DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Czy silnik 1.2 Tce można zagazować LPG

kubalonek - 2014-04-21, 10:33
Temat postu: Czy silnik 1.2 Tce można zagazować LPG
Witam . Zastanawiam się czy w.w silniczek bez problemu można zagazować i czy to ma sens . Jeżeli Tce to silnik z wtryskiem paliwa do kolektora plus sprzężarka to teoretycznie tak . Jeżeli jest wtrysk bezpośredni do cylindrów- to nie . Te same pytanie mnie nurtuje odnośnie silnika 1.4T w Chevim np. Orlando .
Marmach - 2014-04-21, 13:27

No właśnie TCE 1,2 ma bezpośredni wtrysk, a 0,9 - pośredni.
mendelmax - 2014-04-21, 14:43

Sensowność gazowania go jest mocno dyskusyjna. Biorąc pod uwagę cenę instalacji, problematyczność jej zestrojenia oraz potencjalnie wyższą awaryjność turbobenzyny względem wolnossącej, rozsądniejsze staje się chyba jednak kupienie dCi.
kali - 2014-04-21, 22:08

Zagazować się da. Tyle, że instalacja droga a ilość spalanego gazu ze względu na konieczne dotryski paliwa nie będzie duża. Chyba, że zdecydujesz się na dedykowaną LPDi ( ale nie ma je jescze dla tego silnika) VI generację, ale jakość w Polsce nikt tego w tej chwili nie montuje. Więc trzeba jechać na zachód, cena kosmiczna a i serwis odległy..
piotr. z - 2014-04-22, 08:28

Jest coś takiego jak instalka Vialle, gdzie wtrysk gazu jest realizowany przez wtryskiwacze benzynowe a gaz doprowadzany jest przez zawór, który odcina zasilanie benzyną i w magistralę od benzyny pakuje płynny gaz. Nie ma więc konieczności stosowania parownika i na gaz możesz przechodzić od razu.
Czy się da do Tce 125- nie wiem, na pewno do silników VW ale trzeba pytać bo coraz więcej producentów ma w swojej ofercie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Cena instalki do silników ze stajni VW/ Audi/Seat/ Skoda, Kia/ Hyundai lub Ford na razie konkret, bo zaczyna się od 8500 PLNów...

rafal_rx - 2014-05-02, 20:55

Jest firma, która montuje zasilanie LPG do silników TSI od VAG. Cena to ok. 6-10k PLN, co szósty wtrysk to wtrysk benzyny przez fabryczne wtryskiwacze. Inne rozwiązanie to podanie ciekłego gazu do pompy paliwa wysokiego ciśnienia i co jakiś czas przełączanie benzyna-gaz. O, znalazłem tu: 1.2-tsi-lpg-style-samochod-rodzinny-testautokult

TCe z bezpośrednim wtryskiem to te same zagadnienia, co TSI.
Technicznie da się, ale opłacalność i sensowność mocno wątpliwa: 9l gazu + 4l benzyny na każde 100km.

DrOzda - 2014-05-03, 08:13

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wtrysk gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. Niestety drogie i słabo jeszcze rozpracowane technologicznie - na stronie klubu Octavii był kiedyś wątek o eksploatacji Vialle w 1.2 TSI - facet przez pierwszy rok praktycznie co miesiąc odstawiał samochód do poprawek a w końcu wymienili mu instalację na nową :) Rozwiązania z dotryskiem to jedna wielka kupa która nie ma żadnych zalet oprócz ceny.
rottweiler - 2014-08-25, 17:13
Temat postu: Duster 1,2 TCe LPG
zauważyłem na otomoto dustera 1.2TCE z LPG, http://otomoto.pl/dacia-d...-C34267101.html wyposażony w najnowszej generacji instalację gazową Direct LiquiMax-2.0 holenderskiej firmy Prins
temat o tyle ciekawy, że nikt z forum go jeszcze nie poruszał

