DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Dział techniczny - Sandero III dmuchawa kaput, bezpiecznik story, ciąg dalszy?
Michał B24 - 2021-12-22, 19:25 Temat postu: Sandero III dmuchawa kaput, bezpiecznik story, ciąg dalszy?Pacjent Sandero III, TCE 90, wersja Comfort, z automatyczną klimatyzacją.
Objaw: nie działa wentylator, choć wszystkie wskazania klimatyzacji na ekranikach są prawidłowe. Wskażnik prędkości wentylatora reaguje, wszystkie funkcje klimatyzacji są wyswietlane. Ale w aucie zimno, nie dmucha, wentylatora nie słychać.
Działania kontrolne:
1 Wyłączenie silnika, nawet zostawienie auta na kilka godzin, nie pomaga
2 Skrzynka bezpieczników w kabinie posiada tylko kilka piktogramów, na dużo większą ilość bezpieczników, ale zaden nie odpowiada za odszranianie przedniej szyby, ani za wentylacje
3 Skrzynka bezpieczników pod maską, nie posiada ani jednego piktogramu
4 Instrukcja obsługi posiada jedynie legendę do piktogramów ze skrzynki wewnątrz kabiny
5 Bezpieczniki nie mają odkrytych części metalowych, przez co nie da sie ich sprawdzić bez wyciągania ze skrzynki
Czy ktoś posiada opis bezpieczników, lub wiedzę które sprawdzić?Michał B24 - 2021-12-22, 19:33 Bezpieczniki w SIII to jest niezła zagwozdka, opis jest tylko do kilku bezpieczników. A nie da się sprawdzić próbnikiem na miejscu, bo nie ma dostępu do części metalowych. Trzeba po kolei wyciągać nieopisane bezpiecznikipastp - 2021-12-22, 19:57 Kolego serwis. U mnie wymiana wentylatora. Straszyli, że auto trzeba zostawić ale okazało się że ok 1h.Michał B24 - 2021-12-22, 20:13 To zawsze jest opcja, chcialem najpierw sprawdzic bezpiecznikuno0 - 2021-12-22, 20:18 Temat postu: Re: Sandero III dmuchawa kaput, bezpiecznik story, ciąg dals
Michał B24 napisał/a:
1 Wyłączenie silnika, nawet zostawienie auta na kilka godzin, nie pomaga
2 Skrzynka bezpieczników w kabinie posiada tylko kilka piktogramów, na dużo większą ilość bezpieczników, ale zaden nie odpowiada za odszranianie przedniej szyby, ani za wentylacje
3 Skrzynka bezpieczników pod maską, nie posiada ani jednego piktogramu
4 Instrukcja obsługi posiada jedynie legendę do piktogramów ze skrzynki wewnątrz kabiny
5 Bezpieczniki nie mają odkrytych części metalowych, przez co nie da sie ich sprawdzić bez wyciągania ze skrzynki
Czy ktoś posiada opis bezpieczników, lub wiedzę które sprawdzić?
Drażni mnie takie działanie producenta co by mnie zmuszać do jeżdżenia z takim gównem do serwisu
OBD szwankuje, bezpieczniki to tajemnica...zobaczymy co dalej znajdziecieMichał B24 - 2021-12-22, 20:26 Pewnie bym doszedł, ale auto na ulicy, a snieg wali i mrozi.Krystian67 - 2021-12-23, 09:55 Jeśli wymiana wentylatora trwa w sandero 1h. to szacun dla konstruktorów .Nie znam na dziś takiego auta ,zeby tak szybko dało się to wymienic. Ostatnio wymieniałem to w kangoo 2 .Trzeba demontowac cały pulpit.Dymek - 2021-12-23, 10:26
Krystian67 napisał/a:
Jeśli wymiana wentylatora trwa w sandero 1h. to szacun dla konstruktorów .Nie znam na dziś takiego auta ,zeby tak szybko dało się to wymienic.
Nie ma reguły. Ja się z kolei dotąd nie spotkałem (tam gdzie grzebałem) z jakimś ekstra upierdliwym dostępem- miałem do czynienia tylko z rozwiązaniami, gdzie wentylator jest łatwo wyjmowalny z boku, tak jak filtr powietrza i jest dość nisko a nie gdzieś pod samą szybą, albo wręcz nie znajduje się w ogóle wewnątrz obudowy nagrzewnicy, lecz po prawej stronie, gdzieś za czy nad schowkiem. Ostatnio wyciągałem w Toyocie Avensis- godzina na wymianę to jeszcze z przerwą na kawę...
