DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Powitania - Witam serdecznie:)

robson241 - 2008-04-06, 21:40
Temat postu: Witam serdecznie:)
Witam serdecznie użytkowników klubu.
Wprawdzie jeszcze nie jestem posiadaczem Logana, ale nie wydaje mi się żeby był to problem :->
Interesuje mnie zakup MCV-ki 7 os., wersja SL Arctica + siatka, przykrycie, półka i elekryczne szyby tylne. Silnik Dci 85 koników, aczkolwiek straszycie tym wyżyłowaniem i trwałością i nie wiem czy nie brac slabszego.
Jak narazie samochodu nie "macałem". Zrobilem tylko jedną wizytę w salonie na Wrocławskiej gdzie brak pokazówki. Cena z Dci 85KM 53100 + gratis alarm i dywaniki. Przewidywany termin odbioru w przypadku zaliczkowania to połowa lipca. Normalnie jak za komuny:)
W tym tygodniu planuję polatać po dilerach i upolować jakąś sztukę do pomacania i oczywiście z każdym się potargować a nóż coś się uskrobie (znaczy podłokietnik:)). W końcu musi gdzieś stać w Wawie jakiś samochód a nie mam zwyczaju wydać tyle kasy na coś czego nie widziałem na oczy.
Jeszcze sie zastanawiam nad sensem instalacji poduszek bocznych, może doradzicie?
Oraz czy warto dokladać do metalika? Dużo ładniejszy dla oka?

Pozdrawiam serdecznie.

KaS602 - 2008-04-06, 22:12

robson241 napisał/a:
Silnik Dci 85 koników, aczkolwiek straszycie tym wyżyłowaniem i trwałością i nie wiem czy nie brac slabszego

Wg mnie - jak dbasz tak masz... Pamietaj o turbo i lej dobre paliwo. Nie przejmowalbym sie "wyzylowaniem" silnka (np. nowy diesel BMW ma 2 litry i 210 KM, MultiJet Fiata 1.3 105 KM wiec 1.5 dCi 85 wypada dosc "blado" [jest jeszcze wersja 105 KM ale to juz w "czystokrwistych" reno]), a kierowal sie tym, ze mocniejsza wersja dCi bedzie lepiej sobie radzila z MCV'ka przy takim samym spalaniu.
robson241 napisał/a:
Jeszcze sie zastanawiam nad sensem instalacji poduszek bocznych

Czy poduszki boczne teraz nie sa w "pakiecie bezpieczenstwa" (wraz z Airbag'iem pasazera) za 1200 PLN'w ?. Co do sensownosci - jak nie zamowisz i ktos Ci przyfasoli z boku bedziesz wyklinal dzien, w ktorym z nich zrezygnowales... (co prawda i tak lepiej, aby z nich nigdy nie korzystac, czego Ci zycze)
robson241 napisał/a:
Oraz czy warto dokladać do metalika? Dużo ładniejszy dla oka

Czy ladniejszy - kwestai gustu. Napewno metalik jest bardziej odporny na zarysowania i wolniej plowieje.

Witamy na forum :-)

laisar - 2008-04-06, 22:17

Do pomacania - i co ważniejsze: pojeżdżenia (chociaż nie wiem jaka wersja silnika - podejrzewam tylko dCi68...) - jest od ręki w Renault Al. Jerozolimskie.

Ja wziąłem boczne poduchy bo za stosunkowo niewielką cenę - 1200zł - dostałem je w pakiecie z tą dla pasażera, a zawsze to jakaś dodatkowa ochrona...

Kolor najlepiej obejrzeć na żywo, bo fotki w stronie Dacii są niezbyt wierne - a jego metaliczność to rzecz gustu, bo jedne kolory wyglądają z nią lepiej (np niebieski), a inne gorzej (czerwony - beznadziejny).

Marcin - 2008-04-06, 22:20
Temat postu: Re: Witam serdecznie:)
robson241 napisał/a:

Jeszcze sie zastanawiam nad sensem instalacji poduszek bocznych, może doradzicie?

Jak dla mnie nie ma sie nad czym zastanawiac ;-) Na bezpieczenstwie nie ma co oszczedzac. Nigdy nie wiadomo co moze sie przydazyc na drodze. Chyba lepiej zrezygnowac nawet z lakieru metalicznego na rzecz tych poduszek. W razie wypadku lakier niewiele Ci da... :-/ Decyzja zreszta i tak nalezy do Ciebie :mrgreen: Ja pisze jak ja bym zrobil ;-)

Paf - 2008-04-07, 17:23

Na Modlińskiej w DECARze też jest do pomacania i pojechania dci. Co prawda tylko 5 osobowy.
Kupiłem 4 poduchy. Jak przedmówcy nie mam zamiaru ich używać ala jakby co...
Kolor srebrny metalik (nazywa się to szary platynowy) jest naprawdę ładny, choć na metalizacji mi nie zależało ale nic ładniejszego nie było. Zresztą udało mi się dobrać z magazynu i po 2 tygodniach od pierwszej wizyty wyjachałem z salonu.