route2000 - 2014-08-25, 17:47

To jest instalacja gazowa V generacji. Tam nie ma redaktora tylko gaz jest wtryskiwany w stanie ciekłym a nie lotnym jak ma to w IV generacji. Taka instalacja V generacji kosztuje dużo drożej i nie opłaca się montować w polskich warunkach.
Karenzo - 2014-08-25, 17:56

z polskim gazem to ciekawe jak daleko się zajedzie
route2000 - 2014-08-25, 18:58

Polski gaz jest brudny i pompa gazu szybciej padnie niż na Zachodzie.
johnson - 2014-08-25, 18:59

okolo 8 tys za instalke taaaaa, do tego jakies ubezpieczenie zamiast gwarancji. Z awaryjnością Dacii i tym samym utratą 5 lat gwarancji zakup idealny, jak proszenie się o klopoty...
mekintosz - 2014-08-25, 21:19

Zauważmy jak solidnie zainstalowano wlew, pod nierdzewna jak mniemam blaszką, z gumową uszczelką, by nie rdzewiało miejsce jak u naszych krajowych druciarzy.


DrOzda - 2014-08-26, 09:34

http://shopprins.pl/index...oduct&id_lang=1
plus zbiornik i montaż ...... w zasadzie sens jest średni , albo kupić 1.6 MPI i zagazować za 3000 albo po prostu dCi i mieć święty spokój bo nie wierzę że kilkumiesięczna instalacja na rynku jest w pełni dopracowana ...

rottweiler - 2014-08-26, 17:55

czemu ta instalacja jest taka droga?
cookie - 2014-08-26, 18:07

rottweiler napisał/a:
czemu ta instalacja jest taka droga?
czy ja wiem, czy taka droga? 5 lat temu jak kosztowała 8 czy 9 tys., a paliwo i gaz ciut tańsze to była droga.
rottweiler - 2014-08-26, 18:34

johanson napisał, że kosztuje ok. 8tys., a ty , że to było pięć lat temu,
więc na dzień dzisiejszy jaka jest aktualna cena?

johnson - 2014-08-26, 18:37

ja tylko odjąłem ceny od siebie, tą z ogłoszenia i z cennika z dacia.pl
cookie - 2014-08-26, 20:17

No to wychodzi na to, ze nie zdrozala mimo iz wszystko inne jest droższe.
Karenzo - 2014-08-26, 21:33

nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .
LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?

piotr. z - 2014-08-27, 08:07

Karenzo napisał/a:
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?

Stare diesele też latały po 1.000.000km, co dla dzisiejszych jest nie do osiągnięcia. Weź również pod uwagę, że 100KM z 1 litra pojemności osiągane jest nie tylko w silnikach Renault ale i VW (np. 1.4 TSI) i jak na razie to awarie nie dotyczyły trwałości samego silnika ale osprzętu i niektórych rozwiązań, które były be ale sobie z nimi poradzono (m.in. szybko rozciągający się łańcuch rozrządu). Nie demonizowałbym. W wyścigach osiągane są większe moce z litra pojemności ale tam silnik wystarcza czasami na jeden wyścig. Zresztą: poziwiom- uwidim. :->

cookie - 2014-08-27, 08:43

Karenzo napisał/a:
nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .
LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?

Z tym skracaniem żywotności to bym nie przesadzał. Jeśli instalacja jest dobrze dostosowana do silnika i odpowiednio wyregulowana to właściwości LPG raczej poprawiają warunki pracy silnika. Mam tu na myśli wyższa liczbe oktanów. W tego typu instalacji nie ma zjawiska podawania zubożonej mieszanki, bo skroplony gaz zajmuje podobną objętość co benzyna, a wiec odpadają problemy wypalonych gniazd zaworowych i uszczelek pod głowicą. Z tego co pamiętam to jedynym problemem w przypadku bezpośredniego wtrysku było zapiekanie się wtrysków benzynowych ale pamiętam, że pracowano nad wtryskami dwupaliwowymi. Ciekawe czy już to wdrożyli czy dalej stosują częściowe zasilanie benzyną ( co którys suw zamiast lpg podawana jest benzyna).

