandero 1,6
Fromage napisał/a: | Jakie macie obroty na luzie w czasie postoju na zimnym silniku w Sandero 1,6 i do jakich maleją po rozgrzaniu?? U mnie pokazuje 500 po urchomieniu. Jak to wygląda u Was?? |
U mnie pokazuje na zimnym 1 a na ciepłym pierwszą kreskę dokładnie tak jak opisuje jackthenight
jackthenight - 2008-12-18, 12:08
KaS602 napisał/a: | jackthenight napisał/a: | Różni się, w wersji Laurette ma inną skalę , zobacz - dokładniejsze zdjęcie. |
Jaka inna skale? Oba maja zakres od 500 i koncza na 7000! (pomijam mnoznik oczywiscie - x100 i x1000)
Tak jak mowisz - Cieply silnik ~1000 rpm, zimny ~750 rpm. |
Ojej chodzi mi że u mnie pomiędzy 0 (lub dolną kreską) a 1 jest podzielone jedną kreską a u ciebie są trzy kropki - taka drobna graficzna różnica.
KaS602 - 2008-12-18, 12:57
jackthenight napisał/a: | Ojej chodzi mi że u mnie pomiędzy 0 (lub dolną kreską) a 1 jest podzielone jedną kreską a u ciebie są trzy kropki - taka drobna graficzna różnica. |
To wiem, i wiekszego znaczenia to nie ma. Moze za bardzo zasugerowalem sie stwierdzeniem Fromage, ze na obrotomierzu jest 0.
Fromage - 2008-12-18, 17:07
KaS602 napisał/a: | jackthenight napisał/a: | Ojej chodzi mi że u mnie pomiędzy 0 (lub dolną kreską) a 1 jest podzielone jedną kreską a u ciebie są trzy kropki - taka drobna graficzna różnica. |
To wiem, i wiekszego znaczenia to nie ma. Moze za bardzo zasugerowalem sie stwierdzeniem Fromage, ze na obrotomierzu jest 0. |
No i jest zero - kreska u samego dołu wyświetlacza na zdjęciu Jackthenight-a symbolizuje "O" obrotów, na zdjęciu, które ty wkleiłeś wyświetlacz rozpoczyna się od 500 obrotów - zero nie jest tam zaznaczone żadną kreską. Różnica oznaczenia - nic więcej
KaS602 - 2008-12-18, 21:20
Fromage, policz sobie kreski od tego 0 , a pozniej od 1 do 2...
Gdy wskazowka znajduje sie w pozycji 2,o ktorej pisal jacthenight jest to 750 rpm.
SAJSEN - 2008-12-18, 21:29
ja u siebie w 1.4 po rozruchu mam okolo 850 -900 (teraz 5 st. )po nocnym postoju
nastepnie 750 jak jest cieply
ale jak wlacze klime na cieplym to spadaja na ok. 650 obr.
wtedy czuc jak lekko trzepie silnikiem
ale jak wylacze to znowu 750 i jest extra od nowosci tak mialem
a jak spytalem sprzedawcy to powiedzial ze tak jest w standardzie
Mamert - 2008-12-18, 22:35
Panowie zakres pomiarowy zaczyna się od 500 obr/min i nie można odczytać prędkości obrotowej 400 obr/min !!!
Zero obrotów NIE jest zaznaczone ani na czarnych zegarach ani na białych.
Na białych zegarach skala (jedna kreska) to 250 obr/min, na czarnych to 125 obr/min.
A tak przy okazji obrotów, to mam pytanie do właścicieli 1.5 dCi, czy obroty biegu jałowego to coś koło 900 obr/min ? Teraz mam zastępczą megankę i ona utrzymuje na ciepłym właśnie takie obroty, moim zdaniem chyba trochę wysokie te obroty.
wox - 2008-12-18, 22:58
Mamert napisał/a: | A tak przy okazji obrotów, to mam pytanie do właścicieli 1.5 dCi, czy obroty biegu jałowego to coś koło 900 obr/min ? Teraz mam zastępczą megankę i ona utrzymuje na ciepłym właśnie takie obroty, moim zdaniem chyba trochę wysokie te obroty. |
u mnie jest trochę ponad 800 obr/min (810 - 820)
900 obr/min jest wtedy, gdy jest włączona klimatyzacja
KaS602 - 2008-12-18, 23:04
Mamert napisał/a: | Zero obrotów NIE jest zaznaczone ani na czarnych zegarach ani na białych. |
No wreszcie ktos!
Mamert - 2008-12-18, 23:15
To chyba będzie teraz bardzo czytelne :
Fromage - 2008-12-19, 20:51
Ha, ha...zrozumiałem, długo mi to zajęło ale wszystko wyjaśnione... nie ma to jak dobre zdjęcie Mamert
tomaszgebala - 2011-01-06, 18:12 Temat postu: obroty jałowe w dCi Wydaje mi się, że mam za niskie obroty biegu jałowego w MCV 1,5 dCi
u mnie jest ok. 650-700 obr/min i zauważyłem , że trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK
Jak jest u Was z owymi obrotami - chodzi mi o dokładne sprawdzenie na obrotomierzu
Lukas87 - 2011-01-06, 18:14
na pewno sa miedzy 750 a 800 diesel
benny86 - 2011-01-06, 18:16
Diesel też ma podwyższone wolne obroty po odpaleniu zimnego motoru? Pytam bo może stąd bierze się różnica?
