DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Chiptuning TCe

bastol - 2014-05-28, 12:42
Temat postu: Chiptuning TCe
Czy już ktoś się bawił z 1.2 TCe 115 KM?
Pytałem w VTech (firmie z którą współpracuje łódzki Jaszpol - chipujący bez utraty gwarancji), i wczoraj dostałem odpowiedź że jak do tej pory nie robili jeszcze tego silnika i nie mogą podać efektów.
Natomiast podali cenę: 1 190,00 zł + ew. 300-500 zł jeśli trzeba wyjmować sterownik (ceny brutto).
Czas pracy: 4 godziny.

W ciemno brać trochę głupio. W netcie poszukałem i zależnie od tuningowej firmy są propozycje podnoszące moment ze standardowych 190 Nm do min. 210 Nm a max. 250 Nm (i moc ze 115 KM do od 120 KM do 140 KM).

Miał ktoś okazję testować? Biorąc pod uwagę poniższy wykres momentu tego silnika, widać wyraźnie że szczyt jest ucięty i wypłaszczony na 190 Nm. Zresztą sądzę że silnik jaki idzie do Dusterów (1.2 TCe 125 KM) to ten sam tyle że z innym softem. Ok, może są jakieś różnice w niektórych materiałach (wtryskiwacze, turbina), ale prawdopodobnie ich nie ma. Z tego wnioskuję że to 125 KM i 205 Nm problemu nie powinno być.


BigT - 2014-05-28, 13:08

bastol napisał/a:
chipujący bez utraty gwarancji
Tzn ? Jak w czasie gwarancji padnie turbina, albo pęknie tłok to ASO uzna?
Bo mówiąc szczerze to ładnie brzmi, ale jak z praktyką ? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym zakresie ?

bastol napisał/a:
190 Nm do min. 210 Nm a max. 250 Nm (i moc ze 115 KM do od 120 KM do 140 KM).
A mi mówią że 1.4Tsi 160km to wysilony silnik ;)
bastol - 2014-05-28, 13:12

BigT napisał/a:
bastol napisał/a:
chipujący bez utraty gwarancji
Tzn ? Jak w czasie gwarancji padnie turbina, albo pęknie tłok to ASO uzna?
Bo mówiąc szczerze to ładnie brzmi, ale jak z praktyką ? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym zakresie ?


tzn. że procedura będzie taka sama jaka byłaby gdyby silnik nie był chipowany. Czy wtedy by to ASO uznało? Praktyka "papierowa" jest taka, ze nie napiszą w opinii iż usterka nie może być naprawiona ze względu na utratę gwarancji z tytułu ingerencji w samochód. Ale czy nie wymyślą miliona innych powodów, tego nie wiem.

BigT napisał/a:
bastol napisał/a:
190 Nm do min. 210 Nm a max. 250 Nm (i moc ze 115 KM do od 120 KM do 140 KM).
A mi mówią że 1.4Tsi 160km to wysilony silnik ;)


Jak dla mnie to 115 KM z 1.2 to już jest bardzo dużo. Kolega ma polówkę i tam z 1.2 jest 55 KM. Jednak charakterystyka momentu jest wyraźnie przypiłowana programowo.

Karenzo - 2014-05-28, 13:14

wgranie wirusa na stałe to pożegnanie gwarancji na cały silnik .
No chyba że zrobisz boxa który przed każdą wizytą w ASO będziesz zdejmował .

bastol - 2014-05-28, 13:24

Karenzo napisał/a:
wgranie wirusa na stałe to pożegnanie gwarancji na cały silnik .
No chyba że zrobisz boxa który przed każdą wizytą w ASO będziesz zdejmował .

Chyba że tego wirusa wgra autoryzowany salon Dacii/Renault jakim jest właśnie łódzki Jaszpol. Tutaj link do ich oferty odnośnie poprzednika 1.2 115 KM, czyli 1.2 100KM (z paskiem rozrządu i bez zmiennej geometrii turbo).

Z różnych opinii wnioskuję że box jest mniej "dopasowany" pod dane auto, a teoretycznie lepiej zrobić chip i korektę wirusa przez firmę tuningową. Ale czy to jest prawda czy tylko wyciąganie kasy, nie wiem.

Cav - 2014-05-28, 13:34

bastol napisał/a:
Karenzo napisał/a:
wgranie wirusa na stałe to pożegnanie gwarancji na cały silnik .
No chyba że zrobisz boxa który przed każdą wizytą w ASO będziesz zdejmował .

Chyba że tego wirusa wgra autoryzowany salon Dacii/Renault jakim jest właśnie łódzki Jaszpol.


Co to zmienia Twoim zdaniem?
Tenże salon Cię poinformował, że zachipują Ci samochód bez utraty gwarancji?
Nie uwierzę, dopóki na piśmie nie zobaczę.

bastol - 2014-05-28, 13:39

Cav napisał/a:
Co to zmienia Twoim zdaniem?
Tenże salon Cię poinformował, że zachipują Ci samochód bez utraty gwarancji?
Nie uwierzę, dopóki na piśmie nie zobaczę.


Brak utraty gwarancji.
Tak.
Ok ale to chwilę potrwa. Wrzucę tutaj link/dokument jak tylko go od nich otrzymam.

route2000 - 2014-05-28, 13:47

Ale , UWAGA, silnik w Clio i Twingo to inny silnik niż w Lodgy 1,2 Tce. Oznaczenia są takie same, ale to inny silnik (tak słyszałem).
Clio ma silnik z pośrednim wtryskiem paliwa, a Dacia ma bezpośredni wtrysk i stąd są różne charakterystyki pracy silnika. Nie wiem czy to odbędzie się bez szkody dla silnika i skrzyni biegów?

Karenzo - 2014-05-28, 13:51

akurat tego bym się nie obawiał
route2000 - 2014-05-28, 13:59

Jeżeli Jaszpol to robi również dla Daci 1,2 Tce (tego nie piszą w ofercie, tylko wspominają o Clio i Twingo) to OK, bo oni dają gwarancję na wykonaną robotę (wolałbym na papierze) ;-)
bastol - 2014-05-28, 14:00

route2000 napisał/a:
Ale , UWAGA, silnik w Clio i Twingo to inny silnik niż w Lodgy 1,2 Tce. Oznaczenia są takie same, ale to inny silnik (tak słyszałem).
Clio ma silnik z pośrednim wtryskiem paliwa, a Dacia ma bezpośredni wtrysk i stąd są różne charakterystyki pracy silnika. Nie wiem czy to odbędzie się bez szkody dla silnika i skrzyni biegów?
Tak, to są inne silniki ale oba da się chipować. Natomiast w przypadku każdego samochodu większa moc silnika przy tych samych elementach konstrukcyjnych (skrzyni biegów, półośkach, zawieszeniu itd.) może i najczęściej skutkuje ich szybszym zużyciem.
johnson - 2014-05-28, 14:23

bastol napisał/a:
route2000 napisał/a:
Ale , UWAGA, silnik w Clio i Twingo to inny silnik niż w Lodgy 1,2 Tce. Oznaczenia są takie same, ale to inny silnik (tak słyszałem).
Clio ma silnik z pośrednim wtryskiem paliwa, a Dacia ma bezpośredni wtrysk i stąd są różne charakterystyki pracy silnika. Nie wiem czy to odbędzie się bez szkody dla silnika i skrzyni biegów?
Tak, to są inne silniki ale oba da się chipować. Natomiast w przypadku każdego samochodu większa moc silnika przy tych samych elementach konstrukcyjnych (skrzyni biegów, półośkach, zawieszeniu itd.) może i najczęściej skutkuje ich szybszym zużyciem.

to sa takie mizerne przyrosty ze nie bardzo widze jak to mialoby wplynac w zauwazalny sposob na cokolwiek.
Robienie programu dla 10km i 15nm jest kompletnie bez sensu. Najwazniejsze zeby program byl dobrze napisany, tak zeby moment obrotowy nie byl za nisko, bo to wlasnie niszczy sprzegla, przeniesienie napedu itd.

