DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster skreca w prawo przy ruszaniu

mack - 2019-01-15, 11:28
Temat postu: Duster skreca w prawo przy ruszaniu
Witam,

mam rocznego dustera i ostatnio zrobilo sie coś takiego, że przy ruszaniu samochod skreca w prawo, ogolnie cała kierownica skreca, muszę ją trzymać, żeby jechał prosto, przy jakims dynamicznym ruszeniu.
Na prostej nie ma problemu ze sciaganiem jedzie ok.
Czy miał ktoś coś podobnego i wie co to może byc ?

DrOzda - 2019-01-15, 11:36

Wyrównaj ciśnienie w kołach - jak nie pomoże to masz gwarancję i jedź zgłosić. Niech sprawdzą dokładnie zawieszenie.
Belphegor - 2019-01-15, 12:13

Według mnie to nie opony skoro tylko przy ruszaniu. Miałem kiedyś taką sytuację w innym aucie, że źle "przykleili" oponę do felgi i zaczęło szybko ciśnienie spadać w kole. Tyle, że podczas jazdy ściągał. A tutaj koledze jedzie prosto.

Obstawiałbym coś w układzie kierowniczym. Robiłeś coś w zawieszeniu, układzie kierowniczym ostatnio?

shrek - 2019-01-15, 12:58

Sprawdz cisnienie w kolach i stan zawieszenia.
Dar1962 - 2019-01-16, 08:00

trzeba sprawdzić drążki kierownicze,może któryś jest zgięty i zbieżność kół. Prosta kontrola zawieszenia powinna wyjaśnić przyczynę
mack - 2019-01-16, 10:36

Ciśnienie w oponach sprawdziłem jest ok.

W wersji z 2017 nie ma wspomagania elektrycznego tylko hydrauliczne, dopiero w Duster 2 jest elektryczne z tego co kojarzę :)

Zbieżność ASO ustawiało miesiąc temu, tylko nie kojarzę żeby az tak mocno ciągnęło kierownice, chociaz wtedy tez zgłaszem, że przy przyśpieszaniu ściąga, może dlatego, że teraz jest ślisko. Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jezeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca. Czyli wtedy kiedy jest wieksza moc na kołach.

No nic dzis sie umawiam do ASO, zobaczymy co ustala...

luckyboy - 2019-01-16, 11:45

mack napisał/a:
Czy miał ktoś coś podobnego i wie co to może byc ?


Zmagałem się z tematem w żony C3, sporo na ten temat poczytałem w necie. Przeważnie są 4 główne powody: uszkodzona maglownica, uszkodzony ukł. różnicowy, uszkodzone sprężyny, zatarte łożysko McPhersona

W żony C3 pękła sprężyna na postoju :lol: , wymieniłem obie na nowe i zaczęły się cyrki ze skręcaniem kierownicy przy ruszaniu. Kupiłem kolejny komplet sprężyn i po montażu jak ręką odjął. :!: Te wadliwe reklamowałem i o dziwo reklamacja została uznana :shock:

tAboon - 2019-01-16, 13:05

mack, zrób pomiar geometrii i pojedź na szarpaki. podejrzewam że możę być wahacz wywalony/krzywy lub tuleje.

A jak jedziesz spokojnie to też ściąga?

charger - 2019-01-16, 18:36

mack napisał/a:
Ciśnienie w oponach sprawdziłem jest ok.

W wersji z 2017 nie ma wspomagania elektrycznego tylko hydrauliczne, dopiero w Duster 2 jest elektryczne z tego co kojarzę :)

Zbieżność ASO ustawiało miesiąc temu, tylko nie kojarzę żeby az tak mocno ciągnęło kierownice, chociaz wtedy tez zgłaszem, że przy przyśpieszaniu ściąga, może dlatego, że teraz jest ślisko. Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jezeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca. Czyli wtedy kiedy jest wieksza moc na kołach.

No nic dzis sie umawiam do ASO, zobaczymy co ustala...


