|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Tata vs. Nissan
maciek - 2010-12-23, 18:25 Temat postu: Tata vs. Nissan http://www.auto-swiat.pl/...iespodziewani/1
benny86 - 2010-12-23, 18:44
Czytałem ten artykuł w wersji papierowej, krótko mówiąc nissan niby dostał po dupie ale w punktacji i tak o 12 oczek więcej. Jak dla mnie, jeśli miałbym wybierać pomiędzy tymi dwoma autami tylko to zdecydowanie TATA, jakby nie patrzeć różnica w cenie jest miażdżąca - 15,5 tys. zł taniej...
MarkD - 2010-12-23, 19:05
Przydałaby się Tata Indica GrandTour W wersji papierowej są podane wymiary/parametry techniczne?
marektbg - 2010-12-23, 19:22
Renault niestety zrobiło Nissanowi dużą krzywdę, co pokazuje ten test. Kiedyś były to japońskie niezawodne samochody, teraz są to tylko francusko-japońskie wozidła.
Swoja drogą to Indica Vista zaskakuje jak widać nie tylko ceną.
benny86 - 2010-12-23, 19:22
Nie wiem czy kombi, ale na pewno TATA planuje wprowadzenie sedana o rozmiar większego niż vista. Owszem wymiary są podane i tak:
1)Micra:
a)szerokość wnętrza przód/tył: 1360/1340
b)rozstaw kół przód/tył: 1470/1475
c)szerokość: 1675
d)długość: 3780
e)długość siedziska na fotelu kierowcy: 490
f)długość siedziska tylnej kanapy: 1470
g)długość oparcia fotela kierowcy: 590
h)długość oparcia tylnej kanapy:570
i) odległość siedzisko kierowcy-sufit: 980-1020
j)odległość siedzisko tylnej kanapy-sufit: 970
k) rozstaw osi: 2450
l)pojemność bagażnika: 265 litrów
2)Indica Vista:
a)szerokość wnętrza przód/tył: 1490/1460
b)rozstaw kół przód tył: 1450/1440
c)szerokość: 1695
d)długość: 3795
e)długość siedziska na fotelu kierowcy: 480
f)długość siedziska tylnej kanapy: 525
g)długość oparcia fotela kierowcy: 660
h)długość oparcia tylnej kanapy: 600
i)odległość siedzisko kierowcy-sufit: 980
j)odległość siedzisko tylnej kanapy-sufit: 910
k)rozstaw osi: 2470
l)pojemność bagażnika: 232 litry
maciek - 2010-12-23, 19:34
lepsze to ze obydwa samochody są robione w tym samy państwie
benny86 - 2010-12-23, 19:36
Podobnie jak np. hyundai i10... ogólnie miejscem produkcji bym się w ogóle nie przejmował przy wyborze wozu, kiedyś był artykuł w AŚ o różnicach pomiędzy krajem pochodzenia a krajem produkcji poszczególnych marek i modeli
billbill666 - 2010-12-23, 19:50
ten Nissan to jak "Maserati dla ubogich" z przodu,ciekawe czy ich Fiat nie pozwie za kopie Grande Punto.Nisko ta marka spadła
benny86 - 2010-12-23, 21:20
To samo zauważyli redaktorzy - micra została w miejscu, niewiele zmieniając jedynie wygląd, a TATA zrobiła ogromny skok modelem indica vista i moim zdaniem mieli rację...
Seal - 2010-12-23, 22:51
Cena Visty to bardziej konkurencja dla Pandy a tu może być nie wesoło dla FIATA jak się "lud" przekona do TATY
Jak bym stał przed takim wyborem to bym wziął Vistę.
benny86 - 2010-12-23, 23:06
No tylko że 28 tys to katalogowa cena Pandy w wersji "golas", nie wiem czy choć wspomaganie kierownicy ma:) w podobnej cenie jest jeszcze hyundai i10 czy nowy chevrolet spark (ten z kolei kusi 6 poduszkami w standardzie, ciekawą stylistyką i esp kosztującym 1 tys. zł)
Seal - 2010-12-23, 23:07
benny86 napisał/a: | No tylko że 28 tys to katalogowa cena Pandy w wersji "golas", nie wiem czy choć wspomaganie kierownicy ma:) w podobnej cenie jest jeszcze hyundai i10 czy nowy chevrolet spark (ten z kolei kusi 6 poduszkami w standardzie, ciekawą stylistyką i esp kosztującym 1 tys. zł) |
Miałem na myśli 1,2 Dynamic
benny86 - 2010-12-23, 23:12
Ok ale te bogatsze wersje pandy ( a do takich chyba zalicza się dynamic) to już koszt 33-35 tysięcy w zależności od aktualnej oferty...
