|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - Nowy Logan Mcv Tce 90 LPG
gregorexon - 2017-02-03, 07:56 Temat postu: Nowy Logan Mcv Tce 90 LPG Cześć!
Jestem zainteresowany takim autem. Pytanie czy "to" będzie jeździć? Jakie są Wasze doświadczenia z Loganem z takim silnikiem. Po lifcie samochód wygląda dobrze. Czy tak samo się sprawuje?
Dziękuję i pozdrawiam.
gregorisan - 2017-02-03, 08:30
gregorexon, jest już dużo wątków na forum odnośnie TCe 90 jak i TCe 90 z LPG
gregorexon - 2017-02-03, 09:23
Niestety są mocno rozrzucone. Może moim postem uda się trochę uporządkować temat Tce 90 LPG.
PiotrWie - 2017-02-03, 09:26
Przede wszystkim odpowiedź na takie pytanie nie istnieje - dla jednego wszystko poniżej 300KM nie jeździ a drugi potrafi jeździć PF 126
gregorexon - 2017-02-03, 09:52
Ktoś kto kupuje budżetowe kombi nie spodziewa się rakiety. Chodzi mi raczej o wygodę i ekonomię jazdy. Jeżdżę służbową Octawią i wiem, że nie jest to tanie w użytkowaniu auto.
Mourinho - 2017-02-03, 11:09
Sąsiad ma Logana MCV 0.9 Tce ale gazu nie ma zrobił juź 150kkm w 3 lata i jest bardzo zadowolony.Środa spalanie z komputera 5.1l.
gregorisan - 2017-02-03, 11:09
Najlepiej odbyć jazdę próbną i samemu ocenić osiągi jak i komfort - ilu użytkowników tyle opinii.
Jak dla mnie TCe 90 to rozsądny wybór - przyzwoite osiągi i ekonomia. Całość psuje niestety mało precyzyjna i głośna praca skrzyni biegów. Do tego dochodzi niska kultura pracy silnika na niskich obrotach. Ale summa summarum jestem zadowolony z silnika - dla mojego stylu jazdy potrafi odwdzięczyć się niskim spalaniem. Ale nie ma też co ukrywać, ze potrafi swoje spalić
A co do LPG to podpytaj kolegów mbar i arnold - oni jako jedni z pierwszych na forum nabyli auto z tym silnikiem i z LPG.
arnold - 2017-02-03, 11:29
Jeździ to w miarę fajnie i tanio. Nie mam narazie problemow. Tylko pusty tył odbija się jak piłka, Sandero ojca dużo lepiej się prowadzi. Ale kombi jest praktyczne. Jeśli chcesz duże auto to moim zdaniem warto pamiętając o wadach i cechach charaktyrystycznych modelu za taka cenę.
Takie rzeczy jak skrzynia, czy układ kierowniczy są dla mnie akceptowalne.
Mourinho - 2017-02-03, 11:51
A jak u Ciebie że spalaniem bo widzę źe masz Lpg.
gregorexon - 2017-02-03, 13:22
Z ciekawości spytam, macie auta po lifcie czy sprzed. Interesuje mnie czy lift wyciszył autko i zlikwidował problemy ze skrzynią biegów.
GRL - 2017-02-03, 13:55
Polifty to tak świeży towar, że jeżeli się nie kupiło demówki od dealera, to pozostałe dopiero się produkują ;)
gregorexon - 2017-02-03, 13:57
No właśnie, to zakup kota 😻 w worku.
GRL - 2017-02-03, 13:58
No ale te demówiki na placu stoją i są do dyspozycji zainteresowanych. Podejść do dealera i się przejechać. Będziesz wiedział więcej.
Marek1603 - 2017-02-03, 14:59
gregorexon napisał/a: | Z ciekawości spytam, macie auta po lifcie czy sprzed. Interesuje mnie czy lift wyciszył autko i zlikwidował problemy ze skrzynią biegów. |
W poliftach wszystko zostało trochę poprawione na ile pozwala auto nisko budżetowe. I konserwacja na podwoziu (baranek), inne uszczelki jak i dodatkowe.