DrOzda - 2014-08-27, 09:16

cookie napisał/a:
( co którys sów zamiast lpg podawana jest benzyna).

Ratunku moje oczy !!!

Przecież ta instalacja korzysta tylko z wtryskiwaczy benzynowych:
http://shopprins.pl/index...oduct&id_lang=1
Tam też są orły ortograficzne:
Cytat:

- Modół paliwa (FSU)
- Modół powrotu paliwa (FRU)

kali - 2014-08-27, 09:37

rottweiler napisał/a:
zauważyłem na otomoto dustera wyposażony w najnowszej generacji instalację gazową Direct LiquiMax-2.0 holenderskiej firmy Prins
temat o tyle ciekawy, że nikt z forum go jeszcze nie poruszał

Było
http://www.daciaklub.pl/f...72f3db4519addbe

route2000 napisał/a:
To jest instalacja gazowa V generacji. Tam nie ma redaktora tylko gaz jest wtryskiwany w stanie ciekłym a nie lotnym jak ma to w IV generacji. Taka instalacja V generacji kosztuje dużo drożej i nie opłaca się montować w polskich warunkach.


W V generacji wtryskiwacz był w kolektorze ssącym. Gaz wtryskuje się na grzybek ssący, który pełni rolę parownika. Tu natomiast mam doczynienia z LPDi, Czyli do wtrysku gazu używa się wtryskiwacza benzynowego.

mekintosz napisał/a:
Zauważmy jak solidnie zainstalowano wlew, pod nierdzewna jak mniemam blaszką, z gumową uszczelką, by nie rdzewiało miejsce jak u naszych krajowych druciarzy.


Dostajesz to za co płacisz. Miałem wybór zainstalować gaz u producenta. Czyli KME za 3000zl albo na tych samych komponentach u druciarza za 2300zł Wybrałem druciarza. Instalacja działa tak samo dobrze tyle, że wszędzie tryty

rottweiler napisał/a:
czemu ta instalacja jest taka droga?


Bo tylko dwie firmy na świecie opanowały ta technologię wydając na badania kupę szmalcu. Dodatkowo niska skala produkcji takich zestawów robi swoje.

Karenzo napisał/a:
nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .

To twoja sprawa.
Karenzo napisał/a:

LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?

W tej jednostce gaz wydłuza jej zywotność dodatko łatwo można zwiększyć moc takiego silnika. Więc zastanów się co piszesz. Przypominam ci też

http://www.daciaklub.pl/f...1649567#1649567

Więc może jakieś argumenty za skracaniem żywotności tego silnika bo to nie jest każdy silnik.
cookie napisał/a:
Z tego co pamiętam to jedynym problemem w przypadku bezpośredniego wtrysku było zapiekanie się wtrysków benzynowych ale pamiętam, że pracowano nad wtryskami dwupaliwowymi. Ciekawe czy już to wdrożyli czy dalej stosują częściowe zasilanie benzyną ( co którys sów zamiast lpg podawana jest benzyna).

A co się ma zapiekać skoro mówimy o LPDi
http://www.vialleusa.com/...s/lpdi-premium/
Tu można poczytać o różnych nowych rozwiązaniach.
http://www.vialle.nl/index.php/en/lpdi

DrOzda napisał/a:
.. albo po prostu dCi i mieć święty spokój bo nie wierzę że kilkumiesięczna instalacja na rynku jest w pełni dopracowana ...

Diesla tez da się zagazować a ta instalacja jest już parę lat na rynku a nie miesięcy. Można było kupić w salonie grupy VAG takie zamontowane fabrycznie. Później się z tego wycofali, że względu na pewne problemy techniczne w niektórych krajach. Tu szło o czystość i jakość gazu. U nas takie instalacje mało popularne ze wzglądu na cenę a i koszty serwisowania i naprawy w razie, czego tez spore. Sprawdźcie ile kosztuje litr oleju do tej pompy. Na szczęście tam są potrzebne mililitry. Ale i tak włosy staną wam dęba.

