DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster II 1.0 TCe LPG - piszcząca centralka LPG

maxx304 - 2021-01-19, 00:21
Temat postu: Duster II 1.0 TCe LPG - piszcząca centralka LPG
Jak w temacie - Duster II, odebrany w połowie grudnia 2020. Dziś po przejechaniu trasy w mieście (ok. 4km), po ponownym wejściu do auta i odpaleniu silnika, centralka LPG piszczy regularnie w rytm mrugającej powoli kontrolki gazu. Auto nie przełącza się na gaz. W instrukcji napisali, żeby zgłosić się do Autoryzowanego Partnera. Auto na dotarciu, 1700km przejechane od odbioru. Ki diabeł? Tak szybko elektrozawór szlag trafił? "Brudny gaz"? Źle wystrojona instalacja? Czy ten typ tak ma?

Jestem z Zielonej Góry, ale auto kupione w salonie w Lesznie, EasyService na pięć lat. Nie bardzo mi się uśmiecha wyjazd do Leszna już po miesiącu, w ZG też jest ASO, ale użytkownicy lepiej oceniają serwis leszczyński. Wolałbym odstawić wóz na miejscu do roboty, ale licho wie, jak zrobią. Najbardziej martwi mnie fakt, że dzieje się to w nowym samochodzie, nie po 10-20 tys. kilometrów. Czy serwis musi np. wymienić elektrozawór na nowy, powiedzmy po 3 próbach czyszczenia, jeśli nic nie pomoże?

JS - 2021-01-19, 07:53

To może być każda z przyczyn - a co do ASO, to żadnemu nie uśmiecha się grzebać przy wadliwej od początku instalacji LPG marki Landi Renzo. Jedź tam, gdzie bliżej, bo to nie ostatnia Twoja wizyta w tej sprawie - też tak mam i mimo 73.000 km i dbałości instalacja głupieje.
maxx304 - 2021-01-19, 09:49

JS napisał/a:
To może być każda z przyczyn - a co do ASO, to żadnemu nie uśmiecha się grzebać przy wadliwej od początku instalacji LPG marki Landi Renzo. Jedź tam, gdzie bliżej, bo to nie ostatnia Twoja wizyta w tej sprawie - też tak mam i mimo 73.000 km i dbałości instalacja głupieje.


No nie pocieszyłeś mnie :/ Umówiłem się w Lesznie, dam im szansę. Szkoda że dopiero za tydzień. Na razie pan z serwisu poprosił aby jeździć na benzynie i czasem spróbować przełączyć na LPG, jak auto jest rozgrzane.
Z tego wynika, że sami nie do końca wiedzą, co się dzieje, a problem może pojawiać się i znikać.

Fruxo - 2021-01-19, 21:16

Piszczenie = błąd
w moim przypadku był to pływak który twierdził że butla jest pusta (co powodowało wyłącznie lpg mimo tego że jest)

Teraz w mrozy miałem też przypadek że po ok 1 km jazdy na lpg zamarzł parownik i takie sam efekt.

piotr. z - 2021-01-21, 20:15

maxx304 napisał/a:

Z tego wynika, że sami nie do końca wiedzą, co się dzieje, a problem może pojawiać się i znikać.

Jeśli są jakieś błędy zapisane w centralce to trzeba je odczytać a my z opisu zachowania się instalacji nie pomożemy. Tylko ASO bo serwisy od LPG- nawet LR- nie mają sprzętu aby się skomunikować z Twoją centralką. Będą znane błędy to można dyskutować.

maxx304 - 2021-01-25, 13:12

Jutro o 10:00 mam się stawić w serwisie w Lesznie. Zobaczymy, co wymyślą.
maxx304 - 2021-01-27, 23:17

Sprawa załatwiona. Okazało się, że padł czujnik ciśnienia LPG. Wymieniony. Przy okazji rozmawiałem z serwisem odnośnie problemów z elektrozaworem i akcji serwisowej. Otrzymałem odpowiedz, że akcja dotyczyła starszych Dusterów, w nowych instalacja została poprawiona i problem z elektrozaworem nie występuje. Na moje zdziwienie, że czujnik padł tak szybko, usłyszałem: „złośliwość rzeczy martwych” :-)
kilerfcb - 2021-01-29, 18:32