Pshemo - 2014-05-29, 12:24

A ja chce podkręcić 0.9 TCe :) z 90KM do 102KM a niutki z 135 do 155. I tu jest pytanie czy to wytrzyma ???
No i czy będzie czuć efekt...

BigT - 2014-05-29, 12:37

To ile da się zrobić to się okażę jak pojedziesz do zakładu ;]
Bo inaczej to myślenie życzeniowe.

bastol - 2014-05-29, 12:47

Pshemo napisał/a:
A ja chce podkręcić 0.9 TCe :) z 90KM do 102KM a niutki z 135 do 155. I tu jest pytanie czy to wytrzyma ???
No i czy będzie czuć efekt...


Z różnych for, stron tuningowych, opinii zasłyszanych i testowanych, max jaki się da osiągnąć aby auto się nie rozleciało po paru dniach, to jest +25% mocy i momentu (de facto +25% momentu, a mocy troszkę mniej, ale załóżmy że +25% to górny limit). Oczywiście w przypadku ropniaków pewnie można więcej ale tutaj dzięki uprzejmości wszechpanującego nam Laisara, możemy pisać tylko i wyłącznie o turbobenzyniakach.

Czyli w Twoim przypadku byłoby to ~112 KM i 168 Nm, wnioskuję więc że wartości które chcesz uzyskać są do osiągnięcia. Daj znać jak się zdecydujesz.

PS. Efekt będzie czuć.

Pshemo - 2014-05-29, 12:49

BigT, tyle ile napisałem to się właśnie da. Bo już pytałem. Raczej chodzi mi czy będzie odczuwalny efekt.
Pshemo - 2014-05-29, 12:51

bastol, Pewnie się zdecyduje i na pewno dam znać. Teraz czekam tylko na ostateczną wycenę tego zabiegu.
bastol - 2014-05-29, 12:58

Pshemo napisał/a:
bastol, Pewnie się zdecyduje i na pewno dam znać. Teraz czekam tylko na ostateczną wycenę tego zabiegu.


najtańsze boxy (jakkolwiek odradzane przez wszystkich oprócz tych, którzy je sprzedają) widziałem po 200 zł brutto, ale to taki box po 1 bez wtyczek, po 2 "uniwersalny" tzn do każdego auta, więc jego skuteczność może być ujemna.

chiptuning czy wgranie wirusa czy zmiana softu komputera sterującego pracą silnika (jak zwał tak zwał) podobno jest lepsze, tzn. daje lepszy efekt i jest bezpieczniejsze dla auta, ale to koszt od 800 zł w górę (do 2000 zł) oczywiście już brutto.

BigT - 2014-05-29, 13:11

Pshemo napisał/a:
BigT, tyle ile napisałem to się właśnie da. Bo już pytałem. Raczej chodzi mi czy będzie odczuwalny efekt.
Pytanie na które nie da się odpowiedzieć - dla jednego będzie to bardzo odczuwalna różnica, dla którego będzie nadal muł.
Albo znajdź taki i się przejedź, albo przekonaj się modyfikując swój samochód.
Móc to można, można wszystko, tylko wszystko zależy od ustalenia progów pewnych kompromisów.

bastol - 2014-05-29, 13:16

Pshemo napisał/a:
BigT, tyle ile napisałem to się właśnie da. Bo już pytałem. Raczej chodzi mi czy będzie odczuwalny efekt.


są firmy takie jak łódzki jaszpol (oficjalny serwis renault/dacia) które "zakładają" (w sensie wgrywają) takie chipy i masz jakiś czas (od tygodnia do 3 tygodni) na sprawdzenie. Jak się nie podoba to "demontują" (wgrywają stary) i oddają kasę. Tak mówi teoria.

Praktyka mówi że podobno nikt nie wraca.

DrOzda - 2014-05-29, 14:32

Silniki 1.2 TCE D4FT w starym Clio to zwykłe D4F znane też z Dacii 1.2 16V z dodatkiem turbo ......
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_D-Type_engine
1.2 TCE znane z Lodgy i Dustera to zupełnie inna bajka i obawiał bym się być królikiem doświadczalnym :)

johnson - 2014-05-29, 15:20

DrOzda napisał/a:
Silniki 1.2 TCE D4FT w starym Clio to zwykłe D4F znane też z Dacii 1.2 16V z dodatkiem turbo ......
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_D-Type_engine
1.2 TCE znane z Lodgy i Dustera to zupełnie inna bajka i obawiał bym się być królikiem doświadczalnym :)

ja myslę, że to żadna filozofia, silnik prosty itp. Pytanie czy można robić po kablu czy sterownik trzeba wyciągać no i jaki tam dokłądnie siedzi sterownik, bo są auta gdzie nie da sie załadować softu poza ASO

bastol - 2014-06-04, 14:04

Cav napisał/a:
bastol napisał/a:
Karenzo napisał/a:
wgranie wirusa na stałe to pożegnanie gwarancji na cały silnik .
No chyba że zrobisz boxa który przed każdą wizytą w ASO będziesz zdejmował .

Chyba że tego wirusa wgra autoryzowany salon Dacii/Renault jakim jest właśnie łódzki Jaszpol.


Co to zmienia Twoim zdaniem?
Tenże salon Cię poinformował, że zachipują Ci samochód bez utraty gwarancji?
Nie uwierzę, dopóki na piśmie nie zobaczę.


Zapytanie mejlowe wysłałem tydzień temu. Ze względu na brak odpowiedzi, dzisiaj zadzwoniłem telefonicznie. Pod podanym wyżej linkiem który przypominam tutaj, po lewej stronie znajduje się kontakt do Pana Tomasza Bartkiewicza (szefa działu tuningu). Telefonicznie poinformował mnie iż na ten moment nie ma gotowego rozwiązania odnośnie tego silnika, czyli de facto potwierdził to czego dowiedziałem się w Krakowskim VTechu, z którym Jaszpol współpracuje. Zaproponował dopytywać się co jakiś czas.
Zapytałem również o gwarancję. Stwierdził iż zmiana oprogramowania jest na tyle małą ingerencją w pojazd, że nie ma żadnego wpływu na gwarancję, i ta będzie honorowana na tych samych zasadach jak do tej pory.

Gdyby komuś nie chciało się klikać w powyższy link, poniżej podaję bezpośredni kontakt:
Jaszpol Łódź (autoryzowany dealer Dacia/Renault)
Pan Tomasz Bartkiewicz
Szef Działu Tuningu
42 613 67 90
tomasz.bartkiewicz@jaszpol.com.pl (mi niestety przez tydzień czasu nie udzielił odpowiedzi, jednak potwierdził iż e-mail dostał)

route2000 - 2014-06-04, 14:12

Czyli nie bardzo chce mi się wierzyć, ze jest taka jakby gwarancja. Jak silnik padnie po chiptuningu to kto wtedy odpowiada? ASO czy firma chiptuningowa?
bastol - 2014-06-04, 14:56

route2000 napisał/a:
Czyli nie bardzo chce mi się wierzyć, ze jest taka jakby gwarancja. Jak silnik padnie po chiptuningu to kto wtedy odpowiada? ASO czy firma chiptuningowa?


w opisanym wyżej przypadku ASO=Firma chiptuningowa, bo łódzki Jaszpol jest ASO Dacii/Renault i jednocześnie sprzedaje usługę chipowania silnika.

