DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Dacia a Euro5

opos - 2010-06-09, 06:31

Ponieważ zamierzam zakupić sandero właśnie udało mi się dowiedzieć że jeszcze w tym roku pojawi się u nas sandero z silnikiem 1.2 16 V , cena nieznana.
DrOzda - 2010-06-09, 08:48

A nie jest to spowodowane wejściem normy Euro 5 ?
Nowe modele po 09.2009 muszą spełniać tę normę a wcześniejsze rok później:
http://en.wikipedia.org/w...ssion_standards
"All dates listed in the tables refer to new type approvals. The EC Directives also specify a second date — one year later — which applies to first registration (entry into service) of existing, previously type-approved vehicle models."
Czyż to oznacza że od października 1.4 i 1.6 8V odejdą do lamusa ?

Rysiob - 2010-06-10, 07:18

Najprawdopodobniej 1.4 zostanie zastąpione wspomnianym 1.2 16v. A co zastąpi 1.6 8v? Czyżby wersja 16v (1.6 110 jak w Dusterze)?
DrOzda - 2010-06-10, 09:36

Wygooglałem coś takiego:
http://www.greencarcongre...t-20100607.html

Wygląda na to że w Renault pojawią się silniki Tce (downsize z turbo) więc "stara" generacja 16V trafi do Dacii.
I byłoby to optymalne rozwiązanie bo te nowe benzynowce to niestety grzeszyć niezawodnością raczej nie będą.

edit: prosimy moda o wydzielenie kilku ostatnich postów do nowego wątku "Dacia a Euro5"

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-06-10, 11:45 ]
Proszę bardzo [:

maciek - 2010-06-10, 10:25

Rysiob napisał/a:
Czyżby wersja 16v (1.6 110 jak w Dusterze)?


według mnie renault może dać silniki:
1,4 16V 98KM
1,6 16V 90KM
1,6 16V 110KM

według mnie powinno niedługo pojawić się 1,4 8V 75KM LPG które ma etykietę eco2

1,2 16V 75KM pojawi się ale chyba raczej tylko w Sandero, coś mi się nie chce wieżyc że Dacia da do Logana i MCV silnik 1,2 16V

DrOzda - 2010-06-10, 11:35

Niom Stepway 1,6 16V 110 to byłoby coś. Niestety chyba skończą produkcję Stepwaya przed wprowadzeniem nowych silników :(
r70 - 2010-06-10, 13:14

Renault miał jeszcze silnik 1.4 16v 80KM (postawowy silnik mengane 2 w pierwszym okresie produkcji). Może zamiast 1.4 i 1.6 8V będzie 1.4 16v w wersji 80 i 95/98KM. Być może miałoby to sens ze względu na te same gabaryty podzespołów itp.
DrOzda - 2010-06-10, 13:24

Pytanie czy opłaca im się ładować kasę w dostosowanie tych konstrukcji do Euro5.
Moim zdaniem nie bardzo. Ciekawe na przykład jak sobie poradzi Fiat z Pandą i 600 w których montowane są jednostki 1,1 i 1,2 z korzeniami w latach 70-tych (Fiat 128 i Zastawa).
Fakt że dobre i sprawdzone ale już dziś absolutnie przestarzałe.
edit: aha 600 już przestali robić a Panda ma nową wersję 1.2 z Euro5 a 1.1 pewnie wycofają pod koniec roku.

straszna_maruda - 2010-06-13, 11:51

Tyle że dacie to tanie auta na tanie rynki. A tam często nie istnieja tak wyśrubowane normy emisji. Dlatego lepiej utrzymywać starsze łatwiejsze w serwisie silniki a na rynek UE wrzucic którąś nowszą konstrukcję jednak tak by nie konkurować z reno.
maciek - 2010-06-21, 19:07

na dzień dzisiejszy Renault na Polskim rynku ma samochody z Euro5
1,2 16V 75km Euro5 - Twingo
1,2TCe 100 Euro5 Twingo i Clio
1.4 16V TCe 130 Euro 5 - Megane
1.5 dCi 110 FAP EDC Euro 5 - Megane
2.0 16V 140 Euro 5 - Fluence
2.0 dCi 160 FAP Euro 5 - Scenic
no i wszystkie silniki w Daci Duster oprócz 1,6 16v 110KM 4x2
jeśli o jakimś zapomniałem dopiszcie

