DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Technika jazdy - Duster - pseudo terenówka

Stepway - 2013-10-15, 19:30
Temat postu: Duster - pseudo terenówka
Właściwie nie wiem w jakim dziale zamieścić ten temat. Zakładam jednak, że dział ogólny będzie najbardziej pasował by podzielić się filmem jaki dzisiaj znalazłem na YouTube.

Nasi wschodni sąsiedzi urządzili sobie wycieczkę po niepozornym, a jednak zdradliwie wymagającym terenie. W przeprawie brał udział m.in. Renault Duster (10:50min), który jak będzie można się przekonać, nie do końca zachował się tak jakby tego oczekiwał amator offroadowiec. Na pocieszenie, kawałek dalej widać że inni też utknęli.


http://www.youtube.com/wa...etailpage#t=649

Film dobitnie pokazuje słabość aut zbyt pochopnie nazywanymi "terenówkami", bo dziś chyba każdemu pojazdowi przyczepia się taką łatkę. A prawda jest taka, że i owszem SUV-em jest szansa wjechać dalej, wyżej, głębiej ale jednak dopiero gdy na pokładzie ma się reduktor i blokadę dyferencjału, a do tego agresywne opony, można mówić o dzielności w terenie.

Oczywiście patrząc na uwiecznione zdjęcia i film z II PPZD z Bytomia, trudno odmówić Dusterowi "odwagi", nadal jednak pamiętać trzeba że to "tylko" SUV. Wiadomo, że możliwości wynikają poniekąd z ceny.

Jeżeli ma się świadomość że Duster to nie Hummer, Jeep czy nawet UAZ to dobrze. I jeżeli tylko właściciel potrafi się przyznać do tego, bez unoszenia się ambicją "a co? ja tego nie zrobię!", to wszystko jest w porządku.

Hakama 4x4 - 2013-10-15, 20:32

Tak, owszem Duster to SUV ale Nissanowi QQ, czy Fiatowi Sedici czy Fordowi Kuga czy innym bulwarówkom daleko do właściwości Dustera.
Duster 4x4 to SUV któremu bliżej do Chevroleta Nivy aniżeli do bulwarówek - potwierdza to wiele filmów na YT.

Oto argumenty:
- korronnym jest krótka 1 i wsteczny. Przełożenie całkiem inne niż typowy SUV. Na jedynce benzyna ma max ok. 28 km/h a nie 40-50 km/h. Wsteczny jest jeszcze mocniejszy. Moim naprawdę ruszałem i wjeżdzałem pod baardzo strome góry bez niszczenia sprzęgła - w większości SUV trasy te byłyby niewykonalne lub niszczące sprzęgło
- krotkie nawisy - widać to na naszym filmie z IIPPZD. Plus ten pomógł mi nie raz jak zawracałem na górskim dukcie wzdłóż stromego zbocza, który okazał się być drogą do ślepą (np. bez problemu zawróciłem na drodze przed wjazdem do Chaty Wuja Toma w Szczyrku. Była skarpa i przepaść. Wycofałem na skarpę, gdzie normalnie zawisłbym na zderzaku
- solidnie zabezpieczone podwozie - w przeciwieństwie np do QQ w którym urwanie czegośkolwiek nie stanowi problemu. Tu wszytko jest w przemyślany sposób pozasłaniane - łącznie z katalizatorem przed którym są solidne sanie. Osłona silnika fabryczna jest wręcz pancerna - wiem z autopsji po doświadczeniach kamienistej w rzece łososince (koło N.Sącza) oraz pobliskich górskich duktach. Podobnie progi. W ogóle nie przypominają progów osobówki. Uderzyłem już kilka razy przy końcówce stromych podjazdów, gdzie zaraz za górką było wgłębienie - a tu - w jednym miejscu na rancie zdarłem baranka - to wszystko. Kto wjechał choćby w śnieg osobówką i dotknął przy parkowaniu progiem lodu wie, że normalnie nawet coś takiego kończy się sporym wgniotem - wiem z autopsji w Nubirze.
W ogóle byłem ostatnio pod autem poodlądać podwozie bo kończy mi się gwarancja. Jest naprawdę masywne i solidne.
- Prześwit- jest chyba największy z SUV.
- Reszta to pierdółki takie jak np. uszczelki w drzwiach - IIPPZD - byłem w wodzie po pół drzwi i tapicerka i pod tapicerką - suchutko.
Reasumując ja kupowałem Dustera patrzyłem na niego jak auto budżetowe z niedopracowanymi elementami - owszem i takie się zdarzają (jak w każdym nowym modelu) ale pod względem właściwosci terenowych jest naprawdę solidnie i rzetelnie dopracowany. Z każdą wyprawą tylko się bardziej w tym utwierdzam.
Brakuje tylko blokady mostu - przyznaję ale to jedyny minus - ale mimo tego przełożenie i blokada centralna z prześwitem pozwalają na naprawdę wiele. Trzeba tylko uważać na wykrzyże i odpowiednio do nich podchodzić dobierając prędkość na moment przełomowy oraz odpowiedni kąt natarcia. Wiele też dają opony. Ja , podobnie jak JanZet zmieniłem na bardziej rasowe i auto wiele wiele jeszcze zyskało na trakcji.
Jedyne co bym dodał to jeszcze wyższy prześwit tak o 4 cm - jak JanZet - ale nie każdemu to potrzebne.

