DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Duster naszych marzeń

fotorobart - 2015-01-31, 13:53
Temat postu: Duster naszych marzeń
Taki temat marzenie, nie sądzę aby ktoś z Grupy Renault wziął sobie te uwagi do serca, ale może przy którejś tam ewolucji Dustera tak będzie :lol:
Piszcie więc czego wam brakuje lub co można by zmienić nie rozpatuje tego jako standart czy opcja :mrgreen:

moje prozozycje:


1. Silnik ok.150KM
2. Klimatronic
3. Ekran MN wyżej
4. Zamek kluczyka w klamce
5. Kamera cofania
6. ....

gbyrka - 2015-01-31, 14:34

Dostęp na naszym rynku do Dustera 2.0 w automacie
route2000 - 2015-01-31, 21:40

Lepsze wykończenie wnętrza i bagażnika (brak widocznych gołych blach np. w bagażniku i klapie bagażnika).
Lepsze uszczelnienie (dłuższe uszczelki a nie braki np. 2-3 cm uszczelki).

Cav - 2015-01-31, 22:08

1. Koło zapasowe na tylnej klapie.

Byłem ostatnio w Meksyku i tam dużo samochodów znanych u nas występuje właśnie w wersjach crossover - z kołami na klapie.
Od VW Lupo (w tej wersji zwie się Fox Cross bodajże) do Forda Ecosport (To nasz Fusion, lekko podwyższony).
Drastycznie zmienia to (na plus) ich wygląd.
No a Dusterowi mocno brakuje właśnie rasowego tyłu - przód jest bardzo ok.

2. Płaska, twarda podłoga pod nogami kierowcy i podnożek dla lewej stopy.

W aucie przeznaczonym w teren to konieczność, bo mocniej się brudzi, a to co jest w Dusterze to totalna porażka przy sprzątaniu.
Podnożek też - w terenie lewą stopą wyczuwa się to co się dzieje z autem, a tu nie ma gdzie jej postawić.
Zwłaszcza jak się ma but rozmiaru 48. :-(

kicia - 2015-01-31, 22:58

Mi brakuje możliwości włączenia wycieraczek na jedno machnięcie (bez spryskiwaczy).
W moim poprzednim aucie często tego używałam, gdy deszcz był za słaby nawet na najwolniejszy tryb wycieraczek.

Czasem przydałby się też drugi haczyk na torbę z zakupami w bagażniku.

Powinni też przenieść port USB gdzieś niżej, bo mi pendrive zasłania ten malutki fragment ekranu z godziną.

Chciałabym też żeby klapka przeciwsłoneczna miała o te 5 - 10 cm więcej. Lub żeby dało się ją nieco opuścić.
Gdy słońce jest nisko nad horyzontem, ale jeszcze nie na tyle nisko żeby zmienić kolor, to świeci mi prosto w oczy.
Pewnie jakbym przestawiła fotel na najwyższą pozycję albo urosła o 20 cm, to nie miałabym tego problemu. :-D

Czyli w sumie drobnostki :-)

Hakama 4x4 - 2015-01-31, 23:54

Reduktor
Dostep do polibuszy ewentualnie oferowanie wersji bardziej lub mniej off road ale nie wizualnie tylko reduktor skrzynia przeswit opony wersje bardziej mniej spartanskie
Szklany dach w wersji elegantszej
Blokada tylnego mostu moze byc elektroniczna

ajax - 2015-02-01, 10:08

To samo co Hakama, szczelne nadwozie, śruba i ster do pokonywania rzek i jezior oraz modułowa zabudowa wnętrza podobna jak wymyślili Szwajcarzy za 1/10 ich ceny :-D
Cav - 2015-02-01, 13:27

kicia napisał/a:

Pewnie jakbym przestawiła fotel na najwyższą pozycję albo urosła o 20 cm, to nie miałabym tego problemu. :-D


No to w czym problem?
No ja zawsze jeżdżę w najwyższym położeniu fotela, mimo że mam 187 cm wzrostu.
Więc jak ktoś niski, to TYM bardziej mnie dziwi, że wybiera jakąkolwiek inną jego pozycję.

fotorobart - 2015-02-01, 13:49

kicia napisał/a:

Chciałabym też żeby klapka przeciwsłoneczna miała o te 5 - 10 cm więcej. Lub żeby dało się ją nieco opuścić.
Gdy słońce jest nisko nad horyzontem, ale jeszcze nie na tyle nisko żeby zmienić kolor, to świeci mi prosto w oczy.
Pewnie jakbym przestawiła fotel na najwyższą pozycję albo urosła o 20 cm, to nie miałabym tego problemu. :-D



poduszka pod "zadek" :mrgreen:

