|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Test opon zimowych 2014/15
Dar1962 - 2014-10-20, 17:08 Temat postu: Test opon zimowych 2014/15 wrzucam tylko to, co najbardziej istotne. Test dotyczy wprawdzie rozmiaru 195/65/15 ale jego wyniki można odnieść z pewnością do innych rozmiarów ogumienia. Może ktoś zastanawia się nad zakupem zimówek i mu się to przyda
https://www.youtube.com/watch?v=UvCw5yPe-8A
Marmach - 2014-10-20, 19:51
Ten Uniroyal wygląda ładnie - taki "dobry i tani" :)
I znowu jak co roku Dębica wypada jako opona idealna na śnieg - w sumie ciekawe, biorąc pod uwagę, że w Polsce z roku na rok jakby mniej poważnego śniegu...
wieza - 2014-10-20, 19:54
miałem niezły jak za ta cene uniroyal, ale ten test jakiś dziwny jest i okrojony z innych marek opon..
Lza - 2014-10-20, 20:26
Ciekawe w jaki sposób przeprowadzano testy. (i gdzie/kiedy? w sierpniu?)
Jeśli testy opon były przeprowadzone tak samo naukowymi metodami jak pomiar zużycia paliwa przez tego pana: (https://www.youtube.com/watch?v=hsMDfXVbIgg) To cały test można użyć co najwyżej do rozpalania w kominku.
Poza tym, z czegoś taka gazeta się musi utrzymać.. Ten fakt zapewne też wpływa na wynik testów..
SilverTM - 2014-10-20, 20:38
Jeśli testy opon są przeprowadzane tak jak testy aut w prasie to nic dziwnego że wygrywają zawsze te najdroższe. ( byłem ze znajomym który testował auto rzetelnie sprawdził spalanie samochodu i takie też opisał w artykule niestety musiał zmienić wyniki bo "nie będą dostawali tyle aut od tego producenta" ) U nas w Polsce niestety tak to się odbywa.
Lza - 2014-10-20, 20:46
Silver, tak! Przecież gazeta/telewizja czy radio to nie instytucje charytatywne, tylko prywatny kapitał, który musi przynosić zysk. Więc takie testy to często po prostu reklamy, czy jak to się teraz mówi: lokowanie produktu.
Zresztą ileż tych producenów opon / samochodów jest? chyba 2 - 3 na rynku. tylko marki się zmieniają, kształt bieżnika/nadwozia, a wszystko wyjeżdża z jednej fabryki i z tej samej taśmy. Tylko inne znaczki firmowe przykręcają/odlewają
Marmach - 2014-10-20, 22:17
O rany... nie zapominajmy o najważniejszym szczególe - rzekomo najlepsze opony wprowadzono na rynek zamiast tradycyjnych żarówek, żeby zamaskować fakt, że w laboratoriach illuminati wynaleziono lek na raka dla rasy nadludzi. A wszystko to zrobiło ig farben dzisiaj znane pod szyldem "Biedronka", by wytruć populację Polski przy użyciu chem trails.
W każdym razie ja kupiłem opony, które w teście "Motoru" miały napisane "ciche i komfortowe" i takie właśnie są :P . I powiem więcej - nie jest to Conti !
Karenzo - 2014-10-21, 10:14
to jest ścima nie ma dobrych na wszystko .
Najlepiej patrzeć po wojsku albo po motor sporcie .
Tam nie ma wytwornych bieżników w falbanki .
Albo kupujesz trepy z super przyczepnością albo średniaki które zawsze będę przeciętne
keretey - 2014-10-21, 13:24
Nie ma najlepszych na wszystko.
Ale opona tylko na śnieg - to jednak nie dla większości, więc Dębica odpada.
Czytając te i inne testy - ograniczyłem się do Continentala i Uniroyala. Obie miały sensowne oceny a śniegu i na mokrym. Co do hałasu - nie pamiętam.
Przy różnicy ceny za komplet 888 vs 744 - poszła droższa o 144 za komplet.
Ale kupowałem z netu, we Wrocławiu chcieli 1100 vs 900.
Sam test oglądałem wcześniej po niemiecku, był dostępny już z 2-3 tygodnie temu. Wyglądał sensownie - to samo auto i testy w różnych warunkach.
Odnośnie testów: poprzednie 2 samochody służbowe - jeden bardzo dobrze oceniane conti, drugi kijowe wg testów firstone. Moja prywana ocena - w pełni zgodna z testami (a cena opon była porównywalna).
piku - 2014-10-21, 13:35
Marmach napisał/a: | najlepsze opony wprowadzono na rynek zamiast tradycyjnych żarówek, żeby zamaskować fakt, że w laboratoriach illuminati wynaleziono lek na raka dla rasy nadludzi. A wszystko to zrobiło ig farben dzisiaj znane pod szyldem "Biedronka", by wytruć populację Polski przy użyciu chem trails.
|
I tu cie muszem popszeć w całej rozciongłości!
