DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Galeria naszych samochodów - Nowa Dacia Duster II 1.6 SCe 115 Prestige
ChrystianCh - 2018-05-02, 13:25 Temat postu: Nowa Dacia Duster II 1.6 SCe 115 PrestigeWitam!
W zeszłym tygodniu odebrałem nowego Dustera, benzyna 1.6 SCe 115 w wersji Prestige z napędem 4x2, tapicerka materiałowa, felgi 17'' Maldive, opony Bridgestone całosezonowe. Dodatkowe wyposażenie:
- klimatyzacja automatyczna
- koło zapasowe
- fotele przednie podgrzewane
Jak na razie samochód prowadzi się rewelacyjnie, chętnie podzielę się swoimi wrażeniami :)ChrystianCh - 2018-05-02, 13:45 Temat postu: Wrażenia do tej poryPrzejechałem dopiero około 200 km i jak na razie samochód prowadzi się rewelacyjnie. Na plus jest na pewno:
- wspomaganie jest super, kierownicą można kręcić jednym palcem nawet kiedy auto stoi
- jazda jest cichutka, bardzo dobre wyciszenie kabiny
- miękkie zawieszenie, nie odczuwa praktycznie żadnych dziur czy nierówności
- automatyczne światła działają bardzo sprawnie
- wygodny podłokietnik
- duża możliwość regulacji fotela kierowcy (szczególnie podparcie lędźwiowe)
- klimatyzacja automatyczna bardzo sprawnie reguluje temperaturę
- głośniki Focala grają pięknie
- kamery z przodu i z tyłu mają bardzo szeroki kąt widzenia i dobrą widoczność w nocy
- wygodny schowek pod fotelem pasażera
- bardzo dobra nawigacja z możliwością aktualizacji map
- bardzo duży bagażnik
- czujnik martwego pola w obydwu lusterkach
Na minus:
- brak możliwości regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa z przodu
- brak możliwości otwierania wlewu paliwa z wnętrza kabiny
- przełącznik indukcyjny elektrycznej szyby jest tylko dla szyby kierowcy
- kontrolery przednich czujników i kamery mają bardzo słabe diody, niewidoczne w ciągu dnia, poza tym same zaczynają się już odklejać
- dywanik gumowy od strony kierowcy jest źle dopasowany, musiałem go trochę obciąć ponieważ blokował mi pedał sprzęgła
- dywanik gumowy od strony pasażera również źle dopasowany, nie da się go wsunąć pod schowek w siedzeniu
- system start/stop działa trochę dziwnie, przy ponownym rozruchu robi mocny skok obrotów
- przednie czujniki parkowania włączają się czasem automatycznie podczas postoju i trzeba je ciągle wyłączać, albo jeszcze nie rozszyfrowałem jak to zrobić skutecznie
- w przedniej kamerze nie można włączyć toru jazdy mimo że jest taka opcja (nie można jej wybrać)
- brak możliwości montażu podłokietnika ze schowkiem (serwis twierdzi że nie da się zdemontować fabrycznego podłokietnika żeby nie uszkodzić podparcia lędźwiowego)
Więcej rzeczy na razie nie przychodzi mi do głowy, chętnie odpowiem na wasze pytania :)d3mol3k - 2018-05-02, 16:18 pogdybam i popytam.
A przede wszystkim gratuluję.
Co do dywanika pasażera - czy przypadkiem nie dali dywaników do modelu bez tej szufladki? Bo z tego co czytałem są dwa rodzaje ich.
Co to kolega ma takiego w tym miejscu i do czego to?
Ja na razie czekam i chyba dobrze że nie wziąłem tych listew bocznych na drzwiach. Nie wiem w poprzedniej wersji było to jakoś lepiej wizualnie. Zobaczymy. Przyjdzie mój prestige to się pochwalę. SzerokościChrystianCh - 2018-05-02, 17:19 Dzięki bardzo :)
Też mi się wydaje że mam złe dywaniki, z tego co pamiętam to kiedy zamawiałem samochód był tylko jeden rodzaj dywaników, teraz widzę że jest też wersja do opcji z szufladką.
Duży przycisk obok konsoli lusterek to włączanie/wyłączanie czujnika martwego pola a te dwie małe kontrolki są do włączania/wyłączania przednich czujników parkowania i przedniej kamery.d3mol3k - 2018-05-02, 17:29 O o te dwa mi chodziło. Kurcze wygląda to jak chińszczyzna. Szkoda że nie pomyśleli by te przyciski wstawić w wolne miejsca zestawu przłączników nad pokrętłami nawiewów i klimatyzacji :(.
Ja wiem że Dacia to budżetowa marka ale no jak już się tyle zmieniło w środku to myślę że koszt nawet 100 za te przełączniki by ładnie to grało na konsoli byłby do przełknięcia - a tak - sam bym sobie tego tam nie założył.
Ciekawe jak będzie w moim wypadku? Z tymi dywanikami. Dzięki za odpowiedź :)ChrystianCh - 2018-05-02, 18:30 Niestety kontrolki są niskiej jakości, już zaczynają się odklejać i muszę je poprawiać :/ Dodatkowo jak wspominałem wcześniej diody są tak słabe że widać je tylko w nocy, za dnia nie widać zupełnie czy się palą czy nie. Przynajmniej kamera jest zintegrowana ze zmianą biegów, przy zmianie biegu ze wstecznego na jedynkę kamera automatycznie przełącza się z tylnej na przednią.marcinonline - 2018-05-02, 20:44 Super auto, w ktorym salonie zamawiales?ChrystianCh - 2018-05-02, 21:09 Dzięki!
Na Puławskiej :)wat - 2018-05-02, 21:12 możesz wrzucić fotke podświetlenia listew progowych, oraz tego schowka pod fotelem pasażerakicpra - 2018-05-02, 21:27 Gratuluje fury :)!
Też jestem ciekaw podświetlanych listew progowych. Wiesz jak to jest połączone?
Zestaw Focal to 2 głośniki w drzwiach + 2 gwizdki, zgadza się?
Chcę taki zamontować w Logan MCV, tylko u mnie nie ma miejsca w desce rozdzielczej na gwizdki.ChrystianCh - 2018-05-02, 22:05 Nie ma problemu, jutro wrzucę fotki. Nie wiem niestety jak nakładki są podłączone, nie widać żadnych kabelków i wyglądają bardzo elegancko przy otwieraniu drzwi :)
Z głośnikami to była ciekawa historia, Dacia oferuje zestawy Drive, Comfort i Premium. Kiedy zamawiałem auto nikt ze sprzedawców nie był mi w stanie powiedzieć czym się różnią. Znalazłem w końcu info na stronie Focala:
z którego wynika że zestaw Comfort powinien mieć 6 głośników (4 głośniki + 2 gwizdki). Jednak okazało się że zamontowano mi zestaw Live, czyli 2 głośniki i 2 gwizdki. Myślałem czy tego nie reklamować ale głośniki grają na prawdę pięknie i serwis przekonywał mnie że zestaw który producent nazywa Live u nich nazywa się Comfort... Poza tym z tyłu są standardowe głośniki więc ogólnie i tak mam 4+2.
Jeśli nie masz miejsca na gwizdki to z tego co się orientuję zestaw Drive ma 2 głośniki z wbudowanymi gwizdkami.kicpra - 2018-05-02, 22:54 Ciekawe jest to, że w cenniku akcesoriów dostępnych do mojego Logana MCV widnieją głośniki Focal 2 + 2 gwizdki, więc pytanie tylko gdzie zamontują te gwizdki :DChrystianCh - 2018-05-02, 23:11 Wydaje mi się że gwizdki montuje się w tym miejscu, tak miałem w Fabii.Mariusz361 - 2018-05-03, 09:21 Powiedz mi, czy u Ciebie też występuje problem z zawieszającym się komputerem , gdy auto stoi w słońcu?- pytam gdyż tu już dwóm czy trzem osobom się to przytrafiło.
Gratulacje wozidła i pięknego koloru. Ile czekałeś od zamówienia?Marek1603 - 2018-05-03, 10:12 Gratuluje i zadowolenia życzę.ChrystianCh - 2018-05-03, 11:12
Mariusz361 napisał/a:
Powiedz mi, czy u Ciebie też występuje problem z zawieszającym się komputerem , gdy auto stoi w słońcu?- pytam gdyż tu już dwóm czy trzem osobom się to przytrafiło.
Gratulacje wozidła i pięknego koloru. Ile czekałeś od zamówienia?
Jak na razie nie zauważyłem czegoś takiego, ale auto mam dopiero od tygodnia i może ze dwa razy stał dłużej na pełnym słońcu.
Dzięki! Chciałem biały kolor ale nie można go zamówić w wersji metalic :( W salonie mi powiedzieli że 3 miesiące ale był do odbioru już po 2 :)KliPer - 2018-05-03, 15:15 Gratuję. Auto ładnie się prezentuje. Oglądając zdjęcia dochodzę do wniosku, że listwy boczne plus osłony nadkoli to jednak dobry pomysł. Ciekaw jestem opinii o aucie i jego użytkowaniu. Sam czekam także na 1,6.
Szerokości i bezawaryjnej jazdy.
PozdrawiamChrystianCh - 2018-05-03, 15:45
wat napisał/a:
możesz wrzucić fotke podświetlenia listew progowych, oraz tego schowka pod fotelem pasażera
Podświetlenie nakładek zdecydowanie lepiej wygląda w nocy, jest bardzo intensywne ale za dnia tego nie widać. Zrobię kiedyś zdjęcie jak będzie ciemno :)ChrystianCh - 2018-05-03, 15:47
Mariusz361 napisał/a:
Powiedz mi, czy u Ciebie też występuje problem z zawieszającym się komputerem , gdy auto stoi w słońcu?- pytam gdyż tu już dwóm czy trzem osobom się to przytrafiło.
Gratulacje wozidła i pięknego koloru. Ile czekałeś od zamówienia?
Samochód stał dzisiaj pół dnia na słońcu pod działką i rzeczywiście komputer zdechł, w ogóle nie dało się go przestawić. Dopiero po jakichś 15 minutach jazdy wszystko wróciło do normy.Marek1603 - 2018-05-03, 16:26 A mnie się wydaje, że problem jest na którymś złączu, a nie w samym kompie. Jak dostaje temperatury to nie ma styku.ChrystianCh - 2018-05-03, 16:32 Zgłoszę tę usterkę do serwisu, zobaczymy co powiedzą. I tak muszę podjechać żeby mi wymienili dywanik z przodu.Dominus - 2018-05-03, 18:03 Witaj ChrystianCh,
a te czujniki parkowania przednie oraz kamerka przednia aktywowana z przycisków po lewej stronie kierownicy to jest na pewno fabryczne? czy dokładane przez ASO?
Jakie masz realne spalania? co komp pokazuje?
PS> znalazłem odpowiedz na moje pytanie.
Kamerka przednia na pewno nie wyszła tak z fabryki.
Jest ona dokładana przez ASO.
Samochód stał dzisiaj pół dnia na słońcu pod działką i rzeczywiście komputer zdechł, w ogóle nie dało się go przestawić. Dopiero po jakichś 15 minutach jazdy wszystko wróciło do normy.
Czyli trzeba ruszać temat na Dacia Polska niech się temu przyglądną.ChrystianCh - 2018-05-03, 18:17 Są to akcesoria montowane przez ASO, nie było możliwości montażu fabrycznego.
Po 300 przejechanych kilometrach w trybie ECO z automatyczną klimatyzacją i wyłączonym S&S komputer pokazuje 7,1 litra, jeżdżę głównie po mieście. Nie sprawdzałem jeszcze ile ciągnie bez ECO.Dominus - 2018-05-03, 18:20 Dzięki za odpowiedz.
Choć mam mieszane uczucia czy to faktyczne zużycie czy błąd komputera.
Mam 1.5 dCi 90km spalanie ~6.5. Zastanawiam się nad nowym DD i SCe ale ciężko mi uwierzyć że benzyna ma nie wiele większe zużycie.