Miałem Logana I, MCV I i teraz Lodgy oraz Dustera więc wiem co mówię. Tata stepway-a. Jeżeli nie przeszkadza ci znaczek na masce i nie masz wygórowanych wymagań, to sprawdzi się jako tani w utrzymaniu dupowóz.
gregorexon - 2017-02-03, 16:25
Tak, właśnie potrzebuje taniego nowego dupowozu. Znaczek nie ma znaczenia.
Marek1603 - 2017-02-03, 16:35
No to będzie Pan zadowolony.
gregorisan - 2017-02-03, 20:06
gregorexon, zainteresuj się też regulacją zaworów w TCe 90 pod kątem współpracy z instalacją LPG.
Patrząc na ten filmik jak i osobiście macając w salonie nowego Logana żadnych tam nowych uszczelek nie widać z stosunku do wcześniejszej wersji.
https://www.youtube.com/watch?v=gBsbqyb0DX0
arnold - 2017-02-03, 21:08
Mourinho napisał/a: | A jak u Ciebie że spalaniem bo widzę źe masz Lpg. |
W mieście przy mojej jedzie około 9 litrów gazu.
Co do wyciszenia, Logan z tym silnikiem jest i tak stosunkowo cichy, a skrzynia biegów dla mnie naprawdę nie odbiega jakoś bardzo od konkurencji.
Dla ładniejszej kierownicy warto zaryzykować. Ale trzeba się umówić na jazdę przynajmniej Sandero po lifcie i Loganem MCV ale porównania zawieszenia.
Szlepster - 2017-02-05, 21:43
Dzis zrobiłem trasę Warszawa-Ruda Śląska - Warszawa tempomat, tryb ECO i nie więcej niż 100km/h jedynie przy wyprzedzaniu trochę wiecej.
Spalanie przy takiej jezdzie mi wyszło 6.9 LPG na 100 Km
Za to dwa tygodnie temu ta sama trasa i prędkości autostradowe 130-150 spalanie LPG 10 litrów.
Co do wyciszenia to przy spokojnej jezdzie prawie tego silnika nie słychać, głośniej jest od szumu powietrza czy z nadkoli jak wjedziesz w kałuże :)
Głośniej miałem w Scenicu PH I 1.6 16V aniżeli w MCV
Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz.
Skrzyni jakoś nie słyszałem aby głośno z niej było.
Zawieszenie jak dla mnie komfortowe i miękkie, a tego trochę sie obawiałem czy nie będzie tak jak w służbowym Dokkerze czyli kiepsko, a przyzwyczajony człowiek po Scenicu do miękkiego i takie też jest :)
Silnik również elastyczny, jak tylko wyłączysz tryb ECO to 140 NM daje radę go przyzwoicie szybko rozpędzić.
Osobiście mogę polecić ten samochód :)
mbar - 2017-02-06, 05:12
Mam takie same spalanie przy analogicznych prędkościach.
Szlepster napisał/a: | Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz. |
Tak jest teraz w zimę. W lato jest już dużo lepiej -- przełączenie na LPG jest momentalne, praktycznie tyle, ile mi zajmuje wyjechanie z garażu i zamknięcie drzwi (30 sekund do minuty od uruchomienia silnika). Nawet nie zdążę wyjechać za bramę :)
gregorisan - 2017-02-06, 07:57
Szlepster napisał/a: | Minusem tego silnika i instalacji fabrycznej to przełączanie się na LPG, bite 5 Km trzeba przejechać aby sie silnik zagrzał i przełączył na gaz. |
Niestety, ale TCe 90 jak na silnik benzynowy dość długo się rozgrzewa do roboczej temperatury.