Heh mam tą samą usterkę i czekam od 14 stycznia na wymianę czujnika którego podobno NIGDZIE nie ma. Nawet we Francji...... Szlag mnie już trafia...
piotr. z - 2021-01-30, 14:34

W starszych Dusterach padały nie tylko elektrozawory ale również czujniki ciśnienia gazu (oba elementy miałem wymieniane) więc z tym czujnikiem to musi być coś nie tak. Tylko się dziwię Renault/Dacia, że toleruje taki stan rzeczy i nie przyciśnie dostawcy tego czujnika.
Fruxo - 2021-01-30, 16:13

Mi wczoraj zdechł czujnik ciśnienia gazu przy wtryskach. Co ciekawe to miałem inny niż oryginał 166393977R bo t-map c96 do 3.5 bara i dobrze to chodziło (no i 3 razy tańszy).
maxx304 - 2021-01-31, 20:21

kilerfcb napisał/a:
Heh mam tą samą usterkę i czekam od 14 stycznia na wymianę czujnika którego podobno NIGDZIE nie ma. Nawet we Francji...... Szlag mnie już trafia...


To ciekawe, co piszesz, bo mnie wymienili w serwisie od ręki. ASO Smektała, Leszno.
Może mieli zapas...?

Robson68 - 2021-02-06, 15:25

Potwierdzam , że jest problem z czujnikami ciśnienia ( pojawiło się rozwiązanie techniczne Renault)- wymiana czujnika ciśnienia i przeprogramowanie
Przy okazji mam pytanie od złącze diagnostyczne LPG , w jednym modelu widziałem w skrzynce bezpieczników w komorze silnika . Z ciekawości sprawdziłem u siebie , u mnie tam go brak .
Duster 2 z lipca 2020 r

kilerfcb - 2021-02-06, 22:10

Problem to dopiero mają z częściami, wstrzymana produkcja nowych samochodów, a co dopiero naprawa już tych w obiegu. Masakra... Czekam od 14 stycznia. W przyszłym tygodniu będę się domagał samochodu zastępczego z LPG..
brzuch0 - 2021-02-07, 22:22

kilerfcb napisał/a:
Problem to dopiero mają z częściami, wstrzymana produkcja nowych samochodów, a co dopiero naprawa już tych w obiegu. Masakra... Czekam od 14 stycznia. W przyszłym tygodniu będę się domagał samochodu zastępczego z LPG..

Samochód czeka w serwisie czy poruszasz sie nim nadal?
Ja swojego potwora ( 1.0 LPG) odbieram za 2 tyg i już obawiam się problemów z LPG

kilerfcb - 2021-02-08, 08:31

Jeżdżę na PB.... już prawie miesiąc..
Robson68 - 2021-02-10, 16:18

Dziś i mój Duster przestał pracować na gazie. Diagnostyka w ASO , stwierdzona usterka czujnika ciśnienia gazu. Na obecną chwilę brak dostępności części czyli czeka mnie jazda na benzynie.
Fruxo - 2021-02-10, 21:18

czujnik nazywa się "czujnik ciśnienia gazu bosha do 3.5 bar" dostępny wszędzie i każdy działa tak samo.
On ma za zadanie tylko wyłapać czy spadki cieśnienia nie są za duże ale żadnych korekt on nie daje.

kilerfcb - 2021-02-10, 22:08

Robson68 napisał/a:
Dziś i mój Duster przestał pracować na gazie. Diagnostyka w ASO , stwierdzona usterka czujnika ciśnienia gazu. Na obecną chwilę brak dostępności części czyli czeka mnie jazda na benzynie.


No ja już 1500km na PB... fajnie, auto jeździ, ale miało być tanio :D Ofc nie ma tematu samochodu zastępczego ponieważ auto nie jest unieruchomione.

Robson68 - 2021-02-11, 15:25

Zrobiłem małe doświadczenie z czujnikiem ciśnienia gazu , dostałem od znajomego czujnik ciśnienia LPG Bosch podobny wizualnie do tego uszkodzonego z Dustera . Podmieniłem i jest częściowy sukces , auto przełącza się na LPG i pracuje.
Niestety podczas jazdy, przy przyspieszaniu czuć dławienie i szarpnięcie w pierwszej chwili po naciśnięciu na pedału gazu . Winą jest pewnie inna charakterystyka tego czujnika ciśnienia , chyba , że ma wplyw niska temperatura ( -10).
Generalnie jest to jakieś wyjście kupić inny czujnik ciśnienia gazu i jeździć na LPG lub czekać na nowy w ramach gwarancji . Informacja dzisiejsza z ASO , brak dostępu w Francji i brak info kiedy może być .
Resumując wydawanie pieniędzy na benzynę lub szukanie,, tymczasowego zamiennika,, czujnika ciśnienia LPG , tak czy tak pieniądze zostaną wydane z portfela.