Ale faktycznie- w Dacii Sandero II widzę, że nie jest już zabawnie ze względu na zupełnie niedemontowalny schowek w desce.pastp - 2021-12-23, 11:37 Jak piszę że 1h to tak było. Jak mnie zapisywali na konkretny dzień to straszyli całym dniem a ja walczyłem o auto zastępcze ale nie ta liga. Po sprawdzeniu podobno serwis ma na to 0.5h. W moim Fiacie Idea wentylator jest pod schowkiem może z 6 śrub.Michał B24 - 2021-12-23, 12:43 Naprawa umówiona na 10 stycznia, mam auto słuzbowe to jakoś przezyję. Chyba że ktoś wie, który bezpiecznik i tylko o to chodzi.Łukasz_M - 2021-12-23, 20:19 Skoro chcesz wymieniać bezpieczniki i nie masz opisu to czemu nie sprawdzisz wszystkich?? naprawde jest ich aż tyle że się nie da?? to zawsze jakaś opcja...nowy - 2021-12-23, 20:43
Łukasz_M napisał/a:
to czemu nie sprawdzisz wszystkich
Tak to chyba można w starych autach się bawić, w nowych gdzie elektronika na każdym kroku to taka zabawa może się źle skończyć Michał B24 - 2021-12-23, 20:59 Okazuje się, że Dacie projektował ktoś z Land Rovera, auto się samo psuje i samo naprawia, a potem znów psuje. Tak miałem tylko w LR.
Dzis rano dmuchawa zadziałała, a popołudniu już nie...
Także nie bezpiecznikuno0 - 2021-12-23, 21:06
Michał B24 napisał/a:
Okazuje się, że Dacie projektował ktoś z Land Rovera, auto się samo psuje i samo naprawia, a potem znów psuje. Tak miałem tylko w LR.
Dzis rano dmuchawa zadziałała, a popołudniu już nie...
Także nie bezpiecznik
Francuz Panie....Francuz
Po kilku francuzach nauczyłem się brać jak najmniej elektroniki
Kiedyś w Megane II światła się same zapalały i nikt nie mógł tego rozgryźć. Pomogła przyklejona kartka na przycisku start-stop "zgaś światła przełącznikiem...." Proste rozwiązanie...ono czasem jest najskuteczniejsze trzeba tylko na nie wpaść czego ci życzę Michał B24 - 2021-12-23, 22:22 Miałem 29 aut, prowadziłem kilkaset, Dacie mam już trzecią. Nikt mnie nie przekona, ze Dacia jest niewarta swojej ceny, bo jest to jedna z lepszych wydatków. Dacia nie jest inwestycją.
Największe problemy miałem z wytworami VAG, oraz Daimler Benz. Inne auta mi nie napsuły krwi, nawet Ruskij GAZMichał B24 - 2021-12-24, 11:21 Dmuchawa story, ciąg dalszy.
Prawidłowość jest taka, że pierwsze uruchomienie w dniu, dmuchawa ryra aż miło. Jak wyłączyć silnik tylko na chwilę, to zaskakuje. Ale jak zostawić na mrozie na pół godziny, znów nie działa.pastp - 2021-12-24, 12:30 A z ciekawości zapytam.... produkcja Maroko jak mój ? Opony koreańskich ?
Życzenia Zdrowych Wesołych Świąt dla wszystkichMichał B24 - 2021-12-24, 13:29 Nie mam pojecia, wlasnie zdałem sobie sprawę, że nawet nie pamietam letnich opon, obecnie na Barum Polaris 5rob_plk - 2021-12-25, 06:09
Michał B24 napisał/a:
Dmuchawa story, ciąg dalszy.
Prawidłowość jest taka, że pierwsze uruchomienie w dniu, dmuchawa ryra aż miło. Jak wyłączyć silnik tylko na chwilę, to zaskakuje. Ale jak zostawić na mrozie na pół godziny, znów nie działa.