Cav - 2014-06-04, 15:11

bastol napisał/a:

Zapytałem również o gwarancję. Stwierdził iż zmiana oprogramowania jest na tyle małą ingerencją w pojazd, że nie ma żadnego wpływu na gwarancję, i ta będzie honorowana na tych samych zasadach jak do tej pory.


Zażądaj tego na piśmie i wyślij do Renault Polska w celu potwierdzenia.
Gadać to sobie mogą.

mekintosz - 2014-06-04, 15:38

Ja bym taka gwarancję poczipową nazwał swego rodzaju dilerską ;-) Podejrzewam, że jak coś się stanie to do Renault Polska na ekspertyzy idzie "odwirusowany" samochód. Tylko takie chipowanie u nich niejako wiążę właściciela z tym ASO.
bastol - 2014-06-04, 16:05

Cav napisał/a:
bastol napisał/a:

Zapytałem również o gwarancję. Stwierdził iż zmiana oprogramowania jest na tyle małą ingerencją w pojazd, że nie ma żadnego wpływu na gwarancję, i ta będzie honorowana na tych samych zasadach jak do tej pory.


Zażądaj tego na piśmie i wyślij do Renault Polska w celu potwierdzenia.
Gadać to sobie mogą.

tu jest problem, bo póki co tego nie robią (tzn. tego silnika), więc nie mają czego oświadczać na piśmie, no chyba że "tego silnika jeszcze nie robimy". Póki co powoli będę sobie odkładał zaskórniaki, i co jakiś czas będę dzwonił do nich dopytać się o to. Jak już taki silnik będą mieli w ofercie, obiecuję poprosić o oficjalne pisemne stanowisko. Zresztą mogę im nawet polecony wysłać i niech odpowiedzą tak samo. Dam znać, ale coś czuję że ten wątek możemy odłożyć na jakieś - przynajmniej - pół roku.

Przy okazji poczytałem karty techniczne daciek i renówek. Ten sam silnik w dackach jest w wersjach: lodgy 115km duster 125km, w renowkach scenic 120km i również scenic 130km. Jedynie lodgy 115km ma moment 190Nm, pozostałe mają moment 205 Nm, wszystkie od 2000obr/min.

Jakie z tego wnioski? Wnioski są dwa:
1) to może nic nie znaczyć,
2) to ten sam silnik tylko z innym chipem, z tym że jeśli dają max 205 Nm, to możliwe dlatego że boją się więcej, bo coś w układzie napędowym może być za słabe (np. skrzynia biegów, albo półośki lub przeguby). Pożyjemy zobaczymy.

mekintosz napisał/a:
Ja bym taka gwarancję poczipową nazwał swego rodzaju dilerską ;-) Podejrzewam, że jak coś się stanie to do Renault Polska na ekspertyzy idzie "odwirusowany" samochód. Tylko takie chipowanie u nich niejako wiążę właściciela z tym ASO.

szczerze mówiąc, to najlogiczniejsze i najprostsze rozwiązanie. Jednak co by było gdybym w te wakacje pojechał np. do Włoch, i tam by mi się coś stało i autko poszłoby do ichniejszego ASO? Możliwe że okazałoby się że Jaszpol wpisał w ich bazie napraw, że auto ze względu na cośtam (np. zgłoszenie klienta), miało wykonaną ingerencję w oprogramowanie silnika, i wszystko jest ok. Ale gdyby się okazało że tak nie zrobili, a włoski serwis by to wykrył, miałbym problem. Dlatego też w razie jeśli w przyszłości zdecyduję się na usługę, będę chciał mieć pismo od nich że wszystko jest cacy i gwarancja nadal trwa.

PS. Musiałem połączyć dwa posty, bo by mi admin znów kazał zasuwać na klęczkach do Częstochowy.

DrOzda - 2014-06-04, 16:21

Ten silnik jest też w Nissanach kiszkaju i dżuku pod nazwą 1.2 DIG-T , oraz w Mercedesie Citan tylko się nie chwalą że współdzielą go z Dacią :)
laisar - 2014-06-04, 16:27

bastol napisał/a:
możliwe dlatego że boją się więcej, bo coś w układzie napędowym może być za słabe

Nie - to wynika tylko i wyłącznie ze względów marketingowych, np lodgy musi być słabsza od scenica.

Ewentualne różnice techniczne wynikają jedynie z dostosowania do konstrukcji danego modelu - np inaczej wygięta rura powietrza itp

mekintosz - 2014-06-04, 17:34

laisar napisał/a:
….

...np inaczej wygięta rura powietrza itp


i jest + 10 KM więcej ;-)

laisar - 2014-06-04, 17:40

Niestety, jakoś przełożenie rury nie przenosi również rumaków do nowej stajni <;
BigT - 2014-06-04, 18:23

route2000 napisał/a:
Czyli nie bardzo chce mi się wierzyć, ze jest taka jakby gwarancja. Jak silnik padnie po chiptuningu to kto wtedy odpowiada? ASO czy firma chiptuningowa?

O tym na ile to prawda dowiemy się jak ktoś przesadzi i przed upływem 3 lat padnie turbina ;)
Osobiście - niezbyt w to wierzę.

Cav - 2014-06-04, 20:27

laisar napisał/a:
bastol napisał/a:
możliwe dlatego że boją się więcej, bo coś w układzie napędowym może być za słabe

Nie - to wynika tylko i wyłącznie ze względów marketingowych, np lodgy musi być słabsza od scenica.

Ewentualne różnice techniczne wynikają jedynie z dostosowania do konstrukcji danego modelu - np inaczej wygięta rura powietrza itp


Gdzieś ostatnio na forum było info, że silnik 125 konny ma bezpośredni wtrysk, a 115 konny nie.
Bujda, czy jednak dużo bardziej się różnią niż napisałeś?

bastol - 2014-06-04, 20:35

Cav napisał/a:
Gdzieś ostatnio na forum było info, że silnik 125 konny ma bezpośredni wtrysk, a 115 konny nie.
Bujda, czy jednak dużo bardziej się różnią niż napisałeś?

Bujda. 115km ma bezpośredni wtrysk .Link do słodkiego filmiku Renault 115km TCe. Z tego wnioskuję że wszystkie mocniejsze klony mają tak samo.
Bezpośredniego wtrysku nie miał 1.2 16v 100km, który miał jeszcze pasek rozrządu i pompę oleju jednopołożeniową.

laisar - 2014-06-04, 20:58

Cav napisał/a:
Bujda, czy jednak dużo bardziej się różnią niż napisałeś?