Ajgor - 2015-02-01, 13:56

Silnik 1.8 Pb 140 KM
schowki w tylnych drzwiach
Programator wycieraczek (kto miał Poloneza wie o czym mówię)
Czujnik temperatury uruchamiający ogrzewanie tylnej szyby(również z Poloneza :-) )
Ogrzewanie przedniej szyby( w opcji)
Większe lusterka.
Ech rozmarzył się człowiek...

kicia - 2015-02-01, 14:50

Cav napisał/a:
kicia napisał/a:

Pewnie jakbym przestawiła fotel na najwyższą pozycję albo urosła o 20 cm, to nie miałabym tego problemu. :-D

No to w czym problem?
No ja zawsze jeżdżę w najwyższym położeniu fotela, mimo że mam 187 cm wzrostu.
Więc jak ktoś niski, to TYM bardziej mnie dziwi, że wybiera jakąkolwiek inną jego pozycję.

W tym problem, że moje poprzednie auto (Mazda MX-3) było tak niskie, że parę osób które podwoziłam miało wrażenie jakby tyłkiem po asfalcie szorowali.
Więc jak pierwszy raz wsiadłam do Dustera (z fotelami w najwyższym położeniu), to miałam wrażenie jakbym kierowała autobusem albo (tylko nie bijcie! ;-) ) Multiplą mojego kolegi. :-D
Jestem niska, więc dobrze mi się siedzi na niskich fotelach. :-) Najwyżej pomyślę o okularach fotochromatycznych.

Cav - 2015-02-01, 16:36

kicia napisał/a:
Cav napisał/a:
kicia napisał/a:

Pewnie jakbym przestawiła fotel na najwyższą pozycję albo urosła o 20 cm, to nie miałabym tego problemu. :-D

No to w czym problem?
No ja zawsze jeżdżę w najwyższym położeniu fotela, mimo że mam 187 cm wzrostu.
Więc jak ktoś niski, to TYM bardziej mnie dziwi, że wybiera jakąkolwiek inną jego pozycję.

W tym problem, że moje poprzednie auto (Mazda MX-3) było tak niskie, że parę osób które podwoziłam miało wrażenie jakby tyłkiem po asfalcie szorowali.


Chyba nie parę, tylko prawie wszyscy w takim aucie mają takie wrażenia.
Ja osobiście nienawidzę takiej pozycji. do tego stopnia, że wolałem jeździć MPK niż Coltem syna.

Ajgor - 2015-02-01, 16:55

Tu Cię rozumiem: Mój Syn ma Celicę... :cry:
krimar - 2015-02-01, 17:38

Dustera naszych marzeń można sobie kupić w Rosji, ma 2 litrowy silnik benzynowy 135 KM i automat i nazywa się Renault Luxe Privilege 4x4 2.0 АКП4
Prezes - 2015-02-01, 18:36

1.2 TCe, automat, możliwość dokupienia podgrzewanej przedniej szyby (nie koniecznie oryginalnie), kurtyny powietrzne. I to w cenie 50-60 tysi max:)
funyo - 2015-02-01, 22:31

kicia napisał/a:
... Najwyżej pomyślę o okularach fotochromatycznych.

To nic nie da, szyby samochodowe mają w większości filtr UV, zaś fotochromy lub "transitions" działają właśnie na UV (i temperaturę - czym zimniej tym ciemniejsze).
W samochodzie takie okulary nie spełniają swej roli kompletnie, więc pieniądze wyrzucone w błoto.
Lepiej faktycznie zainwestować w poduszkę ;-)

Hakama 4x4 - 2015-02-02, 08:47

Ajgor napisał/a:
Programator wycieraczek (kto miał Poloneza wie o czym mówię)


Tak apropo poloneza to oprócz programatora wycieraczek świetna była płynna regulacja nawiewu.

chriskb - 2015-02-02, 09:26

Marzenia, marzeniami ale są firmy, które za około 30 000 € taki samochód przygotują właścicielowi. Właściwie to tylko problem paru groszy i z Dustera będzie samochód marzeń.
fotorobart - 2015-02-03, 08:19

chriskb napisał/a:
Marzenia, marzeniami ale są firmy, które za około 30 000 € taki samochód przygotują właścicielowi. Właściwie to tylko problem paru groszy i z Dustera będzie samochód marzeń.

napewno nie jest do Renault Polska :mrgreen:

wojtek_pl - 2015-02-03, 09:40

gbyrka napisał/a:
Dostęp na naszym rynku do Dustera 2.0 w automacie

Tak, albo :
dCi 1.6 4x4
TCe 130 4x4

Oczywiście automatyczna skrzynia biegów w opcji.

