DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Blokada skrzyni biegów

sleeva - 2010-11-29, 17:12
Temat postu: Blokada skrzyni biegów
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=70007#70007
SARCO napisał/a:
Na chwilę obecną nie ma jeszcze blokady skrzyni biegów do Dusterów tylko Alarm "


Że proszę? Mamy z małżowiną odbiór 20.12, zamawialiśmy w październiku i jak wół w zamówieniu mam "blokada skrzyni biegów"

:?: :idea: :?:

leo - 2010-11-29, 23:32

SARCO napisał/a:
"Na chwilę obecną nie ma jeszcze blokady skrzyni biegów do Dusterów tylko Alarm "


W lipcu zamawiałem dustera m.in. z blokadą i w październiku odebrałem go z blokadą (zakładana u dealera. nie w fabryce - ale alarm też tylko dealerzy montują).
Potwierdza się chyba, że niektórzy sprzedawcy daleeeko za murzynami są. :shock:

SARCO - 2010-11-29, 23:57

Leo ile kosztowała blokada z montażem?
leo - 2010-12-02, 18:56

W Lublinie u dealera 500 zł.
W Zamościu chcieli 600, a w Radomiu krzyknęli... 1000 zł (informacje uzyskane telefonicznie).

RnR - 2010-12-02, 19:25

Mógłbys zrobić jakieś zdjęcia jak ta blokada wygląda w środku?

Montować musimy w jakimś ASO czy wystarczy jakiś autoryzowany warsztat z licencja renault/dacia?

Z góry dzięki.

leo - 2010-12-05, 22:21

Proszę. W zasadzie jedno zdjęcie, bo tylko tyle widać z zewnątrz; obudowy lewarka nie zdejmowałem jeszcze.
Bolec mojej blokady tkwi stale w gnieździe, nie wyjmuje się go po odblokowaniu (tak, jak w starszych modelach blokad). I chyba dobrze, wygodniej jest. Żaby zablokować, trzeba przekręcić i troszkę wcisnąć wystającą, moletowaną część; aby odblokować, należy włożyć w zamek bolca kluczyk i go przekręcić.
Czy montować w ASO? IMHO zależy od ceny usługi. Uważam, ze biorąc pod uwagę koszty zakupu samej blokady (można znaleźć w necie), to kwota 500 zł za blokadę z montażem jest kwotą umiarkowaną. Jeśli kosztowałoby to więcej, zastanawiałbym się.

RnR - 2010-12-05, 22:39

Dzieki :)
robertp1983 - 2011-11-21, 13:33

Ja w Loganie zastanawiałem sie nad blokadą i była taka możliwość w zeszłym roku więc w dusterze to też nie problem, ale ostatecznie połasiłem sie na alarm za friko :-D
mir - 2012-02-07, 21:02
Temat postu: blokada skrzyni biegów w Dasterze
mam pyt. czy można zamontować blokadę skrzyni biegów w Dasterze? mam 4x4 dci. ponoć niemożna tylko nikt nie wyjaśnił mi dlaczego?
Dar1962 - 2012-02-07, 21:18

montowano mi blokadę właśnie w 4x4 - silnik ma jakieś znaczenie? wątpię
Norbert - 2012-02-07, 21:37

ja mam zamontowaną blokadę przez ASO i działa bez problemów, co prawda mam Dustera 4x2, ale nie sądzę, że do skrzyni 6-biegowej nie można zamontować blokady - z tego co się orientuję to różnica jest tylko taka, że przy skrzyni 6 biegowej bolec od blokady umieszczany jest od strony kierowcy, a przy skrzyni 5 biegowej od strony pasażera - chodzi o położenie biegu wstecznego, na którym to blokowana jest skrzynia.
Dusterjack - 2012-02-07, 21:41

Mam 4x4 1,5 dCi, fabrycznie zamontowana blokada skrzyni biegów od strony pasażera.
Nie ma problemów i jest to praktyczne rozwiązanie.

Dar1962 - 2012-02-07, 22:02

Norbert napisał/a:
z tego co się orientuję to różnica jest tylko taka, że przy skrzyni 6 biegowej bolec od blokady umieszczany jest od strony kierowcy, a przy skrzyni 5 biegowej od strony pasażera - chodzi o położenie biegu wstecznego, na którym to blokowana jest skrzynia.

