|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Powitania - StepWay 1.6+Gaz
seb - 2010-02-05, 18:51 Temat postu: StepWay 1.6+Gaz Witam wszystkich klubowiczów.
W grudniu zamówiłem StepWay'a (prezent dla żony pod choinkę, ale niestety - pod choinką znalazła tylko broszurkę z umową sprzedaży oraz komplet breloczków Dacia).
13/01/2010 odebraliśmy samochód z Puławskiej i Jantar przekonał nas do instalacji gazu przez ich serwis - tak więc 18 stycznia dostaliśmy zastępczego StepWay'a a 19/01 nasz już był gotowy do odbioru.
Przykro było go zostawić tak samemu sobie (wspomnę że żonka siedzi z 5-miesięcznym dzieckiem w domku i rzadko póki co jeździ) tak więc "pożyczyłem" od niej auto i śmigam nim do pracy.
Z przykrością zostawiłem swojego staruszka - Mazda 323F 1992 r. pod blokiem bo bardzo go lubię - jednak siła wyższa - trza ochód docierać
Mazdą śmigam sporadycznie żeby się nie obraziła - no ale z CB radiem jadę bo ostatnio przyciskam trochę po krakowskiej (do pracy mam 10 km po warszawce i 20 km po Krakowskiej zawsze w przeciwnym kierunku niż korki )
Aktualny przebieg StepWay'a to ok. 2500 km (~70 km do pracy w obie strony; no i byliśmy Dacią w Zakopcu). Jutro znowu mu dołożymy bo jedziemy pod granicę polsko-słowacko-czeską do Jaworzynki po synka starszego - no ale to w końcu sama przyjemność z prowadzenia.
Trochę się "łamał" w górach - porównując do Mazdy którą przejechaliśmy długie trasy w Bieszczadach stwierdzam co moc - to moc.
Ogólnie jesteśmy zadowoleni z samochodu - żona trochę mniej bo na razie prowadziła go 2 razy (prawo jazdy ma od lipca-sierpnia/2009 ale jest dzielna i odważna)
Kończymy już docieranie - posalejemy jutro do 150/h pewnie na Katowickiej albo Krakowskiej
Seal - 2010-02-05, 20:31
Witaj!
Miłego docierania
aaikon - 2010-02-05, 20:39
Witaj. Dzisiaj odebrałem Stepwaya i przejechałem pierwsze 15 km. a jutro jade do Gdańska. Tobie życzę szerokości.
marcin27111974 - 2010-02-05, 21:05
aaikon jakie wrazenia z jazdy dobrze idzie???????
mekintosz - 2010-02-05, 23:48 Temat postu: Re: StepWay 1.6+Gaz
seb napisał/a: | Witam wszystkich klubowiczów.
...
Aktualny przebieg StepWay'a to ok. 2500 km (~70 km do pracy w obie strony; no i byliśmy Dacią w Zakopcu). Jutro znowu mu dołożymy bo jedziemy pod granicę polsko-słowacko-czeską do Jaworzynki po synka starszego - no ale to w końcu sama przyjemność z prowadzenia.
Trochę się "łamał" w górach - porównując do Mazdy którą przejechaliśmy długie trasy w Bieszczadach stwierdzam co moc - to moc.
zie prowadziła go 2 razy (prawo jazdy ma od lipca-sierpnia/2009 ale jest dzielna i odważna)
Kończymy już docieranie - posalejemy jutro do 150/h pewnie na Katowickiej albo Krakowskiej |
Gratuluje dzieciaczka i fajnego stepway'a Jak ze spalaniem LPG trasa/miasto ?
