|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Auto nie odpala po zadziałaniu Start&Stop
sirlucas - 2019-02-20, 21:31 Temat postu: Auto nie odpala po zadziałaniu Start&Stop Witam klubowicze.
Mam problem z systemem start stop w Dacii Sandero Stepway 2017 r silnik 0.9 benzyna. Auto kupiłem używane jakiś czas temu. Chodzi o to że po zapaleniu silnika przycisk z kontrolka od systemu start stop cały czas się pali i nie da się bo wyłączyć. System nie pokazuje błędów itp dziala prawidłowo do czasu aż auto stanie w korku silnik zgaśnie ale niestety jak już trzeba ruszyć i ściskam padł gazu samochód ani drgnie. Muszę na nowo uruchomić auto z kluczyka . Pomocy
Belphegor - 2019-02-20, 21:42
Do uruchomienia silnika wciskasz pedał sprzęgła, a nie gazu. A uściślij - pali się podświetlenie przycisku, czy taka czerwona dioda na nim? Może głupie pytanie, ale lata pracy w tej branży nauczyły mnie nie dziwić się niczemu.
sirlucas - 2019-02-20, 21:53
Belphegor napisał/a: | Do uruchomienia silnika wciskasz pedał sprzęgła, a nie gazu. A uściślij - pali się podświetlenie przycisku, czy taka czerwona dioda na nim? Może głupie pytanie, ale lata pracy w tej branży nauczyły mnie nie dziwić się niczemu. |
Pali się dioda na czerwono. W ogóle jak zapalam auto nie moge wylaczyc systemu start stop. Próbowałem odpalić auto wciskając też sprzęgło i nic😟
Belphegor - 2019-02-20, 22:27
Wszystko wskazuje na usterkę systemu. Ale dziwne, że mimo to gaśnie. Akumulator masz sprawny? Może coś z czujnikiem sprzęgła.
sirlucas - 2019-02-21, 06:03
Belphegor napisał/a: | Wszystko wskazuje na usterkę systemu. Ale dziwne, że mimo to gaśnie. Akumulator masz sprawny? Może coś z czujnikiem sprzęgła. |
Akumulator wydaje się Oki. A może to być przyczyną akumulatora np.za słaba ma moc? Auto normalnie odpala jeździ itp. Sam nie wiem. Dziwi też mnie to że nie moge po starcie silnika w ogole wyłączyć systemu i dioda się pali min stop
Michał B24 - 2019-02-21, 07:20
A mówisz o diodzie na przycisku, koło dźwigni zmiany biegów, czy też kontrolce na desce.
Jeśli ta przy dźwigni się pali to system jest wyłączony. Jeśli dzieje się inaczej, system niesprawny.
Zgłoś to w ASO na gwarancje, bo ta ma minimum 3 lata.
sirlucas - 2019-02-21, 08:08
Michał B24 napisał/a: | A mówisz o diodzie na przycisku, koło dźwigni zmiany biegów, czy też kontrolce na desce.
Jeśli ta przy dźwigni się pali to system jest wyłączony. Jeśli dzieje się inaczej, system niesprawny. |
Pali się czerwona dioda na przycisku przy hamulcu ręcznym. Na desce konsoli nic się nie pali
Dymek - 2019-02-21, 09:10
Przy tak dziwnych objawach również sugeruję tylko firmowy serwis.
Czerwona dioda na przycisku sygnalizuje ręczne wyłączenie systemu S&S tym przyciskiem i wtedy silnik się nigdy sam nie wyłącza.
Nie pisałeś- czy tak masz od zakupu czy działało Ci kiedyś normalnie?
sirlucas - 2019-02-21, 10:20
Dymek napisał/a: | Przy tak dziwnych objawach również sugeruję tylko firmowy serwis.
Czerwona dioda na przycisku sygnalizuje ręczne wyłączenie systemu S&S tym przyciskiem i wtedy silnik się nigdy sam nie wyłącza.
Nie pisałeś- czy tak masz od zakupu czy działało Ci kiedyś normalnie? |
Auto zakupione używane coś pewnie było grzebane więc nie wiem jak to działało wcześniej
lisek2 - 2019-02-21, 12:32
Sprawdź czujnik zamknięcia klapy silnika. Jeżeli komputer wykrywa otwartą maskę wyłącza system S&S
Dymek - 2019-02-21, 12:49
lisek2 napisał/a: | Jeżeli komputer wykrywa otwartą maskę wyłącza system S&S... |
...i nie wyłącza wtedy silnika.
