|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Wstrzymane wydawanie dustera
metalic - 2018-10-31, 19:01 Temat postu: Wstrzymane wydawanie dustera Witajcie. Dziś z miesięcznym opóźnieniem miałem odebrać Dustera II. Wszystko załatwione, zapłacone i zarejestrowane. Niestety rano dostaliśmy telefon, że właśnie dostali zalecenia o wstrzymaniu wydawania Dustera do czasu wprowadzenia jakiś poprawek. Niestety nie dostałem, żadnej szczegółowej informacji co mają robić i co jest nie tak że nie chcą wydać auta. Pani jedynie poinformowała, że jak będą coś więcej wiedzieć to dostaniemy pełną informację co było robione. Na dzień dzisiejszy musieli wstrzymać wydania samochodów.
Czy ktoś z was ma jakieś informacje na ten temat? Może to dotyczy tych słynnych już migających kontrolek i innych problemów z elektryka?
ArasBe - 2018-10-31, 19:38
Hmm..no to byłaby bardzo niemiła informacja. Muszę zerknąć w papiery czy w takiej sytuacji jest możliwość rezygnacji, odebrania zaliczki, a co za tym idzie..powrotu do planu zakupu Skody Rapid:D Oby były to tylko jakieś pojedyncze sytuacje, bo inaczej zrażę się do Dacii jeszcze przed zakupem. 3mam kciuki, aby to była tylko jakaś fejkowa informacja.
metalic - 2018-10-31, 19:52
Mi również kończy się cierpliwość. Najpierw opóźnienie w zamówieniu a teraz takie coś Przecież mogli wydać samochód i umówić w innym terminie np. na uaktualnienie softu. Kurcze najpierw pośpiech żeby zapłacić zarejestrować i ubezpieczyć a tu nagle taka informacja Tyle, że na czas serwisowania zaproponowano auto zastępcze(to na plus).
jammo - 2018-10-31, 19:55
metalic napisał/a: | Czy ktoś z was ma jakieś informacje na ten temat? Może to dotyczy tych słynnych już migających kontrolek i innych problemów z elektryka? |
To na pewno nie jest to o czym myślisz. Podejrzewam , że jest to związane ze zmieniającymi się przepisami odnośnie normy spalin. W dieslach już weszły zmiany może coś kombinują z autkami benzynowymi. Widocznie producent nie ma jakichś nowych papierów i wstrzymali wydawanie na pewien czas.
ArasBe napisał/a: | Muszę zerknąć w papiery czy w takiej sytuacji jest możliwość rezygnacji, odebrania zaliczki, a co za tym idzie..powrotu do planu zakupu Skody Rapid:D Oby były to tylko jakieś pojedyncze sytuacje, bo inaczej zrażę się do Dacii jeszcze przed zakupem. 3mam kciuki, aby to była tylko jakaś fejkowa informacja. |
Ha,ha no pewnie na kolanach będą Cię błagać , abyś nie rezygnował Mogę cię zapewnić , że nie będą płakać za tobą, bo na twoje miejsce jest wielu klientów.
Ja czekałem 5 miesięcy i zaręczam, że było warto i nie zamieniłbym mojego Dusterka za żadną Skodzinę, no ale to twoja decyzja.
ArasBe - 2018-10-31, 20:33
@jammo nie o błaganie chodzi, ani płacz, bo wiadomo, że gdybym zrezygnował, to oni nie zbiednieją, a dla mnie życie bez Duster nie zmieniłoby się diametralnie. Owszem, mogę przyznać, że oczekiwanie na autko dłuży się niemiłosiernie, widzę się w nim wirtualnie już od kilku tygodni, w dodatku rodzice czekają jak ich odwiedzę nową DD2. Poczekamy, zobaczymy..w piątek zadzwonię do salonu i spytam o postępy z moim egzemplarzem. A jak nie Dacia, to Skoda Rapid wersja Monte Carlo. Choć już samo siedzenie wyżej w Dusterku rozwala system. Pozdrawiam.
metalic - 2018-10-31, 20:51
Ale auto jest już w salonie po całej papierologii (homologacje, akcyza,rejestracje itp)Więc co mnie interesują teraz jakieś normy
Dam znać jak będą jakieś konkrety, póki co kolejny tydzień czekania się zapowiada.
d3mol3k - 2018-10-31, 21:18
A dla mnie z jednej strony jeśli idzie o jakąś akcje serwisową (MOŻE) to byłaby dobra informacja. Bo znaczy się że mają jakieś w końcu rozwiązanie - tu gdybam. A jeśli tylko jakieś papierologię czy cóś to kiepsko.
Daj znać @metalic jak odbierzesz w końcu swojego Dustera co było przyczyną takiej decyzji dealera.
Życze szybkiego odbioru auta
GRL - 2018-10-31, 21:26
Chciałem w najbliższym czasie jechać na aktualizację, ale zaraz wyjdzie, że nie będą chcieli auta oddać.
"Poczekam, popatrzę, zrozumiem więcej i wtedy wreszcie sam też włączę się do akcji."
Nikita_Bennet - 2018-11-01, 08:30 Temat postu: Re: Wstrzymane wydawanie dustera
metalic napisał/a: | Witajcie. Dziś z miesięcznym opóźnieniem miałem odebrać Dustera II. Wszystko załatwione, zapłacone i zarejestrowane. Niestety rano dostaliśmy telefon, że właśnie dostali zalecenia o wstrzymaniu wydawania Dustera do czasu wprowadzenia jakiś poprawek. .... | Jeżeli nie masz daleko do salonu to podjedź i żobacz jak wygląda auto, ewentualnie podpytaj w innych dużych salonach czy jest problem bo może ktoś przyrysował Ci auto a ściema jak ściema byle klient łyknął.
metalic - 2018-11-01, 10:22 Temat postu: Re: Wstrzymane wydawanie dustera
Nikita_Bennet napisał/a: | Jeżeli nie masz daleko do salonu to podjedź i żobacz jak wygląda auto, ewentualnie podpytaj w innych dużych salonach czy jest problem bo może ktoś przyrysował Ci auto a ściema jak ściema byle klient łyknął. |
Pani twierdziła, że dwa auta były do wydania i obydwa wstrzymali. I zarzekała się że auto jest u nich całe i zdrowe i jak chcemy możemy przyjechać pooglądać. Jednak przez permanentny brak czasu i odl. do salonu nie bardzo mogę tak jeździć w te i z powrotem. Póki co wierzę im na słowo.
ArasBe - 2018-11-01, 11:09
Czyli jednak może być coś na rzeczy. Jutro rano zadzwonię do salonu i sam jestem ciekawy, co uslyszę. Pomijam, czy będzie to lekkie rozminięcie się z prawdą, aby klient nie był rozcarowany czy będzie to tzw. kawa na ławę.
jammo - 2018-11-01, 11:42
d3mol3k napisał/a: | A dla mnie z jednej strony jeśli idzie o jakąś akcje serwisową (MOŻE) to byłaby dobra informacja. Bo znaczy się że mają jakieś w końcu rozwiązanie - tu gdybam. A jeśli tylko jakieś papierologię czy cóś to kiepsko. |
Ale, że niby co mieli by robić podczas akcji serwisowej? Z tego co wiem, małe przypadłości wychodziły w egzemplarzach początkowych, głównie tych produkowanych przed marcową prezentacją i sprzedawanych na samym początku. Ja mam auto produkowane pod sam koniec lipca, i jakoś nie zauważyłem do dzisiaj żadnych mankamentów technicznych, więc nie wiem co mieliby poprawiać. Te auta kolegów są produkowane jeszcze później, więc tym bardziej nic im nie powinno dolegać.
Nikita_Bennet - 2018-11-01, 12:05
a może po prostu mają długi weeekend ;)
metalic - 2018-11-01, 12:07
Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie znajdę dokładną datę produkcji?
BLACHA_997 - 2018-11-01, 12:20
"metalic" - w którym salonie składałeś zamówienie? Ja złożyłem w Cz-wie i czekam na Dustera rocznik 2019. Teoretycznie ma być pod koniec lutego. Trochę denerwuję się faktem wstrzymania wydawania pojazdów bo już mam kupca na starego Dustera, a jeśli będą takie cyrki z nowym to nie jest wesoło zwłaszcza, że niedługo po odbiorze nowego Dustera szykuje mi się wyjazd na wakacje.