Co Kol. rozumie - "troche sie łamał w gorach " - naprawde brakuje mocy/ zle przlozenie za stepway wymieka ? Juz druga osoba na forum tak ocenia osiagi w terenie gorskim teo modelu ? Jaki silnik/moc ma twoja mazda ? Z rodzina to ja bym nie szalal stepwayem 150 km/h na trasie. Moze autostradzie ale nie Katowickiej. Zycze udenej eskapady. Chcialbym moc prztestowc keidys stepwaya na weekendowej wycieczce na trasie powyzej 100 km. Wtedy mozna uczciwie poczuc autko. Jazda testowa z serwisu to nie to samo ;-(
PS. Zostawiles sobie kolo pelnowymiarowe w bagazniku, czy dojazadowke a moze zestaw naprawczy ?
PS. Jak koszt LPG instalacji w ASO i jakiej poj butla ? Czy wlew lpg jest obok wlewu benzyny czy gdzie indziej ?
laisar - 2010-02-06, 00:00
Mam wrażenie, że może koledzy zapomnieli o wynalazku pt. skrzynia biegów? (;
Bardziej serio: ja jechałem - MCV-ką, załadowaną - parę razy po naprawdę dość ostrych górkach (przykładowo: Złoty Stok) i jakoś nie zauważyłem braku mocy. Oczywiście, trzeba mocno zredukować i nie ma też co liczyć na sprint do setki pod górę, ale czy to na III, czy na II biegu auto swobodnie osiągało adekwatne do warunków i przepisów prędkości...
(No, ale nie rajdowe, to fakt - żadne tam 150 km/godz... d: ).
seb - 2010-02-06, 10:59
Witam ponownie,
mekintosz napisał/a: |
Gratuluje dzieciaczka i fajnego stepway'a |
dzięki mekintosz - to już drugie i jest parka . Kombinuje dalej
p.s. samochód zresztą też drugi
reasumując:
- na razie jeździliśmy z prędkością ok. 100 km/h do 3 tys. obrotów; ostanie 200 km - 120km/h do 3.5 tys. obrotów - niech się przyzwyczai StepWay.
W górach redukcja biegów pod górę obowiązkowa - ale i tak się męczył (zaznaczam nie cisnąłem za mocno na pedał gazu, by go nie przeciążać póki co). Jak bym go cisnął do 4 tys.obrotów - pewnie nie było by problemu.
A te 150 km/h to będzie krótka próba (tylko z żoną w góry) żeby zobaczyć jak się prowadzi; jak akustyka; z reguły nie jeżdżę tak szybko. 120-130km/h w trasie wystarczy.
- koszt intalcji LPG z montażem to 4000 zł brutto (sekwencja, na osobnej listwie - gwarancja 2 lata); zamontowali butlę 51 litrów na zewnątrz pod bagażnikiem tam gdzie było koło zapasowe; wlew gazu umieścili pod klapką tam gdzie wlew paliwa; koło miejsca na napoje i skrzyni biegów umieścili przełącznik paliwo/gaz/poziom LPG w baku z kontrolkami; koło zapasowe schowałem do piwnicy, a do auta kupiłem zestaw naprawczy - piankę wypełniającą; spalanie wyszło (tankowałem 4 razy na full) około 8-9 litrów/100km w warunkach takich jak pisałem wcześniej (miasto-krakowska-trasa)
StepWay - za kierownicą:
- pierwsze wrażenie - super się siedzi -podwyższona pozycja za kierownicą - często widać dachy osobówek a co za tym idzie lepsza widoczność i poczucie bezpieczeństwa;
- bardzo wygodne wsiadanie/wysiadanie - wysoko znajduje się podłoga;
- bardzo dobrze trzyma się drogi na zakrętach - stabilny w prowadzeniu (jeżdże na zimówkach z Dacii 16 calowych - które wytargowałem z Jantarem );
- bezproblemowe parkowanie gdziekolwiek - duży prześwit, świetne opony;
- duży bagażnik wysoko otwierany - zmieściliśmy bagaż 4 osób na wyjazd tygodniowy w tym dwie kobitki i dziecko więc sami rozumiecie ile tego było (co prawda półkę musiałem wyjąć i zostawić w domu, a bagaż bezpiecznie trzymały wysoko wysunięte zagłówki)
- w środku dużo miejsca - bardzo praktyczny i wygodny jest podłokietnik między fotelami (też wytargowałem ). Niestety wadą jest utrudniony dostęp do zapięcia pasów.
