|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dawne modele Dacii - Wreszcie w nowym domu DACIA 1310p :)
Pabro777 - 2010-05-29, 21:03 Temat postu: Wreszcie w nowym domu DACIA 1310p :) Witajcie!
Właśnie dzisiaj przywiozłem mój niedawny nabytek: tę piekną aczkolwiek dość mocno okurzoną żółtą strzałę. Autko ma na sobie 15 lat kurzu i będę próbował ją doprowadzić do stanu pełnej używalnośći.
Przy okazji ma ktoś może lewą plastikową obudowę lampy? Bo ta moja jest dość mocno połamana.
Pozdrawiam i może ktoś ma jakieś klamoty do tej piękności :)
Jakby co to proszę śmiało pisać.
Pozdrawiam!
benny86 - 2010-05-29, 21:06
Ja tam ani części ani Daci nie ma, ale jak oddawałem escorta na szrot to widziałem jedną 1310 na placu. To rzut beretem ode mnie więc jeśli potrzebujesz coś konkretnie (np. tą obudowę lampy?) mogę podjechać i9 popytać, tylko że to trochę daleko od Ciebie:/
Pabro777 - 2010-05-29, 21:12
Bardzo chętnie. Dopiero co ją przywiozłem ale cała elektryka jest o.k. Gorzej z silnikiem bo tam swego czasu padła pompa wody i została ona rozebrana i tak stała sobie do dziś.
Jakby co to za parę dni zrobię listę potrzebnych klamotów i gdyby te części można było wymontować i wysłać do mnie to byłbym bardzo wdzięczny. Oczywiście pokryję wszystkie koszty z tym związane no i oczywiście na jakiś łódkę bols bym dorzucił.
Dzięki za zainteresowanie.
Beckie - 2010-05-29, 21:14
Zrób ją na bóstwo i dawaj foty!
Marek1603 - 2010-05-29, 21:15
Widzę, że w bardzo dobrym stanie od zewnątrz jest ta daćka.
benny86 - 2010-05-29, 21:22
Pabro777 napisał/a: | Dzięki za zainteresowanie. |
Ok, spoko, nie dziękuj bo to była 1 tydzień temu i nie wiem czy sprawa aktualna, jak ją widziałem to była stuknięta z tyłu i bez prawych, tylnych drzwi, czy się ostała do teraz nie wiem ale jak co to sprawdzę:)
Pabro777 - 2010-05-29, 21:23
Ogólnie to jest w całkiem niezłej kondycji. Chwała poprzedniemu właścicielowi za dobrą konserwację i garażowanie w betonowym i suchym garażu. W środku też jest w miarę o.k. Dobrze wysprzątać, zrobić silnik i będzie można śmigać. Aha, chromy są też w wyśmienitym stanie, przykurzone ale za to nie pordzewiałe. Ogólnie wymaga dopieszczenia. Gorzej będzie
przednim zawieszeniem i hamulcami. Te wymagają remontu bo są dość mocno zapieczone.
Ale nie ma się co spieszyć, pośpiech nie jest dobrym doradcą. :)
Pabro777 - 2010-05-29, 21:28
benny86 napisał/a: | Pabro777 napisał/a: | Dzięki za zainteresowanie. |
Ok, spoko, nie dziękuj bo to była 1 tydzień temu i nie wiem czy sprawa aktualna, jak ją widziałem to była stuknięta z tyłu i bez prawych, tylnych drzwi, czy się ostała do teraz nie wiem ale jak co to sprawdzę:) |
o.k. Jeśli jeszcze będzie stała i będzie można kupić klamoty to ja jestem zainteresowany.
I jeszcze raz dzięki.
