DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Dacia Sandero kontra Dacia Logan MCV

classix - 2008-11-07, 17:37
Temat postu: Dacia Sandero kontra Dacia Logan MCV
Powiedzmy ze mamy kasiorke i chcemy kupować nowe auto z salonu , to jakie zalety i wady patrzymy które zdecydują przy kupnie jednego auta a drugiego nie ?

Ja sam nie wiem, napalony na Sandero ale myslę o Loganie MCV ale oby dwie z silnikiem
1.5 dCi 85
Ciekawe jakie macie zdanie :->

wox - 2008-11-07, 18:00

Niebo - ziemia. To są dwa różne auta - mam na myśli funkcjonalność - i pod tym względem trudno je porównywać.
Ja, mając określone potrzeby, wybrałem MCV-kę i nigdy nie zastanawiałbym się nad zakupem Sandero (oby nikt nie poczuł się urażony, nie mam na myśli urody). Tyczy się to jakiegokolwiek auta z tego segmentu.
Odnośnie silnika, który akurat łączy te auta - opinie już z grubsza znasz (ogólnie: godny polecenia).

Mamert - 2008-11-07, 18:30

Trzeba się zastanowć do czego ma służyć i tyle.
mter - 2008-11-07, 18:50

Jeśli auto nie miałoby służyć jak swego rodzaju dostawczak raz w miesiącu, to wybrałbym bez ogródek Sandero lub Logana Sedana. Auta są lżejsze, przez co mniej spalą, są mniejsze, dzięki czemu łatwiej się parkuje, a do tego są o około 10k tańsze (porównanie wersji maksymalnej sandero i logan mcv).
Pablo78 - 2008-11-07, 19:24

Brakuje sedana, więc stawiam na MCV - jak pisali koledzy, zalezy od potrzeb ;-)
laisar - 2008-11-07, 22:19

"Jaki kupiłbyś?" - ano taki jak kupiłem, to chyba oczywiste, bo po co mi auto, które by mnie nie pasowało? A jeśli chciałeś zapytać: "Jaki kupiłbyś [gdybyś był classixem]?" to niestety za mało Cię znamy, żeby udzielić rozsądnej odpowiedzi.

Natomiast kasiorka wcale nie powinna być pierwszym punktem drzewka decyzyjnego, tylko jak najdokładniejsze określenie własnych potrzeb i preferencji. Naprawdę nie istnieje coś takiego jak "obiektywnie najlepsze auto" (czy dowolny inny produkt) - to zawsze będzie wybór subiektywny.

W procesie wyboru auta należy więc chyba zacząć od tego, kto będzie jeździł, dalej co potrzebują te osoby od auta i dopiero wtedy skonfrontować to z tym ile mogą na nie przeznaczyć - wtedy się okaże, co jeszcze mogą sobie dorzucić do wyposażenia auta znajdujących się w ich zasięgu finansowym, albo z czego muszą zrezygnować...

classix - 2008-11-09, 09:06

Dzięki za rady :-D
Na obniżki auta na przełomnie roku chyba nie można liczyć,czy rok temu czy dwa lata temu obniżali coś ?
Ciekawe jak liczą zużycie paliwa na 100 km czy jak jedzie samochodem sam kierowca ważący 55kg a może 5 osób po 100 kg i pies bernadyn ? :mrgreen:

wox - 2008-11-09, 14:55

O ile dobrze pamiętam, to najpierw było darmowe ubezpieczenie przy zakupie na kredyt (do aut zamówionych przed 30 XI; można było zarobić do 2 tys. zł. przy droższych wersjach), a później "wyprzedaż rocznika" - 2 tys. zł.
Teraz już ogłosili wyprzedaż - MCV-ka - 3 tys. zł, a Logan - 2 tys. zł. Darmowe ubezpieczenie przy kredycie dalej jest.
Zużycie paliwa - raczej pierwsza wersja, ale z kierowcą ważącym 75 kg.

classix - 2008-11-09, 19:51

Dzięki ,widze na stronie internetowej ze ostanio obniżyli.
Ciekawe jaka jest różnica prześwitu między tymi dwoma samochodami ?
Który jest wyzej aby nie zahaczyć o kamień na wsi na drodze polnej :lol:

wox - 2008-11-09, 22:55

Obydwa maja prześwit większy niż przeciętny pojazd: Sandero 15,5 cm, MCV 16 cm. Chyba nie jest to tak istotny czynnik, który decyduje o wyborze samochodu?
laisar - 2008-11-10, 15:05

Cytat:
Ciekawe jak liczą zużycie paliwa na 100 km czy jak jedzie samochodem sam kierowca ważący 55kg a może 5 osób po 100 kg i pies bernadyn ?