DrOzda - 2014-08-27, 10:51

W instalacjach LPDi największym technologicznym wyzwaniem jest konstrukcja pompy paliwowej która obsługuje zarówno LPG jak i benzynę. Opanowały to 2-3 firmy na świecie i stąd te 8k PLN za instalację.
kali - 2014-08-27, 11:15

Pampa paliwa zostaje się fabryczna tak jak była, Pompa do gazu została skonstruowana lata temu i jest tez dopracowana. Problemem jest styczność tych dwóch paliw ze sobą. I ich wzajemne nie przenikanie się poza określonym obszarem.
Jak to sobie wyobrażasz, że po przełączeniu na gaz krasnoludek wydobywa pompę paliwa z baku ( w niektórych samochodach zbiornik trzeba wyciągnąć by wyjąc pompę paliwa)i zakłada ją do napełnionego zbiornika z gazem bez jego rozszczelnienia? A po przełączeniu na benzynę odwrotnie? :lol:

DrOzda - 2014-08-27, 12:58

Wystarczy przejrzeć schematy Vialle LPDi jak i Prins LiquiMax żeby zauważyć że składnikiem instalacji jest dodatkowa pompa wysokiego ciśnienia plus przełącznik paliw - i to właśnie ta pompa a nie zbiornikowa jest największym wyzwaniem technologicznym aby pracowała poprawnie zarówno na benzynie jak i LPG:



Dodatkowo w Prins jest jeszcze pompa obiegu zwrotnego LPG.
http://www.prinsautogas.c...quiMax20_EN.pdf

kali - 2014-08-27, 14:13

Przyjrzyj się dokładnie zasadzie działania. Widać to na schematach. Jak nie to albo dziś wieczorem,albo jutro do południa ci to opiszę.
kali - 2014-08-30, 23:49

Silnik ma swoją pompę paliwa i to ona jest wykorzystywana przy pracy na etylinie. Przy pracy na LPG najczęściej trzyfazowa pompa jest wykorzystywana przy pracy na gazie. Problem robi się po zgaszeniu przy pracy na LPG. Jeżeli rozruch nastąpi za chwilę to Ok., Ale jak za godzinę to będzie problem. Skroplony gaz znajduję się w szynie zbiorczej paliwa przewodach i samych wtryskiwaczach. Te elementy są rozgrzane od silnika i skroplony gaz ma tendencję do przejścia w stan gazowy. Że względu na prężność gaz zaczyna się rozprężać i wzrost ciśnienia doprowadziłby do rozerwania magistrali paliwowej. Dodatkowo wtryskiwacz nie działają z gazem tylko z cieczą. Więc nawet jak by nic nie rozerwało to ogromne ciśnienie gazu w instalacji, która nie jest w stanie kontrolować gazu w takim stanie może spowodować uszkodzenie silnika przy rozruch. Wtedy do akcji wkracza ta pompa wysokiego ciśnienia. To właśnie ona ma za zadanie wypompować gaz do zbiornika i utrzymać go powyżej punktu rosy. Dodatkowo w tym układzie znajduje się jeszcze Boost Pomp, której działanie jest wyjaśnione w tym PDF.
Krótki - 2014-10-09, 15:00
Temat postu: LPG do 1.2 TCe
Witam - dostałem niejako "w spadku" Dacię Duster, 1.2 TCE 92 kW. Chcę do niej założyć gaz - dowiadywałem się coś niecoś i polecono mi Zenit Pro Direct z KME Silver i Hana Red. Co sądzicie? Ponoć Zenity są niezłe, ale może ktoś już ma i może się podzielić wrażeniami?
DrOzda - 2014-10-09, 15:23