Dacia1310p - 2010-05-29, 22:46
Pabro777 gdzieś Ty to dorwał i to w takim stanie !? Najważniejsze że Dacion nie jest nagryziony przez ząb czasu i że chromy są w porządku. Resztę elementów się dozbiera
P.S Jak coś to tu masz fajny sklepik. Sprowadzili mi drążek kierowniczy którego nigdzie nie mogłem dostać, a więc http://www.kager.pl/kager...l/vehicleType/1
Byłbym wdzięczny jakbyś wkleił więcej fotek Dacii
Pabro777 - 2010-05-29, 23:17
Nad tą Dacią to ja już się głowiłem od paru lat. Tylko jakoś nie bardzo było jak ją wyrwać. A mam ją od swego teścia, któremu jakieś 15 lat temu nawaliła pompa wody. Sama część została kupiona ale ze względu na wiek i słaby słuch mego teścia, rodzina zdecydowała się tego nie naprawiać. No i chyba tylko dzięki tej nawalonej pompie ta Lalunia przetrwała do dziś.
No i dzięki opatrzności ale także szacunkowi do ojca mojej żony, Dacia nie skończyła pod chmurką.
A tak w ogóle ma ktoś może instrukcję obsługi do 1310p ?
Dacia1310p - 2010-05-29, 23:51
Ja mam coś takiego:
http://allegro.pl/item102...0p.html#gallery
http://allegro.pl/item105...is.html#gallery
...i nadal kolekcjonuje
Pabro777 - 2010-05-30, 02:06
Te pozycje też już mam, chodziło mi o taką instrukcję którą dostarcza producent do nowo zakupionego auta. Warto mieć takie gadżety bo są jakby częścią historii.
UniculTLX - 2010-05-30, 10:07
Pikny Dacion Także działaj twardo, bo dorwać Daćke w takim stanie to niemal niewykonalne
Co do instrukcji - prędzej się znajdzie idealna dacia niż taka książeczka Do TLXa chyba nawet wogóle nie było...
15 lat w garażu - ciekaw jestem jak silnik zniósł taki postój
piotrres - 2010-05-30, 10:35
Piękna, stan raczej idealny. Życzę ci sukcesów w rewitalizacji Drakulki
krakry1 - 2010-05-30, 11:25
Sukcesów, a jak skończysz to dawaj fotki.
Pabro777 - 2010-05-31, 14:48
Remont rozpoczęty. Elektrycznie jest nieźle. Większość działa, zdemontowane zostały reflektory z przodu, rozebrane i wysłane do regeneracji. Już kiedyś odnawiałem odbłyśnik lampy i efekt jest po prostu wyśmienity. Światło jest nie gorsze niż w nowych autach.
Zamówiony kompletny wydech, i trochę klamotów. Jak zrobi się ciepło to mam zamiar ją umyć
i nawoskować żeby lakier odzyskał trochę blasku.
Najważniejsze, że remont został rozpoczęty.
Poza tym auto fajnie wygląda na tle współczesnych samochodów, widać, że to inna epoka.
UniculTLX - 2010-05-31, 20:01
Tak apropo lamp - wiadomo jakie są tylne lampiszony w Daćce - nawet jak klosze są nowe, to wyglądają na stare... i by uzyskać efekt nowych błyszczących lamp wystarczy wykleić ich wnętrza samoprzylepną folią chrom w każdej castoramie będzie
Pabro777 - 2010-06-04, 20:17
UniculTLX napisał/a: | Tak apropo lamp - wiadomo jakie są tylne lampiszony w Daćce - nawet jak klosze są nowe, to wyglądają na stare... i by uzyskać efekt nowych błyszczących lamp wystarczy wykleić ich wnętrza samoprzylepną folią chrom w każdej castoramie będzie |
I mówisz, że efekt jest dobry? Chętnie spróbuję, te światła faktycznie szału nie robią. Stop i kierunki są w miarę o.k. ale pozycyjne należałoby poprawić.
A w jakim dziale (Castorama) tego szukać jeśli mogę spytać?