Robson68 - 2021-02-12, 08:08

W tym modelu jest zamontowany czujnik ciśnienia Landi Renzo do 5 barów , ja założyłem Boscha . A on jest do 3,5 barów i dlatego występuje dławienie.
kilerfcb - 2021-02-15, 21:11

Dzisiaj dostałem info z Dacia Polska, że mają czujnik na magazynie centralnym i prawdopodobnie w tym tygodniu będzie w ASO
Fruxo - 2021-02-15, 21:38

łooo panie
reduktor wytwarza ciśnienie lpg które oscyluje 0,8-1.1 bar
mapsensor na listwie pilnuje tylko żeby te parametry zostały zachowane jeżeli nie sterownik odłączy lpg
niczego więcej ten czujnik nie robi tylko kontroluje czy reduktor podaje poprawę ciśnienie
Reduktor jest w pełni mechaniczny więc to jest jedyna jego kontrola.
[/center]

kilerfcb - 2021-02-17, 07:05

Wielki dzień. Dzisiaj po 34 dniach od zgłoszenia się do serwisu będę miał wymianę czujnika..
Rycha - 2021-02-20, 22:33

Dziś wymieniałem filtry ciekły i gazowy. Auto w gazie 12 lat ...200tys. Podczas jazdy i obciążeniu silnika wrzucał awaryjnie na benzynę, myślałem że koniec wtrysków. Mały filtr to wygladał jak by był od początku., lotny to ledwo puszczał. Po wymianie auto lata jak ta lala. Instalacja BRC . Dziś żałuję ze nie kupiłem Dustera w benzynie i nie założyłem gazu. Bo to co montują , to chyba jakiś najtańszy szajs!!!! Poprzednik wieczne problemy z elektrozaworem ....ten znowu problemy z czujnikami. Ciekawe od kiedy daczki z LR zaczną sobie wybuchać ....oczywiście mała wada fabryczna. Użytkownicy wymieniają filtry co 10tys i dalej jazda, serwis ....brudny gaz:)
Darek_2003 - 2021-03-29, 07:44

No i dopadło i mnie...
Auto odebrane na początku grudnia, do tej pory przejechane niecałe 2tys. km. Dzisiaj rano w drodze do pracy, w momencie kiedy silnik powinien się przełączyć na gaz, zaczęła pikać kontrolka LPG, a autko jak gdyby nigdy nic, spokojnie jechało sobie dalej na benzynie :)
Pytanie do przedmówców, którzy wymieniali ten czujnik w ASO - problem został ostatecznie rozwiązany? Po wymianie czujnika wszystko jest w porządku? Wie ktoś, czy dalej są problemy z dostępnością tej części?

kilerfcb - 2021-03-29, 20:35

Tak, ja już jeżdżę ponad miesiąc i nie ma problemu. Pytanie jak długo ? :) Wiem, że wraz z wymianą czujnika zaktualizowali oprogramowanie LPG. Przed usterką czujnika zdarzało mi się, że przy temperaturach 1-5 stopni LPG mi się szybko włączało i po chwili w trakcie jazdy wracało na PB. Powtarzało się to tak 2-3 razy, aż zaskoczyło na stałe. Teraz tak nie mam, nie dość, że jeszcze szybciej się przełącza na LPG to zostaje na nim.
AndrewMD - 2021-03-29, 23:04

Spróbuj zresetować wszystko. Mogła się zawiesić centralka.
Darek_2003 - 2021-03-30, 11:22

Umówiłem się już do serwisu w Kielcach, niestety wizyta dopiero za 1,5 tygodnia.
U mnie się to stało podczas pierwszej jazdy w dniu wczorajszym, wszystko wyglądało OK - auto odpaliło standardowo na benzynie (tryb automatyczny) i centralka zaczęła dopiero "pikać" w momencie jak miało się przełączyć na LPG. Od wczoraj pika już cały czas, nawet od razu po pierwszym w ciągu dnia odpaleniu silnika, kiedy to i tak teoretycznie powinien chodzić na benzynie. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z gazem, nawet w największe mrozy, przełączał się na gaz, oczywiście po nieco dłuższym niż zwykle okresie rozgrzewania.