Pablo78 - 2008-04-07, 19:03

Witamy Kolego!

Nie dziw się, że tak długo się czeka na Daćkę, wszak to najlepszy z możliwych wyborów... ;-)

Nie zastanawiaj się, bierz. Jeszcze raz witamy na DaciaKlub.pl !

robson241 - 2008-04-07, 19:33

Z tym pojeżdzeniem 7 osobówką to odpada. W Decarze nie ma, to samo w Morach i w Alejach u Kiliańczyka. Szukał po świecie nie będe, jednak miły pan od Kiljańczyka da mi jutro pomacać czyjąś Daćke:) Jeżdzić nie muszę, ojciec na taxie trzepie sedana od 2 lat, już ponad 110000 na liczniku i wiem jak to naprawdę wygląda w środku i jak jeżdzi 68KM.
A wracając do dodatkowych poduch..... dołoże je, zachce mi się metalika i z taniej Daćki robi się 55 koła :-(

Pozdrawiam

laisar - 2008-04-07, 20:00

Cytat:
z taniej Daćki robi się 55 koła

No cóż, zawsze jest to kwestia wyważenia tego, ile można dać za to, co komu naprawdę potrzebne.

Np ja na Twoim miejscu na pewno zrezygnowałbym z tylnych szyby elektrycznych - moim zdaniem mało użyteczny gadżet.

Tak samo "siatka" - do bagażnika? Ceny oryginalnych akcesoriów są zbójeckie - na pewno można kupić coś taniej poza salonem.

I dobrze rozważ częstość używania rolety - jeśli rzadko będziesz wyjmował trzeci rząd, to jej nie wykorzystasz...

Ale oczywiście najważniejszy jest silnik - najlepszy jego wybór w stosunku do przebiegów może dać największą różnicę w cenie.

Piotr_B - 2008-04-07, 22:13

robson241 napisał/a:
... jednak miły pan od Kiljańczyka da mi jutro pomacać czyjąś Daćke:)

Jeśli to będzie MCV "czerwony strażacki" to go szanuj, bo mój ci on, mój ;-) :-D :-D :-D
Piotr.

El Logano - 2008-04-08, 07:44

A czy koniecznie potrzebujesz wersję 7-os?

DCi 85KM przejedzie w porównywalnych warunkach 50-100 000km mniej od 68KM. Jeśli zamierzasz używać MCV do przebiegu 200 000km nie robi różnicy, którą wersję wybierzesz. Różnice w trwałości pojawią się po przekroczeniu ok 200 000km przebiegu. bowiem teoiretyczna trwałość 1.5 DCi 85KM to ok. 250 000km, a 1.5 DCi 68KM ok. 300 000km.

Przy masie ponad 1200 kg warto już rozważyć DCi 85KM, ponieważ będzie on jeździł porównywalnie, jak wersja 68KM w sedanie, czyli bez fajerwerków, ale wystarczająco. W końcu w porównaniu z sedanem w MCV prócz masy przestrzeni dostajemy gratis 200kg i ciut więcej powierzchni czołowej.

Airbagi boczne - w MCV warto je mieć, ponieważ wychodzą taniej niż kupno samego airbaga pasażera (1200/3 - wychodzi 400zł za każdą poduszkę).

Lakier metalik - powiem Ci - warto z niego zrezygnować. Podatność na zarysowania taka sama jak w lakierach standardowych. Ja bym na Twoim miejscu wziął niemetalik i zastanował czy potrzeba mi wersję 7-os.

Andrzej - 2008-04-08, 07:58

robson241 napisał/a:
Z tym pojeżdzeniem 7 osobówką to odpada. W Decarze nie ma,


:?: :?: :?:
Ooooo..., a ja właśnie w Decarze pojeździłem 7-os MCV 1,5dcl 68KM?!

laisar - 2008-04-08, 08:25

Ale pewnie jakiś czas temu, hm? U Kiljańczyka w Alejach też został taki sprzedany, chyba jakoś jesienią... To dość normalne, że co jakiś czas pozbywają się egzemplarzy pokazowych.

[ Dodano: 2008-04-08, 11:15 ]
Cytat:
A czy koniecznie potrzebujesz wersję 7-os?

Z własnego doświadczenia powiem, że tu bym się nie zastanawiał - zawsze to atrakcyjna, dodatkowa funkcjonalność.

No chyba że robson jest singlem... (;

KaS602 - 2008-04-08, 11:25

laisar napisał/a:
No chyba że robson jest singlem


to tym bardziej przyda sie wersja 7 os - wejdzie wiecej autostopowiczek... ;-)

chyba, ze:
http://www.youtube.com/watch?v=6_uz8VO08Rg
:mrgreen:

laisar - 2008-04-08, 11:48

Ja się starałem pozostać w przestrzeni normatywnej moralności publicznej (((;
Paf - 2008-04-08, 11:57

Początkowo też myślałem o 5 osobowym ale po namyśle doszliśmy do wniosku że różnica w cenie nie jest aż tak wielka a okazja zabrania czasem większej liczby osób nam się trafia. I tak zostało.
Podobno zresztą w wersji 7 osobowej jest jakoś dodatkowo wzmocniona podłoga w tylnej części.

laisar - 2008-04-08, 12:27

Cytat:
Podobno zresztą w wersji 7 osobowej jest jakoś dodatkowo wzmocniona podłoga w tylnej części.