Mam Dustera PH2 z 2017 i wspomaganie jest elektryczne ;)

tAboon - 2019-01-16, 19:53

mack napisał/a:
Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jeżeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca.
wg mnie masz wybitą tuleje na wahaczu, ewentualnie sworzeń wahacza. Szarpaki prawdę powiedzą :)
Lajkonik - 2019-01-17, 07:27
Temat postu: Re: Duster skreca w prawo przy ruszaniu
mack napisał/a:
Witam,

mam rocznego dustera i ostatnio zrobilo sie coś takiego, że przy ruszaniu samochod skreca w prawo, ogolnie cała kierownica skreca, muszę ją trzymać, żeby jechał prosto, przy jakims dynamicznym ruszeniu.
Na prostej nie ma problemu ze sciaganiem jedzie ok.

To ja dorzucę jeszcze jeden pomysł. Zapieczone klocki hamulcowe z jednej strony. Jak ruszasz, opory są większe i hamuje koło, a po rozpędzeniu siły hamujące spadają. Pomysł może i taki sobie, ale łatwo to zweryfikować podnosząc koło i sprawdzając swobodę obracania się.

dodek - 2019-01-17, 07:38

Zapieczone klocki łatwo rozpoznać po wyższej temperaturze bębnów lub tarcz.
Uwaga można się poparzyć :(

Jacenty85 - 2019-01-18, 13:51

A myślisz że rodzaj wspomagania może być bez znaczenia jeśli chodzi o ściąganie auta? Słynne reklamacje na chevroleta aveo który ze wspomaganiem elektrycznym nie odbijał i sciągał w prawo a z hydraulicznym działał poprawnie, zła kalibracja czujnika skrętu-co może dotyczyć także Daci duster itp....Nie wiem skąd taka reakcja jak właśnie większość tematów na forum to długie wywody...spoko róbcie co uważacie
mack - 2019-01-19, 18:30

Wracajac do mojego tematu,

auto sprawdzone w ASO, nie stwierdzili zadnych luzow, przelozone kola przod tyl.
A kierownica jak skrecala tak skreca dalej, na luzie jedzie prosto, jak dodam gazu ciagnie kierownice w prawo. Przy ruszaniu dynamicznym dalej skreca.
W nastepnym tygodniu jeszcze raz do serwisu jedzie....

luckyboy - 2019-01-19, 18:58

mack napisał/a:
A kierownica jak skrecala tak skreca dalej, na luzie jedzie prosto, jak dodam gazu ciagnie kierownice w prawo. Przy ruszaniu dynamicznym dalej skreca.


Sprężyna nie pękła? Jeżeli nie sprężyna to ukł. różnicowy mówi papa

Jacenty85 - 2019-01-20, 00:00

Winne sa przeguby napędowe. Po wymianie przestanie ściągać przy przyspieszaniu. Ewentualnie mechanizm roznicowy. Przeguby na 90 procent. Gdzies czytalem info ze bylo sporo reklamacji na to. Na duster forum ktos opisywal podobny przypadek i tam sewis chyba z Gdańska znalazł usterke, wlasnie przeguby
mack - 2019-01-21, 18:24

Serwis ponownie przelozyl koła i stwierdził ze wszystko jest ok i tak powinno byc, bo to zla nawierzchnia, bo to tak działa mechanizm roznicowy, itd....

Przy ruszaniu kierownica ewidentnie skreca w prawo, przy jezdzic jak wcisniety gaz tez czuc jak ciagnie w prawo.