Marek1603 - 2010-06-04, 20:27
Ja robiłem odblaski srebrzanką dekoracyjną ze śnieżki w sprayu i też jest OK. Na moim chomiku znajdziesz folder "dacia1300", w którym między innymi jest zdjęcie odnowionej lampy
Pabro777 - 2010-06-04, 21:07
Efekt całkiem niezły. Ale widzę, że porządnie się zabrałeś za remont 1300. Lakier też będzie nowy. Ja mam kilka malutkich wyprysków rdzy ale nie będę go malował bo szkoda mi tego oryginalnego lakieru. Zresztą i tak nie będę nią jeździł przy brzydkiej pogodzie bo mi jej będzie szkoda.
Tak a propos będziesz czymś konserwował karoserię? Ja muszę wyczyścić i zakonserwować podłogę bo tam troszkę rdzy się pojawiło? Może masz jakiś dobry patent?
UniculTLX - 2010-06-05, 00:18
Jutro zrobię zdjęcia lampiszonów, zobaczysz jak to się prezenci. Do wyklejenia został mi odblask lewej tylnej lampy przeciwmgielnej - standardowo jest on już pociągnięty jakąś srebrzanką i się najbardziej świeci z całości - po wyklejeniu lamp stał się najciemniejszy
A te folie są w dziale z materiałami obiciowymi, dywanami i podobnymi
Dacia1310p - 2010-06-05, 10:58
Ja używam BITGUMa do konserwacji
Pabro777 - 2010-06-05, 18:54
A to się nada do konserwacji podłogi wewnątrz auta? Chciałbym uniknąć niepotrzebnego smrodu w środku auta no i oczywiście niepotrzebnego wdychania chemikaliów.
Będę wdzięczny za pomoc
Marek1603 - 2010-06-05, 20:20
Jeszcze się nie orientowałem w teraz produkowanych preparatach. Dawniej to się stosowało smar linowy. Nie do zdarcia środek jak był położony na gorąco i dobrze. Ale skąd teraz coś takiego wytrzasnąć.
Dacia1310p - 2010-06-05, 20:28
BITGUM jest dobry ale nie do środka auta Nie wie czy jest sens konserwacji podłogi wewnątrz auta. Ja mam położone gumy (oryginalnie były) + do tego podłoga jest wylakierowana. A od spodu jest porządnie BITGUMem zrobione i się trzyma od narodzin Dla mnie jest bardzo dziwne że rumunom robią się ogromniaste dziury z przodu pod nogami kierowcy i pasażera......
laisar - 2010-06-05, 20:42
Cytat: | Dawniej to się stosowało smar linowy. Nie do zdarcia środek jak był położony na gorąco i dobrze. Ale skąd teraz coś takiego wytrzasnąć. |
Z Gugla? (; Np http://smary.pl/nils_kole...smarylinowe.php
Pabro777 - 2010-06-05, 20:56
Dacia1310p napisał/a: | BITGUM jest dobry ale nie do środka auta Nie wie czy jest sens konserwacji podłogi wewnątrz auta. Ja mam położone gumy (oryginalnie były) + do tego podłoga jest wylakierowana. A od spodu jest porządnie BITGUMem zrobione i się trzyma od narodzin Dla mnie jest bardzo dziwne że rumunom robią się ogromniaste dziury z przodu pod nogami kierowcy i pasażera...... |
Spód auta jest bardzo dobrze zabezpieczony. Trochę rdzy jest od wewnętrznej strony podłogi, czyli w środku auta. Chciałbym z tym zrobić porządek i znowu będzie spokój na jakieś 25 lat Ta rdza jest taka powierzchniowa ale jak mam auto rozebrane to dobrze byłoby to załatwić. Zrobić raz a porządnie. Z drugiej strony podłoga w aucie jest mocno narażona na wilgoć i przy okazji rdzę. Nie wiem jak u Was to wygląda?
Dacia1310p - 2010-06-06, 10:50
Jeśli to jest powierzchniowa rdza (w środku auta) to ja bym radził zedrzeć ją papierem ściernym do gołej blachy potem wypsikać to miejsce podkładem a na to lakierek. I będzie git
Marek1603 - 2010-06-06, 11:07
Laiser dzięki za wyręczenie mnie bo tak na prawdę to się jeszcze nie rozglądałem.