Duster spełnił by nawet kryteria ustawowe terenówki - ma co najmniej jedną blokadę i podjeżdza pod 30 stopni.
Dodatkowo powiem, że negatywnie zakoczył mnie Ford Escape - który wygląda jak prawdziwa rasowa kańciasta terenówka a też jak widać nie ma blokady mostu. Inaczej by podjechał tam gdzie Duster nie dał rady.

wieza - 2013-10-15, 20:36

A ja napisze tak autem to trzeba umiec jezdzic ;) a nie ze ma naped na 4 koła to znaczy ze wszędzie wjedzie ;) trzeba z napede 4x4 umiec jezdzic :)
Stepway - 2013-10-15, 22:32

wieza napisał/a:
A ja napisze tak autem to trzeba umiec jezdzic ;) a nie ze ma naped na 4 koła to znaczy ze wszędzie wjedzie ;) trzeba z napede 4x4 umiec jezdzic :)


Zgadzam się. To tak jak ze wszystkimi "narzędziami". Dobry sprzęt foto nie stanowi gwarancji dobrego ujęcia, dobry komputer nie czyni informatykiem, i napęd 4x4 nie powoduje że mamy "wszędołaza".

Hakama 4x4 napisał/a:
Duster to SUV ale Nissanowi QQ, czy Fiatowi Sedici czy Fordowi Kuga czy innym bulwarówkom daleko do właściwości Dustera.


Kungę porównałbym do Koleosa, przy czym tym drugim zrobiłem zdecydowanie więcej kilometrów. I to właśnie te dwa modele to wedle mnie "podręcznikowe" SUV-y. Koleosem podróż na trasie Gdańsk-Warszawa-Gdańsk to czysta przyjemność - nawet stojąc od strony Łomianek ;) Ubytki w na nawierzchni, krawężniki, progi zwalniające - czysta przyjemność ale tutaj właściwie koniec. Ma być dostojnie, wysoko, czysto. Mam wrażenie, że Renault w drugiej odsłonie, po liftingu, jeszcze bardziej chciało dodać "klasy" Koleosowi.

Sedici to bliżej do Sandero. Użytkowałem wersję 4x2 i mimo kilku otarć podwoziem o różneee rzeczy i ujeżdżaniu głównie przez żonę, autko było wdzięczne. Był to, co podkreślam, pierwszy samochód w którym spotkałem się z tzw. ekolakierem i blachą grubości kartki papieru. Zestawiając Sedici (4x2) vs Sandero Stepway, na pewno Dacią pozwalam sobie na więcej. Między innymi ze względu na tą pancerną płytę pod miską i silnikiem. Przesiadając się np. do Clio czasem zapominam się też przed progami zwalniającymi :)

Nissanem QQ nie miałem okazji jeździć. Sąsiad jednak chwalił się zakupem 17" i nisko profilowych opon, więc śmiem twierdzić że jemu bliżej do trybu "sport" niż "terrain".

