|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - regulacja sprzęgła
dmas - 2007-11-10, 20:50 Temat postu: regulacja sprzęgła wlasnie doswiadczam tego zjawiska przy przebiegu ok 6tys. Pedal sprzegla lapie bardzo nisko - musze dokonac regulacji.
Ciekaw jestem czy to specyfika materialu czy tez moja ciezka noga (poprzedni samochod to automat, przez 7 lat). Macie podobne doswiadczenie?
laisar - 2007-11-10, 20:57
U mnie stuknęło prawie dokładnie 6600 i problemu nie zanotowano.
KaS602 - 2007-11-11, 02:51
O ile sie nie myle (nie chce mi sie siegnac po ulotke) jedna z czynnosci wykonywanych przy pierwszym przegladzie serwisowym jest sprawdzenie i ewentualna regulacja sprzegla. Jako, ze ujezdzasz benzyniaka przypada to na 15 000 km. wiec chyba nie masz sie czym przejmowac... A poza tym zawsze mozna podjechac do ASO i sie (stanowczo) zapytac...
RWw - 2007-11-11, 08:54
Dostęp do regulacji sprzęgła jest bardzo wygodny - w komorze silnika. Możesz nawet linijką sprawdzić czy skok jest prawidłowy. Przy okazji można zobaczyć czy nie poluzowały się nakrętki regulacyjne.
Opis jest w instrukcji serwisowej do której link widziałem na forum.
Andrzej - 2007-11-11, 12:00
Nie wiem jak jest w Loganie, ale jeżeli dostęp do regulacji jest swobodny to poco jechć do ASO - lepiej samemu wyregulować sobie sprzęgło tak jak Ci wygodniej.
dmas - 2007-12-06, 22:40
Andrzej napisał/a: | Nie wiem jak jest w Loganie, ale jeżeli dostęp do regulacji jest swobodny to poco jechć do ASO - lepiej samemu wyregulować sobie sprzęgło tak jak Ci wygodniej. |
ha! I nie ma jak regulowac.
Podjechalem w koncu do ASO i uzyskalem info, ze sprzeglo mialo regulacje w poprzednich wersjach. Obecnie sprzeglo posiada "mechanizm samoregulujacy". Stwierdzono, ze pedal lapie prawidlowo a wystepujace u mnie zjawisko jest rzecza normalna bo sprzeglo "uklada sie" po jakims czasie. Mi sie jednak wydaje, ze lapie za nisko...
Zanim podjechalem do ASO usilowalem znalesc regulacje i faktycznie bez skutku. Wedlug rys. techn. powinno byc miedzy akumulatorem a oslona pod silnikiem.
dmas - 2007-12-07, 10:12
no i nie dopisalem... sprzeglo jest hydrauliczne.
Andrzej - 2007-12-07, 10:25
dmas napisał/a: | no i nie dopisalem... sprzeglo jest hydrauliczne. |
Miałem w mini [mój pierwszy samochód] hydrauliczne sprzęgło i też brało za nisko - różne mechaniki mi radziły co z tym zrobić "podłożyć złotówkę pod tłoczki", "wymienić gumki na grubsze" itp. A ja byłem głupi, ale coś mi nie pasowały te przeróbki. Pooglądałem samochód ze wszystkich stron i okazało się, że obok siłownika od sprzęgła jest taka śruba-zderzak do której to cofa się łapa mechanizmu rozłączającego sprzęgło. Wystarczyło tą śrubeczkę trochę wykręcić...
Black Eryk - 2007-12-07, 10:27
Co do pedału sprzęgła to niech se będzie jaki chce ale mogę stwierdzić że jest rewelacyjny - a w szybkiej - wręcz "sportowej" zmianie biegów nigdy mi się nie zdarzyło żeby coś źle poszło - nieraz zauważyłem że bieg włożyłem zanim wcisnąłem do końca pedał sprzęgła i nic się nie stało - więc wyregulowane jest znakomicie, a często bardzo szybko zmieniam biegi więc myślę że jeżeli u każdego jest tak samo - to po prostu biegi wchodzą miodnie .
Moreno - 2011-03-01, 13:59 Temat postu: Regulacja sprzęgła ? Witam
W jaki sposób można wyregulować sprzęgło... jest tam chyba jakaś linka czy może mechanizm samoregulujący bo hydrauliczne raczej nie jest ?
( nie umie nic znaleźć na ten temat )
pozdrawiam
stempik - 2011-03-01, 14:56
Troszkę marnie widać ale innym zdjęciem nie dysponuję.
Linki, jak sądzę trzeba popuścić.
DrOzda - 2011-03-01, 15:37
Linka plus dwie nakrętki - odkręcasz kontrującą i regulujesz.