Każden jeden sam se może przeczytać u źródła:

http://www.powertrain.renault.com/our-range/

http://www.powertrain.ren..._GDI_TCe130.pdf

kilazz - 2015-09-27, 12:46

Czy ktoś w ciągu ostatniego roku zrobił jakiś postęp w tym temacie? Powinno dać się wyciągnąć ok. 135-140km i 240-250nm..
Karenzo - 2015-09-27, 20:02

raczej konto na forum clio posiadasz
http://www.klubclio.pl/vi...php?f=17&t=1243

kilazz - 2015-09-27, 20:09

doprecyzuję, chodzi mi o chip dustera 1.2tce, nie jakikolwiek chipowanie 1.2tce bo to wiadomo że już dawno zrobione i wyniki są..
corrado - 2015-09-27, 20:32

a jaka różnica chip 1.2tce w clio a w 1.2tce w dusterze ? :roll:
Sprawdzić jeśli ten sam silnik - oznaczenie kod silnika - to żadna różnica przecież :roll:

kilazz - 2015-09-27, 20:56

a czy twojego 1.5dci 86km podkręcają na 130+ps tak jak 1.5dci 110? no więc właśnie taka różnica..
corrado - 2015-09-27, 21:07

kolego, napisałem przecież... :-)
"Sprawdzić jeśli ten sam silnik - oznaczenie kod silnika - to żadna różnica przecież :roll: "

killazz napisał/a:
a czy twojego 1.5dci 86km podkręcają na 130+ps tak jak 1.5dci 110? no więc właśnie taka różnica..


przy okazji 86KM to K9K 796
a 110KM to jakiś k9k 8xx , nawet nie wiem - bo nie pamiętam, wiec to nie te same silniki - inne oznaczenie i osprzet - co przeczy wczesniejszej teorii :-)

kilazz - 2015-09-27, 21:12

no to doprecyzuję, różnica jest taka jak między twoim 1.5 86ps i 1.5 110ps. Clio 1.2tce ma 100ps i chipują je na 125, a duster ma tyle w standardzie więc porównywanie tego mija się z celem.
bastol - 2015-09-27, 22:55

ja (chyba nieco przypadkowy założyciel tematu) jak do tej pory nic w temacie nie zrobiłem. Tzn. zrobiłem 3 rzeczy:

a) wziąłem ślub (czemu to istotne, zrozumiecie dalej);
b) dozbierałem 1300 zł, po czym zabrała je żona;
c) sprawdziłem że mam 5 letnią gwarancję na silnik (do 2018 ;/);
d) dozbierałem 1200 zł (stan na dzień dzisiejszy), które żona zabierze za jakieś 2-3 dni.

Jaki z tego wniosek? Nie ma żadnego. No może oprócz tego że jestem biedniejszy o (1300+1200+500(gwarancja)=3000zł) ale za to bogatszy o żonę.

Czekam spokojnie aż mój dzień na chipa nadejdzie. Ciekawe kiedy to będzie.

DrOzda - 2015-09-28, 07:07

kilazz napisał/a:
no to doprecyzuję, różnica jest taka jak między twoim 1.5 86ps i 1.5 110ps. Clio 1.2tce ma 100ps i chipują je na 125, a duster ma tyle w standardzie więc porównywanie tego mija się z celem.

1.2 Tce 100 ps to jest zupełnie inny silnik o oznaczeniu D4Ft - ten sam co w Daciach 1.2 16v tylko z turbo ...

agent - 2015-09-28, 07:30

Daj spokój, kilazz nie uda się na chiptuning jak nie będzie napisane jak krowie na rowie że chipowanym autem będzie Duster. Albo inaczej on chipuje auto nie nie silnik.
Marek1603 - 2015-09-28, 07:53

Drozda, w Dusterach to nie jest ten sam silnik 1,2 16V z turbo. Taki był/jest np w Lodgy.
1,2 Tce 115KM jest na bazie właśnie 1,2 16v, natomiast 1,2 TCe 125KM jest nowym silnikiem dlatego Kilazz pyta.

BoloSr - 2015-09-28, 07:58

Trza pojechac do kogos kto takie tematy ogarnia i zobaczy czy sie da czy nie i juz nie ma co gdybac :(
Marek1603 - 2015-09-28, 08:04

Dać się pewnie da tylko pytanie o koszty.

Z 1,6 MPI np. da radę spokojnie wyciągnąć 110KM tylko cena około 1600 - 2000zł z hamownią.

BoloSr - 2015-09-28, 08:12

Marek1603 napisał/a:
Dać się pewnie da tylko pytanie o koszty.

Z 1,6 MPI np. da radę spokojnie wyciągnąć 110KM tylko cena około 1600 - 2000zł z hamownią.


DCi 1000-1300 i z 90 robia spokojnie 110 :) wiec stawiam ze tu bedzie podobnie :)

route2000 - 2015-09-28, 08:21

Marek1603 napisał/a:
Dać się pewnie da tylko pytanie o koszty.

Z 1,6 MPI np. da radę spokojnie wyciągnąć 110KM tylko cena około 1600 - 2000zł z hamownią.

Bez szkody dla silnika - chodzi o trwałość? Na czym polega podniesienie mocy - poprzez zmianę mapy wtrysków czy chiptuning?
Jestem ciekawy czy po zmianie zmniejszy się generalnie zużycie paliwa? :->

wieza - 2015-09-28, 09:02

Ps zrób sobie w jaszpolu mnie robili tam Dacie MCV 7 lat temu i zrobili to dobrze :) auto jeździ do dnia dzisiejszego i zapewne ma już jakies 180 tys :)
kilazz - 2015-09-28, 09:59

agent napisał/a:
Daj spokój, kilazz nie uda się na chiptuning jak nie będzie napisane jak krowie na rowie że chipowanym autem będzie Duster. Albo inaczej on chipuje auto nie nie silnik.


interesuje mnie wynik chipowanego dustera 1.2tce 125ps, co mi po wynikach innych aut z silnikami o fabrycznie innych mocach? Który raz mam to tłumaczyć?

dobra, sam sobie pogrzebałem w zagranicznych źródłach, wychodzi ok 135ps i ok 240nm

DrOzda - 2015-09-28, 10:20

Marek1603 napisał/a:
Drozda, w Dusterach to nie jest ten sam silnik 1,2 16V z turbo. Taki był/jest np w Lodgy.
1,2 Tce 115KM jest na bazie właśnie 1,2 16v, natomiast 1,2 TCe 125KM jest nowym silnikiem dlatego Kilazz pyta.

Mowa była o 1.2 TCE 100 KM a ten występował w Clio pod oznaczeniem D4Ft. Wiem że w Lodgy i Dusterze jest 1.2 TCE o nazwie kodowej H5Ft który ze starym silnikiem Clio nie ma nic wspólnego ....

BoloSr - 2015-09-28, 10:41

kilazz napisał/a:
agent napisał/a:
Daj spokój, kilazz nie uda się na chiptuning jak nie będzie napisane jak krowie na rowie że chipowanym autem będzie Duster. Albo inaczej on chipuje auto nie nie silnik.


interesuje mnie wynik chipowanego dustera 1.2tce 125ps, co mi po wynikach innych aut z silnikami o fabrycznie innych mocach? Który raz mam to tłumaczyć?

dobra, sam sobie pogrzebałem w zagranicznych źródłach, wychodzi ok 135ps i ok 240nm


ładny przyrost teraz trza poszukac kto to ładnie tak ogarnie :)

Marek1603 - 2015-09-28, 11:11

Podejrzewam, że ci dali by radę.