Z drugiej strony trochę to dziwne bo generalnie samochód jest już Twój (zapłacony i zarejestrowany) więc brak realizacji obowiązku sprzedawcy polegającego na wydaniu zakupionej rzeczy po pierwsze: jest sprzeczne z umową cywilnoprawną w zakresie umów wzajemnych kupno-sprzedaż (ja spróbowałbym skontaktować się z regionalnym rzecznikiem ochrony praw konsumenta, a nawet może pokusić się o jakieś TVN Turbo); po drugie: ma to znamiona przywłaszczenia mienia (bez wyraźnej, jasno określonej przyczyny nie możesz władać swoją własnością). Może wypadałoby trochę się postawić (np. pójść z kwitem wzywającym salon do natychmiastowego wydania Twojej własności), aby przynajmniej uzyskać pisemne jasne stanowisko wskazujące powód braku realizacji umowy.
Bukfast - 2018-11-01, 12:24
Na początku tyg miałem jazdę próbną i odbierano przy mnie 2 auta. 2 panowie nerwowo palili papierosa na zewnątrz i oczekiwali na jakiś model Renault. Inni dwaj panowie na luzie oglądali przygotowanego im DD2 w wersji Access.
Arsabe czemu chcesz Rapida? Szwagierka to ma. Auto jak auto, ostatnio na trasie zagrzał im się silnik disla. Dla mnie to nie ta jakość. Traci bardzo na wartości. Sprawdzaliśmy i po 4 latach auto straciło już 30 tys wartości.
DD2 i Rapid całkiem inne auta - skąd ten pomysł. Ja biorę pod uwagę kilkuletnią KIA Sportage z salonu PL.
Co do odbioru teraz DD2
Jaki sens jest brać na koniec roku auto bez zniżek rocznikowych? Chyba że tak jak u blachy dostaniesz nowy 2019 rocznik.
BLACHA_997 - 2018-11-01, 12:33
Bukfast napisał/a: | Co do odbioru teraz DD2
Jaki sens jest brać na koniec roku auto bez zniżek rocznikowych? Chyba że tak jak u blachy dostaniesz nowy 2019 rocznik. |
Stary! gdzie Ty w przypadku Daci przez ostatnie kilka lat (a nawet od początku sprzedaży Dustera) widziałeś zniżki rocznikowe? Owszem można kupić czasami samochody demo albo salonowe z jakąś zniżką, ale wówczas godzisz się na taką konfigurację jaka obecnie jest w salonie.
Bukfast - 2018-11-01, 12:38
Stary czytaj ze zrozumieniem. Politykę zniżek i rabatów na DD2 znam. Piszę o sensie brania auta pod koniec roku bez zniżek. Przy tej polityce cenowej jedyna opcja to zamówienie auta na początku roku w nowym roczniku.
BLACHA_997 - 2018-11-01, 12:45
Bukfast - teraz kumam :).
Tutaj generalnie chodzi o czas realizacji zamówienia. Bo z tego wynika, że pod koniec roku będą wydawane samochody z zamówieniami z sierpnia ew. września. Miałem to samo w przypadku obecnego Dustera - zamówienie sierpień, a odbiór 23 listopad. Stąd gdyby przyjmować taką filozofię wszyscy chętni musieliby składać zamówienia w I kwartale danego roku.
Bukfast - 2018-11-01, 12:52
Dlatego ja się wstrzymałem z zamówieniem na początek 2019 roku. Jedynie co mnie niepokoi to ciągły brak cennika i infa o silnikach. Nastawiony jestem na sprawdzoną jednostkę 1,6 SCE.
Ludzie lekką ręką oddają Daci 5tys+ a liczą każdy L spalonego paliwa zamiast czerpać radość z jazdy nowym autem.
ArasBe - 2018-11-01, 13:59
@Bukfast czemu Rapid? Z wyborem auta przeszedłem długą drogę (Dacia Sandero Stepway, Yaris Sellection + Hybrid, Hyundai I20, Skoda Rapid Monte Carlo, Renault Clio Grandtour i powrót do Dacii, ale wybór Duster). Poza Dacią, auta dostępne w max. 2 tygodnie. Wybrałem Duster, bo jeśli zapomni się, że to auto budżetowe i ma wady (a jaki nie ma?) to bryła, komfort jazdy, widoczność i wiele więcej na ogromny plus. Dlatego szkoda by było i z każdym dniem coraz trudniej, gdyby wydłużył się czas oczekiwania na odbiór auta. Ale jak pokazuje życie, plany często ulegają zmianom, a w dodatku jak nie mamy na nie wpływu, to cóż...życie uczy cierpliwości.
Bukfast - 2018-11-01, 14:27
Wybór DD rozumiem. Ma mnóstwo rzeczy, których nie mają inne auta i o których na tym forum nie trzeba pisać. Nie rozumiem nadal czemu Skodę Rapid. Niczym się nie wyróżnia od innych aut ma wyżej wymienione przeze mnie wady i przede wszystkim niczym nie przypomina DD.
ArasBe - 2018-11-01, 17:36
Bukfast napisał/a: | Wybór DD rozumiem. Ma mnóstwo rzeczy, których nie mają inne auta i o których na tym forum nie trzeba pisać. Nie rozumiem nadal czemu Skodę Rapid. Niczym się nie wyróżnia od innych aut ma wyżej wymienione przeze mnie wady i przede wszystkim niczym nie przypomina DD. |
Rapid, gdyż jest to bardzo bogata wersja Monte Carlo, czerwona z czarnymi dodatkami, alu, panoramicznym dachem, ściętą kierownicą, obszycia, detale, 125 KM, 6 biegów i zbiera się niesamowicie. Ma też spory bagażnik, więc jadąc dalej, można sporo włożyć. Nie wiem co będzie, czy odbiór Daćki się przedłuży czy nie. Czytałem umowę i dopiero jak minie 45 dni od dnia odbioru, można się starać o zwrot zadatku. W innej sytuacji zależy to chyba tylko od "widzimisię" sprzedawcy. Ale może się mylę. Jestem jednak dobrej myśli i pod koniec miesiąca zasiądę w swoim autku, oby..
eplus - 2018-11-01, 18:02
Zadatek to chyba zwraca się podwójnie, zrobią wszystko, żeby do tego nie doszło.
jammo - 2018-11-01, 19:57
ArasBe napisał/a: | Nie wiem co będzie, czy odbiór Daćki się przedłuży czy nie. Czytałem umowę i dopiero jak minie 45 dni od dnia odbioru, można się starać o zwrot zadatku. W innej sytuacji zależy to chyba tylko od "widzimisię" sprzedawcy. |
eplus napisał/a: | Zadatek to chyba zwraca się podwójnie, zrobią wszystko, żeby do tego nie doszło |
Jesteście w błędzie. Z tego co wiem od handlowców, oraz z własnego doświadczenia, przynajmniej w Dacii nie ma problemu z oddaniem zaliczki. Prawie wszędzie oddają bez mrugnięcia okiem. Mój sprzedawca przy podpisywaniu umowy powiedział, że nawet jak bym zrezygnował z odbioru auta jak ono jest już w salonie, to i tak nie ma problemu z zaliczką, bo oni sobie to auto i tak bez problemu sprzedadzą.
Sam miałem taką sytuację że po podpisaniu umowy na Dusterka, otrzymałem w innym mieście dużo lepszą ofertę, więc po dwóch dniach zerwałem tą pierwszą umowę i podpisałem inną. Zaliczka po dwóch tygodniach wpłynęła na konto bez żadnych problemów,
GRL - 2018-11-01, 21:46
Jest różnica pomiędzy pojęciem zadatku i zaliczki.
Ze względu na popyt faktycznie nie robią problemu ze zwrotem zaliczki.
Zadatek to już inna para kaloszy.