Przez trzy dni jeździłem na tej samej trasie po mieście i sprawdzałem za pomocą ELM 327 po jakim dystansie osiąga odpowiednią temperaturę cieczy. Tak trochę zaokrąglając wychodzi, że przy temperaturze na zewnątrz 2-3 stopnie powyżej zera:
- 50 stopni po przejechaniu 2.5 km
- 80 stopni po przejechaniu około 5 km
Temperatura oleju jest o około 10 stopni niższa.
Żona dojeżdża z koleżanką na przemian do pracy i u niej już po dwóch kilometrach w autku jest cieplutko - ma 10 letniego Seata Altea z LPG.
W Dacii TCe 90 niestety trzeba przejechać 3-4 km żeby zaczęło lecieć ciepłe powietrze - startuje zawsze z pokrętłem ustawionym na niebieskim polu.
Obydwa auta parkowane są pod chmurką.
Marek1603 - 2017-02-06, 09:20
Wszystko zależy też od tego czy auto stoi pod chmurką, czy w garażu (nie musi być ogrzewany nawet).
gregorisan - 2017-02-06, 09:40
Marek1603 napisał/a: | Wszystko zależy też od tego czy auto stoi pod chmurką, czy w garażu (nie musi być ogrzewany nawet). |
Nasze auto jak i wspomniany wyżej Seat parkowane są pod chmurką.
arnold - 2017-02-06, 10:19
To rozgrzewanie to dwojaka kwestia. Po pierwsze niemieckie auta dość szybko i wydajnie oddają ciepło przez nagrzewnicę. Po drugie 90 tce posiada te nieszczęsne zarządzanie ciepłem i zanim coś puści na nagrzewnicę konkretnego to trzeba wysiadać z samochodu.
Szlepster - 2017-02-06, 10:44
Marek1603 napisał/a: | Wszystko zależy też od tego czy auto stoi pod chmurką, czy w garażu (nie musi być ogrzewany nawet). |
Mój stoi w podziemnym i tak nieszczesne 5 km musze przejechac aby na LPG sie przełaczył, Dokker tez w podziemnym stoi i raptem kilometr wystarczy do przełaczenia na LPG. W Dokkerze instalacja dokladana to i pewnie ustawienia inne
Piotr - 2017-02-06, 11:24
Ale chyba można zmienić temperaturę przełączenia na gaz. Zapytaj o to podczas najbliższego przeglądu.
Marek1603 - 2017-02-06, 12:07
Szlepster napisał/a: |
Mój stoi w podziemnym i tak nieszczesne 5 km muszę przejechać |
Może przeciąg w nim jest.
arnold - 2017-02-06, 13:11
Temat może być związany z zarządzaniem ciepłem. Trzeba mieć porównanie temperatur parownika i silnika czy są takie same
gregorisan - 2017-02-06, 13:58
arnold napisał/a: | Temat może być związany z zarządzaniem ciepłem. |
A możesz bardziej rozwinąć temat ?
arnold - 2017-02-06, 14:13
https://youtu.be/XNvRhWL1stQ?t=97
Jedynie z konkretów mam ilustrację z filmiku. Mało jest konkretnych źródeł po angielsku lub francusku.
Chodzi o to że termostat jest wielodrożny i układ ma tak jakby 3 obiegi: sam silnik, klasyczny mały obieg i duży obieg.
Piitubski - 2017-02-06, 15:34
W instalcji dokładanej często temperatura przełączenia na lpg to 30 stopni.
benny86 - 2017-02-06, 22:21
gregorisan napisał/a: | arnold napisał/a: | Temat może być związany z zarządzaniem ciepłem. |
A możesz bardziej rozwinąć temat ? |
Prozaiczna sprawa. Auto parkowane pod chmurką, poranny rozruch, kwestia ustawienia nawiewów. Ja ustawiam zimny nawiew i skierowany na szybę i po 3 km silnik ma temperaturę roboczą (przełącza się na LPG znacznie szybciej) Sąsiad ustawia max ciepłe w takim samym aucie, nawiew na kabinę i ma spalanie zimą na benzynie takie jak ja na LPG... Silnik osiąga mu temperaturę roboczą po 10-12 km, do pracy ma 16 km...
|
|