DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Duster Gaz czy Diesel

Aliaans7 - 2013-04-09, 15:19
Temat postu: Duster Gaz czy Diesel
Zastanawiam sie na zakupem Dustera, za ok 60 tys mozna zakupic go w wersji benzyna 1,6+gaz fabryczny lub diesel 1,5 - cena obu wersji jest bardzo zbliżona i mam dylemat, auto planuje uzytkowac kilka lat, jeżdze ok 20 tys km rocznie:

- która wersja bedzie tansza w eksploatacji
- czy warto rozważyc opcje z mocniejszym silnikiem diesla?

- biore tez pod uwagę opcje diesel 4x4, mimo tego z asfaltu na pewno nie będe zjeżdzał - bardziej chodzi mi, że w tej wersji jest esp, skrzynia 6 -biegowa (czy to cos zmienia? w salonie stwierdzili, ze to nic nie wpływa na jazdę), inny układ bagaznika, lepsze zawieszenie?

- czy te silniki diesla maja filtr cząstek stałych

- dlaczego duster ma tylko 3 gwiazdki w testach zderzeniowych, np Asx czy Kia Sportage maja 5 gwiazdek - czy rzeczywiście jest taka przepaść jesli chodzi o bezpieczeństwo?

Domel2250 - 2013-04-09, 15:58

Aliaans7 napisał/a:
Zastanawiam sie na zakupem Dustera, za ok 60 tys mozna zakupic go w wersji benzyna 1,6+gaz fabryczny lub diesel 1,5 - cena obu wersji jest bardzo zbliżona i mam dylemat, auto planuje uzytkowac kilka lat, jeżdze ok 20 tys km rocznie:

- która wersja bedzie tansza w eksploatacji
- czy warto rozważyc opcje z mocniejszym silnikiem diesla?


Temat wałkowany na forum 100000x i nikt nie stwierdzi obiektywnie co jest lepsze i tańsze. Te 20kkm rocznie to robisz w trasie, czy miasto, jak miasto, to czy to są skoki po 2,3-5 km, czy juz 20-30km na raz? Sam się zastanów i policz sobie co się opłaca... nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi :-)


Aliaans7 napisał/a:
- biore tez pod uwagę opcje diesel 4x4, mimo tego z asfaltu na pewno nie będe zjeżdzał - bardziej chodzi mi, że w tej wersji jest esp, skrzynia 6 -biegowa (czy to cos zmienia? w salonie stwierdzili, ze to nic nie wpływa na jazdę), inny układ bagaznika, lepsze zawieszenie?


Esp można domówić i do 4x2, w 4x4 masz mniejszy bagażnik o ok. 80 kilka litrów, 6-biegowa skrzynia MSZ ma krótszy skok i jest mniej toporna. Konstrukcja zawieszenia jest też bardziej zaawansowana i na pewno czuć różnicę zwłaszcza na luźnej lub śliskiej nawierzchni. 4x4 ma minimalnie wyższe spalanie, ale to i tak zależy głownie od warunków na drodze i kierowcy. Ja osobiście troszkę jeżdżę po polnych drogach i duktach leśnych także zimą i w błotku (teren zdecydowanie nie dla normalnej osobówki, ale też nie jakiś ciężki teren i 4x2 daje radę na 5+ :-)

Aliaans7 napisał/a:
- czy te silniki diesla maja filtr cząstek stałych


Tak, ale z doniesień forumowo/internetowych póki co wynika, że jest on bezproblemowy.
:-)

Aliaans7 napisał/a:
- dlaczego duster ma tylko 3 gwiazdki w testach zderzeniowych, np Asx czy Kia Sportage maja 5 gwiazdek - czy rzeczywiście jest taka przepaść jesli chodzi o bezpieczeństwo?


Dlatego, bo koncern Renault tak chciał. Obejrzyj dokładnie filmiki, oraz tabele szczegółowe NCAP i sobie porównaj, jak to wygląda i za co Duster miał mniej pkt. od konkurencji. O ile dobrze pamiętam, to gdyby w serii miał ESP i brzęczyk do pasów z tyłu to byłyby solidne 4*, nadal mniej niż konkurencja, ale czy wystarczająco dużo dla Ciebie? Odpowiedz sobie sam. :-)

Powodzenia i udanego wyboru autka życzę :-)

czaju - 2013-04-09, 16:41

Zależy co lubisz. Dla mnie do Dustera tylko 1.5dCI 110KM (taki jaki mam 6 biegowa skrzynia z dłuższymi przełożeniami niż w wersji 4x4), bo benzynowa jest trochę... mułowata. Nie wiem jak słabszy Diesel - nie miałem przyjemności.
Co do Diesla jest kilka obaw (FAP, dwumasa, turbina) i nie ukrywajmy - 12l LPG vs 6l ON to jakieś 30zł LPG i 35zł ON, także koszt utrzymania podobny. (Sandero spalalem 8-9l gazu, a dusterem jak narazie średnio ok 6l, a szturcham głównie w mieście)