Nic podobnego - blacharka jest identyczna, różne jest wyłączenie wyposażenie dodatkowe: zaczepy, plastiki itp (http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=637).

robson241 - 2008-04-08, 17:51

No i Daćka pomacana:) (nie martw się Piotrze, nie Twoja:))
Spodobał mi się kolor niebieski minerał, jak dla mnie rewelacyjnie wygląda aczkolwiek moim typem nadal pozostaje szara cometa:)
Najbardziej interesowało mnie wsiadanie do "bagażnika". Może i nie jest najłatwiejsze (moje 115 kilo i prawie 180cm nie ułatwia) ale jak usiadłem poczułem się jak król. Siedzimy wyżej, ładny widoczek z okienka, nic nie uwiera. Wygodniej jak w niejednym z tyłu.
Oczywiście na wersję z 85 konnym silnikiem trzeba czekać do lipca ale sprzedawca zabił mi ćwieka z jednym stwierdzeniem. Mianowicie powiedział, że oba te silniki pod względem konstrukcyjnym i mechanicznym nie różnią się dosłownie niczym. W/g Jego słów jest to fabryczny tuning i jeżeli bardzo bym chciał serwis za podobną rożnicę w cenie jest mi w stanie zrobić z 68 85 koni. Dopiero wersja 105(110?) konna rożni się turbiną.
Czy jest ktoś w stanie temu zaprzeczyć bądź to potwierdzić?

Pozdrawiam.

jacek - 2008-04-08, 18:40

Z tego co ja wiem inna jest turbina i program oczywiście. Wersja 105 KM ma dodatkowo turbinę o zmiennej geometrii łopatek.
laisar - 2008-04-08, 18:45

Bardzo ostrożnie podchodziłbym do tego, co mówią sprzedawcy w salonie - większość z nich ma co najwyżej średnie pojęcie o produktach którymi handlują.

Niemniej jednak, nawet przyjmując że ma rację - chociaż kołacze mi się, że i fizycznie czymś się tam jednak te silniki różnią - to jaki jest sens dokonywać takiej operacji za podobną różnicę w cenie? Za pół ceny (czy coś w ten deseń) to można by się poważnie zastanawiać, a tak to nie wiem czy to rozsądne - blado coś widzę ewentualne przeboje z gwarancją...

dmas - 2008-04-08, 18:47

witaj i udanych lowow...
wox - 2008-04-08, 18:56

Mnie mówili w serwisie (chociaż wcale nie musi być to prawda), że dCi 85 ma inną turbinę, wtryskiwacze i "oprogramowanie"
Pablo78 - 2008-04-08, 20:18

laisar napisał/a:
Ja się starałem pozostać w przestrzeni normatywnej moralności publicznej (((;


A my jesteśmy zwolennikami relatywizmu moralnego, co nie KaS602?... ;-)

laisar - 2008-04-08, 22:00

Ja nie twierdzę, że jestem zwolennikiem tego czy owego, ale... wicie, rozumicie - rodzina... publicznie nie wszystko już wypada mówić (;
KaS602 - 2008-04-08, 22:25

robson241 napisał/a:
Mianowicie powiedział, że oba te silniki pod względem konstrukcyjnym i mechanicznym nie różnią się dosłownie niczym

ZTCW to te silniki roznia sie i to calkiem spora liczba czesci. Dla pewnosci mozesz sprawdzic w katalogu czesci zamiennych (glowica, turbina, wal korbowy, sprzeglo etc.) i porownac numer katalogowy obu wersji.
Co do zmiennej geometrii lopatek to chyba we wszystkich wersjach - stad brak "turbodziury" w kazdej z wersji.
Pablo78 napisał/a:
my jesteśmy zwolennikami relatywizmu moralnego, co nie KaS602?...

Relatywizm moralny to moze za duzo, ale powaga zabija powoli... ;-)

laisar - 2008-04-08, 23:07

Głowica, wał i sprzęgło są takie same.
Różni się na pewno turbina - przynajmniej oznaczeniem.
Ciężko powiedzieć jak jest z wtryskami, bo jest ich w ogóle więcej niż dwa rodzaje, ale wydaje mi się to dość prawdopodobne.
Oprogramowania też nie bardzo jest jak sprawdzić, ale to akurat pewne na 100% że jest inne.

A powaga jest ortogonalna do relatywizmu d(;

KaS602 - 2008-04-08, 23:10

Cholera wie... Prawda taka, ze wersji silnika 1.5 dCi (nawet o tej samej mocy) jest tyle, ze nawet w ASO maja z tym problem...
laisar - 2008-04-08, 23:45

Owszem, wersji jest dużo (np tu można sprawdzić ile), ale jak z kolei widać na załączonym obrazku, przeważnie różnią się naprawdę drobnymi szczegółami:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group