DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Sandero wg Motoru

loganik - 2008-10-06, 16:02
Temat postu: Sandero wg Motoru
O rany, Sandero to kompletne badziewie, wszechobecne tandetne plastiki żle spasowane, motor 1,6 Mpi głośny i paliwożerny itd ble ble ble, jedyna zaleta to duży prześwit. Ile taki pismak bierze za taką ocene? :evil:

Loganik :-/

piotrres - 2008-10-06, 17:02

Eeetam chyba co pomyliłeś Loganik.
Było tak: Paliwożerne plastiki, tandetne silniki, źle spaswane zwieszenie, i największa wada potencjalna konkurencja dla np. :lidera rynku !


Pan redaktór, miał stary tekst o Loganie i wymienił słowo "Logan" na "Sandero"
Typowy "KOPIPEJSTING" :lol: , jak mawia moja młodzież.
Poza tym zastanawiam się, czego w Bolanda słowo "Dacia" wywołuje takie nagatywne emocje ?! (ostatnio u mojej szwagierki) :-D

loganik - 2008-10-06, 17:50

Masz rację,chyba tak było, ale jak to czytałem to mnie napadła jakaś taka nerwowośc/coś jak szl..by go tr...ł/ :evil:

Pozdr , Loganik :-D

Sweeper - 2008-10-06, 21:31

nic się nie bój ta - już niebawem wezmę jeden z egzemplarzy na "warsztat"
art. oczywiście tylko dla Dacia Klub Polska + dużo zdjęć ;)

Pablo78 - 2008-10-06, 21:32

piotrres napisał/a:
Poza tym zastanawiam się, czego w Bolanda słowo "Dacia" wywołuje takie nagatywne emocje ?! (ostatnio u mojej szwagierki)


To się nazywa "Polski Kompleks FSO" (w skrócie syndrom PKF ;-) )

Czesi produkują swoje Skody,

Rumuni swoje Dacie,

A Polacy...kiedyś mieli Poloneza.

Co za paskudny naród ci Rumuni i te ich badziewne

Dacie! :evil: :mrgreen: :mrgreen:


;-)

Sweeper - 2008-10-06, 21:41

Pablo78 napisał/a:
A Polacy...kiedyś mieli Poloneza.

mocne słowa "mieli" biorąc pod uwagę fakt, że nadwozie to niedoszły projekt Lancii Delty a podwozie to Fiat 125p

tak naprawdę to mieliśmy tylko jeden samochód - Beskida
http://pl.wikipedia.org/w...(samoch%C3%B3d)

Pablo78 - 2008-10-06, 22:20

Sweeper napisał/a:
mocne słowa "mieli" biorąc pod uwagę fakt, że nadwozie to niedoszły projekt Lancii Delty a podwozie to Fiat 125p


tak wiem Sweeper (pamiętamy kto "kreślił" Poloneza), ale jednak... - no cóż

narodowej marki o tradycjach Skody lub

Dacii niestety nie mieliśmy... :-/

Za wikipedią:

"Prototyp samochodu został stworzony w 1975 roku we włoskiej firmie ItalDesign, przez uznanego najlepszym designerem wszech czasów Giorgetto Giugiaro (twórcy Golfa i wielu znanych modeli: Lotusa, Maserati, BMW, SAABa i innych). Samochód projektowano z przyłożeniem dużej wagi do bezpieczeństwa, stąd dzisiejszy Polonez bardzo dobrze wypada w crash-testach. Początkowo auto miało być następcą Lancii Delty, jednakże ostatecznie gotowy projekt sprzedano Polsce. Początkowo miała to być wersja sedan, jednak seryjnie produkowano auto w wersji hatchback. Przygotowania taśmy produkcyjnej trwały od połowy 1977. W tymże roku na ulicach Warszawy pojawiły się prototypowe samochody doświadczalne. Oficjalna uroczystość uruchomienia produkcji odbyła się 3 maja 1978 roku."

laisar - 2008-10-06, 22:21

Cytat:
tak naprawdę to mieliśmy tylko jeden samochód - Beskida

Raczej Syrenę? Bo Beskid to jednak czas przeszły niedokonany...