Przy okazji - czy "branie sprzęgła" w Loganie od 2/3 skoku pedału sprzęgła jest normalnym objawem czy raczej trzeba szykować się na wymianę sprzęgła ?
El Diablo - 2011-03-01, 15:58 Temat postu: Witam U mnie także sprzęgło wysoko bierze, na razie nie robiłem korekty.Widocznie TTTM
stempik - 2011-03-01, 16:08
El Diablo napisał/a: | na razie nie robiłem korekty. |
Kiedyś w ASO powiedziano mi ze tak ma być. Dziś mam sprzęgło do wymiany.
300 zł za sprzęgło plus drugie tyle za wymianę
DrOzda napisał/a: | czy "branie sprzęgła" w Loganie od 2/3 skoku pedału sprzęgła jest normalnym objawem |
raczej nie, ale to tylko moje zdanie
El Diablo - 2011-03-01, 16:30
Ja też słyszałem, że tak ma być ...no cóż pożyjemy, zobaczymy.Ja nie odczuwam jakiś nieprawidłowości.Wkrótce zmieniam olej to się zapytam pana fachowca co o tym sądzi .Jakby co, to jeszcze napisze.Szkoda jakby się okazało, że np za rok sprzęgło jest do wymiany.Mój Logan dopiero podchodzi pod 70.000km.
mrówa - 2011-03-01, 16:42
U mnie też sprzęgło wysoko bierze. Chwilę potrwało, zanim wyjechałam spod salonu, bo sprzęgło potraktowałam tak, jak w każdym innym aucie. A tu była niespodzianka
Moreno - 2011-03-01, 16:55
Czyli regulacja jest mechaniczna na śrubce .... nie powinno być z nią problemu i da się zrobić żeby sprzęgło brało niżej ...
pozdrawiam
El Diablo - 2011-03-01, 16:56
No to chyba wyjaśnia sprawę TTTM
gigi303 - 2011-03-01, 20:12
u mnie też tak wysoko bierze i było nawet regulowane bo mnie to wkurzało i niżej się nie da podobno TTTM
Beckie - 2011-03-01, 21:07
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=244
stempik - 2011-03-01, 22:41
gigi303 napisał/a: | i niżej się nie da |
się da, bo u mnie od podłogi.
Tyle że pewnie to nie zasługa regulacji ale faktu że mało z niego zostało, a mam przejechane dopiero 80000.
laisar - 2011-03-02, 10:28
Nikomu niczego nie zarzucam, ale tak w kwestii formalnej: sprzęgło można załatwić na amen w kilka minut, bez względu na przebieg...
gigi303 - 2011-03-03, 06:59
stempik napisał/a: | gigi303 napisał/a: | i niżej się nie da |
się da, bo u mnie od podłogi.
Tyle że pewnie to nie zasługa regulacji ale faktu że mało z niego zostało, a mam przejechane dopiero 80000. |
pewnie tak, u mnie trochę mniej na budziku ale bierze cały czas wysoko
loganik - 2011-03-03, 10:08
Regulacja sprzęgła nakrętkami na lince powoduje tylko zmianę położenia pedału /wyżej lub niżej/ sprzęgło zawsze bierze pod sam koniec puszczenia pedału. TTTM
Moreno - 2011-03-03, 19:02
To w końcu jest regulacja tego sprzęgła czy nie ma bo widzę rozbieżne opinie ?
loganik - 2011-03-03, 19:33
Nie wiem jak nowych modelach logana, ale w starszych tak jak pisałem.
laisar - 2011-03-03, 23:20
Regulację linki można przeprowadzić w daciach ze skrzyniami biegów typu JH (czyli np u Ciebie, Moreno), natomiast hydraulicznie sterowane sprzęgło jest przy skrzyniach JR oraz TL - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3444
To drugie ma regulację automatyczną, elementem której jest jednak przestawialny przełącznik nad pedałem sprzęgła - ale jego ustawienie można zmienić tylko trzy razy i tylko w celu utrzymania w zadanych parametrach (nie można sobie "opuścić / podwyższyć sprzęgła").
kotuniunia - 2012-09-19, 17:32 Temat postu: Jak reguluje sie sprzęgło w sandero Jak w temacie. Sprzęgło chyba hydrauliczne. Dacia Sandero 2010r.Zonie przeszkadza że za wysokie.
grzech - 2012-09-20, 16:55
Temat już był poruszany. Dacie tak mają, że sprzęgło łapie wysoko, trzeba się do tego przyzwyczaić.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=244
kotuniunia - 2012-09-20, 19:30
A sama wysokość pedału ,czy jest regulowana,ew. gdzie ta się znajduje?