Cennik

maciek - 2015-10-01, 18:33

trochę danych odnośnie silnika H5Ft
http://www.powertrain.ren...V1_MAJ_2014.pdf

http://www.powertrain.ren...nge/1.2-gdih5ft

bastol - 2016-02-18, 15:20

Witam,
interesuje mnie porównanie silnika 1.2 tce z lodgy, czyli w wersji 115 km, z silnikiem 1.2 tce z scenica w wersji 130 km.
Czy ma ktoś dostęp do danych Renault? Czy korzystając z takiej bazy części/dokumentacji serwisowej ew. innych, można zestawić części obu tych silników?
Z linka wstawionego przez maćka, wynika że na pewno inna jest turbina, ale czy to jedyna różnica?
Z info firm tuningowych na zachodzie (głównie w NL), wynika że tak jak 115 km, da się gdzieś dociągnąć do 135 km, tak wersję 130 km, można bujnać na około 160 km. Z tego wynika że silniki się różnią: i teraz pytanie - czym się różnią?

laisar - 2016-02-18, 15:35

bastol napisał/a:
można zestawić części obu tych silników?

http://www.catcar.info/renault/?lang=en

marlad - 2017-07-22, 07:43
Temat postu: CHIP TUNING DACIA LOGAN 0.9 TCE 90 STAGE 1
Najmocniejsza seryjnie jak dotąd jednostka 0.9 TCE jaka miałem przyjemność robić :)
110 w serii !!


marlad - 2017-07-22, 07:49

hello.
Wielokrotnie miałem przyjemność podnosic moc w TCE i zaden z użytkowników nie wrócił z najmniejszym problemem . warty odnotowania jest fakt iż najmocniejsze TCE z jakim sie spotkałem ( w Dacii Logan ) miało 20% mocy wiecej niz deklaruje producent ( czyli ok 110 ) .

a tutaj wykres dla innego 0.9 TCE . Te silniki mozna chipowac do 120 KM spokojnie\




mbar - 2017-07-22, 13:09

Fajnie.
A jak z fabrycznym LPG? Bo dokładany można sobie potem wystroić (+ zmiana na większe wtryski w razie potrzeby lub dotrysk benzyny), a fabryki nie da się ruszyć. Sama się dostroi po korektach?

wojtek013 - 2017-07-22, 20:15

marlad napisał/a:
hello.
Wielokrotnie miałem przyjemność podnosic moc w TCE i zaden z użytkowników nie wrócił z najmniejszym problemem . warty odnotowania jest fakt iż najmocniejsze TCE z jakim sie spotkałem ( w Dacii Logan ) miało 20% mocy wiecej niz deklaruje producent ( czyli ok 110 ) .

a tutaj wykres dla innego 0.9 TCE . Te silniki mozna chipowac do 120 KM spokojnie


Dobra wiadomość. I pewnie nic specjalnego się nie stanie. W fordzie podobnej konstrukcji litrówka jeździ z fabryczną mocą 140 KM/180 Nm.

mbar napisał/a:
Fajnie.
A jak z fabrycznym LPG? Bo dokładany można sobie potem wystroić (+ zmiana na większe wtryski w razie potrzeby lub dotrysk benzyny), a fabryki nie da się ruszyć. Sama się dostroi po korektach?


No niestety LPG po chipsie trzeba wystroić (o ile bebechy lpg dadzą radę :-) ),. z fabrycznym pewnie trochę lipa :-( .

fotorobart - 2017-07-25, 19:54

Kogoś z klubu?
kicpra - 2017-07-25, 21:27

Ładnie, 200 niutonów to już jak tedeik :D.
Fruxo - 2017-07-25, 21:35

nikogo nie zastanowiło że seryjny silnik ma 90 KM a ten tutaj 110 ?
fotorobart - 2017-07-26, 06:26

Fruxo napisał/a:
nikogo nie zastanowiło że seryjny silnik ma 90 KM a ten tutaj 110 ?

a gdzie pisze że pierwszy pomiar jest na "serii"?

Fruxo - 2017-07-26, 08:41

zawsze 1 jest na serii na tym chyba polega porównanie
Marek1603 - 2017-07-26, 09:36

W innym temacie pisał o tym.
zaper13 - 2018-05-12, 14:44
Temat postu: Silnik TCe 0.9 chip box
Jak w temacie czy ktoś już dawał boxa do tego silnika z użytkowników. Czy może podzielić się wrażeniami.
Zastanawiam się nad boxem od VTech w wersji do 15% przyrostu mocy.

Thomson1708 - 2018-05-12, 22:00

Odpuść sobieboxy .9 tce ma gifty na100/105 koni tunezyjskie zrobią ci 120 nic więcej nie ma sensu
zaper13 - 2018-05-13, 05:29

Tylko auto mam z 5 letnią gwarancją i tak przed wjazdem do serwisu wyłączam boxa i po kłopocie nic nie znajdą. Po gwarancji czemu nie wymienił bym na normalny chip. Pomiędzy SCe 75KM a TCe 90KM jest różnica 15km oczywiście jeden ma turbo drugi nie ale różnica zauważalna. A taki box to koszt około 500zł i mam kolejne 15koni więcej.
shrek - 2018-05-13, 09:26

To lepiej dolazyc jeszcze 500 i miec normalnego chipa, auto zhamowane i gwarancja bezpiecznego przyrostu mocy, a nie wpinac oporniki do instalacji zeby oszukiwaly czujnik temperatury za 500 pln.
No i te 15% czy tam 15 koni przyrostu mocy to jest na instrukcji a nie w praktyce, bo nie wierze, ze hamowales auto po podpieciu drogich opornikow ( chip box).
Nie radze stosowac tych boxow bo to nie najzdrowsze dla silnika.

Jacenty85 - 2018-05-13, 20:27

Piszecie o koniach a mnie w codziennej eksploatacji bardziej interesuje moment obrotowy - bo to nim jeździmy...konie są na papierze i przy prędkościach osiąganych na niemieckich autostradach. Jeśli moment urośnie o 20 Nm to warto ale i tak wolałbym dołożyć i mieć to zestrojone profesjonalnie. ASO i tak tego nie znajdzie.
DokkerKRK - 2018-05-22, 22:06

Witam

Dokker 2017 rok produkcji. TCE 115km seria.

Robił ktoś chip? Jakieś doświadczenia? Jakie przyrosty?
Robił ktoś może EKO chip? zmniejszający spalanie i ciut poprawiający osiągi?
Dzwoniłem do jednej z lepszych firm w Krk i powiedzieli, że nie robią tego silnika w ogóle...

jas_pik - 2018-05-22, 22:26

Ja Ci moge polecić Vtech właśnie z Krakowa.
Robili to w silniku 1.2 TCe w Clio a to jest ten sam silnik . Przyrost mocy o 15KM, Moment 12 Nm.Można więcej ale to już żyłowanie .
Efektywnie spadek żużycia o 1l/100 km.A banan na twarzy :)
Można uzyć tzw PowerBox-a ( wpinany ) aby nie mieć problemów w ASO .
Możesz też wypożyczyć . Jesli zdecydujesz się zakupić to zapłacony wynajm odlicza się od ceny

alhaz - 2018-05-23, 02:43

jas_pik napisał/a:
Ja Ci moge polecić Vtech właśnie z Krakowa.
Robili to w silniku 1.2 TCe w Clio a to jest ten sam silnik . Przyrost mocy o 15KM, Moment 12 Nm.Można więcej ale to już żyłowanie .
Efektywnie spadek żużycia o 1l/100 km.A banan na twarzy :)
Można uzyć tzw PowerBox-a ( wpinany ) aby nie mieć problemów w ASO .
Możesz też wypożyczyć . Jesli zdecydujesz się zakupić to zapłacony wynajm odlicza się od ceny


A jest sens chipować 1.2TCe 125KM, ktory siedzi w Dusterze?