źle się orientujesz :-P mam 4x4, skrzynię szóstkę, rygiel blokady wychodzi na stronę pasażera i blokuje wsteczny.

ajax - 2012-02-07, 22:39

Przy zakupie miałem do wyboru blokadę i alarm - 1,5 dci 4X4. Widocznie można
Norbert - 2012-02-07, 22:41

no cóż, to znaczy, że Pan fachowiec z serwisu nagadał mi głupot :roll: ,
ale dzięki za informację - dobrze jest dowiedzieć się czegoś nowego :lol:

Piotr_K - 2012-02-08, 00:30

Też zamówiliśmy blokadę biegów w ASO, zamek od strony pasażera, mamy 4x4 benzynkę - działa OK
TD Pedro - 2012-02-08, 00:31

Norbert napisał/a:
ale dzięki za informację - dobrze jest dowiedzieć się czegoś nowego

i temu właśnie służy forum, ludzie mądrzy, doświadczeni i chętni do pomocy... :lol:

mir - 2012-02-08, 13:59

Więc nie ma przeciwwskazań do montażu takiej blokady, czyli panowie w serwisie nie popisali się zbytnio wiedzą lub też raczej chcieli pozbyć się problemu :-|
art350 - 2012-02-09, 12:50

ja mam napęd 4x4 i mam blokadę skrzyni biegów więc wątpię aby napęd miał jakieś znaczenie. :mrgreen:
Gawin - 2012-02-09, 21:26

Ja też zamawiałem blokadę ale po kilku tygodniach użytkowania. Jak pojechałem po odbiór i jeszcze nie było skończone to jak zobaczyłem ile części leży obok Dustera to się zacząłem zastanawiać gdzie się to wszystko mieści.

Może problem był w tym że im się nie chciało zakładać bo to pracochłonne. W każdym razie ja mam założoną.

TD Pedro - 2012-02-09, 22:01

Gawin napisał/a:
Może problem był w tym że im się nie chciało zakładać

albo, co gorsze - nie potrafili... :-( :lol:

uran - 2012-04-28, 23:51

Pytanie dla tych co montowali w ASO blokadę skrzyni biegów czy u was też tak jest, że ta śruba na zdjęciu jest niedokręcona i odsunięta od środkowego tunelu:

grzech - 2012-04-29, 10:31

Czy często używacie blokadę skrzyni biegów, bo ja bardzo rzadko.
art350 - 2012-04-29, 11:02

Ja używam codziennie już mam wyrobiony taki sam odruch jak zapinanie pasów. :mrgreen:
Gawin - 2012-04-29, 16:43

U mnie też jest, i też była nie dokręcona, pewnie to zasługa tego białego kawałka plastiku.
Trochę mnie to drażniło, odkręciłem, docisnąłem i dokręciłem. I teraz się trzyma.

Ptah - 2013-03-12, 22:56
Temat postu: Blokada a Nowe Sandero
Odświeżę temat. Zbliża się termin odbioru autka (jedzie już do Polski), więc ASO (Puławska) zaczęło kompletować dodatkowe wyposażenie. Dziś okazało się (tel. z Puławskiej), iż nie będzie domówionej blokady skrzyni biegów, po prostu jeszcze nikt nie robi blokady do Nowego Sandero Stepway (od poprzedniej wersji nie pasuje). Czyli FL nie polegał tylko na wizualnych zmianach zewnętrznych i wewnętrznych, zmianach silnikowych, ale „poprawiono” też coś przy tunelu środkowym.
laisar - 2013-03-12, 23:07

Ptah napisał/a:
„poprawiono” też coś przy tunelu środkowym

No przecież nowy jest, jak cała reszta wnętrza... [:

kris konin - 2014-03-12, 19:00
Temat postu: blokada skrzyni biegów
kupując nowego dustera chciałbym miec coś więcej jako zabezpieczenie niż sam immo.. zastanawiam się nad blokada skrzyni biegów. czy to rozwiązanie ma sens w waszej opinii?
Józef - 2014-03-12, 19:48