Marmach - 2012-09-20, 20:25
laisar napisał/a: | przełącznik nad pedałem sprzęgła - ale jego ustawienie można zmienić tylko trzy razy |
Tzn. posiada trzy pozycje, nie że po trzeciej korekcie zacina się i odmawia współpracy? :D
mrówa - 2012-09-21, 07:30
Do wysokości pedału można się przyzwyczaić. Ja tylko przy wyjeździe z salonu miałam lekki dyskomfort, później staje się to normalne. No chyba, że jeździ się jednocześnie kilkoma samochodami, w których sprzęgło jest niżej - to faktycznie może i przeszkadza.
laisar - 2012-12-05, 00:51
Marmach napisał/a: | po trzeciej korekcie zacina się i odmawia współpracy? |
Serwisówka nie podaje jakież to straszliwe konsekwencje wiążą się z przekroczeniem liczby dozwolonych regulacji - ale chodzi właśnie o to, że można to zrobić tylko 3x. Potem należy przełącznik wymienić.
author - 2015-07-21, 22:11 Temat postu: Wysokie sprzęgło Sandero 1.4 Cześć,
czy u Was też sprzęgło "bierze" tuż pod koniec?
Regulacja linki nic nie dała, jedynie pedał sprzęgła się nieznacznie podniósł.
Poza tym sprzęgło sprawuje się wyśmienicie, nie ślizga się ani nic z tych rzeczy.
Pacjent to Sandero 1.4 LPG z 2010 roku, przebieg niecałe 109 000 km...
Jeżeli coś było na ten temat proszę o link, ja niestety nic nie znalazłem.
laisar - 2015-07-21, 23:57
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=244 - TTTM?
author - 2015-07-22, 00:13
Dzięki, tego tematu nie namierzyłem.
Czyli nie ma innej opcji jak zachować szczególną ostrożność w obcowaniu z innymi autami po jeździe Dacią, bo do tak intrygująco biorącego sprzęgła szybko można się przyzwyczaić.
Wczoraj o mało nie zaparkowałem na przeciwległej ścianie garażu po przesiadce do samochodu z właściwie działającym sprzęgłem.
laisar - 2015-07-22, 00:22
@author: Ależ w daciach też działa właściwie - jak wciśniesz, to odłącza silnik, jak puścisz, to sprzęga. A że w innym miejscu... ćwiczy czujność kierowcy, żeby nie zgnuśniał (;
ricken - 2017-12-30, 19:18 Temat postu: Sprzęgło - opinia Przy końcowej fazie puszczania sprzęgła dochodzi do zazębienia przekładni z silnikiem. Szarpie jakoś w chwili gdy już puszczam sprzęgło. Czy można to jakoś poprawić?
jas_pik - 2017-12-30, 19:35
Oznacza to zazwyczaj że nie wrzucasz poprawnie biegu , stąd takie zachowanie skrzyni biegów .
tosiek - 2017-12-30, 19:38
ricken, przebieg? było wymieniane?
ricken - 2017-12-30, 19:50
Przebieg 150tys. Czy wymieniane niewiem jezdze kilka miesiecy dopiero.
W poprzednim samochodzie chwytalo w polowie pamietam. Tutaj dopiero przy samym puszczaniu pedału. Nie umie sie przyzwyczaić.
Sprzedający w komisie stwierdzil ze wyregulowac trzeba ale czy sie da pytanie? Model dacia sandero 1.4mpi
tosiek - 2017-12-30, 19:56
ricken, nie da się wyregulować, będzie brało u góry - TTTM (ten typ tak ma). Jest na lince i nie ma sprężyny na pedale ani nic sensownego do regulacji.
Sprzęgło do sprawdzenia bo 150k może kwalifikować do wymiany ale i tak nowe będzie brało u góry :) Łatwo spalić jak ktoś opiera nogę o sprzęgło zamiast zdjąć wtedy co dwie tarcze koło do wymiany :)
ricken - 2017-12-30, 20:03
To troche kiepsko. Mam małą stopę :)
Patrz to w komisie mnie oszukal twierdząc ze mozna podciagnac linke.
tosiek - 2017-12-30, 20:09
ricken, można podciągnąć, nie skłamali. Podniesie Ci się wtedy pedał ale w kwestii brania nic się zmieni bo to kwestia łapy i docisku one mają dość mały skok i grubości tarczy (dlatego nowe będzie brało wcześniej ale raczej nie ma szans nawet od połowy).
