DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Renault Sandero/Logan RS

maciek - 2015-06-18, 19:01
Temat postu: Renault Sandero/Logan RS
Sandero RS 2,0 16V 145 KM
skrzynia 6 biegowa
do 100 km/h w 8,5 s
ulepszone zawieszenie
ESP sportowe
4 hamulce tarczowe
Tylko na rynku Ameryki Łacińskiej














krakry1 - 2015-06-18, 19:11

No, no ładniutki.
Karenzo - 2015-06-18, 19:15

trochę mała moc , z tego silnika w clio dali rade wyciągnąć 200 KM
maciek - 2015-06-18, 19:25

przecież później można zrobić wersje Sandero RS 180 KM a jeszcze później 200 KM ;-)
Karenzo - 2015-06-18, 19:27

gdyby ściągnęli to do europy , miało by to wzięcie .
Teraz te silniki w clio rs 1.6 tce nie cieszą się popularnością.
Sam z chęcią nabył bym taką zabawkę jeżeli by kosztowała do 60 tyś .

maciek - 2015-06-18, 19:32

1,6T idzie przeboleć, ale automat w małym hot hatchu nie robi roboty w takim samochodzie raczej chcemy się zmagać z nim, trochę spocić a nie jeździć jak po sznurku, zresztą wystarczy popatrzeć na cenę Clio a Megane ;-) wolałbym dopłacić do Megane.
Sandero RS raczej się nie pojawi w Europie. Zresztą w Ameryce dopiero w 2016

Karenzo - 2015-06-18, 19:41

Jak bym miał wybierać kupił bym meganke gt z 2.0T za praktycznie te same pieniądze

Ten segment aut to powinny być jak najtańsze auta niezapewniające niczego oprócz frajdy z jazdy.
Dla mnie nawet wspomagania nie musi mieć .

mud maX - 2015-06-18, 20:18

Usportowione Sandero to dużo lepszy pomysł niż wzmiankowane kiedyś coupe na bazie Logana.
fotorobart - 2015-06-18, 20:55

miały być Logan S1600 później Logan S2000,
tradycje sportowe w Renault są spore, jak wrócą do F1, to może "pozwolą" na rajdowe Daćki :)
Homologacje rajdowe preferują jednak małe auta ( polo. fiesta, i20, ds3 czy Yaris) Sandero raczej nigdzie nie pasuje :(
ale fajny byłby taki RS np 220KM :lol:

maciek - 2015-06-18, 21:25

fotorobart napisał/a:
Homologacje rajdowe preferują jednak małe auta ( polo. fiesta, i20, ds3 czy Yaris) Sandero raczej nigdzie nie pasuje :(
ale fajny byłby taki RS np 220KM


jak nigdzie nie pasuje? nawet na naszym podwórku jeździ Clio R3, pewnie pamiętasz N-kową Meganke III ;-) , więc miejsce na Sandero by się znalazło ;-)
Ja bym bardzo chciał zobaczyć Sandero Proto WRC od Dytko lub Steca

fotorobart - 2015-06-18, 21:33

Proto to ściema... co mi po Lancer w "budzie" Sandero? :mrgreen:
maciek - 2015-06-19, 08:27

^^ a ile jest np. Fiesty w Fieście R5 ? ;-)
fotorobart - 2015-06-19, 12:39

silnik jest z Forda, tylko z modyfikowany przez m-Sport
czaju - 2015-06-19, 14:12

Fajne, szkoda że nie będzie w Polsce,
Cytat:

do 100 km/h w 8,5 s

Tyle ile moja Octavka z przeciętnym silnikiem... Trochę słabo jak na "RS"

mud maX - 2015-06-19, 14:37

czaju napisał/a:
Cytat:

do 100 km/h w 8,5 s

Tyle ile moja Octavka z przeciętnym silnikiem... Trochę słabo jak na "RS"

Niektóre źródła na temat tego RS podają, że sprint do setki trwa równo 8 sekund, ale i tak szału nie ma, zgadzam się.

fotorobart - 2015-06-19, 19:49

Focus RS 4,5s-100km
Fiesta 6,9
Clio Rs 6,7
Megane 6,0
SANDERO 8,5 :mrgreen:

laisar - 2015-06-19, 21:12

fotorobart napisał/a:
Focus RS 4,5s-100km
Fiesta 6,9
Clio Rs 6,7
Megane 6,0
SANDERO 8,5 :mrgreen:

Znaczek - znaczkiem, ale przecież to tylko dacia, to czego się spodziewać, czy z czego się śmiać? Chyba z samego pomysłu porównywania z najnowszym focusem rs <:

Poza tym nie wiem skąd macie wieści o tych 8,5 sek do 100 km/h - w oficjalnej informacji Renault nic takiego nie ma, więc wygląda to na tradycyjne dziennikarskie ssanie palucha (i to wyciągniętego sami-wiecie-skąd d; ). A np tutaj twierdzą, że będzie 7,5.