AndrewMD napisał/a:
Spróbuj zresetować wszystko. Mogła się zawiesić centralka.

A jak wszystko zresetować, odłączyć akumulator?

Darek_2003 - 2021-04-13, 07:51

Dalszy ciąg mojej historii. Zdiagnozowano błąd czujnika ciśnienia gazu, stwierdzono, że trzeba go wymienić i przeprogramować.
Umówiono mnie na kolejny termin i poproszono o zatankowanie LPG do pełna (podobno niezbędne do przeprogramowania)
Niestety auto stało w serwisie cały wczorajszy dzień, 2 godziny po przewidywanym czasie odbioru poinformowano mnie, że "prace cały czas trwają, nie mają pewności czy po wymianie czujnika błąd nie powróci"... - cokolwiek to nie znaczy. Zaproponowano auto zastępcze - na razie nie skorzystałem, ponieważ auto teoretycznie powinno być dzisiaj. Czekamy...

Darek_2003 - 2021-04-21, 08:51

Auto zrobione, czujnik wymieniony. Obsuwa była bo nie mieli czujnika na miejscu (pomimo, że miał być :)) Na razie wszystko działa tak jak powinno, szybszego przełączania na gaz nie zauważyłem...
krimar - 2022-12-29, 20:35

Czujnik ciśnienia listwy LPG silników 1.0 tce z fabrycznym LPG o numerze katalogowym Renault 166393621R (nie mylić z numerem na naklejce na nim 175230842R - jest to numer całej listwy łącznie z czujnikiem) trudno dostępny w serwisach Renault jest sygnowany logiem Landi Renzo. To nic innego jak czujnik 0.5-5.5 bara o oznaczeniu t-mapc97 o numerze katalogowym LR 463000027, dostępny również z numerami katalogowymi Opel, GM 463000003 lub 95520380.
Oryginalny czujnik jest łatwo dostępny na portalu aukcyjnym w cenie od stu kilkunastu złotych za fabrycznie nowy egzemplarz. Wymiana jest banalnie prosta,wystarczy odpiąć wtyczkę, odkręcić śrubkę,wyjąć stary,włożyć nowy,przykręcić śrubkę i wpiąć wtyczkę.
Perspektyw miesięcznej jazdy na benzynie (tyle mniej więcej zajmuje sprowadzenie czujnika przez serwisy Renault) i kosztów z tym związanych każe rozważyć możliwość samodzielnej wymiany czujnika do czasu sprowadzenia go przez serwis i ponownego montażu zepsutego w chwili,gdy serwis powiadomi, że czujnik już został sprowadzony. (Jeśli ktoś nie ma już gwarancji to tym bardziej może sporo zaoszczędzić, gdyż serwis autoryzowany wycenia czujnik + robociznę na ok 1200 PLN)

gacek237 - 2023-04-10, 09:29

Mało mnie nie poskręcało, jak centralka zaczęła piszczeń i Duster nie chce przejść na gaz - 3 tygodnie po upływie gwarancji.
Tak jak napisał Krimar - na portalu z przesyłką mapc97 kosztował mnie 140 zł (oznaczenia wszystkie takie same, tylko miesiąc i rok produkcji w miarę aktualny. Podjechałem pod paczkomat, silnik był w pełni rozgrzany, odkręciłem czujnik (wyleciało trochę gazu), zamontowałem nowy mapc97 odpaliłem silnik i od razu przeszedł na gaz. Zrobiłem jakieś 30 km, auto postało jakieś 20 minut, ponownie odpalił i przeszedł na gaz. Wróciłem do domu - jakieś 40 km. Na noc stał w garażu. A rano następnego dnia ........ już znowu centralka piszczy od razu po rozruchu silnika i brak możliwości przejścia na LPG. Po odkręceniu mapc97 (próba ponownej podmiany na pierwotnego mapca uleciał z listwy gaz. Jak podmieniałem później ponownie na tego zakupionego, to już w listwie nie było gazu (mimo, ze silnik był rozgrzany i gaz w fazie lotnej powinien dostawać się do listwy). Wychodzi na to, że albo nie "odpala" zawór w butli albo zawór przy parowniku. Nie rozumiem tylko jak to się stało, że po podmianie mapca przeszedł od razu na gaz i tego dnia było ok a rankiem następnego już znowu kaplica. Mój znajomy gazownik potwierdził, że nie będzie miał dostępu diagnostycznego - tylko serwis. Lipa. Dodam, że z pierwotnym mapc97 było podobnie - auto zatankowane do pełna, przejechałem ok 12 km i wstawiłem do garażu,, a rano już tylko piszczenie centralki. Wychodzi jednak na to, że trzeba jednak jechać do serwisu i tak jak napisał Darek 2003 przeprogramować ten mapc. Tylko dlaczego po włożeniu nowego mapca działał przez jakiś czas?