ArasBe - 2018-11-02, 06:42
@jammo to "prawie" jak wiadomo, może robić różnicę. Salon salonowi nierówny i różnie te same sprawy mogą być interpretowane. Mam nadzieję, że moją niepewność pozytywnie rozwieje dzisiejszy kontakt z salonem.
tAboon - 2018-11-02, 09:01
Czy ktoś się orientuje, czy wstrzymywanie wydawania dotyczy tylko Dusterów z silnikiem SCe?
Belphegor - 2018-11-02, 09:07
Salon może wstrzymać wydanie samochodu nawet, gdy już siedzisz przy biurku sprzedawcy, a ten właśnie Ci drukuje gwarancję, która jest jednym z papierków przy wydaniu auta. Sam samochód może sobie już nawet stać gotowy na wydawalni.
Dlaczego tak się dzieje? Otóż sprzedawca drukując gwarancję jednocześnie wchodzi w system techniczny Renault/Dacia. I jeśli w trakcie próby wydrukowania gwarancji wyskoczy taki miły napis o akcji serwisowej i zakazie wydania, to w momencie, gdy sprzedawca jednak wyda auto naraża się na poważne konsekwencje łącznie z zarzutami karnymi.
Są różne akcje serwisowe. Są takie, przy których można wydać auto. Ale są takie, przy których jest całkowity zakaz jazdy samochodem. Nie muszą to być poważne rzeczy, ale jeśli dotyczą newralgicznych elementów auta mających wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo, to wtedy najczęściej jest zakaz.
Wierzcie lub nie, ale zdarza się, że gdy auto ma przegląd przedsprzedażny jeszcze akcji serwisowej nie ma, a podczas wydania nagle okazuje się, że się pojawiła. Sytuacja wtedy jest skrajnie niekomfortowa dla obu stron.
metalic - podejrzewam, że w Twoim przypadku chodzi właśnie o akcję serwisową. I to właśnie taką, z którą wiąże się zakaz jazdy autem. Stąd odwołanie wydania samochodu. Jednak w 90% przypadków kończy się to tylko sprawdzeniem newralgicznego elementu, a rzadko jego wymianą (po prostu fałszywy alarm, ale sprawdzić trzeba).
micheangelo - 2018-11-02, 10:08
Ja w czerwcu odbierając samochód dowiedziałem się o akcji serwisowej na dwa dni przed odbiorem. Czekałem potem na samochód dodatkowo dwa tygodnie. Okazało się, że w ramach akcji nic nie było wymieniane, jedynie producent zlecił sprawdzenie jakiegoś elementu. To niestety tak działa- producent ma informację/ jakieś przesłanki, że coś może z danym modelem/ wersją/ serią samochodów być nie tak, idzie informacja w świat, samochody są zablokowane do wydawania, inżynierowie pracują nad rozwiązaniem problemu i potem albo jest jakaś wymiana albo sprawdzenie danego elementu. Wiem, że to jest denerwujące, ale zdecydowanie lepsze to niż wracanie do serwisu samochodem np. po tygodniu jazy.
michele - 2018-11-02, 10:22
W dacii to właśnie przyjmują zadatek, a nie zaliczkę.
Natomiast czy przesuwanie terminu może być wpływ, na zerwanie umowy z winy salonu i oddanie dwukrotnej wartości?
BLACHA_997 - 2018-11-02, 10:37
Belphegor - zgadzam się z Tobą w 100% jednak wydaje mi się, że wtedy obowiązkiem sprzedawcy jest jednoznacznie i szczegółowo poinformować klienta o przyczynach niewydania pojazdu oraz czego dana akcja serwisowa (jeśli o nią chodzi) będzie dotyczyła w końcu to moja własność! Tutaj natomiast, jak pisze założyciel wątku sprzedawca nie potrafi jednoznacznie wytłumaczyć takiego postępowania.
Belphegor - 2018-11-02, 10:52
Oczywiście, że powinien. Taka niepewność powoduje, że ludzie zaczynają szukać przyczyn na własną rękę i z powodu czegoś, co jest drobiazgiem klient rezygnuje z zamówienia, bo się wystraszył np. jakichś teorii, które wyczytał w Internecie, czy od znajomych usłyszał.
Brakiem informacji dla klienta salon sam sobie strzela w stopę.
metalic - 2018-11-02, 18:15
Witam.
Dzisiaj tak z ciekawości zadzwoniłem do innego serwisu Dacii i poprosiłem o sprawdzenie czy są jakieś akcje serwisowe. Po podaniu nr. VIN pan powiedział, że faktycznie w systemie jest zablokowane wydanie samochodu ale nie ma informacji dlaczego. Powiedział również, że mogą wstrzymać wydanie auta a powód i ewentualne zalecenia serwisowe dostają później. Czyli Francja musi ogarnąć temat dać znać do Warszawki a później serwisy.
Mam nadzieję, że temat wyjaśni się szybko i nie będą to dwa tyg tak jak pisał micheangelo.
Ciekawe czy jeszcze ktoś z forum miał taką sytuację.
Pozdrawiam
jedrus_sc - 2018-11-03, 13:04
Teraz mmnie zasmuciłeś bo moja Daćka miała być do odbioru prawdopodobnie w tym tygodniu, a tak wygląda że chyba jeszcze przyjdzie mi poczekać😟
W poniedziałek ddzwonię do salonu w cz-wie o informację ww tej sprawie
metalic - 2018-11-03, 20:22
jedrus_sc napisał/a: | Teraz mmnie zasmuciłeś bo moja Daćka miała być do odbioru prawdopodobnie w tym tygodniu, a tak wygląda że chyba jeszcze przyjdzie mi poczekać😟
W poniedziałek ddzwonię do salonu w cz-wie o informację ww tej sprawie |
Daj znać jak będziesz mieć informacje o twoim egzemplarzu. A tak z ciekawości kiedy składałeś zamówienie?
Ja zamawiałem na początku sierpnia skonfigurowanego, klepniętego do produkcji bez możliwości zmian w wyposażeniu. Miał być koniec września a przyjechał koniec października i teraz jeszcze ta akcja .
Nie wiem czy to będzie jakaś różnica ale ja mam 4x4.
jedrus_sc - 2018-11-03, 20:51
Ja składałem zamówienie z początkiem Września, odbiór początek listopada. Wersją Orange z klimą automatyczną i kołem zapasowym. Napęd na jedną ośkę tylko. Jak się dowiem w poniedziałek to dam znać.
jedrus_sc - 2018-11-05, 12:02
Dzwoniłem do salonu w Częstochowie i oni nie dostali żadnych oficjalnych informacji odnośnie wwstrzymania wydawania Dusterów, bez żadnych problemów samochody są wydawane nowym właścicielom.
Ja czekam na informację o dotarciu na miejsce mojego egzemplarza.
maly0709 - 2018-11-05, 17:08
Mój dokker 1.6 sce dotarł do Częstochowy w piątek , teraz czekam na montaż haka i przesłanie dokumentów......mnie też poinformowano , że nie ma u nich opóźnień w wydawaniu samochodów
Mamert - 2018-11-05, 18:04
michele napisał/a: | W dacii to właśnie przyjmują zadatek, a nie zaliczkę. |
Ja mam na umowie napisane "Zaliczka".
metalic - 2018-11-05, 19:45
Szlag mnie trafia. Jutro dzwonie dopytywać co jest grane. Obym nie trafił na jakąś felerną partię
Czy data którą zaznaczyłem to dokładna data produkcji czy tylko ogólna data homologacji?
Belphegor - 2018-11-05, 20:11
To data homologacji. Datę produkcji masz w tzw. blacie z systemu Renault, gdzie są wszystkie daty ważne dla auta.
metalic - 2018-11-05, 20:31
możesz jaśniej? Gdzie mam szukać?
Belphegor - 2018-11-06, 11:29
Musisz się o to wystarać u sprzedawcy. Jest to dokument wewnętrzny, ale nie ma tam żadnych danych wrażliwych. Chyba, że dealer będzie chciał ukryć od ilu dni tak naprawdę auto u nich stoi.