tomaszgebala - 2011-01-06, 18:17
Lukas87 napisał/a: | na pewno sa miedzy 850 a 900 diesel |
czyli na pewno są zbyt niskie, ale to już do "podgonienia" jedynie w ASO , niestety
na zimno jest OK, ok. 900 i nic się nie dzieje
Lukas87 - 2011-01-06, 18:19
tomaszgebala napisał/a: | Lukas87 napisał/a: | na pewno sa miedzy 850 a 900 diesel |
czyli na pewno są zbyt niskie, ale to już do "podgonienia" jedynie w ASO , niestety
na zimno jest OK, ok. 900 i nic się nie dzieje |
juz siebie poprawilem bo patrzylem na licznik i jedna kreska by odpowiadala 250obr wiec 750-800obr tyle mam teraz zimny wiadomo wiecej kolo 1000obr
Lukas87 - 2011-01-06, 18:24
tomaszgebala napisał/a: | że trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu |
to moze swiadczyc ze ktorys z wtryskow zle dawkuje paliwo
tomi - 2011-01-06, 18:34
U mnie po odpaleniu przy mrozie niewiele ponad 1000 potem około 800.
z234 - 2011-01-06, 19:03
U mnie na rozgrzanym silniku jest 650-700, zimny bez włączonego nawiewu równiez podobnie. Wg mnie wartość jest ok! Nic nie faluje, jest zawsze tak samo...
yarocz - 2011-01-06, 19:20
Możemy spróbować je zwiększyć programem DDT2000.
krakry1 - 2011-01-06, 20:21
z234 napisał/a: | U mnie na rozgrzanym silniku jest 650-700, zimny bez włączonego nawiewu równiez podobnie. | U mnie to samo.
flowerman - 2011-01-06, 20:42
ok. 750 przy wolnych obrotach.
ok.900 przy załączonym ogrzewaniu (dogrzewaniu) lub klimie
WhiteDragon - 2011-01-06, 20:45
U mnie na zimnym silniku około 900-950, na ciepłym 750-800.
I żadnego falowania.
Lukas87 - 2011-01-06, 22:25
WhiteDragon napisał/a: | U mnie na zimnym silniku około 900-950, na ciepłym 750-800.
I żadnego falowania. |
dokladnie tak samo mam
Lukas87 - 2011-01-06, 22:26 Temat postu: Re: obroty jałowe w dCi
tomaszgebala napisał/a: | Wydaje mi się, że mam za niskie obroty biegu jałowego w MCV 1,5 dCi
u mnie jest ok. 650-700 obr/min i zauważyłem , że trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK
Jak jest u Was z owymi obrotami - chodzi mi o dokładne sprawdzenie na obrotomierzu |
ja bym dolał mixolu do zupki
tomaszgebala - 2011-01-07, 21:00 Temat postu: Re: obroty jałowe w dCi
Lukas87 napisał/a: |
ja bym dolał mixolu do zupki |
ile? Czy nie strach ?
Lukas87 - 2011-01-07, 21:06
"Jako że czytając na forach i widząc zdjęcia rozebranego wtrysku dci, wtryski i pompa paliwa nie maja dostatecznego smarowania olejem napędowym wskutek czego zacierają się lelmanty wtrysku i rzadziej pompy . ON stał się z latami coraz mniej smarowny poprzez ograniczenie zawartości siarki, która to smarowała elementy wtrysku.
Co ciekawe na forach moto jest multum tematow i wypowiedzi ,nawet mechaników w serwisach bosch żeby dolewać nawet do diesli CR 100-200ml Mixolu na bak. Stosunek 1:200 zapobiegawczo a leczniczo 1:50 1l Mixolu na bak.
Zrobilem eksperyment i dolałem 200ml-popularną ćwiarę na bak 50 l ON.
O dziwo silnik po przejechaniu na tej mieszance ponad 300km o wiele odczuwalnie ciszej chodzi na postoju, nie ma klepania takiego jak wcześniej.
Na razie testuję , kupiłem na stacji Mixol S Lotosu za 13zł starczy na 5 baków takze koszt mały. O dziwo lepiej lac zwykły mixol mineralny gdyż lepiej miesza się i rozpuszcza oraz spala w ON.
Zdam relacje nastepną po wyjeżdzeniu kilku baków. W kazdym razie ewidentnie praca silnika się wycisza na postoju-lepsze smarowanie wtrysków i pompy i wieksza żywotność.
Na forum clio sam serwisant polecił forumowiczowi lać do 1.5dci Mixol za każdym razem 100-200ml na bak po tym jak wymienial wtryski po zatarciu i pompę."
Na pewno nie zaszkodzi a może i pomóc
leszeks - 2011-01-15, 14:39 Temat postu: Re: obroty jałowe w dCi
tomaszgebala napisał/a: | ... trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK
|
Ja miałem to samo przez ok 2-3 dni, potem ustąpiło zupełnie. Na przeglądzie wspomniałem o tym, "kapliczka" powiedziała zacieranie wtryskiwacza. Decyzja ASO - wymiana na nowy.
wojtus - 2011-01-17, 07:54
Niestety i mnie dopadł podobny problem.