Muszę to przetestować jakoś. Pożyczyć taką Daćkę może na kilka dniChrystianCh - 2018-05-03, 18:27 Zerowałem komputer przy pierwszym tankowaniu do pełna więc zobaczę jak do jeżdżę ten bak do końca i mogę dać Ci znać ile przejechał. Po następnym tankowaniu przetestuję jazdę bez ECO.jammo - 2018-05-03, 18:48
ChrystianCh napisał/a:
Są to akcesoria montowane przez ASO, nie było możliwości montażu fabrycznego
Niby dlaczego miało by nie być możliwości fabrycznego montażu tych opcji wyposażenia? Po prostu wszystko zależało od tego , czy brałeś wersję dostępną u dealera, czy konfigurowaną przez siebie do produkcji. Jeżeli zakup był na szybko, to dali taką wersję jaką mieli w salonie i resztę doposażyli ci na serwisie ASO. Kamera cofania w wersji prestige z ekranem nawigacji jest standardowym wyposażeniem, więc nie potrzeba jej dokładaći załącza się samoczynnie po włączeniu wstecznego . Natomiast kamera przednia jest opcją w Multiviev. Jeżeli posiadali wersję bez kamer 360* Multiview , więc musieli ci tą przednią dołożyć dlatego są te dodatkowe przyciski. Jak dla mnie, jest to opcja nie do przyjęcia w nowym samochodzie. No, ale skoro tobie to nie przeszkadza, to spoko.ChrystianCh - 2018-05-03, 19:10 Samochód był konfigurowany do produkcji a nie wybierany z dostępnych modeli. Dealer poinformował mnie że wszystkie pozycje z cennika akcesoriów są montowane na miejscu w serwisie i nie ma możliwości ich fabrycznego montażu. Kamerę cofania mam fabryczną (jest w standardzie), jednak kamera przednia jest wybrana z dodatkowych akcesoriów. Aby posiadać fabrycznie montowaną kamerę przednią trzeba było wybrać cały zestaw multiview 360, który nie był mi potrzebny dlatego dobrałem tylko kamerę na przód. Teraz wiem że było by to znacznie lepsze rozwiązanie niż te które wybrałem. Jednak przednich czujników parkowania nie ma w ogóle możliwości fabrycznego montażu ponieważ są one tylko w dodatkowych akcesoriach.jammo - 2018-05-03, 19:26 Więc jest tak jak pisałem, że kamera przednia jest fabrycznie w Multiview. Co do czujników parkowania przednich, według mnie są zbyteczne jak posiada się kamerę przednią, zresztą wyczucie auta swoje robi. Mam rozumieć , że przednie czujniki parkowania załączasz sam ręcznie tym przyciskiem , jak chcesz z nich skorzystać? czy są aktywne cały czas podczas jazdy?ChrystianCh - 2018-05-03, 19:31 Dokładnie tak, fabrycznie przednia kamera jest tylko w multiview. Czujniki włączają się automatycznie przy uruchomieniu silnika, przyciskiem można je wyłączyć i/lub ponownie włączyć.jammo - 2018-05-03, 20:13 Pytam się o te przednie czujniki z tego względu, gdyż na jazdach próbnych, przed złożeniem zamówienia pytałem sprzedawcy o przednie czujniki dlaczego ich nie montują do kompletu. Powiedział mi, że nie poleca ich montażu , gdyż czasem podczas jazdy są kłopotliwe. Na pytanie w jaki sposób, odpowiedział mi, że np. przed dojeżdżaniem do skrzyżowania, lub jazdy w korku, lubią się co chwila włączać jak za blisko podjedziemy do auta z przodu i robi się to denerwujące. Nie wiem jak jest faktycznie, gdyż nie miałem auta z czujnikami przednimi.ChrystianCh - 2018-05-03, 20:48 To prawda, bywają problemy z tymi czujnikami. Mnie niestety nikt o tym nie uprzedził. Czasem po wyłączeniu czujniki przez całą trasę pozostają wyłączone a czasami potrafią się załączyć przy postoju i trzeba je ponownie wyłączać, bywa to denerwujące.DrOzda - 2018-05-04, 08:46 Szczerze to wolałbym kupić jakąś chińską kamerkę na aliekspresie a nie montować taki badziew .... normalnie to w komplecie powinien być przycisk względnie cały panel nad klimą na podmianę i uzupełnienie do wiązki ....ChrystianCh - 2018-05-04, 10:38
Mariusz361 napisał/a:
ChrystianCh napisał/a:
Samochód stał dzisiaj pół dnia na słońcu pod działką i rzeczywiście komputer zdechł, w ogóle nie dało się go przestawić. Dopiero po jakichś 15 minutach jazdy wszystko wróciło do normy.
Czyli trzeba ruszać temat na Dacia Polska niech się temu przyglądną.
Zgłosiłem tę usterkę do serwisu, mam przyjechać w przyszłym tygodniu więc zobaczymy co powiedzą.Mariusz361 - 2018-05-04, 12:11 Daj znać jak się to skończyło i czy przynioslo efekteplus - 2018-05-04, 13:22 I tak macie szczęście, że te przednie czujniki same nie wbijają hamulca, jak te inteligentne tempomaty radarowe d3mol3k - 2018-05-04, 16:32
DrOzda napisał/a:
.... normalnie to w komplecie powinien być przycisk względnie cały panel nad klimą na podmianę i uzupełnienie do wiązki ....
Powiem Tobie że myślałem że tak to powinno być zrobione - po to wolne miejsca lub zmieniony panel z włącznikiem martwego pola. A tu takie mniej niż budżetowe podejście do tego :(.
Szkoda. Już na filmiku chyba to lepiej zostały te przełączniki zamontowane - estetycznie - ale to tylko mój gust.KliPer - 2018-05-05, 17:52 Fakt estetyka wykonania nie powala. Na filmiku widać ich montaż https://www.youtube.com/watch?v=VYao9UEtfas Opis ich działania przez sprzedawcę a działanie z filmu trochę się mija. Na filmie widać, że czujniki zespolone są z widokiem z przedniej kamery. ja zamówiłem auto bez kamer i zgodnie z tym co opowiadał sprzedawca na media nav miała się pokazać kreska symbolizująca przód auta plus "radar" na zasadzie podświetlających się kresek. System miał się włączyć po wrzuceniu jedynki i przy jakiejś określonej odległości do przeszkody. A wychodzi, że za te kilkaset złoty dostanę sygnalizator dźwiękowy wraz ze szkaradnym przyciskiem dezaktywującym. Chyba z tego ustrojstwa zrezygnuję.
Co do możliwości włączenia toru jazdy dla kamery przedniej, nie wiem czy to nie jest funkcja tylko właściwa dla fabrycznego systemu kamer multiview.d3mol3k - 2018-05-06, 13:17
ChrystianCh napisał/a:
Nie ma problemu, jutro wrzucę fotki. Nie wiem niestety jak nakładki są podłączone, nie widać żadnych kabelków i wyglądają bardzo elegancko przy otwieraniu drzwi :)
Też mnie to ciekawiło bardzo i znalazłem film jak się te podświetlane nakładki DUSTER montuje ;)
ChrystianCh - 2018-05-06, 23:35 Zgodnie z obietnicą tak nakładki świecą w nocy :)kicpra - 2018-05-07, 19:36 Ładnie to wyglada :)
To jak to działa? Bo ten film mi nic nie mówi.ChrystianCh - 2018-05-07, 19:57 Nakładki zapalają się na około 30 sekund podczas otwierania drzwi, niezależnie od tego czy silnik jest włączony czy nie.d3mol3k - 2018-05-07, 20:38
kicpra napisał/a:
Ładnie to wyglada :)
To jak to działa? Bo ten film mi nic nie mówi.
Wygląda jakby zasilane były z baterii; włącznikiem jest chyba ten element zamocowany na dolnej części blachy drzwi nad tą nakładką.kicpra - 2018-05-07, 21:37 A jak wymienić te baterie?Dymek - 2018-05-08, 08:30
kicpra napisał/a:
A jak wymienić te baterie?
Na innym filmie masz dokładniej pokazaną konstrukcję listwy, demontaż i nawet test szczelności:
ChrystianCh - 2018-05-18, 22:19 Jestem właśnie po pierwszej wizycie w ASO, wszystkie usterki zostały podobno usunięte.
Przednie czujniki parkowania wariowały podobno przez zły montaż ramki tablicy rejestracyjnej, zostało to poprawione i jak na razie jest w porządku. Niestety nie ma możliwości zaprogramowania ich w taki sposób aby wyłączały się do ponownego włączenia przyciskiem (tak jak tylne). Włączają się cały czas automatycznie ale przynajmniej już nie wyją jak stanę na światłach.
Przegrzewanie komputera na słońcu i wariujące obroty przy zimnym silniku zostały podobno usunięte przez auto-konfigurację radia, tablicy wskaźników, komputera, wykasowanie defektów i ponowne przyuczenia, cokolwiek to znaczy :) Obroty już rzeczywiście nie szaleją i nie wyskakuje błąd przy zimnym silniku, komputer sprawdzę dopiero jak będzie mocne słońce.
W kamerze przedniej niestety nie da się włączyć toru jazdy :( Co ciekawe w kamerze tylnej gdzie ten tor jest nie można go wyłączyć.
Poprawiono montaż przycisków sterujących przednią kamerą i przednimi czujnikami.
Poprawiono odklejającą się listwę na tylnej szybie.
Wymieniono listwę ochronną na próg bagażnika bo zaczęła się odklejać.
Dywanik pasażera ma zostać wymieniony na wersję ze schowkiem pod siedzeniem.
Z głośnikami odesłano mnie na razie do sprzedawcy, więc zobaczymy jeszcze co z tego wyjdzie.
Jak na razie tyle, jutro sprawdzę jeszcze raz obroty na zimnym silniku i czekam na słoneczko żeby sprawdzić komputer :)KliPer - 2018-05-21, 06:53 Jeżeli w ten sposób, usterki zostały usunięte to super. Życzę dalszego bezproblemowego użytkowania.
Czyli można wysnuć wniosek, że rumunów gubi pośpiech i pewna doza niedbalstwa podczas montażu aut w fabryce.trybikowski - 2018-05-21, 21:26 Hej
Tydzień temu zamówiłem nowego Dustera w wersji Prestige (odbiór na koniec sierpnia), silnik 1.6....i jako, że Ty również posiadasz wersję Prestige z takim silnikiem mam do Ciebie parę pytań:
- czy na tylne siedzenia jest nawiew? w sensie czy w tunelu między siedzeniami są kratki nawiewu na tył?
- jak sprawuje się klima? daje radę? ładnie chłodzi w gorące dni? :)
- da radę pocisnąć dusterem na wakacje do np. Chorwacji? jakie spalanie na trasie przy prędkości 130-140km/h?
- kluczyk "scyzoryk" czy zwykły?
Z góry dzięki.ChrystianCh - 2018-05-23, 11:01 Cześć,
w tunelu niestety nie ma kratek nawiewu więc na tylne siedzenia klima dociera trochę wolniej.
Klimatyzacja automatyczna spisuje się jak na razie rewelacyjnie :) Jak samochód się nagrzeje to oczywiście trochę jej zajmuje schłodzenie ale potem bardzo ładnie trzyma 22 stopnie bez nadużywania wiatraków.
Do tej pory jeździłem tylko po mieście, jutro jadę w dłuższą trasę to zobaczę jak spalanie wygląda na autostradzie.
Niestety nie ma możliwości zamówienia składanego kluczyka :( Specjalnie się o to dowiadywałem, jest tylko zwykły kluczyk.pan_dziobak - 2018-05-23, 11:10 O jaka listwe na tylniej szybie chodzi?ChrystianCh - 2018-05-23, 11:50 Nie wiem czy to się jakoś fachowo nazywa, taka listewka czy uszczelka na samym dole szyby z zewnątrz. Poluzowała się i zaczęła odstawać.Dar1962 - 2018-05-23, 14:10 zamieść fotd3mol3k - 2018-05-23, 17:38
ChrystianCh napisał/a:
Przegrzewanie komputera na słońcu i wariujące obroty przy zimnym silniku zostały podobno usunięte przez auto-konfigurację radia,
Jaką masz w takim razie wersje oprogramowania w radyjku?Kubuch - 2018-05-23, 17:59
trybikowski napisał/a:
- da radę pocisnąć dusterem na wakacje do np. Chorwacji? jakie spalanie na trasie przy prędkości 130-140km/h?
Da się, spalanie ~ 10 l/100 km.trybikowski - 2018-05-23, 18:39
Kubuch napisał/a:
trybikowski napisał/a:
- da radę pocisnąć dusterem na wakacje do np. Chorwacji? jakie spalanie na trasie przy prędkości 130-140km/h?
Da się, spalanie ~ 10 l/100 km.
Kurde aż tyle?? Będą drogie wakacje ;/.pan_dziobak - 2018-05-23, 19:57
ChrystianCh napisał/a:
Nie wiem czy to się jakoś fachowo nazywa, taka listewka czy uszczelka na samym dole szyby z zewnątrz. Poluzowała się i zaczęła odstawać.