To co mi się najbardziej podobało po przesiadce z Sandero 1.4 LPG na Dustera 1.5dCI:
1. dużo elastyczniejszy silnik - wysoki moment obrotowy na niskich obrotach
2. tankuję maksymalnie dwa razy w miesiącu zamiast dwa razy w tygodniu - w momencie kiedy przestałem mieć ulubioną stację na swojej codziennej trasie, zdarzało mi się ze dwa dni jeździć na benzynie, byle tylko wcześniej być w domu.
3. lepsze wyciszenie + pogwizdywanie turbiny - efekt bezcenny

Podsumowując: REMIS ze wskazaniem na dci

Dar1962 - 2013-04-09, 16:42

Domel2250 napisał/a:

Dlatego, bo koncern Renault tak chciał. Obejrzyj dokładnie filmiki, oraz tabele szczegółowe NCAP i sobie porównaj, jak to wygląda i za co Duster miał mniej pkt. od konkurencji. O ile dobrze pamiętam, to gdyby w serii miał ESP i brzęczyk do pasów z tyłu to byłyby solidne 4*,

DD stracił mnóstwo punktów za symboliczną wręcz ochronę pieszego w razie kolizji, są auta które mają po 80 i więcej% a w DD było nieco ponad 20

TD Pedro - 2013-04-09, 16:47

witaj w Klubie... :-)

Aliaans7 napisał/a:
dlaczego duster ma tylko 3 gwiazdki w testach zderzeniowych


m.in. dlatego, że do testu wykorzystano inną (uboższą) wersję wyposażeniową niż wynika to z opisu testu...
więcej:
http://forum.daciaklub.pl...0b1024af2b4d8ab

kakus - 2013-04-09, 18:19

na krótkich odcinkach w mieście ...... z LPG i tak będziesz jeździł na benzynie
Aliaans7 - 2013-04-09, 19:02

Zestawiam Dustera z ASX, cena ASX w stosunku do Dustera o 20 tys wyższa:) a Asx oferuje za to 20 tys na moje oko: zdecydowanie lepsze wykończenie wnetrza, więcej elektroniki, tempomat:) , automatyczna klima, więcej poduszek bezpieczeństwa - tylko tyle albo az tyle:)

Wracając do bezpieczeństwa to w Dusterze sa 4 poduszki a u konkurencji najczęsciej 7, rozumiem, że takie własnie "szczegóły" robią dobrą cenę Dacii.

Dar1962 - 2013-04-09, 20:53

wnętrze DD do dystyngowanych nie należy, bo skonstruowano go w celach użytkowych :-P Poza pancerną skórą na kierownicy (za dopłatą oczywiście) wszystko jest podporządkowane prostocie, funkcjonalności i...cenie a nie ekskluzywności.Stąd dużo twardych (choć naprawdę solidnie - solidniej niż w Nissanie, spasowanych) plastików. Ma to jednak jedną dużą zaletę. Bardzo łatwo, szybko i niewielkim kosztem da się doprowadzić wnętrze do porządku. Boczki drzwi, oparcia foteli, deska - wystarczy wilgotna szmatka. Przez 6 lat użytkowałem auto z jasną tapicerką i plastikami, więc wiem, co mówię. DD zestawiaj raczej z bogatszym bratem Nissanem Q. A jak przeanalizujesz wszystkie szczegóły, to dojdziesz do wniosku,że za niemal połowę ceny (mam na myśli 4x4) masz tą samą konstrukcję zawieszenia (DD jest o wiele bardziej komfortowo zestrojony), zgrabniejsze - moim zdaniem - nadwozie i mniej trzeszczące wnętrze. Skromniejsze wyposażenie oznacza,że mniej ma szansę się popsuć ;-)
Grass-Fighter - 2013-04-09, 20:59

Aliaans7 napisał/a:
Zestawiam Dustera z ASX, cena ASX w stosunku do Dustera o 20 tys wyższa:) a Asx oferuje za to 20 tys na moje oko: zdecydowanie lepsze wykończenie wnetrza, więcej elektroniki, tempomat:) , automatyczna klima, więcej poduszek bezpieczeństwa - tylko tyle albo az tyle:)

Wracając do bezpieczeństwa to w Dusterze sa 4 poduszki a u konkurencji najczęsciej 7, rozumiem, że takie własnie "szczegóły" robią dobrą cenę Dacii.