Tylko Prins Liqui Max w tej chwili ma instalację dedykowaną do 1.2 TCE. Vialle być może ale trzeba by dopytać. I nie wchodź w żadne sekwencje z dotryskiem do tego silnika - tylko i wyłącznie wtrysk fazy ciekłej przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe.
http://shopprins.pl/index...oduct&id_lang=1

route2000 - 2014-10-09, 20:15

Krótki, z takim zestawem, co pisałeś w tym poście, to jedyna droga do zarżnięcia silnika.
Ten silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa (pewnie gazownicy pomylili silnik z silnikiem od Renaulta, bo np. Renault Clio z kilku lat ma silnik 1,2 Tce i ma pośredni wtrysk paliwa i taki zestaw nadaje się do tego). Więc pozostaje tylko taki zestaw dedykowany do 1,2 Tce podany przez kolegę DrOzdę: Prins Liqui Max.
Możesz poszperać w internecie o instalacjach LPG dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa np.tutaj.

laisar - 2014-10-09, 20:27

@route2000: http://alfa-auto.pl/zenit...ryskiem-paliwa/
    "Zenit Pro Direct jest systemem wtrysku gazu w fazie lotnej dedykowanym do silników 4-cylindrowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny".
Czyli to raczej nie jest pomyłka w tym podstawowym sensie - dobrania instalacji w ogóle nie pasującej do wtrysku bezpośredniego.

route2000 - 2014-10-09, 20:39

Czyli taki układ to po prostu dotrysk benzyny co kilkanaście wtrysków LPG, by nie zatrzeć oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych (benzyna chłodzi i smaruje wtryskiwacze), a jak silnik pracuje na LPG to wtryskiwacze nie są chłodzone i smarowane co może dojść do zatarcia z powodu wysokiej temperatury (wtryskiwacze benzynowe są bezpośrednio umieszczone w głowicy a nie w kolektorze dolotowym).
laisar - 2014-10-09, 20:50

@route2000: Czy to dobrze działa, to nie wiem, bo bliżej się nie interesowałem (chociaż nie dotarły tez do mnie żadne masowe lamenty) - odniosłem się tylko do tej "pomyłki": wynalazek może być badziewny, ale w zamyśle pasuje do wtrysku bezpośredniego.
jan ostrzyca - 2014-10-09, 22:22

Turbo benzyna napędzana LPG to jak żona napędzana etanolem. Na dłuższą metę raczej się nie sprawdzi.
laisar - 2014-10-09, 23:06

Co tam konkretnie wybucha w cylindrze pompowanym turbo to sprawa drugorzędna - tylko trzeba odpowiednio wyregulować silnik do każdego rodzaju paliwa.
DrOzda - 2014-10-10, 09:47

jan ostrzyca napisał/a:
Turbo benzyna napędzana LPG to jak żona napędzana etanolem. Na dłuższą metę raczej się nie sprawdzi.

Bardzo dobrze się sprawdza i to już od dawna we wtrysku pośrednim czy nawet gaźnikowcach z turbo. Ba, większy stopień sprężania jest n korzystny dla wydajniejszego spalania LPG. Kwestia wydajności reduktora i wtryskiwaczy.
Przy wtrysku bezpośrednim jest jeszcze lepiej : odpalasz samochód na LPG bez grama benzyny a dodatkowo w łatwy sposób można zwiększyć moc i maksimum momentu obrotowego przy jeździe na LPG - nie potrzeba chipowania silnika.

Przemek77 - 2014-10-10, 10:01

route2000 napisał/a:
Czyli taki układ to po prostu dotrysk benzyny co kilkanaście wtrysków LPG, by nie zatrzeć oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych (benzyna chłodzi i smaruje wtryskiwacze), a jak silnik pracuje na LPG to wtryskiwacze nie są chłodzone i smarowane co może dojść do zatarcia z powodu wysokiej temperatury (wtryskiwacze benzynowe są bezpośrednio umieszczone w głowicy a nie w kolektorze dolotowym).

Czyli powtarzam to co zawsze mówię "do bezpośredniego wtrysku gaz NIE i już". Droga instalacja i kiepskie oszczędności (bardzo dłuuuuuuuuuuugo się będzie zwracać).