No i wskaźnik temperatury zewnętrznej.

Przydała by się też lepsza wentylacja (większe WYLOTY powietrza).
I regulacja podparcia lędźwiowego.

Póki co jestem zadowolony z auta i kupiłbym jeszcze raz. Ale nie kupię bo chcę coś z automatyczną skrzynią biegów... :-/ :roll:
krimar napisał/a:
Dustera naszych marzeń można sobie kupić w Rosji, ma 2 litrowy silnik benzynowy 135 KM i automat i nazywa się Renault Luxe Privilege 4x4 2.0 АКП4

Wiemy. Ale prawdopodobnie brak homologacji na Europę. Chociaż przy obecnym kursie rubla może to być ciekawy zakup. Tylko czy zarejestrują takiego w Polsce ?
Oficjalnie wg cennika na dziś to 945000 rubli. Z cłem i VAT to 70 tys zł. Hmmm... Chcę takiego ! :lol:

piku - 2015-02-03, 10:21

wojtek_pl napisał/a:
gbyrka napisał/a:
Dostęp na naszym rynku do Dustera 2.0 w automacie
Tak, albo : dCi 1.6 4x4; TCe 130 4x4. Oczywiście automatyczna skrzynia biegów w opcji. No i wskaźnik temperatury zewnętrznej. Przydała by się też lepsza wentylacja (większe WYLOTY powietrza). I regulacja podparcia lędźwiowego.

Co do silników całkowita racja. Automat w opcji - jak najbardziej (choć ja nie potrzebuję). Wskaźnik temp. zewn. już jest w nowym Dusterze. A oprócz regulacji podparcia lędźwi bardzo przydałaby się regulacja kierownicy w drugiej płaszczyźnie.
Na pewno nie chciałbym, żeby projekt wnętrza poszedł w tym kierunku, w jakim idą osobówki - że wewnątrz nie ma żadnych łatwo dostępnych półek na które można rzucić podręczne rzeczy. Rozwiązanie z Dustera poliftingowego można rozszerzyć o zamykaną tę mniejszą półeczkę nad wylotami wentylacji - Nb. w moim aucie wentylacja jest b. dobra; nie rozumiem, Wojtek, dlaczego narzekasz - oraz poprawiony podłokietnik (żeby nie kolidował z dźwignią ręcznego) i wnękę na litrową butelkę w kieszeni bocznej drzwi. Zmieniłbym też sposób otwierania bagażnika (na jakąś klameczkę pod rantem z oświetleniem tablicy, między lampkami) - to obecne nie jest zbyt komfortowe.

ajax - 2015-02-03, 22:42

kicia napisał/a:
(tylko nie bijcie! ;-) ) Multiplą

Kiciu dlaczego zaraz bić? Multipla to sympatyczne autko. Jest tak brzydkie, ze na sam jego widok uśmiecham się przypominając sobie cytat z Heinleina: "Musisz mieć złote serce, bo urodą sobie tak pięknej żony nie zdobyłeś" :-D

bebe - 2015-02-05, 20:31

kicia napisał/a:
Najwyżej pomyślę o okularach fotochromatycznych.

Przepraszam za ordynarny offtop, ale stawką jest spora kasa. Otóż, lat temu wiele, kiedym nosił jeszcze okulary optyczne, postanowiłem szarpnąć się na porządne szkła z wszelkimi bajerami, w tym - z powłoką fotochromatyczną, właśnie pod kątem wygodnej jazdy samochodem (wcześniej miałem drugą parę przyciemnionych na stałe). Same szkła kosztowały dobrze ponad tysiaka.

Niestety, nie zainteresowałem się ani nikt mi nie uświadomił, jak właściwie działają fotochromy. Otóż czynnikiem sprawiającym, że ciemnieją, nie jest światło jako takie (bo wtedy ciemniałyby również pod wpływem sztucznego oświetlenia), a promieniowanie UV. A gdzie, jak się okazuje, są jedne z najlepszych filtrów UV? W szybach samochodowych. :|

Koniec końców poradziłem sobie w ten sposób, że zrobiłem laserową korekcję wzroku i nie potrzebuję okularów.

