|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - Fabryczna instalacja LPG w dusterze 4x4
gienol - 2012-02-26, 11:38 Temat postu: Fabryczna instalacja LPG w dusterze 4x4 Witam serdecznie wszystkich klubowiczów.
Co prawda nie posiadam jeszcze auta marki dacia ale przymierzam się do zakupu dustera
Forum śledzę od pewnego czasu i postanowiłem zapisać się.
Nie ukrywam, że liczę na pomoc przy wyborze wersji dustera.
Na pewno będzie to model 4x4. Nie wiem tylko czy diesel czy benzyna. Żona jeździ ok 10.000 km rocznie więc diesel się zwróci dopiero po kilku latach (o ile coś nie padnie). Różnicę w cenie można by przeznaczyć na zakup dodatkowych akcesoriów.
W przypadku benzyny interesuje mnie opcja zainstalowania elementów fabrycznej instalacji LPG ( z wersji 4x2) do 4x4 co by nie "rozwiercać" nowego auta - nie wiem czy to możliwe, czy w wersji niezagazowanej istnieją zaślepki na miejsca montażu np przewodów gazowych wtryskiwaczy itp?
pozdrawiam.
benny86 - 2012-02-26, 11:46
Diesla bym sobie odpuścił pry takich przebiegach, zwłaszcza jeśli auto ma jeżdzić na krótkich odcinkach.
LPG - w zależności od tego na jakich odcinkach będziesz jeżdzić, też może się dłużej zwracać, ale max 20-25kkm i się zwróci pewnie.
Niestety, do 4x4 nie ma fabrycznej instalacji. Jeśli chcesz LPG musisz poszukać dealera który oferuje LPG i udziela na to gwarancji.
Fabrycznie jest montowana Landi Renzo Omegas, na śląsku koszt jej montażu w warsztacie autoryzowanym LR kosztuje 2990zł
TD Pedro - 2012-02-26, 12:02
witaj w Klubie... gienol napisał/a: | interesuje mnie opcja zainstalowania elementów fabrycznej instalacji LPG ( z wersji 4x2) do 4x4 co by nie "rozwiercać" nowego auta |
- czy jest to możliwe... raczej nie ale gdyby nawet to pewnie koszty takiej operacji byłyby spore a pewnie i tak z gwarancją byłoby to samo co w przypadku samodzielnego (no nie dosłownie ) montażu instalacji...
- podjęcia trafnej decyzji życzę...
lukka16 - 2012-02-26, 12:07
Witam
Jeżeli przymierzasz się do zakupu to może do tego czasu będzie w ofercie LPG fabryczne do wersji 4x4
Ktoś bardziej wtajemniczony w politykę firmy DACIA mógłby w tym temacie odpowiedzieć czy planują zagazowanie wersji 4x4 w najbliższej przyszłości.
Ja mojego zagazowałem za pośrednictwem serwisu jednak robiła to na zlecenie firma specjalistyczna w tym temacie do której mam zaufanie bo większość moich znajomych co jeżdżą na LPG tam zakładało i nie narzekają.
Co do zaślepek to musiał by się wypowiedzieć ktoś kto świeżo kupił taka wersję bo ja mam rok starego i nie było zaślepek.
Sam jestem ciekaw co z tej dyskusji wniknie.
Uwaga Administrator może Cie upomnieć za to że napisałeś pierwszy post w tym temacie bez przywitania się tu
http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=20
wieza - 2012-02-26, 13:14
witam jesli myslisz o modelu laureat to koszt jest auta 57,800 + inst gaz 3000-4000 tys wynik jest 60.800-61800 a dci kosztuje 66,500
Powiem tak ja bym bral dci, lepszy moment obrotowy przyspieszenie no i bagaznika nie tracisz... choc jest on sporo mniejszy a jesli chodzi o gaz to i tak zdrozeje... ps kolo zapasowe w dusterze jest spore a bagazniczek niestety malutki jest...
TD Pedro - 2012-02-26, 13:43
wieza napisał/a: | lepszy moment obrotowy przyspieszenie |
czekałem kiedy padnie argument o "magicznym" momencie obrotowym... nie musiałem długo czekać...
wieza napisał/a: | jesli chodzi o gaz to i tak zdrozeje... ps kolo zapasowe w dusterze jest spore a bagazniczek niestety malutki jest... |
straszne czarnowidztwo szerzysz... gaz pewnie będzie drożał (oby w nie w większym tempie niż benzyna i diesel) a bagażnikowi w MCV nic nie dorówna dlatego jest to sprawa indywidualnych potrzeb, mnie bagażnik w Dusterze w zupełności wystarcza (nawet z kołem zapasowym )...
lukka16 - 2012-02-26, 13:55
wieza napisał/a: | Powiem tak ja bym bral dci |
Nie ma się tu co spierać, każdy bierze co chce a zapas możesz mieć w garażu.