- fajnie że można wyłączyć poduszkę pasażera i spokojnie jechać z dzieciątkiem z przodu;
- jeśli chodzi o nagrzewanie środka przy aktualnej pogodzie to nic specjalnego - powiedziałbym - standard;
- dostałem też gratis HAK holowniczy - a co tam - zawsze chciałem mieć - może się kiedyś przyda
- no i obowiązkowo Autoalarm w Warszawie jak się mieszka - kompatybilny z kluczykiem - dostałem od firmy
p.s. Mazda 323F: 1,6 16v 86KM
Odezwę się po powrocie - za 2 godz. ruszam w trasę
laisar - 2010-02-06, 15:23
Cytat: | W górach redukcja biegów pod górę obowiązkowa - ale i tak się męczył (zaznaczam nie cisnąłem za mocno na pedał gazu, by go nie przeciążać póki co). Jak bym go cisnął do 4 tys.obrotów - pewnie nie było by problemu. |
No i wszystko jasne - owszem, jak w każdym aucie: jak się nie pociśnie, to rzeczywiście nie jedzie i może się wydawać, że się męczy...
Cytat: | Mazda 323F: 1,6 16v 86KM |
Szesnastozaworówki zasadniczo chętniej się wkręcają na wyższe obroty - i m.in. dlatego właśnie je wymyślono (((:
mekintosz - 2010-02-07, 00:25
Dobrze negocjowales - zimowki hak autoalarm podlokietnik.. zawsze to cos
Szerokosci i przyczepnosci - czekamy na relacje po powrocie ;)
seb - 2010-02-09, 14:21
no i jestem znowu w mieście - niestety, bo na nartach było super;
niestety numer dwa: StepWay będzie miał prawdopodobnie pierwszą fotografię - pstryknęli z przenośnego fotoradaru przy prędkości ~ 105km/h (nie wiem do ilu było ograniczenie - ale pewnie 70-80km/h bo to po trasie);
w obie strony jechaliśmy Katowicką - super dwupasmówka, ale radary stacjonarne co i rusz; w góry połowę trasy jechaliśmy z prędkością 140km/h tam gdzie się dało - prowadzenie perfekcyjne, gorzej z wyciszeniem we wnętrzu - szumy powietrza dosyć słyszalne; żona się rozgadała na dobre; cb-radio ściszyła, bo jej przeszkadzały szumy w jej monologu; po kolejnej pół godzinnej wypowiedzi w pewnym momencie trach po oczach flash'em; no i się okazało że cb przyciszone a nie że spokój na drodze więc cisza w eterze;
no ale do rzeczy:
prowadzenie pełne podziwu; pod górki już wjeżdżaliśmy śmiało; spalanie przez szybką jazdę, niestabilną prędkość i jeżdżenie po górach wzrosło do 10-11 LPG/100km; wracaliśmy w 5 osób z pełnym obciążeniem też między 120-140km podczepiając się pod innych kierowców;
było super, samochód wart polecenia i w mieście i w trasie;
jak to powiedział Jantar przy oddawaniu nam kluczyków: FAJNA BRYKA
tomi - 2010-02-09, 20:30
Witaj
mekintosz - 2010-02-09, 23:18
seb napisał/a: | ... w góry połowę trasy jechaliśmy z prędkością 140km/h tam gdzie się dało - prowadzenie perfekcyjne, gorzej z wyciszeniem we wnętrzu - szumy powietrza dosyć słyszalne; ....
