DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Kontrolka oczyszczania spalin

infos - 2008-10-14, 12:45
Temat postu: Kontrolka oczyszczania spalin
Witam.
Wspomniana kontrolka w moim Loganie czasami lubi sobie pomigać. Ostatnio zauważyłem podczas pracy na postoju. Po chwili miganie ustaje i kontrolka gaśnie.
Mam zatem pytanie o przyczynę: czy to może być sprawa filtrów paliwa (mam też LPG). Nie pamiętam tylko czy auto wtedy pracowało na gazie.
W instrukcji podano, żeby się udać do ASO.
Co o tym sądzicie ?

waski - 2008-10-14, 13:19

Napewno, nie można tego objawu bagatelizować. Albo podjedź do jakiegoś warsztatu i spytaj czy nie mają programów diagnostycznych do daćki. Wiadomo jakie to są programy ;-) . Bo skolei w ASO to biorą niewiadomo ile za podpięcie kompa.
PrzemekP - 2008-10-17, 19:07

A jak ta kontrolka wydląda ??? :shock:
Mamert - 2008-10-17, 20:35

Kotrolka wygląda jak wygląda czyli CHECK ENGINE taka emitekona silnika, tylko pytanie jak wygląda wydech, bo auto z 2005 r.. Jeżeli go gdzieś "przygniotłeś" to może być tego przyczyną ( objawy z Toyoty Rav 4), a może być przyczyną GAZ.
No i teraz się zaczną przytyki do mnie (znany miłośnik gazyfikacji wsi i samochodów wini GAZ o usterki). Niestety równie dobrze można winić fracuski diesel o "usterkę" jednego z naszych kolegów z niebieskim dymem.
Jeżeli wydech jest w CAŁKOWITYM POŻĄTKU to pojechałbym na serwis instalacji gazowej (możliwe że jeden z wtrysków gazu padł).

PrzemekP - 2008-10-18, 08:50

To się wygłupiłem :D
magma - 2008-12-25, 17:47

Witam, mam ten sam problem.
Najczęściej występuje on podczas pierwszego rozruchu przy mrożnej pogodzie,jak są wyższe obroty silnika(tak więc nie pracuje na gazie).Może ktoś z kolegów rozwiązał ten problem?

Peter - 2008-12-27, 01:04

Miałem nie dawno identyczny problem. Po odpaleniu silnika rano, kiedy był zimny i chodził jeszcze na benzynie, mrugała czasem kontrolka oczyszczania spalin, a silnik pracował trochę nierówno. Przyczyną był zanik luzów na zaworach. Niestety ten silnik przy pracy na LPG ma taką właściwość, że zmniejszają się do zera luzy na zaworach i w końcu na zimnym silniku zawory się nie domykają, co powoduje nierówną jego pracę i miganie kontrolki. U mnie problem się pojawił po ok. 13 tys. km od założenia LPG.
U dilera stwierdzili konieczność regulacji luzów zaworowych oraz wymiany świec, za co zażyczyli sobie 600PLN (400PLN zawory + uszczelka pod pokrywę, 200PLN świece + wymiana).
Zaznaczam, że:
- przed podpisaniem umowy o kupnie Logana, zażądałem od dilera adnotacji na umowie, że w założenie LPG nie powoduje utraty gwarancji i taką adnotację uzyskałem,
- po instalcji LPG za pośrednictwem dilera u którego kupiłem Logana, uzyskałem u tegoż dilera wpis w książce gwarancyjnej o podtrzymaniu warunków gwarancji.
O konieczności regulacji luzów zaworowych i wymiany świec co 13tys. km. za sumę 600PLN nikt u dilera mnie nie poinformował, gdybym o tym wiedział, nie zdecydował bym się na zakup Logana.
Cóż, niestety tak to wygląda w praktyce. Jak ktoś ma dużą siłę przebicia i lubi walić pięścią w stół, to może powalczyć, dobrze im to zrobi. Ponieważ jednak zakończyłem niedawno jedną wojnę z dilerem i miałem chwilowo dosyć, regulację luzów zaworowych przeprowadziłem we własnym zakresie, problem zniknął jak ręką odjął. Świec nie wymieniałem.

wilanowiak - 2010-01-08, 09:48

Odświeżając trochę temat! Pożyczyłem na kilka miesięcy thalie z 2004 benzyna. Niestety 2 dni temu zaświeciła mi się ta kontrolka oczyszczania spalin i wyczułem że silnik nierówno pracuje. Obroty na biegu jałowym delikatnie skaczą. Po przeczytaniu róznych wiadomości na forach obstawiam że padła cewka ( ponoć dosyć popularny problem w renówkach ). Moze ktoś da mi namiary w Warszawie gdzie to można tanio zrobić ( koszt podłączenia pod kompa by upewnić się że to cewka + koszt cewki ( ok. 200zł? ) + robocizna )

A jeszcze taki link znalazłem:
http://www.klubrenault.pl...&do_pdf=1&id=13

wilanowiak - 2010-01-08, 10:24

Tak, mam zamiar sprawdzić najpierw w serwisie na programie diagnostycznym ( koszt. min. 50 zł.? ). Napisałem że obstawiam cewkę a nie że na 100%. Nie równa praca silnika jest i na zimnym i na ciepłym silniku.
Co do wymiany to jakieś trzeba kabelki z napięciem podłączać? Nie znam się zupełnie na tych sprawach więc nie wiem czy się podejmę wymiany.
P.S. nawet nie wiem gdzie ona jest :)

maciek - 2010-01-08, 13:33

nie potrzeba żadnych kabli jedynie klucz by odkręcić cewkę. pamiętaj że są 4 cewki więc musisz sprawdzić na próbach która to. Jeśli to cewka to radził bym ci też wymienić wszystkie, wiem z doświadczenia że zaraz następne 3 padną ale to w silniku 1,6 16V z cewkami Sagema(najgorsze) polecam cewki BERU
wilanowiak - 2010-01-08, 15:23

A jak sprawdza się cewki?

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2010-01-19, 14:00 ]
Z czterech powyższych postów usunąłem cytaty, gdyż były to całe poprzedzające posty.

maciek - 2010-01-08, 16:33

wyjmujesz starą wkładasz nową patrzysz czy nadal masz te same objawy na jałowym, jeśli ich nie widzisz przejedź sie kawałek z 1Km zatrzymaj samochód i na jałowym znowu zobacz czy jest ok jeśli jest OK to była ta cewka jeśli nie podmieniasz w 2-3-4 cewkę aż dojdziesz która to.










źródło Forum renault megane

wilanowiak - 2010-01-08, 22:23

dzięki za wyczerpującą odpowiedź, czyli i tak najpierw muszę sprawdzić na komputerze czy to cewka bo metoda sprawdzenia cewki wymaga zakupu jednej nowej.
wilanowiak - 2010-01-18, 15:27

po chwilowej "zawieszce" tematu wracam do pytania gdzie mogę tanio podłączyć thalię pod kompa? Chodzi bardziej o rejony Warszawy południowo centralnej niż północnej :)
czaju - 2010-01-18, 21:12
Temat postu: Check Engine, czyli to co ekstremalnie rozprasza
Dzisiaj, wyjeżdżam z Krk włączyła się kontrolka (może od razu po ruszeniu zapaliła się, bo zauważyłem bardzo szybko). Nie zgasła mimo że zrobiłem postój kilkunasto minutowy w Jerzmanowicach i ogólnie jechałem dość spokojnie. Starałem się na światłach gasić silnik licząc że po zapaleniu zgaśnie. I ogólnie ze strachem jechałem w kierunku domu (bo to pomarańczowa lampka więc z delikatnymi obawami).
Dojechałem do domu, poszedłem po interfejs diagnostyczny, wchodzę do auta włączam zapłon - check engine się nie pali... ale jak już jestem to sprawdzam błędy OBD - P0506 (zbyt wysokie, czy tam niskie obroty układu biegu jałowego). Błąd pewnie pojawił się jako błąd komputera w trakcie gdy samochód mi zgasł w trakcie próby wyjazdu z zaspy, bo by się pewnie powtarzał a trochę pojeździłem jeszcze dzisiaj po mieście. Z powodu LPG jednak miałem niezłe obawy o sondy lambdy, czy jakieś inne czujniki układu wydechowego czy paliwowego, ale na szczęście nic poważnego.
To by było na tyle