Hmm ogladalem specjalnie szybe w swoim i nie uswiadczylem tam zadnego takiego ustrojstwa. Szyba sie konczy jest szczelina i dalej blacha klapyMarek1603 - 2018-05-24, 04:46 To w nowych daciach nie ma nawiewu na nogi drugiego rzędu pod siedzeniami?
Ja mam.ChrystianCh - 2018-05-24, 15:58
Marek1603 napisał/a:
To w nowych daciach nie ma nawiewu na nogi drugiego rzędu pod siedzeniami?
Ja mam.
Kurcze no chyba nie ma, wydawało mi się że gdzieś czytałem że jest nawiew ciepłego powietrza na nogi pasażerów z tyłu ale odpaliłem wiatraki na maksa, włożyłem tam łapę i nic nie wieje
Po pierwszej trasie mam pozytywne wrażenia, szczególnie z super działania tempomatu. Spalanie jednak miałem nadzieję że będzie trochę mniejsze... Duster złapał też troszkę bezdroży i poradził sobie bardzo dobrze ChrystianCh - 2018-05-24, 15:59
d3mol3k napisał/a:
ChrystianCh napisał/a:
Przegrzewanie komputera na słońcu i wariujące obroty przy zimnym silniku zostały podobno usunięte przez auto-konfigurację radia,
Jaką masz w takim razie wersje oprogramowania w radyjku?
Obecnie mam wersję 9.1.1.
Sorki za podwójny post, myślałem że połączy.
Ta listewka się poluzowała i zaczęła odstawać.pan_dziobak - 2018-05-24, 16:52 ChrystianCh, aaa te listewki. To uszczelka dolna szyby. Myslalem ze chodzi o klape bagaznika xD moje tez sie wysuwaja i co jakis czas dociskam je.Marek1603 - 2018-05-24, 19:24 Nawiew jest pod przednimi siedzeniami w przedniej ich części na samym środku więc musisz się dobrze schylić żeby je zobaczyć.Dracid - 2018-05-24, 19:30 Widzę, że Twoje auto też zużywa łącznie 0 l paliwa podczas jazdy :)Prezes - 2018-05-24, 20:57
ChrystianCh napisał/a:
Kurcze no chyba nie ma, wydawało mi się że gdzieś czytałem że jest nawiew ciepłego powietrza na nogi pasażerów z tyłu ale odpaliłem wiatraki na maksa, włożyłem tam łapę i nic nie wieje
Ustaw jeszcze nawiew na nogi i wtedy zobacz ChrystianCh - 2018-05-25, 10:23 Dobra rada Rzeczywiście jest nawiew na nogi Szkoda tylko że jak klimatyzacja działa w trybie automatycznym to nie ma nawiewu na tył d3mol3k - 2018-05-26, 18:45
Dracid napisał/a:
Widzę, że Twoje auto też zużywa łącznie 0 l paliwa podczas jazdy :)
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem na niemieckim forum Dustera że najnowsza wersja oprogramowania 9.1.3 - wyłącza całkowicie ten element (nie wyświetla go) by nie drażnił taki widok ;).jarek1977 - 2018-05-28, 07:56 pytanie do ChrystianCh: po akcji serwisowej komputer nadal się zawiesza?ChrystianCh - 2018-05-28, 08:48 Niestety tak, dzisiaj kolejna wycieczka do ASO jarek1977 - 2018-05-29, 10:59 i co powiedzieli w ASO?ChrystianCh - 2018-05-29, 11:27 W ASO byłem umówiony na 15, powiedzieli że trzeba poczekać do około 18. Po godzinie jednak zmienili zdanie że muszą go "porządnie" sprawdzić na zimnym silniku więc musi zostać do następnego dnia. Miałem przyjechać rano na 11-12. Dzisiaj okazało się że wadliwy jest komputer wtrysku i auto jest uziemione do odwołania
Pozostaje cieszyć się że tym razem postanowili "porządnie" sprawdzić.
O przegrzewającym komputerze nic na razie nie powiedzieli.d3mol3k - 2018-05-31, 19:36 @ChrystianCh - pozwoliłem sobie wrzucić Twoje zdjęcie z widokiem ekranu Eco na profilu Dacia Polska z informacją o tych zerach przy zużyciu całkowitym
https://www.facebook.com/...d_comment_reply
i tyle napisali ;)
Cytat:
Dacia Polska Witajcie, prosimy o kontakt w wiadomości prywatnej z podaniem numeru VIN.
ChrystianCh - 2018-06-11, 19:41 Auto odebrane właśnie z ASO, podobno wszystko naprawione. Okaże się jutro pavulon78 - 2018-06-12, 06:30 ChrystianCh, To daj znać. U mnie odpukać po piątkowej wizycie w serwisie i przeprogramowaniu komputera wtrysku problem z obrotami na razie nie powrócił. A sprawdzam praktycznie przy każdej okazji jak tylko auto się przestudzi. Dziś rano było dość chłodno (12 st.C) i auto również zachowywało się bez zarzutu.ChrystianCh - 2018-06-12, 10:41 Nie chcę zapeszać ale dzisiaj na zimnym silniku wszystko było w porządku. Sprawdzałem kilka razy i wydaje się że problem zniknął.
Odnośnie przegrzewającego komputera jeszcze nie sprawdziłem bo nie ma dzisiaj słoneczka pavulon78 - 2018-06-12, 10:56 ChrystianCh,
U mnie o ile problemu obrotów od piątkowej wizyty w serwisie nie ma, to w sobotę komputer zaliczył pierwszą zwiechę. Stał w pełnym słońcu przez kilka godzin i w czasie jazdy się zwiesił. Po kilkunastu minutach (po krótkim wyłączeniu silnika) odwiesił się.ChrystianCh - 2018-06-12, 15:29
pavulon78 napisał/a:
ChrystianCh,
U mnie o ile problemu obrotów od piątkowej wizyty w serwisie nie ma, to w sobotę komputer zaliczył pierwszą zwiechę. Stał w pełnym słońcu przez kilka godzin i w czasie jazdy się zwiesił. Po kilkunastu minutach (po krótkim wyłączeniu silnika) odwiesił się.
Po drugim teście na zimnym silniku wszystko jest w porządku, zaczynam mieć nadzieję że tym razem porządnie naprawili.
Po południu wyszło słońce i komputer oczywiście zdechł Nagrałem filmik i czekam na kolejną wizytę w ASO wlodarek1 - 2018-06-13, 12:38 Tak czytam o tych problemach z komputerami i dochodzę do wniosku że chyba ja dobrze zrobiłem
kupując auto proste , o skromnym wyposażeniu . Sandero w wersji acces nie ma radia ze wspólnym wyświetlaczem z komputerem pokładowym , stoi na słońcu i nic się nie psuje
Ciekawe ; ile by was kosztowały te naprawy komputerów , radyjek i ich wyświetlaczy gdyby to się stało już po upływie gwarancji pavulon78 - 2018-06-13, 12:51
wlodarek1 napisał/a:
ile by was kosztowały te naprawy komputerów , radyjek i ich wyświetlaczy gdyby to się stało już po upływie gwarancji
Dlatego auto jest objęte 5 letnią gwarancją
Do tego czasu wszystko co jest niedopracowane zostanie naprawione w ramach gwarancji.GRL - 2018-06-13, 13:55
wlodarek1 napisał/a:
Tak czytam o tych problemach z komputerami i dochodzę do wniosku że chyba ja dobrze zrobiłem
kupując auto proste , o skromnym wyposażeniu .
KliPer - 2018-06-14, 06:56 Jestem ciekaw kiedy któreś ASO w końcu zdradzi prawdziwy powód tego zachowywania się komputera. Przynajmniej jedna usterka usunięta. Z tym kompem da się jeździć, owszem jest irytujące ale nie staniesz przez to w polu.
PozdrawiamChrystianCh - 2018-06-14, 19:31 Niestety problem obrotów i kontroli na zimnym silniku zaczął występować ponownie. Dobrze było tylko przez 2 dni. W poniedziałek kolejna wycieczka do serwisu.jarek1977 - 2018-06-21, 15:39 i co z tymi obrotami i komputerem, działa?maugu - 2018-06-21, 16:12
wlodarek1 napisał/a:
Tak czytam o tych problemach z komputerami i dochodzę do wniosku że chyba ja dobrze zrobiłem
kupując auto proste , o skromnym wyposażeniu
https://www.antyradio.pl/...ji-systemu-9050ChrystianCh - 2018-06-23, 08:38 Nic nie działa. Samochód od poniedziałku stoi w serwisie nie wiadomo na jak długo. Złożyłem reklamację do Renault Polska ale ją odrzucili, twierdząc że gwarancja nie obejmuje żadnych roszczeń z tytułu unieruchomienia auta.pan_dziobak - 2018-06-23, 23:19 Odwolaj sie zaznaczanac ze tytulem roszczen jest powtarzajaca sie usterka z ktora serwis nie moze dac sobie rady/robi to opieszale. Poza tym nadmien im ze samochod sie kupuje po to by nim sie przemieszczac a nie po to by stal wiec jesli nie potrafia budowac samochodow/rozwiazac problemu to moze niech sie wezma za pieczenie bulek albo hodowle jedwabnikow. Zasugeruj tez ze uokik lub media typu turbokamera/yt/portale spolecznosciowe chetnie naglosnia sprawe.
Jak tak sledze co sie dzieje z twoim autem to sie dziwie ze tak spokojnie do tego podchodzisz. Ja bym im rozpetal pieklo gdyby to mnie dotyczylo. I serwisowi i renault polska.funyo - 2018-06-24, 00:16 Czytając, jakie problemy (drobne to drobne, ale stałe) mają użytkownicy DD2, cieszę się że nie czekałem, tylko zakupiłem używanego Kadjara.
Szlag by mnie trafił, gdybym co chwila musiał się bujać do ASO z kolejną usterką, albo kolejny raz z tą samą.
Nowy samochód kupuje się po to, żeby takich sytuacji unikać... maugu - 2018-06-24, 15:31
ChrystianCh napisał/a:
Nic nie działa. Samochód od poniedziałku stoi w serwisie nie wiadomo na jak długo. Złożyłem reklamację do Renault Polska ale ją odrzucili, twierdząc że gwarancja nie obejmuje żadnych roszczeń z tytułu unieruchomienia auta.
Spróbuj z tytułu rękojmi - w tym temacie trochę o tym pisałam;
http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1757702
- w tekście jest link do stron uokik-u, a tam masz już dużo przydatnych informacji.marcinonline - 2018-06-24, 19:56 Dzięki wam nie zamówiłem nadal i chyba jeszcze poczekam albo kupie coś innego, nie chce jeździć po serwisach i się wkurzaćjammo - 2018-06-25, 09:29 A co tu jest marcinonline do wkurzania. Przecież w tym aucie nic tak naprawdę poważnego się nie dzieje, wszystkie usterki o których piszą na forum koledzy, to są tzw. zwykłe duperele. Ja mam zamówionego i odbieram gdzieś za 2 miesiące, ale chociaż czytam te wszystkie komentarze o bolączkach DD2 , nie przejmuję się tym i czekam na niego z utęsknieniem . Niby co z nim się dzieje złego, że komputer się zawiesza ??? przecież bez ciągłego klikania w przyciski kierownicy i sprawdzania spalania czy innych pierdół da się żyć. W Hyundai i30 , którym jeżdżę, czasem nawet przez miesiąc nie sprawdzę danych z komputera , więc nie wiem o co ta panika. Tym bardziej, że jest to taka usterka, która po jakiejś krótkiej chwili sama się naprawia i wszystko wraca do normy. Za jakiś czas, na pewno dojdą do tego co jest przyczyną zawieszania, i wtedy się to naprawi. Ja kupuję auto , bo mi się podoba, a wiem, że drobne usterki mogą się trafić w każdym innym aucie, czy to jest ford, mercedes czy opel, tym bardziej w modelach początkowych , które zostały dopiero wpuszczone na rynek. W takim Kadjarze, też w pierwszych wesjach produkcyjnych skarżyli się na trzeszczące plastiki a jakoś i tak ludzie kupują go i nimi jeżdżą. Widzę marcinonline , że po prostu nie jesteś do Dustera II przekonany, sam nie wiesz czy byś go chciał, dlatego szukasz wymówki , że go do tego czasu nie zamówiłeś. Ja uważam, że jak ktoś coś bardzo chce mieć , bo się mu to np. naprawdę podoba, to nie patrzy na opinię innych, tylko sobie po prostu to kupuję, np tak jak ja, pozdrawiam .zatoiczi - 2018-06-25, 12:32 Jammo jak kupujesz nowy samochód to on być sprawny w 100%. Mnie osobiście też by wkurzało jak by coś nie działało tak jak ma, i nie ważne czy to istotna usterka czy nie. Jak kupuje się używane auto to ma się świadomość tego, że coś może nie grać ale kupujesz nowy aby mieć spokój na kilka lat a nie biegać po serwisach.ChrystianCh - 2018-06-25, 13:22 pan_dziobak niby zrobiłem awanturę w serwisie, wyszła ze mnie cała frustracja więc wykrzyczałem wszystko łącznie z wulgaryzmami no ale i tak nic mi to nie dało, nie usłyszałem nawet przepraszam. A teraz po moim chamskim zachowaniu pewnie nie będą się zbytnio śpieszyli z naprawą. Nie chodzi tutaj nawet o to że samochód ma usterki tylko że dwa razy oddali mi auto twierdząc że zostały usunięte i nie zweryfikowali czy dalej nie występują.