sirlucas - 2019-02-21, 13:28
Dymek napisał/a: | lisek2 napisał/a: | Jeżeli komputer wykrywa otwartą maskę wyłącza system S&S... |
...i nie wyłącza wtedy silnika. |
Pojadę do ASO sprawdza bo sam już głupi jestem. Generalnie klapa zamknięta nic komputer nie wykazuje błędy nie zamknięcia
laisar - 2019-02-21, 13:50
sirlucas napisał/a: | dziala prawidłowo do czasu aż auto stanie w korku silnik zgaśnie |
Tzn. dojeżdżasz do korka, wciskasz sprzęgło, hamulec, auto się zatrzymuje i wtedy po chwili postoju silnik sam gaśnie? Co wtedy robisz? Wrzucasz luz? Czy tylko puszczasz sprzęgło? Czy jeszcze coś innego?
sirlucas - 2019-02-21, 14:15
laisar napisał/a: | sirlucas napisał/a: | dziala prawidłowo do czasu aż auto stanie w korku silnik zgaśnie |
Tzn. dojeżdżasz do korka, wciskasz sprzęgło, hamulec, auto się zatrzymuje i wtedy po chwili postoju silnik sam gaśnie? Co wtedy robisz? Wrzucasz luz? Czy tylko puszczasz sprzęgło? Czy jeszcze coś innego? |
Dojeżdżam do świateł auto na luz trzymam noge na hamulce auto gaśnie A przy próbie ruszenia sprzęgło itp auto zdechlo. I trzeba od nowa stacyjka kluczyk i odpalam na nowo
sirlucas - 2019-02-21, 14:26
A powiedzcie mi jeszcze jaki macie akumulatory u siebie w stepway. Może to jednak wina jakiegoś złego napięcia?
Dymek - 2019-02-21, 14:50
60Ah 510A. Nie kombinuj- auto 2017 to ma przecież gwarancję nadal.
sirlucas - 2019-02-21, 14:58
Dymek napisał/a: | 60Ah 510A. Nie kombinuj- auto 2017 to ma przecież gwarancję nadal. |
Nie chce kombinować nie jestem 1 właścicielem auto sprowadzone A akumulator widzę że mam niefabryczny bo 47ah 420A. Czy to może być przyczyną?
Belphegor - 2019-02-21, 15:05
sirlucas napisał/a: | Dymek napisał/a: | 60Ah 510A. Nie kombinuj- auto 2017 to ma przecież gwarancję nadal. |
Nie chce kombinować nie jestem 1 właścicielem auto sprowadzone A akumulator widzę że mam niefabryczny bo 47ah 420A. Czy to może być przyczyną? |
Teoretycznie może. Do systemu Start&Stop musi być specjalny akumulator. Pomijam fakt, że po prostu masz za słaby i system może świrować niezależnie od tego, czy akumulator jest dedykowany do Start&Stop.
Na razie tym tropem bym poszedł. A, że auto sprowadzane - gwarancja obowiązuje w całej Europie. Chyba, że auto wcześniej nie widziało ASO, to może być już po gwarancji. Trzeba sprawdzić.
Dymek - 2019-02-21, 15:09
Jeśli akumulator jest sprawny i napięcie jest właściwe, to nie powinno mieć takiego jak u Ciebie wpływu.
Jakby było coś nie tak to nie powinno ci gasić silnika. Chociaż komputer samochodu ma parametry akumulatora (pojemność i prąd) wpisane w pamięć i być może powinno się je zmienić wstawiając inny akumulator. Ale to wymaga podłączenia pod OBD.
Potwierdź jeszcze raz- czy na ekranie komputerka wyświetla ci się na dole ta literka A w kółeczku, jak na zdjęciu? Może być przekreślona lub nie.
Jeżeli system S&S wyłączy silnik, to literka (nieprzekreśłona) powinna tam wtedy być.
sirlucas - 2019-02-21, 15:25
Dymek napisał/a: | Jeśli akumulator jest sprawny i napięcie jest właściwe, to nie powinno mieć takiego jak u Ciebie wpływu.
Jakby było coś nie tak to nie powinno ci gasić silnika. Chociaż komputer samochodu ma parametry akumulatora (pojemność i prąd) wpisane w pamięć i być może powinno się je zmienić wstawiając inny akumulator. Ale to wymaga podłączenia pod OBD.
Potwierdź jeszcze raz- czy na ekranie komputerka wyświetla ci się na dole ta literka A w kółeczku, jak na zdjęciu? Może być przekreślona lub nie.
Jeżeli system S&S wyłączy silnik, to literka (nieprzekreśłona) powinna tam wtedy być.