A już data produkcji auta to żadna tajemnica, żeby to ukrywać.
maugu - 2018-11-06, 17:43 Temat postu: Re: Wstrzymane wydawanie dustera
metalic napisał/a: | ... Wszystko załatwione, zapłacone i zarejestrowane. |
Przepraszam, ze dopytuję, ale samochód jest już zarejestrowany? Czy też miałeś umówiony odbiór i nie dojechał na czas do dealera, albo jeszcze dokładniej - widziałeś go fizycznie na placu, tzn. czy zapłaciłeś 100% przedpłaty nie widząc konkretnego egzemplarza ?
jammo - 2018-11-06, 17:54 Temat postu: Re: Wstrzymane wydawanie dustera
maugu napisał/a: | metalic napisał/a: | ... Wszystko załatwione, zapłacone i zarejestrowane. |
Przepraszam, ze dopytuję, ale samochód jest już zarejestrowany? Czy też miałeś umówiony odbiór i nie dojechał na czas do dealera, albo jeszcze dokładniej - widziałeś go fizycznie na placu, tzn. czy zapłaciłeś 100% przedpłaty nie widząc konkretnego egzemplarza ? |
Maugu, a co w tym dziwnego? Ja mieszkam na Podkarpaciu a Dusterka wybierałem w Katowicach i wszystko załatwialiśmy mailowo. Dostałem wiadomość , że autko jest i papiery przywiezie kurier. Potem zapłaciłem całość kwoty i następnie rejestracja i ubezpieczenie. Na umówiony termin przyjechałem z tablicami i pierwszy raz widziałem auto podczas odbioru.
maugu - 2018-11-06, 18:04
OK. Ale samochód dostałeś. Ja się zastanawiam jak koledze pomóc jeżeli taki stan się będzie przedłużał i czy mają tu np. zastosowanie przepisy o sprzedaży na odległość. Gdyby np. importer się pomylił i sprowadził samochód o innym numerze, lub specyfikacji wyposażenia to odkręcenie całej sytuacji może potrwać i w tym wypadku nie wiadomo czy kolega nie wolałby już poczekać 1,5 miesiąca i mieć rocznik 2019.
sasio - 2018-11-06, 18:46
W przypadku mojego Clio pojechałem na wymianę podsufitki i wstrzymali mi wydanie auta o 2 dni.
OTS Czerwony - czyli zagrażający bezpieczeństwu, i auto mogą zatrzymać, bo jazda autem stanowi zagrożenie życia .
W moim wypadku stwierdzili problem z mocowaniem tylnej kanapy i muszą przykręcić jakieś blaszki, całość zabawy 15 minut, towar mieli na miejscu ale nie było człowieka za to odpowiedzialnego.
Widziałem kilka przypadków niewydawania auta ze względów bezpieczeństwa, np.znajomemu nie wydali nowego Talismana, dali mu za to Kadjara zastępczego aby sobie jeździł, bo w testowym Talismanie (jeżdżącym we Francji) odkryli problem z przecierającym się przewodem hamulcowym, i coś tam, coś tam, czekali na rozwiązanie problemu.
Po miesiącu auto oddali z wyeliminowanym problemem.
metalic - 2018-11-06, 19:14
Hejka. Salon w którym zamawiałem jest kawałek drogi a ja nie mam czasu jeździć w tą i z powrotem tylko po to by zerknąć, że samochód jest i czeka na mnie. Wszystko u mnie przebiegało jak najbardziej prawidłowo i bez problemu. Kontakt ze sprzedawcą jest b.dobry. Niestety oni nie mają wpływu na to co im nagle w OST wyskoczy. Dzisiaj rozmawiałem z osobą sprzedającą i jeszcze raz się tłumaczyła, że dopiero w dniu umówionego odbioru rano została nałożona blokada Pytałem ponownie o przyczynę i dalej nic konkretnego nie wiedzą. Czekają na dalsze instrukcje. Podobno jest więcej wstrzymań i nie tylko 4x4 ale też z napędem na jedną oś. Też się wkurzają bo teraz auta czekają a klienci wydzwaniają
Auto zjechało z produkcji 30.IX
Ps.
Tak sobie myślę: może to lepiej, że teraz zrobią co trzeba i później będzie spokój.
jedrus_sc - 2018-11-06, 22:03
Napisałem wiadomość do przedstawicielstwa Dacii w Polsce z prośbą o informacje w temacie wstrzymania wydawania. Jak uzyskam jakąś wiadomość dam znać.
cichy78 - 2018-11-08, 08:57
Dostałem dziś takie info od dealera..
W związku z koniecznością opracowania nowego oprogramowania komputera wtrysku dla silnika H4M w wersji 4x4, instrukcja naprawcza dla tej akcji będzie dostępna na początku przyszłego tygodnia.
jedrus_sc - 2018-11-12, 11:17
Odpowiedź od Dacia Polska:
Cytat: | Kwestia tego, czy dany pojazd jest objęty tzw. blokadą techniczn, jest weryfikowana dla konkretnego samochodu z nadanym już numerem VIN i tę informację może zweryfikować Sprzedawca w Salonie Dacia, w którym zamówił Pan pojazd. |
Także wszystko zależy od Naszego szczęścia bo albo trafimy na Daćkę z blokadą technologiczną albo nie. Nie ma jakiejś większej akcji serwisowej.
metalic - 2018-11-12, 21:20
To już wiem tylko pytanie dlaczego akurat ten a nie inny samochód takową blokadę ma. Ciekawe czy to nie chodzi np o daną partię samochodów z konkretnej daty produkcji. I na jakiej podstawie po 2mies od daty produkcji stwierdzają, że dany pojazd ma jakiś problem, przecież jakąś kontrole jakości mają
Zobaczymy co się wydarzy w nadchodzącym tygodniu. Mam nadzieję, że wszystko się wyjaśni, bo cała ta sytuacja skutecznie popsuła mi radość z zamówionego samochodu.
piotr. z - 2018-11-13, 00:10
metalic,
czasem bywa tak, że producent jakiegoś podzespołu wykryje u siebie defekt/ błąd/ nieprawidłowość, o której nie wiedział wcześniej (zdarza się w auomotivie) i informuje producenta samochodów. Do czasu określenia numerów seryjnych produktu podejrzanego blokuje się takie bryki do momentu wdrożenia akcji naprawczych. Cierpliwości...
cichy78 - 2018-11-16, 14:49
piotr. z napisał/a: | Cierpliwości... |
Cierpliwość cierpliwością, ale ja wyłożysz 50 tysi i nie masz ani auta ani kasy to cierpliwość idzie papa, a przy tym jeszcze myślisz cy nie robią Cię w bambuko z całą sytuacją...ehhh szkoda gadać...
defunk - 2018-11-16, 15:00
Ale zwróciłeś się o zwrot pieniędzy? Sprzedawca odmówił?
Jeśli tak to wygląda, to faktycznie mamy niezły skandal.
maugu - 2018-11-16, 17:50
Jeżeli chcesz czekać (gdzieś wyżej napisałam co możesz zrobić jeżeli nie chcesz) to proponuję napisanie pisma do Renault Francja (do wiadomości Renault Polska) z zapytaniem czy Twój samochód jest produktem seryjnym (powtarzalnym) czy też składanym indywidualnie tylko dla Ciebie (w zakresie innym niż wymaga tego seryjna specyfikacja produktu). Jeżeli seryjnym to co konkretnie (jaki defekt) nie pozwala wydać Ci rzeczy (samochodu) i czy jest to element seryjnie dostępny - bo taki samochód zamawiałeś, którego naprawa też ma byś zestandaryzowana, a taka jak widać po terminach i braku informacji nie jest.
metalic - 2018-11-16, 19:04
Witam.
Dzisiaj otrzymałem informacje, że sprawa dotyczy oprogramowania komputera wtrysku. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu dostaną soft do wgrania. Tak się tylko zastanawiam czemu sprawa nie dotyczy wszystkich samochodów tylko niektórych egzemplarzy. Przecież oprogramowanie powinno być w każdym aucie z bieżącej produkcji takie samo.
Niepodobna mi się to wszystko. Jak można przez rok eksperymentować z oprogramowaniem silnika, który jest jednostką sprawdzoną i nie młodą
Oby wszystko dobrze się skończyło.