0 kg (; - a bardziej serio jest to po prostu bez znaczenia, bo pomiar robiony jest na hamowni wg pewnej metody: http://www.motofakty.pl/a...alne_normy.html

Cytat:
Obydwa maja prześwit większy niż przeciętny pojazd: Sandero 15,5 cm, MCV 16 cm. Chyba nie jest to tak istotny czynnik, który decyduje o wyborze samochodu?

0,5cm między nimi to oczywiście niezbyt decydujące przy całej reszcie różnic, ale przy wyborze samochodu w ogóle to te 4-5cm (albo i 10, jak mamy szerokie inne kryteria), to już rzecz jasna może być poważny argument.

(Tym bardziej, że to zdaje się jest mierzone pod pełnym obciążeniem, czyli w normalnym użytkowaniu różnice mogą być jeszcze większe).

wox - 2008-11-10, 15:22

Może nie jasno się wyraziłem. Pisząc o istocie tego czynnika miałem na myśli tylko Sandero i MCV, bo inne samochody, to faktycznie dużo tracą. Jest tylko kilka modeli (nie SUV-y i terenówki), które mają zbliżony prześwit (np. Fusion miał 16 cm).
swissman - 2008-11-10, 15:48

jak do sandero da rade wrzucic dziesiec 40-to kilogramowych workow cementu albo pralke w opakowaniu to go biore...

:mrgreen:

wzialem mcv bo takiego potrzebowalem.... co do sandero to kupilbym dla kobity ale ona sie nie rwie do robienia prawka.... a do emerytury juz nie tak daleko niestety.........

Andrzej - 2008-11-10, 18:03

A po co porównywać nieporównywalne auta??

Jak potrzebujesz duże auto to MCV jest idealny, jak małe to Sandero. A jak masz dużo kasy to weź oba.

Mariusz - 2008-11-10, 19:05

Jedna i druga siostrzyczka jest piękna.Dla czteroosobowej rodzinki MCV jest super przynajmniej wyjeżdżając na urlop nie zastanawiasz się jak wszystkie bagaże zapakować!
laisar - 2008-11-11, 00:15

Dla ciekawych - znalazłem w miarę dokładny opis metodologii badania zużycia paliwa przez samochody: http://www.vcacarfueldata...ting-scheme.asp
Gregosa - 2008-11-15, 20:54

Andrzej napisał/a:
...ak potrzebujesz duże auto to MCV jest idealny, jak małe to Sandero. A jak masz dużo kasy to weź oba.

Albo kup porządny samochód... ;-) :-P

classix - 2008-11-16, 14:24

Ciekawi mnie jak wam jedzi pod górkę oraz wyprzedzanie autem na drodze z silnikiem Diesela 1.5 85 KM ?
Czy nie załujecie ze nie macie na benzyne 1.6 105 KM ?

laisar - 2008-11-16, 14:58

Gregosa napisał/a:
Andrzej napisał/a:
...ak potrzebujesz duże auto to MCV jest idealny, jak małe to Sandero. A jak masz dużo kasy to weź oba.

Albo kup porządny samochód... ;-) :-P

A dlaczegóż to Dacia niby miałaby nie być porządnym samochodem?

classix napisał/a:
Czy nie załujecie ze nie macie na benzyne 1.6 105 KM?

Pewnie większość osób zakrzyknęłaby, że raczej na odwrót <; - ale tak naprawdę nie ma tu czego żałować w żadną stronę, bo po prostu w obu silnikach różna jest technika jazdy, a preferencje co do niej są już sprawą osobistą.

classix - 2008-11-16, 15:15

laisar napisał/a:
Pewnie większość osób zakrzyknęłaby, że raczej na odwrót <; - ale tak naprawdę nie ma tu czego żałować w żadną stronę, bo po prostu w obu silnikach różna jest technika jazdy, a preferencje co do niej są już sprawą osobistą.


no nie wiem czy nie ma czego żałowac bo wyprzedzanie starego malucha jest ważną sprawą bo nikt nie chce jechać za nim 15 minut ,właszcza na trasach krótkich do 1 km trzeba dać gazu.

laisar - 2008-11-16, 15:38

Znaczy, sugerujesz, że tak się dzieje przy dieslu 85KM? No to śpieszę donieść, że żyjesz w błędnym przekonaniu - nowoczesne diesle świetnie sobie radzą z takimi problemami.