Ajgor - 2015-02-05, 20:35

To zmień zdjęcie profilowe, bo nie aktualne ;-)
Marek1603 - 2015-02-05, 20:36

W okularach się sobie bardziej podoba. :mrgreen:
piku - 2015-02-05, 20:41

bebe napisał/a:
kicia napisał/a:
Najwyżej pomyślę o okularach fotochromatycznych.

postanowiłem szarpnąć się na porządne szkła z wszelkimi bajerami, w tym - z powłoką fotochromatyczną, właśnie pod kątem wygodnej jazdy samochodem.


Otóż właśnie, nie tylko fotochromy nie nadają się do jazdy samochodem. Większość okularów sportowych, które mają funkcję polaryzacji światła także się do prowadzenia samochodu nie nadaje. Tylko zwykłe ciemne okulary.

bebe - 2015-02-05, 20:58

"Kapral był zły podwójnie, gdyż zgodnie z obietnicą musiał obciąć wąsy, które dodawały mu urody i powagi." :>
Ajgor - 2015-02-05, 21:05

W sumie pasuje : Duster marzeń vs bebe, bez okularów i brody , też jakiś ideał do osiągnięcia... ;-)
funyo - 2015-02-05, 23:37

bebe napisał/a:

Przepraszam za ordynarny offtop, ale stawką jest spora kasa. Otóż, lat temu wiele, kiedym nosił jeszcze okulary optyczne...

Parę postów wyżej napisałem dokładnie to samo... :roll:

wat - 2015-02-05, 23:49

to temat o dusterze czy okularach bo już się gubię,
'mi się marzy duster w wersji amfibia :mrgreen:

kicia - 2015-02-06, 08:12

funyo napisał/a:
kicia napisał/a:
... Najwyżej pomyślę o okularach fotochromatycznych.

To nic nie da, szyby samochodowe mają w większości filtr UV, zaś fotochromy lub "transitions" działają właśnie na UV (i temperaturę - czym zimniej tym ciemniejsze).
W samochodzie takie okulary nie spełniają swej roli kompletnie, więc pieniądze wyrzucone w błoto.
Lepiej faktycznie zainwestować w poduszkę ;-)

bebe napisał/a:
Przepraszam za ordynarny offtop, ale stawką jest spora kasa. Otóż, lat temu wiele, kiedym nosił jeszcze okulary optyczne, postanowiłem szarpnąć się na porządne szkła z wszelkimi bajerami, w tym - z powłoką fotochromatyczną, właśnie pod kątem wygodnej jazdy samochodem (wcześniej miałem drugą parę przyciemnionych na stałe). Same szkła kosztowały dobrze ponad tysiaka.

Niestety, nie zainteresowałem się ani nikt mi nie uświadomił, jak właściwie działają fotochromy. Otóż czynnikiem sprawiającym, że ciemnieją, nie jest światło jako takie (bo wtedy ciemniałyby również pod wpływem sztucznego oświetlenia), a promieniowanie UV. A gdzie, jak się okazuje, są jedne z najlepszych filtrów UV? W szybach samochodowych. :|

Koniec końców poradziłem sobie w ten sposób, że zrobiłem laserową korekcję wzroku i nie potrzebuję okularów.

Laserowa korekcja raczej mi się nie opłaca - mam dosyć małą wadę.
Ale jeśli słońce za bardzo mi się da we znaki, to pomyślę o okularach przyciemnionych na stałe. Schowek nad ekranem mam wyłożony filcem, to będzie w sam raz na trzymanie tam okularów. :-)

A wracając do tematu:
Fajnie by było, gdyby można było przyciskiem obniżyć podwozie. Wjeżdżam na autostradę -> prześwit 10 cm, zjeżdżam z autostrady -> prześwit z powrotem 20,5 cm.

Ajgor - 2015-02-06, 16:28

Pomarzyć warto tylko jakby to poskładać do kupy, to cena by nas zabiła... :lol:
fotorobart - 2015-02-06, 17:07

Ajgor napisał/a:
Pomarzyć warto tylko jakby to poskładać do kupy, to cena by nas zabiła... :lol:


w wolnej chwili poskładam...
a co do ceny :mrgreen:

wat - 2015-02-08, 09:46

zgłosić do programu samochód marzeń kup i zrób i dołożą wszystko to czego brakuje
Cav - 2015-02-08, 10:55

Jeszcze jedna rzecz, której bardzo brakuje - klimatyzowany schowek.
Wystarczy jedna rurka z zamykanym wylotem i sprawa załatwiona - max. kilka Eur więcej.
Duster ma na tyle duży schowek że jego niewykorzystywanie do chłodzenia napojów, to bezpodstawna strata możliwości.