PS Naprawdę ta kontrolka rozprasza, bo co kilka sekund zerkasz czy nie pali się coś czerwonego, albo może zgaśnie

wilanowiak - 2010-01-19, 13:16

no ja wreszcie muszę się tym zająć, też jest LPG w tej Thalii więc też się obawiam o sondy lambdy ale może jednak cewka, zobaczymy
czaju - 2010-01-19, 13:51

No i się problem pojawił... Co prawda zostało to przesunięte do oczyszczania spalin a problem jest inny ale ok.
Drakula na jałowym 2k obrotów i nic się z tym nie da zrobić - rano jeszcze było w porządku 30-40km i pojawiły się schody. Jutro idzie do ASO ;(

wilanowiak - 2010-01-19, 14:53

Fajnie Ci ze masz na gwarancji, ja z tą thalią będę bulił :(
czaju - 2010-01-19, 15:52

Buahahaha
Mam LPG, więc pewnie się na mnie wypną

wilanowiak - 2010-01-22, 10:55

czaju napisał/a:
Buahahaha
Mam LPG, więc pewnie się na mnie wypną


No i byłeś w tym ASO ?

czaju - 2010-01-22, 11:21

Tak, okazało się coś dziwnego... Układ zniknął po prostu go nie było. Dostałem na szczęście od razu samochód od PZU z Europcar (Ford Focus 1.6 100KM 2009rok...).
Dzisiaj odbiorę Drakulę to napiszę więcej. Oczywiście naprawa nie gwarancyjna ponieważ nic się nie zepsuło a po prostu czegoś nie było

wilanowiak - 2010-01-22, 12:11

ja tą thalie oddaje dzisiaj do mechanika, byłem u niego w środę, kontrolka się świeciła ale silnik pracował normalnie ( tydzień temu kiedy był ostatnio używany obroty skakały ), powiedział że zacznie od sprawdzenia świec a potem zobaczymy, podłączenie pod kompa u niego 50zł więc nie zdzierstwo to liczę że zrobi to tanio cokolwiek się okaże :)
czaju - 2010-01-22, 12:19

jeśli chodzi cenowo to albo źle zrozumiałem, albo aso naprawdę tanio mnie potraktuje...
120zł podłączenia do komputera, 60zł naprawa, albo źle zrozumiałem...
(może 160zł naprawa?), ale i tak jak na aso jestem mile zaskoczony...
Z drugiej strony szkoda mi się już rozstawać z focusem. Chyba się polubiliśmy, a tu trzeba go odstawić.

EDIT: A jednak okazało się że nic się nie zepsuło, wszystko było tylko nie było styku między układem a silnikiem krokowym...

wilanowiak - 2010-01-23, 11:43

a ja narazie wiem że jednak sonda lambda padła i teraz stoje przed decyzją czy oryginalna czy jakiś zamiennik np. Bosha, najelepiej jakaś nie uniwersalna tylko dokładnie do Thali 1,4
czaju - 2010-01-23, 12:35

Jak oryginalna to tylko aso zapewne.
Ojciec do Corolli 1.6 16v założył Boscha za ok 200zł (zajęło mu to jakieś 15min) i samochód odżył. W ASO za oryginał i robociznę zawołali 1200zł. Toyota zrobiła już ok 20k od wymiany i nic się nie dzieje (nie ma tam LPG)

wilanowiak - 2010-01-24, 21:55

czaju napisał/a:
Jak oryginalna to tylko aso zapewne.
Ojciec do Corolli 1.6 16v założył Boscha za ok 200zł (zajęło mu to jakieś 15min) i samochód odżył. W ASO za oryginał i robociznę zawołali 1200zł. Toyota zrobiła już ok 20k od wymiany i nic się nie dzieje (nie ma tam LPG)


Ja zdecydowałem na bosha za 280zł ( ponoć nie uniwersalna tylko do thali ), do tego robocizna 100zł, świece 68zł, robocizna 50zł ( tu akurat ciężko się w thali do świec dostać i ciężko o taki klucz ) oraz 50zł za podłączenie do kompa ( pokazanie błędu sondy + wykasowanie błędu ) Razem 548zł :(
Będę odbierał w poniedziałek.

czaju - 2010-01-24, 22:03

po co usuwać błąd? chyba że zamierzasz szybko się pozbyć samochodu i nie chcesz żeby ktokolwiek wiedział że coś było ruszane ;p

Swoją drogą za podłączanie do kompa biorą olbrzymie sumy - za przewód najdroższy na allegro zapłaciłem 130zł a do użytku prywatnego jest mnóstwo programów darmowych.
Także mnie trochę drażni to że w serwisie mówią mi że musieli podłączyć pod komputer, bo przecież im nawet kod błędu przedyktowałem ;D

wilanowiak - 2010-01-25, 12:57

czaju napisał/a:
po co usuwać błąd? chyba że zamierzasz szybko się pozbyć samochodu i nie chcesz żeby ktokolwiek wiedział że coś było ruszane ;p


Samochód pożyczony i muszę go oddać za kilka dni :)

koniu - 2010-07-01, 13:01

Ja też mam problem z tą lampką - uwaga - od wyjazdu z salonu i po prostu szlag mnie trafia. Wyjechałem z salonu - miganie - zatankowałem parę litrów 95 na Orlenie i wróciłem do salonu i - 1 koncepcja - rumuńskie paliwo (zrobić kilkadziesiąt km i ew. na komputer), zrobiłem w ten sam dzień i do serwisu, dodatkowo serwisant się nim przejechał i powiedział że nic nie miga, a na komputerze jest tylko sygnał, że jeden tłok słabo chodzi no ale na tym zostało (w między czasie znajomi mi rzucili masę różnych koncepcji w tym niedotarte tłoki itp.). Przejechałem kilkaset km i do drugiego ASO - tam go badali chyba 2 godziny i z rozbrajającą szczerością wyznali, że nie wiedzą o co chodzi ("1 tłok zawsze chodzi ze sprawnością poniżej 15%" (??)), facio pyta się czy mi nie szarpię - mówię nie - wszystko w porządku, więc proszę go dotrzeć i jak się nie zmieni umówić się na auto zastępcze (do teraz nie wiem czy to auto dostanę gratis?!) i ZACZNIEMY od wymiany wtrysku ... w pon. chyba podjadę do tego 1 ASO i każę im to porządnie przejrzeć, bo już tyle koncepcji słyszałem na ten temat, że masakra. Dodam, iż nie było więcej zauważalnych problemów - auto chodziło normalnie i nie było reguły czy miga czy nie (po wizycie w 2 ASO zaczęło się również świecenie lampki na stałe ale też gasła) - na autostradzie przy stałej prędkości i wyższych obrotach nie świeciło się nic, ale tylko do czasu, teraz już też zaczęło (przebieg 2800 km) - reasumując nie zależy to ani od obrotów, ani od temp. silnika, po prostu czasem nie świeci, czasem miga, a czasem świeci na stałe (sic!). Pierwsze kilkaset km zrobiłem na 98 zatankowanym na Crabie (sprawdzone paliwo w poprzednim aucie) - jakieś sugestie? Ktoś jeszcze miał podobnie?