MarkD - 2010-06-21, 19:37

Coś czuje, że od 1.01.2011 będzie w Sandero 1.2 16V i 1.6 16V. Dlaczego 1.6 16V w Dusterze nie spełnia normy Euro5? Norma ta obowiązuje bodajże od 1.10.2009 (dla nowych modeli) ?
benny86 - 2010-06-21, 20:52

W lżejszym Sandero może mniej palić a więc spaliny też będą czystsze więc może spełni euro 5?:D
maciek - 2010-06-21, 22:20

Cytat:
no i wszystkie silniki w Daci Duster oprócz 1,6 16v 110KM 4x2
jeśli o jakimś zapomniałem dopiszcie


dlatego bo w 4x2 nie ma 6 biegu

maciek - 2010-06-21, 22:34

ten silnik 1,2 16V co jest w Sandero nie spełnia norm EURO5
dowód
http://www.dacia.ch/fr/da...ische_daten.php
i
http://www.dacia.de/dacia...ische_daten.php

DrOzda - 2010-06-24, 09:53

Dziś w trójce w informatorze ekonomicznym padło stwierdzenie że producenci szacują wzrost cen samochodów w związku z Euro 5 na 10%
Trochę to bzdura bo sporo marek już teraz ma część modeli z odpowiednimi silnikami ale zawsze to dobry argument żeby nie obniżać cen :)

edit: http://gospodarka.gazeta...._samochody.html

maciek - 2010-06-24, 10:13

też dzisiaj rano czytałem że mogą zdrożeć 3-6 tys, ale to raczej bujda producenci już dawno wiedzieli o normie i mieli czas na wprowadzenie modyfikacji, lub wprowadzenie nowej generacji silników, ja jestem spokojny o Dacie.
Matthias[Wlkp] - 2010-06-24, 15:23

Nie wiem, czy dobrze rozumiem - czy to, o czym piszecie oznacza, że od Września 2010 nie będzie wolno sprzedawać samochodów z silnikami nie spełniającymi normy Euro5?

Pomijając to, że wtedy faktycznie Daćki z nowszymi silnikami mogą być trochę droższe (nie sądze, żeby więcej niż 2k), może jest szansa na jakąś dziką wyprzedaż silników 8v? ;-)

DrOzda - 2010-06-24, 15:37

Na pewno od stycznia 2011.
Co do wyprzedaży to owszem jest to możliwe a nawet prawdopodobne. Problemem jest obecna mizeria w salonach - mało co zostanie :)

Matthias[Wlkp] - 2010-06-24, 15:41

Nie przejmowałbym się tak bardzo tym, co jest w salonach - w końcu 90% Daciek i tak jedzie na zamówienie prosto z Rumunii - silniki pewnie produkują na magazyn do fabryki i ich ilość właśnie tam będzie decydować o potencjalnej wyprzedaży. Jeśli nie będą mogli ich sprzedawać w przyszłym roku, będą BARDZO chcieli się ich pozbyć :).

EDIT: No chyba, że będą je sprzedawać poza UE... No tak, nie ma co się łudzić - nie wszędzie będzie obowiązywać ten przepis...

DrOzda - 2010-06-30, 10:22

http://wyborcza.biz/bizne...a_forda_ka.html

Hehe wygląda na to że Dacia w najbliższych tygodniach też stanie przed podobnym problemem. Szykują się niezłe przeceny tego co pozostanie dealerom. Szkoda że tak mało jest na placach :(

Auto Krytyk - 2010-06-30, 10:32

Tak naprawdę na placach to dacie w ogóle nie stoją, ja jak byłem w salonie to były na giełdzie Dacii czyli na placu 3 dacie mcv 1.5 dci laureate ale po kontakcie sprzedawcy wszystkie były już sprzedane. Były wersje artica ale wyposażone słabo, także jedynie słabe wersje ambiance i artica mogą gdzieś stać do sprzedania a reszta wszystko do produkcji.
Dacia na pewno podniesie ceny aut jak wejdzie euro5 ,do diesli będą montować FAP za 2-3 tys dopłaty tak jak u Opla, także cena samochodów automatycznie zdrożeje.Wydaje mi się też że silniki 1.4 8V i 1.6 8V zostaną wycofane z dacii bo ne będą w stanie ich dostosować a zostanie 1.6 16V i 1.2 16V.

