DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dacia Sandero 0,9 TCe + LPG

bartek-migas - 2015-08-07, 07:06
Temat postu: Dacia Sandero 0,9 TCe + LPG
Witam wszystkich serdecznie. Mam na imię Bartek. Od pewnego czasu przeglądam forum. Dzisiaj postanowiłem się zarejestrować, ponieważ mam nurtujące mnie pytanie do użytkowników Dacii, najlepiej z LPG, a jeszcze lepiej w 0,9TCe.

Noszę się z zamiarem kupna Sandero. Wcześniej chciałem Logana, ale w zasadzie te dwa samochody są bliźniacze - poza tym, że Logan ma wiekszy bagażnik. Na chwilę obecną ten z Sandero mi wystarcza bo nie mamy dzieci.

Jeździłem wczoraj w salonie Daciami z dwoma silnikami, 1,2 LPG i 0,9TCe. Na pierwszy ogień poszedł 1,2 a potem 0,9. Przyznam się że podczas drugiej jazdy testowej uzyskałem odpowiedź na to który silnik bardziej mi odpowiada. Jednak jednostka turbodoładowana ma dużo większego kopa. O ile w ogóle można tak napisać o tych silnikach, natomiast na pewno jest spora różnica między tymi dwoma jednostkami. Na co dzień jeżdżę w mieście, od czasu do czasu mam trasę. Dlatego postanowiłem że chciałbym kupić 0,9TCe z LPG który jest aktualnie w ofercie. (wybór jest póki co taki "raczej" a nie "na pewno").

Co sądzicie o takiej konfiguracji silnika + LPG.
Nadmieniam, że na pewno wykupię sobie gwarancję na 5 lat. Samochód wezmę w leasing więc jak skończy się okres amortyzacji (5 lat) to wykupuję auto i sprzedaję.

Moje zdanie jest takie, że teoretycznie skoro będę mieć samochód przez 5 lat na gwarancji to powinienem spać spokojnie. Nie planuję zostawiać go po wykupie.

P.S. Rocznie robię około 20 tyś km.

Marek1603 - 2015-08-07, 09:09

Sandero 0,9 Tce + LPG nie ma w ofercie więc jeżeli już to salonowa instalacja ale też wątpię, ponieważ w skrócie, nie jest on pod gaz.
Oficjalnie jest tylko Start&Stop EURO6 więc dopytaj jeszcze raz.

bartek-migas - 2015-08-07, 09:15

Jest w ofercie. Nawet na stronie internetowej Dacii.

http://www.dacia.pl/media...a6/AM15_SA2.pdf

benyo - 2015-08-07, 09:21

A doczytałeś co oznacza przypis 6 w ofercie ?? Że wersja z LPG dostępna w terminie późniejszym ?? Czyli, że dopiero będzie, zatem trudno będzie znaleźć kogoś, ktoś miał doświadczenie z takim silnikiem.
bartek-migas - 2015-08-07, 09:25

Doczytałem. Jednak wiem, że silnik 0,9 TCe jest dostępny już od pewnego czasu, a instalację można kupić także poza ASO.

Do tego najbardziej zależy mi na Waszej poradzie dot. konfiguracja 0,9TCe LPG + 5 letnia gwarancja. Jakie macie doświadczenia z gwarantem. Teoretycznie mozna powiedzieć że wykupując gwarancje problem znika całkowicie. Po mojej stronie zostają przeglądy i ewentualne elementy eksploatacyjne (świece, filtry, klocki, wycieraczki itp)

P.S. Wyczuwam, "mikro" ataki w moim kierunku. Przypuszczam, że to dlatego że jestem nowy i nie przywitałem się w innym temacie. Spokojnie :) nie jest to pierwsze forum na którym się udzielam. Zarzuciłem temat i mam nadzieję, że podyskutujemy tutaj, a co lepsze! uda nam się wypracować jakieś fajne stanowisko w stosunku do tej oferty.

Marek1603 - 2015-08-07, 10:11

Jakbyś się przywitał to i przeczytałbyś zasady panujące na forum, a te są różne na forach.
Piszesz że czytasz od jakiegoś czasu forum to i powinieneś znać temat LPG i gwarancji zwłaszcza, że dopiero wczoraj był poruszany w innym temacie. Ma to odzwierciedlenie bez względu na silnik.
Co do 0.9 to jeszcze nikt na forum nie ma go z LPG.