PS. Dodam jeszcze, że przez jakiś czas dało się zauważyć spadek mocy silnika (klima wyłączona) - słabo się zbierał nawet ze skrzyżowania (1.6 87KM), jakiś czas "klekot" miał jak w dieselu, raz coś zakaszlało przy rozruchu ale odpalił za 1 razem i czasem ma różne obroty po odpaleniu, spalanie po dotarciu raczej w normie - poza miastem przy ok. 70 km/h ok. 6 l, w mieście ponad 8, autostrada 7-8,5

krakry1 - 2010-07-01, 13:20

koniu napisał/a:
... słabo się zbierał nawet ze skrzyżowania (1.6 87KM), jakiś czas "klekot" miał jak w dieselu, raz coś zakaszlało przy rozruchu ale odpalił za 1 razem i czasem ma różne obroty po odpaleniu ...


Takie objawy mogą rzeczywiście sugerować kłopoty z 1 cylindrem. Może spróbuj jeszcze w innym ASO.

laisar - 2010-07-01, 13:21

Zapytam tak z głupia frant: a wszystkie wtyczki kabelki sprawdzili? Bo może to po prostu jakiś brak połączenia albo wręcz przeciwnie, przebicie?
koniu - 2010-07-01, 14:56

Chodziło o to, że dla tego drugiego ten słabszy tłok to niby normalne ... nie jestem mechanikiem, ale dla mnie to nie jest normalne, szczególnie że tylko jeden tak działa ... nie stałem nad nimi w tym 2 ASO, ale pewnie jak to ASO kabli nikt nie macał :]; w 1 tylko podpiął pod komputer sprawdził spaliny i się przejechał na szybko ... ja cały czas myślałem że to elektronika, bo nie było żadnych innych problemów, które potem się pojawiły sporadycznie, ale też nie wiadomo czy z tym tematem związane. Skoro zaś mi powiedzieli że nie wiedzą o co chodzi, to chciałem zapytać czy ktoś nie miał podobnie, żeby tam kilka razy nie jeździć. Potem będzie - raz wtrysk, potem świece, filtry i tak zrobię 15 tys. do przeglądu w pół roku jeżdżąc do ASO tam i z powrotem i pewnie PŁACĄC za auto zastępczy przy okazji.
tweeciak - 2010-07-01, 15:15

Ja nie rozumiem jednego. Dlaczego w serwisie trzeba placic za samochod zastepczy jezeli samochod NAPRAWIANY jest na gwarancji
Jest gdzies jakis zapis?

maciek - 2010-07-01, 15:30

może cewka ? Podobnie u mnie było i też zaczęło się po zatankowaniu benzyny
matucha - 2010-07-01, 16:22

Jeśli się akurat zdarzy, że na wolnych źle chodzi, to wystarczy wziąć kombinerki ( z porządną izolacją ;-) ) i po kolei zdejmować przewody ze świec. Jeśli po zdjęciu któregoś nie zmieni się praca silnika na gorsze, to już praktycznie masz w 99% pewność, że to świeca / przewód / cewka.

Chyba, że akurat w tym silniku jest jakieś ciężkie dojście do przewodów? - bo nie mówię tego akurat konkretnie o Dacii.

koniu - 2010-07-01, 17:04

Co do opłat za zastępcze to się sam zdziwiłem po przeczytaniu jednego tematu tu na forum (nie umiem znaleźć teraz) ... muszę dopytać / doczytać.

A jeszcze jedno - gdzie są rozmieszczone czujniki "podpięte" pod tą kontrolkę?
Cały czas mam oczywiście na myśli tą lampkę:

r70 - 2010-07-01, 17:20

a próbowałeś zrobić reset komputera ? jak mi głupiała elektronika, kiedś dawno w poldku 1.6gli, to gość z serwisu poradził mi przez telefon żeby zrobić tak:
Odpiąć klemy od aku, poczekać kilkanaście minut, (żeby rozładowały się wszystkie pojemości itp) po czym załozyć klemy, odpalić silnik -bez dodawania fazu i zostawić na wolnych obrotach do momentu osiągnięcia temperatury załączającej dmuchawę (bardoz ważne żeby nie dotykać gazu ani niczego innego). Taka procedura pozwlała ustawić w kompie wszystkie parametry na domyślne i wykasować ewentualne błędy. Pomogło, chyba 2 razy. Kiedyś sprawdzałem to na Lanosie i też zadziałało...

laisar - 2010-07-01, 18:03

tweeciak napisał/a:
Ja nie rozumiem jednego. Dlaczego w serwisie trzeba placic za samochod zastepczy jezeli samochod NAPRAWIANY jest na gwarancji
Jest gdzies jakis zapis?

Tak - w gwarancji Dacia i warunkach Dacia Assistance. Wg nich - i zgodnie z przepisami - akurat w Dacii auto zastępcze nie przysługuje.

Przysługuje natomiast w przypadku naprawy w ramach ubezpieczenia.

Wszystko - np tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1964

koniu - 2010-07-10, 13:27

Postanowiłem złożyć meldunek z pola walki. Po wizycie w serwisie, przeprowadzonej diagnozie i wylaniu mych żali do centrali Renault / Dacia w Warszawie, sprawa ma się następująco - po konsultacji z działem technicznym w Warszawie i Francji pan z serwisu mocno zdziwiony (i ja nie mniej) stwierdził, iż otrzymał informację o konieczności wymiany paska klinowego napinaczy i rolek (!), które poprzez drgania zaburzają pracę czujników :shock: Oczywiście należy mi się auto zastępcze na czas naprawy w "geście handlowym" z uwagi na konieczność wyciągnięcia silnika i długość naprawy ... ciekawe jak się to zakończy, natomiast teraz oczywiście czekam na telefon, bo nie ma części ani w Warszawie ani we Francji ... jeśli po naprawie okaże się, że to coś innego, to będę nieźle wkurzony.
matucha - 2010-07-10, 13:53

koniu napisał/a:
.... natomiast teraz oczywiście czekam na telefon, bo nie ma części ani w Warszawie ani we Francji ...


To mnie teraz nieźle zaskoczyłeś - żeby części eksploatacyjnej praktycznie nie było od ręki :shock:

jackthenight - 2010-07-10, 13:59

koniu napisał/a:
otrzymał informację o konieczności wymiany paska klinowego napinaczy i rolek (!), które poprzez drgania zaburzają pracę czujników


Wygląda jakby jakieś bajki chcieli wcisnąć - trochę to mało prawdopodobne.

koniu napisał/a:
z uwagi na konieczność wyciągnięcia silnika i długość naprawy


Do wymiany paska klinowego, rolek muszą wyciągać silnik ?
Dziwne, żeby tyle zachodu do wymiany paska i rolek ?


A może oni chcą jednak coś innego naprawiać- tylko nie chcą się przyznać albo nie chcą poinformować o tym ciebie, bo długość wymiany paska i rolek nie powinna przekroczyć maks. kilku godzin.
Coś kręcą - jestem bardzo ciekaw dalszego biegu tej sprawy.