Może wodę tam masz i zamarza :)Michał B24 - 2021-12-25, 09:54 To czemu po mroźnej nocy działa?Krystian67 - 2021-12-25, 11:02 Ja pisałem wyżej że wymieniałem ostatnio silnik w kangoo. Powodem była wada wirnika .Miał przerwę. Na kilka prób , czasem 10 raz się włączył. To ze łączysz to z mrozem .ok moze być. Ja tez oczywiście dostałem auto do naprawy , kiedy nastał czas parowania szyb. Silnik wymieniłem i jest dobrze.pastp - 2021-12-25, 14:21 Sprawdź kolego jakie masz opony i gdzie produkowane. Można ludzi przestrzec że jak z Maroka to dziękujęuno0 - 2021-12-25, 15:35
pastp napisał/a:
Sprawdź kolego jakie masz opony i gdzie produkowane. Można ludzi przestrzec że jak z Maroka to dziękuję
Rozwiń temat bo mam auto z Maroka.....pastp - 2021-12-25, 17:11 No było pytanie. Jakie masz opony i czy nie masz problemów z SOS i wentylatorem. Ja mam opony koreańskie ( polskie zimowe Dębica są cichsze i lepiej auto się prowadz- to moje odczucia) . 4 x w serwisie. Wymiana modułu SOS i wymiana wentylatora nawiewu.tec7 - 2021-12-25, 19:24 Temat postu: Re: Sandero III dmuchawa kaput, bezpiecznik story, ciąg dals
Michał B24 napisał/a:
2 Skrzynka bezpieczników w kabinie posiada tylko kilka piktogramów, na dużo większą ilość bezpieczników, ale zaden nie odpowiada za odszranianie przedniej szyby, ani za wentylacje
3 Skrzynka bezpieczników pod maską, nie posiada ani jednego piktogramu
uno0 - 2021-12-25, 19:42
pastp napisał/a:
No było pytanie. Jakie masz opony i czy nie masz problemów z SOS i wentylatorem. Ja mam opony koreańskie ( polskie zimowe Dębica są cichsze i lepiej auto się prowadz- to moje odczucia) . 4 x w serwisie. Wymiana modułu SOS i wymiana wentylatora nawiewu.
Opony koreańskie sprzedałem i kupiłem całoroczne Klebery...Na razie wszystko działa. Mam nadzieję, że do serwisu zawitam na przegląd pastp - 2021-12-25, 20:22 Jakiekolwiek Stepwayki widziałem to miały opony Continentala ale tylko moja miała Kumho. Auto jest ok. Podejrzewałem, że oprócz gorszych opon może też gorszy montaż. Uspokoiłeś mnie i życzę bezawaryjności. Jak drugi raz wymienią moduł SOS to go testowo aktywuję i sprawdzę połączenie. Proponuję zrobić to samo. U mnie ciekawski kolega ponaciskał i dzięki temu dowiedziałem się że nie działauno0 - 2021-12-25, 20:56 A mówią, że ciekawość to pierwszy stopień do piekła ale fakt nie naciskałem przycsku SOS i w sumie to nie wiem czy warto, chce lub powinienem
Teraz parę dni porządnego mrozu to zobaczymy czy po dwóch dniach stania będzie coś nie halo Michał B24 - 2021-12-26, 09:50 Dziękuję za oznaczenie. Niestety to nie bezpiecznik, bo dmuchawa włącza sie na zimno, potem się włącza i wyłącza randomowo, na dziurach. Czyli ewidentnie coś źle styka.
Nie wiem jak rozpoznać gdzie było składane auto, ale się dowiem. Sandero dużo lepiej jeździ zimą, niż służbowa Honda. Wolałbym to naprawić.
Ja mam zwykłe Sandero, nie Stepway i z oponami 185/65/15eplus - 2021-12-26, 09:53 A VIN nie zawiera kraju pochodzenia?Michał B24 - 2021-12-26, 10:52 Zawiera, ale nie muszę odszukać kodmichauek22 - 2021-12-26, 16:06
Michał B24 napisał/a:
Bezpieczniki w SIII to jest niezła zagwozdka, opis jest tylko do kilku bezpieczników. A nie da się sprawdzić próbnikiem na miejscu, bo nie ma dostępu do części metalowych. Trzeba po kolei wyciągać nieopisane bezpieczniki
Czy oni tam już do reszty zgłupieli? Black Dusty - 2021-12-26, 17:00
michauek22 napisał/a:
Czy oni tam już do reszty zgłupieli?
Nie zgłupieli, dbają o twoją wygodę, żebyś nie chciał się sam trudzić tylko pojechał do serwisu. Michał B24 - 2021-12-26, 20:31
Black Dusty napisał/a:
michauek22 napisał/a:
Czy oni tam już do reszty zgłupieli?