Obrazek |
W ogole mi się nie pojawia właśnie nawet jak odpalam auto to gasną wszystkie kontrolki tej nie widzew ogole
Pali mi się ciągle kontrolka dioda czerwona na przycisku s&s przy recznym
Dymek - 2019-02-21, 15:45
sirlucas napisał/a: | W ogole mi się nie pojawia właśnie nawet jak odpalam auto to gasną wszystkie kontrolki tej nie widzew ogole |
Przed odpalaniem jej nie zobaczysz- zapalają się wtedy tylko wszystkie kontrolki ale nie to, co jest na ekranie komputerka. Jedź do ASO najpierw na diagnozę albo montuj właściwy akumulator- nie wiem co Ci się bardziej opłaca, ale akumulator i tak powinieneś.
sirlucas - 2019-02-21, 15:51
Dymek napisał/a: | sirlucas napisał/a: | W ogole mi się nie pojawia właśnie nawet jak odpalam auto to gasną wszystkie kontrolki tej nie widzew ogole |
Przed odpalaniem jej nie zobaczysz- zapalają się wtedy tylko wszystkie kontrolki ale nie to, co jest na ekranie komputerka. |
Na ekranie komputerka wyświetla mi się tylko poziom paliwa i funkcja ustawiona np. Przebieg lub spalanie itp. Nic więcej. Nie pali mi się tak jak u Ciebie w ogole taka kontrolka A lub A przekreslone
sirlucas - 2019-02-21, 19:10
sirlucas napisał/a: | Dymek napisał/a: | sirlucas napisał/a: | W ogole mi się nie pojawia właśnie nawet jak odpalam auto to gasną wszystkie kontrolki tej nie widzew ogole |
Przed odpalaniem jej nie zobaczysz- zapalają się wtedy tylko wszystkie kontrolki ale nie to, co jest na ekranie komputerka. |
Na ekranie komputerka wyświetla mi się tylko poziom paliwa i funkcja ustawiona np. Przebieg lub spalanie itp. Nic więcej. Nie pali mi się tak jak u Ciebie w ogole taka kontrolka A lub A przekreslone |
Byłem na diagnostyce i NIC!!!Zero błędów itp. Podpinali inny akumulator i tez nic. Powiedz mi odpalasz auto i przycisk S&S pomiędzy fotelami po uruchomieniu świeci się dioda na czerwono czy nie? U mnie z marszu świeci i nie da się nic z tym zrobić.
Belphegor - 2019-02-21, 22:43
Może było grzebane urządzeniem zewnętrznym (nie kompem serwisowym), żeby wyłączyć to na stałe i ktoś coś spieprzył?
Pedros - 2019-02-21, 22:56
Belphegor napisał/a: | Może było grzebane urządzeniem zewnętrznym (nie kompem serwisowym), żeby wyłączyć to na stałe i ktoś coś spieprzył? |
To była pierwsza myśl która mi przyszła do głowy. Dziwne jednak że serwis nic nie wykrył.
sirlucas - 2019-02-22, 08:33
Pedros napisał/a: | Belphegor napisał/a: | Może było grzebane urządzeniem zewnętrznym (nie kompem serwisowym), żeby wyłączyć to na stałe i ktoś coś spieprzył? |
To była pierwsza myśl która mi przyszła do głowy. Dziwne jednak że serwis nic nie wykrył. |
Generalnie serwis do bani. Wszystko trzeba było samemu podpowiadać chłopak który robił diagnozę jakiś niekumaty ciągle przychodził do innego gościa i się pytał co i jak. Zasugeriwalem zmianę akumulatora pokiwał głowa po czym wynosił że 3 różne sztuki ale nie wiem na ile dobrze to robił bo już Pani z serwisu chciała mi wkleić akumulator nowy za 300 zł. Tak pomyślałem nowy akumulator do auta z systemem start stop za tylko 300 zeta? Przecież taki kosztuje z 500 minimum. Krótko mówiąc straciłem 2 godziny wiem tylko że kupię nowy akumulator sam sprawdzę na nim jak to dziala bo w serwisie w którym byłem tego mi nie zrobią raczej hehe
Dymek - 2019-02-22, 08:44
sirlucas napisał/a: | Powiedz mi odpalasz auto i przycisk S&S pomiędzy fotelami po uruchomieniu świeci się dioda na czerwono czy nie? U mnie z marszu świeci i nie da się nic z tym zrobić. |
No to jeszcze raz. Zawsze po włączeniu stacyjki system S&S jest domyślnie włączony i czerwona dioda na klawiszu się nie świeci. Nie ma znaczenia czy silnik jest uruchomiony czy jeszcze nie- wystarczy włączona stacyjka.
W takim stanie podczas jazdy- po zatrzymaniu, układ sobie działa i wyłącza i włącza silnik, gdy uzna to za stosowne. W każdej chwili można naciskając ten przycisk system wyłączać (dioda na klawiszu się zapala) lub włączać (dioda gaśnie). Zapalona dioda oznacza właśnie ręczne wyłączenie systemu klawiszem i wtedy silnik się sam nie wyłącza oraz nie wyświetlają się nigdy symbole A na ekranie komputerka.
Symbole A pojawiają się tylko gdy układ jest włączony i działa- dioda na klawiszu wygaszona.