Sweeper - 2008-10-06, 23:04

laisar napisał/a:
Raczej Syrenę? Bo Beskid to jednak czas przeszły niedokonany...

projekt był polski, ale produkcja bazowała na podzespołach Warszawy - ekonomiczniej ;)

laisar - 2008-10-06, 23:31

Cytat:
produkcja [Syreny] bazowała na podzespołach Warszawy - ekonomiczniej

No, to przypuszczam, że i w Beskidzie nie było 100% części projektowanych i mających-być-produkowanymi od podstaw...

Ale to wszystko jest tak naprawdę kwestią drugorzędną - istotna jest faktyczna niechęć do Daćki i jej powód: "nie wiadomo co gorsze - to, że rumuńska, czy to że francuska, wiadomo za to, że najgorsze to, że nie niemiecka" (albo chociaż japońska). A w dodatku starsze pokolenie ma prawo pamiętać rzeczywiście marną jakość dawnych daciek...

Lupo - 2008-10-07, 08:00

Sweeper a ile aut ma nadwozia projektowane przez firmy z wloch? Biorac uwage mocna przebudowe calosci przez FSO - tak to bylo polskie auto. Dlugo moglbym sie rozwodzic co przebudowali/zbudowali od nowa..

Co do motoru - czytalem i tez mnie ponioslo.. Ale z tym syndromem
Pablo78 napisał/a:
"Polski Kompleks FSO"
mam od dawna do czynienia i przestalem sie przejmowac. Rozwalilo mnie podsumowanie artykulu, ze jak wezmiemy najdrozsza wersje sandero i dodamy wyposazenie za 6 tys. zl to juz tylko 3 tys. brakuje do najslabszego Ceed'a i dlatego nie warto - no co za debile..
psur - 2008-10-07, 08:10

Lupo napisał/a:
jak wezmiemy najdrozsza wersje sandero i dodamy wyposazenie za 6 tys. zl to juz tylko 3 tys. brakuje do najslabszego Ceed'a i dlatego nie warto


Dobre! Ciekawe czy oni wierzą w to co piszą?

laisar - 2008-10-07, 08:40

Cytat:
Ciekawe czy oni wierzą w to co piszą?

Sam nie wiem która odpowiedź byłaby gorsza - albo głupki, albo sprzedajne kłamczuchy...

Od razu mówię, że oczywiście można nie uznawać Daćki za dobre auto - tyle, że wtedy argumenty powinny być jednak inne niż "3 tys." <;

piotrres - 2008-10-07, 16:44

Przeczytałem dzisiaj to cudeńko i woda mi się w chłodnicy zagotowała. A najlepszy jest już lead: "Podstawowe wersje sandero mają ubogie wnętrza wyłożone wszechobecnym tandetnym plastikem" Tiaa, Logan miał wybite słomą :mrgreen:

"W trakcie pierwszych jazd samochód słuznie budził zainteresowanie" Ale potem zmieniliśmy zdanie por. poprzednie numery rzeczonego pisma.

A najbardziej zszokowało mnię stwierdzenie:

Pod względem szerokości auto charakteryzuje się wynikami typowymi dla miejskich maluchów :shock: :shock: :shock: :shock: niby dlaczego ?
Kierowca o wysokości >180 musi odsunąć fotel do końca, a w tedy zostaje drastycznie mało miejsca na nogi z tyłu. Mam 183 cm i sprawdzałem te ustawienia. I nie miałem problemu.Ze zdjęcia na str. 17 nie wynika bynajmniej, że by pan redaktor się nie mieścił. W niemieckim teście, wzrost testującego wynosił 193m i jemu trochę było ciasno (długie nogi).
Summa summarum nagle okazuje się, że w aucie wielkości Golfa V miesca jest tyle co w Pandzie, nie uwłaczając tej ostatniej... ;-)
Co do zużycia paliwa trudno mi, się wypowiadać, ale moje doświadczenia z Loganem I (87KM) nie pozwalają mi wierzyć w wartości podane w artykule.
Z tabelki (patrz załącznik) wynika, że ESP jest w Laureate w standardzie :-> Koleżanki i Koledzy lecę kupować bo za 5 min. zamykają salon !!! No to pa ! :lol:

Wszystko wyjaśnia jednakże ostatni akapit: nie warto, bo jak do ceny Laureate dodasz ca. 9000 PLN to masz gołą (parhdon) Kieę Ceed :lol:
Znów ujawnił się mój ulubiony zakonnik, ;-) czyli Czarny Pi(j)aR

piotrres - 2008-10-07, 16:48
Temat postu: Encyklopedia
I jeszcze taki trochę offtopic z pewnej, b. współcześnie wydanej encyklopedii
piotrres - 2008-10-07, 17:16

laisar napisał/a:
Cytat:
tak naprawdę to mieliśmy tylko jeden samochód - Beskida

Raczej Syrenę? Bo Beskid to jednak czas przeszły niedokonany...

Był jeszcze Wars: czas przeszły doskonały....

mter - 2008-10-07, 19:14

Widać że "redjaktorzy" dostali wytyczne co do nacechowania emocjonalnego tekstu. Bo merytorycznie dno. Może dlatego nie kupuję tej gazety. Przy odbiorze mojej MCV miałem chwilkę i dość dokładnie obejrzałem i po przymierzałem się do sandero i jak dla mnie to super sprawa. Mam 188 cm i nie miałem problemów z zajęciem wygodnej pozycji. Wykończenie we wnętrzu jest wystarczająco dobre, dużo ładniejsze niż w MCV.
Ale co tam, ludzie i tak będą kupować te auta.

dogberry - 2008-10-07, 19:23

Jak już wspominałem wcześniej jedynymi sugestiami co do samochodów to kieruję się Top Gear.
jan ostrzyca - 2008-10-08, 10:30
Temat postu: Re: Sandero wg Motoru
loganik napisał/a:
O rany, Sandero to kompletne badziewie, wszechobecne tandetne plastiki żle spasowane, motor 1,6 Mpi głośny i paliwożerny itd ble ble ble, jedyna zaleta to duży prześwit. Ile taki pismak bierze za taką ocene? :evil: Loganik :-/


To jeszcze nie wszystko, silnik sandero zużywający średnio 7.2l./100km oceniono jako "paliwożerny", w tym samym numerze silnik clio 7.5-7.7l./100km opisano jako "ekonomiczy":)

Pacan testujący sandero w trasie osiągnął zuzycie paliwa na poziomie 8l./ 100 km. Chyba jechał na II i max. III biegu. Kurza twarz, tem facio nie potrafi jeździć samochodem...

mter - 2008-10-08, 10:33

Tia to jest właśnie szczególna teoria względności :D wg. Motoru.
paweloo97 - 2008-10-08, 14:47

Fajnie, zaznaczyli że ma ESP (nie ma, ale jest oczekiwane przez wielu)
swissman - 2008-10-08, 15:38

Pablo78 napisał/a:
A Polacy...kiedyś mieli Poloneza.


a mieli, mieli.... tak sie glupio sklada ze przez parenascie miesiecy pracowalem w latach siedemdziesiatych w FSO na tloczni przy produkcji blach karoseryjnych... na trzy zmiany i na akord...

blachy do fiata 125 daly jakos wyzyc bo zakrzywienia itp. byly okej, mozna bylo zarobic tyle ze sie trzyosobowa rodzine wyzywilo z jednej wyplaty, jak zaczelismy robic poloneza to qrrrrrrrrrrwa mac! ciagle awarie, kilogramy smaru na blache zeby sie nie rwala, wieczne awarie i reperacje czesci wycinajacych.... horror...