W czasie dużych mrozów (już poniżej -5) po zapaleniu zimnego silnika samochodzik dostawał czkawki, raz na jakiś czas przerywał. Oprócz tego nie było żadnych innych objawów, na ciepło chodził ok.
Na początku myślałem, że to może problem z filtrem paliwa, wymieniłem filter, ale to nie pomogło.
Jako że jeszcze mam samochód na gwarancji to odstawiłem do aso.
U mnie niestety też stwierdzili problem ze wtryskiwaczem, wymienili go, ale to nie do końca pomogło i ostatecznie wymienili też pompę. Jak na razie jest ok, ale od zeszłego tygodnia nie było mrozów i nie miałem możliwości pełnego sprawdzenia czy już jest ok.
Samochód ani razu nie tankowany na stacjach no name, zawsze orlen lub bp.
Przebieg 68000.
jjmalin - 2011-01-17, 08:58
mi też ja były mrozu troszkę niestabilnie chodził, kaszlał ale pewnie z tego powodu że zimno
Auto Krytyk - 2011-01-17, 09:39
No to wojtus jesteś chyba 2 przypadkiem na forum że pompa commonrail wymieniona przy takim małym przebiegu i wtryskiwacz. Niestety nie wróży to nic dobrego dla posiadaczy dci. Mi na razie nic nie kaszla ale daje mu mixol do popicia.
krakry1 - 2011-01-17, 15:12
TAXI AIRPORT napisał/a: | Niestety nie wróży to nic dobrego dla posiadaczy dci. | Taxi Airport trochę więcej optymizmu. Dużo czytałem o silnikach dCi i na pewno nie jest to nagminna awaria. A że coś się zdarzy to normalne nawet w silnikach Ferrari.
Gość - 2011-01-17, 21:31 Temat postu: Re: obroty jałowe w dCi obrotomierz w większości aut kłamie na wolnych obrotach - zaniża. A na wysokich też kłamie - zawyża.
WhiteDragon - 2011-01-17, 21:54
Zachęcony Waszymi postami dolałem kapkę Mixolu S do baku - zobaczymy co będzie.
r70 - 2011-01-18, 15:53
TAXI AIRPORT napisał/a: | No to wojtus jesteś chyba 2 przypadkiem na forum że pompa commonrail wymieniona przy takim małym przebiegu i wtryskiwacz. Niestety nie wróży to nic dobrego dla posiadaczy dci. Mi na razie nic nie kaszla ale daje mu mixol do popicia. |
Więcej optymizmu... na tym silniku jeździ chyba tyle samochodów co na 1.9TDI ;) Przy takiej ilości nie powinien dziwić fakt że czasem coś padnie.
wookash - 2014-02-07, 14:26 Temat postu: Duster 1.6 16V - jakie obroty na biegu jałowym Witam,
Mam dustera 1,6 z fabrycznym LPG, chciałem się kolegów podpytać na jakich obrotach powinny pracować silniki na biegu jałowym?
Pytam, gdyż mój pracuje ok. 500 / min, a znajomy powiedział mi, że to niemożliwe, bo silnik powinien pracować co najmniej 1000/min bo inaczej się psuje.
Jak to wygląda w Waszym przypadku?
piotr. z - 2014-02-07, 14:41
Ja mam z 750...
Karenzo - 2014-02-07, 14:47
silnik pracuje na 1000+ obrotów jak się rozgrzewa
jak osiągnie ok 45 C obroty spadają
piotrek77 - 2014-02-08, 14:05
U mnie ok 800. I więcej przy włączonej klimie.
TD Pedro - 2014-02-08, 14:16
wookash napisał/a: | gdyż mój pracuje ok. 500 / min, |
u mnie minimalnie więcej, szacuję, że ok. 600 obr/min...
laisar - 2014-02-08, 15:36
wookash napisał/a: | mój pracuje ok. 500 / min |
A jesteś całkiem pewien, że poprawnie odczytujesz wskazania? Bo obrotomierz wcale nie zaczyna się od 0: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1476
Karenzo - 2014-02-08, 20:19
Zaryzykował bym stwierdzenie że temu co pracuje na 1000 obr/min ma coś uszkodzone w silniku
500 obrotów trochę mało ale nie szkodzi (powinno być min 700 )
piotr. z - 2014-02-09, 20:45
Właśnie później też tak patrzyłem na obrotomierz- jeśli silnik naszego kolegi wookash-a miałby na biegu jałowym 500 obr/min. to wskazówka obrotomierza powinna wskazywać pierwszą kreskę. Normalnie wskazuje drugą, co oznacza 750 obr/ min.
wookash - 2014-02-24, 20:05
piotr. z napisał/a: |
Właśnie później też tak patrzyłem na obrotomierz- jeśli silnik naszego kolegi wookash-a miałby na biegu jałowym 500 obr/min. to wskazówka obrotomierza powinna wskazywać pierwszą kreskę. Normalnie wskazuje drugą, co oznacza 750 obr/ min. |
Macie całkowitą rację. Zasugerowałem się pierwszą kreską jako "zerem".
