|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Miękka blacha?
pixa - 2016-12-29, 10:51 Temat postu: Miękka blacha? Witam
Nie macie wrażenia, że blacha w Daciach (a przynajmniej w Sandero) jest miękka? Wczoraj lekko stuknąłem pokrowcem od gitary w nadkole i mam wgniotkę wielkości 2 groszy. Wprawdzie wyczuwalna tylko pod palcami, a widoczna po bardzo dokładnym przyglądaniu się pod odpowiednim kątem, ale zawsze.
Mam wrażenie, ze poprzedniego auta takie stukniecie by nawet nie ruszyło.
Thomson1708 - 2016-12-29, 11:40
Powiedziałbym bardziej elastyczna. W takim golfie przy uderzeniu i wgnieceniu najczęściej pęka lakier :)
eplus - 2016-12-29, 12:17
Zależy co było w futerale, może taka "gitara", jaką nosił Desperado.
pixa - 2016-12-29, 12:24
No fakt, pokrowiec solidny. Jednak i tak trochę smutno Pocieszam się, że boli tylko pierwsza wgniotka, a tej i tak nie widać
kali - 2016-12-29, 13:34
I tak ma być jak chcesz żyć.
Lajkonik - 2016-12-29, 13:45
Myślę, że blacha w Drakulach nie jest szczególnie cieńsza. Lakier też nie jest wyjątkowo cienki. Po prostu teraz taka jest tendencja w wielu markach - oszczędności, zmniejszenie wagi, jakkolwiek by to nie tłumaczyć.
Ale i tak już kilka razy miałem dowód na to, ze Duster jest twardszy od wielu innych aut. Zdarzyło mi się urwać kobiecie zderzak bez śladu na DD, gość pogruchotał sobie atrapę na moim tylnym zderzaku, a DD miał niewielkie zagięcie brzegu klapy bagażnika.
Ale mam też masę śladów parkingowych przygód - no ale jak się obrywa brzegiem drzwi po płaskich powierzchniach blach, to musi zostać ślad. Przypomnę, że mój DD ma już 6 lat. Jak Twoja DS dojeździ u Ciebie do takiego wieku, to też przestaniesz liczyć drobne rysy i wgniecenia.
kali - 2016-12-29, 14:08
Lajkonik napisał/a: | . Po prostu teraz taka jest tendencja w wielu markach - oszczędności, zmniejszenie wagi, jakkolwiek by to nie tłumaczyć. |
To cena twojego życia w razie wypadku. A nie oszczędności. Gwiazdki w testach zderzeniowuch z czegoś się biorą.
Lajkonik - 2016-12-29, 14:28
Aby uzyskać odpowiednią sztywność konstrukcji oraz efekt kontrolowanej strefy zgniotu potrzebne są bardziej odpowiednie kształty (profile). Grubość blachy nie wystarczy, choć na pewno też ma znaczenie. Można zapewnić bezpieczeństwo obniżając grubość blach, pod warunkiem wykorzystania odpowiednio mocnych profili. Choć Daćki nie są tego najlepszym przykładem W testach wypadają co najwyżej przeciętnie.
kali - 2016-12-29, 15:05
Przyjrzyj się tym testą. Wyniki słabe bo nie ma kurtyn, poduszek kolanowych i innych systemów aktywnych. Najważniejsze to to by blach się giełdy i pochłaniały energię. A przestrzeń pasażerska ma zostać nie ruszona. I tam masz zawsze najwięcej wzmocnień i przetłoczeń.
kapelusznik - 2016-12-29, 16:16
No i teraz oglądnij test Lodgy...
arnold - 2016-12-29, 16:46
Zobacz że nie pisze się oglądnij...
Teraz każda marka stosuje tak cienkie blachy jak dacia, praktycznie bez wyjątku. I lakiery o grubościach 80 mikronów to normalka.
A co w tych testów to brak pipczyków na tylnym siedzeniach to podstawowy powód obniżenia not.
kali - 2016-12-29, 16:50
Wyszło nie najgorzej. Lekkie naruszenie struktury kabiny.
kapelusznik - 2016-12-29, 16:53
I wcale a wcale rozwarstwiajaca się blacha podłogi nie jest problemem...
arnold - 2016-12-29, 16:57
No dla mirka handlarzyka to problem, żeby później to wróciło na rynek jako bezwypadkowy. Może fotel przy uderzeniu z tyłu jest trochę kiepski i nie ma co się z tym kłócić, ale reszta ocen jak cię mogę. Przede wszystkim dlatego że samochód sam nie zacznie hamować przed przeszkodą.
luckyboy - 2016-12-29, 19:08
arnold napisał/a: | Zobacz że nie pisze się oglądnij...
Teraz każda marka stosuje tak cienkie blachy jak dacia, praktycznie bez wyjątku. I lakiery o grubościach 80 mikronów to normalka.