PS. A powiedzieli ci, że robili diagnozę komputerem ?
Bo jak się zapala lampka MIL to komputer wtrysku coś tam złego wykrywa i sygnalizuje to konkretnym błędem.

koniu - 2010-07-10, 15:58

No właśnie jakoś mi się też nie chce wierzyć, żeby takie części , z takiego silnika, nie były dostępne od ręki ... nie wiem co o tym myśleć ... facet stwierdził, iż sam się zdziwił, ale takie ma wytyczne z Francji ... i że taka naprawa razem z malowaniem listwy bocznej (o czym już pisałem) wyjdzie ok. 2-3 dni ... Jak byłem w tym 2 ASO to mi właśnie wtedy powiedzieli, że nie wiedzą co jest, ale zaczną od wymiany wtryskiwacza ... auto było na grubo kilkugodzinnej diagnostyce (2 raz) a zaraz po przejechaniu pierwszych kilkudziesięciu km od wyjazdu z salonu też byłem na komputerze w serwisie ...
jackthenight - 2010-07-10, 16:08

Skoro takie wytyczne dostali z Francji, to może faktycznie jakiegoś babola w fabryce zrobili dla jakieś konkretnej serii, np. zamontowali jakieś niewyważone części - rolki czy inne koła obrotowe - mając już kilka zgłoszeń o problemach doszli w fabryce co jest przyczyną problemów.

Miałem podobny przypadek u siebie w pracy z maszyną poligraficzną. Po wymianie bębna III łamu(który się bardzo szybko kręci) na nowy i oryginalny z fabryki, elektronika zaczęła nam szaleć co nie miara - okazało się, że bęben przyszedł z fabryki niewyważony - :shock: - :shock: wszyscy byliśmy w szoku, bo takie błędy z tak dużej o dobrej opinii firmy nigdy się wcześniej nie zdarzały - to tak jakby w wulkanizacji założono wam nowe koła, opony bez wyważenia.

Oby tak było w twoim przypadku i aby naprawa okazała się skuteczna.

koniu - 2010-07-10, 16:15

Jeśli się to potwierdzi, będzie to znaczyć, iż miałem po prostu pecha ... czekam dalej na telefon, mam nadzieję że się doczekam.
koniu - 2010-07-26, 16:33

I się nie doczekałem ... w końcu sam zadzwoniłem (pan odpowiedzialny na urlopie) i jestem świeżo po wymianie (zestaw dotarł w połowie zeszłego tygodnia). Na razie nic nie świeci, ale to tyle co przyjechałem z serwisu. Nie dogadaliśmy się wcześniej - z tymi 2-3 dniami to chodziło o malowanie listwy, a wymiana oczywiście parę godzin (znowu nikt nie zadzwonił i musiałem sam się dopytywać, ale auto już jest).
koniu - 2010-07-30, 12:37

OK teraz mogę potwierdzić, po przejechaniu kilkuset km - kontrolka już się nie zapala. Wymieniono cały zestaw rolek, napinaczy i pasek klinowy (napędowy). Cieszę się że skontaktowano się z Francją, bo pewnie bym tak jeździł do ASO jeszcze kilka razy na kolejne wymiany ...
jackthenight - 2010-07-30, 12:44

Pasek klinowy(akcesorii) ci wymieniono czy pasek rozrządu ?
koniu - 2010-07-30, 12:48

No specjalnie dopytywałem i to nie był rozrząd, tylko właśnie klinowy z całym zestawem - jedna i ta sama seria
krzy7 - 2011-03-10, 19:54
Temat postu: Świecąca kontrolka układu oczyszczania spalin
Witam .
Dzisiaj jadąc na trasie moim Loganem 1.6 8V po przejechaniu ok. 50km zapaliła się lampka kontrolna układu oczyszczania spalin. Jest to pierwszy taki przypadek od nowości tj. już 6 lat . Dodam że autko jest wyposażone w sekwencyjną instalację gazową . Nie wiem czy to może mieć coś z tym wspólnego . Auto jeździ normalnie. Co może być przyczyną? Czy nie obejdzie się bez kasowania alarmu? Proszę o pomoc.

czaju - 2011-03-10, 20:04

Czy to nie sonda lambda przypadkiem się skończyła? Rozumiem, że to "Check Engine" - bo FAPu raczej w benzynowej ośmiozaworówce nie masz :P

Mogę kiedyś podłączyć Twojego Logana pod komputer to będę w stanie powiedzieć więcej... (codziennie prawie jestem w Krakowie). Sonda lambda Boschowska to ok 200zł

krzy7 - 2011-03-10, 20:19

podejrzewam że chodzi o check engine ( w instrukcji jest opisana jako kontrolka układu oczyszczania spalin ) znajduje się w środkowym zestawie wskaźników na dole ma symbol silnika. Pytałem znajomego który stwierdził że to może być np. przez zły skład mieszanki np z instalacji gazowej i stąd ten komunikat.
czaju - 2011-03-10, 21:02

Przy sekwencji to chyba raczej niemożliwe - ale wiem że sondy lambda często nie lubią gazu - stąd mój pomysł... Błąd jednak będzie się objawiał tak samo (zły odczyt z sondy). u ojca w trzyletniej Toyocie z przebiegiem ~90kkm wymieniałem (bez gazu) także jest to potencjalnie element który może być uszkodzony. Spróbuj przejeździć ze dwa dni na benzynie - jeśli nadal będzie się świeciło to na 90% sonda, jeśli zgaśnie można próbować ustawić LPG...
Daster - 2011-03-11, 09:13

W benzyniakach za oczyszczanie spalin odpowiada zawor EGR. Trzeba sprawdzic na kompie logi. To on moze dawac ten blad.
jackthenight - 2011-03-11, 09:59

W benzyniakach 1.4 MPI lub 1.6 MPI żadnych zaworów EGR nie ma.
Zawory EGR występują w dieslach.

Dyskusja nt. zaworu EGR w benzyniakach została
przeniesiona do oddzielnego tematu :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4970

jackthenight - 2011-03-11, 13:02

krzy7 napisał/a:
podejrzewam że chodzi o check engine


To bardzo dobrze podejrzewasz.

Musisz podłączyć auto pod komputer- wtedy będzie widać jaki błąd powoduje zapalenie się lampki Check Engine (w nomenklaturze Renault jest to lampka MIL )

czaju - 2011-03-11, 13:03

Wracając do tematu - żeby się dowiedzieć sugeruję zgadać się i sprawdzić na komputerze...

Do aso nie ma co jechać bo pewnie za podłączenie do kompa wezmą tyle co sama naprawa powinna kosztować a za naprawę 5x więcej...

[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2011-03-11, 14:05 ]
Dyskusja nt. zaworu EGR w benzyniakach została
przeniesiona do oddzielnego tematu :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4970

krzy7 - 2011-03-11, 19:43

Podjechałem do znajomego mechanika , podpiął kompa i wyszło że błąd od sondy lambda. Skasował i na razie jeżdżę i jest OK kontrolka nie świeci . Gdyby jednak sytuacja się powtórzyła trzeba będzie tą sondę wymienić. On twierdzi że w przypadku jazdy przez dłuższy czas ( na trasie ) ze stałą prędkością mogło się tak stać że gdyby instalacja gazowa była źle wyregulowana to może wywalić taki błąd . Miał taki przypadek w Fiacie Palio Weekend też z sekwencją.
RnR - 2011-03-11, 20:35

A takie fajne to LPG ;) (sorki nie moglem sie powstrzymac - mam ~150kkm na gazie przejechane i niestety zabawy z checkami od jakichs 100... :( )
Beckie - 2011-03-11, 21:10

krzy7, a TUTAJ czytałeś?
krzy7 - 2011-03-12, 15:57

Beckie napisał/a:
krzy7, a TUTAJ czytałeś?

Dzięki ciekawy artykuł , u mnie na razie po skasowaniu nic się nie dzieje , zobaczymy co będzie dalej . A swoją drogą to zbliża mi się termin wizyty na przegląd instalacji , i może coć być na rzeczy z tymi filtrami

wookash - 2013-07-12, 19:36

Odświeżę temat.

W moim Dusterku, z fabrycznym LPG, tydzień temu zaczęła w trakcie jazdy migać kotrolka oczyszczania spalin (to chyba to samo to check engine).

