DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dawne modele Dacii - Dacia Masina Modificata :D

UniculTLX - 2009-12-25, 00:12
Temat postu: Dacia Masina Modificata :D
Witam Wszystkich :mrgreen:

W dziale powitań obiecałem fotki, tak też obietnicy dotrzymuję i zarazem przedstawiam Wam jeden z moich samochodów jakim jest Dacia 1310 z 1990 roku (najgorszy rocznik), inna, niż wszystkie :-D Historia samochodu jest bardzo długa i troche by zajęło opisanie wszystkiego, ale w rodzinie wóz od nowości. Podstawowe modyfikacje to silnik z Dacii Novej GTI, przerobiony na podwójny gaźnik. Napęd przenoszony na koła przez skrzynię pięciobiegową, wóz nieco bardziej stabilny dzięki utwardzonemu zawieszeniu (dacia kombi), bo każda Daćka serii 1300 zachowuje się jak dobre łóżko wodne ;-) , opony kleber viaxer, w trakcie różnych kombinacji układ chłodzenia. Z zewnątrz niemal seryjny wygląd (lubimy ciche zapierniczatory :-D ). Myślę, że tyle starczy na tą chwilę, ażeby nie zanudzać :-P . A tak wóz się prezentuje:

http://img208.imageshack....dscf1582ky7.jpg

Reszta zdjęć niebawem, bo już późnawo się robi ;-)

z dawnych czasów...


i obecnie


[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-12-25, 12:49 ]
Link poprawiony.

Marek1603 - 2009-12-25, 12:18

No gratulacje prezentuje się super.
loganik - 2009-12-25, 13:57

Ech, wspomnień czar :-D , 1991r-zakup fabrycznie nowej 1310 TLX /silnik 1,4, 5-cio biegowa/ . Sprzedaż 2005r, nadal jezdzi !. Taki sam kolor/biały/. Pozdrawiam

Mam jeszcze łożyska piast przednich.Mogę przekazać :mrgreen:

Dacia1310p - 2009-12-25, 23:14

A gdzie widziałeś moją piękność? Skrzyni 5 jeszcze nie mam bo nie mam czasu ją założyć. Odnośnie TLXa fajnie ci to musi chodzić z silnikiem od GTI jak moja na benzynie (silnik 1.3) to istny wariat :mrgreen:
UniculTLX - 2009-12-26, 08:22

Raz na Bora-Komorowskiego, a tak to często widuję Twoją Dacie na przeciwko Muzeum Narodowego przy Alejach :-P

Co do osiągów, na starym silniku rozpędzenie się do stówki było wyczynem... maksymalnie szła 130 - teraz - rozpędza się cudownie, jak się depnie przy 120 to wgniata w fotel :mrgreen: . Pozostaje pytanie o ile licznik przekłamuje, bo z kolei licząc po obrotach silnika wychodzi na to, że zaniża prędkość.

Odnośnie skrzyni 5tki - do zamontowania trzeba imieć nną podporę skrzyni i łącznik między skrzynią a lewarkiem.

I jeszcze z wrażeń z jazdy dacionem:
Miny wyprzedzonych - bezcenne :mrgreen:

tombh - 2009-12-26, 16:10

Pełen szacuneczek. Choć moja lalka ma silniczek fabryczny 1,3 to powiem, że nie raz widzę zdziwione miny wyprzedzanych chłopaczków w "nemieckich" wozach ;)
Jeszcze raz moje uznanie

Szejk - 2009-12-27, 12:48

Ładne osiągi. Auto ma potencjał. O ile się nie mylę to masz filmik z nią na YouTube :-D
UniculTLX - 2009-12-27, 13:40

Tak tak, zgadza się :-D ale tamten filmik to był troche spontan, dlatego jazda autobahnem nagrana nokią, a ponadto jeszcze na starych kołach i ze starym gaźnikiem. To były w sumie pierwsze jazdy po zmianie motoru. Teraz jest "nieco" inaczej :-D
Pereira - 2009-12-28, 22:17
Temat postu: Re: Dacia Masina Modificata :D
UniculTLX napisał/a:
Podstawowe modyfikacje to silnik z Dacii Novej GTI, przerobiony na podwójny gaźnik.