Zresztą - wystarczy się np wczytać w wykresy, by stwierdzić, że absolutnie nie ma się czego obawiać:

- 1.6 16v 105KM:

(z http://www.dacia-logan-mcv.org)

- 1.5 dCi 85KM:

(z http://daciaclub.tehnoplus.net)

Mariusz - 2008-11-16, 18:48

laisar napisał/a:
Znaczy, sugerujesz, że tak się dzieje przy dieslu 85KM? No to śpieszę donieść, że żyjesz w błędnym przekonaniu - nowoczesne diesle świetnie sobie radzą z takimi problemami.

Zresztą - wystarczy się np wczytać w wykresy, by stwierdzić, że absolutnie nie ma się czego obawiać:

- 1.6 16v 105KM:
Obrazek

- 1.5 dCi 85KM:
Obrazek


Witam laisar!Skąd masz te wykresy?

mter - 2008-11-16, 19:11

Dane o silnikach są w ulotkach renault
wox - 2008-11-16, 20:00

Classix - nie wiem co dokładnie masz na myśli, ale jeśli chodzi o wyprzedzanie, to benzynka 1,6 105 KM "wymięka" przy dCi 85 KM.
Pablo78 - 2008-11-16, 20:04

laisar napisał/a:
A dlaczegóż to Dacia niby miałaby nie być porządnym samochodem?


no własnie? :-P

kier - 2008-11-16, 20:42

laisar napisał/a:
Zresztą - wystarczy się np wczytać w wykresy,


A czy mozna prosic taki dla 1.4 ???
pleaseeee

--
pozdrawiam
kierek

Marek1603 - 2008-11-16, 21:21

Wybór zależy od potrzeb classix. Ja zamieniłem sedana na MCV-kę.
laisar - 2008-11-16, 21:45

Cytat:
A czy mozna prosic taki dla 1.4?

Ależ prosię (:


(z http://www.dacia-logan-mcv.org)

jacek - 2008-11-17, 19:59

Marek1603 napisał/a:
Ja zamieniłem sedana na MCV-kę.


I słusznie zrobiłeś . Piiiiiiękne auto.

classix - 2008-11-17, 20:03

jacek napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Ja zamieniłem sedana na MCV-kę.


I słusznie zrobiłeś . Piiiiiiękne auto.


Jutro wejde do salonu Daci w trojmiescie ,zobaczymy co mają do zaoferowania.
Licze ze w grudniu zamówie a styczniu odbiór.



Marek1603 - 2008-11-18, 06:33

Być może spasuje ci coś co mają na placu.
Jacku masz rację, że MCV-ka jest the best. ;-)

Mariusz - 2008-11-18, 13:08

Marek1603 napisał/a:
Być może spasuje ci coś co mają na placu.
Jacku masz rację, że MCV-ka jest the best. ;-)


A Sandero THE BEST OF THE BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

classix - 2008-11-18, 13:09

Mariusz napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Być może spasuje ci coś co mają na placu.
Jacku masz rację, że MCV-ka jest the best. ;-)


A Sandero THE BEST OF THE BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


a jaki masz silnikiem i jedzie ci pod górkę oraz wyprzedzanie ?

Gregosa - 2008-11-18, 17:51

classix napisał/a:
A Sandero THE BEST OF THE BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a jaki masz silnikiem i jedzie ci pod górkę oraz wyprzedzanie ?


Classixu. Turbodiesel, dzięki temu, że ma wysoki moment obrotowy jedzie pod górkę znacznie chętniej niż wolnossąca benzynka. W teście MCV 16V na francuskie.pl chłopaki żałowali w Alpach, że nie mają diesla. Jeśli nie czujesz potrzeby częstego wachlowania lewarkiem biegów, to t.diesel również wyprzedza bardziej bezstresowo, bez redukcji. Zresztą sam przetestuj jeśli masz okazję.

Mariusz - 2008-11-18, 19:02

Gregosa napisał/a:
classix napisał/a:
A Sandero THE BEST OF THE BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a jaki masz silnikiem i jedzie ci pod górkę oraz wyprzedzanie ?