maugu napisałem w reklamacji do Renault że powołuję się na prawo do rękojmi a nie gwarancji. Odpisali mi że w przypadku roszczeń z tytułu rękojmi Renault Polska nie jest stroną. Złożyłem wniosek o pomoc do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie i zobaczymy co mi odpowie.
jammo tutaj nie chodzi o przegrzewający się komputer tylko o kontrolkę check engine na zimnym silniku. Serwis powiedział mi że jest to usterka uniemożliwiająca jazdę, która może spowodować poważne uszkodzenie silnika. Kiedy chciałem mimo tego odebrać samochód to zagrozili mi że jeśli coś się stanie podczas jazdy to nie biorą za to odpowiedzialności a ja tracę gwarancję. Jeśli była by to pierdoła to pewnie tak jak piszesz bym to olał i cieszył się jazdą czekając aż w końcu znajdą rozwiązanie tego problemu.
Poza tym dokładnie jak napisał zatoiczi, po to kupiłem nowy samochód żeby mieć spokój a nie bujać się wciąż po serwisach.
Po tygodniu czekania wciąż nie mam żadnych informacji, serwis ciągle czeka na instrukcje z Francji i nie jest w stanie określić kiedy samochód będzie sprawny.defunk - 2018-06-25, 14:10
ChrystianCh napisał/a:
napisałem w reklamacji do Renault że powołuję się na prawo do rękojmi a nie gwarancji. Odpisali mi że w przypadku roszczeń z tytułu rękojmi Renault Polska nie jest stroną. Złożyłem wniosek o pomoc do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie i zobaczymy co mi odpowie.
Renault ma rację -- rękojmia przysługuje wobec sprzedającego, nie wobec importera/producenta/whatever.
Druga sprawa to żądanie -- samo "powołanie się na rękojmię" to za mało, musisz sformułować określone żądanie. Dopiero od tego momentu lecą pewne terminy.
Co do rzecznika konsumentów... Jeśli jest wart tyle, co większość z nich, to może być wesoło. Najlepsze jest to, że oni bawią się na rachunek konsumentów, tj. ich kiepskie decyzje idą na rachunek konsumentów (i prowadzą np. do utraty uprawnień -- terminy, terminy...)marcinonline - 2018-06-25, 14:30 Źle mnie zrozumieliście, ja mam w nosie zawieszający się komputer ale check i falowanie obrotów to jest słabe i wtedy trzeba się bująć po serwisach l- dziwne jest to że to nie jest nowy silnik tylko sprzedawany od 3 lat w dusterze I więc skąd problemy?psz - 2018-06-25, 18:22
funyo napisał/a:
Czytając, jakie problemy (drobne to drobne, ale stałe) mają użytkownicy DD2, cieszę się że nie czekałem, tylko zakupiłem używanego Kadjara.
Szlag by mnie trafił, gdybym co chwila musiał się bujać do ASO z kolejną usterką, albo kolejny raz z tą samą.
Nowy samochód kupuje się po to, żeby takich sytuacji unikać...
Ja też czytając regularnie to forum jestem coraz mniej przekonany do zakupu Dustera...pavulon78 - 2018-06-25, 18:49 psz,
Ja dziś z ciekawości wlazłem na forum fiata poczytać o tipo które też rozważałem. I powiem Ci że gdybym tam zajrzał wcześniej to pewnie nawet bym tipo nie rozważał tak jak Ty teraz powoli rezygnujesz z Dustera ;)
Takie problemy jakie ma np. ChrystianCh są bez problemu do znalezienia praktycznie na każdym forum. Niestety prawda jest taka że na fora trafiają głównie ludzie mający problemy ze swoim egzemplarzem. Nowych Dusterów sprzedano już w Polsce około 2000. Poważny problem z wyskakującym checkenginem na forum zgłosiły 3 osoby: ChrystianCh, chyba Lisek i ja ;) U mnie na szczęście po jednej wizycie w ASO i wgraniu nowego softu problem (odpukać w niemalowane) od ponad 2 tygodni nie powrócił.Lopezzo - 2018-06-25, 19:45 To ja napiszę coś miłego dla odmiany. Mam drugi egzemplarz we Wrocławiu 1,6 sce. Wszystko bangla, raz podczas upałów komp się zawiesił :)psz - 2018-06-25, 19:46 pavulon78
Masz rację, to tylko parę przypadków, ale np. zawieszający się komputer dotyczy już wszystkich i ja np. nie zdecyduję się na zakup nowego auta za kilkadziesiąt kawałków, w którym z góry będę wiedział, że coś dobrze nie działa.pluto - 2018-06-25, 20:07
psz napisał/a:
funyo napisał/a:
Czytając, jakie problemy (drobne to drobne, ale stałe) mają użytkownicy DD2, cieszę się że nie czekałem, tylko zakupiłem używanego Kadjara.
Szlag by mnie trafił, gdybym co chwila musiał się bujać do ASO z kolejną usterką, albo kolejny raz z tą samą.
Nowy samochód kupuje się po to, żeby takich sytuacji unikać...
Ja też czytając regularnie to forum jestem coraz mniej przekonany do zakupu Dustera...
Forum to tylko cześć wiedzy, reszta przychodzi po zakupie auta w czasie jego eksploatacji. Miałem 2 Dustery i zdecydowanie nie są warte swojej ceny Jeśli ktoś chce więc niż prostego wozu to nie Dacia.
Niby ma minimum to co powinna mieć ale wykonanie,technologia, ergonomia, materiały itd. a i samo działanie to inna historia.Kubuch - 2018-06-25, 20:20
pluto napisał/a:
Miałem 2 Dustery i zdecydowanie nie są warte swojej ceny
Dokładnie tak jak piszesz. Ten samochód miałby sens gdyby w max wersji kosztował 60 tyś zł.jammo - 2018-06-25, 21:59 A ile kosztuje ?? Druga sprawa kolego Kobuch to zależy, co masz na myśli pisząc max. wersja. Przecież wersja 1.6 Prestige to koszt 57 900 zł nie liczyć upustów, które da się wynegocjować. Ja za swojego 1.6 Prestige w kolorze czarna perła + automatyczna klima + kamera multiview + grzane fotele + koło zapasowe + hak holowniczy automatyczny i komplet dywaników mam do zapłaty 60 890 zł, do tego mam akcesoria z vouchera za 800 zł, więc chyba nie tak źle. To , że nie mam 4x4 nic mu nie ujmuje , gdyż inne podobne autka tak jak Qashqai, Tucson czy Vitara ze słabymi silnikami benzynowymi też nie oferują 4x4 a mają natomiast takie same plastiki tylko za nieco większą ceną , bo prawie 79 900 zł .Jedno jest pewne, za cenę Dustera nie ma co marzyć o aucie tego segmentu. Osobiście to sprawdzałem jeżdżąc po salonach.Kubuch - 2018-06-25, 22:26 MAX wersja to dla mnie TCe/DCi 4x4 Prestige + wszystkie dodatki. Zakup Dustera z silnikiem 1,6 to jak strzał w kolano - jedna wielka tragedia. Ja w przeciwieństwie do Ciebie miałem już Dustera i wiem o czym piszę. Rozważałem zakup 2 generacji ale po oględzinach wyszło, że muszę zapłacić 20 tyś zł więcej za to samo auto, które już mam więc odpuściłem i kupiłem Golfa.jammo - 2018-06-25, 22:51 Ok, kolego, nie wiem tylko , dlaczego wymagasz, aby Dacia dała ci Dustera z silnikiem TCe albo Dieslem z najwyższym wyposażeniem i jeszcze w dodatku z 4x4 za 60 tyś zł, skoro żadna inna marka Ci tego nie zaoferuje w cenie poniżej 130 tyś zł. Co do silnika, to trzeba wiedzieć, że każdy kierowca ma inne priorytety i czegoś innego oczekuje od samochodu. To co dla jednego jest nie do przyjęcia , komuś drugiemu wystarcza aż zanadto. Jak dla mnie silnik 1.6 SCe jest w zupełności wystarczający i po kilku jazdach testowych wybrałem go z pełną świadomością.GRL - 2018-06-26, 00:42
Kubuch napisał/a:
Dokładnie tak jak piszesz. Ten samochód miałby sens gdyby w max wersji kosztował 60 tyś zł.
Rozumiem, że po bardzo dogłębnej analizie rynku i cen samochodów, postawiłeś Dustera znacznie niżej od miejskich samochodów klasy B.
Wszedłem w pierwszy z brzegu cennik - Skoda Fabia.
W dieslu, w NAJTAŃSZEJ, niezbyt wysokiej wersji wyposażeniowej (powiedzmy na poziomie Laureate/Comfort) cena auta zaczyna się od 63.900zł.
I to auto oczywiście nie ma 4x4 ani choćby skrzyni 6b.
To już zbyt wysokie progi dla topowej Dacii, tak?pavulon78 - 2018-06-26, 10:33 GRL, Jest dokładnie tak jak piszesz. Jedyną sensowną alternatywą dla dustera nie będącą małym miejskim autem jest fiat tipo. Ja za swojego Comforta zapłaciłem 56 tys. Wczoraj w otomoto wrzuciłem sobie w wyszukiwarkę jakie samochody miałbym w cenie 54-56 tys. to królowała skoda fabia, sporadycznie trafiał sią rapid w podstawowej wersji z silnikiem 1.0, było kilka volkswagenów UP i podstawowych polo, hyundaie i20 i właśnie tipo. Naprawdę w cenie do 60 tys. nie ma za bardzo w czym wybierać, a Duster w tej cenie oferuje dużo więcej niż konkurencja. A te mityczne twarde plastiki będące głównym zarzutem w stosunku do Dustera to były nawet w fieście za ponad 70 tys. do której tez się przymierzałem.maugu - 2018-06-26, 11:13
ChrystianCh napisał/a:
maugu napisałem w reklamacji do Renault że powołuję się na prawo do rękojmi a nie gwarancji. Odpisali mi że w przypadku roszczeń z tytułu rękojmi Renault Polska nie jest stroną. Złożyłem wniosek o pomoc do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie i zobaczymy co mi odpowie.
Z rękojmi korzysta bardzo wielu konsumentów, ponieważ KC niejednokrotnie lepiej chroni prawa klienta niż umowa gwarancyjna napisana przez producenta. Co do zasady KC nie rozróżnia czy kupujesz buty czy samochód, a oczywiste jest, że buty zwracasz do sklepu, a nie piszesz do np. "nike" czy "adidasa". Rozumiem, że Ty nie narzekasz na złe traktowanie przez Renault, tylko prawdopodobnie przez serwis dealera i właśnie dla niego będzie dużym kłopotem jak skorzystasz z rękojmi i praw zagwarantowanych w KC. Dealer najprawdopodobniej będzie bardziej żwawo zabiegał o zreperowanie Twojego pojazdu, jeżeli będzie zagrożony jego zwrotem lub przymusowym upustem o np. 30%, bo takie rozwiązania przewiduje rękojmia.ChrystianCh - 2018-06-26, 13:32 Złożę w takim razie jeszcze jedną reklamację, tym razem to salonu RRG w którym zakupiłem samochód i powołam się na prawo do rękojmi. Może to przyniesie jakiś skutek. Dzięki za poradę!maugu - 2018-06-26, 14:06 Dla jasności rękojmia nie przewiduje "z urzędu" 30% upustu, tylko konsument ma możliwość w ramach reklamacji zaproponowania sposobu likwidacji szkody, np. zwrot towaru i wymianę na nowy pozbawiony wad, obniżenie ceny (sam proponuje o ile), lub naprawę. Z uwagi na to, że nie jestem prawnikiem, zalecałabym jednak konsultacje prawnika, bo czasami nie dotrzymanie terminu zawiadomienia konsumenta o sposobie realizacji reklamacji - z automatu oznacza jej przyjęcie ( i np. żądania wymiana na nowy staje się prawomocne).milosh - 2018-06-26, 16:48
funyo napisał/a:
Czytając, jakie problemy (drobne to drobne, ale stałe) mają użytkownicy DD2, cieszę się że nie czekałem, tylko zakupiłem używanego Kadjara.