Co moge dalej z tym zrobic ?
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle

traks - 2019-01-21, 20:09

Może zasięgnąć opinii rzeczoznawcy w Pzmocie, i z pisemną opinią uderzyć do serwisu, a jak nie pomoże to do importera. Jak nie to pozostaje jakaś interwencja np TVN Turbo
maugu - 2019-01-21, 20:46

mack napisał/a:
...
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle

Ja kiedyś miałam podobne objawy i okazało się, że wybite (zużyte) były jakieś tuleje met-gumowe w jednym wahaczu. Trudno było to stwierdzić na oko na podnośniku, nawet jak mechanik rurką to próbował ugiąć to wydawało mu się , że jest OK. Wyłapał to znajomy diagnosta na szarpakach na ścieżce diagnostycznej. Przy dodawaniu gazu samochód ściągał mi na jedną stronę, przy hamowaniu - nie.

mack - 2019-01-21, 20:50

maugu napisał/a:
mack napisał/a:
...
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle

Ja kiedyś miałam podobne objawy i okazało się, że wybite (zużyte) były jakieś tuleje met-gumowe w jednym wahaczu. Trudno było to stwierdzić na oko na podnośniku, nawet jak mechanik rurką to próbował ugiąć to wydawało mu się , że jest OK. Wyłapał to znajomy diagnosta na szarpakach na ścieżce diagnostycznej. Przy dodawaniu gazu samochód ściągał mi na jedną stronę, przy hamowaniu - nie.


Przy hamowanie tez mi nie sciaga, przy dodawanie gazu skreca kierownica, problem w tym ze serwis twierdzi ze jest wszystko dobrze...

tAboon - 2019-01-21, 21:30

Jedź na geometrię i tam gdzie mają pełną ścieżkę diagnostyczną z szarpakami.
Jeśli oni zdiagnozują usterkę to weź rachunek i obciąż nim serwis, który nie potrafi znaleźć przyczyny.

Tylko nie jedź do pierwszego lepszego. Popytaj, poszukaj konkretnego diagnosty.

Z jakiego jesteś miasta?

Piitubski - 2019-01-22, 09:05

Zgłoś się do Jacka Balkana - motodziennik kanał na YouTube.
keisyzrk - 2019-01-22, 10:23

Spróbuj u powiatowego rzecznika praw konsumentów. Niech zadzwoni do ASO i się przedstawi jako Twój przedstawiciel prawny i powie że albo usterka zostanie usunięta albo kierujesz sprawę do sądu...

Miałem kiedys Astrę i po zmianie piasty przedniej miałem dokładnie taki objaw jak Ty...także może łożysko sie zaciera. Weź auto na lewarek z prawej i lewej strony zobaczy czy koła nie mają luzów u czy nie jest tak że prawe kręci się znacznie ciężej niż lewe..

ASO to niby fachowcy ale czasem mam wrażenie że nie mają pojęcia co robią. Mi podczas wymiany oleju pogubili śruby i połamali uchwyty od osłony silnika, a zobaczyłem to dopiero jak sam olej zmieniałem..

corrado - 2019-01-22, 10:57

jesli to nie bedzie nic z zawieszeniem i kolem, i geometria, to sprawdz przykrecenie maglownicy do sanek - czy tam nie ma luzow .
mack - 2019-01-22, 11:02

Myślicie, że jeżeli coś będzie nie tak, to na hamowni pokaże ?
Nie chodzi mi o stwierdzenie co konkretnie jest źle, tylko o samo stwierdzenie ze faktycznie to nie jest naturalne zachowanie samochodu.

keisyzrk - 2019-01-22, 11:14

Rolki na stacji diagnostycznej- te od hamowania powinny wyeliminować opór łożyska, zostawiasz auto na luzie i opór podczas kręcenia powinien być taki sam.

Zobacz jeszcze czy amortyzator nie wylał i czy sprężyny są całe..

mack - 2019-01-22, 11:24

W przypadku jakichkolwiek oporów ściąganie występowałoby przez cały czas, tutaj problem jest tylko w momencie dodania gazu, gdy jest większa moc na kolach bardziej czuć, przy mniejszej np. jedziesz na 5/6 praktycznie nie czuć nawet z wciśniętym gazem.
papse - 2019-01-22, 21:28

Miałem taki przypadek w Fordzie Escorcie, też skręcał przy przyspieszaniu.
Winna była tuleja wahacza - tylko już nie pamiętam która.