maciek - 2010-12-23, 23:25
benny86 napisał/a: | No tylko że 28 tys to katalogowa cena Pandy w wersji "golas", nie wiem czy choć wspomaganie kierownicy ma:) w podobnej cenie jest jeszcze hyundai i10 czy nowy chevrolet spark (ten z kolei kusi 6 poduszkami w standardzie, ciekawą stylistyką i esp kosztującym 1 tys. zł) |
raczej to są samochody klasy A no moze A+
a Indica Vista i Micra to już B
MarkD - 2010-12-23, 23:27
A macie jakieś dane jak Indica się sprzedaje?
benny86 - 2010-12-23, 23:27
Maciek ok, wszystko rozumie ale weź pod uwagę polskie realia - niestety, najczęściej decyduje kasa a nie pozycjonowanie poszczególnych modeli...
benny86 - 2010-12-23, 23:29
MarkD sprzedaż Indici to około 1500 egzemplarzy za rok 2009. W tym roku już do konca pazdziernika tyle samo sprzedali, a spodziewają się coraz lepszych wyników dzięki indica vista
Seal - 2010-12-23, 23:32
benny86 napisał/a: | Ok ale te bogatsze wersje pandy ( a do takich chyba zalicza się dynamic) to już koszt 33-35 tysięcy w zależności od aktualnej oferty... |
No tak ale Panda wtedy jest zbliżona wyposażeniem (więcej tylko o boczne poduchy).
A zapomniałem porównaj sobie ceny diesli tu oba 1,3 Multijet
benny86 - 2010-12-23, 23:37
No indica Vista diesel to ok 33 tysiaków, nie wiem ile Panda...
No i się zorientowałem - 42 tysięcy za Pandę z dieslem? Kto im to kupuje? One vista for me, please :D
krakry1 - 2010-12-24, 11:52
benny86 napisał/a: | 42 tysięcy za Pandę z dieslem? Kto im to kupuje? | Swego czasu w jakimś czasopiśmie widziałem Pandę z fabryczną instalacją na gaz ziemny za ... ponad 50 tys. zł. To dopiero cena - a i zatankować nie za bardzo byłoby gdzie.
benny86 - 2010-12-24, 11:54
Gaz ziemny to kwestia przyszłości, chyba że ktoś ma dom ogrzewany gazem i jest skłonny wydać kilka tysięcy złotych na specjalną sprężarkę montowaną w garażu - ale to kompletnie nieopłacalne...
Rysiob - 2010-12-24, 11:57
Jeśli chodzi o Pandę 1.2 (69 KM, czyli Euro5), to można ją "wyrwać" za 27 tys. zł :>
Indica Vista to olbrzymi krok do przodu, z ciekawości muszę się wybrać do salonu i odbyć jazdę próbną.
maciek - 2010-12-25, 15:18
benny86, wiesz może jakie wyszło im spalanie podczas testu? Znaczy czy podali tabele?
benny86 - 2010-12-25, 15:40
Miasto/poza miastem/średnie to
dla Visty: 7,9/4,8/5,9
dla Micry6,1/4,3/5,0
Niby wyraznie oszczędniejszy nissan zwłaszcza w mieście, ale np. kuzynka ma ten motor w poprzedniej micrze i przy jezdzie na odcinkach 10km praca-dom za cholere nie chce zejść poniżej 8. No i trzeba zauważyć że Vistę za ok 33 tys. zł (nadal dyszke taniej niż nissan) możesz kupić ze świetnym dieslem fiata 1.3 multijet pod maską
maciek - 2010-12-25, 16:12
w micra k12(twojej kuzynki) miała silnik 1,2 16v (4cylindry) 80km
Micra k13(testowana) ma silnik 1,2 12v (3 cylindry) 80km
Więc to są 2 różne silniki nimo tej samej pojemności i mocy
monopios - 2010-12-25, 17:53
A widział może ktoś crash test tego hindusa? - bo ja nie moge nigdzie znaleźć. Micra wiadomo ma cztery gwiazdki, że by TATA nie okazał się takim "twardzielem" jak ten amerykanin z filmu
http://www.youtube.com/watch?v=YHp1GAFQzto
fi - 2010-12-25, 20:08
WidZiales test k13? Ciekawe...