Wtedy gdy system S&S wyłączy silnik pokazuje się ikonka A a jeśli pomimo zatrzymania system nie wyłączył silnika (bo uznał, że nie może) pokazuje się ikonka przekreślonego A. Aby silnik włączył się ponownie wystarczy (choćby chwilowe) wciśnięcie pedału sprzęgła- silnik już się nie wyłączy i będzie pracował aż do następnego zatrzymania samochodu.
sirlucas - 2019-02-22, 09:01
Dymek napisał/a: | sirlucas napisał/a: | Powiedz mi odpalasz auto i przycisk S&S pomiędzy fotelami po uruchomieniu świeci się dioda na czerwono czy nie? U mnie z marszu świeci i nie da się nic z tym zrobić. |
No to jeszcze raz. Zawsze po włączeniu stacyjki system S&S jest domyślnie włączony i czerwona dioda na klawiszu się nie świeci. Nie ma znaczenia czy silnik jest uruchomiony czy jeszcze nie- wystarczy włączona stacyjka.
W takim stanie podczas jazdy- po zatrzymaniu, układ sobie działa i wyłącza i włącza silnik, gdy uzna to za stosowne. W każdej chwili można naciskając ten przycisk system wyłączać (dioda na klawiszu się zapala) lub włączać (dioda gaśnie). Zapalona dioda oznacza właśnie ręczne wyłączenie systemu klawiszem i wtedy silnik się sam nie wyłącza oraz nie wyświetlają się nigdy symbole A na ekranie komputerka.
Symbole A pojawiają się tylko gdy układ jest włączony i działa- dioda na klawiszu wygaszona.
Wtedy gdy system S&S wyłączy silnik pokazuje się ikonka A a jeśli pomimo zatrzymania system nie wyłączył silnika (bo uznał, że nie może) pokazuje się ikonka przekreślonego A. Aby silnik włączył się ponownie wystarczy (choćby chwilowe) wciśnięcie pedału sprzęgła- silnik już się nie wyłączy i będzie pracował aż do następnego zatrzymania samochodu. |
Ja mam z góry zapalona dioda na przycisku po włączeniu silnika
Czyli system wyłączony A nie powinien. Powinna dioda się nie świecić. Jak pisałem wczoraj byłem w ASO dacia renault nie wspomnę gdzie ...ale ludzie tam pojęcia nie mieli o niczym. Z tego co pamiętam i widziałem wkladali mocniejsze akumulatory za 300 zeta ale chyba pojęcia nie mieli o tym że to musi być jednostka FB do systemu start stop i co jeszcze z tego co wiem po instalacji takiego akumulatora należy wgrać to do systemu komputera auta i zaprogramować go. Umówiłem się już gdzie indziej gdzie z góry mi powiedzieli że mam za słaby akumulator i może on powodować takie zawirowania i kosztuje on 600 zł A nie zwykły za 300
Dymek - 2019-02-22, 09:13
Nie daj się naciągnąć. Fabrycznie montowany jest akumulator typu EFB a dokładne zamienniki o tych parametrach chodzą po ok. 100 euro, co oznacza, że spokojnie w 400zł powinieneś się zmieścić.
Podejrzewam, że ASO może mieć je nawet taniej. Numer części fabrycznego akumulatora to 244108276R - po tym znajdziesz zamiennik. Choćby Centra EXIDE EL600, nawet za 350zł...
Koniecznie trzeba zajrzeć do konfiguracji kompa samochodu- co tam jest wpisane i czy ktoś czegoś nie przestawił w konfiguracji systemu S&S. Spokojnie można to zrobić samemu, ale potrzebny interfejs za kilkadziesiąt zł- opisy są w stosownym dziale forum:TUTAJ
Ja u siebie widziałem na 100% wpisane w system parametry akumulatora, kilkoma kliknięciami można tam też na stałe wyłączyć S&S i wtedy prawdopodobnie tak jak u Ciebie dioda będzie się świecić. Może u ciebie ktoś to zrobił? Ale wtedy silnik nie powinien sam gasnąć...
Mój akumulator oryginalny:
Obywatel MK - 2019-02-22, 10:28
Czy po wymianie, odłączeniu akumulatora w aucie z systemem S&S trzeba jeszcze podłączyć się do kompa i coś w nim grzebać?
Dymek - 2019-02-22, 11:05
Obywatel MK napisał/a: | Czy po wymianie, odłączeniu akumulatora w aucie z systemem S&S trzeba jeszcze podłączyć się do kompa i coś w nim grzebać? |
Nie trzeba. Odłączenie akumulatora nie daje żadnych widocznych efektów, nie zmienia nic w konfiguracji. Przynajmniej nie w Sandero.
Natomiast wstawiając np. akumulator o innej pojemności należałoby chyba zapisać inną pojemność w kompie- chyba do czegoś ta informacja tam jest potrzebna, może np. dla mitycznego układu zarządzania energią.
sirlucas - 2019-02-22, 11:23
Dymek napisał/a: | Nie daj się naciągnąć. Fabrycznie montowany jest akumulator typu EFB a dokładne zamienniki o tych parametrach chodzą po ok. 100 euro, co oznacza, że spokojnie w 400zł powinieneś się zmieścić.