Mógłbyś napisać jaki założyłeś gaźnik? Pojedynczy dwugardzielowy czy dwa np. Weber 40?

UniculTLX - 2009-12-28, 22:38

Gaźnik pojedynczy dwugardzielowy prosto z R12 TS. W 12 chodziło to z silnikiem 1.3, ale w sumie wystarcza do motoru z Novej :-D Trafił mi się w zestawie z kolektorami, także załozyłem sobie cały komplet. Zastanawiałem się nad montażem 2 gaźników, ale to troche by było roboty, także zostałem w tym zestawieniu.

Tak sie zastanawiam, czy kolektor ssący w r17 jest taki sam jak w r12? Wydaje mi sie, że to samo, ale pewności nie mam.

Pereira - 2009-12-29, 12:16

Wydaje mi się że kolektory silnika 1,3 są w obu autach takie same.
Odnośnie podwójnych gaźników: planuję takie założyć do Fiata 127 mk1 z 1974r. Wyrzuciłem z niego silnik 903 i wstawiłem 1300 z mk3 Sport. Ten silnik ma w serii 75 KM, po założeniu wałka CatCams i modach głowicy wraz ze wspomnianymi gaźnikami 40 spodziewam się przekroczyć 100 KM. Tak twierdzą znajomi którzy robią takie rzeczy. Hamownia pokaże czy tak będzie :roll:

Szejk - 2009-12-30, 13:34

Najlepiej by było zainstalować silnik od wersji Gordini tylko że jest nie do zdobycia . Już do renault 12 ciężko zdobyć części.
Szejk - 2009-12-30, 14:15

Jak zamontowałeś silnik- poprzecznie czy wzdłużnie ?
UniculTLX - 2009-12-30, 20:29

Pereira, ciekawy pomysł z tym 127 (akurat z fiatem 127 nigdy nie miałem do czynienia, ale wóz fajny i niecodzienny). Rzeczywiście, w głowicy drzemie potencjał, także w połączeniu z gaźnikami te 100 koni jest wykonalne :-D

Szejk, silnik u mnie jest wzdłużnie, w novej był montowany poprzecznie. Co do gordini... nawet gdyby taki motor znaleźć, to wydaje mi się, że bardziej by mu pasowała praca w replice r12 gordini niż w dacii :-P

Pereira - 2009-12-30, 23:15

UniculTLX, poddaję Ci pod rozwagę temat podwójnych gaźników, choć raczej mniejszej średnicy niż 40. Jeśli udałoby Ci się zdobyć w rozsądnych pieniądzach dwa podwójne Webery DCOE lub podobne to warto wyżeźbić pod nie kolektor. Ja mam to szczęście, że mój kumpel zrobi mi to w naprawdę niewielkich pieniądzach, tak po koleżeńsku. Oczywiście ich regulacja jest później konieczna, ale efekt wart grzechu :mrgreen:
UniculTLX - 2009-12-31, 09:59

Hmm pomyślimy :-D Renault gordini miało 2 podwójne gaźniki z silnikiem 1.6 i wiadomo, jak jeździło. Kuszące toto jest :mrgreen: Muszę sie zorientować, jak wygląda sprawa z dorobieniem takiego kolektora :-P
Marek1603 - 2010-01-02, 23:00

Zastanawia mnie koledzy ta aukcja na allegro:
http://www.allegro.pl/ite...6_18_fuego.html

Jeśli był montowany silniczek 1.6 do R12 to ciekawe jakiej mocy i czy były jakieś wersje np. sport. A może przeszczep z jakiegoś Fuego.

Dacia1310p - 2010-01-03, 13:26

Ze sportowych Daciek znane mi są tylko Renault 12 Gordini (116 KM) i Dacia 1410 Sport (chyba 1.4)
Pereira - 2010-01-04, 00:46

Dość słabo znam historię R12, ale poza Gordini o którym pisał kolega Dacia 1310p nie słyszałem o innym 1,6 w tym modelu.
Przeszczep z Fuego wydaje mi się bardzo łatwy w realizacji, o czym zresztą pisałem w innym temacie. Jest jednak problem w zdobyciu takiego silnika w dobrym stanie i rozsądnej cenie.
Poza tym konieczne byłyby modyfikacje zawieszenia i oczywiście hamulców.
Jednak dla chcącego nic trudnego ;-)
Ale są oczywiście inne alternatywy.