fi - 2010-12-25, 22:33
maciek127 napisał/a: | fi, nie rozumiem pytania
wygaśnie za 3 dni |
k13 to ostatnia generacja micry. ztcw nie zostala jeszcze wzieta na warsztat przez ncap
maciek - 2010-12-25, 23:33
została wzięta na warsztat dostała 4 gwiazdki
luke - 2010-12-26, 12:10
Bardzo podoba mi się Vista, ale jest jeden problem: co z dostępnością części zamiennych?
Do Micry, Pandy itd. części, w tym zamieników, jest bardzo dużo. Jak na allegro poszukać części do Visty to praktycznie nic nie znajdziemy
Z drugiej strony ponoć Vista silnikowo oparta jest na Fiacie. Ale jak jest z zawieszeniem, hamulcami itd.
Swoją drogą, jeśli Vista będze się świetnie sprzedawać, to i podaż części pewnie wzrośnie...
billbill666 - 2010-12-26, 12:33
kolego nowe auto a Ty już części zamiennych szukasz?????????
maciek - 2010-12-27, 14:33
benny86 napisał/a: | Miasto/poza miastem/średnie to
dla Visty: 7,9/4,8/5,9
dla Micry6,1/4,3/5,0 |
dzisiaj jest Test Micry z Swift w motorze
Micra spaliła w mieście 5,6l/100km i to z automatem a na trasie 5,0
Nowy Swift (manual) 6,1l/100km misto, 5,3 l/100km trasa
benny86 - 2010-12-27, 15:25
Tylko popatrz ile kosztuje ta Micra, w dodatku troche częstsze przeglądy (20tys.km micra w poprzednim teście, TATA-co 25 tys. km). Ostatecznie żeby ocenić spalanie nowego silnika i tak poczekałbym aż pojawią się w necie opinie pierwszych użytkowników, papier wszystko przyjmie, portfel - niekoniecznie
maciek - 2010-12-27, 15:43
benny86 napisał/a: | Tylko popatrz ile kosztuje ta Micra, w dodatku troche częstsze przeglądy (20tys.km micra w poprzednim teście, TATA-co 25 tys. km). Ostatecznie żeby ocenić spalanie nowego silnika i tak poczekałbym aż pojawią się w necie opinie pierwszych użytkowników, papier wszystko przyjmie, portfel - niekoniecznie |
mam na dzieje że do Marca się pojawią, najwyżej poszukam informacji za granicą, ale i tak wychodzi na to że nowy silnik Nissana jest mało-paliwożerny
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-04-07, 12:24 ]
Panda vs Indica: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5138.
WhiteDragon - 2011-04-07, 20:50
billbill666 napisał/a: | kolego nowe auto a Ty już części zamiennych szukasz????????? |
No, w razie stłuczki to i do nowego części będą potrzebne - wtwdy może długo postać w ASO, aż Indii okrętem przypłyną.
benny86 - 2011-04-07, 21:04
WhiteDragon, magazyn centralny na europę TATA ma w Polsce, części dostępne w terminie 7 dni roboczych
WhiteDragon - 2011-04-09, 22:10
benny86 napisał/a: | WhiteDragon, magazyn centralny na europę TATA ma w Polsce, części dostępne w terminie 7 dni roboczych |
A, to dobrze, zatem całkiem poważnie można rozpatrywać nabycie TATY.
matucha - 2011-04-10, 19:09
Wszystko jeszcze zależy od tego gdzie się mieszka. Dla przykładu Poznań i okolice to 4 salony oferujące auta Taty.
Dla przykładu części w Renault to też 7 dni roboczych, ale mam zaprzyjaźniony sklep, gdzie przy zamówieniu przed 12 i dopłacie kilkunastu zł. część była na przyszły dzień. Ceny mieli identyczne jak ASO.
|
|