Podejrzewam, że ASO może mieć je nawet taniej. Numer części fabrycznego akumulatora to 244108276R - po tym znajdziesz zamiennik. Choćby Centra EXIDE EL600, nawet za 350zł...
Koniecznie trzeba zajrzeć do konfiguracji kompa samochodu- co tam jest wpisane i czy ktoś czegoś nie przestawił w konfiguracji systemu S&S. Spokojnie można to zrobić samemu, ale potrzebny interfejs za kilkadziesiąt zł- opisy są w stosownym dziale forum:TUTAJ
Ja u siebie widziałem na 100% wpisane w system parametry akumulatora, kilkoma kliknięciami można tam też na stałe wyłączyć S&S i wtedy prawdopodobnie tak jak u Ciebie dioda będzie się świecić. Może u ciebie ktoś to zrobił? Ale wtedy silnik nie powinien sam gasnąć...
Mój akumulator oryginalny: |
Ja nie mam właśnie u siebie akumulatora z EFB do systemu start stop tylko zwykły. dlatego i tak jak mi powiedzieli w innym ASO zacznę od wymiany na nowy i jednak jest tu racja że trzeba jego parametry wgrać w system komputera bo może przez to fiksowc faktycznie system s&s
sirlucas - 2019-02-22, 11:29
Dymek napisał/a: | Obywatel MK napisał/a: | Czy po wymianie, odłączeniu akumulatora w aucie z systemem S&S trzeba jeszcze podłączyć się do kompa i coś w nim grzebać? |
Nie trzeba. Odłączenie akumulatora nie daje żadnych widocznych efektów, nie zmienia nic w konfiguracji. Przynajmniej nie w Sandero.
Natomiast wstawiając np. akumulator o innej pojemności należałoby chyba zapisać inną pojemność w kompie- chyba do czegoś ta informacja tam jest potrzebna, może np. dla mitycznego układu zarządzania energią. |
A ja mam taki szajs
12V 47AH LBI EN TEST 420 A
Obywatel MK - 2019-02-22, 11:41
Widocznie ktoś Ci podmienił Aku przed sprzedażą, a oryginał opchnął na allegro.
sirlucas - 2019-02-22, 12:15
Obywatel MK napisał/a: | Widocznie ktoś Ci podmienił Aku przed sprzedażą, a oryginał opchnął na allegro. |
I jak myślisz kolego czy powód wadliwego zbyt słabego akumulatora wpływa na takie wariacje w systemie s&s . Komputer go wykrywa niby jest ok błędów brak A i tak praktycznie go nie ma
Obywatel MK - 2019-02-22, 12:33
Trudno powiedzieć, może były montowane różne pojemności, a może nie.
sirlucas - 2019-02-22, 13:45
Obywatel MK napisał/a: | Trudno powiedzieć, może były montowane różne pojemności, a może nie. |
Raczej u mnie akumulator lewizna bo nie jet odpowiedni do systemu s&s ale okaże się co i jak po wymianie. Wczoraj prawdopodobnie podpinali mi zwykle o większej mocy i tak lipa A dowiadywalem di3 ze nowy akumulator trzeba programować w pamięci komputera
Nemrod - 2019-02-24, 12:57
Witaj
Mam tez sandero satepway, którym mało jeżdżę. Miałem taki przypadek podobny jak ty, lampka się cały czas świeciła (na klawiszu) ale silnik się nie wyłączał! Lampki nie mogłem zgasić. Po przejechaniu dłuższej trasy lampka zgasła i problem zniknął. Z pewnością problemem był niedoładowany akumulator. Teraz też zdarza mi się że s&s nie działa ale zawsze zapala się lampka A przekreślone.
Pozdrawiam
sirlucas - 2019-02-25, 08:33
Nemrod napisał/a: | Witaj
Mam tez sandero satepway, którym mało jeżdżę. Miałem taki przypadek podobny jak ty, lampka się cały czas świeciła (na klawiszu) ale silnik się nie wyłączał! Lampki nie mogłem zgasić. Po przejechaniu dłuższej trasy lampka zgasła i problem zniknął. Z pewnością problemem był niedoładowany akumulator. Teraz też zdarza mi się że s&s nie działa ale zawsze zapala się lampka A przekreślone.