A co w tych testów to brak pipczyków na tylnym siedzeniach to podstawowy powód obniżenia not. |
Stabilność kabiny pasażerskiej jest słaba, więc nie mydl oczu systemami ostrzegania.
luckyboy - 2016-12-29, 19:10
arnold napisał/a: | No dla mirka handlarzyka to problem |
Raczej dla Ciebie i Twojego ortopedy.
gladi - 2016-12-29, 20:14
podstawowa wersja Logan czy Sandero zaczyna się od 30 tysięcy ,nie ma innego samochodu segmentu B
w tak niskiej cenie przeważnie start to 39 tysięcy czy będzie to punto ,clio czy fabia.
sandero w wersji za 30 tysięcy ma taką samą blachę i lakier je sandero ta za 40 tysięcy dochodzą tylko bajery w postaci klimy ,komputera itp.
ja po roku jazdy loganem miałem po 20 odbitek od kamieni do białego podkładu z jednej i z drugiej strony , miałem lakier podstawowy ten granatowy i był on tragiczny ,jeździłem wieloma samochodami ale takich jaj nie widziałem , rysował się od wszystkiego , najlepsze że serwis twierdził że tak ma być i że świadomie kupowałem że mogłem brać metalika.
mam też rocznego renaulta clio i nie ma żadnych odbitek od kamieni , nie ma zarysowań od byle dotknięcia, więc nie uwierzę w to że wszystkie samochody mają taką blachę i gówniany lakier
myślę że cena czyni cuda i tyle
arnold - 2016-12-29, 21:19
luckyboy napisał/a: | arnold napisał/a: | Zobacz że nie pisze się oglądnij...
Teraz każda marka stosuje tak cienkie blachy jak dacia, praktycznie bez wyjątku. I lakiery o grubościach 80 mikronów to normalka.
A co w tych testów to brak pipczyków na tylnym siedzeniach to podstawowy powód obniżenia not. |
Stabilność kabiny pasażerskiej jest słaba, więc nie mydl oczu systemami ostrzegania. |
luckyboy napisał/a: | arnold napisał/a: | No dla mirka handlarzyka to problem |
Raczej dla Ciebie i Twojego ortopedy. |
Mój ortopeda i psychiatra nie mają na razie roboty.
Gwiazdki przy prędkościach powyżej testowych są zupełnie bezużyteczne. I gwiazdki z auta segmentu A nie da się porównać do gwiazdki w cieżkim SUVie.
To jakie są blaszki na poszyciach niewiele ma do rzeczy i na prawdę wszystkie marki dają tak cienkie. Nikt nie karze kupować Ci Dacii tańszej ok kilka tys. od konkurencji.
Niestety, ale współcześnie pipczyki poważnie zmieniają ocenę końcową NCAP, stąd nowe kryteria i ocena samochód z safetypack, gdy ktoś nie jest zadowolony.
Jak chcesz oglądać testy to najlepiej patrzeć na amerykańskie, tam i tak radzi sobie tylko Volvo.
Józef - 2016-12-29, 21:24
Blacha jest cienka to fakt, eksploatowałem przez dwadzieścia lat forda eskorta i nie miałem tylu wgniotek jak teraz już w daci. Ale to auta z różnych epok. Trzeba już widocznie przywyknąć do takich konstrukcji. Nie wiem czy współczesne samochody wytrzymają tyle.
wartyl - 2016-12-29, 21:42
Czy te wszystkie wgniotki i rysy na lakierze podlegają ubezpieczeniu AC?
eplus - 2016-12-29, 21:51
Oczywiście, ale minimalna kwota szkody to chyba 500 zł. Jak zaczniesz to naprawiać z AC. to pewnie za rok będziesz musiał zrezygnować z tego ubezpieczenia.
luckyboy - 2016-12-29, 21:54
arnold napisał/a: |
Mój ortopeda i psychiatra nie mają na razie roboty.
Gwiazdki przy prędkościach powyżej testowych są zupełnie bezużyteczne. I gwiazdki z auta segmentu A nie da się porównać do gwiazdki w cieżkim SUVie.
To jakie są blaszki na poszyciach niewiele ma do rzeczy i na prawdę wszystkie marki dają tak cienkie. Nikt nie karze kupować Ci Dacii tańszej ok kilka tys. od konkurencji.
Niestety, ale współcześnie pipczyki poważnie zmieniają ocenę końcową NCAP, stąd nowe kryteria i ocena samochód z safetypack, gdy ktoś nie jest zadowolony.
Jak chcesz oglądać testy to najlepiej patrzeć na amerykańskie, tam i tak radzi sobie tylko Volvo. |
Laguna osiąga przy 80km/h swoje granice wytrzymałości, mimo to wygląda po zderzeniu lepiej niż starsze konstrukcje przy niższej prędkości, więc te gwiazdki dają lepsze bezpieczeństwo
Wideo
Cienkie poszycie nadwozia to teraz faktycznie norma, walka o każdy kilogram masy.