Marek1603 - 2019-01-23, 16:23

Nowy fabryczny wahacz kosztuje 250zł. Najlepiej wymienić dwa bo i tak musisz skontrolować zbieżność.

Wiem, wiem auto na gwarancji. Zaproponuj im na piśmie wymianę we własnym zakresie i jak będzie poprawa to zwracają ci koszty wymiany.
Ewentualnie jak nie będzie to ty im zwracasz za części. Albo zgłaszasz sprawę do TVN Turbo.

mack - 2019-01-31, 21:59

Problemów ciąg dalszy... :D

Złożyłem reklamacje przez formularz na stronie Dacii, już następnego dnia zadzwonił kierownik serwisu, tym razem samochód w serwisie spędził 3 dni, kolejny raz była ustawiana geometria i przekładane koła ;/ niestety diagnoza taka sama nie mają sie do czego przyczepić, według nich jedzie prosto, no kur....

Wsiadam dzisiaj i dokładnie jest to samo przy ruszaniu skręca kierownica, przy przyspieszaniu czuć, że ciągnie w prawo. No nie wierze, że jezdząc tym samochodem nie da sie tego wyczuć, a wszyscy jak jeden twierdzą, że wszystko jest ok (przynajmniej mechanicy ASO)

Co jeszcze zauważyłem, to wydaje mi się, że bardziej odczuwalne jest to na drodze z kostki.

Jutro może przejadę się na SKP, zeby gdzieś to sprawdzić, szczególnie tuleje wahaczy.

Kontaktowałem się też z rzeczoznawcą i ma się zastanowić co z tym można zrobić :)

pan_dziobak - 2019-02-01, 06:55

mack, no to pojedz do serwisu, wez za leb "kerownika" wsadz do dustera i sie z nim przejedz pokazujac mu jak jego ludzie partola robote. Wtedy musi ci przyznac racje. Zasugeruj mu tez ze bedziesz zmuszony opisac sytuacje i przestrzec innych ze w tym serwisie nie potrafia naprawiac...
lisek2 - 2019-02-01, 08:29

Duster jest wyposażony w CZUJNIK KĄTA SKRĘTU KOŁA KIEROWNICY ...może on szwankuje lub wymaga kalibracji... w renault takie rzeczy się wykonywało nie wiem jak w tym modelu..niby ASO powinno to wiedzieć: https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/poradniki/procedury-kalibracyjne-powiazane-z-regulacja-ustawienia-kol-pojazdu/

https://www.scenic-forum....nie-kata-skretu

mack - 2019-02-01, 10:38

pan_dziobak napisał/a:
mack, no to pojedz do serwisu, wez za leb "kerownika" wsadz do dustera i sie z nim przejedz pokazujac mu jak jego ludzie partola robote. Wtedy musi ci przyznac racje. Zasugeruj mu tez ze bedziesz zmuszony opisac sytuacje i przestrzec innych ze w tym serwisie nie potrafia naprawiac...



Sam kierownik tym samochodem jezdzil...

mack - 2019-02-01, 12:46

Bylem dzisiaj na SKP tez nie stwierdzili zadnych luzow. Natomiast potwierdzili ze jest skret kierownicy w prawo przy ruszanu.

Jest jeszcze taka sytuacja ze jak kierownica jest skrecona lekko w lewo przy ruszaniu sie prostuje. Jak jest skrwcona w prawo to juz nie.

W poniedzialek jestem umowiony z rzeczoznawca. Dacia na moja reklamache odpowiedziala ze serwis nie potwierdza zgloszonejnusterki.

maugu - 2019-02-01, 14:32

A może - hamownia 4x4?
Coś takiego znalazłam w necie.
http://www.dpf-serwis.pl/uslugi/hamownia

ansu - 2019-02-03, 12:53

Mam podobny problem. Przy dużej prędkość jak wciskam gaz do oporu samochód ściąga w lewo i jak zdejmę nogę z gazu ściąga w prawo. Nic nie stuka nic nie puka. Przegląd na jesieni, ale chyba się wybiorę.
Ile wytrzymują elementy zawieszenia?