Zastanawiam się nawet czy sam nie zlecić komuś wykonania czegoś takiego - ale nie wiem jaki rodzaj fachowca mógłby się tym zająć?

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-04-13, 13:05 ]
Odpowiedź i c.d. http://www.daciaklub.pl/f...1662007#1662007.

leo - 2015-02-08, 16:31
Temat postu: Re: Duster naszych marzeń
Ponieważ nie padło, to jeszcze dorzucę:
- w pełni funkcjonalny (bez żadnych brakujących czy nieaktywnych funkcji) komputer pokładowy, rozszerzony do pomiarów i obliczeń również na zasilaniu LPG;
- zwijana automagicznie roleta w kufrze (może być z materiału, ale przydałaby się na końcu niewielka kaseta ze sprężyną);
- zupełnie płaska podłoga (w każdym DD) po złożeniu tylnego siedzenia;
- do wyboru przy zakupie: zapasowe koło pełnowymiarowe lub dojazdówka.

Ajgor - 2015-02-08, 16:38

Mogło by nie być czujników ciśnienia w kołach...
Cav - 2015-02-08, 16:42
Temat postu: Re: Duster naszych marzeń
leo napisał/a:
Ponieważ nie padło, to jeszcze dorzucę:
- w pełni funkcjonalny (bez żadnych brakujących czy nieaktywnych funkcji) komputer pokładowy, rozszerzony do pomiarów i obliczeń również na zasilaniu LPG;
- zwijana automagicznie roleta w kufrze (może być z materiału, ale przydałaby się na końcu niewielka kaseta ze sprężyną);
- zupełnie płaska podłoga (w każdym DD) po złożeniu tylnego siedzenia;
- do wyboru przy zakupie: zapasowe koło pełnowymiarowe lub dojazdówka.


Pełna zgoda - zupełnie o tym zapomniałem.

PiotrWie - 2015-02-13, 12:29

A dla mnie Dusterem moich marzeń jest ten egzemplarz którym jeżdżę - 4 lata i 3 m-ce bez najmniejszej awarii. Żadne, nawet najbardziej wymyślne wyposażenie mi by tego nie zrekompensowało. Oby tak dalej - przynajmniej do 10 lat :mrgreen:
48piotr - 2015-02-13, 17:05

PiotrWie napisał/a:
A dla mnie Dusterem moich marzeń jest ten egzemplarz którym jeżdżę - 4 lata i 3 m-ce bez najmniejszej awarii. Żadne, nawet najbardziej wymyślne wyposażenie mi by tego nie zrekompensowało. Oby tak dalej - przynajmniej do 10 lat :mrgreen:

Jak wyżej.-4 lata i 9 miesięcy.

Ajgor - 2015-02-26, 23:12

Dziś na parkingu zakładowym kolega pierwszy raz widział mojego Dustka ,po dogłębnych oględzinach był zdziwiony in + co do jakości wykończenia(sam jeżdzi paskiem w tedeiku ;-) ) a zupełnie był zaskoczony tym że Toto ma siłownik w klapie silnika :mrgreen:
Karenzo - 2015-02-26, 23:19

jest siłownik bo się silnik często psuje
powinni jeszcze tam lampkę wsadzić

Ajgor - 2015-02-26, 23:27

Dobrze też że szyba tylna jest podgrzewana to łapki z pchania w zimie nie marzną, a najważniejsze że bezpieczny bo w trakcie crash testu nic mu się nie stało bo się zepsuł i zatrzymał przed ścianką ;-) :mrgreen: :mrgreen:
corrado - 2015-02-26, 23:31

no właśnie :-)
to jak przy zakupie: brudny silnik i cała komora silnika wokół z brudem wieloletnim? to widocznie, nie ruszane i silnik pracuje cały czas bez problemów, a jak czysto albo widać grzebane obczyszczone w wielu miejscach to już było "grzebane" w jakiś celach

Ajgor - 2015-02-26, 23:36

Normalnie jak bym filozofię własnego Teścia słyszał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
corrado - 2015-02-26, 23:47

mądrość przychodzi z wiekiem ;-)
Karenzo - 2015-02-26, 23:55

na daci powinni takie nalepki implementować
Ajgor - 2015-02-26, 23:56

Oby mi jak najpóźniej ta starość przyszła,bo :mrgreen: rodzinka mnie zabije.


Karenzo napisał/a:
na daci powinni takie nalepki implementować


Prawdziwie po męsku !!! Fajny tekst...

corrado - 2015-02-27, 00:01

:-D fajne

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group