Wiesz miałem klienta który jeździł miał właśnie ASX i chciał żonie sprawić Dustera. Po jeździe próbnej stwierdził, że zawieszenie jest lepsze w Dacii w efekcie żona katuje ASX a chłop śmiga Dusterem :) Historia autentyczna. Facet zajmuje się drogownictwem i pracuje często tam gdzie nawierzchnia jest delikatnie mówiąc słaba i to go przekonało.

Grass-Fighter - 2013-04-09, 21:09

Dar1962 napisał/a:
wnętrze DD do dystyngowanych nie należy, bo skonstruowano go w celach użytkowych :-P Poza pancerną skórą na kierownicy (za dopłatą oczywiście) wszystko jest podporządkowane prostocie, funkcjonalności i...cenie a nie ekskluzywności.Stąd dużo twardych (choć naprawdę solidnie - solidniej niż w Nissanie, spasowanych) plastików. Ma to jednak jedną dużą zaletę. Bardzo łatwo, szybko i niewielkim kosztem da się doprowadzić wnętrze do porządku. Boczki drzwi, oparcia foteli, deska - wystarczy wilgotna szmatka. Przez 6 lat użytkowałem auto z jasną tapicerką i plastikami, więc wiem, co mówię. DD zestawiaj raczej z bogatszym bratem Nissanem Q. A jak przeanalizujesz wszystkie szczegóły, to dojdziesz do wniosku,że za niemal połowę ceny (mam na myśli 4x4) masz tą samą konstrukcję zawieszenia (DD jest o wiele bardziej komfortowo zestrojony), zgrabniejsze - moim zdaniem - nadwozie i mniej trzeszczące wnętrze. Skromniejsze wyposażenie oznacza,że mniej ma szansę się popsuć ;-)


DD i NQ dzielą rozwiązania :D Płyta podłogowa, przeniesienie napędu, zawieszenie. Ale co do zestrojenia hmm śmigałem z racji pracy dużo również Kaszaną i powiem, że na łódzkich torowiskach nie musiałem zwalniać. Fakt katowałem głównie +2 w wersji I-way.

Dar1962 - 2013-04-09, 21:14

Grass-Fighter napisał/a:
zawieszenie jest lepsze w Dacii

mam kolegę, który sprowadził sobie niemal nowego Freelandera. Kiedy przejechał się ze mną, stwierdził,że zawieszenie w LR nie umywa się do DD, więc nie jest to opinia odosobniona :-P

Dar1962 - 2013-04-09, 21:19

zawieszenia DD 2x4 i 4x4 różnią się od siebie. Ten ostatni zauważalnie lepiej się prowadzi, bo ma wielowahacze. Czy w NQ 2x4 i 4x4 jest tak samo?
laisar - 2013-04-09, 21:40

Aliaans7 napisał/a:
dlaczego duster ma tylko 3 gwiazdki w testach zderzeniowych

Bo mu zabrakło 1 punktu do 4* - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4860

Aliaans7 napisał/a:
rozumiem, że takie własnie "szczegóły" robią dobrą cenę Dacii

Też.

Grass-Fighter napisał/a:
Płyta podłogowa

No, tego to akurat nie dzielą - qashqai jest przecież na platformie C, a duster na B.

Prezes - 2013-04-09, 22:24

Duster 4x2 z fabrycznym gazem nie ma opcji ESP. Do silnika zasilanego ON można dokupić.
Domel2250 - 2013-04-10, 07:35

Prezes napisał/a:
Duster 4x2 z fabrycznym gazem nie ma opcji ESP. Do silnika zasilanego ON można dokupić.


A tak, o tym zapomniałem/przeoczyłem, ale jest jako opcja w wersji bez gazu, oraz nie zawsze trzeba się ograniczać do fabrycznego gazu.....choć, ja osobiście pewnie bym bral fabryczny :-P .

luk80 - 2013-04-10, 19:12

Od 2015 wzrost akcyzy na ON i LPG. Skutkowało to będzie podniesieniem ceny na ON o około 30gr/L i 50gr/L dla LPG. Musisz się zastanowić ile kilometrów będziesz robił w miesiącu , jak długie trasy itd. itp..
Co do diesla od 2014 roku muszą spełniać Euro 6 co na pewno podniesie cenę zakupu nowego auta.
Kalkulator do ręki ewentualnie gazeo.pl jeśli chodzi o gaz i coś się na pewno rozjaśni ;-)

