DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Średnica skrętu, opadajacy fotel ;)

DUCATI - 2009-01-23, 16:43
Temat postu: Średnica skrętu, opadajacy fotel ;)
Moj Logan jest strasznie malo zwrotny... Odniesliscie podobne wrazenie ? Moze znaczenie ma to, ze nie mam wspomagania kierownicy... ? Instrukcja podaje srednice ok 10m, czyli podobnie jak w innych samochodach... Ani w instrukcji, ani w katalogach nie ma zroznicowania pod tym wzgledem miedzy wersjami ze wspomaganiem i bez. Musze to kiedys zmierzyc, ale jestem ciekaw waszych opinii...
I kolejny temat (moze zaloze nowy)... Co jakis czas (kilkanascie-kilkadziesiat km) musze "podkrecac" oparcie fotela. Poprostu samoczynnie opada w czasie jazdy. Mial ktos taki przypadek ? Udalo sie to rozwiazac ?
Serwisy, oczywiscie, nie widza zadnego problemu, wg nich wszystko jest ok... Gwarancja jest tylko na papierze...

Przy okazji witam i pozdrawiam wszystkich :)

Robert

laisar - 2009-01-23, 20:10

Witaj!

Przejedź się MCV-ką, zaraz docenisz zwrotność swojego auta... <;

Brak różnicy promienia skrętu między wersjami ze wspomaganiem i bez jest naturalny - w końcu to jest tylko pomoc w samym kręceniu kołami, a nie w zwiększaniu ich skręcenia (które jest ograniczone konstrukcyjnie głównie umiejscowieniem koła w nadkolu).

Wydaje mi się, że sprawę fotela ktoś poruszał, ale nowy temat na pewno nie zaszkodzi. U mnie w każdym razie "trzyma" bez najmniejszych problemów.

kier - 2009-01-24, 11:49

DUCATI napisał/a:
Instrukcja podaje srednice ok 10m,


Instrukcja kłamie

eee, spokojnie w 7 metrach mieszcze :D
chociaz do tego wymagane sa 2 rzeczy: snieg i hamulec reczny ;>

--
pozdrawiam
kierek

Mariusz - 2009-01-24, 16:27

Fotel ten jest uszkodzony skoro zmienia sam swoje ustawienia.Reklamuj to i muszą Ci wymienic na nowy.Pamietaj,że nie można serwisowi dać sie spławić.Interweniuj wyżej np.do kierownika salonu.
Andrzej - 2009-01-26, 12:14

laisar napisał/a:
Przejedź się MCV-ką, zaraz docenisz zwrotność swojego auta...


Przejedź się Skodą Felicją - docenisz zwrotność swojej MCV-ki... :mrgreen:

laisar - 2009-01-26, 12:40

Przy 2450 mm rozstawu osi nie może być aż tak znowu źle, chociaż oczywiście odczuwać można różne rzeczy...

Zasadniczo jak się jakoś specjalnie nie skarżę na MCV-kę - jak na duże auto to całkiem zgrabnie się rusza, ale jednak w ciasnych miejscach trzeba po prostu bardzo uważać. Nawet pod domem jak mi ktoś stanie za miejscem parkingowym to muszę wjeżdżać "na trzy" - albo i cztery - a z wyjazdem jest bywa jeszcze gorzej. No ale coś za coś - TTTM do kwadratu (((:

Mariusz - 2009-01-26, 18:41

Polonezem zawrócic to jest dopiero masakra :mrgreen:
jacek - 2009-01-26, 21:30

laisar napisał/a:
Nawet pod domem jak mi ktoś stanie za miejscem parkingowym to muszę wjeżdżać "na trzy" - albo i cztery - a z wyjazdem jest bywa jeszcze gorzej.


Kupiłeś autobus z 2900 rozstawu to sią nie dziw :mrgreen:

laisar - 2009-01-26, 22:01

Się nie dziwię - przecież dokładnie to właśnie napisałem: "coś za coś - TTTM do kwadratu" [:
Beckie - 2009-01-27, 11:20

Średnica skrętu - podobna do innych aut, ale duży rozstaw osi sprawia (tak mi się wydaje), że trzeba trochę uważać przy ciasnym omijaniu przeszkód np. słupka w KFC - drajwie. :-)
Co do fotela to u mnie też raz po raz muszę skorygować położenie oparcia.

DUCATI - 2009-05-11, 10:27

Rozstaw osi raczej nie ma nic do rzeczy...