Silnik faktycznie pracuje na 750 / min.
uniks - 2014-10-09, 00:35 Temat postu: obroty 1.2 16V na biegu jałowym Witam,
jako że od 3tyg. jestem posiadaczem Daćki i przejechałem pierwsze kilometry mam kilka pytań. A pierwsze z nich to obroty na biegu jałowym. Od razu dodam, że nim postanowiłem założyć nowy temat zgłębiłem kilka innych na tymże forum, jednak większość z nich dotyczy lpg i/albo dasterów z 1.6. A więc do rzeczy...
Tytułem wstępu nadmienię, że generalnie jeżdżę tym pojazdem tylko i wyłącznie po mieście, jakby to miało jakiekolwiek znaczenie.
Ruszam z garażu (silnik zimny) dojeżdżam do pierwszych świateł (przejechałem jakieś 800m), zatrzymuję się - obroty ok 800 Natomiast wraz z rozgrzewaniem się silnika i pokonaniem kolejnych skrzyżowań, obroty podnoszą się, by ustabilizować się w okolicy 1100rpm. Zgaszenie silnika i ponowne jego uruchomienie niczego już tutaj nie zmienia, nadal jest lekko ponad 1000. Od razu zaznaczę, że nie ma tu żadnego falowania czy skakania, nic z tych rzeczy. Na każdych światłach jak się zatrzymuję one są generalnie niezmienne - z tym, że coraz to wyższe aż do ok. 1100rpm. W czasie samej jazdy również bez zastrzeżeń, żadnego szarpania czy dławienia się.
Ktoś się spotkał z czymś takim ? TTTM ? czy może jednak drążyć dalej ? jakieś czyszczenie czegoś np. silniczka krokowego/przepustnicy ? Jeszcze pytanie jak tutaj wygląda sprawa silniczka, on jest zintegrowany z przepustnicą ?
z góry dziękuje za zainteresowanie i ewentualne dobre rady :)
Lajkonik - 2014-10-09, 06:54
Czyli po rozgrzaniu się silnika nadal masz te 1000 - 1100 rpm? Silniczek krokowy działa w drugą stronę? Zwiększa obroty, zamiast zmniejszać.
uniks - 2014-10-09, 07:38
Dokładnie tak, po rozgrzaniu mam obroty zdziebko powyżej 1000.
Co do silniczka to hmmm, chyba jakoś jednak działa bo na zimnym silniku nie mam kompletnie żadnych problemów. Co nie zmienia jednak tego, że jakby się dało go wymienić za kilkadziesiąt zł to bez wahania i zastanawiania się to zrobię.
laisar - 2014-10-09, 10:57
uniks napisał/a: | on jest zintegrowany z przepustnicą? |
Tak - wygląda podobnie jak w dusterze, ale umieszczony jest z lewej strony silnika, między puszką filtra powietrza a kolektorem wlotowym, i skierowany w poprzek auta.
kali - 2014-10-09, 22:45
Lajkonik napisał/a: | Czyli po rozgrzaniu się silnika nadal masz te 1000 - 1100 rpm? Silniczek krokowy działa w drugą stronę? Zwiększa obroty, zamiast zmniejszać. |
Faktycznie śmieszne, zwłascza że nawet nie zdajesz sobie sprawy jak to działa. Albo jest zacięty, uszkodzony. Brak połączenia - wtyczka, kable. Albo masz linkę za źle wyrególowaną.
Karenzo - 2014-10-09, 22:53
chyba ten rocznik już miał euro 5 więc jest elektryczne sterowanie przepustnicą .
Jak dla mnie przepustnica do adaptacji komputerem
uniks - 2014-10-10, 13:57
Z tą adaptacją to podjadę do serwisu i popytam, dzięki za hinta.
Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz, ponieważ miałem przyjemność przeczołgać się w korku 25min z rana to pobawiłem się klimą. I jak tylko włączę klimatyzację to obroty spadają z tych 1000-1100 do ok 800 i tak już się utrzymują cały czas. Gdy tylko wyłączę klimatyzację to momentalnie wracają do poprzedniej wartości.
kali - 2014-10-10, 20:23
uniks napisał/a: | I jak tylko włączę klimatyzację to obroty spadają z tych 1000-1100 do ok 800 i tak już się utrzymują cały czas. Gdy tylko wyłączę klimatyzację to momentalnie wracają do poprzedniej wartości. |
Wszystko się zgadza.Całkowity brak reakcji. Układ stoi zacięty w jednej pozycji.
MM - 2014-10-10, 21:00
Chciałbym zwrócić uwagę, że ten silnik miał obniżone obroty biegu jałowego i prawidłowe wynoszą 650 obr/min. Takie wartości widniały w katalogu sandero z tamtego czasu - gdy zamieniono silnik 1,4 8v na 1,2 16v.
keikan - 2016-02-18, 18:46 Temat postu: prawidłowe obroty biegu jałowego Sandero II 1,2 16V Koledzy, którzy macie ten samochód - na której kresce od dołu zatrzymuje Wam się wskazówka obrotomierza na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku?
Ja mam wtedy wskazówkę na 1 kresce przed 1 (czyli trzecia od 0).
Wygląda mi to na 750 RPM.