chrom6 - 2023-04-11, 07:27

gacek237 napisał/a:
. Tylko dlaczego po włożeniu nowego mapca działał przez jakiś czas?


bo pewnie miał defaultowe ustawienia i działa, w czasie jazdy nastąpiła adaptacja .....i efekt znasz

gacek237 - 2023-04-11, 15:35

Czyli że jak?
Kupiłem dobry czujnik i został on uszkodzony przez instalację z uwagi, że po podłączeniu nie było np. jakiejś adaptacji odpowiednim programem?
Czy też czujnik miał wadę od początku i po adaptacji do instalacji przez centralkę, "odcięło" go od dalszego działania, jako wadliwego?

gacek237 - 2023-04-11, 16:14

W uzupełnieniu - piszę o tym dość obszernie, bo może to się komuś przydać w przyszłości.

Udało mi się wprosić dziś do serwisu Perfekta w Lubaniu (serdeczne dzięki dla obsługi) i ku mojemu zaskoczeniu (gwarancja minęła mi w połowie marca tego roku) mój Duster objęty był programem nieodpłatnej wymiany tego czujnika nawet po upływie gwarancji (to się nazywa chyba OTC - przywołanie serwisowe - czyli jak jest ok to nie ruszają, ale jak pojawiają się problemy, to wtedy wymieniają daną część). Wymienili czujnik i autko pojechało na gazie do domu (ok. 35 km). Jutro rano zobaczę co i jak.
Wstawili czujnik, który ma inne oznaczenia niż oryginalny oraz ten który kupiłem na portalu aukcyjnym.
Załączam zdjęcie tego zakupionego na portalu aukcyjnym (oznaczenia odpowiadają oznaczeniu pierwotnego) oraz zdjęcie zamontowanego przez serwis w dniu dzisiejszym (ma całkiem inne oznaczenia).
Czy ten czujnik montowany dziś przez serwis był w jakiś sposób programowany, czy tylko wsadzony w miejsce starego - tego nie wiem.
Co do tego, czy Duster pokonał problem, czy problem wrócił - dam znać.
Pozdrawiam wszystkich a szczególne podziękowania kieruję dla tomkasza.

tomkasz - 2023-04-12, 09:19

Po rozmowach z kolegą gacek237 można by jeszcze ostrzec potencjalnych nabywców tych czujników oryginalnych Landi, że na rynku najprawdopodobniej jest bliżej nieznana ilość z partii tych uszkodzonych. Można trafić ... różnie :-( .
krimar - 2023-04-12, 19:24

Prawdopodobnie zastąpili droższy czujnik produkowany przez Continental dla Landi Renzo tańszym produkcji włoskiej. To co mnie zastanawia względem powyższego zdjęcia kupionego czujnika to brak nr katalogowego Landi Renzo lub GM, może to podróbka. Czy sprzedający dał na niego gwarancję (czyli przykleił sticker gwarancyjny z datą zakupu)?
gacek237 - 2023-04-29, 06:52

Witam wszystkich.
Minęło już ponad 2 tygodnie i LPG działa bez problemu na czujniku wymienionym w serwisie.
Sprzedawca z portalu aukcyjnego zwrócił bez problemu kasę za czujnik (który nie działał już na drugi dzień) - porządny gość. W rozmowie mówił, że taki czujnik odsyłają i dostają w jego miejsce inny, więc nie jest to dla niego problem. Przez moment zastanawiał się czy nie przysłać mi drugiego, ale jak powiedziałem, że już mam umówioną wizytę w serwisie, to zamknęliśmy temat.
A.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group