prowadzenie pełne podziwu; pod górki już wjeżdżaliśmy śmiało; spalanie przez szybką jazdę, niestabilną prędkość i jeżdżenie po górach wzrosło do 10-11 LPG/100km; wracaliśmy w 5 osób z pełnym obciążeniem też między 120-140km podczepiając się pod innych kierowców;
było super, samochód wart polecenia i w mieście i w trasie;
|
Czy te szumy powietrza omiatajacego dosysc wysoka karoserie stepwaya sie gwaltownie nasilaja po przkroczeniu jakiejs predkosci ( 120 km np ? ) To spalanie LPG na poziomie 10-11l/100 sugeruje ze benzyny ez by zjadl ok 8-9 l /100. Czy udalo Ci sie jakos ekonomiczniej jechac ok 100-110 km/h by sprawdzic spalanie na jakims odcinku np 200km ? Straszny smok zlopak z tego stepwaya - 10 l na trasie gazu to duzo.
seb - 2010-02-10, 11:55
Cisza w środku przy prędkości 90-100km/h, potem im szybciej tym głośniej (porównuję do Nissana Primery którym kiedyś jechałem w góry 160km/h i zanim nie spojrzałem na licznik myślałem że jadę 100-ką - w środku cisza).
Co do spalania to tłumaczę to tym że jechałem dosyć szybko i niestabilnie, część trasy po górach na obrotach ~ 3.5-4 tys.; a poza tym z pełnym obciążeniem; grzanie kabiny cały czas włączone; nie jechałem absolutnie ekonomicznie - raczej z myślą by sprawdzić samochód w trasie i w terenie.
Przy spokojnej jeździe: seb napisał/a: |
spalanie wyszło około 8-9 litrów LPG/100km w warunkach takich jak pisałem wcześniej (miasto/krakowska w przeciwnym kierunku niż korki).
|
Samochód jest nowy, tak że dokładniejsze dane będą po dłuższej eksploatacji StepWay'a, o czym z pewnością napiszę...
kufi79 - 2010-02-10, 21:20
czesc seb gratuluje zakupu
jantar - 2010-02-11, 19:07
Witam:mrgreen: .
Tak to jest z Dacią, że myśl o jej zakupie podejmuje się z pewną obawą- potwierdzenia słuszności tej decyzji nabywa się jednak podczas codziennej eksploatacji.
Pozdrawiam serdecznie i życzę bezproblemowego użytkowania tej FAJNEJ BRYKI .
seb - 2010-02-15, 10:10
dzisiaj kolejna satysfakcja ze StepWay'a;
Warszawka zaśnieżona, na parkingach masakra, co i rusz auta zakopane próbują się wydostać ze śniegu, a tu PO RAZ KOLEJNY DOCENIONY StepWay bezproblemowo wyjechał z zasypanego, nie odśnieżanego przez nikogo od trzech dni osiedla
zasługa to zapewne zimówki i wysoki prześwit
odkryty ostatnio mankament --> brak kontrolki rezerwy płynu do spryskiwaczy
pozdrawiam wszystkich klubowiczów
laisar - 2010-02-15, 10:19
No cóż - trzeba jeździć z zapasem... Jaka cena, takie mankamenty (;
gigi303 - 2010-02-15, 10:19
oj tam to chyba plus brak kontrolki to i brak możliwości popsucia się, czysta prostota wykonania
seb - 2010-02-17, 16:42
StepWay niby młody, a już zapuszcza wąsy
maciek - 2010-02-17, 17:23
dawaj więcej Fotek
kufi79 - 2010-02-17, 18:52
wiem ze dzentelmeni nie rozmawiaja o kasie ale zapytam o ile mozna ile cie wynioslo zalozenie gazu no i ile zaplaciles za stepwaya {bez gaz oczywiscie};] nie musisz odpowiadac.seb jeszcze zapytam twoj stepway jest z data produkcji 2009? czy juz 2010 ?