eplus - 2019-02-03, 13:54

A to to wybita końcówka drążka kierowniczego z prawej strony, bo z prawej wszystko jest bardziej wytłuczone (pobocze). Gdy prawe koło ciągnie - obraca się na MakPersonie w lewo, gdy hamuje - w prawo. Możesz wyprzedzać bez ruszania kierownicą. Przerabiałem ten temat w Felce. :idea:
mack - 2019-04-26, 21:21

Wracam po dłuższej przerwie,
ostatnie dwa miesiace moj duster spedzil w ASO, tak dokładnie dwa miesiace a moze i troche dluzej.

a tutaj efekt napraw




video 1
video 2


brak słow.

toka93 - 2019-04-26, 21:27

Może tam jakiś problem z półosią?
Robiono zbieżność auta? Tutaj może byłaby podpowiedź.

mack - 2019-04-26, 21:29

toka93 napisał/a:
Może tam jakiś problem z półosią?
Robiono zbieżność auta? Tutaj może byłaby podpowiedź.


z tego co wiem to:
zmieniano wahacze, zmieniano stronami amortyzatory, po kazdych zmianach byla ustawiana geometria, byl regulowany kat skretu, zdejmowana i rozbierana byla skrzynia, wymieniona została polos

toka93 - 2019-04-26, 21:48

No to praktycznie wszystko. Poza jednym najdroższym. Wózek. One są tak miękkie że mogło go gdzieś przegiąć. Jak masz dostęp do podnośnika zmierz długości od tyłu zawieszenia(śruby) do mocowania wahacza. Oczywiście analogicznie w tych samych punktach prawa/lewa. Powinno wyjść to samo. Samego wózka nie mierz bo jest asymetryczny.
mack - 2019-04-26, 21:51

ASO podobno robiło wszystkie pomiary podłogi budy itd. i twierdzą, że wszystkie są prawidłowe.
toka93 - 2019-04-26, 21:53

Jakby było wszystko okej to by się tak nie działo. Może warto zapłacić kilkaset złotych i próbować diagnozować poza ASO?
mack - 2019-04-26, 21:57

Samochod jest z grudnia 2017, ma 15 tys przebiegu i jest na gwarancji, nie wiem czy powinienem szukac gdzieś indziej.

Dodatkowo jest w leasingu wiec prawdopodobnie będę żądał rozwiązania umowy przez leasingodawce.

Nie da się z tym jeździć, oprócz tego praktycznie przez cały czas podczas jazdy czuc jak kierownica ciągnie w prawo i dodatkowo jeżeli ruszam ze skręcona kierownica w prawo to ona nie wraca do jazdy na wprost....

toka93 - 2019-04-26, 22:06

Może źle odlane gniazdo Macpherson.
pikodat - 2019-04-26, 23:15

mack napisał/a:
Samochod jest z grudnia 2017, ma 15 tys przebiegu i jest na gwarancji, nie wiem czy powinienem szukac gdzieś indziej.

Dodatkowo jest w leasingu wiec prawdopodobnie będę żądał rozwiązania umowy przez leasingodawce.

Nie da się z tym jeździć, oprócz tego praktycznie przez cały czas podczas jazdy czuc jak kierownica ciągnie w prawo i dodatkowo jeżeli ruszam ze skręcona kierownica w prawo to ona nie wraca do jazdy na wprost....


Hmmm. skoro przy jeździe bez przenoszenia energii jedzie idealnie (rozumiem, żę na luzie/ z górki wszystko dobrze działa?) to
a) nie opony
b) nie hamulce
c) nie zawieszenie (ono pracuje i na luzie)
co zostało?
Napęd na przednie koła....
z jakichś powodów prawe koło ma przenoszone znacznei mniej energii niż lewe.
NIe czytałem całego wątku - ale czy byłeś na hamowni? Tam chyba da się zbadać, czy oba koła mają tą samą moc przyłożoną...