Hakama 4x4 - 2013-04-11, 07:05

Ja jestem zwolennikiem LPG. W dieslu masz koło dwumasowe, pompowtryskiwacze, EGR i choć nie słyszałem o problemach z tymi cześciami w Dusterze to co do zasady z dieslem jest dobrze póki jest dobrze. Generalnie uważam, że wybór LPG to wybór prostego i sprawdzonego silnika 1.6, który jest do tego bezawaryjny. Unikasz ryzyka drogich napraw. Ja mam butlę 73 l.w miejscu koła zapasowego (wchodzi 54,5 l) i jest to wystarczająca ilość (tylko się zorientuj bo niektórzy dealerzy montują butle do których wchodzi ok.30 l.).Co do fabrycznej lpg Landi Renzo to ponoć nie jest najlepszej trwałości (zorientuj się też co do ilości i częstości przeglądów LPG - bo to też zależy od instalacji - rózni dealerzy montują różne instalacje na różnych warunkach).
Ja mam Staga (ASO Świętochłowice) i jestem bardzo zadowolony (np. dla BRC w ASO Pietrzak Katowice nie ma możliwości założenia tak dużego zbiornika bo homologacja BRC przewiduje określoną butlę). Zwróć też uwagę na cenę zakupu auta z LPG a cenę diesla. Co do napędu - to moim zdaniem tylko 4x4. Jest nie dużo droższy a nawet jeśli nie zjeżdzasz z asfaltu to masz całkiem ale to całkiem inną trakcję w zimie. W DD przy 4x4 nawet w trybie auto śmiejesz się z każdej zaspy, podjazdu czy miejsca parkingowego niedostępnego dla innych. Do tego masz całkowicie inną przyczepność na zakrętach - po prostu bajka. Prawdę mówiąc (choć ja też jeżdzę w terenie) nawet gdybym nie jeździł w terenie to jestem zakochany w tej trakcji.
Minusem (który jest zbawieniem w terenie z uwagi na przełożenie) są którsze przełożenia na biegach - generalnie w 4x4 masz wszystko jeden bieg niżej - 6 to normalna 5 w innych autach. Na jedynce masz v max ok.28 km/h ale wjeżdzałem już po błocie i koleinach pod naprawdę strome wzniesienia (mimo tak małego silnika).
Różnicy w wielkośći bagażnika nie odczujesz w praktyce. 4x4 ma generalnie płytszy bagażnik o ok. może 8 -10 cm.

wojtek_pl - 2013-04-11, 07:17

Hakama 4x4 napisał/a:
(...)
Różnicy w wielkośći bagażnika nie odczujesz w praktyce. 4x4 ma generalnie płytszy bagażnik o ok. może 8 -10 cm.
Co nie do końca jest prawdą bo wokół koła zapasowego są bardzo fajne schowki.
Aliaans7 - 2013-04-12, 22:44

Z tego co wiem, to w wersji benzynowej 4x4 nie da sie fabrycznie zamontować gazu aby mieć gwarancję.... przynajmniej oficjalnie tak wszyscy mówią.

Patrząc na cenę Dustera 4x4 benzyna to 59300zł + założmy instalacja stag ok 2500zł daje ok 62 tys a Duster 4x4 dCi 110 68 tys więc jak dla mnie różnica nie jest wielka.

Spalanie gazu licze około 10-12litrów + benzyna da podobną cene jak 6 litrów ON, jednak gaz to droższe przeglądy , co 15 tys wizyta i wymiana filtrów gazu w ASO aby mieć gwarancję, reduktory do gazu tez wytrzymuja te 50-80 tys, listwy podobnie.
Posiadałem juz 8 samochodów i w 7 miałem gaz:) gaz jest super opłacalny w stosunku do benzyny, w stosunku do diesla to już wychodzi to bardzo podobnie.

Jeżeli zestawimy Dustera 4x2 benzyna z fabrycznym gazem to daje cenę 55700zł a 4x2 dCi 90 to cena 57000zł - tutaj różnica to tylko 1300zł

Można wykupic za 500zł gwarancje rozszerzona do 5 lat, ja jeżdzę ok 20 tys km rocznie więc idealnie 5 lat miałbym spokoju.

Rozważam 4x2 dCi 90 vs 4x4 dCi 110, ta wersja 4x4 dCi 110 jest droższa o 11 tys a w zamian mam na plus: lepszą skrzynię (?), 6 biegów (?) turbosprężarka
o zmiennej geometrii (?), większa moc, lepsze zawieszenie, lepsze pokonywanie zakrętów, napęd 4x4(?), na minus: większe zużycie paliwa, mniejszy bagażnik, "krótsze" biegi w stosunku do skrzyni 5 biegowej(?)

laisar - 2013-04-12, 23:17

Aliaans7 napisał/a:
w wersji benzynowej 4x4 nie da sie fabrycznie zamontować gazu aby mieć gwarancję

Fabrycznie - nie, ale zachowując gwarancję można chyba zainstalować LPG w salonie, przed odbiorem.