seb - 2010-02-18, 11:15
kufi79 za StepWay'a zapłaciłem pewnie tyle co Ty (40200zł - cena katalogowa z radiem+klim.), ale wynegocjowałem dodatki za jakieś 5 tys.:
mekintosz napisał/a: | zimowki hak autoalarm podlokietnik |
o LPG już wcześniej pisałem:
seb napisał/a: |
koszt intalcji LPG z montażem to 4000 zł brutto (sekwencja, na osobnej listwie - gwarancja 2 lata); |
kufi79 - 2010-02-18, 16:44
a rok produkcji masz 2009?czy 2010?
seb - 2010-02-18, 18:35
grudzień 2009, ale mam zamiar nim jeździć co najmniej 5 lat, więc nieistotne jest dla mnie że stracił dużo na wartości przez to że go kupiłem na przełomie roku; ważne że mam nowego StepWay'a - a że kalendarzowo to już niby roczny - bez znaczenia
Seal - 2010-02-19, 11:00
Ważniejszy był na pewno rabat u Jantara
seb - 2010-02-25, 13:13
4 tys. na liczniku - pełna satysfakcja
Niestety w StepWay'u niby nie ma komputera pokładowego ale...
sprzedam Wam info jak sprawdzić np: ilość paliwa w zbiorniku w StepWay'u (cynk od Jantara oczywiście):
przy wyłączonym silniku i wyłączonych kontrolkach:
--> wciskamy i przytrzymujemy przycisk do zerowania licznika/ustawiania godziny
--> przekręcamy kluczyk do zapalenia kontrolek
--> i po około 3 sekundach rozpoczyna się test wskaźników
--> puszczamy przycisk
--> strzałki w obrotomierzu i prędkościomierzu wykonują test latając w prawo i w lewo
--> na wyświetlaczu pokazują nam się różne informacje w miarę pojedynczego klikania na przycisk (między innymi ile zostało paliwa w zbiorniku)
[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-02, 09:13 ]
Posty scalone
laisar - 2010-02-25, 13:34
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=21886#21886 (:
(Po blisko 4 latach istnienia forum coraz ciężej o jakieś nieznane triki...).
seb - 2010-02-26, 12:00
laisar za każdym razem zastanawiam się jak Ty znajdujesz te konkretne posty ? (bo chyba nie w http://www.daciaklub.pl/forum/search.php )
laisar - 2010-02-26, 12:32
Owszem, szukaczką - to po prostu kwestia zadania odpowiedniego pytania... (;
(Tu brzmiało: "tryb test*", z zaznaczoną opcją "Szukaj wszystkich słów" i "Pokaż wyniki jako: Posty".
jantar - 2010-02-27, 14:57
Ja całe szczęście nie musiałem szukać- cynka dostałem od JackTheNight-a .
Przy okazji dzięki Jack .
jackthenight - 2010-02-27, 15:59
jantar napisał/a: | Ja całe szczęście nie musiałem szukać- cynka dostałem od JackTheNight-a .
Przy okazji dzięki Jack . |
:) Nie dziękuj, nie dziękuj - Tak dużo dla nas użytkowników Dacia uczyniłeś (m.in. zlot na Puławskiej), że przekazanie takiego drobnego cynku było dla mnie przyjemnością.
Dodatkowo podaje link, gdzie dokładnie opisałem (przepisałem z manuala :) ) tryb testowy :
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30966#30966
seb - 2010-03-29, 15:10
W razie jak się coś popsuje:
http://chomikuj.pl/ShowVideo.aspx?id=219806572
seb - 2010-09-13, 12:12 Temat postu: 1-szy przegląd po 15 tys.km i WYCIEK!!! Witam ponownie.
W czwartek umówiłem się na przegląd na Puławskiej i już będą mieli co robić, mianowicie:
1) w sobotę wracam sobie z synkiem z objazdówki a tu jakieś szmery przy skręcaniu (bardziej słyszalne przy skręcaniu w prawo). W niedzielę widać pod autem tłustą czerwonawą plamę --> maska do góry a tam zbiorniczek płynu wspomagania świeci pustkami..