Duster na pewno jest autem dobrym w swojej klasie, jeśli nie najlepszym. Przy czym określenie "klasy" może być problematyczne ;)

W zeszłym tygodniu widziałem dzielnie radzącego sobie Fiata Strado. Pierwszy raz "w pracy", po za asfaltem. Umorusany błotem wygląda fantastycznie :mrgreen: może będzie to następca rdzewiejącej Dacii? ;) Pytanie tylko czy będę mógł powiedzieć o FWD - SUV? ;-)

wieza - 2013-10-16, 06:04

jezdzilem różnymi autami z napedem 4x4 odzwykłej osobówki do XC90, qashqai , land cruiser itp... i zawsze jest jedno auto to nie wszystko licza się umiejetnosci :) jeśli ktoś nie umie jezdzic to niech skorzysta z kursów :) pokazuja fajne praktyczne rzeczy :)
wieza - 2013-10-16, 06:08

Ps Polecam :) http://www.groupon.pl/ofe...ringer/28139613
czaju - 2013-10-16, 09:48

mi jutiub dzisiaj podsunął taki oto filmik
http://www.youtube.com/watch?v=DHVbL9vrEw8

Jeśli jednak ktoś wątpi w możliwości seryjnego Dustera 4x4 powinien się z nami kiedyś gdzieś wybrać.

Stepway - 2013-10-16, 13:08

czaju napisał/a:
mi jutiub dzisiaj podsunął taki oto filmik
http://www.youtube.com/watch?v=DHVbL9vrEw8

Jeśli jednak ktoś wątpi w możliwości seryjnego Dustera 4x4 powinien się z nami kiedyś gdzieś wybrać.


Co do filmu to są to mocno przystosowane do typowej jazdy offroadowej Dustery. Trudno ocenić czy po za klatką nie dokonano zmian też np. w zawieszeniu. Faktem jest, że taki pokaz robi wrażenie.

To że Duster dojedzie dalej w trudnym terenie, lepiej zniesie przygodę niż np. Koleos - bardzo możliwe. Ale to nadal klasa "SUV". Idealnym, przejaskrawionym przykładem jest opinia posiadacza Fiata Panda 4x4, mówiącego o swoim "maluszku" - terenówka :)

A prawdą jest że nie jednego niepozorna Panda wprowadzi w zakłopotanie :mrgreen:
Chociażby tu:



Przykładów jest więcej, nawet TVN Turbo w jednym z reportaży przyznało że zadziorny włoski Fiat, dzięki swojej wadze ma ogromną przewagę.

Hakama 4x4 - 2013-10-16, 13:37

A stara panda 4x4 to dopiero była słynną terenóweczką.
bebe - 2013-10-16, 13:58

Stepway napisał/a:
Co do filmu to są to mocno przystosowane do typowej jazdy offroadowej Dustery. Trudno ocenić czy po za klatką nie dokonano zmian też np. w zawieszeniu. Faktem jest, że taki pokaz robi wrażenie.

Dokonano. To są Dustery z teamu fabrycznego bodajże z Argentyny. Poza luźnym stosunkiem do zderzaków ;) , mają blokadę któregoś albo obu dyfrów na osiach (nie pamiętam), lift, oponki, wyciągarki, jebutne płyty w miejsce oryginalnych osłon podwozia, a także, hehehe, snorkle zrobione z takich grubych peszli do instalacji elektrycznej. :D Na forum było kilka razy o nich, ale nie mam teraz czasu szukać.

Takie zmoty raczej nie są w zasięgu przeciętnego użytkownika Dustera w Polsce, ale IMHO pokazują dość dobrze silne strony (każdego) Dustera - zwisy, prześwit, lekkość konstrukcji. Można się sprzeczać, czy Duster to terenówka, chociaż sensu w tym za wiele nie widzę (IMHO nie terenówka, bo nie ma ramy). Jeśli chodzi o możliwości, to Duster, powiedzmy, ociera się o terenówkę, nadal zachowując mnóstwo zalet SUVa (normalne prowadzenie na asfalcie, wygoda).