Przy małych przebiegach i krótkich trasach to dci czy gaz lub benzyna dla każdego liczone wychodzi inaczej ekonomicznie myśląc.
W dci moment wiadoma sprawa tez nie ma o czym dyskutować, przejechałem się jest lepiej niż w benzynie - oj jest.
Ale takiego dci trzeba kręcić po obrotach (wypalać) by problemów z filtrem cząstek stałych sobie nie narobić. A to zmniejsza ekonomię użytkowania, a na stacjach co się dzieje każdy widzi, ON droższy od PB.
Ważne by jeździło i się nie psuło, liczyć każdy potrafi, tylko przebiegi, styl jazdy (ciężka noga) zróżnicowanie jazdy miasto-trasa i co za tym idzie wzory ekonomi u każdego inne :)
Na szczęście mamy wolność słowa i wyboru
wieza - 2012-02-26, 14:30
mnie sie nie oplacalo kupowac bezynki i dodawac do niej gaz bo cenowo wychodzilo praktycznie tyle samoc dci, wiec sprawa byla prosciutka, no coz mcv jest zarabiscie funkcjonalnym autem z tym bagaznikiem :) ale w niedalekiej przyszlosci planuje zakup chyba dustera dci 4x4
wiec 1 do pracy a 2 dla przyjemnosci :)
TD Pedro - 2012-02-26, 14:30
lukka16 napisał/a: | Ważne by jeździło i się nie psuło, liczyć każdy potrafi, tylko przebiegi, styl jazdy (ciężka noga) zróżnicowanie jazdy miasto-trasa i co za tym idzie wzory ekonomi u każdego inne |
i tym optymistycznym akcentem (z akcentem na: by jeździło i się nie psuło) kol. lukka16 najtrafniej podsumował temat... gratuluję zdroworozsądkowego stanowiska...
czaju - 2012-02-26, 17:26
tylko w tym momencie na wielu stacjach ON jest przynajmniej 2x droższy od LPG... a spalanie ma się jak 1 do 1.3-1.4 także eksploatacja LPG będzie tańsza.
Co do gazu to nie ma strachu ;) Ale nadal jednak rozważałbym montaż LPG poza ASO (gwarancja gwarancją, ale w dobrym ASO nikt nie powie Ci że drzwi ci rdzewieją od LPG, albo klimatyzacja nie działa, a na LPG masz gwarancję w Autoryzowanym warsztacie, gdzie zakładałeś LPG).
Pomijając sam fakt gwarancji, myślę że w ASO zakłada się znacznie mniej instalacji niż u pierwszego lepszego gazownika (np po rozmowie z moim, ustaliłem że 3-4instalacje na tydzień, to słaby tydzień). Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Zrobisz taniej i z lepszych elementów.
mekintosz - 2012-02-26, 18:23
Panowie, problem jest ze zbyt slabym silnikiem benzynowym 1.6 w Dusterze dla wersji 4x4 a nie wyzszosci benz vs. diesel. Gdyby byla dostepna wersja benzynowa o mocy ok 120 KM bylo by optymalnie dla 4x4.
gienol - 2012-02-26, 18:46
Dzięki za wszystkie sugestie.
Trochę słaby silnik benzynowy to też powód dla którego zastanawiam się nad dieslem.
Sprawdzałem w Vtechu - "dokręcają" tę benzynę do 116KM i 167Nm - prawie 10% więcej! -Może wystarczy?
Marek1603 - 2012-02-26, 20:31
A najlepiej 1.4 tce 130KM.
TD Pedro - 2012-02-26, 20:32
Marek1603 napisał/a: | A najlepiej 1.4 tce 130KM. |
w Dusterze...? a gdzie takiego znaleźć...
Marek1603 - 2012-02-26, 21:53
W megance albo w senicu np.
1.2 do sandero np. ładują, więc tylko patrzeć jak się pojawi 1.4. Może w lodgy.
TD Pedro - 2012-02-26, 21:57
no tak ale kol. gienol przymierza się do Dustera... gienol napisał/a: | liczę na pomoc przy wyborze wersji dustera |
laisar - 2012-02-27, 00:47
gienol napisał/a: | co by nie "rozwiercać" nowego auta [...] czy w wersji niezagazowanej istnieją zaślepki na miejsca montażu np przewodów gazowych wtryskiwaczy itp? |
Nie istnieją - akurat kolektor dolotowy jest taki sam w wersji z LPG i bez gazu, więc jedyna różnica w tym elemencie, to że rozwiercanie następuje od razu w fabryce (((:
Zmienione są natomiast np zawory, ale ich wymiana w 4x4 na takie z 4x2-LPG to straszne pieniądze, a poza tym jednak spora ingerencja w nowiutki silnik - więc chyba jednak trochę bez sensu.
laisar - 2012-02-27, 00:47
lukka16 napisał/a: | może do tego czasu będzie w ofercie LPG fabryczne do wersji 4x4 |
Jeśli opierać się na dokumentacji, to wydaje się to bardzo wątpliwe - wersja 4x2-LPG była w niej uwzględniona bardzo dawno, niemal od początku, a 4x4-LPG nie ma ani śladu.
laisar - 2012-02-27, 00:50
mekintosz napisał/a: | problem jest ze zbyt slabym silnikiem benzynowym 1.6 w Dusterze dla wersji 4x4 |
Po pierwsze: kwestia gustu.