Mogę odpowiedzieć w ten sposób , miałem kiedyś forda eskorta z blokadą skrzyni biegów. Tylko żeby było jasne blokada mechaniczna na lewarek,być może teraz są inne. Forda eksploatowałem prawie 20 lat miejsce postoju parking na osiedlu.Miałem dwa włamania ale widocznie złodziej poddawał się widząc sztabę na lewarku. Jest to jeden z najtańszych zabezpieczeń auta obecnie oferowanych wobec różnych autoalarmów.
Karenzo - 2014-03-12, 22:20

Blokada skrzyni to najlepsze zabezpieczenie .
Każda elektronikę łatwo można obejść , najlepsze immobilizery obchodzi się poprzez wstawienie inne komputera głównego .
Żeby obejść blokadę trzeba wymontować skrzynie :-P
Montuje w każdym aucie które mam , teraz w daci mam taki fajny co tylko wyskakuje na 1 cm i nie lata po samochodzie a potem go tylko wpycham na wstecznym i już działa .
Mam fabryczną blokadę z katalogu daci
Na alarm już nawet nikt nie reaguje ....

McRap - 2014-03-13, 09:38

Też mam blokadę skrzyni zamontowaną przez serwis Dacii od razu przy zakupie. Płaciłem tylko za samą blokadę, robocizna była gratis. Wygląda estetycznie a blokowanie i odblokowywanie to tylko sekunda.
Nie ma samochodów których nie da się ukraść. Ale wolę blokadę od autoalarmu. Na pewno spowolni to złodzieja, a może i zniechęci. Faktycznie nikt już nie zwraca uwagi na alarm. Pamiętam w poprzednim autku jak zwariował mi alarm i przez 15 minut wył a ja męczyłem się pod maską żeby wyłączyć syrenę ... nikt nie zwrócił uwagi ... a wyglądałem dziwnie miotając się nerwowo wokół samochodu :-D .
Podsumowując montuj śmiało blokadę skrzyni.

BigT - 2014-03-13, 10:35

Z doświadczenia wiem że mechaniczne blokady z różnego rodzajami kluczami padają szybciej niż dobry alarm. Choć najlepiej mieć i jedno i drugie.
Dwa razy w życiu wzywałem specjalistę od samochodowych zamków, w tym raz do auta znajomego, któremu ukradli m.in. klucze. Wszystko trwało może 2 minuty.
Nie oszukujmy się - to wszystko są typowe rozwiązania, a każdy złodziej, jeśli chce być skuteczny oczywiście i jest złodziejem, a nie kretynem chcącym ukraść radio, takie rozwiązania zna, bo na tym "zarabia".
Najlepszym rozwiązaniem jest ubezpieczenie ;]

kris konin - 2014-03-13, 11:08

ubezpieczenie to najczęściej spokój na papierze, jak dochodzi do nieszczęść to się wypinają na każdego jak leci, dlatego trzeba potencjalne zagrożenia niwelować jeszcze dodoatkowo samemu
matucha - 2014-03-13, 23:48

Ja mam blokadę w Sandero i jakoś do dzisiaj nie wyrobiłem nawyku jej załączania. Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest "pstryczek elektryczek" zamontowany w tylko nam znanym miejscu. Koszty montażu śmieszne.
Grunschlk - 2014-03-14, 00:58

matucha napisał/a:
Ja mam blokadę w Sandero i jakoś do dzisiaj nie wyrobiłem nawyku jej załączania. Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest "pstryczek elektryczek" zamontowany w tylko nam znanym miejscu. Koszty montażu śmieszne.