Udowadnianie, że Dusterem nie da się wjechać wszędzie, uważam za truizm. Oczywiście że się nie da, terenówką zresztą też nie, w końcu - im lepszy łazik, tym dalej trzeba iść po traktor. ;)

Dar1962 - 2013-10-16, 14:56

czaju napisał/a:
mi jutiub dzisiaj podsunął taki oto filmik

jak rozwiązany jest montaż tych wyciągarek? - hak wystaje z prawego narożnika przedniego zderzaka

janzet - 2013-10-16, 20:32

A ja uważam że trzeba nim umieć jeździć

w ogóle to jest świetny, o zobaczcie sobie cały filmik :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=2K21PpV3Kto

Obecnie to również renault Duster 2.0 benzyna i 2.0 diesel (a bulwarowy jest koleos)
Obecnie to właśnie Nissan terrano II

Kilka dowodów ze blisko mu do terenówki:

http://www.youtube.com/watch?v=tcgxuQU-NH4

http://www.youtube.com/watch?v=mJrZwsfXbS0

tylko trzeba umieć wykorzystać jego zalety

miłego oglądania :mrgreen:

PiotrWie - 2013-10-16, 20:48

A skąd macie informacje że Duster to samochód terenowy? To że ktoś go usiłuje tak używać nie ma żadnego znaczenia. Duster jest autem klasy SUV - Sport Utility Vehicle, pojazdem do którego możemy zapakować dużo sprzętu ( rower czy dekę surfingową itp ) i zjechać z szosy by dojechać na przykład nad jezioro lub na początek trasy rowerowej. Jednocześnie dającym przynajmniej jaki taki komfort przy jeździe po szosie i nie zużywający 20 - 30 litrów paliwa na 100 km. I te kryteria spełnia idealnie. Samochód terenowy służy do jazdy po bezdrożach i sporadycznie po szosie - jak ktoś miał okazję jechać samochodem terenowym kilkaset kilometrów szosą to wie że nie jest tp przyjemność.
janzet - 2013-10-16, 21:10

A co jest teraz terenówką ?
znikają ramy, blokady są elektroniczne, przeniesienie napędu dyktuje komputer i program szalonego informatyka, albo zamawiasz "Gelande", LRa za fortunę i musisz być stałym gościem serwisu.
Niva stara ?
Toyota LC j70 ?
Wrangler ?
LR ?

terenówką jest to co w teren wjedzie i wyjedzie a Duster to lekki SUV o nadzwyczaj dobrych właściwościach terenowych, ot co.
Fabryczny Duster to pseudo terenówka, ja bym powiedział niezwykle skuteczna prawie terenówka.

Kto ma nadwyżki zieleniny to sobie wjedzie w wyryp autem za 250 tys PLN ? + dostosowanie za 70 tys PLN ? :-)

Dar1962 - 2013-10-17, 06:25

terenówką jest Defender, któego miałem okazję użytkowac przez 3 lata w firmie i wykorzystywać w warunkach o jakich Dusterowi w tych filmikach nawet by się nie śniło. Choć z uwagi na krowiaste wymiary LR Defendera, o wiele lepiej w ekstremalnie trudnym terenie radzi sobie malutki samuraj. Ale nie o to chodzi, które auto jest najlepsze do taplania się w metrowym błocie. Duster jest SUvem - to oczywiste. Oczywiste jest również, że dzielnością w terenie bije na głowę większość bulwarówek (kia, qq, hundai itp) określanych tym skrótem
wojtek_pl - 2013-10-17, 07:42

Duster to SUV a nie "terenówka". O jego większych niż u konkurencji (Koleos, Qashqai, Kuga, Tiguan, itp) możliwościach terenowych świadczy bardzo solidna osłona silnika, dobre kąty natarcia i zejścia, duży prześwit.
Minusem w jego klasie jest brak zaawansowanych wspomagaczy elektronicznych, które (zapewne) można zamówić w droższych samochodach.
Minusem ogólnym jako "terenówki" jest brak reduktora i w sumie delikatne nadwozie.