DrOzda - 2010-06-30, 10:36

Diesle mogą zdrożeć ale benzynowce nie sądzę. Po prostu nie będzie tych 2000 i więcej upustu jaki teraz jest w cennikach.
ian - 2010-06-30, 17:15

http://biznes.gazetaprawn...nowych_aut.html

To już wiem czemu zakończono produkcję Seicento :-D . W salonach królują ostatnio obniżki (np. Fiat proponuje duże upusty, Toyota obniżyła wyraźnie cenę swoich modeli). Zastanawiam się na ile te obniżki wynikają z chęci pozbycia się samochodów, które nie spełniają norm Euro 5, a na ile z niskich wyników sprzedaży. I jakie będą ceny Dacii w nowym roku... Te normy mają obowiązywać tylko w Unii Europejskiej, a na innych kontynentach (Ameryka Południowa, Azja, w tym Rosja) wszystko pozostaje po staremu.

Skoda-wszystkie modele z bieżącej produkcji spełniają już normę Euro 5. Podwyżek cen raczej nie przewidują. Z Euro 4 oferowana jest tylko stara Octavia, której produkcja już się zakończyła i niektóre modele pochodzące z zapasów salonu. Citroen-w ofercie brak silników spełniających normę Euro 5 (to informacja przekazana przez salon).

Rysiob - 2010-06-30, 17:41

Ta sprawa z Fordem Ka wydaje mi się rozdmuchana. Przecież silniki w nim montowane pochodzą od Fiata, a ten też stara się spełnić normę Euro5. Jeśli nie przystosuje 1.2/69 i 1.3 JTD/70 do tejże normy, to znaczy że wypadnie ona z oferty Pandy, 500-tki, Grande Punto i Punto Evo. Logiczne jest, że zastąpią ją już gotowe do montażu jednostki 0.9 TwinAir.

A diesla mogą wsadzać 1.3 MultiJet II generacji, który tą normę już spełnia :)

Matthias[Wlkp] - 2010-07-04, 21:11

Właśnie przeglądałem specyfikację modeli, którą umieścił Laisar i nie rozumiem paru rzeczy:

1. Czy jest gdzieś "przetłumaczone", który silnik jest który? Jakoś wydedukowałem, że K4M, to jest 1.6 16V, bo innego 1.6 nie dają w Dusterze, ale do reszty przydałoby się "tłumaczenie".

2. Jak to jest, że ten sam silnik w Dusterze co MCV (K4M, podtyp 690, skrzynia JR5) spełnia normę EURO5, a w MCV tej normy nie spełnia?

3. Jak to jest, że ten sam silnik w jednym modelu spełnia normę Euro 1, w innym 3, a w jeszcze innym 5? Chodzi o zdobyte certyfikaty? Czy są po prostu różne wersje tego samego silnika?

4. Czy brak oznaczenia "Euro 5" przy Loganach i Sandero wynika tylko z braku testów, czy faktycznie może być problem w przyszłym roku?

Próbowałem pytać się w salonie o te silniki i normę Euro 5, ale pani miała do mnie oddzwonić i nie oddzwoniła... Jeśli mają po prostu wywalić słabszą 1.6 8v, to może nie czekać z zakupem do następnego roku...

DrOzda - 2010-07-05, 10:38

Żaden Duster 4x2 sprzedawany w Polsce nie spełnia Euro5 , dopiero 4x4 spełniają bo zapewne zostały homologowane później niż 09.2009 i już musiały spełniać tę normę.
http://www.daciawarszawa.pl/docs/duster_tech.pdf

Pati - 2010-07-05, 11:44

Czy ktoś się orientuje czy norma Euro 5 wymusi na Daci (konkretnie na modelu Duster) jakieś zmiany w silnikach - dostosowaniu do w/w normy i jak to się będzie miało do ceny auta. Ostatnio przeglądałem cennik nissana i tam qashqai z silnikami z normą euro 5 jest o 5 tyś zł droższy :evil:
Auto Krytyk - 2010-07-05, 12:13

Na pewno do diesli zamontują filtry sadzy FAP a to dopłata rzędu 2-3 tysięcy do auta, przynajmniej tak w oplu jest przy zamawianiu samochodu. Z benzyn myślę że znikną stare silniki 8V, zostanie 1.2 16V i 1.6 16V które euro 5 spełnią po dodaniu lepszego wtrysku i katalizatora, może dołożą jakiś silnik tce -turbo.
laisar - 2010-07-05, 17:18

Ja nie wierzę w jakieś większe podwyżki (> 1kzł) - nie tylko u Dacii, ale i u konkurencji. W tzw. kryzysie?! <;