Staramy się po prostu trzymać porządek na forum, dając w jakiś rozsądny sposób to do zrozumienia. ;-)

bartek-migas - 2015-08-07, 10:30

Czytałem zasady również. Nie złamałem żadnej, więc miejmy to już za sobą. :)

Owszem doczytałem, że z LPG bywa loteria. Wielu użytkowników woli porządnego gazownika i tańszą instalację.
Do tego przeglądy (niestandardowy filtr?) są droższe.

Jak jednak wiadomo, silnik jest poturbowany ;). Do tego delikatnego silnik dokładamy LPG, automatycznie (teoretycznie) zwiększając jego awaryjność. I tutaj dochodzi (według mnie) kompensacja ryzyka w postaci dodatkowej gwarancji.

Nie chce mi się za bardzo wierzyć, aby było to panaceum na bezproblemową jazdę samochodem przez 5 lat za bezcen. (teoretycznie 100km na lpg w tym silniku bedzie kosztowac na dzien dzisiejszy ok. 16zł)

Może wyjaśnię też skąd moje dociekanie. Na chwilę obecną jeżdzę samochodem marki Mazda. Jeżeli usłyszałem, że serwis dacii z olejem itp itd kosztuje na dzisiaj 680zł (można powiedzieć, że to roczny koszt obsługi serwisowej samochodu) to byłem szczerze zaskoczony. W maździe wydaję rocznie minimum 2000zł na naprawy (amortyzatory, wachacze, klocki i inne ciągłe usterki). Przy takiej kwocie suma 680zł (przypuszczam, że LPG podniesie ten koszt) nie jest aż taka duża. Zważywszy że mam spokój totalny bo jak się coś zepsuje to telefon do dacia assistance i biorą samochód do ASO na naprawe gwarancyjna (oczywiście wiem, że jezeli coś sam zepsuję to nie obejmie tego gwarancja). Unieruchomienie samochodu można skompensować jakimś pakietem assistance u ubezpieczyciela. Są chyba obecnie dostępne niedrogie pakiety z autem zastępczym na czas naprawy.


P.S. Myślę, że na chwilę obecną temat LPG w tym silniku został wyczerpany. Miejmy nadzieje, że za jakiś czas odezwie się użytkownik.
Zostaje kwestia gwarancji (bezstresowości przez 5 lat)

benyo - 2015-08-07, 11:02

bartek-migas napisał/a:
P.S. Wyczuwam, "mikro" ataki w moim kierunku. .


E tam nijakich ataków nie ma :-) Nie ma przyjaźniejszego forum niż to. Czasem tam tylko małe nieporozumienia się zdarzają o kapelusznikach :-D
A to była raczej odpowiedź na twoje zagadnienie: trudno będzie znaleźć tutaj kogoś kto jeździ 0,9 TCe + LPG.

O niefabrycznym LPG wątek tutaj: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=331 ,ale uwaga ma jakieś 62 paginy :-) a o fabrycznym tutaj: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8344 , ten na szczęście jest krótszy ma tylko 35 pagin :-) a o silniczku 0.9 TCe tutaj: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8425 , ten to w ogóle jest już hiperkrótki (10 pagin).

Może połączysz info z tych wątków i uda CI się coś zdecydować :-)

Marek1603 - 2015-08-07, 11:14

Silnik 0,9 jest montowany w renault od dłuższego czasu i nie słyszałem, żeby coś się z nim działo.
Kolega na 1,2 Tce 115 (bez LPG) w clio i nalatane około 80kkm i nic niepokojącego się nie dzieje. Mnóstwo ludzi ma to na służbówkach i też jeżdżą.
W ogóle jeszcze nie słyszałem aby ktoś do Tce montował LPG więc możesz być pionierem.
Ogólnie tak jak piszesz jest gwarancja dla fabrycznego i spokój przez pięć lat lub 100kkm.
Serwis jest faktycznie niedrogi w porównaniu z innymi markami.
I jeszcze jedno. Nie dostaniesz auta zastępczego z ASO, a raczej zależy to tylko od dobrej ich woli. Jedynie ubezpieczenie się i korzystanie z własnego AC.

bartek-migas - 2015-08-07, 11:39

Dzięki benyo za podrzucenie tematów. Przeglądałem tematy, ale przyznam się że pobieżnie. Widzę, że czeka mnie lektura "od deski do deski" i wysunięcie własnych wniosków.

Na chwilę obecną pojawiła się mała rozterka w postaci Sandero czy jednak Logan. Czy można faktycznie powiedzieć, że te dwa samochody są bliźniacze? (z całym szacunkiem do Pani w salonie - ona mi powiedziała to co chciałem słyszeć). Cena Logana jest odrobinę niższa... no i jest to sedan a nie hatchback. Rozumiem, że to tylko kwestia gustu - co się bardziej podoba.