Jan Dusigaz - 2016-12-29, 22:20
Fakt jest dość miękka/cienka ale Astra czy Auris ma równie cienką - taki urok współczesnych aut, przed daćką mieliśmy prywatnie toyotę e11 i to był czołg
kali - 2016-12-29, 22:35
luckyboy napisał/a: |
Cienkie poszycie nadwozia to teraz faktycznie norma, walka o każdy kilogram masy. |
Nie to walka o pieszego, czy też rowerzystę. Za to też dostaje się ocenę.
maro_1955 - 2016-12-29, 23:01
U mnie szyszka z sosny spadła na maskę silnika i mam wgniecenie .Po gradobiciu na dachu też coś widać .
wartyl - 2016-12-29, 23:26
eplus napisał/a: | Oczywiście, ale minimalna kwota szkody to chyba 500 zł. Jak zaczniesz to naprawiać z AC. to pewnie za rok będziesz musiał zrezygnować z tego ubezpieczenia. |
A można np skumulować takie drobne szkody z kilku lat i wykorzystać AC i później z niego zrezygnować :) ?
kali - 2016-12-30, 00:26
Możesz.
wartyl - 2016-12-30, 14:38
A ma ktoś może doświadczenia jeśli chodzi o rdzę w Sandero Stepway ?
Dzięki plastikowym elementom w newralgicznych miejscach powinno być dużo lepiej :)
Nanouser - 2016-12-30, 17:25
Nasze sandero oddałem do niezależnego warsztatu na oględziny przed końcem gwarancji (3 letniej), rdzy nie odnaleziono. Auto od kupienia parkowane pod chmurką.
Józef - 2016-12-31, 00:01
Czasami lubię pospacerować po osiedlu gdzie mieszkam i popatrzeć na stojące auta, zeszłym roku spotkałem dacię logan bardzo mocną skorodowaną, purchle i dziury w dolnych części drzwi i progów. Ale pierwsze loganki miały bardzo słabe zabezpieczenie. Natomiast sanderki jeszcze nie spotkałem ze śladami purchli lub korozji. Ale są to jeszcze wiekowo młode auta.
shrek - 2016-12-31, 02:14
Ruda i tak wyjdzie.
luckyboy - 2016-12-31, 08:43
shrek napisał/a: | Ruda i tak wyjdzie. |
Kwestia tylko czasu kiedy, czy po 5 czy po 15 latach? Gdyby 2 generacja wytrzymała tyle co Lanosy (te same zabezpieczenie w postaci kataforezy) to byłoby nieźle.
Lajkonik - 2017-01-02, 07:16
Józef napisał/a: | ... zeszłym roku spotkałem dacię logan bardzo mocną skorodowaną, ... |
Taki stan może nie wynikać wyłącznie ze słabych zabezpieczeń blachy. Przebieg, zaniedbane drobne usterki blacharsko-lakiernicze - takie rzeczy mogą zaprosić rudą znacznie wcześniej, niż w zadbanym bliźniaku takowego. Niektórzy na forum mają stare Logany, czy MCV i nogi im nie wypadają przez podłogę.
art - 2017-01-02, 11:02
Lajkonik napisał/a: | Niektórzy na forum mają stare Logany, czy MCV i nogi im nie wypadają przez podłogę. |
W moim starym egzemplarzu tak źle nie było, bo spód był OK ale drzwi i boki samochodu to była tragedia :D
orzeszek2 - 2017-01-02, 22:03
Lajkonik napisał/a: | Józef napisał/a: | ... zeszłym roku spotkałem dacię logan bardzo mocną skorodowaną, ... |
Taki stan może nie wynikać wyłącznie ze słabych zabezpieczeń blachy. Przebieg, zaniedbane drobne usterki blacharsko-lakiernicze - takie rzeczy mogą zaprosić rudą znacznie wcześniej, niż w zadbanym bliźniaku takowego. Niektórzy na forum mają stare Logany, czy MCV i nogi im nie wypadają przez podłogę. |
Dbasz czy nie dbasz i tak blachy w dacii rdzewieją.
Lajkonik - 2017-01-03, 07:11
orzeszek2 napisał/a: | Dbasz czy nie dbasz i tak blachy w dacii rdzewieją. |
W każdym aucie z blach stalowych wcześniej czy później pojawi się ruda. Ale jak dbasz o te blachy, to pojawi się później. A jak w pierwszym roku zaliczysz odprysk do gołej blachy i go olejesz, to po 4-5 latach masz dziurę. Ale jak ten odprysk pomalujesz w miarę szybko, choćby Hammeritem i będziesz poprawiał co 3-4 lata, to nadal będzie wyglądało paskudnie, ale blacha pożyje znacznie dłużej.
|
|