Poza tym nic tak nie wpływa na spadek cen technologii jak gwarantowana produkcja masowa - co jak sądzę będzie widać także przy FAP czy ESP.

r70 - 2010-07-05, 17:28

TAXI AIRPORT napisał/a:
Na pewno do diesli zamontują filtry sadzy FAP a to dopłata rzędu 2-3 tysięcy do auta, przynajmniej tak w oplu jest przy zamawianiu samochodu. Z benzyn myślę że znikną stare silniki 8V, zostanie 1.2 16V i 1.6 16V które euro 5 spełnią po dodaniu lepszego wtrysku i katalizatora, może dołożą jakiś silnik tce -turbo.


na razie nie zauważyłem różnic w cenie ze względu na obecność FAPa w samochodach renault. Tak że podejrzewam że nie nadal nie będzie podwyżek na istotnym poziomie.

laisar - 2010-07-05, 19:26

@Matthias[Wlkp]

Ad 1: Opisowo nie ma, bo pełna informacja jest właśnie w kodzie (np w K4M - "4" to "16v", "M" to "1.6 L"). No ale może faktycznie przydałoby się wyjaśnienie... Dodam zatem (: (Aktualizacja: 23.08.2010 - Dodane!).


Ad 2: W Dusterze jest jakiś problem: kody nie powinny się powtarzać, a ten "HSA8" jest właśnie dwa razy - i nie wiadomo który jest poprawny... I dlatego jeden jest kursywą. Jak wyjaśnię - poprawię.


Ad 3: Spełnienie danej normy spalin zależy również od elementów nie będących częściami silnika - np katalizatora. Aczkolwiek z tymi certyfikacjami (a zdaje się, że raczej: homologacjami) być może też jest coś na rzeczy...


Ad 4: Problemu raczej nie będzie - dla nas, ale zdaje się, że Dacia faktycznie od września będzie mogła sprzedawać wyłącznie modele spełniające E5.

laisar - 2010-07-05, 21:10

Dlaczego miałby nie móc? Np FIAT ma takowe: http://www.fiatpress.pl/F...nologiczne.html - "77 KM 1.4 8v (Euro 5)"...

(Choć niewykluczone, że 16v łatwiej poprawić - ale to już moja zgadywanka).

maciek - 2010-07-05, 21:23

laisar napisał/a:
Np FIAT ma takowe: http://www.fiatpress.pl/F...nologiczne.html - "77 KM 1.4 8v (Euro 5)"...


z systemem Start&Stop;

r70 - 2010-07-05, 21:39

zastanawiające jest że wprowadzenie FAPa w silnikach renault który idzie w parze z... podniesieniem mocy. Wersja bez FAP jet 4kW słabsza i to zarónow w wersji mocniejszej (105-110KM) jak i łabszej (85-90KM). Być może te silnik różnią się jeszcze czymś (wtryskiwacz ? bo mapy wtrysku a pewno są inne).

Może jak wprowadzą wersję 1.6 16V Euro5 to będzie miała elektoniczny pedał gazu i będzie mozna do niej domawiać ESP ?

Pati - 2010-07-05, 22:17

Wszystko pięknie, ładnie tylko o ile wzrośnie cena??? Obawiam się bowiem, iż auto spełniające bardziej rygorystyczne normy euro 5 nie może być tańsze/ bądź w tej samej cenie co auto spełniające normę euro 4. Z kolei zakup auta ze starszą normą euro 4 może w przyszłości przynieść więcej strat przy ewentualnym wprowadzeniu podatku ekologicznego (wysokość opłat ma być bowiem uzalezniona od norm spalin danego modelu). I jak tu teraz decydować się na zakup auta (w planach zakup Dustera) :-?
laisar - 2010-07-05, 23:18

A o ile wzrosły ceny przy wchodzeniu poprzednich norm? E2 => E3? E3 => E4?
Rysiob - 2010-07-06, 10:28

Szczerze mówiąc, też wątpię w podwyżki cen. Koszt przeprojektowania oprogramowania silnika czy wdrożenia nowego katalizatora nie jest wcale duży przy tak masowej produkcji. Tym bardziej, że silnik montowane w Dacii to nihil novi - równolegle wkładane są pod maskę Renault (i Nissanów).

Nie zdziwiłbym się, gdyby oferta na rok 2011 w Loganie i Sandero składała się z jednostek 1.2 16v i 1.6 16v. Choć równie dobrze mogliby wrzucić do oferty także 1.4 16v (jest chyba w palecie Thalii).