Szlag by mnie trafił, gdybym co chwila musiał się bujać do ASO z kolejną usterką, albo kolejny raz z tą samą.
Nowy samochód kupuje się po to, żeby takich sytuacji unikać...
Nie ma się czego obawiać, u mnie ten komputer też się "zacina" jak postoi trochę na słońcu, ale to nie robi problemu bo w tym cudownym komputerze nie ma żadnych istotnych informacji do sprawdzenia od razu po uruchomieniu pojazdu, żeby aż tak to kuło w oczy. Ustawione mam cały czas na wyświetlanie aktualnego spalania/100km i nie pamiętam kiedy ostatnio korzystałem z klawiszy przełączania opcji komputera pokładowego. Do radia to ma się nijak, ono w pełni działa, ten komputer to właściwie tylko ten wyświetlacz pomiędzy zegarami.
Jeżdżę wersją essentials, ponad 1500km zrobione i jestem bardzo zadowolony.Kubuch - 2018-06-26, 21:12
jammo napisał/a:
Ok, kolego, nie wiem tylko , dlaczego wymagasz, aby Dacia dała ci Dustera z silnikiem TCe albo Dieslem z najwyższym wyposażeniem i jeszcze w dodatku z 4x4 za 60 tyś zł, skoro żadna inna marka Ci tego nie zaoferuje w cenie poniżej 130 tyś zł. Co do silnika, to trzeba wiedzieć, że każdy kierowca ma inne priorytety i czegoś innego oczekuje od samochodu. To co dla jednego jest nie do przyjęcia , komuś drugiemu wystarcza aż zanadto. Jak dla mnie silnik 1.6 SCe jest w zupełności wystarczający i po kilku jazdach testowych wybrałem go z pełną świadomością.
Dustera traktuję jako pojemne auto rodzinne. Jego właściwości terenowe są mi obojętne. Sądzę, że większość użytkowników podobnie jak ja kupiło go ze względu na wielkość i modę na SUVy. Nawet rezygnując z 4x4 i zostawiając TCe/DCi Duster to nadal ~ 75 tyś zł za które można kupić średnio wyposażoną Astrę, Golfa, Focusa czy inne Megane, które będą lepiej wykonane, wyposażone i wyciszone, bardziej dynamiczne i oszczędne od Dustera. Dlatego uważam, że Duster byłby konkurencyjny gdyby kosztował ok 60 tyś zł.
Co do 1,6 też po jazdach próbnych wydawało mi się, że wystarczy, że będzie OK. Niestety nie jest OK i w 90% z powodu potwornego braku dynamiki tego motoru sprzedałem auto po 2 latach.
GRL napisał/a:
Rozumiem, że po bardzo dogłębnej analizie rynku i cen samochodów, postawiłeś Dustera znacznie niżej od miejskich samochodów klasy B.
Wszedłem w pierwszy z brzegu cennik - Skoda Fabia.
W dieslu, w NAJTAŃSZEJ, niezbyt wysokiej wersji wyposażeniowej (powiedzmy na poziomie Laureate/Comfort) cena auta zaczyna się od 63.900zł.
I to auto oczywiście nie ma 4x4 ani choćby skrzyni 6b.
To już zbyt wysokie progi dla topowej Dacii, tak?
Ceny cennikowe to zupełnie co innego niż ceny sprzedażowe w przypadku innych niż Dacia marek. Uwierz, że Fabii nikt za 60 tyś zł nie kupuje ;)
Koniec końców, każdy kupuje auto pod siebie i swoje wymagania/upodobania i dobrze bo w przeciwnym razie wszyscy jeździlibyśmy Dusterami i na ulicach byłoby nudno GRL - 2018-06-27, 00:20
Kubuch napisał/a:
Dustera traktuję jako pojemne auto rodzinne. Jego właściwości terenowe są mi obojętne. ...
Aha.
Wystarczy zanegować potrzebę posiadania atutu samochodu i można już z ceną pikować w dół.
Ja też uważam, że Ferrari są przewartościowane.
Powinny kosztować mniej niż połowę wartości Golfa, bo mają o 60% mniej miejsc siedzących we wnętrzu.
Dopóki nie zmienią swojej polityki nie kupie Ferrari, o nie!
Kubuch napisał/a:
Ceny cennikowe to zupełnie co innego niż ceny sprzedażowe w przypadku innych niż Dacia marek. Uwierz, że Fabii nikt za 60 tyś zł nie kupuje ;)
No i fajno.
Czyli w inny sposób napisałeś, że Skoda RÓWNIEŻ myli się w wyceną swoich modeli.
Następni, którzy wyżej sr... ... ... funyo - 2018-06-27, 10:24
milosh napisał/a:
Nie ma się czego obawiać, u mnie ten komputer też się "zacina" jak postoi trochę na słońcu, ale to nie robi problemu bo w tym cudownym komputerze nie ma żadnych istotnych informacji do sprawdzenia od razu po uruchomieniu pojazdu, żeby aż tak to kuło w oczy. Ustawione mam cały czas na wyświetlanie aktualnego spalania/100km i nie pamiętam kiedy ostatnio korzystałem z klawiszy przełączania opcji komputera pokładowego. Do radia to ma się nijak, ono w pełni działa, ten komputer to właściwie tylko ten wyświetlacz pomiędzy zegarami.
Jeżdżę wersją essentials, ponad 1500km zrobione i jestem bardzo zadowolony.
Każdy ma swoje podejście do tematu. Ja, wydając, jakby nie patrzeć, kilkadziesiąt tysięcy złotych na nowe auto, chciałbym jednak otrzymać pojazd wolny od wszelkich wad, jako że jest nowy.
Bez rys na szybie, wgniotek, zacinających się guzików, czy innych falujących obrotów, bo to mogę mieć w każdym używanym.jammo - 2018-06-27, 11:21
funyo napisał/a:
Każdy ma swoje podejście do tematu. Ja, wydając, jakby nie patrzeć, kilkadziesiąt tysięcy złotych na nowe auto, chciałbym jednak otrzymać pojazd wolny od wszelkich wad, jako że jest nowy.
Bez rys na szybie, wgniotek, zacinających się guzików, czy innych falujących obrotów, bo to mogę mieć w każdym używanym.
Co do rys i wgniotek przecież chyba oglądasz samochód przed odbiorem i widzisz co na nim jest. Jeżeli ma jakieś wady tego typu, masz prawo go nie odebrać, lub wymagać ich usunięcia. Takie wady mają wszystkie marki nie tylko Dacia.
Kubuch napisał/a:
Dustera traktuję jako pojemne auto rodzinne. Jego właściwości terenowe są mi obojętne. Sądzę, że większość użytkowników podobnie jak ja kupiło go ze względu na wielkość i modę na SUVy. Nawet rezygnując z 4x4 i zostawiając TCe/DCi Duster to nadal ~ 75 tyś zł za które można kupić średnio wyposażoną Astrę, Golfa, Focusa czy inne Megane, które będą lepiej wykonane, wyposażone i wyciszone, bardziej dynamiczne i oszczędne od Dustera. Dlatego uważam, że Duster byłby konkurencyjny gdyby kosztował ok 60 tyś zł.
Sorry, ale cały czas bierzesz jakieś ceny z sufitu. Za Dustera w wersji Prestige z silnikiem TCe cena wynosiła około 64 tyś zł a nie 75 tyś zł. Dokładając nawet kamery i klimę automatyczną oraz grzane fotele to da Ci dodatkowo 2600 zł , a wiec cena zamknie się w granicach 67 tyś zł. Zakładając , że wywalczy się upust w granicach 1500-2000 zł masz cenę 65 tyś. zł . Sprawa druga, jak ktoś chce mieć Suva, to dlaczego porównujesz go do aut kompaktowych jak Golfa, Fokusa, czy Astry. Rozumiem kogoś kto chce np. Dacię Logan to wtedy można mu proponować te auta co wymieniłeś. Do Dustera musisz porównać np. Qashkaja, Tucsona, Kadjara, Sportage no i ewentualnie Vitare, ale tam ceny wersji podstawowych z silnikami 115 -130KM i to tylko benzynowe wynoszą prawie 80 tyś zł lub nawet więcej, a diesle jeszcze dużo więcej, więc o czym my tu dyskutujemy .
Kubuch napisał/a:
75 tyś zł za które można kupić średnio wyposażoną Astrę, Golfa, Focusa czy inne Megane, które będą lepiej wykonane, wyposażone i wyciszone,
Nie wiem co chcesz od wyposażenia nowego Dustera a szczególnie od jego wyciszenia, gdyż masz cały czas porównanie z Dusterem poprzedniej generacji, który posiadałeś. W tych kwestiach wielu kolegów którzy stali się już szczęśliwymi nabywcami Dustera II, jak i dziennikarzy motoryzacyjnych przeprowadzających testy , otwarcie mówiło, że pomiędzy tymi wersjami jest przepaść, i są jak niebo i ziemia, więc nie ma sensu robić takich porównań.
Jeżdziłem nowym Sportage , gdzie cena zaczyna sie od 86 tyś zł z tym silnikiem 134 KM i nie oferuje nic więcej jak w Dusterze 1.6 SCe 115 tyle tylko, że kosztuje 20 tyś więcej.marcinonline - 2018-06-27, 13:48 Kia oferuje znacznie wiecej ale kosztuje wiecej.
Nie atakujcie kolegi bo nie ładnie naskakujecie na niego, ma prawo do swojej opini, ja też nie jestem przekony do nowego dustera i zgadam się że nie jest jednak warty swojej ceny ale tańszego suva nie ma zdecydowaniedefunk - 2018-06-27, 15:07
marcinonline napisał/a:
Kia oferuje znacznie wiecej ale kosztuje wiecej.
Nie oferuje.
Stałem się właśnie szczęśliwym współwłaścicielem Soula (jak w profilu) -- owszem, jest "ostrzejszy", ale to po części efekt krótszych przełożeń i bardziej ryczącego silnika, natomiast w ogólnym odczuciu komfortu Duster zjada Soula na śniadanie i popija etyliną (tak, wiem, że Duster jest prawie nówka, a Soul ma swoje lata, ale to są akurat kwestie jego cech, a nie upływu czasu).jammo - 2018-06-27, 18:03
marcinonline napisał/a:
Kia oferuje znacznie wiecej ale kosztuje wiecej.
Nie atakujcie kolegi bo nie ładnie naskakujecie na niego, ma prawo do swojej opini, ja też nie jestem przekony do nowego dustera i zgadam się że nie jest jednak warty swojej ceny ale tańszego suva nie ma zdecydowanie
Nikt nikogo nie atakuje , ale takie gdybanie, że "chciałbym, ale boję się" to jest na nic. Jestem zdania , że albo mi to auto pasuje, jestem świadomy jego atutów i bolączek, więc się nim interesuje i kupuje. Natomiast jeżeli jest inaczej, czyli mi się nie podoba, wstydzę się znaczka Dacia ) to dziękuję państwu , przestaję podsycać atmosferę i kupuję inne. Skoro tak, to uważam, że wylewanie takich żali , że, a to za drogi , a to wyposażenie nie takie itd. nie ma po prostu sensu. Jeden kręci nosem , bo 60 tyś za drogo, a drugi da 70 tyś i jest zadowolony , że i tak cena jest ok. Jeszcze nigdy się tak nie zdarzyło, aby wszyscy byli z czegoś zadowoleni, bo wiadomo, jak pisałem wcześniej, każdy ma inne priorytety i każdy oczekuje od auta czegoś innego, no, ale to tylko Dacia więc można ponarzekać .Kubuch - 2018-06-27, 20:36
GRL napisał/a:
No i fajno.
Czyli w inny sposób napisałeś, że Skoda RÓWNIEŻ myli się w wyceną swoich modeli.