Ps: Pytanie do cichy78
Czy u Ciebie są już jakieś konkretne informacje?
defunk - 2018-11-16, 21:38
metalic napisał/a: | Jak można przez rok eksperymentować z oprogramowaniem silnika, który jest jednostką sprawdzoną i nie młodą |
Silnik jest może zasadniczo bardzo podobny, ale skoro są nowe normy (mój 11,5-miesięczny Duster ma inną normę spalin, niż te dzisiejsze, do tego dochodzi WLTP), to jednak nie jest to ten sam silnik.
Przypominam, że 1,6 VAG też służył długo, aż poddał się przy normie EURO 6, chociaż zapewne jest 10 razy trwalszy i prostszy od każdego TSI.
Nikita_Bennet - 2018-11-16, 21:42
metalic napisał/a: | Witam.
Dzisiaj otrzymałem informacje, że sprawa dotyczy oprogramowania komputera wtrysku. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu dostaną soft do wgrania. Tak się tylko zastanawiam czemu sprawa nie dotyczy wszystkich samochodów tylko niektórych egzemplarzy. Przecież oprogramowanie powinno być w każdym aucie z bieżącej produkcji takie samo.
Niepodobna mi się to wszystko. Jak można przez rok eksperymentować z oprogramowaniem silnika, który jest jednostką sprawdzoną i nie młodą
Oby wszystko dobrze się skończyło.
Ps: Pytanie do cichy78
Czy u Ciebie są już jakieś konkretne informacje? |
normy spalin i spierdolą wgrywając nowy soft ;)
Co do "konkretnych egzemplarzy" bo o to pytasz - silnik jest ten sam ale osprzęt jest różny i pochodzi od różnych producentów i stąd może wynikać że np 1000 aut musi mieć zmienone oprogramowanie sterujące pracą silnika
cichy78 - 2018-11-17, 23:08
metalic napisał/a: | Witam.
Ps: Pytanie do cichy78
Czy u Ciebie są już jakieś konkretne informacje? |
Witaj.
Jak wcześniej pisałem , u mnie ta sama informacja dotycząca sterowania wtryskiem. W czwartek dość stanowczo porozmawiałem sobie ze sprzedawcą. Wczoraj zadzwonił do mnie z informacją, że podobno rozmawiał z kierownikiem regionalnym i w poniedziałek do 13:00 postara się coś więcej wiedzieć i mi przekazać. Gdybym wiedział, że taki cyrk będzie mnie czekał z autem "dostępnym od ręki" to zamówiłbym z produkcji w kolorze i wersji wyposażenia dokładnie takiej jak bym chciał - termin na początek grudnia, miałem taką opcję, ale zrezygnowałem bo nie chciałem czekać....
Jak będę coś więcej wiedział, dam znać.
metalic - 2018-11-18, 00:01
Mam bardzo podobną sytuację. Też zamówiłem auto gotowe do produkcji, bez możliwości zmian w wyposażeniu, bo miało być szybko. A wyszło tak, że pod koniec września zamiast u mnie na podwórku stać to wyjechało z produkcji A teraz stoi i czeka.
Na dodatek nie mam teraz czym jeździć Spróbuję może jeszcze auto zastępcze wziąć na najbliższy czas.
Tutiszelest - 2018-11-19, 08:36
Tak czytam i dochodzę do wniosku, że nieźle mi się przyfarciło,
odbiór miałem na 16.11, a auto przyszło już na koniec października,
ciekawe co powiedzą przy pierwszym przeglądzie, czy też będzie trzeba aktualizować soft?
gogol - 2018-11-19, 10:12
Pozwolę sobie zapytać - wstrzymywanie dotyczy tylko silników benzynowych?
krzycho69 - 2018-11-19, 10:31
U mnie też podobna sytuacja. Auto zamówiłem w październiku z gotowych do produkcji - produkcja w systemie 26.10. - do odbioru miało być do 16.11.
Dzwoniłem do salonu, auta brak, w systemie numer VIN na czerwono i brak jakichkolwiek informacji o produkcji samochodu chociaż termin dostawy bez zmian. Pan w salonie nic nie wie i nic się nie dowiedział. Do wtorku ma mi dać znać co z autem i czy muszę zamówić inne. Normalna lipa
Piitubski - 2018-11-19, 12:48
A może Dacia dostosowuje ten silnik do nowej normy emisji spalin?
DrOzda - 2018-11-19, 13:13
Już dostosowała - Euro 6d temp - natomiast być może przy okazji pojawiły się jakieś błędy na styku osprzęt - oprogramowanie.
metalic - 2018-11-19, 19:38
Póki co dalej czekam.
Tak się zastanawiam, czy są jakieś możliwości rezygnacji z auta w moim przypadku? Auto zarejestrowane, opłacone, ubezpieczone. Jak się z tego bagna wymiksować bo straciłem już cierpliwość
maugu - 2018-11-19, 21:38
Wydaje się, że masz wszelkie atuty by wygrać sprawę w sądzie o unieważnienie transakcji (z powodu nie wydania rzeczy) wraz z wszelkimi kosztami jakie poniosłeś, ale to droga długa i czasochłonna. Wydaje się, że możesz też po konsultacji z prawnikiem, złożyć sprzedawcy propozycję ugody (przed ew. procesem) gdzie wyliczyłbyś ewentualne straty jakie poniosłeś (właśnie rozpoczynają się wyprzedaże rocznika 2018, poza tym każdy dzień to strata wartości rezydualnej). Taka operacja nie będzie kosztowała Cię dużo (nawet wraz ze złożeniem pozwu), a prawdopodobnie przyśpieszy bieg sprawy, a może i spowoduje istotne zadośćuczynienie np. poprzez wydłużenie gwarancji, bezpłatne przeglądy i jakiś doposażenie. Można też już teraz "pokojowo" rozpocząć negocjacje o w/w bonusach. Generalnie DD jest chyba OK to też może i warto poczekać - sama nie wiem.
Nikita_Bennet - 2018-11-19, 21:50
ja za 3 miesięczne opóźnienie dostałem chyba komplet kół-zima i plastiki które cennikowo bez montażu z półtora tysia stały (a zamontowali tylko potem była mała akcja ze sprzedającym, grunt że ja nic nie straciłem a on wyleciał z roboty).
Także ja by uderzał już z katalogiem akcesoriów do nich co chcesz za każdy miesiąc opóźnienia.
metalic - 2018-11-19, 22:22
maugu napisał/a: | ....prawdopodobnie przyśpieszy bieg sprawy, a może i spowoduje istotne zadośćuczynienie np. poprzez wydłużenie gwarancji, bezpłatne przeglądy i jakiś doposażenie. Można też już teraz "pokojowo" rozpocząć negocjacje o w/w bonusach. |
Negocjacje o jakąś rekompensatę już rozpocząłem. Póki co jest szansa na zimówki ale biorąc pod uwagę realne straty jakie ponoszę z tytułu opóźnień to jeszcze będę chciał powalczyć. Chciałbym to załatwić bez sądów i prawników bo tak jak napisałeś to wymaga czasu a mi ciągle go brak. Dzięki za poradę
BogdanK - 2018-11-19, 22:54
metalic napisał/a: | Póki co dalej czekam.
Tak się zastanawiam, czy są jakieś możliwości rezygnacji z auta w moim przypadku? Auto zarejestrowane, opłacone, ubezpieczone. Jak się z tego bagna wymiksować bo straciłem już cierpliwość |
Domyślam się, że było tak: jak Duster trafił do salonu, to dealer dowiedział się, że "jest blokada na wydanie auta" i mógł się spodziewać, że będzie ona trwała nie 3 dni, tylko o wiele dłużej. Mógł ciebie o tym poinformować i na razie nie brać pieniędzy za samochód (wstrzymać się z tym do dnia, kiedy będzie można wydać pojazd). Ale... wiedział, że tak postępując, naraża się na odmowę zakupu auta (np. po miesiącu bezskutecznego czekania na wydanie). Więc, celem zabezpieczenia transakcji, nic nie wspomniał o blokadzie, przyjął pieniądze, wydał odpowiednie dokumenty celem rejestracji i ubezpieczenia auta, a poinformował o blokadzie w dniu / momencie wydania Dacii - która teraz jest już Twoja.
metalic - 2018-11-20, 00:25
Czy jest możliwość zweryfikowanie daty uruchomienia blokady? Chyba musi być taki zapis w systemie i czy serwis otrzymuje ta informacje w tym samym dniu czy z opóźnieniem
Belphegor - 2018-11-20, 10:08
metalic - to samo z siebie się nie dzieje. Dopiero w momencie, gdy wejdziesz w system techniczny, to wyskakuje Ci info o blokadzie. A czy dzieje się to, gdy auto trafia na serwis na przegląd zerowy, czy też już podczas wydania, to nikt na to nie ma wpływu. Pisałem już, że np. w poniedziałek auto jest na przeglądzie i w systemie nie ma słowa o blokadzie. Następnie we środę jest wydanie, handlowiec wchodzi w ten sam system i blokada już jest.