Nie zgłupieli, dbają o twoją wygodę, żebyś nie chciał się sam trudzić tylko pojechał do serwisu.
Dodam, że ASO Zdunek w Gdyni takimi bezpiecznikami nie dysponujeuno0 - 2021-12-26, 21:10
Michał B24 napisał/a:
Black Dusty napisał/a:
michauek22 napisał/a:
Czy oni tam już do reszty zgłupieli?
Nie zgłupieli, dbają o twoją wygodę, żebyś nie chciał się sam trudzić tylko pojechał do serwisu.
Dodam, że ASO Zdunek w Gdyni takimi bezpiecznikami nie dysponuje
A jakie rozwiązanie zaproponowali?Michał B24 - 2021-12-27, 10:22 Jak byłem u nich po bezpiecznik, to nie mieli nic do zaproponowania. Spektakularnie rozłożył pan ręce. Niedaleko jest ASO Forda, tam mają takie bezpieczniki i Daćka jeszcze przeszczepu nie odrzuciła.
Teraz jestem umówiony na naprawę gwarancyjną dmuchawy/ogrzewania, zobaczymy.uno0 - 2021-12-27, 13:15
Michał B24 napisał/a:
Jak byłem u nich po bezpiecznik, to nie mieli nic do zaproponowania. Spektakularnie rozłożył pan ręce. Niedaleko jest ASO Forda, tam mają takie bezpieczniki i Daćka jeszcze przeszczepu nie odrzuciła.
Teraz jestem umówiony na naprawę gwarancyjną dmuchawy/ogrzewania, zobaczymy.
No po prostu nie wierzę......Strach się bać jakby była (tfu) jakaś kolizja i by powiedzieli że części brak chrom6 - 2021-12-27, 13:20
uno0 napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Jak byłem u nich po bezpiecznik, to nie mieli nic do zaproponowania. Spektakularnie rozłożył pan ręce. Niedaleko jest ASO Forda, tam mają takie bezpieczniki i Daćka jeszcze przeszczepu nie odrzuciła.
Teraz jestem umówiony na naprawę gwarancyjną dmuchawy/ogrzewania, zobaczymy.
No po prostu nie wierzę......Strach się bać jakby była (tfu) jakaś kolizja i by powiedzieli że części brak
pracuję w serwisie tzw. marki premium i wiesz co? robimy tak samo - części do naprawy pańskiego auta będą za 4-5 miesięcy. oczywiście klient może się obrazić i iść do innego aso tej marki - usłyszy dokładnie tą samą odpowiedź.
oczywiście brak bezpieczników to jakieś kuriozum, ale w czasach pandemii potrafi brakować w magazynach takich rarytasów jak klocki hamulcowe czy filtr oleju do najpopularniejszego silnikaMichał B24 - 2021-12-27, 21:07 W pracy obsługuję silniki wielopaliwowe, silnik na gwarancji, wtryskiwacz paliwa, dostepność 26 tygodni. Wiem co się dziejerukoku - 2021-12-28, 00:02 Ktoś coś wspomniał o Maroku - po prostu brak normalnego QC samochodów i nędzne lakiernie, a także co dziwne dużo rdzy powierzchniowej na elementach podwozia, tarcz, bębnów - chyba im nie służy zmiana klimatu w podróży. Finał taki, że autka krzywe, z syfem pod lakierem i innymi niespodziankami - przy okazji nie ma tak, że jak Maroko to dziękuję - bo o tym sprzedawca poinformuje z kwitem w ręku przy odbiorze - jak zapytasz, albo co gorsze będzie rżnąć głupa - chociaż wiedział gdzie kolejkę dostawia, zatem za dziękuję będzie w plecy przedpłacone dwa tysie lub jeśli się coś zmieniło więcej.krimar - 2022-01-03, 19:01 Problem z dmuchawą doczekał się filmiku na YT. Ponoć ma być akcja przywoławcza.
uno0 - 2022-01-03, 20:49 ja zamówiłem z manualną klimą....może i pokrętła estetycznie odbiegają od tych z automatu ale na razie dmucha. Bo to chyba jednak inne rozwiązanie działania.
Dobrze, że macie gwarancję Łukasz_M - 2022-01-04, 09:22
nowy napisał/a:
Łukasz_M napisał/a:
to czemu nie sprawdzisz wszystkich
Tak to chyba można w starych autach się bawić, w nowych gdzie elektronika na każdym kroku to taka zabawa może się źle skończyć
Czyli wyciągnięcie bezpiecznika w celu sprawdzenia psuje auto.... pierwsze słyszę.