Następni, którzy wyżej sr... ... ...
Człowieku, nie wiem czy kupowałeś kiedyś inne niż Duster auto ale ja kupowałem kilka i dostawałem rabaty od 5 do 17 tyś zł więc mnie nie obrażaj!
Zapomniałem, że to fan klub Dacii więc Duster jest tu ósmym cudem świata i nie można złego słowa o nim powiedzieć więc kończę temat...Mariusz361 - 2018-06-27, 20:40 Jammo 100% racji..
Jeżdżę swoim dustim już ponad miesiąc.Samochód w wersji comfort z media navem,kamerą itp i klimatronickiem + zestawem adventure kosztowal 58 tys...1.6 sce.
Fajne wygodne wysokie auto , dobrze wyciszone -a przesiadłem się z mercedesa c klasy z 2005r więc uwierzcie, że jakby było od niego gorsze to bym się za nim nie obejżał.
Komp zawiesił sie 2 razy i co z tego...i tak nic tam nie przełączam prawie bo po co.
W tych pieniądzach niema lepszego auta no chyba że jak już pisałeś...ktoś ma problem że to dacia to można pomarudzić.
Albo podoba mi się i biorę albo kupuje co innego i tyle Marek1603 - 2018-06-27, 20:53 Kubuch sorry, ale ty nie dostałeś rabatu od 5 do 17 tyś. To cena wyjściowa została wcześniej o tyle podwyższona. Niestety brutalna prawda ale taki jest marketing. Tak się robi wyprzedaże. Pisze się wyższą cenę, a po rabacie tą, która była wcześniej.GRL - 2018-06-27, 21:08 Dokladnie.
2 miesiące temu miałem na stole 4 oferty:
- Megane -3000
- Rapid -8000
- Astra -11000
- Duster -2000
Cennikowo zróżnicowane, ostatecznie wszystkie w tej samej cenie.
Taka polityka cenowa marki i tyle.
Uprzedzając pytania - wszystkie samochody były rocznik 2018, żadnej wyprzedaży.
Utargowane rabaty dotyczyły zazwyczaj podstawowych wersji wyposażeniowych, wypasy pewnie miałyby jeszcze wieksze opusty %%%Łogo - 2018-06-27, 21:21 Sorki, ale mam jedno pytanie do "orłów" negocjacji. Ten rabat to zlatuje z czyjej prowizji producenta, dealera a może ktoś do tego dokłada?Kubuch - 2018-06-27, 21:25 @ Łogo - z prowizji dealera
@ Marek - GRL zarzucił mi, że twierdzę, że Skoda myli się z wyceną swoich modeli - najwyraźniej się myli skoro daje rabatyGRL - 2018-06-27, 21:32
Łogo napisał/a:
Sorki, ale mam jedno pytanie do "orłów" negocjacji. Ten rabat to zlatuje z czyjej prowizji producenta, dealera a może ktoś do tego dokłada?
Różnie.
Np. Teraz Rapid jest w promocji z opustem 6500.
Na 99% pokrywa to importer.
Dodatkowe 1500 wyrwane od dealera.
Każda marka kombinuje inaczej.Łogo - 2018-06-27, 21:47 Bardziej chodziło mi o to, że wszędzie jest jakaś górka i tak naprawdę na upuście nie traci tak naprawdę ani importer ani dealer. Ktoś wyżej napisał że miał opcję na astrę -11 tys. Nie mówię że koloryzuje ale jakoś ciężko mi uwierzyć, że z ok 60 tys ktoś spuszcza 11 tys albo z drugiej strony nie spuszczając zarabia 11 tys.Belphegor - 2018-06-27, 21:55 Na samochodach osobowych popularnych marek są marże rzędu 4-8%. Wszelkie większe upusty finansuje w dużej części importer. W Dacii na podstawowe wersje wyposażenia praktycznie nie ma upustów, ponieważ te wersje są nierentowne. Nawet flotowo.GRL - 2018-06-27, 21:57 Wyprzedażowe 2017 miały rabat 10.000.
Na firmę szło wytargować rabat na 2018 na tym samym poziomie.
Do tego metallic za pół ceny i robi się -11000.Marek1603 - 2018-06-28, 04:41
Kubuch napisał/a:
@ Marek - GRL zarzucił mi, że twierdzę, że Skoda myli się z wyceną swoich modeli - najwyraźniej się myli skoro daje rabaty
Nie myli się z wyceną bo musiała by do nich może dokładać. Po prostu celowo zawyża ich cenę wyjściową dając potem klientowi upust. Jaki wtedy klient zadowolony. Jest tak w większości marek. Nawet w renault.ChrystianCh - 2018-06-29, 21:25 Mała aktualizacja, po kolejnych 2 tygodniach w dalszym ciągu nie wiadomo co jest nie tak z samochodem. Serwis potwierdził że usterka jest poważna i uniemożliwia użytkowanie pojazdu oraz że znane im są inne przypadki jednak najprawdopodobniej przyczyny mogą być różne. Cały czas wykonują pomiary i wysyłają dane do Francji skąd przychodzą coraz to nowe pomysły na naprawę. Poinformowano mnie również że auto prawdopodobnie trafi do głównego działu technicznego Renault w Warszawie, gdzie będzie dalej diagnozowane.
Na szczęście Kierownik ASO zachował się wobec mnie bardzo przyzwoicie i przyznano mi dzisiaj bezpłatnie auto zastępcze (nowy Captur) aż do momentu całkowitego rozwiązania problemu z Dusterem.funyo - 2018-06-29, 22:12 Łącząc się w bólu, poproszę o recenzję Captura i jego niższości/wyższości wobec Dustera.psz - 2018-06-29, 22:23 O tak, ja też poproszę o porównanie Dustera z Capturem.wuju - 2018-06-30, 23:36 Też dołączam się do prośby o porównanieChrystianCh - 2018-07-01, 09:24 Jak na razie jestem bardzo zadowolony z Captura, jeździ się nim bardzo przyjemnie. Użytkowanie przypomina nieco Dustera, pewnie dlatego że wszystko jest w tym samym miejscu. Jeśli chodzi o porównanie to:
Captur jest ewidentnie mniejszy, jednak w środku wydaje się jakby było więcej miejsca. Szczególnie z tyłu jest zdecydowanie więcej miejsca dla pasażerów i jest też dla nich gniazdko 12V.
Jakość wykonania i estetyka wnętrza jest znacznie lepsza, auto jest na prawdę bardzo ładne w środku.
Siedzi się też bardzo wysoko jak w Dusterze, mimo że auto wydaje się niższe.
Ekran MediaNav jest mniejszy, przez to nieprzyjemnie się go używa. Być może dlatego że jestem przyzwyczajony do większego ale i tak uważam że jest za mały.
Wyświetlacz i zegary są też malutkie, nie mam problemów ze wzrokiem a niewygodnie się z nich korzysta.
Lusterka są według mnie za małe i niewiele w nich widać. Na przykład jak jadę prawym pasem na 3 pasmowej ulicy to w lusterku widzę tylko jeden pas obok, w Dusterze widać obydwa.
Bagażnik jest zdecydowanie mniejszy. Podzielono go na 2 części, górną i dolną co dodatkowo, sztucznie zmniejsza objętość. W porównaniu do Dustera jest na prawdę malutki.
Mój Duster ma 115 koni i silnik 1.6, Captur 90 koni, silnik 0.9 i turbo a auto jest niezwykle dynamiczne. Nie ma w ogóle porównania do Dustera. Można jechać nim powoli i spokojnie (tak jak Dusterem) a wystarczy wcisnąć mocniej gaz i samochód momentalnie się zbiera. Na autostradzie bez problemu rozpędza się do 170.
Spalanie jest mniejsze w Capturze, jak na razie wychodzi poniżej 7 litrów (benzyna).
Duster ma lepiej wyciszoną kabinę. W Capturze dużo bardziej słychać warkot silnika i dźwięki z otoczenia.
Captur też ma miękkie zawieszenie, jednak mam wrażenie że dziury i zwalniacze w Dusterze są mniej odczuwalne.
Jeśli chodzi o pozycje za kierownicą to wiem że sporo ludzi narzeka na nią w Dusterze. W Capturze na pewno nie jest lepsza, zajęło mi trochę żeby odpowiednio ustawić fotel a ciągle mam wrażenie że siedzę za wysoko (muszą się wychylać czasem żeby dojrzeć światła) ale jak przysunę się bliżej to jestem już za blisko pedałów. Jakoś znalazłem optymalne ustawienie ale w Dusterze na pewno wygodniej mi się siedzi.
Captur ma automatycznie składane lusterka, fajny bajer ale chyba niepotrzebny Belphegor - 2018-07-01, 11:34
ChrystianCh napisał/a:
Jakość wykonania i estetyka wnętrza jest znacznie lepsza, auto jest na prawdę bardzo ładne w środku.
Po liftingu na pewno jest większa różnica, ale wciąż w porównaniu z Dusterem nie ma kolosalnej różnicy.
Cytat:
Ekran MediaNav jest mniejszy, przez to nieprzyjemnie się go używa. Być może dlatego że jestem przyzwyczajony do większego ale i tak uważam że jest za mały.
Ma taki sam rozmiar w obu autach, czyli 7 cali. Różni się tylko grafiką i paroma detalami w sofcie.
ChrystianCh napisał/a:
Mój Duster ma 115 koni i silnik 1.6, Captur 90 koni, silnik 0.9 i turbo a auto jest niezwykle dynamiczne. Nie ma w ogóle porównania do Dustera. Można jechać nim powoli i spokojnie (tak jak Dusterem) a wystarczy wcisnąć mocniej gaz i samochód momentalnie się zbiera. Na autostradzie bez problemu rozpędza się do 170.
Mam ten sam silnik w Capturze, ale w Dusterze mam dCi, więc moje wrażenia są zgoła inne. Captura trzeba przeciągnąć na obrotach, żeby wykrzesać z niego dobre przyspieszenie, zaś w Dusterze wystarczy lekko nacisnąć gaz.
ChrystianCh napisał/a:
Duster ma lepiej wyciszoną kabinę. W Capturze dużo bardziej słychać warkot silnika i dźwięki z otoczenia.
Z tym się zgodzę. Tylko, że przy dużych prędkościach w Capturze bardziej słychać silnik, a w Dusterze np. szum od relingów. Ogólnie tak - Duster jest cichszy.
ChrystianCh napisał/a:
Captur też ma miękkie zawieszenie, jednak mam wrażenie że dziury i zwalniacze w Dusterze są mniej odczuwalne
Oj zdecydowanie mniej. Poza tym inny rozstaw osi robi swoje.
ChrystianCh napisał/a:
Jeśli chodzi o pozycje za kierownicą to wiem że sporo ludzi narzeka na nią w Dusterze. W Capturze na pewno nie jest lepsza, zajęło mi trochę żeby odpowiednio ustawić fotel a ciągle mam wrażenie że siedzę za wysoko (muszą się wychylać czasem żeby dojrzeć światła) ale jak przysunę się bliżej to jestem już za blisko pedałów. Jakoś znalazłem optymalne ustawienie ale w Dusterze na pewno wygodniej mi się siedzi.
Mi w Dusterze siedzi się rewelacyjnie, a mam 188 cm. W Capturze też jest nieźle, ale czuć że siedzenia są inne, że wszędzie jest bliżej, więc poczucie ciasnoty jest tam odczuwalne. Z Dustera tylko gorzej się wysiada. Trzeba dużego kroka zrobić z samochodu, żeby sobie nie usyfić spodni (a nie mam progów).
Cytat:
Captur ma automatycznie składane lusterka, fajny bajer ale chyba niepotrzebny
No mi tego właśnie brakuje w Dusterze. Ma duże lusterka.
Reasumując zgadzam się z Tobą w wielu kwestiach, w niektórych mam inne spostrzeżenia. Ogólnie jestem za Dusterem. markegiani - 2018-07-01, 11:54 Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze. Jeździłem również Dusterem i Capturem w jednym czasie i odczucia mam takie, że silnik faktycznie w Capturze 0.9 tce jest bardzo dynamiczny w stosunku do Dustera, natomiast zawieszenie jest bardzo głośne na dziurach. Duster może uchodzić za wzór w tej materii i to nie tylko w stosunku do Captura. Jest wiele droższych aut, które Duster kładzie na łopatki komfortem zawieszenia. Porównanie silników jednak wypada blado dla Dustera, ale porównywanie jednostki wolnossącej i turbo ( nawet tak małej ) nie jest miarodajne. Captur ma elastyczność na 5 biegu 15 sekund a Duster ok 30 sek, więc komentarz jest zbędny.