Aliaans7 napisał/a:
różnica nie jest wielka

Dla niektórych problem może być taki, że po prostu nie lubią jeździć dieslem - i to będzie wtedy gigantyczna różnica...

Aliaans7 napisał/a:
lepszą skrzynię (?)

Po prostu inną.

Aliaans7 napisał/a:
turbosprężarka o zmiennej geometrii (?)

Sądząc po straszliwych opowieściach o zapiekających się kierownicach to chyba raczej wada?

Aliaans7 napisał/a:
krótsze" biegi w stosunku do skrzyni 5 biegowej(?)

Nie całkiem:
Hakama 4x4 napisał/a:
w 4x4 masz wszystko jeden bieg niżej - 6 to normalna 5 w innych autach

Czyli w dusterze 4x4 jedynka jest "terenowa", więc pozostałe biegi porównujesz tak: 6 w 4x4 to 5 w 4x2 - i w efekcie biegi są jednak dłuższe niż 5-biegówce.

(No i zawsze jest jeszcze dCi 110 4x2 - z normalnymi biegami, gdzie 1 to 1, a 6 to 6).

Aliaans7 - 2013-04-13, 21:30

Co jest przeciwskazaniem, ze dacia nie montuje fabrycznie instalcji LPG do wersji 4x4
Aliaans7 - 2013-07-02, 18:30

Zakupiłem 4x4 benzynę, warto dołożyć te 7500zł i mieć wersję 4x4 + dodatkowo lepsze zawieszenie, lepsze pokonywanie zakrętów, większe bezpieczeństwo ,skrzynia 6 biegów. Zawsze ewentualnie po kilku latach bedzie tez łatwiej sprzedac z 4x4. Spalanie benzyny w mieście 11 w trasie 7-8 . Gaz zamontuje w ASO - zachowam gwarancje a zaoszczędzę kilkaset złotych i dodatkowo mam komputer oraz pełnowymiarowe koło zapasowe plus odlicze cały vat w instalacji gazowej bo mam osobna fakturę
Dar1962 - 2013-07-02, 20:43

Aliaans7 napisał/a:
Co jest przeciwskazaniem, ze dacia nie montuje fabrycznie instalcji LPG do wersji 4x4

oto jest pytanie zaiste szekspirowskie ;-) - jednak coś musi być na rzeczy, jeśli tego nie robią sami, mimo popularności LPG

TD Pedro - 2013-07-02, 20:51

Aliaans7 napisał/a:
Zakupiłem 4x4 benzynę

- gratuluję pomysłu i życzę bezproblemowej eksploatacji... :-)

Aliaans7 napisał/a:
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Wadowice

- zmień pojemność silnika pod avatarem, wpisałeś 1,5 a silnik benzynowy ma pojemność 1,6... :-P

DD - 2013-07-03, 13:38

Aliaans7 napisał/a:
Zawsze ewentualnie po kilku latach bedzie tez łatwiej sprzedac z 4x4.
No nie bylybym tego taki pewien, ze zawsze latwiej sprzeda sie kilkuletni DD 4x4 niz 4x2. Zauwaz, ze nie wszyscy patrza tylko na "dodatkowe mozliwosci" wersji 4x4, jest tez niemalo takich, ktorzy powaznie biora pod uwage koszty eksploatacji i potencjalnych napraw takiego uzywanego auta. Mniejsza poj. bagaznika tez moze niektorych zniechecac.


A tak nawiazujac do tytulu "gaz czy diesel", pozwole sobie przytoczyc ceny paliw ze stacji, na ktorej tankowalem w piatek (28.06.2013):
nPb95 5,49zl/l, nPb98 5,76zl/l, ON 5,47zl/l, a LPG 2,19zl/l.
No nie wiem, czy kiedykolwiek w tym wieku byl tak dobry dla lpg stosunek cen nPb/lpg, bo co do ON/lpg, to chyba nigdy nie bylo lepszego.

Karenzo - 2013-07-06, 14:55

Chyba fani ON trochę zaniżają swoje spalania i zawyżają w LPG.
Mój duster miasto 11-13 (lpg)
trasa 8-10
A wcale nie jeżdżę ekonomicznie .
Przy takiej samej jeździe
Seat cordoba 1.4 (lpg)
miasto 8-9
trasa 6-7