Postaram się zebrać informacje które zbiorę na forum i do tego dojdą jeszcze oferty z kilku salonów na Śląsku. Mam czas, żeby się z nimi trochę pobawić w kotka i myszkę. Ponegocjuję i na pewno zdam relację tutaj.

Nie chciałbym być pionierem, ale jeżeli tak będzie to mam nadzieję, że uniesę te brzemię :mrgreen:

Z salonu uzyskałem informację, ze instalacja w TCe działa na podobnej zasadzie jak w wolnossącym, tj. pobiera benzynę przy rozruchu i przełącza się na gaz... Personalnie nie znam się na LPG (wiem tyle ile wyczytałem), ale wydaje mi się, że zasada działania jest odrobinę odmienna (jakieś tam dotryski benzyny itp itd). Zagłębię temat LPG w tym silniku (informacje z internetu + pomęczę dilerów) i podzielę się tutaj.


Edit:
Znalazłem niemieckie ogłoszenie z Loganem MCV 0,9TCe +LPG, nie widzę na zdjęciach w kabinie kontrolki od gazu :)

http://www.ptb-mobile.de/...euro6-X1241.php

A spalanie na poziomie 4,9 z ogłoszenia to chyba między bajki mozna włożyć :) (9zł za 100 km sic!)

laisar - 2015-08-07, 13:09

bartek-migas napisał/a:
Czy można faktycznie powiedzieć, że te dwa samochody są bliźniacze?

Tak - różnice dotyczą właściwie wyłącznie karoserii, niemal wyłącznie w tylnej połowie, od słupka B.

Co do TCE+LPG - warto poszukać na forach renówek oraz lpg-forum.pl

bartek-migas - 2015-08-07, 13:35

Wracając do ogłoszenia niemieckiego.

Zauważyłem 2 elementy tj. przycisk na manetce komputera pokładowego i dodatkowo element w opisie "Bordcomputer (nicht bei 1,2 16V LPG)". Ja rozumiem to tak, że wersja TCe posiada komputer pokładowy (1.2 16V LPG nie posiada).

Przeglądałem już forum lpg i zauwazylem kilka tematów o LPG w TCe, jednak konkretnie w przypadku 0,9 konczy sie na pytaniu "czy da sie to zrobic?". Muszę przejrzeć któremu silnikowi konstrukcyjnie najbliżej do 0,9 (podejrzewam że 1,2).

laisar - 2015-08-07, 13:41

bartek-migas napisał/a:
któremu silnikowi konstrukcyjnie najbliżej do 0,9 (podejrzewam że 1,2)

Nie, bo 1,2 ma wtrysk bezpośredni, a to znacząca zmiana.

Nad 0,9 TCe nie ma się co trząść - bez problemu będzie działać ze zwykłą instalacją sekwencyjną. Jedynym problemem mogą być ustawienia fabryczne, jeśli tak jak do tej pory sterownik będzie zablokowany - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8344

czaju - 2015-08-07, 14:17

Może nie jestem specjalistą od LPG i wtrysku bezpośredniego, ale... do miasta 0.9 z sekwencją to bez sens... Nie wiem czy jest jak w Skodzie ale wtrysk bezpośredni tam generuje potrzebę ciągłego spalania benzyny w ilości biegu jałowego. Także stojąc na światłach itd będzie spalała benzynę a nie gaz...

Zobacz sobie spalanie tych silników. Podziwiam, że do 0.9 turbo ktoś chce pakować się w gaz (no chyba że robisz 100 000 km rocznie). Też myślałem o gazie V generacji do Octavii 1.4TSI (około 9k zł), ale jak zobaczyłem, że mieści się w 5.5l na autostradzie a w mieście też nie jest gorzej odpuściłem.

LPG przy silniku z turbo i wtryskiem bezpośrednim wydaje się być sztuką dla sztuki...

gbyrka - 2015-08-07, 14:20

czaju, 0,9 nie ma bezpośredniego wtrysku, więc na gazie pali tylko gaz.
czaju - 2015-08-07, 14:42

Ok, wypowiedź laisara odczytałem niepoprawnie ;)
Teraz rozumiem, że 1.2TCE ma 0.9TCE nie, a nie że 1.2 16v nie ma a 0.9TCE tak[/b]

bartek-migas - 2015-08-07, 14:50

Z bardzo przybliżonych obliczeń, przy średnim przebiegu 20000km rocznie, można zaoszczędzić około 2000zł. Przy inwestycji na 5 lat daje to ok 10k zł oszczędności. Myślę, że różnica w postaci wyzszej ceny instalacji i troche drozszych przeglądów jednak się wkalkuluje
radzio - 2015-08-07, 15:51