Co do rdzy wewnątrz to woda dostaje się najprawdopodobnie przez wlot powietrza przy nagrzewnicy, a rozdzielaczem kierunku nawiewu. Nie wiem tylko jakim sposobem jest to możliwe. Być może jak nazbiera się śmieci w korytku pod kratką wlotu powierza, to wtedy jest słabo odprowadzana i nadmiar idzie do wnętrza. No ale to tylko gdybanie. Przy remoncie zrobię sobie uchwyty na zamocowanie tam tkaniny filtracyjnej.
UniculTLX - 2010-06-08, 01:48
W dziale "spotkania i zloty" są zdjęcia Dacii Michała (Dacia1310p) i mojej - możesz obadać różnicę między lampiszonami bez folii i z chromofolią
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-06-08, 11:14 ]
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3308
benny86 - 2010-06-08, 16:21
A ja niestety muszę autora tematu przeprosić za zrobienie nadziei - byłem na tym szrocie i Dacia poszła niemalże cała w tym samym dniu w którym złomowałem escorta, został podobno sam szkielet nadwozia który sprasowali na deche....
Dacia1310p - 2010-06-08, 16:58
W taki sposób niestety niszczone są wspaniałe auta - legendy
benny86 - 2010-06-08, 20:19
No tak, ale w tym konkretnym przypadku choć wszelkie możliwe do zdemontowania części poszły w charakterze dawcy - szkielet sprasowany, ale dzięki temu inna Daćka będzie odnowiona:)
Pabro777 - 2010-06-08, 20:39
benny86 napisał/a: | A ja niestety muszę autora tematu przeprosić za zrobienie nadziei - byłem na tym szrocie i Dacia poszła niemalże cała w tym samym dniu w którym złomowałem escorta, został podobno sam szkielet nadwozia który sprasowali na deche.... |
Mimo wszystko dziękuję za dobre chęci. Dzisiaj próbowałem odpalić tego stwora ale jakiś taki oporny. Iskra jest, paliwo zalałem do gaźnika, nowe świece, akumulator i nic...
Ale fakt, mechanikiem to ja nie jestem, chyba zostawię to dla kogoś kto się zna, he he.
Niby to w sumie proste, bo jak nie pali to albo nie ma iskry albo paliwa. Ale cóż, wezmę się za coś innego.
Kurcze, już miałem nadzieję, że po 15-tu latach znowu odżyje.
Widać jeszcze nie jest jego czas.
UniculTLX - 2010-06-08, 20:53
Iskra jest, paliwo jest tylko pytanie zasadnicze czy ta iskra jest w dobrym momencie Prosta sprawa jak to ustawić - skombinuj sobie żaróweczkę z dwoma przewodami - jeden podpinasz do masy na alternator na przykład, a drugi do kabelka prądowego na aparat zapłonowy. Wrzucasz 4 bieg w wozie i idziesz na prawą stronę komory silnika - jak popatrzysz na skrzynię biegów to tam jest taka dziurka obok której zobaczysz "znak" w postaci wytłoczonej kreseczki. Pchasz woza do przodu na biegu i obserwujesz kiedy pojawi się znak na kole zamachowym. Jak się zrównają, to żarówka ma zaświecić - czyli ma być zapłon. Jeżeli nie świeci, to idziesz do aparatu zapłonowego i po jego prawej stronie jest nakrętka mocująca. Luzujesz to i kręcisz aparatem tak by żarówka zaświeciła. Zakręcasz nakrętasa, cofasz woza i ponownie na biegu pchasz do przodu - w momencie kiedy zrównają się znaki i wraz z nimi zaświeci żaróweczka będzie ok i można palić woza
Warto też wyczyścić gaźnik
Pabro777 - 2010-06-08, 21:08
Ale bajer
Dzięki wielkie
Ja to ogólnie od silników to zawsze starałem się trzymać z daleka ale temat jest do rozgryzienia, fajna sprawa.
Muszę jutro koniecznie spróbować.
Pozdrawiam!