Thomson1708 - 2018-05-23, 04:49

Eh, ten temat powraca co jakiś czas... Jeśli nie szkoda wam silników to śmiało róbcie chipa... Tylko powerboxy sobie odpuście, działa to tak że oszukuje silnik który leje więcej paliwa. Autko będzie trochę lepiej, ale w perspektywie długoterminowej tłoki się wypalają.
Poza tym silnik 1.2 tce nie jest demonem trwałości i obiegowo się mówi że dużo wytrzymalszy jest 1.6. śmiem twierdzić że przy budżecie rzędu 10 tys zł dużo lepsze efekty osiągnąć można właśnie przy utrudnieniu tego 1.6. kiedyś widziałem podaje logana mającego 160 koni, Toto latało już ładnie przy 1 tonie masy.
1.2 tce jest zbyt miękkie, .9 tce jest zbyt małe. 1.4 turbo brakuje bo taki fiatowski można i na 180 zrobić, polowego z di na 190km.
Ludzie zrozumcie że dacia to nie jest materiał na tanią rajdowke. No chyba że ściągniesz sobie Sandero rs z Brazylii

Prezes - 2018-05-23, 08:14

Skąd opinia, że nie jest trwały? Właśnie przed zakupem poczytałem dużo i wychodziło na to, że jest.
alhaz - 2018-05-23, 08:27

Thomson1708 napisał/a:
Eh, ten temat powraca co jakiś czas... Jeśli nie szkoda wam silników to śmiało róbcie chipa... Tylko powerboxy sobie odpuście, działa to tak że oszukuje silnik który leje więcej paliwa. Autko będzie trochę lepiej, ale w perspektywie długoterminowej tłoki się wypalają.
Poza tym silnik 1.2 tce nie jest demonem trwałości i obiegowo się mówi że dużo wytrzymalszy jest 1.6. śmiem twierdzić że przy budżecie rzędu 10 tys zł dużo lepsze efekty osiągnąć można właśnie przy utrudnieniu tego 1.6. kiedyś widziałem podaje logana mającego 160 koni, Toto latało już ładnie przy 1 tonie masy.
1.2 tce jest zbyt miękkie, .9 tce jest zbyt małe. 1.4 turbo brakuje bo taki fiatowski można i na 180 zrobić, polowego z di na 190km.
Ludzie zrozumcie że dacia to nie jest materiał na tanią rajdowke. No chyba że ściągniesz sobie Sandero rs z Brazylii


No przeciez tylko spytalem, sam jeżdzę dCi, a nowy będzie 1.2TCe(ale przez 3 lata gwarancji nic nie zrobię i tak). Tylko zastanawia mnie fakt ze np ten sam silnik w Renault jest duzo mocniejszy, chyba ze to inna konstrukcja?

Fruxo - 2018-05-23, 16:28

Cytat:
przy utrudnieniu tego 1.6

czy ty masz pojecie w ogóle o czym mówisz ?

Czip 1.2 tce to tylko 2 wizyty na hamowni i co najwyżej rozwalenie silnika po 150-200 tyś
a modyfikacje 1.6 to konstruowanie wielu rzeczy od nowa i niekończone się awarie

Thomson1708 - 2018-05-23, 17:58

Od razu zaznaczyłem że do "ulepszania" 1.6 bez 10 tysięcy nie ma co podchodzić.... Chyba bardzo dogodnie dla siebie pominąłeś tą kwestię.
1.2 Trwałością do konstrukcji jakie wymieniłem wcześniej nie umywa się nawet. Nie powiedziałem że jest to silnik tragiczny.

DokkerKRK - 2018-05-23, 19:01

Dobra bo widzę, że gówno burza się wytworzyła. Co po niektórzy piszą to samo co było wałkowane przez 3. wcześniejsze strony, także wracając do tematu:

Dzieki za polecenie Vtecha. Propozycja z boxem jest interesująca. Z tego co patrzyłem na boxie zawsze osiągi były mniejsze niż po wirusie indywidulanym. Skoro tutaj przyrosty i tak są małe to nie wiem jakie są po boxie? Czy może podaleś już wartości dla boxu?
Na czas gwarancji jest to dobra opcja.
Zapytam ile kosztuje taka przyjemność. Spalanie też by się przydało zmniejszyć bo w mieście to mi bierze 9l jak nie cisne... ;/

Tylko jak mnie podliczą na 1200zł-1600zł to raczej słabo jak za 15 niutków więcej. różnica niewielka

Marek1603 - 2018-05-24, 05:49

No i z taką kwotą musisz się liczyć.
DokkerKRK - 2018-05-24, 17:24

a co z opcją EKO ? w tym momencie jej używam bo po mieście wystarczy. czy jak robią chipa to wtedy robią osobno do wersji EKO i do bez eko?

można by też (o ile to możliwe technicznie) zrobić "TURBO CHIP" na wersji bez EKO i po wciśnięciu EKO np. taki oszczędzający paliwo itd. np. gdzieś na trasie potrzeba przycisnąć, powyprzedzać to pyk! turbo i jak już po sprawie wrócić do EKO :) silnika się nie zarżnie a takie turbo może powyjaśniać kilka kwestii kozaczkom na mieście / wiosce 8-) :-P nie dość że wyprzedzeni to jeszcze przeż auto dla biednych i cebulandi... :mrgreen: pocisk na maxa!

oczywiście piszę z sarkazmem co by ktoś nie zrozumiał ;-)

Thomson1708 - 2018-05-24, 19:33

Myślę że zostaje Ci tylko wizyta w jakimś salonie osobiście, co mogło być powiedzianie to zostało powiedziane.
cookie - 2018-09-23, 18:12

Mam boxa z Vtech. Tego ze sterowaniem bluetooth. Jeżdżę na codzień na ustawieniu 1 (0 to program fabryczny, 8 to maxymalne osiągi). Na 8 samochód to rakieta-trzeba się mocno pilnować żeby nie stracić prawka bo nie wiadomo kiedy jest 150 na budziku.
kicpra - 2018-09-23, 20:00

Box do 0,9 tce? Hamowales go? Jaki koszt tego pudełka?
cookie - 2018-09-23, 22:41

Nie byłem na hamowni ale efekt jest piorunujący. Cenę masz na stronie sklepu Vtech. Wziąłem najdroższego boxa, przestawianego po bluetooth.
Fruxo - 2018-09-23, 23:27

E te efekty mają jakies liczby ?
choćby w postaci sprintu do 100 ?

cookie - 2018-09-24, 06:01

Nie mierzylem, bo nie mam żadnej aparatury pomiarowej, a efekt przeszedł moje oczekiwania więc nie mam żadnego ciśnienia żeby jechać z tym na hamownie. Banan na twarzy mi wystarczy.
arnold - 2018-09-25, 01:09

To troche gadka bez sensu, bo jak przeciągnę mój samochód po obrotach to też się rozpędza. Nie wiem co taki box mógłby korygować.
cookie - 2018-09-25, 11:26

Korekta jest taka, że ciągnie tak fajnie jak pomiędzy 2500-3500 ale do odcinki. No i do odcinki przybywa mu mocy. W serii powyżej 3500rpm kończy się zabawa. Zresztą w zakresie powyżej 2500 też jest zauważalnie lepiej.
Fruxo - 2018-09-25, 12:16

telefonem zmierz jest trylion aplikacji
cookie - 2018-09-25, 12:35

Fruxo napisał/a:
telefonem zmierz jest trylion aplikacji

Np.?