Berlingo 1.9D (on)
miasto 7-9
trasa 6-7

Volvo v40(on)
2.0D 136 KM
miasto 8-10
trasa 7-8

To są wszystkie wyniki przy "dynamicznej" jeździe .
Mogę dodać że przy ostatnim wyborze samochodu do zrobienia 1000 km w 2 dni . Padło na dustera. Różnica w cenie przejazdu była prawie 30-40 % cenny paliwa . Do tego stosunkowo większy komfort spowodowany dużą kubaturą wnętrza .
Na korzysz diesla moge powiedzieć że bardzo się nim fajnie jeździ na dobrych trasach (100-200 km/h) . I tutaj w porównaniu do benzyny/lpg diesel wychodzi dużo korzystniej , ale gdzie w Polsce takie trasy ? :roll:

yadoctor - 2013-07-06, 23:10

Volvo S60 D5, automat, 195000 przebiegu, dynamiczna jazda, głownie miasto. Kiedyś wskazywał na komputerze 7,4 i z tankowania po korek wychodziło 8 litrów. Teraz komputer pokazuje 6,8, więc śmiało mogę powiedzieć, że spalanie diesla o pojemności 2400 z automatem mieści się w 7,5 litra.

Dla porównania Lanos 1.5 100 palił w podobnych warunkach 11 litrów LPG. Nie był to na pewno oszczędny silnik.

Gaz wychodzi taniej, ale z gazem bywają problemy.

Poza tym bądźmy szczerzy. Nie bez powodu w ciężarowkach montują diesle. Duster jest autem wyższym, nie ma siły, żeby jakaś nie za wielka benzyna w trasie była w tym samochodzie oszczędna.

piotr. z - 2013-07-08, 21:45

W ciężarówkach diesle montuje się również dlatego, że kiedyś nie było możliwości montażu instalacji LPG :mrgreen: A stare ciężarówki miały kiedyś silniki benzynowe połączone z niezłym apetytem na paliwo. A potem się pojawiło coś takiego jak kryzys paliwowy i podejście się zmieniło. Wczoraj natomiast podczas tankowania LPG pracownik stacji stwierdził, że zaczynają po LPG podjeżdżać TIRy; jakby nie patrzeć to jazda na 100% ON versus 20%ON+ 80%LPG jest ta zdecydowanie tańsza.
Ale jak zawsze w grę wchodzą indywidualne preferencje:
- bo lubię taki a nie inny silnik (diesel lub benzynowy)
- bo lubię taką a nie inną charakterystykę silnika
- bo ekonomiczniej w moim przypadku wyjdzie mi jazda na ON/benzynie/LPG.
Każdy ma swoje racje/ obawy/ uprzedzenia/ brak uprzedzeń do danego typu silnika. Mi również odpowiada charakterystyka diesela ale obawiam się jego serwisowania przez niedokształconych mechaników; współczesny diesel jest z powodu wymogów prawnych dotyczących emisji zanieczyszczeń bardzo skomplikowanym ustrojstwem i trzeba mieć do jego serwisowania dużą wiedzę.

marszelest - 2013-07-09, 00:02

Cytat:
.......że zaczynają po LPG podjeżdżać TIRy; jakby nie patrzeć to jazda na 100% ON versus 20%ON+ 80%LPG.........


przy takiej proporcji to żaden tir nie ma prawa przejechać nawet 1km
diesel to nie benzyna
z tego co pamiętam to tam max gazu może być do 30% LPG
(najczęściej jest to przedział 10-20%)
dlatego w osobówkach z silnikiem diesel, gaz się to nie opłaca

Przemek77 - 2013-07-09, 05:48

piotr. z napisał/a:
A stare ciężarówki miały kiedyś silniki benzynowe połączone z niezłym apetytem na paliwo.

Dokładnie, dość popularny na polskich drogach swego czasu ZIŁ-130 żłopał 55/100 km :)

TD Pedro - 2013-07-09, 08:23

Przemek77 napisał/a:
ZIŁ-130 żłopał 55/100 km

a KRAZ 255 to i 100/100 potrafił wyżłopać... (ale za to miał głębokość brodzenia 1 m :lol: )

piotr. z - 2013-07-09, 08:59

marszelest napisał/a:

przy takiej proporcji to żaden tir nie ma prawa przejechać nawet 1km
diesel to nie benzyna
z tego co pamiętam to tam max gazu może być do 30% LPG
(najczęściej jest to przedział 10-20%)
dlatego w osobówkach z silnikiem diesel, gaz się to nie opłaca


Zgadza się, pomyliłem proporcje...