jak sie trafila nocka i pracowalo sie "za dwoch" na jednej prasie to mozna bylo zarobic powiedzmy 500 zlotych przy dachu czy boku fiata 125 p... przy czesciach od poloneza gowno mozna bylo zarobic bo sie wszystko wiecznie pierdzielilo.... (kilo szynki kosztowalo wtedy 90 zlotych a bochenek chleba tradycyjnie 4 zlote-to taka informacja dla mlodziezy)

dobrze ze mnie w koncu stamtad wywalili bo pewnie do dzis bym tam zapieprzal...

a tak to mi sie zycie inaczej potoczylo...

:mrgreen:

laisar - 2008-10-08, 17:52

Od dawna wiadomo, że najgorsze co może być w konstrukcji to kant... stąd zresztą stare powiedzenie pszczół, które mówi: OKDP (;
Pablo78 - 2008-10-08, 21:51

jan ostrzyca napisał/a:
To jeszcze nie wszystko, silnik sandero zużywający średnio 7.2l./100km oceniono jako "paliwożerny", w tym samym numerze silnik clio 7.5-7.7l./100km opisano jako "ekonomiczy":)


Dokładnie nastepny artykuł o thalii II, tez mi się to rzuciło w oczy,

ale Panowie "redaktorzy" bzdury wypisują... :mrgreen: :mrgreen:

swissman - 2008-10-09, 07:57

Pablo78 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
To jeszcze nie wszystko, silnik sandero zużywający średnio 7.2l./100km oceniono jako "paliwożerny", w tym samym numerze silnik clio 7.5-7.7l./100km opisano jako "ekonomiczy":)


Dokładnie nastepny artykuł o thalii II, tez mi się to rzuciło w oczy,

ale Panowie "redaktorzy" bzdury wypisują... :mrgreen: :mrgreen:


to nie sa bzdury, to kwestia smarowania ruchomych czesci... im wiecej smaru lepszej jakosci tym ruch jest latwiejszy...

widocznie "redaktorow" lepiej smaruja ci, ktorzy chca udupic Dacie a podniesc sprzedaz innych produktow....

piotrres - 2008-10-09, 10:49

Nie podmażjesz, nie pajediosz, ajk mawiają koledzy z logan--club.ru :mrgreen:
piotrres - 2008-10-10, 16:15
Temat postu: ..i jeszcze jedno
We wściekłym szale ("...szlag mnię trafia, ergo sum...") umknęło mi jedno zdanie:
"Rustykalne kształty Logana ustąpiły zwartej i atrakcyjnej sylwetce Sandero"

Cholerrrrraaa!
Będę musiał namalować sobie na Logance Lasowiacką krajkę. Ma tylko jeden mankament:
jest w kolorach tęczy a wtedy o nieporozumienie nietrudno... :lol:
więc może by tak, wzdłuż burty:


Pod Skryptem:
Rustykalny= wiejski, chłopski, wieśniaczy ( z łaciny. rusticus 'wiejski ' )

wox - 2008-10-10, 18:02

Dacia miała być w tym artykule zje..... i to zrobili. Ktoś tej dziennikarzynie wyłożył niezłą forsę (chyba, że to kompletny głupek).
piotrres - 2008-10-10, 18:14

He, he wox, a my go tutaj,.... za darmo, czyli w czynie społecznym ;-)

Wg fabryki w Sandero:
wysokość od tylnego siedzenia do dachu 878 mm, promień na wysokości kolan 145 mm, a szerokość nad podłokietnikami 1425 mm

Logan:
szerokości nad podłokietnikami 1428 mm oraz wysokości od siedzenia do sufitu 873 mm,

Tj logan z tyłu jest 3 mm szerszy a sandero 5mm wyższe i nagle ma brakować miejsca nad głową. No chyba, że od czerwca 2004 lat średnia wzrostu gwałtownie podskoczyła :shock:

wox - 2008-10-10, 18:47

Magia liczb - wniosek? Teoretycznie w Sandero jest więcej miejsca z tyłu niż w Loganie (a przynajmniej tyle samo, gdyby pominąć te milimetrowe różnice)?