DrOzda - 2014-10-10, 10:16

Kiedyś sekwencje też kosztowały te 7 tysięcy i ktoś musiał kupować. Przy różnicy w cenie benzyna LPG 2.2:1 i średnim spalaniu 8 litrów instalacja do TCE zwróci się już po przejechaniu 40 tys. kilometrów - zużycie LPG = 1.2* zużycia noPB - benzyny wogóle nie zużywamy.
Jeśli ktoś jeździ sporo to najpóźniej po drugim roku zaczyna duże oszczędności.

piotr. z - 2014-10-10, 13:23

Jak zakładałem 14 lat temu pierwsza gazownię do samochodu to też mi wychodziło, że zacznę oszczędzać po prawie dwóch latach ALE zaczęło się więcej jeździć i zwrot nastąpił po niecałym roku :mrgreen:
route2000 - 2018-02-08, 10:53

http://www.daciaklub.pl/f...1749126#1749126
renaultuser napisał/a:
lub 1.2tce i gazuje go od razu.

Za jakieś 8 tys zł za instalację LPG, bo ten silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa. :-P

renaultuser - 2018-02-08, 11:00

route2000 napisał/a:
renaultuser napisał/a:
lub 1.2tce i gazuje go od razu.

Za jakieś 8 tys zł za instalację LPG, bo ten silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa. :-P


nie, za jakieś 2200zł bo tyle kosztuje kompletny zestaw części potrzebnych do konwersji takiego silnika.

renaultuser - 2018-02-08, 11:08

1.2tce jest obecnie do zagazowania bez najmniejszych problemów za rozsądne pieniądze.
route2000 - 2018-02-08, 11:12

Tzn ile? Stawiam, że ok. 8 tys. zł za instalkę. :->
renaultuser - 2018-02-08, 11:13

ok 3500zł

nevo sky direct, kme tur, barracuda

route2000 - 2018-02-08, 11:16

renaultuser napisał/a:
route2000 napisał/a:
renaultuser napisał/a:
lub 1.2tce i gazuje go od razu.

Za jakieś 8 tys zł za instalację LPG, bo ten silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa. :-P


nie, za jakieś 2200zł bo tyle kosztuje kompletny zestaw części potrzebnych do konwersji takiego silnika.

Nie wierze...
Możesz podać jakiś link odnośnie tej instalacji co podałeś za taką cenę?
Bo za taką cenę to kosztuje przeciętna sekwencja do silników z pośrednim wtryskiem IV gen.
A do silników z bezpośrednim wtryskiem powinien być instalacja V gen.

renaultuser - 2018-02-08, 11:23

route2000 napisał/a:

Nie wierze...
Możesz podać jakiś link odnośnie tej instalacji co podałeś za taką cenę?
Bo za taką cenę to kosztuje przeciętna sekwencja do silników z pośrednim wtryskiem IV gen.
A do silników z bezpośrednim wtryskiem powinien być instalacja V gen.


Polski gaz zabija instalację powyżej IV generacji dlatego polscy producenci zwlekają z ich wprowadzeniem. Pompy nie dają rady. Wszystko do konwersji znajdziesz na phu jacus. Ja za tyle kupuje komplet montażowy na przód. Do tego zbiornik z robocizną max 3500zł w zależności od rejonu kraju.

DrOzda - 2018-02-08, 12:06

Nie żartuj. Żeby to miało ręce i nogi to do wtrysku fazy ciekłej przez oryginalne wtryskiwacze (a tylko taki zestaw ma sens dla silników Tce czy TSI) potrzebna jest pompa fazy ciekłej w zbiorniku , specjalnej konstrukcji przełącznik paliw ( i to jest najdroższy element - kilka lat temu kosztował 1000 Euro) do listwy zasilającej oryginalne wtryskiwacze plus dodatkowa pompa zwrotna która odpompuje z listwy ciekły gaz po zatrzymaniu silnika z powrotem do zbiornika (inaczej może dojść do rozprężenia gazu w listwie na postoju). Na stronie którą podałeś sama elektronika sterująca jest wyceniana na 1000 PLN.
renaultuser - 2018-02-08, 13:14

DrOzda napisał/a:
Na stronie którą podałeś sama elektronika sterująca jest wyceniana na 1000 PLN.


elektronika 1600zł
reduktor 200-215zł
wtryski ok 300zł no zapomniałem o butli ok 500zł z wielozaworem.