Wtedy wyłączyłem silnik i po ponownym włączeniu już się nie pojawiła.
Dzisiaj w trakcie jazdy (rozgrzany silnik), znowu zaczęła mrugać i samoistnie przestała po ok 2 minutach. Dodam tylko, że za każdym razem, mruga tylko na gazie.
Tu pytanie - jak uważacie uderzać do ASO w ramach gwarancji, czy olać i zobaczyć co dalej?
Silnik pracuje stabilnie w trakcie mrugania i nie zauważam dziwnych objawów.
Jak myślicie, czym to może być spowodowane, sonda lambda, czy może gówniany gaz?

Dar1962 - 2013-07-13, 08:33

kontrolka może zapalić się kilku powodów, najbardziej prawdopodobne w tym przypadku wydają się jakieś nieprawidłowości emisji spalin, ktore może sygnalizować jedna z sond Lambda.Sam przyczyny nie dojdziesz. Podpięcie pod komputer diagnostyczny powinno dać odpowiedź. Dodtankuj porządnego LPG na dobrej stacji i obserwuj, a czasami przełącz manualnie na benzynę, żeby się przekonać czy nie mruga również wtedy. Jeśli się nie uspokoi,warto dla spokoju sumienia odwiedzić ASO
infos - 2013-07-13, 17:31

Kolega @Dar1962 pisze prawdę, że kontrolka może zapalić (migać) się z kilku powodów. W moim przypadku komputer pokazywał wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, a zawiniły wtryskiwacze, bo posiadam instalację LPG. Wymiana wtryskiwaczy była końcem migania kontrolki Engine.
wookash - 2013-07-13, 21:37

Jestem na wtorek umówiony w ASO - zobaczymy co powiedzą. Dam znać.
lukka16 - 2013-08-01, 14:49

Witam
Dołączę się z moim problemem. Mam przejechane 45tyś i instalacje LPG. :idea:
Mam jeszcze gwarancje, ale nie mam czasu do nich jechać :mrgreen:
Od jakiegoś czasu zauważyłem że samochód jest bardziej żwawy na LPG niż na benzynie.
(ale to pikuś)
Dodam że zatankowałem ostatnio PB 20 kwietnia do pełna i mam jeszcze ponad pół baku
(może po prostu spadła wartość energetyczna benzyny, że stało się to odczuwalne)
Natomiast główny problem to migająca kontrolka check engine po przejechaniu kilkuset a niekiedy kilku kilometrów,(jest wyczuwalny spadek mocy i nierówna praca silnika) kontrolka gaśnie po kilkudziesięciu sekundach spokojnej jazdy, sytuacja często się powtarza.
(dzieje się to zarówno na PB i na LPG :idea: )
Dodam iż samochód zapalony zimny rano pracuje trochę nierówno (obroty są stabilne) aż do przełączenia się na LPG (ale to może moje urojenia - po prostu inaczej)
Może jakieś sugestie z waszej strony (cewki, świece, zanieczyszczona przepustnica, gówniane paliwo itp.)
Lub lepiej doradźcie jakiego programu użyć pod OBD-2 który działa pod Windows 7, najlepiej by był prosty i po polsku a zdiagnozował mi Drakulę. :!:

mieszko - 2013-09-14, 09:15
Temat postu: Kontrolka oczyszczania spalin, błąd P0304, iskrzenie
Wczoraj po uruchomieniu silnika (Dacia Logan 1.4 rocznik 2005, bez instalacji LPG) zaczęła migać kontrolka oczyszczania spalin i silnik pracował nierówno, dało się wyczuć lekką wibrację.
Widać też spaliny z wydechu (inne niż zwykle) i zapach spalin jest inny.

Komputer pokazuje błąd 'P0304 Code - Cylinder #4 Misfire' - czyli błąd zapłonu 4-tego cylindra.

Przewody zapłonowe wymienione ze 2 miesiące temu (od tego czasu zrobione ze 3000km bez problemów). Świece nie zostały wymienione (mam kupione). Przewody wymienione bo nie chciał odpalić rano. Stał pod chmurką przez noc (pogoda desczowo-wilgotna). Po wymiane przewodów odpalił bezproblemowo.

Przez ostatnie dni logan stał po dachem (marna namiastka garażu) i nie jeździł. Pogoda deszczowa - wilgotno (może to miało wpływ?).

Na "czarnym pudełku", do którego schodzą się przewody (cewka?) od świec widać iskrzenie przy jednym przewodzie (skrajny z lewej - pewnie to 4-ty cylinder wskazany przez błąd ECU).

Link do filmu z nagraniem iskrzenia: http://przeklej.net/down/...3c7edeb20c.html

Co może być przyczyną i jak to naprawić?

Napewno wymienię świecę, przy któej iskrzy, sprawdzę z innym przewodem (mam 4 stare).
Jak nie pomoże to wymiana cewki.

Podobno może być też do wymiany sonda lambda? Gdzie są te sondy w loganie?
Albo katalizator (600zł na allegro).

Co jeszcze można sprawdzić/zrobić poza wizytą u mechanika? :mrgreen:

Jaki polecacie klucz do świec?

Dodam, że silnik pracuje nierówno w momentach, gdy widać iskrzenie.

Kratylos - 2013-09-14, 11:22


mieszko - 2013-09-14, 11:30

Wlasnie wymienilem przewod na stary i wrocilo do normy. Blad skasowalem i nie wraca po kilku uruchominiach silnika. Teraz czas na test na dluzszej trasie i ciekawe jak bedzie jutro rano.
Dar1962 - 2013-09-14, 11:59

cewka?
grapess - 2014-04-16, 13:41

Odkopuję temat, dzisiaj zapaliła się i u mnie kontrolka układu kontroli spalin.
Zaczyna mnie już ten samochód bawić :) Ciekawe co będzie dalej. Jadę do ASO, ciekawe ile będę bez samochodu. Najgorsze jest to, że sprzedałem moją Xsarkę,
Xsarko, wróóóóóóóć :cry: :cry: :cry: :cry:

Dodam jeszcze, że na liczniku stuknęło 200 km :mrgreen:

route2000 - 2014-04-16, 13:46

O kurcze, trafiłeś na jakiś feralny egzemplarz... :-(
To pewne z powodu złego zestrojenia komputera od gazu.... Może sonda lamda coś szwankuje albo rozstroił się soft w komputerze?

grapess - 2014-04-16, 13:49

Chyba muszę powiązać ze sobą te fakty czyli
- głośnie klekotanie przy uruchomieniu na zimnym silniku
- tracenie mocy przy przyśpieszaniu na gazie w okolicy 2000 obrotów.
- no i teraz kontrolka.

Zobaczymy co będzie dalej :shock: :shock:

route2000 - 2014-04-16, 13:51

Jak w ASO uporają się z tym to koniecznie na tym forum zdaj relację dla innych użytkowników, co tam zrobili... :->
grapess - 2014-04-16, 13:53

Na razie nie panikuję, nie straciłem jeszcze zaufania do ASO. Mam nadzieję, że szybko i trwale naprawią. A moje problemy wynikają z przypadkowego zbiegu okoliczności zostaną rozwiązane i więcej nie wystąpią.
route2000 - 2014-04-16, 13:55

Oby... :-)
maciek - 2014-04-16, 16:56

grapess układ zapłonowy tam bym szukał przyczyny ;-) / lub bym spróbował wgrać nowy soft do silnika ;-)
grapess - 2014-04-16, 19:46

OK, jutro jadę zobaczymy co powiedzą. Mam nadzieję, że nie dadzą dupy.
A już chciałem się dowiedzieć, czy taki nowicjusz jak Ja może jechać na zlot do Nieborowa.