Jeśli chodzi o jednostki TCe, to myślę, że doczeka się ich dopiero Logan II.

Pati - 2010-07-06, 12:49

Jednym słowem z zakupem auta lepiej czekać do 2011 roku - lepsze silniki, cena ta sama no i o rok młodsze auto :-P (aktualnie zamawiając Dustera odbiór dopiero październik/listopad - to po 2 miesiącach w papierach auto ma już roczek; przy dużych spadkach wartości nowych aut mocno bije to po kieszeni).
DrOzda - 2010-07-06, 13:14

No i właśnie dlatego nie spodziewajcie się żadnych oświadczeń ze strony Renault przed końcem roku. Oni chcą wypchnąć jak najwięcej samochodów ze starymi silnikami bo więcej na nich zarobią plus pozbędą się zapasów starych części. Dopiero w grudniu zacznie się trąbienie "Dacia spełnia Euro5".
maciek - 2010-07-07, 09:49

mówimy o podwyżkach może być nawet 6800zł
dlatego : wersja Dynamique patrz Diesle 1,5dci jeden 105km drugi 110km
http://www.renault.pl/sam...erPriceType=TTC

laisar - 2010-07-07, 11:04

Pudło - ta dopłata jest raczej za najnowszą automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów EDC (ew. może w małej części za FAP), a nie za Euro5.
r70 - 2010-07-07, 11:17

dokłanie; a biorąc pod uwagę dopłaty do "automatów", to 6800zł to raczej skromna kwota i z pewością niewiele (czytaj praktycznie nic) z tego przypada na FAPa.
maciek - 2010-07-07, 11:44

moja wina nie zauważyłem nazwy EDC - i zapomniałem że oznaczenie jest nowej skrzyni
laisar - 2010-07-09, 11:59

http://www.promotor.ro/ho...-curand-6521116
maciek - 2010-07-09, 12:29

czyli pewne że 1,2 16V i nie wiadomo czy TCE?? nie znam rumuńskiego a google różnie tłumaczy[/b]
MarkD - 2010-07-09, 12:45

Czyli wygląda, że będzie jeden silnik benzynowy?
laisar - 2010-07-09, 13:21

W skrócie: zakłady w Mioveni wkrótce zaczną także produkcję silników typu H, natomiast obecna rodzina K prawdopodobnie zostanie poprawiona, by spełniała normę Euro5.
Matthias[Wlkp] - 2010-07-09, 13:23

Jeszcze takie coś znalazłem:

http://www.dacianews.com/...-euro5-engines/

Ale to, że będą je produkować w cale nie oznacza, że w Daćkach będą je montować... Piszą, że produkowane są tam silniki 1.9 (diesel), a tych w Daćkach nie ma...

EDIT: Duster we Francji już ma 1.6 16V E85, który normę Euro 5 spełnia.

http://www.thaiautomaxx.c...and-diesel.html

Rysiob - 2010-07-09, 19:40

Bo w Mioveni oprócz fabryki samochodów jest jeszcze fabryka silników, zaopatrująca również Renault, Nissana, jak i Samsunga. To pewnie ruszą z produkcją 1.9 dCi - może w przyszłości trafi do Dustera? :roll:
maciek - 2010-07-09, 20:43

Rysiob napisał/a:
To pewnie ruszą z produkcją 1.9 dCi - może w przyszłości trafi do Dustera?


możliwe skoro 1,9 dCi ma 130Km a zapowiadany 1,6 dCi ma mieć 130Km to mogą dać do Dustera ten 1,9dCi . Przypuszczam że szefostwo Dacii chce rozszerzyć game silników. Pamiętajmy że mają być też wprowadzone nowe Modele

r70 - 2010-07-09, 20:48

Rysiob napisał/a:
To pewnie ruszą z produkcją 1.9 dCi - może w przyszłości trafi do Dustera? :roll:

hmm... może i tak. Jeśli będą chcieli je gdzieś jeszcze wsadzac, to pewnie właśnie do dacii. W renówkach pewnie pojawi się 1.6dCi które bedzie miał od początku osiągi 1.9 ale ma spalać o 20% mniej paliwa (no i będzie znacznie lżejszy).
Ale wydaje mi się że taki cięzki silnik nie będzie czymś super-hiper. wzrośnie podsterowność, wzrośnie spalanie w miescie (masa+pojemność silnika), zyska się pewnie na v-max (więcej niż 168km/h nie jest chyba potrzebne)
Wierzę że 1.6dCi będzie tak udany jak 1.5dCi i bardziej by mi pasował jako uzupełnienie oferty diesli w dacii