Skoro je wyciągasz to możesz to robić bez zapłonu lub nawet akumulatora jak chcesz..Dymek - 2022-01-04, 09:51
rukoku napisał/a:
Ktoś coś wspomniał o Maroku - po prostu brak normalnego QC samochodów i nędzne lakiernie, a także co dziwne dużo rdzy powierzchniowej na elementach podwozia, tarcz, bębnów - chyba im nie służy zmiana klimatu w podróży. Finał taki, że autka krzywe, z syfem pod lakierem i innymi niespodziankami - przy okazji nie ma tak, że jak Maroko to dziękuję...
Dajcie spokój. Poprzednia generacja Sandero Stepway w chyba 90% pochodziła z Maroka i nikt nie tropił żadnych takich teorii. Jak kupowałem swoją w 2017 to było wiadomo, że może być tylko Maroko- samochody miały normalny standard wykonania i jakości, bardzo dobry lakier, w moim przypadku i odczuciu nawet nie pasujący do opinii o miękkich lakierach.
Dziwne by było gdyby wraz z nową generacją, nagle i tak diametralnie spadła jakość lakierni i ogólnie produkcji.Michał B24 - 2022-01-04, 13:37 Jakość lakieru zależała od koloru, a nie fabryki. Poza tym do wyboru poza Maroko, była Algieria. Patrząc na sytuację w tych krajach, wolę Marokopastp - 2022-01-04, 17:40 Też twierdzę że nie ma co tworzyć spiskowych torii ale wątek o awariach SIII by się przydał i można by wspominać o miejscu produkcji. To ja wspomniałem że miałem już 2x wymieniany moduł SOS i 1x wentylator. Auto produkcja Marooko i dodatkowo hałasujące opony koreańskie. Po oponach najlepiej widać miejsce produkcji. Z auta jestem zadowolony pomimo tych awarii ale każda kolejna będzie złościć .DrOzda - 2022-01-05, 11:54 Ja mam Lodgy z 2012 made by Marocco i chciałbym mieć kolejny tak niezawodny samochód.dudu$ - 2022-01-05, 12:47
DrOzda napisał/a:
Ja mam Lodgy z 2012 made by Marocco i chciałbym mieć kolejny tak niezawodny samochód.
Według mnie auto czym nowsze tym gorsze pod każdym względem i sam się o tym przekonałem już drugi raz. Najpierw w poprzednim loganie MCV II auto z 2016 roku przebieg 35tyś km odklejone poszycie dachu a przy przebiegu 40tys km pukająca przekładnia kierownicza. Siostry Logan z 2013 roku, nie chuchany nie picowany do pierwszej awarii przejechał +/- 100tyś km. Drugi przykład mój obecny Duster. Przy przebiegu 44tyś km uszczelnienie silnika oraz wymiana przekładni kierowniczej. Do tego cos na nierównościach strzela/ grzechocze/puka a w Dusterze rodziców z 2011 roku gdzie nie był chuchany , dmuchany do pierwszej awarii przejechał 100tyś km - wymiana chłodnicy klimy, wiec uważam, że miejsce montażu auta nie ma znaczenia a to jak zostało złożone i z jakich elementów - czy nie została obniżona jakość materiałówMichał B24 - 2022-01-10, 14:54 Auto w naprawie, dojechałem z włączona dmuchawą, ale na szczęście kolejne uruchomienie w serwisie już dmuchawa nie ruszyła. Poprosili o czas na ściagniecie części. Do jutra mają zrobić.