Pojawiła się w pomiędzy jednym wejściem w system, a drugim.
Słowem - dopóki nie wejdziesz w system, to nikt i nic nie informuje pracownika, że jest jakaś blokada na konkretnym aucie (numerze VIN). A bez powodu nikt w system nie wchodzi tylko po to, żeby sprawdzić, bo:
1. przy takiej ilości samochodów nie ma na to czasu
2. blokada może pojawić się 5 minut po sprawdzeniu auta w systemie
zwirz - 2018-11-20, 11:54
metalic napisał/a: | Póki co dalej czekam.
Tak się zastanawiam, czy są jakieś możliwości rezygnacji z auta w moim przypadku? Auto zarejestrowane, opłacone, ubezpieczone. Jak się z tego bagna wymiksować bo straciłem już cierpliwość |
Ciekawe co na to prawo, bo skoro auto opłacone, ubezpieczone, zarejestrowane na Ciebie to jak byś pojechał z Policją że Twoją własność trzymają i nie chcą oddać to ciekawe czy by wydali czy nie...
tAboon - 2018-11-20, 12:00
zwirz, może i by wydali samochód, a do tego do podpisu oświadczenie o przyjęciu odpowiedzialności za ewentualne szkody na Tobie i innych ludziach bierzesz na siebie :)
Ale na zdrowy rozum, kto Ci może wydać coś co jest niesprawne i stanowi zagrożenie zdrowia lub życia?
defunk - 2018-11-20, 12:11
zwirz napisał/a: | Ciekawe co na to prawo, bo skoro auto opłacone, ubezpieczone, zarejestrowane na Ciebie to jak byś pojechał z Policją że Twoją własność trzymają i nie chcą oddać to ciekawe czy by wydali czy nie... |
Jasne, powinni oddać, ale... samolot (cyt. "Miś").
Prędzej nieszczęsny klient dostałby mandat za fałszywy alarm.
Sprzedający ma zakaz sprzedaży produktów niebezpiecznych (art. 449(1) kc). Ale to nie oznacza, że jako dłużnik nie jest w zwłoce -- czyli oprócz odszkodowania (zwracam na źródłosłów: "odszkodowanie" pochodzi od "szkoda"! nie ma szkody, nie ma odszkodowania!) wierzycielowi (kupującemu) przysługuje także prawo odstąpienia od umowy (art. 491 par. 1 kc).
To pytanie już zadawałem, powtórzę: czy kupujący zwrócił się do sprzedającego o zwrot zapłaconej ceny -- a diler odmówił oddania pieniędzy? Jeśli tak, to jest temat; jeśli nie, to tematu nie ma.
(Zastanawiałem się nad kwestiami odpowiedzialności z tytułu rękojmi -- ale właściwie skoro do sprzedaży jako takiej nie doszło (brak wydania rzeczy), to nie można dochodzić swego z tytułu wad. Ale tak czy inaczej działanie art. 491 kc jest silniejsze.
tAboon - 2018-11-20, 12:18
An może by się tak w końcu pokusił o przeczytanie warunków zawartej umowy kupna?
Cytat: | WYDANIE FABRYCZNIE NOWEGO POJAZDU
5.1. Wydanie pojazdu Kupującemu nastąpi w salonie sprzedaży Sprzedawcy, w
którym Kupujący zawierał niniejszą Umowę. (siedziba lub zakład Sprzedawcy).
Sprzedawca wyda, a Kupujący odbierze zamówiony pojazd w terminie określonym
w treści Umowy, a szczegółowa data odbioru zostanie uzgodniona ze Sprzedawcą.
Wraz z pojazdem Sprzedawca wyda Kupującemu wszelkie elementy jego
wyposażenia i sporządzoną w języku polskim książkę obsługi.
5.2. W przypadku niewydania pojazdu przez Sprzedawcę Kupującemu w dacie
ustalonej zgodnie z pkt 5.1. powyżej, Kupujący może wezwać Sprzedawcę do
wydania pojazdu w ciągu kolejnych 45 dni od otrzymania wezwania. Wezwanie
powinno być sporządzone w formie pisemnej i przesłane do Sprzedającego listem
poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub złożone w salonie sprzedaży
Sprzedającego, w którym Kupujący zawierał Umowę.
Nowa data ustalona w ten sposób będzie wtedy traktowana jako „Ostateczny
Termin Dostarczenia”. Jednakże Strony, w przypadku zaistnienia „siły wyższej”
uniemożliwiającej dostarczenie fabrycznie nowego pojazdu w Ostatecznym Terminie
Dostarczenia mogą ustalić, że termin ten zostanie przedłużony o czas trwania
„siły wyższej”. Siła wyższa oznacza zdarzenie nagłe, nadzwyczajne, którego Strony
nie mogły przewidzieć (strajk, wojna, paraliż komunikacyjny itp… ), zdarzenie o
charakterze katastrofalnym itp…
5.3. W przypadku, gdyby Sprzedawca nie dostarczył fabrycznie nowego pojazdu
najpóźniej w terminie określonym jako Ostateczny Termin Dostarczenia, z przyczyn
leżących po jego stronie, Kupujący będzie mógł w terminie 10 dni (dziesięciu) od
upływu Ostatecznego Terminu Dostarczenia odstąpić od Umowy, na piśmie w formie
listu poleconego przesłanego do Sprzedawcy za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
lub przez złożenie oświadczenia w salonie Sprzedawcy, w którym Kupujący zawierał
Umowę. W takim przypadku, Sprzedawca odda Kupującemu zadatek w podwójnej
wysokości, w ciągu 10 (dziesięciu) dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę ww.
pisma o odstąpieniu od Umowy.
5.4. W przypadku, gdy wykonanie Umowy nie jest możliwe z przyczyn niezależnych
od Stron (np. wycofanie modelu pojazdu z produkcji, działanie „siły wyższej”) lub
w wyniku okoliczności, za które obie Strony ponoszą odpowiedzialność, zadatek
zostanie zwrócony Kupującemu w wysokości, w jakiej został on wpłacony, w
terminie 10 (dziesięciu) dni od dnia, w którym Sprzedawca powziął wiadomość o
niemożliwości wykonania Umowy.
5.5. Strony postanawiają, że w przypadku zaistnienia „siły wyższej”
uniemożliwiającej dostarczenie fabrycznie nowego pojazdu zgodnie z Umową
termin może być przedłużony przez Strony o czas trwania „siły wyższej”.
Artykuł VI
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
6.1. W przypadku nieodebrania pojazdu przez Kupującego w dacie ustalonej zgodnie
z pkt 5.1. powyżej, Sprzedawca może wezwać Kupującego do odbioru pojazdu.
Wezwanie powinno być sporządzone w formie pisemnej i przesłane do Kupującego
listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i zawierać żądanie odbioru
pojazdu w terminie 45 (czterdziestu pięciu) dni od otrzymania tego listu przez
Kupującego.
6.2. W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze pojazdu w terminach wyznaczonych
zgodnie z pkt 6.1. z przyczyn leżących po jego stronie, Sprzedawca będzie mógł
w terminie 10 (dziesięciu) dni od upływu powyższego terminu od Umowy odstąpić
na piśmie w formie listu poleconego przesłanego do Kupującego za zwrotnym
potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca
zwróci Kupującemu zaliczkę w terminie 10 (dziesięciu) dni od dnia odstąpienia od
Umowy.