Rysiob - 2010-07-10, 11:13

Może ruszają z produkcją 1.9 dCi, żeby je wsadzać np. do minivana, którego Dacia planuje zrobić?
benny86 - 2010-07-10, 13:21

A mi się marzy żeby była dostępna Sandero z 16zaworowym, benzynowym silnikiem o mocy ok 100KM...
laisar - 2010-07-10, 17:18

No przecież jest - co prawda jako Reno, ale za to nawet całkiem blisko http://renault.ru/renault...add=VEC207_RUSS
adams - 2010-08-06, 16:29

Od 2 sierpnia do cennika trafił Duster 1.5 dCi 107KM z napędem na przod w wersji Laureate link http://www.dacia.pl/media...38/AM10_DST.pdf
poszperałem po francuskiej stronie http://www.dacia.fr/media...-axs-duster.pdf i się okazuje że ten silnik będzie miał ciekawa skrzynię 6b, ktora pozwoli na szybką jazdę bez mocnego kręcenia dizla
6b ma 44,25km/h przy 1k obr

poza tym alkoholowo-benzynowa wersja Dacii z napędem na przód, spełniajaca euro5, która pojawi się później w PL też będzie miala inna skrzynię niż obecnie choć nadal 5b.
obecnie jest:
5b 30,99km/h przy 1k obr
będzie:
5b 36,84km/h przy 1k obr

eastcowboy - 2010-08-07, 04:06

dCi 75 + 90 FAP
straszna_maruda - 2010-08-08, 14:27

Ja uzupełniająco do Eastcowboy dodam że fajnie się sprawdza na francuskich stronach dacii i renault bo są podane normy euro jakie spełnia silnik.
husky - 2010-08-25, 07:23

DrOzda napisał/a:
Pytanie czy opłaca im się ładować kasę w dostosowanie tych konstrukcji do Euro5.
Moim zdaniem nie bardzo. Ciekawe na przykład jak sobie poradzi Fiat z Pandą i 600 w których montowane są jednostki 1,1 i 1,2 z korzeniami w latach 70-tych (Fiat 128 i Zastawa).
Fakt że dobre i sprawdzone ale już dziś absolutnie przestarzałe.
edit: aha 600 już przestali robić a Panda ma nową wersję 1.2 z Euro5 a 1.1 pewnie wycofają pod koniec roku.

Pragnę przypomnieć że Fiat stawia na nową jednostkę Multiair 0,9 tBenz która ma rozstrzał mocowy od bodaj 50 po 100 koni i ona emisyjnie jest euro5

marektbg - 2010-08-31, 11:28

Macie jakieś info czym będzie się różnił silnik 1.6 87KM od tego spełniającego Euro 5 1.6 84KM? Coś tam mieli zmienić soft'owo - ale to nie dużo mi mówi - jestem ciekaw jak to się przełoży np. na spalanie?
MarkD - 2010-12-12, 23:47

Tak patrzę na silnik Dacii 1.6 84KM i ...
Moment obrotowy większy (135 Nm przy 3000), moc maksymalna mniejsza o 3KM (ale przy niższych obrotach), wszystko fajnie, ale czemu prawie 13s do setki (wcześniej był 11,5). Może ta broszura na stronie jest "dziwna" albo zachęcają do kupna 1.2 16V.

laisar - 2010-12-13, 01:21

Sandero, jak się domyślam?

Zapewne skrzynia biegów.


A w kwestii formalnej: "11,5" to nie jest to samo co "11"50"...

MarkD - 2010-12-13, 08:04

laisar napisał/a:
Sandero, jak się domyślam?

Zapewne skrzynia biegów.


Dokładnie, Sandero. Myślisz, że zmienili skrzynię biegów? Chyba, że po wprowadzeniu silnika 1.2 ...

laisar - 2010-12-13, 08:28

No przecież widać, że przełożenia są wydłużone - stara skrzynia jest teraz w 1.6 16V.
MarkD - 2010-12-13, 08:31

laisar napisał/a:
No przecież widać, że przełożenia są wydłużone - stara skrzynia jest teraz w 1.6 16V.

Możesz podać dokładnie te przełożenia (masz takie informacje)?

laisar - 2010-12-13, 08:52

Są podane w broszurach-katalogach, w danych technicznych (nowa na Dacia.PL, stara http://www.daciaklub.pl/u...ura_sandero.pdf ).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group