DrOzda - 2018-02-08, 14:11

Ale jaki reduktor i jakie wtryski do silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa przy instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez ORYGINALNE benzynowe wtryskiwacze ?
(tylko tak instalacja ma sens do Tce 1.2 i 1.6)

renaultuser - 2018-02-08, 14:21

DrOzda napisał/a:
Ale jaki reduktor i jakie wtryski do silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa przy instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez ORYGINALNE benzynowe wtryskiwacze ?
(tylko tak instalacja ma sens do Tce 1.2 i 1.6)


mylisz się, przy polskim gazie to nie ma sensu.

DrOzda - 2018-02-08, 14:38

Instalacja z dotryskiem benzyny tym bardziej. Raz że trzeba ingerować w kolektor ssący w którym w ogóle nie przewidziano wtrysku paliwa , dwa że co któryś cykl dotryskujesz benzynę więc jej zużycie jest dużo większe niż w klasycznej sekwencji przy wtrysku pośrednim, a trzy że wtryskiwacze benzynowe przy częstych i długich obciążeniach potrafią ulec zniszczeniu mimo dotryskiwania paliwa.
majkeloo - 2019-01-29, 00:25
Temat postu: instalacja LPG Dacia Lodgy 1.2 Tce
czy dla modelu Dacia Lodgy rocznik 2017 silnik 1.2 Tce warto zakładac instalację LPG??
pytam, bo słyszałem różne opinie m.in. taką, że z tym silnikiem ,samochód w trakcie jazdy pobiera 75% gazu oraz 25% benzyny?? nie wiem czy warto w to wierzyć?
czy ma może ktoś w tej wersji LPG?
z góry dzięki za pomoc...

Fruxo - 2019-01-29, 00:33

nie warto ,
instalacja za droga
serwis za drogi
utrata gwarancji
po latach prins walił 3/4 oferty i ludzie zostali na lodzie. Za rok wywalą instalacje do 1,2 tce i żadnej części nie będzie można kupić...
W ogóle polskie lpg nie nadaje się do podawania w stanie płynnym każdy kto rozebrał parownik wie o czym mówię , tylko parownik można zregenerować za 80 a pompę w instalacji 4 generacji za 1000 zł

luckyboy - 2019-01-29, 18:17
Temat postu: Re: instalacja LPG Dacia Lodgy 1.2 Tce
majkeloo napisał/a:
czy dla modelu Dacia Lodgy rocznik 2017 silnik 1.2 Tce warto zakładac instalację LPG??
pytam, bo słyszałem różne opinie m.in. taką, że z tym silnikiem ,samochód w trakcie jazdy pobiera 75% gazu oraz 25% benzyny?? nie wiem czy warto w to wierzyć?
czy ma może ktoś w tej wersji LPG?
z góry dzięki za pomoc...


Kwestia opłacalności montażu zależy od tego ile jeździsz - matematyka. Do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa stosuje się też instalacje IV generacji np. KME Nevo Direct, wtedy takie auto pobiera 75% gazu i 25% benzyny, ale to nie jest stała proporcja, jest zależna od warunków jazdy. Poczytaj sobie, policz i zdecyduj czy opłaca się.

majkeloo - 2019-01-30, 11:40

Dzięki za pomoc, dalej zostaje w kropce.. w poprzednim aucie miałem instalację gazową właśnie m-ki Prins z dodatkowym zbiornikiem na lubryfikator, nie powiem gaz się napewno zwrócił, ale regeneracja membram itd była kosztowna.. co chwilę coś się działo z tym silnikiem nie wiem czy to było spowodowane instalacją LPG, z kolei we wcześniejszym modelu FIAT PANDA 2003r przejechałem na gazie 180.000 km i nic się złego nie działo,...
trybik - 2019-01-30, 17:04

nie mam gazu w autku bo nie zakładam, miałem w UNO i sprawował sie dobrze , ale co do tych nowych silników TFSI czy TCE czy wielu innych nowsze generacji to bym się obawiał są to silniczki nowe a przynajmniej ich dołożony osprzet i dokładanie dodatkowego źródła zasilania jakby mija się z celem
luckyboy - 2019-01-30, 20:41

majkeloo napisał/a:
dalej zostaje w kropce..