Skoro to TYLKO przy przenoszeniu mocy i im bardziej dynamicznie tym większe skrety - to moja teza chyba warta przemyślenia.... A inni niech powiedzą, co może póśc w napędzie. Coś w półosi praweji?

toka93 - 2019-04-27, 05:38

Niekoniecznie to tylko napęd. Przy dodawaniu gazu działają siły na całe zawieszenie. Chyba najlepiej można to zaobserwować przy drag race ciężarówek, że całą budę aż skręca.
Ale jest to duża zagadka to fakt.

mack - 2019-04-27, 08:02

Widzicie, najwiekszy problem jest taki, ze ASO twierdzi ze wszystko jest ok ;)

Podobno maja drugi ktory zachowuje sie identycznie i na podstawie tego stwierdzili ze wszystko dobrze...

Obywatel MK - 2019-04-27, 08:20

Po prostu nie wiedzą dlaczego tak jest i wciskają kit. Teraz tylko opinia rzeczoznawcy.
mack - 2019-04-27, 09:58

Opinie rzeczoznawcy juz robilem, gdzie stwierdził, ze samochod nie powinien byc dopuszczony do ruchu, bo stwarza zagrozenie.

To co widac na filmikach to po opini rzeczoznawcy i dwoch miesiacach pobytu w ASO.

Teraz pewnie bede musial zrobicz jeszcze jedna, tal sie.mozna bawic przez kilka lat...

maugu - 2019-04-27, 11:11

Miałam troszkę podobny przypadek kilka lat temu i okazało się, że wybita była jakaś tuleja w przednim wahaczu. U ciebie to jednak co innego (widzę to po zachowaniu kierownicy na filmie). U mnie skręcał fizycznie samochód, ale ruch na kierownicy był niewielki – zmieniała się za to geometria zawieszenia i to powodowało skręt, natomiast u Ciebie wydaje się, że może rację mieć kol. pikodat, sugerując nierównomierne przenoszenie momentu na poszczególne koła, ale skoro ASO sprawdziło mechanizm różnicowy to może coś tak banalnego jak... opony. Podobny przypadek opisany jest na forum Subaru

https://forum.subaru.pl/topic/68592-%C5%9Bci%C4%85ganie-w-lewo-przy-przyspieszaniu/

Myślę, że (przypadek Subaru) nierówno odlana opona może powodować, że punkt przyłożenia momentu jest asymetryczny do osi pojazdu tzn. z lewej strony jest dłuższy niż z prawej lub odwrotnie i to może powodować Twój efekt, może też być różna średnica koła/opony (podobny efekt) itp. Jeżeli jeszcze nie próbowałeś - tak jak kolega z Subaru zamienić miejscami kół to może warto poeksperymentować.

mack - 2019-04-27, 11:26

Byly zmieniane koła przód tyl, przekladane opony lewo prawo, podmieniane kola z innego samochodu.
mack - 2019-04-27, 13:30

Czy w tych samochodach można regulowac sile wspomagania ?

Mam wrazenie ze tak naprawiali, ze teraz kierownica kreci sie bardzo ciezko, zona nie ma sily manewrowac nim na parkingu, przed naprawa nie bylo takiego problemu.

toka93 - 2019-04-28, 13:05

Sprawdź ciśnienie w kołach może za niskie. Ale te wspomaganie w DD2 jest bardzo mocne, więc albo żona musi jeść tresciwsze śniadania, albo wspomaganie nie działa tak jak powinno
mack - 2019-04-28, 16:53

To nie jest DD2

to DD z 2017 roku, ze wspomaganiem elektryczno hydraulicznym.

Pytanie tylko czy tam mozna regulowac sile wspomagania, oprocz tego, ze zmienia sie ona w zaleznosci od predkosci.