UniculTLX - 2010-06-08, 21:18
Hehe wiesz, jeszcze jakieś 4 lata temu silnik daciowy wydawał mi się skomplikowany A teraz sobie dłubię 2.0 16v DOHC turbo i jakoś nic strasznego w nim nie widzę
Także grunt to nie bać się ruszyć czegokolwiek
Pabro777 - 2010-06-08, 21:36
Mnie to zawsze silniki naprawiał znajomy ale teraz nie mam za bardzo jak podstawić wóz do niego bo Dacia nie ma hamulców. O takich "głupotach" jak brak OC i przeglądu nie wspominając.
Muszę go kiedyś zaprosić do siebie na jakieś dobre, chmielowe picie to może się skusi.
A jutro sprawdzę ten patent z zapłonem. W życiu bym nie pomyślał, że to można tak sprawdzić.
Beckie - 2010-06-09, 10:36
Pabro777, na allegro http://www.allegro.pl/ite..._naprawiam.html jest aukcja wydawnictwa z serii Sam naprawiam za śmieszne pieniądze. Tam powinno być wszystko tak opisane, że prawie z każdym problemem z Twoją Daćką sam sobie poradzisz.
edycja:
Tylko nie wiem czy wydawnictwo z połowy lat 80-tych jest wystarczająco czytelne.
UniculTLX - 2010-06-09, 13:05
Jeszcze jedna ważna rzecz o której zapomniałem - przy ustawianiu aparatu zapłonowego musisz przekręcić kluczyk w pozycję "zapłon"
Potworny - 2010-06-09, 13:27
UniculTLX napisał/a: | Jeszcze jedna ważna rzecz o której zapomniałem |
Przepraszam.....
ale to jest sposób na sprawdzenie ("z grubsza") "zapłonu”, bo w rzeczywistości zapłon ustawia się "na pracującym" silniku i do tego jest potrzebna lampa stroboskopowa.....
A może źle zrozumiałem….
Pabro777 - 2010-06-09, 13:51
Wykleiłem dzisiaj te lampy. Trzeba przyznać, że lampy odzyskały niesamowity blask. Bardzo fajny patent. Dziękuję za podpowiedź!
Natomiast z zapłonem sprawa wygląda trochę gorzej. Próbowałem to ustawiać ale ta żarówka to się dość długo świeci jak obracam sprzęgłem na 4-ym biegu. Wezmę się za inne rzeczy, może lepiej mi pójdzie.
Potworny - 2010-06-09, 13:58
Pabro777 napisał/a: | z zapłonem sprawa wygląda trochę gorzej. |
Poprzednio zapomniałem...... może kolejność zapłonu...... szczególnie po "wymontowaniu" przewodów zapłonowych......
UniculTLX - 2010-06-09, 16:35
No ta żaróweczka ma się długo świecić, tylko w momencie kiedy znaki na skrzyni i kole się zejdą to wtedy ma zabłysnąć
A jeszcze z ciekawych patentów typu lampy - aluminium bardzo lubi być polerowane, a z tego co pamiętam w Dacii 1310p są aluminiowe listwy progowe Pasta tempo albo jaka inna do chromu czy czegośtam i można je zrobić na błysk
Plastiki też pastę tempo lubią Więc można np klosze lamp czy kierunkowskazów nią przelecieć
Pabro777 - 2010-06-09, 17:16
Właśnie wyciągnąłem siedzenia. Umyłem to linoleum z przodu, tylne czeka na demontaż i czyszczenie. Tak się zastanawiam czy nie dać siedzeń do tapicera żeby mi wszył nowy materiał w siedzenia. Są dość mocno zatłuszczone no i mają dziury po petach. Poza tym nowe poszycie siedzeń będzie ładnie wyglądać. Tylko pytanie czy on mi to uszyje żeby wzór był taki sam jak w starych siedzeniach. W sumie to te siedzenia nie są jakieś bardzo skomplikowane ale mają jedną niepodważalną zaletę: są bardzo ale to bardzo wygodne.
No właśnie w siedzeniu kierowcy popsuta jest regulacja oparcia, wie ktoś może jak to naprawić?