Ile kilometrów przejeżdżasz rocznie? Ile lat chcesz trzymać ten samochód?

krzysiu966 - 2022-08-08, 10:54
Temat postu: instalacja lpg do lodgy 1.2 115KM 2014
Witam kupiłem dacie lodgy 1.2 115KM 2014 wiem, że bezpośredni wtrysk. Wiem że dużo warsztatów nie chcę się podjąć.

Pytanie, czy ktoś już temat przeżywał i podrzuci coś z doświadczenia. Ewentualnie poleci jakiegoś dobrego gazownika z Dolnego Śląska, lub aglomeracji sląskiej?

Z góry dziękuję

krzysiu966 - 2022-08-08, 14:02

Dostałem propozycję instalacja Alex lub KME - czy ktoś ma jakieś doświadczenie?
keisyzrk - 2022-08-08, 16:05

Wejdź na lpg-forum i tam popytaj
dudu$ - 2022-08-08, 20:23
Temat postu: Re: instalacja lpg do lodgy 1.2 115KM 2014
krzysiu966 napisał/a:
Witam kupiłem dacie lodgy 1.2 115KM 2014 wiem, że bezpośredni wtrysk. Wiem że dużo warsztatów nie chcę się podjąć.

Pytanie, czy ktoś już temat przeżywał i podrzuci coś z doświadczenia. Ewentualnie poleci jakiegoś dobrego gazownika z Dolnego Śląska, lub aglomeracji sląskiej?

Z góry dziękuję


Zanim zaczniesz montować instalację LPG napisz jaki przebieg ma Twoje auto. Te silnika są trefne i w większości miały wady fabryczne, które zostały wyeliminowane dopiero w 2016/17 roku. Pojeździł bym trochę na PB i zobaczył czy korba nie wyjdzie bokiem. Co do samej instalacji to wszystko zależy od tego kto ci ją i jak zamontuje. KME jak i ALEX robią dobre instalacje i podzespoły. W jednym z loganów miałem instalację KME NEVO na reduktorze KME TUR 6 i Wtryskiwaczach ALEX Barracuda. Jeździło to przyzwoicie ale dopiero po tym jak sam poprawiłem po partaczach gazownikach. Ty masz o tyle gorzej, ze masz silnik z bezpośrednim wtryskiem i teraz pytanie czy zakładasz zwykłą sekwencje czy LPG dedykowana do tego typu silnika. Swego czasu rozmawiałem z jednym z gazowników i powiedział mi że w przypadku silników na bezpośrednim wtrysku i instalacji VI generacji, to wtryski benzynowe pod gaz trzeba delikatnie rozwiercić aby pracowały prawidłowo na LPG ale wtedy silnik będzie kuleć na PB. Ile w tym prawdy tego nie wiem, o ile na sekwencjach coś tam sie znam to tego typu instalacji nie przerabiałem.

krzysiu966 - 2022-08-09, 05:09
Temat postu: Re: instalacja lpg do lodgy 1.2 115KM 2014
Przebieg realny 74 tyś km, czyli prawie jak nowy. Dedykowany LPG to ponoć minumum 9 tyś zł, ja mam płacić za KME ok 5500.
r70 - 2022-08-09, 16:52

Zanim zaczniesz inwestować w LPG sprawdź dokładnie co i jak z silnikiem - bo 1.2tce z przed 2017 często miewały poważne problemy a 74tyś to przebieg którego niektóre nigdy nie dotrwały.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group