Dawno nie jezdzilem samochodem bez wspomagania, ale wydaje mi sie ze po ostatniej naprawie malo mu brakuje ;)

Ciśnienie jest ok, wszystko w tym samochodzie jest ok poza tym ze ciagle skreca w prawo.
Czasami moge pas zmieniac bez dotykania kierownicy :D

toka93 - 2019-04-28, 17:23

Regulować się nie da. Może zwyczajnie pompa uszkodzona? Mieliśmy taki przypadek że wspomaganie działało ale słabo. Po wymianie pompy już było okej.
Jacenty85 - 2019-04-30, 14:05

Jak się ciężko kręci na parkingu to niekoniecznie musi być wina pompy. Może ktoś podczas naprawy skręcił maglownicę śrubą do kasowaniu luzu i teraz jest duży opór. Wówczas kierownica może nie wracać do położenia 0. Czasem też się tak dzieje po niefachowej regeneracji maglownicy
mack - 2019-04-30, 17:17

Panowie a jeszcze takie pytanie, czy takie zachowanie kierownicy może być spowodowane własnie zle działającym wspomaganiem ?

Czy nie jest tak, że wspomaganie usztywnia kierownice i nie powoduje, że lata ona na lewo i i prawo przy pierwszej lepszej nierówności ?

Tak samo przy ruszaniu ?

maugu - 2019-04-30, 18:23

Troszkę się podpytałam w temacie to mi poradzono, że samą sztywność skrętu koła kierownicy można amatorsko ( łatwo) zmierzyć poprzez przyłożenie wagi sprężynowej (dynamometru) - podobnie jak w pkt. 4 artykułu poniżej, do oczka zawiązanego na obwodzie kierownicy i skręcanie/kręcenie nią ciągnąc za koniec dynamometru/wagi. Najprościej zrobić to u siebie i później w innym identycznym samochodzie np. na postoju (przy włączonym silniku) i na takim samym podłożu (opony i ciśnienie też mogłyby być podobne) bo pewnie wartości fabrycznych Ci nikt nie poda (tu może się mylę).
Ogólnie to niemożliwe by koledzy, tu na forum nie wytypowali przynajmniej katalogu wszystkich możliwych przyczyn skrętu kierownicy przy przyśpieszaniu (ew. później do sprawdzenia), a obecne usztywnienie kierownicy może być niestety spowodowane nieudolną naprawą lub wręcz chęcią zamaskowania przez serwis pierwotnej przyczyny zgłoszonej usterki tj. ściągania :(

https://warsztat.pl/artykuly/diagnozowanie-ukladu-kierowniczego-pojazdu-samochodowego-3,57083,bm9uZSE1NzA4MyEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5LzA5LTIwMTMvY3plc2NpLzU

toka93 - 2019-04-30, 18:43

No właśnie teraz tak myślę, że może to najprostsza usterka maglownicy, gdzieś przytarta, albo wada fabryczna i wychodzą takie jaja.
ADAM 12 - 2019-04-30, 19:20

To ja opiszę mój przypadek.
DD1 f2,listopad '17r - od nowości lekko ściągał w prawo i na nierównościach myszkował po drodze.Po pierwszej wizycie w serwisie przestał ściągać na gładkim asfalcie,ale po trafieniu na nierówność (nie dziura, ale np.tarka)kierownica przestawiała się w lewo,Kolejna wizyta ,geometria,koła itd, jakby lepiej,ale auto myszkuje po drodze.Kolejna wizyta -wszystko ok,TTTM,to są duże i szerokie koła-kolejna wizyta w serwisie.
Tym razem samochód prowadzi się przyzwoicie ,nie myszkuje,nie ucieka na prawo-bajka.
Tylko ujawnił się mały zonk - kierownica po skręcie nie wraca do pozycji na wprost.Na moje pytanie czy mechanik nie przesadził z regulacją przekładni dostałem odpowiedź że tam niema regulacji ...??...
Diagnoza- wymiana przekładni kierowniczej.
Po wymianie jest dużo lepiej , jednak nadal występuje tendencja do przestawiania kierownicy w prawo po wjechaniu na nierówność. dzieje się to np. na polnej drodze gdzie są takie "fałdy" w poprzek ,albo na bruku kiedy podskoczy najpierw lewe koło o potem prawe.Wg. mnie przekładnie uszkodził serwis, a wina leży raczej w mcpersonie.Po majówce dalej będę dręczył serwis ,aż panowie wymieniacze w końcu trafią na przyczynę.Ostatnio nawet dostałem sam. zastępczy- chyba mają mnie już dość bo jak wjeżdżam na plac to w biurze niema nikogo, a chyba nie chcą (nie potrafią ) zrozumieć że dla mnie to żadna rozrywka jeździć do nich ,bo szkoda mi czasu i nerwów.Z drugiej strony po coś ta gwarancja jest.