Trzeba wyrobić w sobie nawyk. Ja tak zrobiłem i zamykam 99 na 100 razy. Niestety często zapominam otworzyć blokadę więc jako ze mam oba kluczyki na jednym breloczku muszę wtedy gasić silnik :oops: jakoś do tego nie mogę przywyknąć.
A co do blokady nie wiem czy działa ale daje jakiś komfort psychiczny.

matucha - 2014-03-14, 19:10

Tyle, że jak dorabiając jeździłem dużo autem i wysiadałem z niego z 2-3 razy na godzinę, to aż nie chce się zakładać i zdejmować blokady. A wg mnie sens ma właśnie o ile ją zawsze używamy. Pstryczki można schować tak, że nawet nie widać, że go włączamy. Kumplowi zakładałem pod mieszkiem ( trzeba było palcem wcisnąć mieszek zaraz pod gałką, żeby auto odpalić).
BigT - 2014-03-14, 19:12

matucha napisał/a:
( trzeba było palcem wcisnąć mieszek zaraz pod gałką, żeby auto odpalić).
Dobry patent, ale trzeba nieco przemeblowania w wiązce zrobić, żeby miało to sens przy odpalaniu na krótko.
fotorobart - 2015-02-07, 08:51

nie wiem czemu narzekacie na blokadę, mam w C4 Gerdę.. jakoś przez 7,5 roku nie odczułem aby zakładanie lub ściąganie było jakoś upierdliwe :mrgreen:
Cav - 2015-02-07, 09:07

fotorobart napisał/a:
nie wiem czemu narzekacie na blokadę, mam w C4 Gerdę.. jakoś przez 7,5 roku nie odczułem aby zakładanie lub ściąganie było jakoś upierdliwe :mrgreen:


A do czego porównujesz?
Bo do braku konieczności ściągania upierdliwość jest tak ewidentna, że szkoda gadać.
Miałem raz taki badziew w aucie i zdarzało mi się zapomnieć o konieczności jego otwarcia, odpalałem silnik i musiałem go gasić, bo kluczyki były potrzebne do odpięcia blokady.
Zapomnieć zamknąć też się zdarzało.

Więc jeśli już - to TYLKO alarm na pilota otwierającego też od razu centralny zamek, bo on w żadnym stopniu nie utrudnia obsługi.

A najlepiej nic, bo szkoda kasy na coś totalnie zbędnego, AC lepsze.
Akurat kradzież całego auta to najmniejsze zmartwienie przy różnych możliwych sposobach jego utraty.

fotorobart - 2015-02-07, 11:55

dla mnie schylenie się na siedząco, włożenie bolca w dziurę i wyjęcia go później z kluczykiem nie jest problem :mrgreen:
benyo - 2015-02-07, 13:09

fotorobart napisał/a:
dla mnie schylenie się na siedząco, włożenie bolca w dziurę i wyjęcia go później z kluczykiem nie jest problem :mrgreen:


To nie chodzi o trudność otwierania, bo i dla złodzieja to żadna trudność, tym bardziej, gdy ktoś nakleja na szybie info o tym jakiego rodzaju jest to zabezpieczenie (dzięki temu złodziej wie jaki sprzęt dobrać :-) ). Skoro wchodzą do samochodu bez kluczyka w 10 sek, to jaki problem odblokować blokadę? Czasy włamań na "łom" dawno się skończyły. Dzisiaj złodzieje mają taki sprzęt, że żaden zamek im nie straszny. Blokada wydłuża czas nie o minuty ale o kilkanaście sekund.

fotorobart - 2015-02-07, 13:16

resumując, nie macie wasza sprawa, ja mam w jednym aucie, chcę mieć i będę miał w drugim :->
benyo - 2015-02-07, 13:36

fotorobart napisał/a:
resumując, nie macie wasza sprawa, ja mam w jednym aucie, chcę mieć i będę miał w drugim :->


Jasne, że tak, ale pogadać sobie i wymienić poglądami zawsze można :-)

bossboss - 2015-02-09, 13:39

Ja mam Bear-locka ale tego nowszego bez bolca i jest ok(zakładany w salonie). Podobno najlepszą blokadą jest ZEDER(machaniczna) i dużo o tym było w mediach ale sam nie testowałem. Prawda jest jednak taka że złodzieje dokładnie wiedzą kto AC ma a kto nie ma i kradną te bez AC i policja olewa śledztwo. A jak masz AC to sprawę drąży jeszcze ubezpieczyciel i męczy policję. Wniosek prosty--masz AC masz spokojną głowę!!!