Jak będę ściągał podłogę z tyłu to wykręcę też te listwy i spróbuję je przepolerować.
Dzięki za podpowiedzi!
UniculTLX - 2010-06-09, 17:40
Dobry tapicer wyszyje to tak, jak sobie zażyczysz Także jak dziurwy po petach są, to najlepiej dać komplet do ponownego obszycia. Co do regulacji fotela - wstyd się przyznać, nigdy tam nie zaglądałem ale popatrzę co się mogło popsuć i dam znać
Pabro777 - 2010-06-10, 20:28
Dzisiaj rozebrałem drugą część wykładziny ze środka. No i ta część podłogi jest absolutnie idealna. Gdyby nie odrobina kurzu to byłaby jak z fabryki. Tak więc oprócz przedniej podłogi którą trzeba oczyścić i zakonserwować to reszta wnętrza jest o.k. I to mnie bardzo cieszy
Ta wykładzina po oczyszczeniu też ładnie wygląda, myjka i odpowiednie płyny robią swoje.
Zato śruby siedzenia na torxy to nie jest najlepszy pomysł bo po odkręceniu część absolutnie nie nadaje się do ponownego użycia. Będę musiał wymyślić coś innego.
No chyba, że ktoś ma takie śruby siedzenia to chętnie je przygarnę
Czas wracać do domu bo druga połówka będzie niezadowolona...
Dacia1310p - 2010-06-10, 21:44
Działaj działaj. A efekty na pewno będą widoczne
P.S Jak tam operacja blacharki i ogólnie z zewnątrz?
Pabro777 - 2010-06-10, 21:55
Z zewnątrz też jest dobrze. Fakt, ktoś kiedyś trochę ją podmalowywał i trochę to widać. Na listwach pojawiają się delikatne wypryski rdzy ale są naprawdę niewielkie. Ogólnie lakier jest w niezłej kondycji aczkolwiek przez to, że stał w garażu tyle lat to jest dość mocno porysowany. Ale przy odrobinie cierpliwości będzie można ten lakier przywrócić do pełnego blasku. A nawet jeśli zostaną jakieś rysy to nie będzie tragedii. Szczerze mówiąc to chcę zachować oryginalny lakier, tym bardziej, że jest on taki wrednie cytrynkowo-żółty .
Od spodu jest zabezpieczony bitexem z tego co wiem to nawet był konserwowany 2 razy. Ale nie upieram się, że na pewno. Ogólnie jest nieźle.
Tak się zastanawiam czy nie zamówić nowych sprężyn na tył bo zauważyłem, że dość mocno osiadł. Znam taką firmę co dość dobrze dorabia sprężyny, sam u nich zamawiałem i sprawują się do dziś.
UniculTLX - 2010-06-10, 21:59
A u mnie są sprężyny z dacii kombi - twardsze i aż za wysokie generalnie tył dacii 1310 siedzi dość nisko, nawet jak wsio jest nowe
Pabro777 - 2010-06-10, 22:03
Jak nim wyjadę na drogę to wtedy podejmę decyzję, szkoda się tym zamartwiać na zapas.
Jak będzie mocno dobijał to zmienię sprężynki na nowe i będzie git
A wtedy w zakręty będzie wchodził jak rajdówka, he he
Pabro777 - 2010-06-10, 22:06
A właśnie, mam zamiar zamontować dodatkowe halogeny do mojej Dacii. Miał ktoś może takowe w swojej? I pytanie czy będą one dobrze wyglądać?Mam na myśli takie okrągłe chromowane z epoki. Mam na m Tak mnie korci żeby kupić takie i zamontować.
Dacia1310p - 2010-06-11, 15:19
Wiesz co Pabro777, ja miałem takie elipsy przykręcane od spodu zderzaka.... nijak to wyglądało (przynajmniej wg mnie) więc je oddałem w zamian za głośniki od swifta
Pabro777 - 2010-06-16, 23:20
Hej!