Fruxo - 2018-09-25, 13:51

ja używam torqe pro do odczytów parametrów silnika (trzeba mieć elm)
i tak jest taka funkcja , pomiar jest wtedy bardzo dokładny
w markecie jest multum aplikacji trzeba sprawdzać
https://play.google.com/store/apps/collection/search_results_cluster_apps?clp=ggEHCgUwLTEwMA%3D%3D:S:ANO1ljIY6Qs

Fruxo - 2019-05-14, 13:41
Temat postu: 0,9 tce chip tuning
Czy ktoś dokonywał modyfikacje map w silniku 0.9 tce ?
Z tego co wyczytałem modyfikacje wgrywane są przez obd więc nie ma obawy o gwaranta.
Konsekwencje dla silnika również są mi znane.
Czy można ktoś podawał się takiej procedurze i ma jakieś doświadczenia ?

DrOzda - 2019-05-14, 14:34

Popytaj na forach Renault , sporo Clio i Capturów zrobiono.
Fruxo - 2019-05-14, 17:33

Sam chip to nic ciekawego pytanie czy to będzie grać z lpg i to fabrycznie zablokowanym
kicpra - 2019-05-14, 17:46

W sobotę montują mi boxa, jak będę miał wykres to wstawie
Fruxo - 2019-05-14, 19:04

vtech ?
kicpra - 2019-05-14, 20:03

Tak, chipa na gwarancji nie chce
Fruxo - 2019-05-14, 20:41

tu jest instukcja montażu
https://vtech.pl/pobieranie.html?file=files/download/Instalation%20manuals/Renault/Renault%20Captur%200.9TCe%2090HP.pdf
trochę to śniedzi zwykłym oszukiwaniem czujnika ciśnienia

kicpra - 2019-05-14, 21:01

Ciśnienie i paliwo, chip jeszcze zmienia kat zapłonu. Trochę tych boxow zamontowali w nowych autach, tam gdzie jadę. Zobaczymy czy coś przybędzie.
Fruxo - 2019-05-14, 22:02

A mógł byś zapytać od razu czy taki box można założyć do samochodu wyposażonego w lpg ?
i nie takie zwykłe bo fabryczne który ma zablokowany sterownik a dawki gazu są korygowane procentowo na te benzynowe. Samych korekt nie da się zmienić a nawet są różne dla każdego wtryskiwacza z powodu nierównych długości węży.

kicpra - 2019-05-15, 07:03

Ok, zapytam :)
Fruxo - 2019-05-15, 21:56

Jak widzę w fabrycznej instalacji zastosowano wtryski GIRS12 S a jak podaje producent przy 3 cylindrach mogą one obsłużyć do 88 KM
i na tym można zakończyć temat tuningu tce z lpg
a według tego https://gazeo.pl/wakacje-na-lpg/Premiera-listwy-wtryskowej-Landi-Renzo-GIRS12,artykul,9459.html
jest 24 KM na cylinder

subiel - 2019-05-16, 06:37

hmmm... czy chipowanie 0,9tce to nie jest przypadkiem akt desperacji?

dużo się z tego raczej nie wyskrobie, a układ się obciąży?
0,9 -> to jest stosunkowo słabe, i będzie stosunkowo słabe, bo też i nie ma z czego mocy wykrzesać ;)

kicpra - 2019-05-16, 09:29

Zawsze bedzie mocniejszy niż pozostałe 0,9.
Silnik robi raptem 100 koni z litra więc nie jest jakoś mocno wyżyłowany względem innych nowych jednostek, np 1.0tsi 115KM, 1.0t-gdi 120KM.

karmnik - 2019-05-16, 11:10

kicpra napisał/a:
Zawsze bedzie mocniejszy niż pozostałe 0,9.
Silnik robi raptem 100 koni z litra więc nie jest jakoś mocno wyżyłowany względem innych nowych jednostek, np 1.0tsi 115KM, 1.0t-gdi 120KM.


a nie było już tematu?
wykres dla 0.9 tce w połowie strony
http://www.daciaklub.pl/f...sc&start=50#top

tomas_102 - 2019-05-19, 21:57

Z tymi wtryskami to coś mi się nie zgadza, bo TCe90 tak naprawdę ma nawet trochę więcej niż 90 KM.
Fruxo - 2019-05-20, 01:03

raczej katalog landi nie kłamie
https://landirenzo.com/sites/default/files/upload/components/rail-girs12-en.pdf
3 wtryski w rozmiarze S = 56-66 kW

seba1702 - 2020-02-17, 15:15

Chciałbym podnieść moc w swoim 1.3 130... Jeden z pomysłów to wgranie mapy od mocniejszej wersji 150 albo z tego samego silnika w Nissanie (163KM).

Wie ktoś czy samemu z OBDII i programem typu DDT4ALL da radę samemu zgrać/wgrać mapę silnika?

laisar - 2020-02-19, 00:30

seba1702 napisał/a:
z OBDII i programem typu DDT4ALL da radę samemu zgrać/wgrać mapę silnika?

Nie.

amaj - 2020-02-23, 22:01

subiel napisał/a:
hmmm... czy chipowanie 0,9tce to nie jest przypadkiem akt desperacji?

dużo się z tego raczej nie wyskrobie, a układ się obciąży?
0,9 -> to jest stosunkowo słabe, i będzie stosunkowo słabe, bo też i nie ma z czego mocy wykrzesać ;)


Trochę można wyskrobać

https://www.br-performanc...6/8693-0-9-tce/

ja robiłem u nich mojego Dokkera 1.5 blue dci i jestem bardzo zadowolony

https://www.facebook.com/...?type=3&theater

Fruxo - 2020-02-23, 22:21

Przecież to pomiary to zwykła ściema. Silnik jak ma 300 KM to znaczy że tyle ma na wyjściu z wału. Gdzie dochodzą wszystkie elementu układu napędowego a ich sprawność to ok 95%
w rajdówkach przy silniku 300KM moc na kołach to ok 230-250 KM w zwykłym aucie na prawdziwej hamowni przy 150 KM katalogowym na kołach było ok 120 KM

Więc co to za cuda że u tych wielkich tunerów samochód z mocą katalogową 90 koni ma na kołach 100 ...

laisar - 2020-02-23, 23:23

Fruxo napisał/a:
ma na kołach 100

A skąd to przypuszczenie? Bo właściwie wszystkie pomiary z hamowni podają właśnie moc na silniku, tyle że wyliczoną z faktycznego pomiaru mocy na kołach i strat na przeniesieniu napędu - np http://www.daciaklub.pl/f...1656273#1656273

amaj - 2020-02-23, 23:55

Fruxo napisał/a:
Przecież to pomiary to zwykła ściema. Silnik jak ma 300 KM to znaczy że tyle ma na wyjściu z wału. Gdzie dochodzą wszystkie elementu układu napędowego a ich sprawność to ok 95%
w rajdówkach przy silniku 300KM moc na kołach to ok 230-250 KM w zwykłym aucie na prawdziwej hamowni przy 150 KM katalogowym na kołach było ok 120 KM

Więc co to za cuda że u tych wielkich tunerów samochód z mocą katalogową 90 koni ma na kołach 100 ...


Katalogowa moc tego auta to 95 km

keikan - 2021-08-30, 09:40

Czy ktoś z forumowiczów juz bawił się z tuningiem mocy i momentu obrotowego w 1.3 TCe 150 KM?
Jest na necie klika ofert np:

http://www.hamownia.net/?dacia

https://www.v-tuning.pl/k...m-110-kw-manual

Jeśli ktoś coś już "grzebał" to proszę o namiary na wykonawcę i oczywiście opinie.
Auto wciąż na gwarancji więc raczej jakiś powerbox tylko pytanie - czy one coś dają?
Różne opinie są w sieci...

ptakooo - 2021-08-30, 11:58

Hmmm trzeba być samobójcą, żeby jeszcze podkręcać parametry, i tak już silnego jak na ten samochód, silnika. Polecam obejrzeć sobie powypadkowe Dustery chociażby na serwisach sprzedażowych i wyciągnąć wnioski co może się stać jeśli przekroczymy magiczną barierę... w najlepszym wypadku kalectwo. To jest samochód rekreacyjny a nie wyścigowy.
keikan - 2021-08-30, 12:13

ptakooo napisał/a:
Hmmm trzeba być samobójcą, żeby jeszcze podkręcać parametry, i tak już silnego jak na ten samochód, silnika. Polecam obejrzeć sobie powypadkowe Dustery chociażby na serwisach sprzedażowych i wyciągnąć wnioski co może się stać jeśli przekroczymy magiczną barierę... w najlepszym wypadku kalectwo. To jest samochód rekreacyjny a nie wyścigowy.