Co do fotela...

Jak wspominalem w innym miejscu, reklamowalem to kilka razy, w roznych serwisach w ramach gwarancji i za kazdym razem twierdzili (raczej bez sprawdzania), ze wszystko jest prawidlowo. Teraz mam juz po gwarancji mechanicznej i przy okazji likwidacji korozji zasygnalizowalem znow ten temat, nie wspomnialem, oczywiscie, ze juz to wczesniej reklamowalem, tym razem (raczej bez wnikliwego sprawdzania) potwierdzili wystapienie usterki. Chcialbym wierzyc, ze w Luboniu traktuja klienta jak nalezy, ale raczej jestem sklonny przypuszczac, ze odbywa sie to wg nastepujacego algorytmu:

AUTO NA GWARANCJI -> ZBYWAMY KLIENTA TWIERDZAC, ZE WSZYSTKO JEST OK
AUTO BEZ GWARANCJI -> SKORO KLIENT ZGLASZA USTERKE, TO TAKOWA NAPEWNO WYSTEPUJE

Ciekawe co na to wladze RP...

DUCATI - 2009-05-29, 13:23

No i sie wymiguja sugerujac, ze jestem prorokiem i wczesniej zglaszalem usterke, ktora ujawni sie akurat kilka dni po gwarancji...

Standard...

Beckie - 2009-05-29, 13:25

DUCATI napisał/a:
sugerujac, ze jestem prorokiem

Masz to na piśmie :?: :mrgreen:

DUCATI - 2009-05-29, 13:28

No nie wprost.. :)
aro_rdrg - 2009-05-30, 21:21

Odnośnie skrętu. W obecnym i poprzednim maleńkim lupo mam i miałem wspomaganie.
Jednak Logan zawraca o niebo lepiej niż LUPO.

DUCATI - 2009-06-10, 22:25

Mniej-wiecej zmierzylem ta srednice i chyba sie zgadza, wiec moze to faktycznie efekt rozstawu osi :)
Beckie - 2009-06-12, 07:27

Tzn zgadza się między krawężnikami, czy między ścianami :?:
DUCATI - 2009-06-12, 10:24

Co do cm nie sprawdzalem, no ale skoro zgadza sie jedno to drugie raczej tez, chyba ze tobie zderzak wystaje na 2 m :P
Beckie - 2009-06-12, 11:08

Chodzi o to czy średnica podana w danych auta to średnica po której jedzie koło.
DUCATI - 2009-06-12, 12:44

W instrukcji chyba podali, ze po kraweznikach 10.5m, a od sciany 11m.
DUCATI - 2009-07-01, 11:43

Beckie napisał/a:

Co do fotela to u mnie też raz po raz muszę skorygować położenie oparcia.

Masz zamiar cos z tym zrobic ?

Beckie - 2009-07-01, 13:30

Wydaje mi się, że moje oparcie wymaga korekty coraz rzadziej :-) . A jak byłem na serwisowym to nawet zapomniałem o tym wspomnieć.
DUCATI - 2009-07-01, 13:43

Mi chyba tylko sad zostaje... Na poczatku tez tak mialem, ze raz opadal szybciej raz wolniej, teraz raczej coraz szybciej...
Beckie - 2009-07-01, 13:47

Jaki masz teraz przebieg?

EDIT:
Ilu jest kierowców?

DUCATI - 2009-07-01, 13:52

Jakies 48000, jezdze glownie ja.
laisar - 2009-07-01, 23:35

Jeśli oparcie fotela z biegiem czasu odchyla się samo, to winna musi być jego regulacja, bo to jedyne miejsce, które je trzyma.

Należy dostać się pod tapicerkę i sprawdzić stan owego mechanizmu, który zawiera sprężynę, mogącą albo stracić swoje właściwości, albo po prostu zniekształconą / źle umiejscowioną.

Jeśli to ona problemem faktycznie jest jest, to nowa kosztuje w ASO 12 zł - nr kat. 7700800482.

Cytat:
Sprężyna (5) musi się opierać na gwintowanych trzpieniach, a nie na nakrętkach (6).

Sprężyna musi mieć lekki luz.

Beckie - 2009-07-02, 07:13

ASO powinno tę usterkę usunąć w ramach gwarancji. A skoro Ducati był zbywany w tym czasie, więc postaram się na następnym przeglądzie o uwidocznienie usterki w książce gwarancyjnej (?), albo przeglądów (?).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group