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10159

Ale w tej sytuacji jak moja Dacia wytrzymuje 200km samo pytanie wydaje się nie na miejscu :)

grapess - 2014-04-16, 19:47

maciek napisał/a:
grapess układ zapłonowy tam bym szukał przyczyny ;-) / lub bym spróbował wgrać nowy soft do silnika ;-)


Kurcze, wgrywanie softu :shock: , a miał to być prosty, bezobsługowy silnik. :roll:

maciek - 2014-04-16, 20:51

A te problemy jak wcześnie się pojawiły? bo może się okazać że na linii montażowej popełniono jakiś błąd i w czasie jazdy teraz się ukazał ;-) . Zalecam cierpliwość


no chyba musi coś sterować silnikiem, dawkami mieszanki itp.
Problem polega na tym żeby stare "bez obsługowe silniki" by dostosować do najnowszych norm producenci muszą pisać tak program sterujący dawkami paliwa, ustawiać tak katalizator i cały osprzęt by po wielkich trudach mogły spełniać normy.
Niestety przy silnikach które są już na rynku przed zmianami ekologicznymi mają już z tym problemy. Ciekawe jaka będzie odpowiedź Renault na normę Euro 6, czy czasem już nie pożegnamy silniki 1,6 MPI ? Czy zostanie 1,2 75 KM czy zostaną zastąpione np. TCE 90 i 1,0 SCE 70 KM ?

grapess - 2014-04-16, 21:03

maciek napisał/a:
A te problemy jak wcześnie się pojawiły? bo może się okazać że na linii montażowej popełniono jakiś błąd i w czasie jazdy teraz się ukazał ;-) . Zalecam cierpliwość


Przerywanie przy przyśpieszaniu zauważyłem pierwszy raz chyba przedwczoraj. Drugi raz wystąpiło wczoraj. Kontrolka zapaliła się dzisiaj. Jutro jadę do ASO. Auto ma przejechane ok 260km.

DD - 2014-04-16, 21:46

maciek napisał/a:
no chyba musi coś sterować silnikiem, dawkami mieszanki itp.
Problem polega na tym żeby stare "bez obsługowe silniki" by dostosować do najnowszych norm producenci muszą pisać tak program sterujący dawkami paliwa, ustawiać tak katalizator i cały osprzęt by po wielkich trudach mogły spełniać normy.
Niestety przy silnikach które są już na rynku przed zmianami ekologicznymi mają już z tym problemy. Ciekawe jaka będzie odpowiedź Renault na normę Euro 6, czy czasem już nie pożegnamy silniki 1,6 MPI ? Czy zostanie 1,2 75 KM czy zostaną zastąpione np. TCE 90 i 1,0 SCE 70 KM ?

Akurat jeśli chodzi o silniki z zapłonem iskrowym, to dopuszczalne wartości emisji spalin dla Euro6 i Euro5 sa takie same, więc Renault nie będzie musiał przy benzyniakach jakos specjalnie gmerac. A silnika 1.6MPI szybko nie wywalą z oferty - zostawią choćby ze względu na lpg.

Prezes - 2014-04-17, 07:27

Nowe autka z fabrycznym gazem padają jak muchy :) Jak wrócę do Daćki to bez gazu, najwyżej potem dołożę. Ile Wam faktycznie pali Lodgy 1.6 bez gazu?
wielgibolo - 2014-04-17, 16:44

8,9 W MIEŚCIE

W TRASIE
5,2 NA EMERYTA
6,5 NORMALNIE BEZ MYŚLENIA O SPALANIU
7,5 JAK SIĘ SPIESZĘ

Prezes - 2014-04-18, 09:05

wielgibolo, dzięki za informacje. Mam zagwozdkę, wróciłbym do Dustera, ale po ostatniej wycieczce z Dzieciami i rowerkiem poczułem, że bagażnik Lodgy bardziej by się przydał :P
grapess - 2014-04-18, 09:48

Prezes napisał/a:
Nowe autka z fabrycznym gazem padają jak muchy :)


Ja nie mam fabrycznego gazu, mam montowany dedykowany do Lodgy kit w Polsce.
Dlatego mam gwarancję od renault na wszystko. Wiem, że jakiś czas temu było tak, że gwarancja na gaz była od Landi Renzo i się trzeba było pałować kto ma wymienić część silnika, która na benzynie działa OK a na gazie nie.

wielgibolo - 2014-04-18, 10:41

Prezes napisał/a:
wielgibolo, dzięki za informacje. Mam zagwozdkę, wróciłbym do Dustera, ale po ostatniej wycieczce z Dzieciami i rowerkiem poczułem, że bagażnik Lodgy bardziej by się przydał :P


RZEKNĘ CI SŁOWO PRAWDY BRACIE

Ma lodgy wady - każdy samochód ma - ale ten bagażnik.......świeci jako słońce które swym blaskiem przysłania wszystkie inne gwiazdy......echhh

mąź + żona + babcia + dziecko w foteliku + pies bokser (40kg) + graty na tydzień + 2 rowery i jeszcze by autostopowicza wziął

jaskul - 2016-10-15, 12:46

Witam.
Logan 1,6 z fabrycznym Landi Renzo, na LPG na wolnych obrotach miga lampka check, czasem zapali sie na stałe, po skasowaniu problem powraca prawie natychmiast. Na Pb nie występuje.
Praca silnika w normie nie jest to gładkość V6 ale nie szarpie - pojedyncze zapłony mogą wypadać.
Odczytane przez OBD błędy to P1095 i P1305
Wymienione świece + przewody na NGK
W instalacji gazowej przegląd kapitalny - filtr fazy lotnej i ciekłej specyfik do czyszczenia wlany do baku LPG oraz czyszczenie wtryskiwaczy (wymontowane czyszczone każdy oddzielnie w denaturacie z symulacją pracy - wydmuchały trochę syfu pracują dobrze).
Sprężanie na cylindrach równe, zawory wyregulowane.
Objaw bez zmian. Pomysły??

jaskul - 2016-10-16, 18:20

Na zimnym silniku jest gorzej, jak się rozgrzeje - rozjeździ jest minimalnie lepiej, ale może to złudzenie.
Nie jest to zawsze.
Czasem zdarzy się ze pracuje dobrze i nic się nie zapala - nic nie mruga.
Trop jest w kierunku - wtryskiwacze gazowe że im czyszczenie nie pomogło - można to jakoś zdiagnozować??
Czy w kierunku cewki ale kupowanie i naprawianie w ciemno zaczyna być drogie :)

kali - 2016-10-16, 20:56

Czym to czytałeś błędy bo 5 cylindra ani EGR nie masz. Na benzynie błędy też występują? Jakie masz wartości LD? Pierwszy błąd wskazuje na leniwą 1sondę które jest do wymiany. Pewnie wypalona po rozrególowanym gazie. Jaki masz nalot?
Lza - 2016-10-16, 22:25

jaskul napisał/a:
na wolnych obrotach miga lampka check, czasem zapali sie na stałe, po skasowaniu problem powraca prawie natychmiast


W chevym miałem podobne objawy. Mechanik wysłał mnie do gaziarza, gaziarz od razu zdiagnozował Listwę wtryskową LPG - była do wymiany. Niestety te listwy nie są zbyt trwałe, gazownik powiedział, że żywotność około 100000 km i że mnóstwo ich pada mniej więcej w takim przebiegu. A może się zdarzyć mniejszy przebieg jeśli jakiś opiłek do niej poleci - są bardzo wrażliwe. (stąd filtry FC i FL w tych instalacjach, a LPG po prostu jest nasycony opiłkami.. Sam wymieniam filtry LPG co pół roku i widzę ile się tego tam zawsze nagromadzi.)

mbar - 2016-10-17, 04:37

jaskul napisał/a:

Trop jest w kierunku - wtryskiwacze gazowe że im czyszczenie nie pomogło - można to jakoś zdiagnozować??
Czy w kierunku cewki ale kupowanie i naprawianie w ciemno zaczyna być drogie :)


Jaki przebieg mają wtryskiwacze? Denaturatem się nie czyści, bo niszczy on uszczelnienia i potem wtryskiwacze nadają się co najwyżej na śmietnik. Więc od razu szykuj się na wymianę.