Zatem po drugie: bez przesady - oczywiście, daćki z założenia mają pozostawiać pewien niedosyt, ale jednocześnie być wystarczająco dobre do normalnego użytkowania. I benzyniak w dusterze 4x4 jest właśnie taki - wystarczający...
DrOzda - 2012-02-27, 10:15 Temat postu: Re: Fabryczna instalacja LPG w dusterze 4x4
gienol napisał/a: |
Żona jeździ ok 10.000 km rocznie więc diesel się zwróci dopiero po kilku latach (o ile coś nie padnie). |
Przy takim przebiegu to zarówno diesel jak i inwestycja w instalację LPG są stratą pieniędzy.
Dar1962 - 2012-02-27, 15:26
podsumujmy :
-na teraz 4x4 nie ma fabrycznego LPG (i nie wiadomo kiedy i czy w ogólne będzie)
-większość dilerów do 1,6 4x4 zleca montaż LPG zaufanym warsztatom i daje swoją gwarancję
-do miasta, na krótkie odcinki i przebiegi (do 10 tys kkm rocznie) bezpieczniejszy Pb
-ewentualnie Pb + LPG przy założeniu,że nic nie pomajstrują przy akcyzie gazowej
-niedostatek mocy w 1,6 4x4 to rzecz gustu - do normalnej jazdy wystarczy,szczególnie,że jest skrzynia szóstka
-jeśli diesel to do 4x4 lepiej 110 niż 90 KM ale wtedy trzeba jeździć przynajmniej 20kkm rocznie,żeby nakłady zwróciły się w rozsądnym terminie
-jeśli planujemy jeździć 5-6 lat i zrobić w tym czasie 50-60 kkm, to żadna z inwestycji (LPG,ON) nie ma większego sensu
Piotrek721015 - 2012-02-27, 16:29
Dar1962 napisał/a: | jeśli diesel to do 4x4 lepiej 110 niż 90 KM |
do 4x4 nie montują 90 KM
Karenzo - 2012-02-27, 18:22
Zadaj sobie pytanie czy 4x4 jest ci tak potrzebne ?
kiedy miał byś go używać na drogi i tak wystarczy 4x2 .
Ja stawałem przed problemem 4x2 + fabryczna instalacja czy 4x4 + instalacja od ASO .
Trochę obawiałem się problemu takiego iż ASO będzie wysyłać mnie do gazownika i z powrotem w przypadku gwarancji.
Wcześniej nie miałem 4x4 tylko berlingo i jakoś się jeździło .
wziąłem 4x2 + akcesoria
Dar1962 - 2012-02-27, 23:22
Karenzo napisał/a: | Zadaj sobie pytanie czy 4x4 jest ci tak potrzebne ?
|
zimą - nie do przecenienia
gienol - 2012-02-27, 23:43
4x4 raczej się przyda. W Gdańsku co by dowieźć dzieciarnię w przyzwoitym czasie do szkoły trzeba pomykać przez pola i łąki. A tu napęd 4x4 + wysoko zawieszony dusterek wydaje się być idealny.
Odnośnie diesla to użytkujemy 9 rok clio 1.5 dci - bez problemów. Ale to "stara szkoła" bez FAP i "dwumasy".
Trochę mnie przerażają przełożenia skrzyni biegów dla 4x4 dla Pb - 31km/h przy 1000 obr na 6 biegu?! Masakra. Dla diesla trochę lepiej - 41km/h @ 1000 obr
laisar - 2012-02-28, 11:45
gienol napisał/a: | Masakra |
Dlaczego? Auto z tym silnikiem w ogóle nie jest przeznaczone do prędkości okołoautostradowych i tyle. A jeżeli ktoś takiego potrzebuje, to po prostu powinien wybrać inną wersję - np najbardziej zbliżoną do takiej eksploatacji 4x2 dCi110: niemal 45 km/h.
O ile w ogóle dustera, rzecz jasna... (;
(Ale pierwszy powiem, że najlepiej jakby to klient mógł sobie wybrać dowolną konfigurację z wszystkich dostępnych klocków - niestety, takich cudów to nigdzie nie ma, ani w Erze, ani tym bardziej w Dacii. I to mimo że u tej ostatniej byłoby to zarówno proste technicznie, jak i jeszcze bardziej zwiększyłoby jej atrakcyjność...).
|
|