Jak Captur wszedł na rynek kilka lat temu to auto świat zrobił test, gdzie stwierdzili, że ten silnik jest za słaby do tego auta, to by znaczyło chyba w tym kontekście, że Duster w ogóle nie ma silnika
W wykończeniu wnętrza nie widzę zasadniczych różnic na korzyść Captura, nawet jeśli jest to lepsza jakość to nowy Duster nie ma się czego wstydzić.
Captur z zawieszeniem Dustera to byłoby coś....
W mojej ocenie całościowo rzecz ujmując Duster to lepsze auto.funyo - 2018-07-01, 15:02 Zasadniczo Duster to już dojrzała konstrukcja, która nie musi obawiać się porównań. W tym konkretnym przypadku trzeba jednak brać pod uwagę wiek Captura - to samochód generacyjnie starszy i za chwilę pojawi się jego następca.Marek1603 - 2018-07-01, 15:17 Captur pojawił się na targach w Genewie 2011r, a do produkcji seryjnej wszedł w 2013r. Duster w 2010. Więc chyba masz na myśli porównanie Dustera II do ewentualnie wprowadzonego Captura II.ChrystianCh - 2018-07-10, 18:13 Dostałem właśnie informacje z ASO że samochód ma bardzo poważną wadę oprogramowania komputera wtrysku paliwa. Problem ma zostać naprawiony dopiero we wrześniu. Potwierdzili też że usterka może spowodować uszkodzenie silnika i autem nie można jeździć. Jutro mam zwrócić Captura bo Renault Polska przyznało mi bezpłatnie innego Dustera II aż do momentu naprawy mojego.
Pozostaje mi tylko poradzić wszystkim u których występuje ten błąd aby również oddali swoje samochody do serwisu ponieważ grozi im poważne uszkodzenie silnika. Tak przynajmniej twierdzi ASO.jarek1977 - 2018-07-10, 18:17 Podobno we wrześniu ma być nowy soft i dlatego naprawią dopiero wtedy. Samochód jest na gwarancji to jak się silnik zepsuje to i tak muszą go naprawićpavulon78 - 2018-07-10, 18:53 ChrystianCh, W takiej sytuacji Renault Polska powinna wycofać z użytkowania dosłownie wszystkie sprzedane do tej pory Dustery z silnikami 1.6. Nie chce mi się w to wierzyć że w Twoim egzemplarzu jest wadliwe oprogramowanie, a w setkach innych w Polsce i tysiącach sprzedanych na rynkach zagranicznych rynków już jest ok. Przecież te samochody mają to samo oprogramowanie. U mnie ten spadek obrotów na zimnym silniku wystąpił do tej pory dwa razy, w ściśle określonych warunkach nie występujących w normalnej, prawidłowej eksploatacji, gdy na siłę starałem się wywołać sam ten błąd (gdy zaraz po odpaleniu ciągnąłem samochód przez kilkaset metrów na pierwszy biegu, bez wrzucenia dwójki).
To naprawdę dziwne że przy tym samym oprogramowaniu w Twoim samochodzie ten spadek obrotów i mignięcie checka występuję praktycznie zawsze. Wiesz już jakiego dustera dostaniesz? Też 1.6?ChrystianCh - 2018-07-10, 19:08 Też ciężko mi w to uwierzyć, skoro problemem jest oprogramowanie to wystarczy że wgrali by dobre i po sprawie. Coś mi się wydaje że moje auto będzie użytkowane do testów przy przygotowaniu nowego softu, ale tego akurat nie jestem w stanie udowodnić.
Nie mam też się za bardzo na co skarżyć, przeczytałem dokładnie gwarancję i dokładnie jest tam napisane że nie mogę żądać wymiany auta na nowe, samochód zastępczy mi nie przysługuje, nie ma żadnej wzmianki w jakim czasie producent jest zobowiązany do naprawy gwarancyjnej... Tak na prawdę mogą mi zabrać samochód na pół roku i kazać czekać. Na szczęście dostałem auto zastępcze.
Powiedzieli że ma to być diesel, jutro zobaczę jaka dokładnie wersja :)Marek1603 - 2018-07-10, 20:00 Z softem nie jest tak prosto.
Muszą na nie otrzymać homololologację.
Przerobiliśmy to jak w poliftowych był problem ze sterowaniem klimatyzacją.funyo - 2018-07-10, 20:05 Zwrotu kasy możesz żądać z tytułu rękojmi i niezgodności towaru z umową.pavulon78 - 2018-07-11, 07:26 Marek1603, A jak już się pojawi ta nowa wersja softu to jaka jest procedura żeby ją wgrali do naszych aut? Wgrywają ją z automatu przy najbliższej wizycie samochodu w ASO czy woda w usta i nie ma tematu? Jak się klient nie upomni albo wcześniej nie zgłasza problemów z autem to może zapomnieć o nowym sofcie?
Jak to wyglądało w przypadku sterowania klimatyzacją o którym piszesz?jarek1977 - 2018-07-11, 07:27 wgrywają przy najbliższym przeglądziemaugu - 2018-07-11, 07:42
Marek1603 napisał/a:
Z softem nie jest tak prosto.
Muszą na nie otrzymać homololologację.
Bogu dzięki, bo już myślałam, że soft wgrywają on line - każdemu inny i to już z zaprogramowaną liczbą awarii ;)Marek1603 - 2018-07-11, 07:54 Tak to tylko WV robi, że inny soft w serwisie, a inny na drodze.
Raczej było, że kto zgłaszał problemy z klimatyzacją. Druga strona, to raczej powinna podczas wizyty w ASO wyskoczyć informacja o nowym sofcie i powinni go wgrać.
Co do softu, to też nie jest cały nowy tylko jakby uaktualnienie/łatka ale jest modyfikacja i musi mieć homolo.jammo - 2018-07-11, 13:07 Wczoraj podczas powrotu z Krakowa, zatrzymałem się w Tarnowie w salonie Dacii. Do odbioru auta mam jeszcze z półtora miesiąca , więc chciałem sobie trochę oko pocieszyć tym Dusterkiem a głównie podpytać w serwisie o koszty przeglądów gwarancyjnych. Jak oglądałem auto na salonie, to podszedł sprzedawca i zaczęliśmy rozmawiać . Zapytałem go, czy Dacia lub ewentualnie centrala Renault robi już coś w kwestii tych zawieszających się komputerów, a ten zrobił wielkie oczy i powiedział , że pierwszy raz o tym słyszy. Pytał się więc , co to jest za problem , co się robi w tym wyświetlaczu , więc jak mu trochę nakreśliłem temat, to powiedział, że w tych autach testowych jeszcze się z tym nie spotkał , a żaden z klientów , którzy dotychczas zakupili u nich nowego Dustera nic takiego nie zgłaszał. Ciekawa sprawa, albo faktycznie nie wiedzą w centrali nic o tym problemie, albo po prostu rżnął przy mnie głupa.Belphegor - 2018-07-11, 13:18
jammo napisał/a:
albo faktycznie nie wiedzą w centrali nic o tym problemie
Wiedzą, bo nawet pokazywałem to jednemu takiemu ważniakowi.
jammo napisał/a:
albo po prostu rżnął przy mnie głupa
Raczej właśnie to, bo to standardowa procedura. Albo tak mało Dusterów sprzedają, albo ich demo jeździ tylko jak jest chłodno. jammo - 2018-07-11, 14:16
Belphegor napisał/a:
Albo tak mało Dusterów sprzedają, albo ich demo jeździ tylko jak jest chłodno.
Nie wiem , mówił, " że stoją te auta na polu w słońcu i nic się nie dzieje, mogę panu teraz pokazać" cha,cha, ale wczoraj to raczej nie było upałów , tym bardziej, że wracałem już koło godz. 17 Nikita_Bennet - 2018-07-11, 14:30 byłem w dealera przejechać się dusterkiem i na pytanie o zawieszanie się to samo usłyszałem - pierwszy raz słyszą.pluto - 2018-07-11, 15:31
Nikita_Bennet napisał/a:
byłem w dealera przejechać się dusterkiem i na pytanie o zawieszanie się to samo usłyszałem - pierwszy raz słyszą.
A może faktycznie nie ma problemu z wyświetlaczem
Swoją drogą taka mała wpadka nie powinna być kosztowna do usunięcia, tym bardziej że większych uwag eksploatacyjnych Duster II jak na razie nie uświadcza.
W zamian pewien zostaje niesmak SEAMAN - 2018-07-11, 16:11 Mój dealer też tak twierdził.
Dziś 25 stopni i komp się zawiesił na 5 minut.
Co ci ludzie mają powiedzieć to tylko sprzedawcy.defunk - 2018-07-11, 16:18
jammo napisał/a:
mówił, "stoją te auta na polu (...)"
Jak to w Małopolsce
MSPANC :)wojtek013 - 2018-07-11, 16:59 ChrystianCh czyli że co? Trzy miesiące gwarancji w pindu? Bo tyle pewnie auto u nich postoi.jammo - 2018-07-11, 18:24
defunk napisał/a:
jammo napisał/a:
mówił, "stoją te auta na polu (...)"
Jak to w Małopolsce
MSPANC :)
A to w innych województwach samochody testowe stoją nie na polu przed salonem?
Ja jestem z Podkarpacia i w Krośnie oraz Rzeszowie też widziałem auta testowe na parkingu przed salonem defunk - 2018-07-11, 20:01
jammo napisał/a:
A to w innych województwach samochody testowe stoją nie na polu przed salonem?
Stoją przed salonem -- ale na dworze :)eplus - 2018-07-11, 21:40 W niektórych regionach stoją na dworzu.
Nie rozumiem, jeśli tego wieszania nie da się naprawić ani załatwić nowym softem, to zmienić dostawcę - przekazać Chińczykom czy Koreańczykom protokół komunikacji z radiem i ECU i oni to zrobią od nowa, być może też z usterkami, ale innymi niż wieszanie. spoogie - 2018-07-11, 22:09 W Katowicach zazwyczaj stoją na placu ;)ChrystianCh - 2018-07-12, 10:10
wojtek013 napisał/a:
ChrystianCh czyli że co? Trzy miesiące gwarancji w pindu? Bo tyle pewnie auto u nich postoi.
Na to wygląda, auto ma do września stać w serwisie. Jeśli oczywiście soft rzeczywiście się we wrześniu pojawi. Doliczając czas który już spędził w serwisie, czyli około 5 tygodni wychodzi łącznie ponad 4 miesiące
Dostałem od Renault Polska bezpłatnie diesla dCi 110 4x4 w wersji prestige do momentu naprawy mojego.ChrystianCh - 2018-07-12, 15:29 I tak dla podsumowania poprzedniej dyskusji komputer się dzisiaj na słońcu zawiesił d3mol3k - 2018-07-12, 16:51 Rozumiem że w tym dieslu którego otrzymałeś od servisu?ChrystianCh - 2018-07-12, 16:56 No tak, mam go drugi dzień i już zdążył się zwiesić
Może powinienem zgłosić usterkę do ASO ?wojtek013 - 2018-07-12, 17:01 Kolejnego pewnie nie dostaniesz.....
Ty po prostu psujesz nowe auta ChrystianCh - 2018-07-13, 22:44 Testowałem dzisiaj samochód w trasie i zaczynam się zastanawiać czy to niewłaściwe oprogramowanie komputera wtrysku w silnikach 1.6 SCe nie ma wpływu na jego dynamikę. Diesel dCi 110 ma niby 5 koni mniej a w porównaniu do 1.6 SCe jest niezwykle dynamiczne, bez problemu rozpędza się zarówno na 5 jak i 6 biegu (i to w trybie ECO!). Moc traci dopiero po przekroczeniu 150 km/h. No i pali zdecydowanie mniej ale to oczywiste. Być może nowy soft przywróci trochę mocy do 1.6 SCe?GRL - 2018-07-14, 02:29 Aaaaaaaa, "czymajcie mnie, bo nie wyczymiem", następny!
Trzymaj sce powyżej 5000obr./min. i dci Ci nie podskoczy.
A jeżeli nie masz takiego zamiaru, to porównaj wartości momentu obrotowego obu silnikach przy typowych 2000obr./min.
I wtedy się rozwikła cała tajemnica znacznie wyższej elastyczności turbodiesla.