Dar1962 - 2013-07-09, 13:36

przejechałem dziś 200 km dobrymi drogami plus 20 km po mieście. Raczej bez eco - średnia wyszła ok 90 km/h ale prawie połowę dystansu przejechałem 120-130 km/h. Klima non stop. Wynik: 7,9. Jak na tą wersję, moim zdaniem całkiem OK
corrado - 2013-07-09, 14:31

Mi dla przykladu w dieslu A3 110KM nie paliła w Warszawie po mieście i korkach nigdy więcej jak 6.5 - do max 7L chociaz nigdy nie osiagnelo takiego spalania nawet przy paleniu buta spod swiatel, oczywiście trochę znam się na autach i zmieniałem na czas termostaty , przepływomierze itd.
Mysle ze nie bedzie gorzej w Dacii Duster 4x2 porownujac wagi i to ze jest tam nowoczesniejszy diesel CR + mniejsza pojemnosc skokowa cylindra.

TD Pedro - 2013-07-09, 15:48

Dar1962 napisał/a:
prawie połowę dystansu przejechałem 120-130 km/h

to na Lubelszczyźnie są drogi na takie prędkości? (no chyba, że to w innym województwie... :lol: )

Dar1962 - 2013-07-09, 16:01

TD Pedro napisał/a:

to na Lubelszczyźnie są drogi na takie prędkości? (no chyba, że to w innym województwie... :lol: )

od skrzyżowania przed Głębokim w kierunku trasy Chełm - Lublin i potem dwupasmówką aż do Witosa. A potem od Urszulina do Włodawy nową drogą - da się? ;-)

TD Pedro - 2013-07-09, 16:18

dać to się da, ale... :oops:
maciek - 2013-07-09, 20:00

TD Pedro, spokojnie że są ;-) ,
Dar1962, pamiętaj że Lublin-Piaski mają zasłonięte "samochodziki" ;-)

TD Pedro - 2013-07-09, 20:36

maciek napisał/a:
Dar1962, pamiętaj że Lublin-Piaski mają zasłonięte "samochodziki"

- stąd też moje poprzednie retoryczne pytanie...

- a w związku z tym twierdzeniem
maciek napisał/a:
spokojnie że są

brzmi trochę mało przekonująco... ;-)

Dar1962 - 2013-07-09, 21:10

maciek napisał/a:
pamiętaj że Lublin-Piaski mają zasłonięte "samochodziki" ;-)

i tak byłem tam jednym z grzeczniejszych kierowników

maciek - 2013-07-10, 11:13

czyżbyś zapomniał o istnieniu S17 odcinek nr1? ;-)
do 110 można spokojnie jechać na reszcie dróg krajowych. Na reszcie dróg się ograniczam do 100 :-D

maciek - 2013-07-11, 20:51

dobra od dzis już są samochodziki na S12/17 Lublin - Piaski :mrgreen:
Aliaans7 - 2014-01-24, 12:58

Zakupiłem benzyne 4x4 i założyłem instalacje w ASO marki BRC, miałem kilka samochodów z instalacjami lpg sekwencyjnymi ale BRC to absolutne mistrzostwo świata, nie wiem nawet kiedy sie przełancza na gaz, zero utraty mocy.

Autko sprawuje sie znakomicie, super auto w super cenie.

Silnik benzynowy nie ma takiego przyspieszenia jak diesel , jest zdecydowanie słabszy, mi to nie przeszkadza bo nigdzie sie nie śpieszę:) ale warto to wziąść pod uwage bo samochód Demo to najczęsciej diesel i wsiadając potem do benzyny mozemy byc rozczarowani.

Karenzo - 2014-01-24, 17:47

Jest słabszy na tych samych obrotach , trzeba go wyżej kręcić ale to specyfika każdej benzyny .
na trasie ta sama moc benzyny wypada na ok 3,5 tyś obr u klekota 2,5 tyś

Cav - 2014-01-25, 08:57

Karenzo napisał/a:
Jest słabszy na tych samych obrotach , trzeba go wyżej kręcić ale to specyfika każdej benzyny .
na trasie ta sama moc benzyny wypada na ok 3,5 tyś obr u klekota 2,5 tyś


Jak to wyliczyłeś?

Karenzo - 2014-01-25, 15:42

wystarczy popatrzeć na wykres mocy z hamowni
Cav - 2014-01-25, 16:38

No to popatrz i zapodaj jakieś liczby.....
Karenzo - 2014-01-25, 17:26

Podaj swoje obroty przy prędkości 120 km/h
mendelmax - 2014-01-25, 18:07

Jest sporo zmiennych w tej kwestii- jakie są przełożenia, jaka bezwładność elementów ruchomych silnika, jaka masa całego samochodu itd. Samo zestawienie mocy silników przy danych obrotach nie jest wystarczające, żeby mówić o dynamice, choć jest oczywiście parametrem kluczowym.
Karenzo - 2014-01-25, 18:58

ale ja nie porównuje dynamiki bo to w daci nie istnieje
jak ktoś szuka dynamiki to powinien kupić clio rs :->
ja przy 100 mam 2500 potem 120 mam ok 3000 obr , przy 3500 mam 140 przy 3900 mam już 160 ( ale już od 140 czuć że nie ma siły )
chce się dowiedzieć jak jest w DCI

Cav - 2014-01-25, 19:27

Karenzo napisał/a:
Podaj swoje obroty przy prędkości 120 km/h


Przy 110 na 6 biegu mam 2500 obr/min.
Sprawdzałem akurat przy takiej, bo na dotarciu nie każą przekraczać właśnie 2500.