mack - 2019-04-30, 20:07

No to u mnie jest dokładnie to samo,
po skręceniu kierownica nie wraca do jazdy na wprost, ale tylko ze skręconej w prawo.

Po drodze typu tarka, nierówności przestawia się w prawo, tam samo po najechaniu na nierówność, obojętnie którym kołem to przestawia sie w prawo, nie zawsze ale w większości przypadków.

Dodatkowo przy ruszaniu skręca dość mocno w prawo.

Efekty sa bardzo widoczne na drodze brukowej, kostce itd.

Moze to jakas fabryczna wada, bo moj jest z grudnia 2017.
Serwis ostatnio znalazl identyczny samochod jak moj, ktory podobno zachowuje sie tak samo i na tej podstawie twierdzi ze tak ma byc.........

Ja prawdopodobnie po majowce wysylam do leasingodawcy wezwanie do rozwiazania umowy,
u mnie to się ciągnie od grudnia 2018, albo i wcześniej.

ustawianie geometrii, przekladanie kol, ostatnio samochod byl 2 miesiace w ASO, tez mam juz dosc ;/

toka93 - 2019-04-30, 23:37

Mając auto na oponach 225/45 R17 dosyć mocno na koleinach ciągnie. Na równym asfalcie bajka, więc wpływy szerokości opony na zachowanie jest ważne. Duster jest wąski i jednym kołem może wpadać w koleine, drugim już nie.
Pedros - 2019-05-01, 10:30

toka93 napisał/a:
Duster jest wąski

Chyba troszkę przesadzasz - akurat jeśli chodzi o rozstaw kół to Duster ma jeden z większych w swojej klasie a często porównywalny z autami wyższego segmentu.

jurek - 2019-05-01, 12:19

jak będziesz miał okazję, wystartuj z krawędzi lewego pasa. Jeśli sprawa opon powinno Cię ciągnąć w lewo, bo jezdnie są budowane ze spadkiem w stronę pobocza dla odprowadzania wody. pozdr
mack - 2019-05-01, 16:40

U mnie nie ma znaczenia, nawet jak jest lekko pochylony pas w lewo ciągnie w prawo i kierownica skręca w prawo.

W kazdym razy nie uwazam zachowania kierownicy, ktore wrzuciłem wcześniej za normalne i nie sadze zeby ktokolwiek tak uwazal, poza ASO oczywiscie.

mack - 2019-05-01, 16:41

toka93 napisał/a:
Mając auto na oponach 225/45 R17 dosyć mocno na koleinach ciągnie. Na równym asfalcie bajka, więc wpływy szerokości opony na zachowanie jest ważne. Duster jest wąski i jednym kołem może wpadać w koleine, drugim już nie.


To nie jest DD2, u mnie sa 215/65 R16

toka93 - 2019-05-01, 18:18

Zestawiałem to z swoim samochodem. A co do tego, że jest wąski to miałem na myśli że daleko mu do szerokości aut klasy wyższej.
EBmazur - 2019-05-01, 19:27

toka93 napisał/a:
Zestawiałem to z swoim samochodem. A co do tego, że jest wąski to miałem na myśli że daleko mu do szerokości aut klasy wyższej.

To znaczy , że auto jest bardzo szerokie w zestawieniu z klasą A - ( minus ) , to się nazywa ogólna teoria względności


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group