Pozdrawiam |
Witaj kolego. Dzięki za info. No ja mam podobny problem. Idę ponownie na diagnostykę i wymianę akumulatora w czwartek. U mnie przycisk z dioda świeci się na czerwono cały czas po zapaleniu silnika. Zapalona dioda sygnalizuje wyłączenie systemu S&S. W ogóle nie moge nic z tym zrobić A dodatkowo na wyświetlaczu komputera powinna się palić literka zielona A lub A przekreslone A mi się nie pali. Po dłuższej jeździe jak samochód ma naładowany akumulator- teoretycznie naładowany bo jego parametry to 3/4 tego co mieć powinien auto traci jakby obroty jakby próbowalo zasnąć silnik się broni przed tym i raz na 20 prob padnie czyli system start stop co wyłączył ale przy próbie ruszenia auto umiera i trzeba przekręcić kluczyk i co odpalić od nowa. Zaznaczam iż jeżeli auto już mi zgasnie to dioda nadal pali na czerwono A na komputerku nie pali mi się ani A ani A przekreślone
Idar - 2019-02-26, 11:32
Może nie do końca na temat, ale jeśli chodzi o akumulator to faktycznie, przynajmniej mój, po 3,5k km. głównie jady po mieście i 6 miesiącach użytkowania doładowywał się (ładowarka CTEK 3,8A) prawie 5h.
sirlucas - 2019-02-28, 21:08
Dzisiaj byłem w ASO z ciągłym problemem systemu start stop. Przy okazji wymieniono mi akumulator na taki jaki być powinien sprawdzili wszystko błędów brak A system nadal nie działa A raczej czerwona dioda cały czas się pali nie da się nic zrobić. Koledzy pogrzebali troszkę i doszli iż powodem złego działania systemu start stop jest.... nieorygunalny moduł sterownik poduszek powietrznych włożony od zwykłej Dacii Sandero bez systemu start stop. Dlatego według nich tak się dzieje. Nie wiem nie znam sie wiem że auto było po kolizji . Proszę o pomoc i podpowiedz czy faktycznie zmieniony moduł sterownik od airbag z auta bez systemu start stop może mieć taki wpływ???Pomocy
Dymek - 2019-03-01, 08:40
sirlucas napisał/a: | Pomocy... |
Ja przepraszam, ale... uważasz, że skąd mamy wiedzieć takie rzeczy? Myślisz, że zamieniamy sobie moduły na niewłaściwe i patrzymy co będzie?
Nie bardzo też rozumiem działanie Twojego ASO... Przyjeżdżasz z problemem a oni go nie rozwiązują, tylko gdybają? W takich wypadkach ASO jest w stanie nawet "pożyczyć" sobie podejrzany moduł z innego samochodu i podłączyć na próbę. Bo w inny sposób tej teorii się raczej nie sprawdzi. I wtedy masz na 100%- naprawimy, ale moduł kosztuje xxxPLN.
Black Dusty - 2019-03-01, 10:02
sirlucas napisał/a: | nieorygunalny moduł sterownik poduszek powietrznych włożony od zwykłej Dacii Sandero bez systemu start stop |
Tak na marginesie masz pewność że ten nieoryginalny moduł zadziała w razie potrzeby prawidłowo bo poduszki w samochodzie to chyba dość ważny element i mogą albo nie pomóc albo wręcz zaszkodzić.
Belphegor - 2019-03-01, 10:13
Za działanie systemu Start&Stop odpowiada około 20 czujników. M.in. czujnik temperatury turbiny (jeśli jest turbo), temperatury oleju, temperatury silnika, temperatury wnętrza (przy klimatyzacji automatycznej) i inne. Ale o czujniku poduszki nie słyszałem. Jaki to ma związek z działaniem systemu?
Chyba, że chodzi o to, by nie jeździć z czymś takim i system wymusza gaszenie silnika bez możliwości jego automatycznego odpalenia, tylko ręcznie. Jeśli tak jest, to pierwszy przypadek, o jakim słyszałem.
keisyzrk - 2019-03-02, 13:19
A może masz uszkodzony sam przycisk od systemu start stop? Czerwona dioda na przycisku zapala się jak wyłączę system start stop.
eplus - 2019-03-02, 13:54
A Ty, Krzysiek, trzymaj przycisk wciśnięty i załącz stacyjkę, sprawdź czy będą takie objawy, jak u Lucasa.
keisyzrk - 2019-03-02, 15:13
eplus napisał/a: | A Ty, Krzysiek, trzymaj przycisk wciśnięty i załącz stacyjkę, sprawdź czy będą takie objawy, jak u Lucasa. |
A czy u Ciebie przycisk od start stop świeci się cały czas?