Przy spalaniu < 6l/100 (a tyle pali mój Stepway 0.9 TCe) LPG raczej mija się z celem. Szkoda psuć auto dla tak niewielkiego zysku.
GORDINI - 2015-08-07, 17:04

bartek-migas napisał/a:
Z bardzo przybliżonych obliczeń, przy średnim przebiegu 20000km rocznie, można zaoszczędzić około 2000zł. Przy inwestycji na 5 lat daje to ok 10k zł oszczędności. Myślę, że różnica w postaci wyzszej ceny instalacji i troche drozszych przeglądów jednak się wkalkuluje

Jak będziesz jeździł po mieście to nie za bardzo. Na trasie to warto przeliczyć.

GORDINI - 2015-08-07, 17:05

czaju napisał/a:
LPG przy silniku z turbo i wtryskiem bezpośrednim wydaje się być sztuką dla sztuki...

Masz w 100% rację.

bartek-migas - 2015-08-07, 21:36

No wlasnie ciekawi mnie opinia "po co psuc auto". Zakladajac ze 0.9 pali okolo 6l benzyny ktorej litr kosztuje jakies 4.7zl to po prostu matematycznie nie da sie inaczej jak to ze przy cenie paliwa1/3 gdyby spalala 2x tyle to jest nadal inwestycja ktora realnie oszczedza na co dzien pieniadze.
Karenzo - 2015-08-08, 02:57

Ja bym brał logana bo to sedan i ładniej wygląda , do tego na trasie powinno być trochę ciszej
co do LPG
to zależy tylko od twojego zapotrzebowania , jeżeli zamierzasz użytkować auto do zajechania warto pomyśleć nad gazem .
Panowie już nie pamiętają jak benzyna była po 6 zł :lol:

Jak masz zamiar latać 5 lat i sprzedać to nie opłaca się .

A od kiedy montaż LPG to psucie silnika ? psucie silnika to oszczędzanie na nim które zawsze wychodzi bokiem , jak zakupisz fabryczną instalacje to nie ma mowy o fuszerkach
Tylko :
Przed 3 lata masz 3 przeglądy dodatkowe po 170 zł
No i nieszczęsne przeglądy po 200 zł raz na 30 tyś km

Więc w pierwszych latach trudno będzie odczuć korzyści z tej inwestycji
Z tym że tu padła informacja nieprawdziwa , filtry do instalacji fabrycznej są zwyczajne . to ASO każe płacić za nie jak za złoto . Ja teraz jeżdżę na zwykłych filtrach po 10 zł

bartek-migas - 2015-08-09, 08:10

Srednie spalanie na podstawie informacji uzytkownikow clio z tym silnikiem wynosi ok 6.2l (m.in. raporty spalania autocentrum). Zalozmy ze instalacja gazowa w najgorszym przypadku zwiekszy spalanie o 20% to daje nam ~7.5l lpg /100km.
Zakladajac przebiec calkowity przez 5 lat na 100 000km wyliczenia wychodza tak.(zalozenie pb 5zl srednia z ostatnich 5 lat i 2.2zl LPG)
Koszt LPG (paliwo, przeglady stawki std, przeglady okresowe oraz bardzo srednio 1l pb/100km +koszt instalacji) 28410zl
Koszt Pb (analogicznie do powyzszego) 34600zl

Z punktu matematycznego taniej jest jezdzic na LPG. Reszte oceny zostawiam kazdemu.

Przypominam ze moje obliczenia sa w duzym przyblizeniu.

edit: dzięki blogowi jakoszczedzacpieniadze.pl zrobilem mala kalkulacje dla 2 sytuacji, kupno samochodu w leasingu (nowy) oraz za gotówkę od osoby prywatnej. Obie kalkulacje uwzględniają korzyści podatkowe.
Samochód nowy to Dacia z salonu, natomiast używany to 5 letni Opel Astra z gazem.