Ciężko się diagnozuje tutaj sprzęgło ja wyłapywałem jak się już ślizgało a to za późno. Możesz poszukać, może się jakoś da ale ten mechanizm raczej nie ma takiej opcji :)
goswee - 2017-12-31, 11:30
Przy zakupie samochodu jest jedna zasada, przestrzeganie ktorej, ulatwia zycie:
Panowie w komisach z zasady klamia zawszwe i najpewniej na kazdy temat. Stwierdzenie, ze kazde ich slowo to klamstwo, wg mnie, jest blizej prawdy, niz ze klamia w wiekszosci...
ricken - 2017-12-31, 15:52
:)
Czyli wracajac do tematu mozna jedynie ustawic zakres ruchu samego pedalu? Nakretka z kontra pewnie dostepna od strony silnika?
tosiek - 2017-12-31, 16:16
ricken, z przodu miedzy silnikiem a chlodnica
dudu$ - 2017-12-31, 16:53
Nie wiem jak w Sandero 1 z tym silnikiem ale w Renault Thalii sprzęgło nie miało regulacji - linka z samoregulatorem. Sprawne sprzęgło powinno brać w połowi, jeżeli bierze przy samym dole tz. że docisk jest zużyty i nadaje się do wymiany. Natomiast jak sprzęgło bierze na samej górze to oznacza, że tarcza sprzęgła się kończy i trzeba powoli myśleć nad wymianą bo niedługo może zacząć się ślizgać. W skład sprzęgła wchodzi jeszcze łożysko oporowe, kiedy jest uszkodzone podczas wciskania sprzęgła mogą występować zgrzyty, piski, puknięcie itp. No niestety ale kupując auto w komisie trzeba sceptycznie podchodzić do tego co mówi sprzedający ( handlarz) oraz mieć przynajmniej minimalną wiedzę na temat samochodu i potrafić zdiagnozować podstawowe elementy samochodu. Jeżeli Twoje sprzęgło kwalifikuje sie do wymiany to na szczeście nie są to jakies wielki koszta - w 500zl z robocizna sie wyrobisz
laisar - 2017-12-31, 21:09
Jedyna możliwa regulacja - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=244
Nikita_Bennet - 2022-05-12, 13:10
laisar napisał/a: | Regulację linki można przeprowadzić w daciach ze skrzyniami biegów typu JH (czyli np u Ciebie, Moreno), natomiast hydraulicznie sterowane sprzęgło jest przy skrzyniach JR oraz TL - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3444
To drugie ma regulację automatyczną, elementem której jest jednak przestawialny przełącznik nad pedałem sprzęgła - ale jego ustawienie można zmienić tylko trzy razy i tylko w celu utrzymania w zadanych parametrach (nie można sobie "opuścić / podwyższyć sprzęgła"). |
A gdzie jest dokładnie ten przełącznik? Sprzęgło od niedawna zaczyna brac tuż przy puszczaniu czyli trochę za szybko. Faktem jest ze ostatnio był wymieniany olej w silniku (elf) i w skrzyni (motul) i nic nie było więcej robione. 1,5dci 2011r przebieg 139tys km, nie obciążane itp. Trochę się zdziwiłem. Zastanawiam się jaki koszt mnie wyjdzie jeżeli wysprzęglnik i tarcza do wymiany.
DrOzda - 2022-05-12, 13:12
Wymień też płyn hamulcowy koniecznie przy tej okazji. Wysprzęglik jest bardzo czuły na zapowietrzenia i zabrudzenia.
Nikita_Bennet - 2022-05-15, 12:28
tak wiem o płynie hamulcowym.
Ile taka impreza może kosztować w sensie czy do wymiany tylko wysprzęglnik czy tez całe sprzęgło i ile biorą za robociznę.
corrado - 2022-05-16, 07:22
Ja jak wymieniałem sprzegło to głównym powodem było niedociążąjący docisk (słoneczko) , tarcza była w akceptowalnym jeszcze stanie.
Wymiana wysprzeglika u Ciebie to tez bedzie tyle samo co z dociskiem i tarczą prawie bo i tak musisz skrzynie ściągnąć albo mocno odchylić bo wysprżęglik jest zintegrowany z łożyskiem oporowym na wałku sprzęgłowym i nie da się go wymienić bez dostępu do wnętrza .
Nikita_Bennet - 2022-05-16, 08:55
Czyli słabo wymyślona konstrukcja pod kątem naprawy?
I od razu dać może do wymiany sprzęgło??
DrOzda - 2022-05-16, 09:07
Wszystkie wewnętrzne wysprzęgliki tak mają.
Tak , od razu wymieniaj kompletne sprzęgło, wysprzęglik płyn hamulcowy, olej przekładniowy ( chyba że niedawno to robiłeś ale i tak się go spuszcza) , ewentualnie łożyska na uszczelnieniach półosi o ile dotyczy to Twojej wersji.
Skontroluj też przeguby i wymień w razie potrzeby albo całość albo same manszety wraz ze smarem.
Nikita_Bennet - 2022-05-16, 12:22
olej przekładniowy wymieniałem niedawno, uszczelniacze może też trza będzie wymienić bo jednak trochę latek mają a potem nie będzie okazji tego rozbierać (mam nadzieję).
|
|