Lajkonik - 2013-10-17, 09:06

Żaden tego typu filmik mnie nie przekona, że Duster jest samochodem terenowym. Dobra terenówka musi mieć ramę, do której mocuje się wyciągarkę. Konstrukcja samonośna z wyciągarką to zabójstwo dla tej konstrukcji. Przy siłach jakie działają przy porządnej wyciągarce konstrukcja samonośna się zwyczajnie zdeformuje.
A prześwit i zawieszenie Dustera? Co z tego, że są niezłe. Zauważyliście, że na tym filmiku z pierwszego postu, praktycznie wszyscy pourywali tyle zderzaki? A przykład kolegi z naszego forum dowodzi, że przedni zderzak też łatwo stracić. To są właściwie plastikowe osłony a nie zderzaki. Samochód terenowy powinien być z takich rzeczy "ogolony".
Ja ten filmik traktuje jako demo promocyjne Dustera. Zarżnąć, ale pokazać, że się da i tyle.

Hakama 4x4 - 2013-10-17, 09:21

Lajkonik napisał/a:
przedni zderzak też łatwo stracić

Nikt nie twierdzi, że Duster to terenówka ale wszyscy twierdzimy, że jest bardziej przystosowany do jazdy po bezdrożach niż inne dostępne na rynku suvów. Nie wiem czy są suvy ze skrzynią manualną mające takie przełożenia jak duster.
Co do zderzaka to była to wersja 2x4, która nie ma blachy od spodu. Skoro nie było blachy to zderzak wbił się w glinę przy cofaniu jak koparka.
Ja w 4x4 nieraz zawisnąłem i nigdy nic się nie uszkodziło anie nie wyrwałem zderzaka.
Seryjne Dustery (a 2x4 już napewno) nie są samochodami przewidzianymi na profesjonalne rajdy off roadowe dla przygotowanych aut (zresztą jak wszysktie SUV).
Nie ulega wątpliwości, że Duster 4x4 ma cechy wyróżniające względem innych SUV własciwościami terenowymi i pozwalającymi na dotarcie dalej niż inne SUV bez uszkodzeń.
Reasumując nie jest to zliftowany o 4 cale Jimny bez tapicerki, z wciągarką, z blokadą tylnego mostu, wyciętymi nadkolami, wymienionymi zderzakami, przedłużonymi osiami i snorkelem (przewidziany na męczenie jednej skarpy i jeziora po podsufitkę przez cały dzień ) ale przejeżdza większość duktów które dokądś prowadzą i pozwala na przeprawy w niedostępne dla normalnego auta miejsca - taki jest jego sens wg. mnie i dlatego go kupiłem i tak mi się sprawdza.

laisar - 2013-10-17, 09:26

Lajkonik napisał/a:
To są właściwie plastikowe osłony a nie zderzaki

Dziękujemy, kapitanie Oczywisty <:

(Tak naprawdę zderzakiem jest stalowa belka pod spodem - kiedyś była na wierzchu, czasem chromowana, a teraz została przykryta zewnętrznym plastikiem, który nazywa się, uwaga, niespodzianka: "osłona zderzaka" (((: Oczywiście, przy bardzo niewielkich prędkościach też działa jak zderzak, ale zasadniczo nie jest zaprojektowana do przenoszenia żadnych sił - nie taka jest po prostu jej funkcja. A jej lakierowanie to dopiero jest współczesny debilizm czystej wody...).

Hakama 4x4 - 2013-10-17, 09:28

laisar napisał/a:
A jej lakierowanie to dopiero jest współczesny debilizm czystej wody

Tu się zgadzam w 100% :idea:

Andrzej Zajczuk - 2013-10-17, 10:03

Hakama 4x4 napisał/a:
laisar napisał/a:
A jej lakierowanie to dopiero jest współczesny debilizm czystej wody

Tu się zgadzam w 100% :idea:

A my za to jeszcze dopłacamy!!! ...ale nie każdy właściciel Dustera jest "offroadowcem" i lakierowana osłona zderzaka mu nie przeszkadza. A jak założy dedykowane chromowane orurowanie to prestiż jego SUV-a rośnie!??