A jaka jest wg. kolegi ta "magiczna bariera"?

Czasem nie chodzi o V-max tylko np. o możliwość szybszego wykonania manewru wyprzedzania (co akurat wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo). A wypadki? Zdarzają się w każdym samochodzie niezależnie od marki i modelu - to raczej kwestia umiejętności kierującego (lub ich braku).

Wracając do tematu to zadając pytanie liczyłem na odpowiedź kogoś, kto już temat "przerabiał". Słyszałem, że na zlocie w Czernej w ubiegły weekend był posiadacz tej wersji Dustera, który podnosi gdzieś na śląsku moc do 190 KM i miałem nadzieję, że tu zagląda i coś podpowie...

Marek1603 - 2021-08-30, 19:02

Nie trzeba być samobójcą. Te silniki maja 190KM i są softwarowo ograniczane.

Zagląda sporadycznie.

ptakooo - 2021-08-30, 19:38

Widocznie są ograniczone celowo, żeby się ułańska fantazja nie włączała ;)
keikan - 2021-08-31, 06:18

ptakooo napisał/a:
Widocznie są ograniczone celowo, żeby się ułańska fantazja nie włączała ;)


Albo po to, żeby wrzucić niebawem do konfiguracji przed zakupem silnik o mocy 190 KM oczywiście z różnicą w cenie 10.000 zł między nim a 150 KM.
Tak jak to jest w przypadku możliwości wyboru 130 KM i 150 KM...

corrado - 2021-08-31, 11:45

Marek1603 napisał/a:
Nie trzeba być samobójcą. Te silniki maja 190KM i są softwarowo ograniczane.

1,3TCe H5H?
Jakiś link do tej informacji ?

Hiszpan_JS - 2021-08-31, 16:26

Też bym to chciał zobaczyć. Najmocniejszy H5H jaki znalazłem, występuje w Mercedesie i ma 163 KM.
r70 - 2021-08-31, 17:10

Przy okazji dla Megane RS 160KM, znane mi ASO zaleca klientom którzy chcą na dłużej związać się z samochodem, wymianę oleju w przypadku eksploatacji miejskiej co 5tyś km.
Też 160-163 to max moc jaką widziałem dla tego silnika w wydaniu fabrycznym,

Black Dusty - 2021-08-31, 17:35

190KM to ma ale 2.0tce
toka93 - 2021-08-31, 19:37

Ja to rozumiem tak, że softem bez zmiany podzespołów mechanicznych można uzyskać 190. W taki sposób uzyskujemy maksymalną moc fabryczna silnika :) Czyli tyle na ile pozwala najsłabszy element układanki.
corrado - 2021-09-03, 17:29

corrado napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Nie trzeba być samobójcą. Te silniki maja 190KM i są softwarowo ograniczane.

1,3TCe H5H?
Jakiś link do tej informacji ?


podbijam ^

Czyli to jednak czyjaś pomyłka ? ;-)

laisar - 2021-09-04, 01:13

Marek1603 napisał/a:
Te silniki maja 190KM

"Takie zwierzę nie istnieje" - najmocniejsza fabryczna wersja 1,3 TCe ma 160 KM.

Marek1603 - 2021-09-05, 17:49

Fabrycznej nie ale kolega się orientował i tyle można wyciągnąć.
r70 - 2021-09-05, 20:51

Marek1603 napisał/a:
Fabrycznej nie ale kolega się orientował i tyle można wyciągnąć.

Ale pytanie za jaką cenę ?
Zaprzyjaźnione ASO Renault, osobom które eksploatują Megane RS 1.3 w najsilniejszej wersji w znacznym stopniu w ruchu miejskim i chcą pojeździć dłużej, zalecają wymianę oleju co 5tyś km.
Z jakiegoś powodu te silnika mają tyle a nie więcej mocy - to nie są już czasy kiedy wszystko było mocno przewymiarowane.

toka93 - 2021-09-05, 21:04

Ale Megane RS nie ma 1,3. Tylko 1,6 Tce.
Swoje 1,5 za dokładni 900zł zrobiłem chipem z 110 na 130 i jakoś wątpię żeby to skróciło jego żywotność.

laisar - 2021-09-05, 22:46

Marek1603 napisał/a:
[190] można wyciągnąć

"Bez kozery powiem pięćset" - co najwyżej zakres prac przy "wyciąganiu" jest większy ;) Jednakże to dalej wcale nie oznacza, że "te silniki tyle mają"...

toka93 napisał/a:
wątpię żeby to skróciło jego żywotność

A to jeszcze zależy od eksploatacji - jeżeli ktoś ciągle będzie gonił galopem owe 130 kuni, to na pewno wykończy je szybciej, niż gdyby miał mniejszy tabun.

Podobnie z serwisowaniem, o czym pisze kol. r70 (bez względu na faktyczny typ silnika).

eliks - 2021-09-06, 06:39

Mądry tuner nie ruszając limiterow nie zrobi krzywdy temu silnikowi, wszystko kwestia eksploatacji, jak piszą koledzy wyżej
keikan - 2021-09-06, 17:26

mnie by spokojnie wystarczyło i 170 KM.
Co do wymiany oleju co 5.000 km to nie problem.. Tyle robię w roku więc tak czy inaczej wymieniałbym raz w roku...Tylko niech ktoś proszę poda jakiś sprawdzony warsztat...

Marek1603 - 2021-09-07, 16:04

Więc tak.
W mercedesie ten silnik ma około 185KM więc to jest możliwe.

Firma https://gazautomix.pl/
Chip - 1500
LPG - 5700
Ewentualnie ubezpieczenie 100kkm lub 5 lat - 500.
W tym hamownia.

laisar - 2021-09-07, 16:21

Marek1603 napisał/a:
W mercedesie ten silnik ma około 185KM

Nie, fabrycznie też nie ma, tylko tak jak u Renault, 160 - https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M282_engine


(Owszem, niemiecka Wiki podaje co prawda "160 kW" - ale to moc całkowita wersji hybrydowej, czyli z doliczeniem silnika elektrycznego).

Marek1603 - 2021-09-09, 05:35

Nie sprawdzałem więc nie będę się mądrzył. Powtarzam tylko po osobie, która zgłębiała temat, m.in. w ww warsztacie.
bartos6 - 2021-11-13, 15:41

Kupiłem boxa do 1.0tce
Zamontowałem i wykonałem test

Zapraszam do oglądania :-)
:arrow:
https://youtu.be/J1HtmYwbyik
:arrow:

eliks - 2021-11-13, 16:18

Widziałem już ten film, poprawa osiągów bardzo wyraźna. Jednak przydałby się jeszcze prawdziwy pomiar z hamowni bo tam widzę w pomiarze referencyjnym 110KM pokazuje, tak naprawdę 1.0 wychodzi tak:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group