Jakby chcieć szacować czy porównywać, to 145 KM to tyle co miało clio I williams - 7,9 sek do 100 km/h, przy bardzo podobnej wadze.

fotorobart - 2015-06-19, 21:28

śmiać się można z tego, że RS Dacii ma mieć powyżej 8,5s .. . to mogło robić wrażenie kiedyś a nie w współczesnym modelu, a czy to prawda to inna rzecz;
o Loganie S1600 też wszyscy pisali, a Renault milczało, Rumunii mieli nawet prototyp, ale szybko po testach w 2010r. zaprzestali jego rozwoju, o S2000 było cicho, ale już nic się chyba w temacie nie dzieje
w zeszłym roku testy "asfaltowego" Logana S2000 robił Simon_Jean-Joseph
ale to też o o 5 lat za późno na takie auto...

Zaczek RS zobowiązuje :-)

czaju - 2015-06-19, 21:40

Takie osiągi poprostu powinny byc dostepne w kazdym Sandero laureate/prestige. Porównanie z fiestą wydaje sie byc jak najbardziej prawidłowe. Tu nie chodzi o moc a o to ze to rs przegrywa z większością 1.4tsi, a nawet pewnie 1.2 tce mogłoby być szybsze...
laisar - 2015-06-19, 22:06

fotorobart napisał/a:
śmiać się można z tego, że RS Dacii ma mieć powyżej 8,5s

Jaka marka, takie RS i takie osiągi (w końcu realnie lepsze od seryjnych) - to chyba logiczne?

(Spodziewaliście się, że wsadzą V8 4.5 litra? <<<: To by dopiero było śmieszne oczekiwanie...).


czaju napisał/a:
Takie osiągi poprostu powinny byc dostepne w kazdym Sandero laureate/prestige

O ile nie ominął mnie jakiś wpis w Świętej Księdze Prawa to jedyna realna konieczność jest taka, że osiągi mają być wystarczające, by znaleźli się klienci. A skoro się znajdują, to znaczy że "słuszną linię ma Reno-władza"...

fotorobart - 2015-06-20, 06:40

laisar napisał/a:
fotorobart napisał/a:
śmiać się można z tego, że RS Dacii ma mieć powyżej 8,5s

Jaka marka, takie RS i takie osiągi (w końcu realnie lepsze od seryjnych) - to chyba logiczne?

(Spodziewaliście się, że wsadzą V8 4.5 litra? <<<: To by dopiero było śmieszne oczekiwanie...).


(...)

Czy potwierdzasz tezę, że Dacia to gorszy samochód niż inne ....

Cav - 2015-06-20, 07:36

fotorobart napisał/a:
laisar napisał/a:
fotorobart napisał/a:
śmiać się można z tego, że RS Dacii ma mieć powyżej 8,5s

Jaka marka, takie RS i takie osiągi (w końcu realnie lepsze od seryjnych) - to chyba logiczne?

(Spodziewaliście się, że wsadzą V8 4.5 litra? <<<: To by dopiero było śmieszne oczekiwanie...).


(...)

Czy potwierdzasz tezę, że Dacia to gorszy samochód niż inne ....


Niż inne tanich z założenia marek?
Niekoniecznie.

Ale niż normalne samochody - oczywiście, czy ktoś miał co do tego wątpliwości?
Dacia ma być TYLKO tańsza od normalnego samochodu, a nie lepsza, albo nawet równa jeśli chodzi o resztę cech.

Marek1603 - 2015-06-20, 08:14

Cav napisał/a:

Dacia ma być TYLKO tańsza od normalnego samochodu, a nie lepsza, albo nawet równa jeśli chodzi o resztę cech.



O to, to chodzi.
W całych tych wcześniejszych przepychankach słownych każdy ze "starszych" forumowiczów chciał to uzmysłowić.

laisar - 2015-06-20, 10:31

fotorobart napisał/a:
potwierdzasz tezę, że Dacia to gorszy samochód niż inne

Potwierdzam tezę, że dacia jest warta tylko ile kosztuje.

(Albo inaczej mówiąc: dlatego tyle kosztuje, że nie jest więcej warta).

Co do sedna: nie ma jednego uniwersalnego miernika "lepsza / gorsza" - i pod pewnymi względami daćki faktycznie są gorsze niż inne samochodu, ale z kolei niektórymi cechami jednak nad nimi górują. Ale z wyjątkiem jakichś ekstremalnych przypadków dotyczy to także tego każdego innego auta - większość modeli (a czasem nawet wersji) kładzie nacisk na pewne wartości, co niemal zawsze powoduje pogorszenie innych parametrów.