Nie wiem, bo nie siedziałem w Sandero, ale z opinii kolegów wynika, że w praktyce to w Loganie jest więcej miejsca z tyłu? Uświadomcie mnie koledzy.

laisar - 2008-10-10, 22:12

Autosugestia - Sandero jest krótsze, więc wygląda na mniejsze, a w rzeczywistości wygląda to tak:
Lupo - 2008-10-11, 12:17

wox napisał/a:
Nie wiem, bo nie siedziałem w Sandero.


Jakis czas temu zaczalem szukac nowego auta. Juz wczesniej chodzil mi po glowie logan - koledze od dlugiego czasu to auto sie bardzo dobrze sprawuje. Jednak jakos do mnie nie przemawial ten samochod. Zobaczylem reklame sandero - bardzooo mi sie spodobalo i stwierdzilem ze to bedzie to czego szukam. Obawialem sie jednak ze moze byc male. Sam jestem dosc duzy 190cm wzrostu i swoje tez waze..
Pojechalem do salonu i bylem po prostu w szoku ile tam jest miejsca, bo zupelnie sie tego nie spodziewalem po tak malym samochodzie. Usiadlem jako kierowca, dopasowalem sobie siedzenie tak by bylo wygodnie. A potem przesiadlem sie do tylu i tam rowniez bylem mile zaskoczony, bo mimo cofniecia fotela, miejsca mialem bardzo duzo.

Lupo - 2008-10-11, 12:17

Kratylos napisał/a:
moze napiszemy jakis wspolny list do motoru

Mozna by tylko watpie ze ktokolwiek sie tym przejmie..

laisar - 2008-10-11, 16:48

Byłem dziś w salonie i przymierzyłem się - liczby nie kłamią: nad głową jest więcej miejsca w Sandero, na kolana w sedanie (przy maksymalnie odsuniętym fotelu kierowcy, chociaż nie sprawdziłem czy w obu autach to jest to samo ustawienie względem kierownicy).
Andrzej - 2008-10-12, 00:02

Najgorsze jest to, że są tacy, co wierzą w te bzdury pisane w Motorach, Autoświatach itp.
Niedawno zaczepił mnie na ulicy człowiek z pytaniem jak mi się jeździ "tym autem" - odpowiedziałem, że dobrze. On na to - co mi się psuje, ja, że jak na razie nic, ale przejechane dopiero 22tyś. Wtedy przyznał się, że rozmyśla nad kupnem takiego samochodu w wersji 5os, ale nie może w internecie znaleźć nic o usterkach - tylko same pochwały od użytkowników, a to chyba niemożliwe.
A na koniec pytanie: "A jak bagażnik bo nie wiem, czy mi się wszystko zmieści jak będę wyjeżdżał gdzieś z rodziną" - przyjechał starą Astrą sedan...
...myślałem, że padnę.

mter - 2008-10-12, 08:40

Było trzeba mu powiedzieć że jak złożysz drugi rząd siedzeń to się do bagażnika jego astra zmieści. :mrgreen:
PrzemekP - 2008-10-12, 09:42

Wraz z zawartością :) :!:
dejotgrzes - 2008-10-12, 15:23

Oni wszyscy oceniają auta jak chcą. W ostatnim motorze w uzywanych jest Renault Thalia. I w gamie silników silniki 1,4 75km w Thali są silnikami bardzo ekonomicznymi i oszczednymi. Natomiast w Dacii jest ten sam lub prawie ten sam silnik ktory jest głosny, wolny ,mułowaty i paliwożerny. I gdzie tu sens??
mter - 2008-10-12, 15:56