Czy to właściwe wskazanie? Czy trochę za wysokie jak na benzynę bez LPG?
arczi_88 - 2016-02-18, 18:55
Normalne masz 750 obr/min, ja mam takie, ojciec w Clio 4 z tym silnikiem też i cała reszta Daci też - no może poza Dusterem
gregorisan - 2016-02-18, 19:34
U mnie podobnie :)
Kiedyś nagrałem filmik i widać dość dokładnie:
https://www.youtube.com/watch?v=K5ngl2eOb7s
keikan - 2016-02-18, 20:11
dzięki koledzy!
Już jestem spokojny.
Temat do zamknięcia ;)
Kauris - 2016-02-19, 17:40
Po lewej na biegu, po prawej jałowe.
Ciepły 1.2 16v Euro6
laisar - 2016-02-19, 18:54
MM napisał/a: | ten silnik miał obniżone obroty biegu jałowego i prawidłowe wynoszą 650 obr/min. Takie wartości widniały w katalogu sandero |
Serwisówka do tego silnika twierdzi, że mają być standardowe - czyli 752 obr/min., ale jak widać powyżej empiria wydaje się potwierdzać niższą wartość...
MM - 2016-02-19, 20:49
laisar napisał/a: | MM napisał/a: | ten silnik miał obniżone obroty biegu jałowego i prawidłowe wynoszą 650 obr/min. Takie wartości widniały w katalogu sandero |
Serwisówka do tego silnika twierdzi, że mają być standardowe - czyli 752 obr/min., ale jak widać powyżej empiria wydaje się potwierdzać niższą wartość... |
Opierałem się na informacjach katalogowych z przełomu 2010/2011, kiedy to od września 2010 zaczęła obowiązywać norma euro5 (o ile dobrze pamiętam), a silnik 1,4 8V został zastąpiony 1,2 16V - w opisie silników w katalogu była informacja o obniżeniu obrotów w 1,2, co miało zmniejszyć spalanie i emisję. Czy wspomniane serwisowe 752 obr/min dotyczą silników aktualnych (euro 6), czy również euro 5?
laisar - 2016-02-19, 21:41
MM napisał/a: | Czy wspomniane serwisowe 752 obr/min dotyczą silników aktualnych (euro 6), czy również euro 5? |
Euro4, Euro5, Euro6 - chociaż to ostatnie dla wolnossących benzyniaków niczym się nie różni, więc i tak nie powinno niczego zmieniać względem wcześniejszych dokumentów. W każdym razie ostatnia aktualizacja jaką znalazłem jest z 2014 r.
Oczywiście, potem mogła być jakaś nota techniczna, ale to niezbyt się zgadza z datą katalogu. Wot, ciekawostka...
Lukas87 - 2016-02-26, 21:19
Mamy na warsztacie sandero 1.2 LPG 2010r. komputer nie pokazuje żadnych błędów a obroty jałowe są za niskie tzn po odpaleniu silnik chodzi przez minutę dobrze a później obroty spadają w mirę nagrzewania do 500obr/min telepie silnikiem i tak chodzi jak by nie palił na wszystkie gary a po dodaniu gazu chodzi normalnie czy ktoś miał coś podobnego??
Przebieg 160tyś
kali - 2016-02-28, 15:46
Sprawdź jak oscyluje pierwszą sonda.
bananqq1 - 2016-06-30, 12:13 Temat postu: Dacia Sandero 1.6 Obroty biegu jałowego Witam,
Przeglądałem forum tutaj jak i inne fora i nie znalazłem do końca jasnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Jakiś czas temu u mechanika czyściłem silniczek krokowy gdyż zdażyło mi się, że auto na autostradzie weszło na za wysokie obroty i falowało.
Teraz mam inny problem albo paranoje bo już sam nie wiem,
mianowicie gdy odpale auto (zimny silnik, np. po nocy) to dacia wskakuje na 1125-1300 obrotów na biegu jałowym
Po przejechaniu max kilometra gdy lekko się rozgrzeje to obroty spadają do około 725 obrotów.
Czasem mam też wrażenie, że na zimnym jak jadę na dwójce a one są na tych 1300 obrotach, gdy zdejmę nogę z gazu jakby obroty przez chwilę nie spadały i auto nadal jechało ze stałą prędkością pomimo, że nie mam nogi na gazie. Widać również takie minimalne falowanie (albo mi się wydaje już), dosłownie jakby pół milimetra czasem w górę a potem w dół na biegu jałowym (tylko na jałowym).
Panowie czy to normalne?
Czy też tak macie?
Czy auto na zimnym silniku powinno z 1-2min pracować powyżej 1000obrotów?
Jaka to może być usterka?
Pozdrawiam
Karenzo - 2016-06-30, 12:20
falowanie milimetrowe to norma
wyższe obroty na zimnym silniku to tez norma , silnik musi się przecież zagrzać
route2000 - 2016-06-30, 12:22
Jeszcze raz przeczyść silniczek krokowy albo wymień je na nowy, przeczyść PRZEPUSTNICĘ, bo już czasem zacina, warto jeszcze przeczyścić czujnik położenia wału oraz sprawdzić w ECU za pomocą CLIP-a mapy wtrysku czy nie rozjechały.
Jaki masz przebieg? Warto jeszcze ustawić zawory (o ile nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworów).
Tak przez internet nie zdiagnozujemy Twojej usterki, trzeba szukać wiele przyczyn drogą prób i błędów.
bananqq1 - 2016-06-30, 12:23
Dzięki, czyli to moja paranoja?