Wracając konkretnie do sandero RS - będzie o czym dyskutować, jak będą znane dane techniczne i cena, na razie to tylko dywagacje...

Cav - 2015-06-20, 10:39

laisar napisał/a:
fotorobart napisał/a:
potwierdzasz tezę, że Dacia to gorszy samochód niż inne

Potwierdzam tezę, że dacia jest warta tylko ile kosztuje.


A i to dotyczy głównie Dustera i innych modeli w wersji golas.
Ostatnio pms-owicz zastanawiający się nad Sandero Stepway 0,9 tce dostał w tej samej cenie Opla Merivę z silnikiem bodajże 1.4 100 KM.
Nowiutki rzecz jasna.

Czyli samochód większy, mocniejszy, lepszej firmy, z silnikiem o nieporównywalnie wyższej kulturze pracy.
Bez dopłaty praktycznie.

Rozumiem gdy Sandero jest tańsze o 5 tys od Corsy, ale żeby ktoś go oferował w cenie Merivy?

maciek - 2015-06-20, 14:31

jeszcze się pokłóćcie o czas na Nurburgringu ;-)
najważniejsze żeby Snadero z mocnym silnikiem potrafiło się zatrzymać równie szybko jak się rozpędza. Równie ważne jest zawieszenie. Nie ukrywajmy zawieszenie w Daciach do super precyzyjnych nie należy ;-)

maciek - 2015-06-20, 14:37

laisar napisał/a:
145 KM to tyle co miało clio I williams - 7,9 sek do 100 km/h, przy bardzo podobnej wadze.


hmm, ciekawe jaką skrzynie miał ;-) ?

d3mol3k - 2015-06-20, 20:14

maciek napisał/a:
jeszcze się pokłóćcie o czas na Nurburgringu ;-)
najważniejsze żeby Snadero z mocnym silnikiem potrafiło się zatrzymać równie szybko jak się rozpędza. Równie ważne jest zawieszenie. Nie ukrywajmy zawieszenie w Daciach do super precyzyjnych nie należy ;-)

I to jest chyba najwłaściwsze podejście do RS. Tak nawiasem mówiąc patrzyłem dziś pierwszy raz (niechcący) na kwalifikacje do WTCC i kurcze taka Lada Vesta - nowy twór myśli rosyjskiej walczy z Citroenami C-Elisium (czy jak one się tam zwą). Są zaraz za nimi.

laisar napisał/a:


Poza tym nie wiem skąd macie wieści o tych 8,5 sek do 100 km/h - w oficjalnej informacji Renault nic takiego nie ma, więc wygląda to na tradycyjne dziennikarskie ssanie palucha (i to wyciągniętego sami-wiecie-skąd d; ). A np tutaj twierdzą, że będzie 7,5.

Jakby chcieć szacować czy porównywać, to 145 KM to tyle co miało clio I williams - 7,9 sek do 100 km/h, przy bardzo podobnej wadze.


Znalazłem taki info na oficjalnej stronie Renault de Brasil https://www.renault.com.b...sandero-rs.html
Cytat:
PERFORMANCE
MOTOR
Com 150 cv de potência, acelera de 0 a 100 km/h em 8,0 segundos e chega a uma velocidade máxima de 202 km/h.

6 MARCHAS
Condução mais rápida, ágil e divertida, sempre na rotação ideal do motor.
DIREÇÃO ELETROHIDRÁULICA
É leve para estacionar e firme à medida em que o veículo aumenta a velocidade.

RS DRIVE
3 modos de direção: Normal, Sport e Race, para momentos diferentes de condução.


Co w wolnym tłumaczeniu googla brzmi:
Cytat:
WYNIKI
MOTOR
150 KM, przyspiesza od 0 do 100 km / hw 8,0 sekundy, osiąga prędkość 202 km / h.

6 biegów
Jazdy szybciej, zwinny i zabawy, zawsze w idealnej prędkości obrotowej silnika.
KIERUNEK elektrohydrauliczne
Jest lekka i mocna do tego stopnia, aby zaparkować wzrostu prędkości pojazdu.

RS DRIVE
3 tryby kierownicy: Normal, Sport i Race, na różne czasy jazdy.

laisar - 2015-06-21, 10:15

maciek napisał/a:
laisar napisał/a:
145 KM to tyle co miało clio I williams - 7,9 sek do 100 km/h, przy bardzo podobnej wadze.

hmm, ciekawe jaką skrzynie miał ;-) ?

JC5-014.

d3mol3k napisał/a:
Znalazłem taki info na oficjalnej stronie Renault de Brasil

Ooo, i to są konkrety - dzięki! (:

(Czyli dobrze oszacowałem...).