Ciekawi mnie czy ktoś wystawi Dustera na:
http://motospot.info/en/i...how-poland-2013

Lajkonik - 2013-10-17, 10:15

laisar napisał/a:
Dziękujemy, kapitanie Oczywisty <:

No-no!

laisar napisał/a:
"osłona zderzaka"

No bo zderzak to delikatne urządzenie, wykonane z grubej stali i trzeba je chronić kawałkiem plastiku. :mrgreen:

wojtek_pl - 2013-10-17, 10:21

Andrzej Zajczuk napisał/a:

Ciekawi mnie czy ktoś wystawi Dustera na:
http://motospot.info/en/i...how-poland-2013

Dzięki za linka, wybiorę się. Informacyjnie data uległa zmianie na 16-17 listopada.
Duster tam pasuje. :-D I pewnie będzie mnóstwo SUVów pokazywanych jako "terenówki" ... :lol:

Lajkonik - 2013-10-17, 10:40

Andrzej Zajczuk napisał/a:
...ale nie każdy właściciel Dustera jest "offroadowcem" i lakierowana osłona zderzaka mu nie przeszkadza.

Tak, ale jak gdzieś się ta piękna, lakierowana osłona zarysuje, to już tak pięknie nie wygląda i trzeba ją przemalować :mrgreen:
No i tu się pojawia odpowiedź po co producenci wymyślili lakierowanie tych osłon - bo łatwo je zarysować i klient musi zapłacić za malowanie. Czyli jest to kolejna okazja żeby zarobić na kliencie.

laisar - 2013-10-17, 10:53

Andrzej Zajczuk napisał/a:
nie każdy właściciel Dustera jest "offroadowcem" i lakierowana osłona zderzaka mu nie przeszkadza

Lakierowanie "przeszkadza" w każdym aucie - nie tylko w terenówkach i SUVach, ale najbardziej właściwie w miejskich toczydłach.


Lajkonik napisał/a:
trzeba ją przemalować

Nie - można przecież jeździć z podrapaną, plastik nie rdzewieje, a wygląd należy olać na pohybel durnym pomysłom.

Andrzej Zajczuk - 2013-10-17, 11:34

U mnie plastik zderzaka od doły jest czarny nielakierowany, myślałem nawet, że składa się z dwóch elementów. Bardziej podatne na porysowanie są dolne srebrne osłony. Ale puki co wyglądają dobrze mino przejechania po drobnych krzaczkach.
PiotrWie - 2013-10-17, 12:09

Andrzej Zajczuk napisał/a:
U mnie plastik zderzaka od doły jest czarny nielakierowany, myślałem nawet, że składa się z dwóch elementów. Bardziej podatne na porysowanie są dolne srebrne osłony. Ale puki co wyglądają dobrze mino przejechania po drobnych krzaczkach.

Te osłony nie są podatne na porysowanie - u mnie po 3 latach jeżdżenia po różnych dziurach i krzakach są jak nowe. Moze nie są lakierowane a po prostu ze srebrnego tworzywa???
PS pamietam jak w 2010 forumowi pesymiści ( ci sami co wtedy pisali że Duster zardzewieje po roku, najpóźniej dwóch, potem że po trzech, a teraz - jak nadal najtarsze egzemplarze nie chcą rdzewieć to twierdzą że w piątym roku ) pisali że nie warto kupować pakietu Look bo po roku oblezie z lakieru, jak narazie chyba nikt nie pisał o czymś takim.

janzet - 2013-10-17, 13:26

wojtek_pl napisał/a:
Andrzej Zajczuk napisał/a:

Ciekawi mnie czy ktoś wystawi Dustera na:
http://motospot.info/en/i...how-poland-2013

Dzięki za linka, wybiorę się. Informacyjnie data uległa zmianie na 16-17 listopada.
Duster tam pasuje. :-D I pewnie będzie mnóstwo SUVów pokazywanych jako "terenówki" ... :lol:


Jak będzie kilku chętnych ze śląska to zrobimy zrzutkę i też pojedziemy.
W zeszłym roku było skromnie. Wystawcy liczą na posiadaczy Jeepów, LR, Toyot posiadających grube portfele które opróżniają na off-roadowych rajdach i wyprawach dookoła świata.