To się nazywa magia znaczka :mrgreen: A tak na poważnie, wskazuje to tylko na fakt iż pracują tam niekompetentni lub przekupni ludzie.
Lupo - 2008-10-12, 17:16

Wiekszosc tych artykulow jest pisana pod konkretne zamowienie i nie ma sie co dziwic. Konkurencja nie moze wyrownac cena wiec stara sie inaczej ;)
Pablo78 - 2008-10-12, 22:14

mter napisał/a:
Było trzeba mu powiedzieć że jak złożysz drugi rząd siedzeń to się do bagażnika jego astra zmieści. :mrgreen:


"Wraz z zawartością :) "

To było dobre Panowie! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

piotrres - 2008-10-12, 23:07

Pablo78 napisał/a:
mter napisał/a:
Było trzeba mu powiedzieć że jak złożysz drugi rząd siedzeń to się do bagażnika jego astra zmieści. :mrgreen:


"Wraz z zawartością :) "

To było dobre Panowie! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


U mnie w domu mówi się:

" Z całym dobrodziejstwem inwentarza..." nie uwłaczając :mrgreen:

dejotgrzes - 2008-10-13, 18:23

Ja dzis bylem na jezdzie testowej Sandero laureate 1,4 mpi. Auto mi sie bardzo podoba ale patrzac obiektywnie miejsac z tyłu o wiele wiecej jest w Loganie niz w Sandero. Z przodu miejsca jest duzo i po max odsunieciu siedzenia osoba 190 cm nie powinna miec problemu. Natyomiast gdy ustawilem gotel przy moim 176 cm wzrostu z przodu super. Z tylu juz nie tak super i miejsca na kolana zdecydowanie mniej niz w Loganie ktory porównałem. Autko prowadzi sie i jezdzi bardzo przyjemnie . Trzyma sie drogi nie hałasuje nic, natomiast silnik 1,4 jak dla mnie osobiscie jest zdecydowanie za słaby. Nie urazając nikogo kto posiada taki silnik. Ale według mnie dynamika jest kiepska obecnie jezdze Lanosem 1,5 86 km nie jest to rakieta ale auto jezdzi na gazie i ma 200 tys przebieg, wiec bede musial przejechac sie Sandero 1,6 MPI. Moze ten silnik mi bardziej przypasuje. Autoko jest ladnie i jak dla mnie oki poza tym silnikiem:)
laisar - 2008-10-13, 19:00

Cytat:
silnik 1,4 jak dla mnie osobiscie jest zdecydowanie za słaby

Koniecznie sprawdź jak jest z dotarciem tego testowego auta - ja miałem podobne wrażenie straszliwej mułowatości słabszego diesla w MCV-ce, ale jak się przejechałem dotartym to różnica była olbrzymia.

wox - 2008-10-13, 23:34

Ja odczułem, że silnik stał się wyraźnie żwawszy tak gdzieś po przejechaniu 12 tys. km.
laisar - 2008-10-14, 01:13

Aha, warto jeszcze pamiętać o odpowiednik obrotach - żwawość to tak ok. 3000.
piotrres - 2008-10-17, 17:08

laisar napisał/a:
Autosugestia - Sandero jest krótsze, więc wygląda na mniejsze, a w rzeczywistości wygląda to tak:

Ja zrobiłem sobie takie oto porównanie, (w negatywie wygląda lepiej ;-) ) i wyszło mi, że wykrój drzwi jest w sandero znacznie większy niżw sedanie, w ich górnej części. Położenia foteli jak widać b.z. tzn sedanowe przekryły mi sanderowe
To też bywa b. pomocne przy załadunku. Położenia foteli jak uciebe. za bazę wziąłem rozstaw osi i wysokość prześwitu.
Jak widać pewne zewnętrzne eelmenty stylizacji możnaby śmiało prznieść z sandero na sedana


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group