A co jeżeli auto przez chwile jedzie chodź zdejme nogę z gazu, dosłownie nie spadają obroty i utrzymują się na 1500 (bieg drugi, zimny silnik) , noga zdjęta z gazu a dacia jedzie ze stałą predkością do momentu aż nie przegazuje. Chybam, że też mi się już to wydaje :/
wiem, że przez internet się nie da.
Przebieg 116 tyś
Dacia sandero 1.6
Silniczek czyszczony, wymienione świece.
Pytam, z ciekawości bo wg mechanika jest ok ale ja mam wrażenie, że nie do końca.
route2000 - 2016-06-30, 12:26
bananqq1, uzupełnij o szczegóły w awatarze, rocznik i inne.
To zaproś mechanika rano na przejażdżkę to niech sam zobaczy co się dzieje z zimnym silnikiem i inne objawy.
A Dacię masz od nowości czy kupiony używany? Bo jak od nowości to chyba jeszcze zawory powinny być wyregulowane.
bananqq1 - 2016-06-30, 12:40
Dacia kupiona w 2012 ale w Holandii (tutaj też obecnie mieszkam), kupiona w salonie z Bovagiem tak że na pewno nie był to przekręt w stylu polskich komisów. Ponadto z NAP-em
http://www.autopas.nl/ (gwarancja stanu licznika)
https://www.bovag.nl/ (coś w stylu ubezpieczenia kupionego auta, do 6 miesięcy usterka po zakupie za darmo naprawniona )
Także, wiem co kupiłem ty bardziej, że będąc w Polsce byłem na przeglądzie i zero zastrzeżeń.
Tak jak mówię, pare dni temu ją serwisowałem
wymiana świec, oleju, filtrów, robiony wydech, klocki i czyszczony silniczek.
Wracając do tematu 1125 obrotów na zimnym a potem 650 na rozgrzanym to norma czy nie?
Karenzo - 2016-06-30, 12:52
Masz problemy z przepustnicą i pytanie czy masz linkę czy już elektronicznie sterowanie .
Może jest mechaniczny problem ze zwijaniem linki , gardziel też warto sprawdzić czy nie jest zasyfiona .
Ja miałem taki problem jak czyściłem przepustnice i nie zrobiłem adaptacji w golfie
Auto ma lpg ?
bananqq1 - 2016-06-30, 12:55
Benzyna to jest :)
Cóż, czeka mnie po urlopie wizyta u innego mechanika.
Na koniec mógłby mi ktoś powiedzieć czy też macie tak, że na zimnym 1125 obrotów a na ciepłym 650 ?
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc
bananqq1 - 2016-06-30, 14:16
Witam ponownie,
Nękany problemem pojechalem do innego mechanika. Pokazalem filmik z obrotami zimnego silnika 1300obr i nagrzanego 750obr.
Wg mechanika wszystko w normie. Dopuki auto nie przekracza na zimnym 1500obr i nie faluje To jest ok. Tak zreszta jak napisala pierwsza osoba odp w temacie. Cóż bede obserwowal silnik i obroty. W razie czego dam znac czy byla wkoncu jakas usterka czy nie.
Z ciekawosci jak wy macie na zimnym silniku, ile obr?
kali - 2016-06-30, 15:42
Według twojego opisu wszystko jest w porządku.
Boozer - 2017-05-30, 23:47
Witam Kolegów,
właśnie nabyłem Logana MCV z silniczkiem 1.2 16v. Mam podobny problem z obrotami na jałowym biegu - czy silnik zimny, czy ciepły, obroty "na luzie" są w okolicach 650-750, ale silnik się "telepie" i słychać jakieś terkotanie jak w dieslu prawie... Po wciśnięciu sprzęgła robi się nieco ciszej, silnik dalej szarpie, ale wystarczy włożyć jakiś bieg na skrzyni, oczywiście dalej trzymając wciśnięte sprzęgło i obroty rosną do 900-1000, terkotanie i trzęsienie ustaje, chodzi cicho i równiutko... Dodatkowo kilka razy na jałowym biegu, stojąc na światłach, czy w korku, zdarzyło się, że obroty gwałtownie spadły w okolice 0, a silnik mocno się szarpnął, obroty skoczyło do około 1500 i wróciły na 750. No i teraz stojąc gdziekolwiek z włączonym silnikiem, mam wciśnięte sprzęgło i wrzuconą jedynkę, żeby wyeliminować powyższe :(
Czy ktoś ma pomysł o co może chodzić? Czy to kwestia niedotartego silnika? Przebieg to raptem 200 km.
Z góry dzięki za ewentualne podpowiedzi.
Pozdrawiam, Boozer
Thomson1708 - 2017-05-31, 00:09
Może coś nie tak z jakąś świecą? Obroty silnika mogą się zmieniać wraz z obiążeniem klimatyzacją, światłami etc. Masz nowy samochód, jedź do aso.
Boozer - 2017-05-31, 00:18
Dzięki. W ASO Decar Wawa powiedzili, że ten typ tak ma i tyle :( Załączenie klimy powoduje, że obroty spadają o ok 50-100 i nic poza tym, światła głównie LEDy do jazdy dziennej, więc właściwie nie mają wpływu chyba? Kurde, nie mam pojęcia co jest grane. Miałem jeszcze niedawno Fiestę 1.3 60KM 2003 i po 220 tyś. był podobny efekt falowania i spadania obrotów, a nawet gaśnięcia silnika, ale po nowym aucie się czegoś takiego nie spodziewałem....