link do ZEDERA
https://www.youtube.com/watch?v=wuG5cz-Y9zk

Fruxo - 2017-07-05, 18:52

Czy do nowego sandero są blokady skrzyni ?
niestety są zmiany na stronie daci i nie można wyświetlić akcesoriów

Dymek - 2017-07-06, 08:13

W katalogu Dacii nie znajdziesz żadnych blokad. Mogą być jedynie usługi montażu w ofertach poszczególnych dealerów. Na pewno są dwie polskie blokady: Dipol Lock oraz Bear-Lock. Wersja i rocznik Sandero nie ma znaczenia, o ile mi wiadomo są różne opcje blokad. Tylko trzeba się dogadać jak montaż poza siecią dealerską wpływa na gwarancję.
Bear-Lock w Sandero:


Fruxo - 2017-07-06, 08:53

W moim dusterze z 2012 roku jest blokada z wkładką gerdy. Cała blokada ma stalowy pancerz nie jak te marketowe taniochy
Ja chyba sam sobie założę szczególnie że budowę daciowych plastików znam już dobrze.
Ten dip pol to właśnie taka taniocha

trzpień jest całkowicie odsłonięty
U siebie mam Wim-stoll

Dymek - 2017-07-06, 11:05

Blokadę DIPOL mam w Matizie. Konstrukcję uważam za solidną, wkładka również jest Gerdy. W każdej takiej blokadzie najsłabszym punktem poza zamkiem jest jakość śrub mocujących podstawę blokady razem z fabryczną podstawą lewarka zmiany biegów- albo ze zrywalnym łbem, albo z łbami Torx zabijanymi stalową kulką. Wiadomo, że ktoś mający dużo czasu poradzi sobie z każdym zabezpieczeniem, ale działanie zniechęcające stanowi podstawę.
aleksandro55 - 2019-08-19, 09:01
Temat postu: Blokada skrzyni biegów
Witam,
Zastanawiam się nad instalacją blokady skrzyni biegów w mojej Daci. Warto? Posiada ktoś?

jas_pik - 2019-08-19, 16:46

Zakłady ubezpieczeń wymagają dodatkowego zabezpieczania poza fabrycznym dla AC.
Wolałem zainstalować BearLock zamiast standardowego alarmu. Widziałem jak złodzieje kradli samochody z alarmami, ale o kradzieżach samochodów z blokadami skrzyń biegów (niewiele było skradzionych)

Piotr - 2019-08-20, 08:23

Ja nie mam dodatkowego zabezpieczenia i nie miałem problemu z wkupieniem AC.
Dymek - 2019-08-20, 08:38

Piotr napisał/a:
Ja nie mam dodatkowego zabezpieczenia i nie miałem problemu z wkupieniem AC.

Zgadza się, TU od pewnego czasu odchodzą od takich wymagań.

Ikarusiarz - 2019-08-20, 19:51

Od 2009 roku mam AC i nigdy nie miałem innych, dodatkowych zabezpieczeń.
DrOzda - 2019-08-20, 20:50

jas_pik napisał/a:
Zakłady ubezpieczeń wymagają dodatkowego zabezpieczania poza fabrycznym dla AC.
)

Przerobilem już chyba piąte TU i żadne nie wymagało niczego poza immobilizerem w standardzie.

jas_pik - 2019-08-20, 23:47

Oczywiście że nie wymaga , bo kasuję Cię na wyższą stawkę każdego roku (wszystkie ZU w których ubezpieczam samochody dają zniżkę AC przy dodatkowym zabezpieczeniu )
W moim przypadku w 2014 przy Dusterze ubezpieczenie dealerskie różniło się wyceną w zależności od zabezpieczenia dodatkowego i lepiej było dokupić u dealera BearLOCka niż autoalarm który był 3 razy droższy .

DrOzda - 2019-08-21, 06:14

To były groszowe różnice, rzędu 10 PLN rocznie. Zresztą wystarczy porównać cenę pełnego AC obejmującego wszystko z minicasco gdzie jest tylko ubezpieczenie od kradzieży żeby zauważyć że to jest różnica składki o rząd wielkości - gdy pełne AC kosztuje 1500 ro minicasco 150 pln.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group