Całkowity koszt 56 300 zł oraz Całkowity koszt 40 700 zł (dane na bieżąco uzupełniam korygując wartości np na podstawie dzienników serwisowych autocentrum itd, dodatkowo dzisiaj jade do salonu dacii i bede negocjował cene samochodu i stawki ubezpieczenia w nastepnych latach)

Mam to w Excelu ale niestety nie mogę dodać załącznika. Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć arkusz to chętnie wyślę na maila.

czaju - 2015-08-10, 12:14

6000zł za:
3x częstsze tankowania
i na kilka litrów benzyny (no chyba że nie chcesz utrzymać tego układu w dobrym stanie - paliwo odparuje, a pompa paliwa tego nie lubi).
100000km to jeszcze ~2 dodatkowe wymiany świec i raz kabli zapłonowych.
jedyne co to fajnie że 0.9 nie ma bezpośredniego wtrysku, aczkolwiek będziesz pionierem, więc wszelkie problemy z zaworami, uszczelką pod głowicą etc. są na Twojej głowie.

Przyznasz że całkiem sporo niedogodności za jakąś tam oszczędność. A co jeśli po 2latach zdarzy się dzwon i samochód nie będzie nadawał się do naprawy/Ty nie będziesz chciał dłużej nim jeździć? Btw dużo pali - w Skodzie po 10kkm mam średnie spalanie 6.3l/100km, większość na autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością i nie tylko.

bartek-migas - 2015-08-10, 12:50

co do wymiany elementów eksploatacyjnych to faktycznie jest troche wiecej tych wymian ale są to niewielkie koszty

co do problemów z uszczelkami itp, to doputy jest gwarancja problem leży po stronie dacii

co do dzwona to chyba jak z kazdym innym samochodem, jest ubezpieczenie AC i do tego GAP więc do 3 roku raczej nie jest to straszne, później zostaje samo AC

agent - 2015-08-11, 11:06

Cena wersji z fabryczną instalacją LPG jest bardzo atrakcyjna jak na wersję "ASO". Twoje obliczenia są mało korzystne. Myślę że w praktyce LPG wyjdzie Cię korzystniej. 1l/100 km Pb to za dużo. Bardziej 1l/1000 km. Porównując same spalania i koszt paliw to PB : 31.000 zł LPG 16500 zł.
Wg mnie i mojej jedynie teoretycznej wiedzy na temat LPG ma to szanse działać pod warunkiem że komponenty będą właściwie dobrane i wystrojone. Jeśli będzie to montaż już w fabryce to jest na to większa szansa. Jeśli poza (a spotkałem się z przypadkami że nowe auta z ASO trafiały do zwykłego zaprzyjaźnionego warsztatu LPG który montuje wg wytycznych producenta) to może być różnie, zwłaszcza za tą cenę.

bartek-migas - 2015-08-11, 18:34

Z informacji w salonie wynikało, że instalacja jest montowana w fabryce, nie jestem do konca przekonany o kompetencjach miłej Pani, jednak ja na pewno nie będę lepiej wiedział od niej. Na pewno przy zakupie będę chciał wyciągnąć oficjalną wersję, a później ewentualna niezgodność towaru z umową.
czaju - 2015-08-12, 13:46

agent napisał/a:
Cena wersji z fabryczną instalacją LPG jest bardzo atrakcyjna jak na wersję "ASO". Twoje obliczenia są mało korzystne. Myślę że w praktyce LPG wyjdzie Cię korzystniej. 1l/100 km Pb to za dużo. Bardziej 1l/1000 km. Porównując same spalania i koszt paliw to PB : 31.000 zł LPG 16500 zł.
Wg mnie i mojej jedynie teoretycznej wiedzy na temat LPG ma to szanse działać pod warunkiem że komponenty będą właściwie dobrane i wystrojone. Jeśli będzie to montaż już w fabryce to jest na to większa szansa. Jeśli poza (a spotkałem się z przypadkami że nowe auta z ASO trafiały do zwykłego zaprzyjaźnionego warsztatu LPG który montuje wg wytycznych producenta) to może być różnie, zwłaszcza za tą cenę.


Pewnie ze 3-4l/1000km ja przynajmniej starałem się tak robić (tj 50km na Pb na każdy 1000km). 3 x100 = 300l po 5zł = 1500zł.

A zimą zdarzało się więcej (jeździłem głównie wcześnie rano i późno wieczorem, więc zdarzało się że mróz uniemożliwiał zatankowanie, bądź zatankowany samochód i tak nie miał ciśnienia gazu) - ale fakt wymagało to kilkunastu stopni

bartek-migas - 2015-08-20, 08:25

dzięki serdeczne za porady! dużo się od Was dowiedziałem, a dyskusja potoczyła się w odpowiednim kierunku - mam nadzieję, że przyda się komuś kto będzie miał wątpliwośći w przyszłości. już zamówiłem samochód, niestety nie Dacia i nie z 0,9Tce, a Clio z 1.2 16V

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group