Marek1603 - 2015-06-21, 10:29

Chcecie zobaczyć na żywo clio I williams to zapraszam do Salonu Łyki w Krakowie. Stoi na salonie sprzedaży.
fotorobart - 2015-06-21, 10:36

Marek1603 napisał/a:
Chcecie zobaczyć na żywo clio I williams to zapraszam do Salonu Łyki w Krakowie. Stoi na salonie sprzedaży.

czasami nawet jeździ... tylko że to nie jest "fabryczny" samochód, tylko o ile dobrze kojarzę "stara" rajdowa A-grupa :)

wiciu_r - 2015-10-11, 18:03
Temat postu: Dacia Sandero 2L
Cześć!
Nie wiem czy temat był, ale go nie widzę.
http://regiomoto.pl/porta...anie-rs-zdjecia
Czy ten model można by jakoś w EU nabyć nawet w trochę wyższej cenie?
Jestem chory na punkcie jednostek wolnossących, a ta mi się kojarzy ze wspaniałym Mirafiori.
Chętnie bym ją za tę kasę przytulił.

laisar - 2015-10-11, 22:28

@wiciu_r: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12098
Ftt - 2016-08-21, 01:47
Temat postu: Dacia/Renault Sandero RS 2.0 145KM
Jestem ciekaw czy Dacia zdecyduje się wypuścić takie Sandero także na nasz europejski rynek:
https://www.youtube.com/watch?v=Wz_q4toRays

Jest wersja RS z wolnossakiem 2.0 i GT z 1.6 - przy cenie ok 60 tys byłoby nawet ciekawie :)

GRL - 2016-08-21, 03:20

Fajny... i raczej bez większej nadziei na powodzenie na naszym rynku.

Zrobiłem sobie szybkie porównanie z aktualną Fiestą.
Wersja 1.0 140km to koszt od około 60k.
Niemal tyle samo trzeba zapłacić za diesla 1.5 95km.

Przez analogię - Sandero Laureate 1.5 90km to koszt od 48,4k.
Więc wersja 2.0 140km mogłaby się zamknąć w 50k.
Gdyby tak było, ustawiłbym się pierwszy w kolejce po taki samochód.
Niestety, na moje oko, ta kolejka byłaby niezwykle krótka...

Dar1962 - 2016-08-21, 19:02

byłbym drugi w tej kolejce, rozglądam się za niewielkim hot hatchem, na razie myślę o fieście st ale takie coś z wolnossącym motorem byłoby i tańsze i sama jednostka zapewne sporo trwalsza
fotorobart - 2016-08-21, 19:20

GRL napisał/a:
Fajny... i raczej bez większej nadziei na powodzenie na naszym rynku.

Zrobiłem sobie szybkie porównanie z aktualną Fiestą.
Wersja 1.0 140km to koszt od około 60k.
Niemal tyle samo trzeba zapłacić za diesla 1.5 95km.

Przez analogię - Sandero Laureate 1.5 90km to koszt od 48,4k.
Więc wersja 2.0 140km mogłaby się zamknąć w 50k.
Gdyby tak było, ustawiłbym się pierwszy w kolejce po taki samochód.
Niestety, na moje oko, ta kolejka byłaby niezwykle krótka...


silnik Forda 1.0 pracuje jakby był zepsuty, trzeba się przyzwyczaić, do tego dźwięku... po za tym 1.0 140 KM raczej nie będzie miał długiej żywotności....
jak już to ST 1.6 182 KM,
może kiedyś będzie jakaś Dacia GT (i do tego w automacie z łopatkami) :-> kiedyś będą musieli coś wymyślić aby pozyskać nowych klientów

GRL - 2016-08-21, 22:03

ST to zupełnie inna liga, dlatego dla porównania dałem wersję 140KM.

Tak sobie kiedyś wydumałem, że po zakupie "salonowego pewniaka", będę mógł sobie pozwolić na drugie auto mniej zdroworozsądkowe.
Wizji było wiele, jedną z nich kupno zadbanego Peugeota 206 S16 (silnik 2.0 136KM).
Mógłbym sobie wymieniać sprężyny, dokupować felgi, odchudzać wnętrze - spełniać moje nastoletnie marzenia.

Mając możliwość zakupu takiej Sanderki w rozsądnej kwocie, miałbym połączenie obu tematów.
A wtedy, jako nierozsądne... może Audi 80 Cabrio? :)

mojo - 2019-07-15, 15:29
Temat postu: Logan/Sandero RS 2.0
Wiem że było kiedyś ale szkoda że UE tak ludziom pier#$ możliwości chociaż za rozsądne pieniądze można by mieć frajdę :mrgreen: a nie tylko bogol może mieć sportowe auto :lol:

https://www.renault.com.b...sandero-rs.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group