Tak na przyszłość: http://prinsczyszczenie.pl/

jaskul - 2016-10-17, 07:35

Błędy czytane przez Torgue.
Czy to "leniwa sonda" czy mieszanka za bogata poza skalą bo niespalona się dostaje - ja to tak interpretowałem.
Przebieg wtryskiwaczy nieznany. 25 tyś km temu jak ją kupowałem w Dacia Warszawa na Al Jerozolimskich miał przegląd gazu czyszczenie i wymiana 1 wtryskiwacza wiec jeden ma 25 tys km reszta nie wiem.
Na Pb lampka nie mruga
A czym sie czyści wtryskiwacze LPG ?? Własnie wszyscy mi doradzali denaturat bo od benzyny czy rozpuszczalnika puchną oringi :D więc trzeba sie na coś zdecydować
http://lpg-forum.pl/czysz...c-t5380-15.html
http://www.mazdaspeed.pl/...?f=107&t=140239

kali - 2016-10-17, 09:01

Ja czyszczę izopropanolem. Leniwa sonda oznacza bardzo wolną reakcję na zmiany składu mieszanki. Czyli masz zużytą lub brudną sondę. Czasami zapchany wydech też generuje ten błąd. Skoro masz OK na benzynie to wymieniaj wtryski gazowe. Czyszczenie pomaga jak są brudne. Zużytym czyszczenie nie pomoże.
grapess - 2016-12-02, 11:00

Witajcie,
Znowu mam problem z mrugającą na żółto lampką kontroli spalin.
Byłem wczoraj w ASO, wymienili świece i wyregulowali zawory.
Podobno błąd, jaki zapisał się w komputerze wskazywał na, że trzeba wyregulować zawory.
Niestety nie podano mi numeru błędu sic!
Wiem, że przy 40kkm producent zaleca wykonanie regulacji zaworów więc więc ją zrobili a przy okazji wymienili świece.
Nie zgodziłem się natomiast na wymianę przewodów, które noszą drobne ślady nadgryzienia. Ale te ślady maja praktycznie od początku.
Niestety, dzisiaj kontrolka mruga ponownie, zarówno jadąc na gazie jak i na benzynie.
Chciałbym sam sprawdzić jakie błędy się pojawiają.
Mam dostęp do takiego urządzenia, które podłącza się do OBDII i łączy z komórką.
Pytanko:
1. Jaki program zainstalować na komórce, co polecacie?
2. Gdzie znajdę listę kodów z opisami? Macie jakieś sprawdzone miejsce?
Pozdrawiam
Grapess

kali - 2016-12-02, 12:19

Torqe. Całkowicie wystarczą.
grapess - 2016-12-03, 10:45

Dzięki,
Po wymianie świec, regulacji zaworów i po wymianie przewodów zasilających świece, i wykasowaniu błędów o której pisałem tu tu--->

problem wystąpił dzisiaj ponownie.

Wczoraj jak sprawdzałem, nie było zarejestrowanych błędów. Dzisiaj pojawiły się dwa P0304 i P0314. Te same co wcześniej.

kali - 2016-12-03, 11:02

Na czym łapiesz błędy? Podejrzewam że na LPG.
grapess - 2016-12-03, 11:06

Większość jeżdżę na LPG, stąd częściej faktycznie występują, gdy jadę na LPG. Ale przełączenie na benzynę nie powoduje, że kontrolka nagle przestaje mrugać.
mbar - 2016-12-03, 11:10

Bo nie zakręciłeś zaworka na butli.
grapess - 2016-12-03, 11:11

mbar napisał/a:
Bo nie zakręciłeś zaworka na butli.

Jakiego zaworka na jakiej butli ?????

mbar - 2016-12-03, 12:41

Zaworka, który zamyka dopływ LPG. Jest on pod klapką na butli.
Potem trzeba wypalić gaz, który znajduje się w przewodach instalacji.
A dopiero potem możesz mówić, że jeździsz na benzynie.

kali - 2016-12-03, 13:34

Pojeżdzij parę dni na benzynie i zobacz co się dzieje.
grapess - 2016-12-03, 14:36

Jak to jest możliwe, że błędy występują sporadycznie?
Kontrolka mrugała dzisiaj rano, chwilę, po czym przestała.
Jak pisałem błąd się zarejestrował

Teraz wróciłem z miasta i był spokój .

Lza - 2016-12-03, 16:00

grapess napisał/a:
P0304 i P0314


Wypadanie zapłonów, to samo co miałem w chevym. Najczęściej oznacza to zużycie, uszkodzenie listwy wtryskowej LPG. Jeśli masz gwarancje powinni ją wymienić na gwarancji.

Lza - 2016-12-03, 16:05

grapess napisał/a:
Jak to jest możliwe, że błędy występują sporadycznie?


Po prostu co jakiś czas, w jakichś niesprzyjających warunkach listwa nie podaje odpowiedniej dawki LPG do wtryskiwacza i mieszanka się nie zapala. Wtedy czujnik wykrywa błąd. Może się to objawiać lekkim szarpnięciem, ale nie musi. W chevym dało się wyczuć szarpnięcie w takim przypadku, występowało zazwyczaj w momencie, gdy np. jechało się przez pewien czas bez naciskania gazu (z lekkiej górki) i potem się ten gaz delikatnie wcisnęło.

w Lodgy, jako że auto jest dużo bardziej masywne, może to nie być wyczuwalne.

grapess - 2016-12-03, 19:17

Poza miganiem kontrolki nie ma innych objawów. Samochód jeździ OK.
Obawiam się, że masz rację i jest to wina LPG.
Czy jest możliwość podpięcia czegoś do sterownika LPG, żeby sprawdzić błędy?
Oczywiście o ile są tam rejestrowane.

eplus - 2016-12-03, 19:23

A to jest LPG fabryczne? Przecież błędy zgłasza na kontrolkę główny ECU, a nie ten od gazu.
grapess - 2016-12-03, 19:42

LPG to tzw. kit do Lodgy, ale nie jest to montaż fabryczny tylko montowany w ASO.
Miałem już kłopoty z LPG, które objawiały się świeceniem tej kontrolki.
Wtedy było to świecenie ciągłe, teraz mruga czasami.

route2000 - 2016-12-03, 19:48

Czy masz jeszcze gwarancję na LPG? Bo co słyszałem, że gwarancja na LPG montowane w ASO wynosi 2 lata.
Lza - 2016-12-03, 20:30

Niestety nie wiem czy domowym sposobem można coś podpiąć pod sterownik LPG i czy gromadzi on jakieś błędy. Natomiast czy wina leży po stronie LPG w miarę łatwo się przekonać: Prawdopodobnie masz możliwość wyłączenia instalacji LPG? Jeśli kontrolka zgasła i się nie pali, wyłącz całkowicie instalację LPG zanim uruchomisz silnik. Przejedź kilkadziesiąt albo i sto km tylko na benzynie i zobaczysz czy się kontrolka zapali. (nie musi być w jeden dzień, po prostu normalnie używaj auta). Jeśli kontrolka się zapali to wiadomo, że wina nie jest po stronie gazu. Jeśli się nie zapali, to włącz LPG i znów normalnie używaj auta. Pewnie kontrolka się zapali po kilkunastu czy kilkudziesięciu km.