To oznacza, że silnik generuje wtedy 68 KM (przy założeniu że moment jest podobny przy 1750 oraz 2500, ale także 4000).

A ile Twoim zdaniem generuje benzyniak?

johnson - 2014-01-25, 19:32

w katalogu masz przełożenia i prędkość przy 1k rpm, można z tego wyliczyć wg przełożeń jakie będa obroty silnika przy wyższych prędkościach jazdy
Cav - 2014-01-25, 19:35

Karenzo napisał/a:
ale ja nie porównuje dynamiki bo to w daci nie istnieje
jak ktoś szuka dynamiki to powinien kupić clio rs :->
ja przy 100 mam 2500 potem 120 mam ok 3000 obr , przy 3500 mam 140 przy 3900 mam już 160 ( ale już od 140 czuć że nie ma siły )
chce się dowiedzieć jak jest w DCI


Czyli przy 110 km/h będziesz miał 2750 obr/min.
Jeśli tak jak w dci, w benzyniaku miałbyś stały moment w dużym zakresie obrotów, to biorąc pod uwagę, że max moc 105 KM masz przy 5750 obr/min, przy 2750 obr /min miałbyś 50 KM.
Czyli i tak dużo mniej niż diesel.

Ale w benzyniaku max. moment masz dopiero przy 3750 obr/min, więc przy 2750 będzie go miał pewnie z 20% mniej, co oznacza że przy 2750 obr/min wyciągasz jakieś 40 KM.

Nadal twierdzisz że to to samo, co 68 KM w dieslu? ;-)

johnson - 2014-01-25, 20:16

Dyskusja ciekawa więc podlinkowuje wykresy mocy/momentu dci i k4m:



Marek1603 - 2014-01-25, 20:31

Taka mała uwaga.

Jak byście mieli trochę pojęcia o silnikach, to byście nie porównywali PB do ON i na odwrót, bo się tego nie da w prosty sposób zrobić. Tym samym dyskusji by nie było.

Proszę trzymać się tematu.
Za i przeciw PB + LPG
Za i przeciw ON

Konkrety proszę.

johnson - 2014-01-25, 21:11

Marek1603 napisał/a:
Taka mała uwaga.

Jak byście mieli trochę pojęcia o silnikach, to byście nie porównywali PB do ON i na odwrót, bo się tego nie da w prosty sposób zrobić. Tym samym dyskusji by nie było.

Proszę trzymać się tematu.
Za i przeciw PB + LPG
Za i przeciw ON

Konkrety proszę.


Moim zdaniem jak najbardziej można takie porównanie zrobić i właśnie takie porównanie ma tu miejsce z perspektywy kierowcy, bo chyba o taką informację chodziło pytającemu.
Stąd takie właśnie "proste" porównanie z perspektywy użytkownika ma tu sens. Wiele osób na forum jeździło i dci i k4m i udziela się w tym temacie.

Prezes - 2014-01-26, 09:43

Ja z doświadczenia napiszę:
Diesel w Dacii:
+ elastyczny,
+ fajnie się jeździ, do 110 bardzo fajnie
+ czuć, że "idzie"
+ bardzo mało pali (też do 110 :] )

- tyrkoce (teraz mam takiego, co dźwięk ma lepszy niż niejedna benzyna)
- trochu trzęsie zimą
- pompa wspomagania piszczy/rzęzi/nie wiem jak to napisać

Benzyna:
+ i - na odwrót niż diesel

- nieelastyczny,
- mulasto się jeździ
- nie czuć, że "idzie"
- dużo pali

+ nie tyrkoce (teraz mam takiego, co dźwięk ma lepszy niż niejedna benzyna)
+ cichy
+- nie wiem jak pompa w benzynie pracuje, nie słyszałem jej jak jechałem..

Jak myślę o Dusterze, to raczej benzyna, mimo minusów. Ale to ze względu na cenę - 10 000 pln to dużo. Gdyby ceny były zbliżone, to wszedłbym znowu w silnik ON.

Dar1962 - 2014-01-26, 11:33

Prezes napisał/a:

+- nie wiem jak pompa w benzynie pracuje.

jedwabiście :-P
w każdym razie nie wydaje z siebie żadnych opisanych wyżej odgłosów


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group