Piotr_K - 2014-10-22, 19:27
Innych muszą szukać miastowi ;) na śnieg błotny, innych mieszkający poza miastem - na śnieg, lód. Ale każdy coś dla siebie znajdzie.
Dar1962 - 2014-10-27, 17:02
a teraz niby to samo a nie to samo i wyniki zupełnie inne - może dlatego,że test powstał pod egidą konkurencji (Auto Świat nr 44/2014 - dodatek) i dotyczy innego rozmiaru (225/50/17). Nie wszystkie modele się powtarzają ale te najbardziej interesujące są także i tu. Rzecz dziwna, ciekawa i niezwykła - chwalone w teście "Motoru" za zrównoważone właściwości (ze szczególnym wskazaniem na mokry śnieg i odwilż)Uniroyale - w kolejnym teście okazują się być - o dziwo niemal najlepsze w śniegu a jednak końcowa ocena jest raptem zadowalająca
laisar - 2014-10-27, 17:13
Bo w przypadku opon - rozmiar ma znaczenie...
Dar1962 - 2014-10-27, 17:37
gdyby wziąć wyniki z obu - Nokiany i Continentale trzymają się mocno
Marmach - 2014-10-27, 18:25
Kiedyś był test w motorze, porównujący różne rozmiary opon. Generalnie po szerokich oponach typu 225 trudno spodziewać się np równie dobrego odprowadzania wody, jak przy oponach węższych...
SilverTM - 2014-10-27, 20:36
Dla mnie najlepsze są te wykresy mające na celu pokazać sens wydawania dwa razy tyle na lepszą oponę. Człowiek patrzy i faktycznie najtańsza jest na oko jakieś 6 razy gorsza od najlepszej. Np. Trakcja na śniegu opony Goodride w porównaniu do Fudy. Ale jak zacznie analizować to zobaczy że różnica to jest jakieś 5% .... a nie jak widać na poniższym wykresie. Na pozostałych jest identyczny zabieg zrobiony.
Zaciekawiony jak by się to prezentowało na normalnym wykresie tak na szybko zrobiłem. Wynik jest zabawny.
I to jest test z AŚ
MCV - 2014-10-27, 21:50
Ja tam mam Nokiany WR D3, zresztą chyba pora już je założyć. A w Loganie są pozostałe po poprzedniku Barumy, modelu nie pamiętam. I jakoś to śmiga, różnicy żadnej nie widzę.
Marmach - 2014-10-27, 22:01
SilverTM napisał/a: | Zaciekawiony jak by się to prezentowało na normalnym wykresie tak na szybko zrobiłem. Wynik jest zabawny. |
Kontrola najwyższą formą zaufania! ;)
Ale takie wyniki to nie reguła, z długością drogi hamowania i hałasem różnie bywa... Kilkanaście metrów i kilkanaście decybeli robi różnicę.
Dar1962 - 2014-10-27, 22:03
w sytuacji awaryjnej pół metra zdecyduje,czy trzeba będzie remontować przód więc dywagacje - kupić tańsze, które hamują PRAWIE tak samo jak te droższe mogą się w końcowym efekcie okazać decyzją błędną ekonomicznie
grapess - 2014-10-27, 22:09
Dar1962 napisał/a: | pół metra zdecyduje,czy trzeba będzie remontować przód |
To nie zależy od opon, zarówno na drogich jak i tanich może zabraknąć pół metra.
chriskb - 2014-10-27, 22:16
Jak osoba ma dużo jazd poza asfaltem to do Dustera 4X4 niezłe są General Grabber AT/2. Cena przystępna około 450 PLN.
Piotr_K - 2014-10-27, 23:34
grapess napisał/a: | Dar1962 napisał/a: | pół metra zdecyduje,czy trzeba będzie remontować przód |
To nie zależy od opon, zarówno na drogich jak i tanich może zabraknąć pół metra. |
Tym bardziej, że wyposażeni w te droższe ulegają "czarowi lepszości" i nie trzymają odległości ..;)))
SilverTM - 2014-10-28, 12:46
Jak dobrze każdy wie nic nie zastąpi zdrowego rozsądku.
A co do tych wykresów jeszcze raz powtórzę że lepiej jest kupować częściej tanie opony zimowe. Niż kupować najdroższe i użytkować do znaczników oraz ignorować wiek opony.
Kiedyś natknąłem się na ciekawy test opon używanych z górnej półki zużycie o ile dobrze pamiętam było w granicach 50% ( od minimum zalecanego przez producenta opony a nie ustawodawczo ) z nowymi najtańszymi oponami. Oczywiście wygrały te z większą głębokością bieżnika i komentarz do testu był taki że lepiej kupować co 2-3 lata opony używane sprzedawać.
grapess - 2014-10-28, 14:21
Ciekawy filmik pokazujący , jak jeżdżą w zimę idioci. Pokazujący na co zdadzą się zimówki jak brakuje zdrowego rozsądku.