A miało być tak pięknie... myślałem że jak samochód nówka to 5 lat minimum bez stresu
2. Wskaźnik napełnienia butli LPG właściwie od początku zamontowania wskazuje tylko rezerwę (zielone lampki migną sporadycznie przez pomyłkę)
3. Nie odbija zawór gazu i zazwyczaj dziwią się na stacji jaką mam pojemną butlę (wchodzi ponad 50 litrów)
4. Światło kierowcy za wysoko świeci - oślepia jadących z naprzeciwka. Regulowali mi to 2 razy na Wrocławskiej i chyba raz na Puławskiej - niestety jak widać bez zmian
Samochód zastępczy zamówiłem oczywiście bo pewnie StepWay u nich zostanie
p.s.
1. macie jakieś doświadczenie z serwisem ma Połczyńskiej? (dawna Wrocławska --> obecnie Mory)
2. może orientujecie się co tam powinni wymienić w ukł. wspomagania i jak ich sprawdzić czy nie zakleili tylko wycieku?
marektbg - 2010-09-13, 13:11
Może poszła pompa wspomagania czy cuś.
Nie ma się czym martwić, zdarza się we wszystkich markach.
Co do gazu się nie wypowiadam, bo uważam to paliwo za porażkę - czym nowszy samochód tym więcej problemu. Na szczęście z silnikami Dacii i tak nie ma problemów z LPG.
laisar - 2010-09-13, 13:22
seb napisał/a: | myślałem że jak samochód nówka to 5 lat minimum bez stresu |
Tak dobrze to nigdy nie było... W nówce chodzi raczej po prostu o gwarancje, więc niby stres mniejszy <;
Ad 4) Po odbiorze z serwisu poproś na stacji diagnostycznej po sąsiedzku o sprawdzenie - nie będą się mogli wypierać, że się zdążyło na polskich dziurach rozregulować d:
seb - 2010-09-14, 07:22
Dzięki, odezwę się po przeglądzie i napiszę co i jak
seb - 2010-09-17, 12:04
Byłem wczoraj na Puławskiej, miałem zrobioną rezerwację auta, ale uświadomili mnie że samochód zastępczy jest płatny 150zł/dobę czy jakoś tam ;
uderzyłem więc do salonu Daćki - myśląc że tak jak to było za czasów Jantara wynegocjuję jakieś demo na dwa dni - ale tam nowy handlowiec nie ma takich zwyczajów etc (nic specjalnego niestety);
dowiedziałem się że na Morach też robią przeglądy z LPG, podziękowałem i przekazałem że zmieniam salon - przynajmniej będę miał blisko do domku;
czytałem opinie o Wrocławskiej - ale macie może jakieś doświadczenia z serwisem na Morach?
p.s. jakie są koszty przeglądów? 89zł (95 zł) aktualne? póki co dotyczy mnie ten przy 15 tys.
Marek1603 - 2010-09-17, 12:18
Aktualnie "obowiązuje" ten 95zeta.
seb - 2010-09-29, 12:50
no i byłem... na Morach...
z wyciekiem z układu wspomagania poradzili sobie - wymiana czujnika ciśnienia i usunięty wyciek;
a co do LPG młody "gazownik" stwierdził że na Puławskiej źle zamontowali przy butli położenie aparatu tzn. listwy z pławikiem są umieszczone poziomo względem dna butli dlatego non stop wskazuje rezerwę i nie odbija wielo-zawór.
W najbliższy piątek jadę z pustą butlą na poprawki.
Wrażenia z wizyty --> zbyt powolna obsługa zarówno tych w krawatach jak i mechaników, samochód umyty i odkurzony
seb - 2010-10-04, 16:21
normalnie załamka
przy odkręcaniu aparatu pękł im kołnierz (podobno był zardzewiały! - po montażu butli pół roku temu?), więc teraz czekam na cały element
p.s. jedyny plus - pośmigam Mazdą 323F na benzynce - ma moc
|
|