Classixu. Turbodiesel, dzięki temu, że ma wysoki moment obrotowy jedzie pod górkę znacznie chętniej niż wolnossąca benzynka. W teście MCV 16V na francuskie.pl chłopaki żałowali w Alpach, że nie mają diesla. Jeśli nie czujesz potrzeby częstego wachlowania lewarkiem biegów, to t.diesel również wyprzedza bardziej bezstresowo, bez redukcji. Zresztą sam przetestuj jeśli masz okazję.


Moment obrotowy w mojej Dacii jest mniejszy niż w silnikach diesla,ale ja swoją od 1 do 100km/h osiągam w 11,5s,a z silnikiem diesla 13 i 15 s więc wyciągnijmy wnioski :-)

jacek - 2008-11-18, 19:50

Cytat:
Moment obrotowy w mojej Dacii jest mniejszy niż w silnikach diesla,ale ja swoją od 1 do 100km/h osiągam w 11,5s,a z silnikiem diesla 13 i 15 s więc wyciągnijmy wniosk


Nie ma co porównywać w formule 1 nie jeździmy dieslem się lepiej jeździ. Dotychczas miałem same benzyny wole w 100% diesla, chyba że będą silniki benzynowe turbo.Po prostu diesel ciągnie od dołu,nie muszę tyle ruszać prawą ręko aby uzyskać ten sam efekt jak w benzynie.

Podobno jeszcze lepszy efekt jest w pasku 1.8 tsi

wox - 2008-11-18, 20:01

Ja też już nie zamieniłbym się na benzynkę. O wiele ważniejsza jest sprawna jazda na 4 czy 5 biegu, a tu dieselek ma sporą przewagę.
GeRRaD - 2008-11-18, 21:24

Wkraczamy na stary i lubiany temacik co lepsze :lol: :lol: :lol:

(a ja wolę benzynę, beznynę turbo 8-) ;-) )

BTW - idą mrozy i klekoty będą miały kłopoty z parafiną ;-)

classix - 2008-11-18, 22:10

GeRRaD napisał/a:
Wkraczamy na stary i lubiany temacik co lepsze :lol: :lol: :lol:

(a ja wolę benzynę, beznynę turbo 8-) ;-) )

BTW - idą mrozy i klekoty będą miały kłopoty z parafiną ;-)


pogrzeje sie ogniem to odrazu od pali i będzie jazda :mrgreen:

Mariusz - 2008-11-19, 18:51

jacek napisał/a:
Cytat:
Moment obrotowy w mojej Dacii jest mniejszy niż w silnikach diesla,ale ja swoją od 1 do 100km/h osiągam w 11,5s,a z silnikiem diesla 13 i 15 s więc wyciągnijmy wniosk


Nie ma co porównywać w formule 1 nie jeździmy dieslem się lepiej jeździ. Dotychczas miałem same benzyny wole w 100% diesla, chyba że będą silniki benzynowe turbo.Po prostu diesel ciągnie od dołu,nie muszę tyle ruszać prawą ręko aby uzyskać ten sam efekt jak w benzynie.

Podobno jeszcze lepszy efekt jest w pasku 1.8 tsi


Już dawno są silniki benzynowe turbo np.VOLVO S60 2.0l . Silniki w waszych samochodach są najlepsze na świecie jeżeli chodzi o diesle.Lejcie tylko dobrą ropkę bo remoncik tego silnika jest cholernie drogi.Ja jestem zwolennikiem benzynki ale pozdrawiam wszystkich DACIOWICZÓW Z SILNIKIEM DCI :-)

Mariusz - 2008-11-19, 19:06

Słuchajcie wejdźcie na stronkę francuskie.pl i zobaczcie zdjęcia i reportaż z Paryża.
jacek - 2008-11-19, 20:52

Mariusz napisał/a:

Już dawno są silniki benzynowe turbo np.VOLVO S60 2.0l


niestety nie w daci ,chociaż renault na w swojej ofercie silnik 1.2 turbo

classix - 2008-11-19, 21:32

Nowe niższe ceny nowej Daci Sandero ?!



Pisża tak : Sandero, które jest już od pewnego czasu oferowane w Polsce, we Francji budziło spore zainteresowanie. Pokazano kilka egzemplarzy tego samochodu, w tym wersję z pakietem stylizacyjnym a’la SUV, i wszystkie budziły spore zainteresowanie. Kompaktowe rozmiary, jeszcze niższa cena, a całość wcale niebrzydka i poparta francuską technologią. W dobie kryzysu to może być segment rynkowy coraz częściej wybierany przez Europejczyków.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group