Teściowa wygrzebała z zakamarków ORYGINALNĄ INSTRUKCJĘ OBSŁUGI do Dacii 1310p.
Wyprodukowana w Rumuni z ogromną ilością błędów ortograficznych
Ale jest. Bajer!!!
Pabro777 - 2010-06-17, 13:21
Dzisiaj przyszły lampy z regeneracji. Nie mogłem sobie odpuścić przyjemności i poszedłem je zaraz montować. Efekt regeneracji jest bardzo przyzwoity. Teraz wszystkie lampy będę miał jak nówki.
Poza tym wziąłem się za szlifowanie podłogi z rdzy.
Co radzicie - dać na blachę minię jako zabezpieczenie czy kupić ten preparat Brunox epoxy?
Co do tego drugiego to nie jestem do końca przekonany czy powinien ten środek iść do wnętrza auta?
Ma ktoś jakieś doświadczenia z podłogą wewnątrz
Beckie - 2010-06-17, 13:24
Widzę, że Daćka reklamuje partię.
Ile kosztowała taka regeneracja?
Pabro777 - 2010-06-17, 13:31
He, he szkoda, że nie jeździ to bym jeszcze zarobił na reklamie
W sumie zapłaciłem 170zł plus wysyłka na miejsce to jeszcze jakieś 13zł.
To już moje drugie zamówienie u tego gościa. Całkiem dobrze robi.
Przede wszystkim po takiej regeneracji reflektor daje lepsze światło.
Tak samo odnawiałem lustro w Gazeli. Bardzo dobry efekt a światło po prostu miód.
Nie jest to może specjalnie tanio ale będzie spokój na kolejne 20 lat.
Pabro777 - 2010-06-22, 21:45
Witajcie.
Dzisiaj zajmowałem się przednią podłogą w mojej Dacii. Wniosek nasuwa się jeden, że rdza na podłodze to wynik gromadzenia się wilgoci pod filcowanym wytłumieniem podłogi.
W sumie to smutne bo podłoga wymaga dość poważnej naprawy. Ale cóż się nie robi dla dobrego efektu Trzeba będzie to dobrze zabezpieczyć i chyba zrezygnuję z wytłumienia filcem podłogi bo za kolejnych 10-15 lat cała podłoga będzie do wyrzucenia...
Oglądałem całe auto od spodu i właściwie cały spód jest o.k, nigdzie nie zacieka ani żadnych dziur.
No ale prace remontowe idą do przodu.
piotrres - 2010-06-22, 22:33
Pabro777 napisał/a: | Wyprodukowana w Rumuni z ogromną ilością błędów ortograficznych
Ale jest. Bajer!!! |
No to ma swój smaczek
Dacia1310p - 2010-06-23, 05:55
Pabro777 napisał/a: |
No ale prace remontowe idą do przodu. |
To się liczy najbardziej
P.S Podłoga u Ciebie jest wygłuszona filcem? Dziwne, u mnie jest położona mata gumowa na całej podłodze....
Marek1603 - 2010-06-23, 19:36
U mnie też jest mata wygłuszająca i jakaś wykładzina gumo podobna. Filc jest tylko na nadkolach przednich i grodzi silnika.
Pabro777 - 2010-06-23, 21:06
Dokładnie. to jest jakaś guma i pod nią jest warstwa czegoś w rodzaju filcu. I jak to dziadostwo dostało wody to pewnie ją trzymało bo nie mogło wyparować i korozja na podłodze gotowa. Cóż, tak to jest.
Ale podłoga jest wyczyszczona, teraz muszę ją czymś zabezpieczyć, żeby sytuacja się nie powtórzyła.Damy radę. He, he
Marek1603 - 2010-06-24, 11:02
Najpierw kup sobie cortanin. To takie coś na rdzę. Poczekaj trochę aż zacznie wiązać czyli zacznie się robić jakby fioletowe. Wytrzyj do sucha szmatą. Możesz operację powtórzyć. jak wyschnie już potem samoistnie to jakiś podkład i co tam chcesz dalej.
|
|