Mam auto służbowe, a tym przy -5 nie da się jeżdzić, bo skrobanie szyb od środka to mało skuteczne zajęcie.Michał B24 - 2022-01-11, 16:13 OK, z kronikarskiego obowiązku:
1 Auto z serwisu odebrane, działa
2 Pan z serwisu, mówi że auto z tym problemem nie jest pierwsze, ale nigdy nie trafiło im sie żeby przyjechało i akurat nie działało. Więc stwierdzili, żę pierwszy raz mogli zdiagnozować
3 Podobno, problemem jest wiązka wchodząca do skrzynki bezpieczników w kabinie i była najwyraźniej luźna i powodowało to wypalanie styków w skrzynce. Lekarstwem ma być poprawione mocowanie kabli i przelutowanie styków, którego niby dokonali. Mnie to nie przekonuje, będę obserwować. Pan też nie był pod wrażeniem naprawy, w sensie, żę problem nie wróci to nie wiadomo. Grunt, że skrzynka bezpieczników jej wymiana obecnie niemozliwa, bo nie są dostepne.Michał B24 - 2022-11-06, 11:56 Auto działa bez zarzutu, nawet w upałachsobol1976 - 2024-01-21, 11:19 Mnie też dopadło powyższe... Silnik nawiewu nagle przestał działać w czasie jazdy. Po sprawdzeniu bezpiecznika FH24 40A okazało się że jest przepalony. Podmieniłem tymczasowo na taki sam 40A od szyby pasażera i niestety wentylacja nie ruszyła. Czyżby przepalenie bezpiecznika było skutkiem a nie przyczyną? Silnik dmuchawy padł? Nie wiem czy jutro będę w stanie przejechać do serwisu - nie wiem jak będzie wyglądała szyba od środka w czasie jazdy. Liczę na odwilż...
Czy jest jeszcze jakiś bezpiecznik dodatkowy do sprawdzenia?Michał B24 - 2024-01-22, 04:01 Jeżeli masz przepalony 40A bezpiecznik, to musiało być grube zwarcie. Ale dmuchawa nie jest zasilana takim prądem. Taki prąd to najwyżej na wentylator od skraplacza Klimy może być.
Dmuchawa jest zasilana co najwyzej 10-15A, nie pamietam teraz.sobol1976 - 2024-01-22, 10:17 Już po kontroli w ASO. Faktycznie był spalony bezpiecznik 40A (FH24), który wg opisów odpowiada za silnik nawiewu. O dziwo po wymianie przez serwis nawiew ruszył (może coś słabo docisnąłem wczoraj). Sprawdzili podobno wszystko w skrzynce bezpieczników i pomierzyli prąd - żadnego zwarcia nie ma. Więc co to było nikt się teraz nie dowie. Przekazano mi tylko, że bezpiecznik był wręcz nadpalony/stopiony. Kojarzę tylko, że bezpośrednio przed zdarzeniem szarpnęło mi bardzo mocno silnikiem przy dodawaniu gazu w trasie.Michał B24 - 2024-01-23, 06:19 Może ten bezpiecznik odpowiada za cos wiecej niz tylko dmuchawę. Mogło coś zamarznąć i ciężki start.sobol1976 - 2024-01-23, 16:35
Michał B24 napisał/a:
Może ten bezpiecznik odpowiada za cos wiecej niz tylko dmuchawę.
Raczej nie... Samochód nie wykazywał innych usterek gdy bezpiecznik był przepalony. Wszystko działało. Raczej zakładam, że spalenie bezpiecznika było skutkiem czegoś co wydarzyło się w obwodzie elektrycznym. To w końcu musiało być ponad 40A! Wątpię, że nawiew tyle prądu bierze w codziennym użytku w czasie jazdy - nawet chwilowo. Woda, wilgoć, przegrzanie? A może coś z "super inteligentnym zarządzaniem energią" (alternator?) w tym aucie. Nie będę dalej wnikał tylko kupię sobie zapasowe bezpieczniki :)Osa_Sandero - 2024-02-03, 00:07
sobol1976 napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Może ten bezpiecznik odpowiada za cos wiecej niz tylko dmuchawę.
Raczej nie... Samochód nie wykazywał innych usterek gdy bezpiecznik był przepalony. Wszystko działało. Raczej zakładam, że spalenie bezpiecznika było skutkiem czegoś co wydarzyło się w obwodzie elektrycznym. To w końcu musiało być ponad 40A! Wątpię, że nawiew tyle prądu bierze w codziennym użytku w czasie jazdy - nawet chwilowo. Woda, wilgoć, przegrzanie? A może coś z "super inteligentnym zarządzaniem energią" (alternator?) w tym aucie. Nie będę dalej wnikał tylko kupię sobie zapasowe bezpieczniki :)
W załączeniu oryginał schematu ze skrzynki:
Sam wentylator spowodował zwarcie - każdy silnik elektryczny zatrzymany mechanicznie pracuje tak jakby było zwarcie. Musiała dmuchawa na chwilę się przyciąć. Może coś wpadło do niej. Jak pracuje to bym się nie przejmował.