6.3. Kupujący może od Umowy odstąpić w przypadku i na warunkach określonych
w Art. 5.3. i Art. 2.2.
Artykuł VII
SPORY
Wszystkie spory wynikające lub związane z wykonaniem niniejszej Umowy
rozwiązywane będą w miarę możliwości polubownie. W razie braku polubownego
rozwiązania, spory rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwości ogólnej.
Artykuł VIII
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY I REKLAMACJE
8.1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego odpowiedzialność za jakość rzeczy na
podstawie przepisów o rękojmi za wady rzeczy uregulowanej w przepisach ustawy
z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ze zmianami.
8.2. Reklamacje należy zgłaszać w Autoryzowanej Stacji Obsługi Sprzedawcy
(adres Sprzedawcy lub na stronie www.renault.pl) lub przesyłać na piśmie na adres
Sprzedawcy wskazany w Umowie, niezwłocznie po wykryciu usterki. Umówienie
wizyty w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) może nastąpić telefonicznie (nr
telefonów zakładu Sprzedawcy podane w Umowie) lub drogą mailową.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Kupującego w ciągu 14 dni od otrzymania
żądania.
Reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z przepisami
|
Dymek - 2018-11-20, 14:25
Oczywiście- zgodnie z umową należy wezwać sprzedawcę na piśmie do wydania samochodu w podanym terminie.
Treść umowy może się różnić w zależności od dealera. Np. u mnie było ciut inaczej a zamiast tych 45 i 2x10 dni było po 30 dni. Ja korzystałem z takiego "wezwania na piśmie", chociaż tylko "dla zasady", bo po zsumowaniu tych terminów sprzedawca i tak miał ok. 3 miesiące na wydanie samochodu a wyrobił się w pierwszym terminie 30 dni.
Ale i tak ta umowa nie przewiduje sytuacji, gdy klient zapłaci 100% ceny zakupu i zarejestruje i ubezpieczy nie otrzymując samochodu...
Poza tym w ten sam sposób mogą zatrzymać samochód już wydany i używany, np. podczas przeglądu gwarancyjnego.
maugu - 2018-11-20, 15:24
No to może tak. Kupujesz buty np. na sylwestra. Wybrałeś, idziesz do kasy płacisz, ale sprzedawczyni w trakcie pakowania mówi – o przepraszam, podeszwa się chyba odkleja. Nie mogę wydać butów bo wada może się powiększyć, lub może się Pan/Pani przewrócić i nas skarżyć za sprzedaż towaru z wadą o której sprzedawca wiedział. Odbierze Pan/Pani towar jak przyjedzie rzeczoznawca i buty ulegną naprawie.
A kiedy to nastąpi?
No nie wiem, te podeszwy były pewnie produkowane w Pcimiu to się odklejają, te z Wąchocka są OK, ale Panu/Pani nie wymienimy bo już zapisałam w systemie i bym miała za dużo kłopotu z odkręcaniem zakupu - proszę czekać może damy odpowiedź za miesiąc lub dwa... .
cichy78 - 2018-11-20, 15:59
Witam wszystkich
No to tak...
Dostałem dziś info o terminie wydania najwcześniej połowa grudnia....
Jestem w takiej samej sytuacji co kolega metalic, tzn. opłacone w kredycie 50/50 (nie %rrso), auto zarejestrowane, dziś mija termin zapłaty polisy. Na razie negocjuję kwotę na akcesoria z cennika, ale jak ktoś już tu napisał - polisa leci, gwarancja chyba też...Rozwala mnie tylko fakt, że salon nic od siebie nie zamierza dać - czeka na decyzję Renault Polska. Też jestem sprzedawcą i jak ktoś mi nawala z terminem to ja świecę oczami przed klientem, a potem załatwiam sobie resztę z dostawcą. Czekam na odpowiedź z salonu - jeśli się nie dogadamy to mam nadzieję, że obejdzie się bez sądu itp.
PS
Moje auto według sprzedawcy jest z 30/08/2018 poprosiłem o taką informację i taką odpowiedź uzyskałem. Tyle czasu nie wiedzieli ??? Dziwne.
metalic - 2018-11-20, 19:04
cichy78 napisał/a: | No to tak...
Dostałem dziś info o terminie wydania najwcześniej połowa grudnia.... |
To mnie zmartwiłeś jeszcze bardziej. Ja takiej informacji na razie nie mam.
BogdanK - 2018-11-20, 23:58
cichy78 napisał/a: |
Moje auto według sprzedawcy jest z 30/08/2018 |
cichy78 napisał/a: |
Dostałem dziś info o terminie wydania najwcześniej połowa grudnia....
|
Oby wydali auto w grudniu, bo jeśli wydadzą np. w styczniu 2019r. - to będziesz miał "roczny" samochód w cenie nowego.
Piitubski - 2018-11-21, 07:20
Pewnie usiłują dostosować ten stary silnik sce do nowych norm emisji spalin i im nie wychodzi.
metalic - 2018-11-22, 20:52
Sprawa w końcu się ruszyła i wygląda na to, że w przyszłym tygodniu wszystko się rozwiąże. Nowe oprogramowanie jest już dostępne i wgrywane sukcesywnie do czekających samochodów.
Ciekawi mnie tylko cały czas czym się różni to oprogramowanie od innych aktualizacji softu. Co w nim poprawiali itp. Oby wgrany soft był wersją ostateczną i zapewniał dobrą pracę silnika
Jak odbiór auta dojdzie do skutku to opiszę szczegółowo co zaproponowano mi w ramach rekompensaty i jak salon (sprzedawca) starał się zadbać o klienta.
Pozdrawiam
BogdanK - 2018-11-22, 23:08
metalic napisał/a: | Nowe oprogramowanie jest już dostępne i wgrywane sukcesywnie do czekających samochodów.
|
To fanie, wreszcie będziesz miał Dustera (ale myślę, że mogli Ci wcześniej wydać auto z informacją, że przedzwonią do ciebie celem stawienia się na aktualizacje oprogramowania).
Prezes - 2018-11-22, 23:14
Jak nie mogłem D1 zarejestrować, bo nie miał homologacji na Polskę na początku, to diler dał mi Megane dał na zastępstwo do czasu rejestracji.
metalic - 2018-11-27, 23:14
Dziś odebrałem auto. Mimo poślizgu i komplikacji wszystko zakończyło się pomyślnie. Wszystkie opóźnienia i problemy były spowodowane z winy producenta(importera) więc nie mogę za to winić salonu.
Salon Auto-Zięba Katowice mogę z czystym sumieniem polecić. Kontakt ze sprzedawcą rewelacyjny i wszystko sprawnie prowadzone. Do tego udało się w ramach rekompensaty uzyskać dofinansowanie w wysokości 1800zł do kół zimowych.
W osobnym temacie napiszę trochę na temat mojego Dustera.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie porady i zainteresowanie moją sprawą.
48piotr - 2018-11-28, 08:52
Bezpiecznej szerokości i radości z Dustera.
jammo - 2018-11-28, 10:34
No to gratulację, będziesz na pewno z autka zadowolony. Tak przy okazji, to dobrą rekompensatę na te koła Ci dali, ale z tego co wiem, tam ogólnie czyli u Zięba Katowice można fajne rabaty wytargować. Wiem, bo sam tam kupowałem swojego Dusterka, i chociaż jestem z Podkarpacia to opłaciło mi się tam jechać. Kontakt miałem również rewelacyjny, wszystko załatwiłem drogą mailową. Pozdrawiam, i życzę miłego użytkowania Dusterka.
BogdanK - 2018-11-28, 23:47
Metalic gratulacje i szerokości.
metalic - 2018-11-29, 00:22
Dzięki
KliPer - 2018-11-29, 09:20
Metalic zadowolenia z zakupu i szerokości.
Ciekaw jestem twoich wrażeń z jazdy SCe w połączeniu z napędem na wszystkie koła.
Belphegor - 2018-11-29, 10:18
Super, że się udało. Niech się auto sprawuje.
