DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Zalany moduł UCH

jacunio82 - 2014-03-14, 13:28
Temat postu: Zalany moduł UCH
Witam, mam pytanie odnośnie modułu sterownika UCH, właśnie odkryłem ze był on zalany i coś w nim padło, mianowicie immo, i nie umiem teraz odpalić samochodu, znalazłem na alledrogo moduł z takimi samymi numerami tylko czy to wystarczy ze jak go wymienie to będzie wszystko działało?
Dar1962 - 2014-03-14, 16:57

zamoczony moduł UCH będzie korodował i naprawa będzie raczej nieskuteczna. Nowy UCH w ASO Renault kosztuje ok. 1200 PLN plus kolejne 200 montaż i programowanie. Atutem jest roczna gwarancja na część. Zestawy oferowane na allegro to loteria
Cav - 2014-03-14, 20:08

Ja kiedyś zalałem UCH płynem do czyszczenia klimy - kazali lać piankę w nawiewy to nalałem, ale okazało się że z pianki robi się ciecz, a w genialnym Renault moduł UCH jest akurat pod nawiewami.

Też nie działał mi centralny, ASO chciało wymieniać UCH za 1500 zł.
Uznałem że za drogo i pojechałem do Bosh Service, żeby coś zakombinowali.

I jak tylko przyjechałem to UCH naprawiło się samo - po prostu wyschło pewnie.
Jeśli to zalanie jest świeże to może wyjmij i wysusz, wyczyść - może też zadziała.

jacunio82 - 2014-03-17, 01:13

ale nie umiem odpalić auta, tylko kręci i nic, zauważyłem że wogóle nie mruga kontrolka od immobilizera
Marek1603 - 2014-03-17, 05:51

Głupie pytanie. Bezpieczniki posprawdzałeś? Rozbierałeś UCH?
Może po prostu zrobiło się zwarcie i upaliło jakąś ścieżkę na płytce.

johnson - 2014-03-17, 11:21

jak padł Ci immobilizer to pewnie da się go wyłączyć, ja kiedyś wyłączałem w VW i trwało to moment
jacunio82 - 2014-03-17, 13:13

Marek1603 napisał/a:
Głupie pytanie. Bezpieczniki posprawdzałeś? Rozbierałeś UCH?
Może po prostu zrobiło się zwarcie i upaliło jakąś ścieżkę na płytce.


bezpieczniki posprawdzałem, UCH rozebrałem i są na płytce oznaki korozji

jacunio82 - 2014-03-17, 13:15

johnson napisał/a:
jak padł Ci immobilizer to pewnie da się go wyłączyć, ja kiedyś wyłączałem w VW i trwało to moment


jak wyłączyć immo? i czy po taki mzabiegu odpale auto?

BigT - 2014-03-17, 13:18

jacunio82 napisał/a:
bezpieczniki posprawdzałem, UCH rozebrałem i są na płytce oznaki korozji
No to trochę za późno...
A na przyszłośc radzę kupić z litr IPA (izopropanolu) - sprawdza się też równie świetnie w przypadku zamoczonej komórki, czy czegokolwiek innego i mi już nie raz uratował życie.
PS - nie nadaje się do talerzowych dysków twardych.

jacunio82 - 2014-03-17, 13:31

dzięki za odpowiedzi, a chciałbym jeszcze wiedzieć czy jak wymienię cały ten moduł na nowy (używany) o takich samych numerach to czy auto odpali czy trzeba będzie je przeprogramować.

właśnie mi przyszła używka, wszystko działa ale dalej nie odpala, tym razem kontrolka szybko miga więc pewnie nie zgadza się sygnał immobilizera, możecie mi powiedzieć czy da rade to jakoś zrobić samemu?

Dar1962 - 2014-03-17, 18:51

trzeba zaprogramować - sam tego raczej nie zrobisz, bo nie zdobędziesz programu do obsługi - szukaj łebskiego elektryka
jacunio82 - 2014-03-17, 21:37

właśnie sobie pomyślałem że może prościej będzie jak po prostu wyłączę immobilizer, jeżeli nie znajdę nic na forum to może ktoś już to zrobił i podzielił sie informacjami jak to zrobić :-)
jackthenight - 2014-03-20, 22:42

Aby działał ci nowy moduł UCH ze starym kluczykiem, to można również przelutować eprom 93C66. Czyli ze swojego zalanego UCH musisz wylutować eprom 93C66 i przenieść go do sprawnego używanego UCH i tam go zalutować.
http://www.youtube.com/watch?v=i1WuSkFJ0k0

jacunio82 - 2014-03-22, 16:01

możesz powiedzieć który to??
BigT - 2014-03-22, 19:38

jacunio82, jak nie rozpoznajesz układów na PCB to poważnie - zawieź to do kogoś kto nie zjara ich lutownicą na wstępie.
Jeśli nie bawisz się lutownicą częściej niż raz w tygodniu to naprawdę lepiej tego nie ruszaj.

jacunio82 - 2014-03-23, 09:35

BigT napisał/a:
jacunio82, jak nie rozpoznajesz układów na PCB to poważnie - zawieź to do kogoś kto nie zjara ich lutownicą na wstępie.
Jeśli nie bawisz się lutownicą częściej niż raz w tygodniu to naprawdę lepiej tego nie ruszaj.


właśnie zamierzam tak zrobić tylko chciałem się dowiedzieć który to ten eprom

BigT - 2014-03-23, 11:29

jacunio82, jeśli ktoś nie będzie mógł go znaleźć, to czym prędzej zabierz od niego moduł :)
jackthenight - 2014-03-23, 11:35

Na tym zdjęciu nie widać epromu. Zrób zdjęcia tych 4 dużych scalaków, tak aby było widać oznaczenia, albo napisz oznaczenia tych 4 dużych scalaków. To wtedy ci powiem, który należy przelutować.


93c66 powinien wyglądać tak :
ale chyba na płytce UCH od Dacii go nie ma. Poprzedni mój film dotyczył UCH od Clio.

jacunio82 - 2014-03-23, 16:15

pierwsze foto
jacunio82 - 2014-03-23, 16:16

drugie
jacunio82 - 2014-03-23, 16:17

trzecie
jackthenight - 2014-03-24, 18:47

To drugie zdjęcie jest nieczytelne.
jacunio82 - 2014-04-02, 14:49

scalak od immo przelutowany, autko pali , wszyscy zadowoleni, dziękuje wszystkim za pomoc i temat uważam za zamknięty :-)
johnson - 2014-04-02, 16:03

jacunio82 napisał/a:
scalak od immo przelutowany, autko pali , wszyscy zadowoleni, dziękuje wszystkim za pomoc i temat uważam za zamknięty :-)

to jakbys chcial teraz "pozyczyc" Dacie to masz know how opanowany ;-)

jas_pik - 2014-04-02, 16:31

jacunio82 napisał/a:
scalak od immo przelutowany, autko pali , wszyscy zadowoleni, dziękuje wszystkim za pomoc i temat uważam za zamknięty :-)

Skoro udało Ci się to zrob tutek dla wszystkich - na pewno komuś się przyda ( ze zdjęciami) bo wciąż nie wiemy który układ trzeba przelutować

zb012385 - 2019-02-22, 21:54

Proszę o info czy przy wymianie cewki immo trzeba ją kodować?
shrek - 2019-02-23, 14:51

Wydaje mi sie ze nie.
Marek1603 - 2019-02-23, 15:48

W 1,6 MPI nie.
zb012385 - 2019-02-25, 21:28

Potwierdzam, wymieniłem i wszystko działa.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group