Organizatorzy i wystawcy w zeszłym roku w ogóle nie byli zainteresowani segmentem SUV, w ogólnie Dacią Duster i jej akcesoriami i modyfikacjami. Ten biznes rozpracowali mądrzy niemcy, bo widać ile w niemczech jest dodatków, nawet ruscy czy ukraińcy maja tego sporo bo nawet na naszym forum jest pełno fajnych dodatków znalezionych za granicą.

Dobrzy koledzy ("klienci") wystawców pokazują tam swoje samochody. Tak to wyglądało w zeszłym roku.....

corrado - 2013-10-17, 14:09

A ja słyszałem od osób jeżdzących w terenie m.in Samurajem czy Suzuki Grand Vitara , ze Dacia Duster to "tani , dobry SUV ". I tego się trzymam, mimo, że sam mam 4x2 ;-)
Pat13 - 2013-10-17, 20:40

Duster najlepszy suv w terenie, najgorszy na autostradzie
Piotr_K - 2013-10-18, 00:20

Mnie ciekawi co za oponki mu założyli - ciekawa faktura oponek widoczna w filimie, i to na pewno nie są nalewki !!



Uploaded with ImageShack.us

Dusterjack - 2014-09-25, 20:47

Duster wymiata http://www.youtube.com/watch?v=cmfgekwdnto
wojtek_pl - 2014-09-26, 07:31

Jestem pod wrażeniem wygrzebania się z wykrzyży na początku i potem w 3:00 . :shock:
Bardzo mnie to cieszy, że dał radę. :-D

48piotr - 2014-09-26, 08:08

Cz można kol. Cava poprosić o komentarz?
;-)

ajax - 2014-11-12, 21:11

48piotr napisał/a:
Cz można kol. Cava poprosić o komentarz?
;-)

Prosić można ;-)

Cav - 2014-11-13, 16:55

48piotr napisał/a:
Cz można kol. Cava poprosić o komentarz?
;-)


Ale do czego?
Sam jeżdżę Dusterem w teren (bo do tego m. in. go kupowałem).
Może nie tak ekstremalnie, ale jeszcze mnie tam nie zawiódł.
Większość początkowych awarii już usunięta, więc na razie jesteśmy z Dusterem kumplami - jeśli o to Ci chodziło.

48piotr - 2014-11-13, 16:59

Cav napisał/a:
48piotr napisał/a:
Cz można kol. Cava poprosić o komentarz?
;-)


Ale do czego?
Sam jeżdżę Dusterem w teren (bo do tego m. in. go kupowałem).
Może nie tak ekstremalnie, ale jeszcze mnie tam nie zawiódł.
Większość początkowych awarii już usunięta, więc na razie jesteśmy z Dusterem kumplami - jeśli o to Ci chodziło.

Dzięki-o to mi chodziło.
;-)

Piotr_K - 2014-11-14, 14:33

Dusterjack napisał/a:
Duster wymiata http://www.youtube.com/watch?v=cmfgekwdnto


Podobnie tu spisuje się dzielnie ... http://www.youtube.com/watch?v=Cu0vs9wWzCk

piotrres - 2014-11-16, 23:14

Oo, czyżby Dusterek zawitał do RPA?
Dar1962 - 2014-11-17, 20:14

jest tam od dość dawna pod nazwą nissan duster
laisar - 2014-11-17, 22:18

Dar1962 napisał/a:
jest tam od dość dawna pod nazwą nissan duster

Nie - nigdy nie było nissana dustera. Jedyna inkarnacja to niedawny nissan terrano. Wcześniejsze zdjęcia to były tylko retusze.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8927

fafik - 2015-03-04, 22:00

Mnie się Duster bardzo podoba i chętnie bym takiego nabył. Aczkolwiek do terenowej jazdy uważam, że niepokonana jest łada Niva:)
Ajgor - 2015-03-04, 22:21

fafik napisał/a:
Mnie się Duster bardzo podoba i chętnie bym takiego nabył.




No to kupuj!!! :mrgreen:

piku - 2015-03-06, 23:53

fafik napisał/a:
Mnie się Duster bardzo podoba i chętnie bym takiego nabył. Aczkolwiek do terenowej jazdy uważam, że niepokonana jest łada Niva:)


A Defender nie? Albo jakiś inny Pajero czy Hilux?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group