Moim zdaniem powinny być jakieś badania/zezwolenia w ramach prawa jazdy wykluczające debili i idiotów z grona upranionych do jazdy na publicznych drogach.
Ciekawe, że tylko kierowcy ciężarówek wyhamowali.
https://www.facebook.com/...819786864708237
ZbujMadej - 2014-10-28, 14:51
Można to podsumować jednym słowem : "Muuriicaaa" ;p
Tak to jest , jak się widzi śnieg raz na 5 lat na obrazku z Kanady :D
Ja zaryzykowałem i kupiłem opony Zeetex Ice-Plus S200 215/65R16 - będą głównie na miasto i trochę wsi - jak sypnie mi śniegiem, to zdam relację
Piotr_K - 2014-10-29, 00:20
grapess napisał/a: | Ciekawy filmik pokazujący , jak jeżdżą w zimę idioci. Pokazujący na co zdadzą się zimówki jak brakuje zdrowego rozsądku.
Moim zdaniem powinny być jakieś badania/zezwolenia w ramach prawa jazdy wykluczające debili i idiotów z grona upranionych do jazdy na publicznych drogach.
Ciekawe, że tylko kierowcy ciężarówek wyhamowali.
https://www.facebook.com/...819786864708237 |
Hm, nie widziałem świateł w tych samochodach, to normalne????
SilverTM - 2014-10-29, 08:29
A co w biedronce odnośnie opon zimowych
http://fanbiedronki.pl/fi...11_20141027.jpg
route2000 - 2014-10-29, 08:44
Jak Kormoran to Kormoran.... to już lepsza byłaby Dębica.
tomuś - 2014-11-02, 07:58
Witam,w połowie listopada odbieramy sandero,jak sprawują się opony letnie 205/55 R16 zakładane fabrycznie czy lepiej wziąść 195/65 R15.Pozdrawiam
Dar1962 - 2014-11-02, 08:28
te ostatnie moim zdaniem będą praktyczniejsze - tańsze, wyższy bark spowoduje,że będzie bezpieczniej najechać na krawężnik, auto będzie lepiej wybierać nierówności, lepiej będzie prowadzić się w koleinach
tomuś - 2014-11-02, 09:17
Ciekawe czy przed zakupem mogę wymienić na te drugie koła ?
A zimówki jakie wybrać ,będę potrzebował komplet felgi i opony.
johnson - 2014-11-02, 09:20
tomuś napisał/a: | Witam,w połowie listopada odbieramy sandero,jak sprawują się opony letnie 205/55 R16 zakładane fabrycznie czy lepiej wziąść 195/65 R15.Pozdrawiam |
bierz 16, auto bedzie lepiej wygladalo, 55 to i tak wielki balon wiec nic sie nie stanie, powinno sie lepiej prowadzic na zakretach, przy tej szerokosci koleiny nie beda problemem, roznica w cenie miedzy 15/16 przy zmianie opon tez nie powinna byc bolesna
marszelest - 2014-11-02, 11:56
weź pod uwagę,że chodzi o zimowe, a nie letnie ,
opona ma nie wyglądać tylko jeździć, pod rozmokłym śniegiem czy kałużą- potrafi się
ukryć fajna dziura w jezdni,
wiec lepiej wsiąść wyższy profil niż potem się martwić o felgi.
Dar1962 - 2014-11-02, 12:40
johnson napisał/a: | cenie miedzy 15/16 przy zmianie opon tez nie powinna byc bolesna |
zależy, co kogo boli - proponuję zobaczyć cenniki - między 15 a 16 jest duża różnica - niżej przykład:
http://www.oponeo.pl/dane...5-91-t#70822834
http://www.oponeo.pl/dane...6-91-t#70828855
a to czy lepiej czy gorzej wygląda, jest kwestią gustu
laisar - 2014-11-02, 13:13
tomuś napisał/a: | 205/55 R16 zakładane fabrycznie czy lepiej wziąść 195/65 R15 |
195.
tomuś - 2014-11-02, 15:53
A więc 195 zostaną kupione na zime,a 205/55 zostaną na lato.Chociaż w ibizie musiałem ojcu
przełożyć koła letnie 205 na 185 ,bo myślałem że zawieszenie rozwali się na amen.
johnson - 2014-11-02, 17:51
marszelest napisał/a: | weź pod uwagę,że chodzi o zimowe, a nie letnie ,
opona ma nie wyglądać tylko jeździć, pod rozmokłym śniegiem czy kałużą- potrafi się
ukryć fajna dziura w jezdni,
wiec lepiej wsiąść wyższy profil niż potem się martwić o felgi. |
55 to mega balon wiec nie wiem co ma sie pogiac, pogiales cos kiedys?
Ja jezdzilem na 235/45, 245/40 itp i nigdy nic nie pogialem, zadna opona tez mi nie pekla na dziurach itp. Jak ktos ma miec pecha to rozwali kazde kolo
Dar1962 - 2014-11-04, 20:03
małe uzupełnienie - ostatni nr "Motor" - coś dla właścicieli DD
|
|