Thomson1708 - 2017-05-31, 10:33
Jedź do nich i truj tak długo aż nie naprawią.
mbar - 2017-05-31, 11:48
Boozer napisał/a: | czy silnik zimny, czy ciepły, obroty "na luzie" są w okolicach 650-750, ale silnik się "telepie" i słychać jakieś terkotanie jak w dieslu prawie... Po wciśnięciu sprzęgła robi się nieco ciszej, silnik dalej szarpie, ale wystarczy włożyć jakiś bieg na skrzyni, oczywiście dalej trzymając wciśnięte sprzęgło i obroty rosną do 900-1000, terkotanie i trzęsienie ustaje, chodzi cicho i równiutko |
To jest normalne w tym silniku.
Boozer napisał/a: | zdarzyło się, że obroty gwałtownie spadły w okolice 0, a silnik mocno się szarpnął, obroty skoczyło do około 1500 i wróciły na 750 |
A to nie powinno się dziać.
Kauris - 2017-05-31, 18:29
mbar napisał/a: | To jest normalne w tym silniku. |
Potwierdzam. Ja obniżone obroty biegu jałowego zauważyłem gdzieś po 2 miesiącach, więc telepanie i terkotanie nie było znaczne.
Boozer napisał/a: | zdarzyło się, że obroty gwałtownie spadły w okolice 0, a silnik mocno się szarpnął, obroty skoczyło do około 1500 i wróciły na 750 | Brudna przepustnica + załączająca się klima? Normalnie klima aż tak nie dusi silnika (chyba, że ci ASO robiło serwis klimy)
Boozer - 2017-05-31, 19:41
Silnik czysty, że można z niego jeść. Przebieg 200 km. Klima nie była włączana.
jurek - 2017-05-31, 21:44
Ten typ tak NIE MA. Aso zagoń do roboty. pozdr
Boozer - 2017-05-31, 22:12
Dzięki za info. Jak odbierałem Daczkę z salonu, to poprosiłem o odpalenie jeszcze dwóch egzemplarzy z silnikiem 1.2 - drugi Logan MCV chodził dużo ciszej, terkotania prawie nie było słychać, a sinik prawie się nie trząsł. Potem włączyliśmy Sandero i było dużo głośniej, ale i tak ciszej niż u mnie.
Sróbuję pojeździć jeszcze trochę i zobaczyć, czy powtórzy się akcja ze spadkiem obrotów prawie do zera. Jak tak, to lecę do serwisu.
Obawiam się tylko, że guzik wskóram, bo przy odbiorze poprosiłem o opinię serwisu, przyszedł kierownik, posłuchał i powiedział, że tak ma być i już. Jak powiedziałem, że moim zdaniem coś jest nie tak, to się obraził, warknął, że swoje powiedział i wyszedł bez pocałuj mnie w d.... nawet.
route2000 - 2017-05-31, 22:57
To zmień ASO na inny i tyle. Możesz zawsze serwisować w każdym daciowym ASO i żadna gwarancja nie przypadnie.
Możesz zrobić ostaniemu ASO antyrelkamę aż upadnie.
8061 - 2017-06-01, 08:57
Boozer napisał/a: | Dzięki za info. Jak odbierałem Daczkę z salonu... |
Jak odbierałem też po odpaleniu falowało i to był mój największy błąd, bo powinienem się wtedy odwrócić na pięcie
Też słuchałem od ASO wielu bajek, że jak pojeżdżę to minie... ;) Efekt mojego jeżdżenia na zgłoszenia gwarancyjne jest taki, że jak się pojawiam to czekam około 30min aż ktoś podejdzie, a później słyszę TTTM Ewentualnie zostawię autko na jeden, dwa dni i też TTTM albo, że to Dacia
W każdym bądź razie powodzenia i witam w świecie Dacii i jej gwarancji
Maniak - 2017-06-01, 09:06
Takie gwarancje obawiam się, że są teraz normą... W VW auto na gwarancji, a oni, że naprawić nie naprawią, ale zniżkę na nowy mogą dać... Albo w Kii, plastik w słupku B strzela w trakcie jazdy (nikt nie został ranny ) a oni, po trzeciej naprawie wezwali głównego mechanika, który stwierdził, że takie są normy... innym razem naprawiali sąsiadowi skrzynię. 3 miesiące. To jest trudna przeprawa
zwirz - 2017-06-01, 11:41
U mnie (przebieg 100km) na luzie 750, z klimą 900 obrotów.
Boozer - 2017-06-01, 11:43
8061 napisał/a: | W każdym bądź razie powodzenia i witam w świecie Dacii i jej gwarancji |
Dzięki Od razu mi się lżej zrobiło na sercu Tak po prostu wyjść z salonu nie mogłem niestety, choć byłem bardzo bliski, bo auto na firmę w leasingu. Umowa podpisana, auto zarejestrowane, kasa wpłacona. Odkręcenie wszystkiego prawie niemożliwe, musiałbym szukać chętnego na przejęcie leasingu, a już widzę jak się kolejka ustawia....