Moim zdaniem bardziej prawdopodobne jest jakieś zwarcie w przycisku, niż niewłaściwy moduł poduszek..
eplus - 2019-03-02, 16:03
Na szczęście ja go nie mam, dlatego napisałem do ciebie.
sirlucas - 2019-03-02, 17:09
No u mnie przycisk dioda pali się non stop na czerwono nie da się nic zrobić przycisk i kostka tam pod nim wszystko ok. Najgorsze bo taj czy siak na wyświetlaczu komputera powinna być literka A lub A przekreslone A u mnie nie ma nic. Auto podniete pod komputer nie wykazuje błędów system start stop aktywny- dziwne mimo iż przycisk świeci A jak świeci to system nieaktywny. Rozebrali tak wszystkie plastiki przy dźwigni zmiany biegów i hamulcu ręcznym. We wtorek kolejna wizyta.
telecaster1951 - 2019-03-03, 14:03
sirlucas napisał/a: | Najgorsze bo taj czy siak na wyświetlaczu komputera powinna być literka A lub A przekreslone A u mnie nie ma nic. | Ikonka na ekranie pojawia się tylko przy włączonym systemie S&S. sirlucas napisał/a: | ...ale ludzie tam pojęcia nie mieli o niczym. | Pewnie że nie mają, bo za takie usterki biorą się uczniowie z samochodówki na praktykach. sirlucas napisał/a: | nieorygunalny moduł sterownik poduszek powietrznych | Co oznacza że masz auto po poważnym dzwonie skoro wywaliło poduchy. A skoro tak, to może tam się dziać wszystko.
Samo świecenie przycisku oznacza że system działa nieprawidłowo i zasadniczo się to potwierdza.
Czy na pewno system S&S gasi auto? Silnik gaśnie przy puszczeniu sprzęgła czy po zatrzymaniu z wciśniętym sprzęgłem?
Nie sądzę aby auto gasło przez start & stop. Dla mnie to jest inna usterka, a świecąca się dioda przełącznika jest objawem.
sirlucas - 2019-03-03, 17:48
telecaster1951 napisał/a: | sirlucas napisał/a: | Najgorsze bo taj czy siak na wyświetlaczu komputera powinna być literka A lub A przekreslone A u mnie nie ma nic. | Ikonka na ekranie pojawia się tylko przy włączonym systemie S&S. sirlucas napisał/a: | ...ale ludzie tam pojęcia nie mieli o niczym. | Pewnie że nie mają, bo za takie usterki biorą się uczniowie z samochodówki na praktykach. sirlucas napisał/a: | nieorygunalny moduł sterownik poduszek powietrznych | Co oznacza że masz auto po poważnym dzwonie skoro wywaliło poduchy. A skoro tak, to może tam się dziać wszystko.
Samo świecenie przycisku oznacza że system działa nieprawidłowo i zasadniczo się to potwierdza.
Czy na pewno system S&S gasi auto? Silnik gaśnie przy puszczeniu sprzęgła czy po zatrzymaniu z wciśniętym sprzęgłem?
Nie sądzę aby auto gasło przez start & stop. Dla mnie to jest inna usterka, a świecąca się dioda przełącznika jest objawem. |
Auto widziałem po szkodzie. Wywaliło tylko napinacze poduchy Oki. Kierownica nie odkrecana zgrzewy oryginalne bez jakiej kolwiek ingerencji. Żeby wyjść rizwalony airbag trzeba z tyłu kierownicy w 2 miejscach przebić fabryczne zgrzewy i nacisnąć zapadki. U pasażera też nic nie ruszane. Nad schowkiem wszystko Oki. Nie wiem od czego ta awaria
sirlucas - 2019-03-03, 17:52
Samo gasniecie auta z tego co wam zauważyłem spowodowane falowaniem obrotow na biegu jalowym. Przepustnica lub silniczek krokowy. A system start stop podejrzewam że ktoś coś skubal i na stałe chciał odłączyć
toka93 - 2019-03-03, 18:03
sirlucas napisał/a: |
Auto widziałem po szkodzie. Wywaliło tylko napinacze poduchy Oki. Kierownica nie odkrecana zgrzewy oryginalne bez jakiej kolwiek ingerencji. Żeby wyjść rizwalony airbag trzeba z tyłu kierownicy w 2 miejscach przebić fabryczne zgrzewy i nacisnąć zapadki. U pasażera też nic nie ruszane. Nad schowkiem wszystko Oki. Nie wiem od czego ta awaria |
Mało prawdopodobne, że sam napinacz wystrzelił a poduchy nie. W dodatku przy kierowcy nie trzeba nic rozrywać bo są normalne otwory. Ale mniejsza z tym. Jak ASO oceniło że sensor airbag jest nie ten? Z czapy zaczęli demontować plastiki w tunelu, czy jest błąd poduszek?