Marek1603 - 2018-11-29, 11:45
KliPer napisał/a: |
Ciekaw jestem twoich wrażeń z jazdy SCe w połączeniu z napędem na wszystkie koła. |
Pozwolę się wtrącić.
U mnie super, a o spalaniu prawdziwi faceci nie rozmawiają.
Na poważnie, to nie bardzo na to patrzę. Tankuję jak jadę w trasę i tyle (normalnie żona sobie tankuje ).
pavulon78 - 2018-11-29, 13:18
A to wstrzymanie wydań samochodów dotyczy tylko 4x4?
Bo jestem umówiony na 5 grudnia bo auto cały czas nie pracuje jak należy i się zastanawiam czy wgrają mi jeszcze coś nowszego niż to co mam. Ostania aktualizacje oprogramowania mi wgrywali w połowie października. I co prawda poprawa jest, ale dalej jeszcze daleko do poprawnego działania silnika :/
CzarnY - 2018-11-29, 13:23
U mnie jest wstrzymana Lodgy 1,6. Zacieram rączki na dodatki :)
tAboon - 2018-11-29, 13:34
CzarnY napisał/a: | U mnie jest wstrzymana Lodgy 1,6. Zacieram rączki na dodatki :) | Ale Lodgy to chyba z innego powodu niż silnik. W Lodówkach chodzi o układ sterowania sprzęgłem. Robią to od reki.
Belphegor - 2018-11-29, 13:34
A ostatnio o też wentylatory.
tAboon - 2018-11-29, 13:40
Belphegor napisał/a: | A ostatnio o też wentylatory. | Chłodnicy czy nawiewu?
Belphegor - 2018-11-29, 15:23
Na razie nie mam konkretów. RP ma taką samą informację. Rozwiązanie powinno być w przyszłym tygodniu, to pewnie będzie więcej wiadomo.
Stawiam na wentylator dmuchawy, bo niejeden się skarżył na głośną pracę.
eplus - 2018-11-29, 22:23
W Medianav jest dziurka na pendrajwa. Słyszałem, że auta lepszych marek aktualizuje się przez włożenie pendrajwa z plikiem bootowalnym i przekręcenie kluczyka. A tu średniowiecze - trzeba jechać do salonu, pewnie jeszcze kart dziurkowanych używają...
pavulon78 - 2018-11-29, 22:43
eplus napisał/a: | Słyszałem, że auta lepszych marek aktualizuje się przez włożenie pendrajwa z plikiem bootowalnym i przekręcenie kluczyka. A tu średniowiecze - trzeba jechać do salonu |
Ja tam medianav aktualizowałem właśnie pendrivem pod własnym domem. Wystarczyło zerknąć do instrukcji która jest dołączona samochodu.
ArasBe - 2018-12-03, 15:17
Skoro w temacie trochę ucichło, to mam nadzieję, że w Dacii uporano się z problemem. Piszę, bo sam nareszcie do końca tygodnia będę odbierał Dusterka. Oby sprawowała się dobrze, o co się troszkę martwię. Ale trzeba myśleć pozytywnie.
metalic - 2018-12-03, 20:37
Nie wiem czy się uporano z problemem ale moje auto odebrane 300 km przejechane i nie ma problemów. Myślę, że za tydzień napiszę w osobnym temacie moje spostrzeżenia z użytkowania . Na tą chwilę już mam kilka zastrzeżeń ale to wynika raczej z mojego przyzwyczajenia do Grand Scenica II
CzarnY - 2018-12-04, 11:16
I akcja serwisowa u mnie przesunełą odbiór auta o jakieś minimum 2 tygodnie. Wkurw na maksa, bo auto do roboty, pracownik czeka, a ja nie mam dla niego narzędzia pracy...
tAboon - 2018-12-04, 11:19
CzarnY napisał/a: | I akcja serwisowa u mnie przesunełą odbiór auta o jakieś minimum 2 tygodnie. |
2 tygodnie?
Phi, u mnie miesiąc
Ponoć mój został w fabryce zatrzymany i tam mają go niby naprawiać
Mamert - 2018-12-04, 16:24
tAboon, Hmm… zamawiałeś auto wcześniej ode mnie... ja już swoim jeżdżę prawie miesiąc... Lodówki powinny być z jednego transportu... Nie chcę być złym prorokiem, ale na wszelki wypadek weź tester lakieru. Możliwe, że uszkodzili ją w transporcie. Jakimś dziwnym trafem w każdym porcie samochodowym jest warsztat blacharsko-lakierniczy.
tAboon - 2018-12-04, 22:04
Zamówienia patrzyłem, 23-07-2018.
Miernik będę miał.
Oby tylko się nie okazało, że ze sztaplarki spadł kontener na moją Daćkę
CzarnY - 2018-12-05, 12:44
tAboon napisał/a: | CzarnY napisał/a: | I akcja serwisowa u mnie przesunełą odbiór auta o jakieś minimum 2 tygodnie. |
2 tygodnie?
Phi, u mnie miesiąc
Ponoć mój został w fabryce zatrzymany i tam mają go niby naprawiać |
U mnie zarejestrowany, opłacony i wykupione ubezpieczenie...
BogdanK - 2018-12-05, 23:47
CzarnY napisał/a: |
U mnie zarejestrowany, opłacony i wykupione ubezpieczenie... |
Ciekawe czy gwarancja na auto "biegnie" od daty faktycznego wydania pojazdu, czy od daty zarejestrowania.
gg - 2018-12-06, 00:37
Jak podpisywałem papiery to było, że od daty zarejestrowania samochodu. Od zarejestrowania do odbioru minął tydzień.
Belphegor - 2018-12-06, 10:16
BogdanK napisał/a: | CzarnY napisał/a: |
U mnie zarejestrowany, opłacony i wykupione ubezpieczenie... |
Ciekawe czy gwarancja na auto "biegnie" od daty faktycznego wydania pojazdu, czy od daty zarejestrowania. |
Zawsze biegnie od rejestracji pojazdu.
gorus - 2018-12-12, 15:25
Mnie też nastraszyli w pierwszych dniach grudnia że jest jakaś akcja serwisowa i dopiero w 50 tygodniu dowiedzą się o co come on i do tego czasu zakaz wydawania auta. Ale okazało się że w piątek 7.12 miałem auto do odbioru. Podobno początkowo miało być coś nie tak z poduszkami, ale ostatecznie stanęło na jakiejś kalibracji liczników... Takie info dostałem w salonie.
ArasBe - 2018-12-12, 17:19
@gorus czy odebrałeś auto 7.XII? Jeśli tak, to odebraliśmy je tego samego dnia. Ja miałem odbiór niby na 31 listopada, ale po opłatach, rejestracjach i innej papierologii, odebrałem Daćkę właśnie dzień po Mikołaju 😉 Na spokojnie w weekend zrobiłem 200 km, a każdy kilometr to masa frajdy😁😁
gorus - 2018-12-12, 19:31
ArasBe, no to mamy rówieśników, witam :) ja na razie mam przejechane 147km z czego 20 już było napykane ;)
Powolny, a to ciekawe, muszę sprawdzić z GPSem prędkość
ArasBe - 2018-12-13, 19:20
gorus napisał/a: | ArasBe, no to mamy rówieśników, witam :) ja na razie mam przejechane 147km z czego 20 już było napykane ;)
Powolny, a to ciekawe, muszę sprawdzić z GPSem prędkość |
@gorus no i super. Muszę się jeszcze dowiedzieć, którego faktycznie dnia auto zeszło z linii produkcyjnej. A może idzie to jakoś sprawdzić samemu?
Jakie dostałeś opony? Ja Bridgestone Dueler HP Sport AS, czyli wielosezonowe. I tak chcę wymienić na zimowe.
gorus - 2018-12-13, 19:49
ArasBe, dzięki uprzejmości sprzedawcy dostałem drugi komplet felg + zimowki nokiany (wtedy jeszcze jak zamawiałem nie trąbili o tym w reklamach i podobno zdarzali się nieuczciwi sprzedawcy). Jako że porę roku mamy jaką mamy to na odbiór zazyczylem sobie właśnie na zimowych. Co prawda są to 16" ale za to felga bardzo ładna.
|
|