Coż, pozostaje jeździć, zobaczymy co dalej
Boozer - 2017-06-01, 11:48
zwirz napisał/a: | U mnie (przebieg 100km) na luzie 750, z klimą 900 obrotów. |
A jak tam z dźwiękami spod maski? Terkocze sobie miarowo?
Czy jak masz wrzucony luz i masz te około 750 obr., bez klimy, i zapniesz 1 bieg, dalej mając wciśnięte sprzęgło, to masz jakiś efekt na obrotomierzu? U mnie obroty rosną do 900 i zaczyna chodzić równo i cichutko....
zwirz - 2017-06-01, 18:53
Mam dokładnie to samo. Przy czym zamiast terkotania napisalbym ze mruczy :) i ja nie czuje telepania.
Boozer - 2017-06-01, 20:28
No cóż, nie wiem w takim razie, czy się cieszyć, że tak ma być i już, czy łączyć z Tobą w bólu Pojeździmy, zobaczymy !
zwirz - 2017-06-02, 09:51
Auto ma parę dni ale widzę dużo elementów zrealizowanych na zasadzie "jakoś" zamiast "jakość" jak np. spasowanie zderzaka przedniego dolnego czy spasowanie drzwi przód z tyłem (widać różnicę 1-2mm w poziomie czarnych oklein słupków, przy czym linia drzwi idzie równo na górze i dole).
Boozer - 2017-06-02, 12:55
zwirz napisał/a: | np. spasowanie zderzaka przedniego dolnego |
U mnie to samo, odbierałem auto we wtorek i na wszelki wypadek zrobiłem zdjęcia i filmik zderzaka, tak na przyszłość, gdyby ktoś pytał skąd to tak :) Przy reflektorze 3mm, przy nadkolu 0,5mm.......
zwirz - 2017-06-03, 06:46
Ja dodatkowo mam wgniecenia fabrycznie na obu drzwiach przednich, ale to już była grubsza dyskusja z dealerem, ale koncowo dogadaliśmy sie.
Mogliśmy kupić ja Fabie lub Clio, Ty celysee lub Tipo tylko każdy z nas wydałby ok. 10tys zl więcej po to żeby mieć lepsze spasowanie i ogólnie jakośc. Uzytkowo byłoby podobnie (przesiadłem sie też we wtorek do sandero po 9 latach jeżdżenia roznymi Fabiami i nie czuję roznic użytkowych).
Boozer - 2017-06-03, 08:17
zwirz napisał/a: | Ty celysee lub Tipo |
No powiem Ci, że oglądałem oba zanim kupiłem Logana, ale za tę samą kasę oferowały podstawową wersję plus klima i jakieś pierdoły, nie mówiąc o silnikach... I wcale jakość wykonania nie wyglądała na znacząco lepszą. Do tego tu mam sporą pakę, na której mi zależało, a tam miałbym sedana :)
dacialoganmcv - 2018-04-08, 20:18
Serwis w Dacii/Renault nie istnieje. Obrażają się jak człowiek ma pojęcie co to jest akumulator i silnik, a jak już wiesz jak pracuje, to jesteś wrogiem. W serwisach nie ma z kim rozmawiać. Większość ludzi widać pracuje tam za karę. Wśród swoich znajomych mam parę Loganów, Dusterów czy Lodgy. Każdy ma jakieś problemy, serwis kwituje "ten typ tak ma", "panie to Dacia, czego pan oczekiwałeś" albo "ESP - ekonomiczny system produkcji".
U mnie terkotało łożysko sprzęgła w okolicy 20.000 km w mojej Dacii. Jak nacisnąłem sprzęgło przestawało. Pojechałem, mówię że terkocze i pewnie się rozsypie. To jak się rozsypie to będą myśleć. Póki co uspokoiło się. Ale teraz robiłem przegląd przy 40.000 km i jest to mój ostatni przegląd w ASO. Szkoda pieniędzy dla tych gamoni. Gwarancja to fikcja.
shrek - 2018-04-09, 07:10
No to jak sie znasz to po co do nich jezdzies?
Ja bylem tylko raz na 20 kkm i mam ich gdzies przynajmniej sie nie dnerwuje i ile kasy zaoszczedzilem.
eplus - 2018-04-09, 12:46
Logan MCV to piszesz po doświadczeniach z wieloma serwisami czy jednym konkretnym?
dacialoganmcv - 2018-04-09, 13:48
Łódź, Warszawa, mój lokalny. Wszędzie ładnie patrzą jak auto kupujesz. Jak serwisować to po gwarancji najlepiej, wtedy wymieniają co chcesz, nawet dobre części.
gracer - 2022-07-23, 17:27 Temat postu: Wahania prędkościomierza na postoju delikatnie na prędkościomierzu widać ruch wskazówki mimo postoju proszę o sugestie pomoc.
Dymek - 2022-07-23, 18:00
A co Ci to przeszkadza? U mnie jest tak od zawsze, na uruchomionym silniku prędkościomierz lekko "podskakuje" tak do 5 km/h jeżeli samochód stoi. Tak jest dopóki nie ruszę, później podczas zatrzymań w czasie jazdy już nie.
gracer - 2022-07-23, 18:39
nie poprostu chcialem wiedziec czy tak jest dzieki
|
|