UniculTLX - 2010-01-04, 20:31

Gdzieś czytałem, że w Renault Gordini występowały dwie wersje silnika 1.6, poza tym były również typowe rajdówki R12, któreto goniły się np z Porsche... Za to do dacii dobrze by było zamontować jakąś sensowną skrzynię biegów, ze względu na to, że różnica obrotów silnika między 4 a 5 biegiem to jakieś 300rot/min.

Silnik z Fuego (podobnie jak i całe Fuego) rzeczywiście ciężko teraz znaleźć... a jeszcze pare lat temu widywało się te wozy.

Marek1603 - 2010-01-08, 16:15

Chyba koledzy o takim silniczku myślicie do swojej daćki jak na fotce.
Pająk - 2010-02-13, 21:14

A ten drugi 1.6 z gordini to taki jak na mojej fotce.
Ja też polecam 2 podwójne gaźniki, naprawdę robią robote, no chyba że walczysz ze spalaniem to odpuść temat :)
Kolektor da się dorobić a czasami gdzieś na świecie można dokupić gotowy jak się dobrze poszpera. Nie zdziwił bym się gdyby gdzieś w Rumuni czy Francji robili do 1.3 takie kolektory.
Obecnie czekam na kolektor pod poziomaki do starej toyoty który leci z Australii.

UniculTLX - 2010-02-14, 02:42

No mój silnik jednak zewnętrznie praktycznie niczym się nie różni od 1.3. No i ten jeden gaźnik sobie siedzi puki co. W sumie daje rade, ale dwa gaźniki by już ładnie woza porwały :mrgreen: zobaczymy, narazie dacia siedzi w garażu i tylko co jakiś czas jest przepalana :-) a dalsze modzenie (łącznie z lakierowaniem całości od początku) na wiosnę.
Pereira - 2010-03-09, 22:47

Kolego Pająk, to Ty jesteś ten Pająk od Capri?
A podwójne gaźniki warto połączyć z innymi modami. Najbliższa eliminacja YTP już tydzień po Wielkanocy, więc nie zdążę raczej założyć takiego zestawu do mojego Fiata 127. Dobrze będzie jak autko wyjedzie z warsztatu na tydzień przed świętami...

Pająk - 2010-03-16, 19:13

tak jestem ten Pająk od capri :)
ja na YTP będę leciał starletą rwd właśnie na poziomych dellorto bo zdążył przyjść kolektorek z Australii.

Pereira - 2010-03-16, 19:17

To się spotkamy. Ja jadę Fiatem 127, będzie chyba czerwony (w piątek idzie na lakier :-D ). Byłem wcześniej trzy razy niebieską Mantą, ale za każdym razem padła :-? Fiat był raz (ostatnia eliminacja) i mimo problemów dał radę. :-D
UniculTLX - 2010-09-09, 22:24

Najwyższa pora nieco odświeżyć temacik. Daćka wiele się nie zmieniła, ale zmiany nadchodzą. Już przygotowany oryginalny przedni zderzak (obecnie z dacii 1310p, TLX ma szeroką gumę przez całe czoło zderzaka), kolejno zawieszenie (wciąż za miękko) i na koniec... niespodzianka :-P którą mam nadzieję zrealizuję - części gromadzą się w garażu.
Taka mała wieczorowa sesja zdjęciowa ;-)

I na koniec przedstawiam jeszcze autko, które ostatnio zajęło mi sporo czasu, ale jest praktycznie dokończone :-P

Dacia1310p - 2010-09-09, 22:28

Oj będzie niespodzianka, o ile myślimy o tym samym :mrgreen:
...i zawitał tu również skodillac :mrgreen:

maciek - 2011-03-28, 19:54

Twoja Dacia nie jest już 1310 tylko 1610 skoro masz silnik 1,6 :mrgreen:
UniculTLX - 2012-10-14, 11:03

Dawno nic się tu nie działo, więc troszkę odświeżamy :-P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group