Ja obstawiam LPG.

kali - 2016-12-03, 21:03

Lza, znowu te twoje najlepsze rady...... Nie wiem skąd się biorą. Sterownik LPG jest protezą na ECU. I to taką że ECU nawet nie wie o jej istnieniu. Błędy pokazuje ECU silnika bo to on wszystkim steruje. A zgaszona kontrolka wcale nie świadczy o tym że silnik nie dostaje gazu. Tylko zakręceni zaworu na butli jak napisał mbar, i najważniejsze........wyjeżdzenie gazu z układu to gwarantuje.
Co prawda w tym wypadku przecieki gazu nie są problemem tylko jeden z wtrysków jest zaklejony i nie ma pełnej wydajności. Po mieście tego za bardzo nie widać oprócz słabszej dynamiki auta. Ale wystarczy go zabutować na drodze szybkiego ruchu i wyjdzie.
Sterownik LPG oczywiście gromadzi błędy, ale swoje błędy dotyczące tylko instalacji LPG. A ta jest w jego mniemaniu sprawna. Tabela błędów jest uboga.A w razie awarii komponętów
przechodzi na PB.

grapess - 2016-12-04, 00:47

kali napisał/a:
Ale wystarczy go zabutować na drodze szybkiego ruchu i wyjdzie.

kali co masz konkretnie na myśli pisząc, że "wyjdzie".?

kali - 2016-12-04, 01:39

Czytaj mój post wyżej. Przejdź się na LPG i PB i zobacz czy zaświeci ci się kontrolka. I na jakim paliwie.
shrek - 2016-12-04, 09:34

grapess napisał/a:
kali napisał/a:
Ale wystarczy go zabutować na drodze szybkiego ruchu i wyjdzie.

kali co masz konkretnie na myśli pisząc, że "wyjdzie".?


Wyjdzie tzn. ze zapali ci sie kontrolka. Zrob jak pisza wyzej.

jaskul - 2016-12-04, 21:42

Dalej nie wiemy czy masz gwarancję ?? Jak tak to jedź niech naprawiają.
Czy błędy powoduje LPG czy na Pb też je masz - pisane było jak to sprawdzić. Zrób to.
Jeśli tylko LPG powoduje błąd to:
Jaki masz przebieg na LPG i czy były wymieniane wtryskiwacze.
Jaką masz instalację - Landi Renzo??
Jak tak to na 90 % wtryskiwacze :) MED.
Masz 2 opcje wymiana na nowe wszystkich i po kłopocie - opcja lamerska ;) Robisz to samemu w 10 minut. Koszt tylko zakupu wtrysków tu mają za 500zł co jest ceną bardzo dobrą: http://allegro.pl/listwa-...6585465711.html
Normalnie za 1 wtryskiwacz chcą ponad 170 zł.
Ale masz nowe na gwarancji.
Bądź próba naprawy wtryskiwaczy - wymaga trochę wiedzy i zacięcia sprzętu -
Czyszczenie wszystkich, samemu bądź w specjalistycznym warsztacie.
Jak to nie da rezultatu to szukanie winowajcy - czyli który niedomaga i wymiana go na używany o podobnym zużyciu jak te 3 pozostałe. Nie jest to łatwe ale do zrobienia.

grapess - 2016-12-05, 09:47

Samochód jest jeszcze na gwarancji. Jeszcze parę miesięcy ale jest.

Co do testów, to sprawa nie wygląda tak prosto.
Błąd występuje sporadycznie i mruganie trwa kilka sekund.
Wczoraj jeździłem tylko na benzynie, mrugania nie było.

Dzisiaj jeździmy na gazie. Zobaczymy co będzie.

Jutro jadę do ASO.

thrak - 2016-12-14, 16:42

Też mi sie dziś zaświeciła kontrolka układu oczyszczania spalin w Draculi rocznik 2016. Świeci się na żółto, bez "stop" w środku, nie mam lpg. Miła pani pod nr assistance powiedziała żebym podskoczył do serwisu i mogę tak jeździć :-) wizyta w poniedziałek dopiero więc zobaczymy czy nie wskoczy ten "stop". Gaszenie i odpalanie ponowne nic nie pomogło. Paliwo lane na auchan od początku 95 i żadnych problemów nie było. Może doleję 98? No chyba że to świece/kable/sonda lambda/itd. to nic nie da.
kali - 2016-12-14, 21:36

Odlewanie nic nie da. Skoro jeżdzisz normalnie to pewnie grzałka na sondzie. Ale dowiesz się....
grapess - 2016-12-17, 20:01

Byłem w ASO,
Diagnoza: padły dwa wtryski gazu.
Wymienione na gwarancji.
Dzięki za pomoc.

thrak - 2016-12-17, 21:40

Wizyta a aso umówiona na poniedziałek, dziś zalałem pół baku na statoil tej zimowej ich 3% więcej coś tam coś tam 95 generalnie też ale jakaś lepsza. Kilka km przejechane i kontrolka zgasła :-) morał, waha na Auchan jakaś lewa ostatnimi czasy ;-) bo to po zalaniu u nich mi wyskoczyła zaświeciła się.
kali - 2016-12-18, 09:31

To pomówienie ,a nie morał. A ty nie wiesz czym spowodowane.
damiaszek - 2016-12-18, 11:26

Jeżeli już w temacie jakości paliw to z np. tesco nigdy nie widziałem wyników badań nie spełniających norm, natomiast z tgz. markowych widziałem.
thrak - 2016-12-18, 20:47

Pomówienie ;-) od kiedy kupiłem Draculę leję na auchan i nagle zaświeciła mi się ta kontrolka. Dokładnie to zasugerował mi przez telefon pan z serwisu jak pytałem jakie mogą być przyczyny - słaba jakość paliwa. Zobaczymy co wyskoczy z kompa jak podepną.
kali - 2016-12-18, 21:28

To poczytaj od początku. Wielu się zapaliła i nie z powodu paliwa. A teraz zajrzyj do kodów usterek i wskaż ten związany z jakością paliwa na auchanie.
thrak - 2016-12-20, 11:50

Czytałem wątek od początku. Większości ta kontrolka zapalała się w autach z LPG której nie mam. W serwisie powiedzieli że sonda Lambda... Pewnie taki błąd im wywaliło i wymieniają od razu. W samochodzie z przebiegiem ok 5 tys. km pada sonda??? Peszek :-) Popytałem znajomych i zazwyczaj po zalaniu na jakiejś dziwnej stacji zaczynała się akcja z kontrolką, szarpaniem, falowanie obrotów itd.
kali - 2016-12-20, 13:44

Tak padają grzałki w sondach. Nie zależnie od przebiegu. To że coś jest nowe to nie znaczy że wieczne. Poczytaj o kłopotach właścicieli nowych szmelcwagenów z systemem multimedialnym. Rekordziscie działało 3 tygodnie po kupnie. Pozostali mieli mniej szczęścia. A co do pytania znajomych....... Temat rzeka, każdy wie, każdy się zna, każdy jest ekspertem......... W dyskusjach :lol: . Bo jak przychodzi co do czego to nie ma nikogo. :-P
Piitubski - 2016-12-20, 14:29

To już kolejny przypadek na tym forum, że pada sonda w nowym 1.6 sce. Pamiętam, że czytałem tu o takiej awarii kilka miesięcy temu. Ktoś pisał o wadliwej serii sond chyba z Brazylii?
thrak - 2016-12-20, 16:40

To by wszystko wyjaśniało :-) żeby tylko z tego samego pudełka mi tej nowej nie wstawili :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group