(podpowiem, że dci ma aż 240Nm już od 1700obr./min. a sce ma zaledwie 154NM dopiero przy 4000obr./min. - PRZEPAŚĆ!!!)pan_dziobak - 2018-07-14, 07:08 ChrystianCh, nie no ale porownanie turbodiesla do benzyny n/a w aspekcie dynamiki to kompletnie z czapy...
GRL, dobrze prawiGość - 2018-07-14, 09:20 Same odczucia z jazdy wolnossąca benzyną zawsze będą gorsze od turbodiesla czy benzyny. Moment powoduje "wciskanie" w fotel, które benzyna nigdy nie będzie miała.ChrystianCh - 2018-07-14, 13:30 Wybaczcie, moja wiedza na temat samochodów ogranicza się do tego że który ma więcej koni ten szybciej jeździ papse - 2018-12-09, 20:39 Temat postu: Re: Wrażenia do tej poryChrystianCh napisz co dalej z Twoim autem mamy już chwała Bogu grudzień, co z nowym softem?
ChrystianCh napisał/a:
- brak możliwości montażu podłokietnika ze schowkiem (serwis twierdzi że nie da się zdemontować fabrycznego podłokietnika żeby nie uszkodzić podparcia lędźwiowego)
Oficjalnie się nie da, ale dla chcącego nic trudnego , na filmie po demontażu podłokietnika kapitańskiego, montują do oparcia większy ze schowkiem i gniazdem zasilania. Montaż normalnego podłokietnika z akcesoriów Dacia byłby prostszy.
https://www.youtube.com/watch?v=y2by_nWyLgkChrystianCh - 2018-12-11, 17:53 Temat postu: Re: Wrażenia do tej pory
papse napisał/a:
ChrystianCh napisz co dalej z Twoim autem mamy już chwała Bogu grudzień, co z nowym softem?
ChrystianCh napisał/a:
- brak możliwości montażu podłokietnika ze schowkiem (serwis twierdzi że nie da się zdemontować fabrycznego podłokietnika żeby nie uszkodzić podparcia lędźwiowego)
Oficjalnie się nie da, ale dla chcącego nic trudnego , na filmie po demontażu podłokietnika kapitańskiego, montują do oparcia większy ze schowkiem i gniazdem zasilania. Montaż normalnego podłokietnika z akcesoriów Dacia byłby prostszy.
https://www.youtube.com/watch?v=y2by_nWyLgk
Od momentu kiedy oddałem samochód do serwisu jeszcze go nie dostałem i... nie dostanę. Nowy soft nie zlikwidował usterki, następnie wymieniane były kolejne elementy, wszystko ciągnęło się strasznie długo bo trzeba było czekać na instrukcje z Francji. Po kolejnych reklamacjach i rozmowach w końcu do samochodu przyjechał jakiś główny ekspert techniczny z Francji, który miał pracować przy samochodzie 2 dni a pracował 2 tygodnie. Usterka kontrolki i falowania obrotów została usunięta ale silnik podobno nie pracował właściwie. Zostałem zaproszony na spotkanie z szefem serwisu mechanicznego na którym poinformowano mnie że samochód jest nienaprawialny. Otrzymałem propozycję odstąpienia od umowy i zwrot pieniędzy lub zakupu nowego Renault/Dacia z rabatem. Oczywiście wybrałem opcje ze zwrotem pieniędzy ale przekonano mnie jeszcze żebym rozważył ofertę zakupu nowego auta na którą teraz czekam. Miała być do zeszłego wtorku ale jak to w Renault proces się przedłuża. Szkoda że tak się to skończyło bo auto jest super ale mam po prostu dosyć papse - 2018-12-11, 18:47 Dzięki za odzew
.... ale jak to nienaprawialny pan_dziobak - 2018-12-11, 20:15 Dodam tylko ze dzwoniłem dziś do serwisu, bo mam podobny problem, i wychodzi na to że kroi sie akcja serwisowa. Ciekawe czy mój sie okaże również nienaprawialny. Chętnie przyjmę swoje pieniądze spowrotem.Black Dusty - 2018-12-13, 00:46 Podziel się z nami informacjami jak tylko się coś więcej dowiesz.GerardC - 2019-01-03, 22:06
Black Dusty napisał/a:
Podziel się z nami informacjami jak tylko się coś więcej dowiesz.
No to chłop sobie pojeździł, poczekam aż zaczną robić bez usterki auta. Bo już się szykowałem do kupna. Swoim się bujam 6l nic sie nie dzieje poza aku. wymianą. Dołożyli gadżetów i się system zwiesił, szkoda.Piitubski - 2019-01-04, 10:13 Nie chodzi o gadżety, tylko o dostosowanie silnika do nowej normy emisji spalin.ChrystianCh - 2019-01-17, 11:32 Moja batalia z Renault Polska i RRG po ponad 6 miesiącach dobiegła wreszcie końca.
Z moim Dusterem niestety muszę się pożegnać Zostanie odkupiony ode mnie za dokładnie tą samą cenę którą zapłaciłem, wliczając wszystkie koszta akcesoriów, ubezpieczenia, easy service i rejestracji.
Zaproponowano mi zakup nowego Dustera na niezwykle korzystnych warunkach więc się skusiłem. Mam nadzieję że nie robię głupoty decydując się ponownie na współpracę z firmą która kosztowała mnie tyle nerwów, ale zakochałem się na prawdę w tym samochodzie i chciałbym mimo wszystko go mieć.
Więc teraz będzie Prestige TCe 150 4x2 FAP, kolor ten sam czyli Beż Dune i cała masa akcesoriów
Odbiór pod koniec marca, oby tym razem auto okazało się szczęśliwe jarek1977 - 2019-01-17, 11:34 a jakie problemy wyszły podczas diagnozy w serwisie?ChrystianCh - 2019-01-17, 11:42 Ostatnie informacje jakie miałem to że po wizycie ekspertów z Francji problem z falowaniem obrotów na zimnym silniku został usunięty ale kultura pracy silnika była nieodpowiednia. Podczas jazd testowych skakały obroty, silnik tracił momentami moc itp. Problem związany jest ponoć tylko i wyłącznie z oprogramowaniem, ponieważ z mechanicznych części wymieniono wszystko co się dało. Żadnych szczegółów nie znam bo nie dostałem świadectwa serwisowego i już raczej nie dostanę bo auto zostaje w serwisie. Mają je sprzedać do fabryki w Rumunii żeby służyło jako materiał szkoleniowy.Belphegor - 2019-01-17, 13:13 Oby Duster z 1.33 TCe był w porządku. Patrząc na to, jak się sprawuje z tym silnikiem Kadjar, Grand Scenic i Megane, to jestem optymistą. Prezes - 2019-01-17, 14:15 Ja ze swojego TCe 125 jestem bardzo zadowolony, Ty ze swojego TCe 150 powinieneś być zadowolony jeszcze bardziej A po 1.6 będzie to mocny przeskokPiitubski - 2019-01-17, 14:54 Ciekawe, czy rzeczywiście będzie Duster 1.3 fizycznie pod koniec marca w Polsce...Obywatel MK - 2019-01-17, 15:09 Heh, skoro jest to kwestia oprogramowania, a nie mechaniczna to reszta użytkowników będzie bujać się z tym samym problemem co Ty, w tym także ja skoro do dzisiaj sobie z tym nie poradzili. Widać norma WLTP nie jest dla tego silnika i soft sobie z tym nie radzi, no chyba że zrobią to co VW z dieslami, że na stanowiskach badawczych wszystko cacy, a w rzeczywistości mocniej truje.
W każdym razie coś tu się mocno nie zgadza, bo przecież mogli wymienić cały silnik, a jednak wiedzą że nie przyniosłoby to skutku, tak więc wszystkim innym ładują ten sam badziew licząc, że się nie skasztani na gwarancji.
Przyznam, że nie napawa optymistycznie mnie ta informacja przed odbiorem auta. Czy czekam na bubel? defunk - 2019-01-17, 15:10
ChrystianCh napisał/a:
Mają je sprzedać do fabryki w Rumunii żeby służyło jako materiał szkoleniowy.
Ogólnie to piękna sprawa (bez najmniejszej złośliwości), także ów wkład w rozwój daciologii!jammo - 2019-01-17, 17:12
Obywatel MK napisał/a:
Heh, skoro jest to kwestia oprogramowania, a nie mechaniczna to reszta użytkowników będzie bujać się z tym samym problemem co Ty, w tym także ja skoro do dzisiaj sobie z tym nie poradzili. Widać norma WLTP nie jest dla tego silnika i soft sobie z tym nie radzi,
Nie wiem po co taka panika. Trafiło się kilka samochodów z początków produkcji, które miały jakieś tam problemy a ty już wyrokujesz , że reszta się też tak będzie bujać i mieć problem:-D . Jeżdżę swoim od sierpnia i jakoś nic mi się w Dusterku nie dzieje, ani z silnikiem ani z niczym innym.Jestem mega zadowolony i z auta i z silnika, tak że spoko kolego wyluzuj Obywatel MK - 2019-01-17, 17:22 Mam nadzieję, że będzie wszystko w porządku. Człowiek bądź co bądź wydaje furę kasy jednorazowo i usterki silnika to nie jest coś czego oczekuje w nowym sprzęcie.
Ech, chyba przestanę czytać forum bo osiwieję do tego czasu Idar - 2019-01-21, 12:22 W moim licznik km. wskazuje 3100 i póki co również bez problemów, a poziom zadowolenia wysoki. No kolego, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, tce 150 :), będzie ogień. Dopłacałeś coś w stosunku do ceny odkupu ?ChrystianCh - 2019-01-21, 13:09 Trochę dopłaciłem ale ze względu na to że zamówiłem dosyć sporo akcesoriów, radio Kenwood 7 cali, głośniki Focal Premium, videorejestrator, pakiety styling i adventure. Różnica w cenie bazowej została prawie całkowicie zniwelowana rabatem. Ciężko było się oprzeć i nie skorzystać Idar - 2019-01-22, 12:25 No to elegancko :) Oby ten się spisywał jak trzeba :)Duster 1.6SCe - 2019-02-19, 01:00 Witam wszystkich.
Nie wiem od czego zacząć... a myślę że taka informacja będzie ważna dla wszystkich użytkowników Dacia oraz dla wszystkich tych, którzy planują zakup Dustera. Pomimo dwuletniej gwarancji na samochód, lub przedłużonej na pięć lat w przypadku jej wykupienia - kiedy auto nawali, NIE DOSTAJEMY AUTA ZASTĘPCZEGO ZA FREE ! Napisałem to wielkim literami po to, żeby wszyscy zdali sobie sprawę z tego, że płacą grube pieniądze za wymianę oleju, filtrów i darmowe holowanie do najbliższego serwisu Renault - Dacia. Niestety i ja mam problem z nowym Dusterem, którego odebrałem pod koniec czerwca 2018 r. Dopadły mnie wszystkie przypadłości opisane w tym wątku tzn.:
lagowanie - zawieszenie komputera podczas upałów (po wgraniu nowego oprogramowania minęły upały i wszystko działa 😉 czekam na lato 😉.
Najgorsze jest przerywanie i szarpanie auta na zimnym i ciepłym silniku oraz falowanie obrotów na zimnym silniku, z chwilowym włączeniem się checku silnika. Niestety komputer nie zapisuje żadnych informacji. Po ostatniej wizycie w serwisie i wgrywaniu nowego oprogramowania wtryskiwaczy miało być ok, jednak nic się nie poprawiło. Auto dostaje dziwnej czkawki przy przyspieszaniu. Dostałem propozycję pozostawienia samochodu poraz kolejny w serwisie - bez darmowego auta zastępczego. Czyli zostawiam niesprawne auto będące na gwarancji i muszę chodzić do pracy 15 km pieszo 😭 Chyba, że wezmę auto zastępcze i będę nabijał kieszeń całej grupie Renault. Teraz wiem dlaczego autko było i jest takie tanie. 😆 Najlepsze jest to, że mam instalację gazową zamontowaną w serwisie Dacia i z gazem po kilku zgłoszeniach problemu z szarpaniem jakoś sobie poradzili i kiedy samochód przełączy się na gaz - jeździ super. Po przełączeniu na benzynę jest tragedia. 🤪😫Pedros - 2019-02-19, 08:14
Cytat:
Nie mają pojęcia od czego zacząć.
Tu trzeba wiedzieć, co jest potencjalną przyczyną.
Ja już wiem
Proponuję żebyś zwrócił się z tą informacją do Renault Polska - być może zostaniesz bogaczem geniuszu motoryzacji (i nie tylko)