sirlucas - 2019-03-03, 18:44
toka93 napisał/a: | sirlucas napisał/a: |
Auto widziałem po szkodzie. Wywaliło tylko napinacze poduchy Oki. Kierownica nie odkrecana zgrzewy oryginalne bez jakiej kolwiek ingerencji. Żeby wyjść rizwalony airbag trzeba z tyłu kierownicy w 2 miejscach przebić fabryczne zgrzewy i nacisnąć zapadki. U pasażera też nic nie ruszane. Nad schowkiem wszystko Oki. Nie wiem od czego ta awaria |
Mało prawdopodobne, że sam napinacz wystrzelił a poduchy nie. W dodatku przy kierowcy nie trzeba nic rozrywać bo są normalne otwory. Ale mniejsza z tym. Jak ASO oceniło że sensor airbag jest nie ten? Z czapy zaczęli demontować plastiki w tunelu, czy jest błąd poduszek? |
Nie ma błędów po prostu rozebrali panel między siedzeniami dobierając się do przycisku start stop. Żeby wyjść poduchy trzeba zgrzewy przeciąć. Owszem są śruby ale demontaż airbag wymaga naciśnięcie zagadek pod zgrzewami tam nie ma srub
toka93 - 2019-03-03, 18:49
Wydaje mi się że z tyłu kierownicy są dziury do odbicia tych zapadek na poduchę.
sirlucas - 2019-03-03, 19:51
toka93 napisał/a: | Wydaje mi się że z tyłu kierownicy są dziury do odbicia tych zapadek na poduchę. |
Dziury są owszem jak się je samemu zrobi. Żeby wyjąć wystrzeloną poduszkę należy z dwóch stron przebić oryginalne zaślepki zgrzewy i dostać się do zagadek takich drucikow. Naciskając na nie odbrzpieczamy airbag i wyjmujemy m to samo w drugą stronę w celu założenia nowego tylko że dziury zostają na stałe
Wpisz sobie w Google wymiana poduszki w dacia sandero
Każda fabrycznie nową ma z tyłu kierownicy zaślepki pod którymi są zapadki do wyjścia.
toka93 - 2019-03-03, 20:10
Demontowałem te poduszki z 20 razy i zawsze myślałem, że tam jest otwór i nie ma całkowicie "zagrzanej" dziury :D
Cóż, człowiek uczy się cale życie.
sirlucas - 2019-03-03, 21:19
toka93 napisał/a: | Demontowałem te poduszki z 20 razy i zawsze myślałem, że tam jest otwór i nie ma całkowicie "zagrzanej" dziury :D
Cóż, człowiek uczy się cale życie. |
Niektóre auta mają po prostu śrubę na wierzchu i klopot z głowy. W Dacii jest inaczej
toka93 - 2019-03-03, 21:26
W Daci tylko stary Logan miał przykręcaną. Reszta ma te dziwne zatrzaski, albo inne wynalazki. A najbardziej chory to Duster FL 2017. Gdzie poduszka już mała z klaksonem i są 3 rodzaje mocowań. Jak w Sandero II, na 3 bolce i blaszki jak w Dusterze przed FL :)
telecaster1951 - 2019-03-04, 15:34
sirlucas napisał/a: | Samo gasniecie auta z tego co wam zauważyłem spowodowane falowaniem obrotow na biegu jalowym. Przepustnica lub silniczek krokowy. A system start stop podejrzewam że ktoś coś skubal i na stałe chciał odłączyć | No. To najpierw ogarnij przepustnicę i silniczek, bo tu jest zapewne przyczyna gaśnięcia.
W S&S nic nie musiało być grzebane! Świecenie się diody mówi że system jest wyłączony, czego powodem może być błędny odczyt jednego z czujników. Chociażby położenia przepustnicy.
Komputer diagnostyczny może nie wykryć tutaj żadnego błędu.
sirlucas - 2019-03-04, 15:46
telecaster1951 napisał/a: | sirlucas napisał/a: | Samo gasniecie auta z tego co wam zauważyłem spowodowane falowaniem obrotow na biegu jalowym. Przepustnica lub silniczek krokowy. A system start stop podejrzewam że ktoś coś skubal i na stałe chciał odłączyć | No. To najpierw ogarnij przepustnicę i silniczek, bo tu jest zapewne przyczyna gaśnięcia.
W S&S nic nie musiało być grzebane! Świecenie się diody mówi że system jest wyłączony, czego powodem może być błędny odczyt jednego z czujników. Chociażby położenia przepustnicy.
Komputer diagnostyczny może nie wykryć tutaj żadnego błędu. |
Dzięki kolego za info. Sam też już w serwisie przed jutrzejszą wizyta to powiedziałem żeby sprawdzili każda rzecz czujnik który współgra z systemem S&S
sirlucas - 2019-03-06, 17:46
Witam ponownie z tematem systemu start stop. Jestem już po wizycie i jak się okazało to wadliwy sterownik moduł poduszek powietrznych zamontowany z Dacii Sandero bez systemu S&S powodował wariacje w moim aucie A falowanie obrotów spowodowane nieszczelnością w kokektorze ssącym. Dziękuję za pomoc serwisowi Renault Dacia Smolarek pod Skierniewicami.
jodlasty - 2019-06-04, 18:39
Tak z ciekawości. Ile zapłaciłeś za naprawę?
Czy podczas jazdy próbnej kiedy kupowałeś samochód, to nie wyłapałeś takiej usterki?
|
|